2005.
01. 04.
MIÉNK A
GYÓGYULÁS!
Az alábbiakban két részlet következik Kenneth E. Hagin tiszteletes
A gyógyulás a miénk című könyvéből:
Sokszor elmondom az embereknek:
— Ha megadod nekem ugyanazt a lehetőséget, amit az orvosodnak, rávezetlek a gyógyulásra, ráadásul egy filléredbe sem kerül.
Az emberek elmennek az orvoshoz, és ha azt mondja: „Jöjjön vissza jövő kedden”, akkor visszamennek következő kedden. Ha azt mondja: „Jöjjön vissza pénteken”, visszamennek pénteken. És így tovább, akár hónapokon át.
De ha én mondom: „Gyere vissza”, akkor felfortyannak.
Az orvos gyakran mondja a betegnek: „Beutalom a kórházba pár napra, hogy felerősödjön a műtéthez”. De ha én mondom nekik: „Azt akarom, maradj még az alkalmaimon pár napig, hogy felépüljön a hited, és el tudd fogadni a gyógyulást” — akkor megdühödnek. Pedig ha Isten Igéi hangzanak el felettük, az hat rájuk. Azután Isten Szelleme megmutatja nekem, mit kell tennem, hogyan tudok a legjobban segíteni nekik.
Egyszer egy olyan emberre tettem a kezemet, aki komoly műtét előtt állt, de nem fogadta el a gyógyulását. Folyamatosan járt az alkalmaimra. Az egyik este azt mondta nekem:
— Amikor a gyógyítósorban voltam nem fogadtam el a gyógyulásomat, de ahogy hallottam önt tanítani, rájöttem, hol vétettem el. Nem próbáltam meg hinni, vagy elfogadni bármit is. Azt hittem, ha önnek megvan, akkor működni fog. Most már látom, hogy nekem is megvan benne a szerepem. Pénteken reggel a kórházba kellene mennem. Ott akarnak tartani pár napig, hogy felkészítsenek a műtétre, de nem megyek. Péntek este visszajövök ide arra a különleges kézrátételes alkalomra.
Péntek este ő volt az első a sorban.
— Látom, itt van.
— Igen, itt vagyok, és el is fogadom a gyógyulásomat. Csak tegye rám a kezét.
Imádkoztam érte, s ő azonnal meggyógyult. Hallottam felőle a pásztorától néhány évvel később, még mindig gyógyult volt.
Sokszor javasolom, hogy nézzék meg az órájukat, amikor a kezemet rájuk helyezem, és higgyék, hogy elfogadták a gyógyulásukat már abban a pillanatban, akár van fizikai megtapasztalás, akár nincs. Már láttam embereket a rák utolsó fázisában és más extrém esetekben is így meggyógyulni. Nincs abban a pillanatban semmilyen megnyilvánulás, de rápillantanak az órájukra, és ezt mondják:
— Ennyi. Dicsőség Istennek, elfogadom, most!
És jön a megnyilvánulás.
Az Ésaiás 53 adja a kulcsot mind a szellemi, mind a fizikai
megváltásunkhoz. A negyedik vers így hangzik a héber szerint: „Pedig a mi
betegségeinket viselte Ő, és a mi fájdalmainkat hordozta”.
A King James-féle fordításban az 53,10 így szól: „Mert az Úrnak
tetszett, hogy Őt megsebezze, SZENVEDÉSNEK tette ki Őt…” A ’szenvedés’
szó itt megint ’betegség’-et jelent. A héber szó szerint azt mondja: „Isten
beteggé tette Őt.”
A Máté 8,17 így hangzik a KJV szerint: „Hogy beteljesedjék,
amit Ésaiás próféta mondott, mikor így szól: Pedig gyengeségeinket Ő elvette, és
betegségeinket elhordozta.” Máté itt az Ésaiás 53,4-et idézi. Ezért a
megfelelő fordítás ez volna: „Pedig betegségeinket Ő viselte, és fájdalmainkat
elhordozta”, ahelyett, ahogyan Máté mondja a KJV szerint: „gyengeségeinket
Ő elvette, és betegségeinket elhordozta”.
Dr. Robert Young, aki a héber nyelv elismert tudósa, és szerzője
a Young’s Analytical Concordance to the Bible-nek, így fordítja ezt a szakaszt Young’s
Literal Translation of the Bible-ban: „Megvetették, elhagyták Őt, a fájdalmak
emberét, aki megismerte a szenvedést. Olyan volt Ő, akinek az arcát letakarják, akit
megvetnek, akivel nem számolnak. De a betegségeinket Ő vette el, fájdalmainkat
Ő hordozta el, és mi – mi azt hittük, Isten sújtja Őt, büntetés verte meg. Ő a
mi törvényszegésünkért kapott sebeket, a mi igaztalanságunkért törték össze, a
mi békességünk árát fizette meg Ő, és az Ő romlása lett a mi gyógyulásunk.
Mindannyian, mint juhok eltévedtünk, ki-ki a maga feje után ment. Jahve pedig
mindannyiunk büntetését rá helyezte. […] Tetszett Jahvénak, hogy összetörje Őt,
Ő tette Őt beteggé. […] A törvényszegők közé számláltatott, Ő, aki sokak
bűnét hordozta el, és a törvényszegőknek lett közbenjárója.” (Ésaiás
53,3–6. 10. 12).
A Biblia Isaac Leeser-féle — az ortodox zsidók számára
engedélyezett — fordításában ezt olvassuk: „Megvetették és messze
elkerülték: fájdalmak embere és a betegség jó ismerője… De Ő csak a mi
betegségeinket viselte, és a mi fájdalmainkat hordozta el… az Ő
összetörése által adatott nekünk a gyógyulás… De tetszett az Úrnak, hogy
betegség által törje Őt össze…“ (Ésaiás 53,4. 5. 10).
A Rotherham-féle, The Emphasized Bible szövegében ez áll: „Jahve
sújtotta Őt betegséggel”.
Minden gyülekezet hiszi az Ésaiás 53,6-nak azt a részét,
amelyik azt mondja: „az Úr mindnyájunk vétkét Őreá veté.” Miért nem képesek
hát elhinni a megváltás művének további elemeit, amit az 53,4-ben láttunk: „betegségeinket
Ő viselte, fájdalmainkat hordozá”?
Ha hinni tudom azt, hogy Isten az én vétkeimet Jézusra helyezte — és
így szerzett üdvösséget nekem, hogy az én bűneimet Őreá helyezte — akkor azt is
el kell hinnem, ugyanez a fejezet mondja ugyanis, hogy Isten a betegségeimet és a
gyengeségeimet is Jézusra helyezte. Tehát, képes vagyok hinni a gyógyulásomban.
Az egyik alkalmam során egy asszony előre hozta a lányát imádságra.
A lány súlyos műtét előtt állt. Specialistát hívtak Chicagóból Oklahomába, hogy
elvégezze a műtétet, körülbelül 6000 dollárért. Az édesanyja állta volna a
költségeket, így rávette a lányát, hogy eljöjjön imáért.
Nem mindenki kész arra, hogy imádkozz érte. Ha csak úgy megteszed,
még távolabb taszítod ezzel Istentől. Esélyt kell adnunk az embereknek arra, hogy
hallják tanítani Isten Igéjét, még mielőtt imádkoznánk értük. Utána hit
által képesek lesznek elfogadni Isten erejét.
Miután az édesanya (aki vég nélkül beszélt) befejezte a
mondandóját a lány tervezett operációjáról, azt mondtam: Üljünk le, nézzük meg,
mint mond a Biblia a gyógyulásról.
— De én sietek! — vágta rá a mama. — Haza akarom őt vinni,
hogy ideérjek az esti alkalomra. 240 mérföldet kell még vezetnem.
— Ha ilyen sietős, akkor úgy megy el innen, hogy nem imádkoztam
érte. Ilyen feltétellel nem fogok imádkozni érte.
Az anya vonakodva bár, de engedett:
— Tíz percet maradhatunk.
Ahányszor csak kérdeztem volna a lánytól valamit, az anyja válaszolt.
És közben sürgetett is:
— Sietnünk kell, imádkozzon érte!
Nyíltan megkérdeztem hát a fiatalasszonytól:
— Hisz a szent gyógyulásban?
— Hát, hogy őszinte legyek, nem.
— Abban a pillanatban tudtam, ahogy bejött az ajtón, mintha csak
mondta volna. Ez az, amiért most nem imádkoznék önért.
Isten Szelleme megjelentette nekem, hogy ez a fiatal nő nem hisz a szent
gyógyulásban, és igazában nem akarja, hogy imádkozzanak érte. Soha nem tanították
erről.
Képes volnál-e egy elveszettet üdvösségre vezetni úgy, hogy nem hisz
az üdvösségben vagy Jézusban? Imádkozhatnál-e valakivel, hogy fogadja el a Szent
Szellem keresztséget úgy, hogy nem hisz benne?
Biztosan nem. Hogyan imádkozol hát olyasvalakinek a gyógyulásáért,
aki még csak nem is hisz a gyógyulásban?
Mondhatná valaki: „Isten így is meggyógyít egyeseket, csak’hogy
nyilvánvalóvá tegye: van gyógyulás. Miért nem üdvözít hát néhányakat, hogy az
üdvösségről is nyilvánvaló legyen, hogy van? Miért nem tölt be akkor némelyeket
Szent Szellemmel, hogy világossá tegye, a keresztség valóságos?” Isten nem így
működik.
Isten a hit alapelvén működik. Ő az Igéjét adja neked, hogy hited
legyen. Elvárja, hogy az Ige alapján járulj elé, és hogy hidd! Azután megtiszteli
azt az Igét. Ha nem hiszed, vagy nem cselekszel az Ige alapján, ha nem tiszteled meg az
Igét, akkor az Úr sem tud tisztelettel illetni semmit sem az életedben.
A lánynak még volt mondandója:
— Őszinte leszek: Csakis azért jöttem ide, mert édesanyám azt
akarta, hogy eljöjjek. 6000 dollárt kölcsönöz nekünk, és ha valaki kölcsönöz az
embernek, akkor nem mondhat egyszerűen nem neki. Gondoltam, a kedvébe járok és
eljövök, mindegy, hogy történik-e valami, vagy sem.
(Istentől semmit nem fogsz kapni úgy, hogy a mások kedvébe jársz. A
mennyországba sem juthatsz édesanyád szoknyájába kapaszkodva. A gyógyulásodat sem
kaphatod meg úgy, hogy anyád szoknyájába kapaszkodsz).
Megkérdeztem tőle:
— Ha a Biblia azt mondaná, hogy Isten a betegségeidet és a
gyengeségeidet Jézusra helyezte, akkor a tiéd lenne a gyógyulás?
— Igen, biztosan.
— Hát akkor — van ott az asztalon egy Biblia. Hozza ide, kérem, és
nyissa ki a Máté 8,17-nél.
Kinyitotta, és elkezdte olvasni: „Hogy beteljesedjék, amit Ésaiás
próféta mondott, így szólván: Pedig betegségeinket Ő viselte, és fájdalmainkat
hordozá.”
— Figyelje meg — mondtam —, hogy a széljegyzet az Ésaiás 53,4.-re
hivatkozik. Máté tehát Ésaiást idézi itt.
Odalapozott Ésaiáshoz és elolvasta. A Bibliába mélyedt egy időre,
és hagytam, hogy az Ige beléivódjon. Nem szólt semmit. Én sem sürgettem. Az arca
eltűnt a Biblia mögött. Amikor felemelte a fejét, könnyektől csillogott a szeme.
Végül megszólalt:
— Hagin testvér, kérem, tegye most a kezét a fejemre, és
imádkozzon. Meg fogok gyógyulni. Nem kell pénzt kölcsönöznünk anyámtól. Nem kell,
hogy megoperáljanak. Igen, a gyógyulás az enyém.
Azután még hozzátette:
— Biztos vagyok benne, hogy a pásztorom nem ismeri ezt az
igazságot, mert ő olyan becsületes, biztosan prédikálná, ha ismerné.
— Biztosan tanítana róla — feleltem.
A fejére tettem a kezemet és imádkoztam. Csodálatosan meggyógyult,
és nem kellett műtétre mennie. A gyógyulása nem természetfeletti megnyilvánulás
által jött valóságba. Nem volt semmilyen különleges vezetésem vagy különleges
kenetem. Egyszerűen Isten Igéje alapján cselekedtem, hit által. Isten Igéje
működik.
Rá egy évre az ő városuk teljesevangéliumi gyülekezetében
prédikáltam.
Az egyik este valaki egy tolókocsiban ülő férfit kísért be az
alkalomra. Miután rátettük a kezünket és imádkoztunk, felkelt a tolószékből, és
járt! Én ültem bele, ő meg nagy vígan tologatott engem fel-alá.
Másnap este a gyülekezet pásztora bemutatott egy disztingvált
úriembert, aki az emelvényen ült. Annak a gyülekezetnek a pásztora volt, ahová a
fent említett fiatalasszony járt.
Ő mesélte nekem:
— A tolószékes férfi, aki tegnap este itt volt, és
meggyógyult, az én gyülekezetembe jár. Építettünk neki egy külön feljárót, hogy
bejárhasson a gyülekezetbe, nem is hagyna ki egyetlen alkalmat sem.
Ma reggel bementem a városba, és ahogy leparkoltam, megláttam őt
menni az utcán. Majd’ elájultam. Évekig közlekedett itt a tolókocsiján. Kiugrottam
a kocsiból, és odaszaladtam hozzá, hogy megtudjam, mi történt. „Tegnap este a
teljesevangéliumi gyülekezetben voltam, és ott volt egy prédikátor, aki a betegekért
imádkozott. Isten meggyógyított” — mondta. Én pedig azért jöttem ide ma este,
hogy kifejezzem a nagyrabecsülésemet a pásztornak, a gyülekezetnek és Önnek, amiért
úgy ragaszkodnak az igazsághoz, ahogy én még nem láttam. Mindent szeretnék
megköszönni: ennek az embernek a gyógyulását és azt, hogy megismerhettem Isten
munkáját.
Azon az estén az „Üdvösségről és a gyógyulásról, mint kettős
gyógyításról” prédikáltam. Az alkalom végén ez a pásztor megállított:
— Kölcsönadná nekem a jegyzeteit? Ugyanerről szeretnék
prédikálni jövő vasárnap, mert a gyülekezetem tudni akarja, mi történt. És
miután prédikáltam, megkérek minden beteget, hogy jöjjenek előre, és Jézus
nevében rájuk teszem a kezemet ugyanúgy, ahogy Ön tette.
Mindez annak volt az eredménye, hogy a fiatalasszony meghallotta és
elfogadta azt a tényt, hogy a gyógyulás megilleti őt. A gyógyulás téged is
megillet. „Pedig betegségeinket Ő viselte, és fájdalmainkat Ő hordozá…”
Isten Jézusra helyezte a betegségeinket és a fájdalmainkat, és Ő
viselte el azokat. Ez azt jelenti, hogy azok a betegségek és fájdalmak, amiktől
esetleg szenvedsz, Jézusra lettek helyezve. A valóságban Ő viselte őket ugyanúgy,
ahogyan a bűneidet is Ő viselte. „És Ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott
a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az Ő sebeivel
gyógyulánk meg.”
Hisszük, hogy Isten Jézusra helyezte a bűneinket, ezért nekünk nem
kell viselnünk azokat. De Ésaiás könyvének ez a szakasza azt is mondja, hogy Isten a
betegségeinket is Jézusra helyezte. Így mondhatjuk:
„Isten Jézusra helyezte a betegségemet, és megbetegítette Őt az én
betegségemmel. Az Ige kijelenti: ’Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette
értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk Őbenne.’” (2Kor. 5,21)
Isten nemcsak bűnné tette értünk Jézust, aki bűnt nem ismert, hanem
az Ésaiás 53,10 szószerinti héber szövege szerint: Jézust, aki nem ismert
betegséget, beteggé tette. Beteggé tette Őt a te betegségeddel, hogy te tökéletesen
éppé lehess a Krisztusban.
Láttuk tehát azokat az igéket az Ésaiás 53-ban és a Máté 8-ban, amelyek a betegség problémájával foglalkoznak, amivel a világ szembesül. Ha nem arról szólnak, akkor hogyan prédikálhatunk üdvösséget az Ésaiás 53-ból? Milyen jogunk lenne azt mondani, hogy az első rész minket illet, de a másik már nem? Krisztus biztosította számunkra a megváltást a bűn és a betegség alól, amikor megszerezte nekünk a kétszeres megváltást a Kálvárián.