2009.01.03.
AZ ÚR JÉZUS ELJÖVETELÉNEK JELEIRŐL
Jegyzet Jim Sanders tanításából
2008. december 27.
Ma
tanítok a fügefáról, és nekünk figyelnünk kell a fügefára, ahogy Jézus
tanítja, - a fügefa pedig Izrael.
Máté
24/32-33 A fügefáról vegyétek pedig a példát: mikor az ága már zsendül, és
levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár:
Azonképpen
ti is, mikor mindezt látjátok, tudjátok meg, hogy közel van, az ajtó előtt.
Az
egész 24. fejezet mind az idők jeleiről szól, az Úr Jézus eljövetelének
a jeleiről. És azt mondja, hogy – a fügefáról vegyétek a példát!
Az
ember elgondolkodik, hogy mit is jelent ez. A fügefa az mindig Izraelt
jelképezte, van a fügefáról példázat is. Amikor beszélt az Úr nekik, akkor egy
bizonyos helyzetről beszélt.
Tudjuk,
hogy a fügefa ott volt az Éden kertjében is.
Onnan
tudjuk, hogy ott volt, mert amikor Ádám és Éva feleszméltek, akkor fügefalevelekkel
próbálták takarni a mezítelenségüket. Azok egy méteresek lehettek, gondolják.
Márk
11/13-tól olvassuk, hogy Jézus mentében elátkozott egy fügefát. És megnéztem a
Bibliai értelmező szótáramban: a téltől tavaszig van a fügefának egy időszaka,
azután a tavasztól a télig megint van egy másik időszaka. A fügefán van füge is
és vannak rügyek is, két időszakban terem. Tehát az első érése, a régi ágakról
már július körül érik. És ott vannak a levelek a fügefán, ez a tavaszi hajtásból
van. Az őszi növekedésén a fa újabb hajtásokat hoz, és arról egy ujabb termés
lesz.
Amikor
Jézus odament a fügefához és nem talált rajta termést, akkor május-június időszaka
lehetett. A fügefa akkor terem jól, ha azt meg is művelik, gondozzák, öntözik.
Érdekesnek
találtam ezeket és a fügefa példázatánál jó tudni ezt is.
Máté
21-ben olvasunk egy példázatot arról, amikor egy gazda kiadja a szőlőjét idegen
munkásoknak.
Amit
akar mondani ez a példázat, az az, hogy a farizeusok pontosan tudták, hogy az
Úr Jézus kicsoda.
Tehát
a szőlősgazda elküldte a fiát, azzal, hogy – a fiamat csak meg fogják becsülni!
Ez
az örökös, gyertek, öljük meg őt, foglaljuk el az örökségét, - így állnak
hozzá.
Megnézzük,
hogy amikor megjön a szőlőnek az Ura, mit cselekszik ezekkel a munkásokkal.
/41/ „… Mint gonoszokat elveszti őket, a
szőlőt pedig kiadja más munkásoknak, akik beadják majd néki a gyümölcsöt annak
idejében.”
/42/ Mondá nékik Jézus: Sohasem olvastátok-e az
Írásokban: Amely követ az építők megvetettek, az lett a szegletnek feje: az Úrtól
lett ez, és csodálatos a mi szemeink előtt.
Arra
rendelt minket az Úr, hogy gyümölcsöt teremjünk. Jézus egy olyan fát
átkozott el, amely nem hozott termést, nem volt rajta füge. És itt pedig egy nemzetet
jelképez az Ige, Izraelt, - nem termett gyümölcsöt az Úrnak. Izraelnek nem volt
gyümölcse.
Vannak,
akik mondják, hogy Jézus az Olajfák hegyén ült, amikor elátkozta ezt a fát.
Amikor
Jézus visszatér és a lába az Olajfák hegyét érinti, akkor az a hegy kettéhasad.
Két részre szakad. Ez a meddő fügefa, amely gyümölcsöt nem terem, Izraelt
jelképezi tehát.
Zakariás 14/4 És azon a napon az Olajfák hegyére
veti lábait, amely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye
közepén kettéválik, kelet felé és nyugat felé, igen nagy völggyé, és a hegynek
fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.
A
víz pedig ami fakad belőle a Holt tenger felé folyik majd. Van, aki azt mondja, hogy a
Bírák könyve 9. fejezetében van erről a fügefáról egy megértés, de valójában
az nem ezzel kapcsolatos. Ők azt mondják, hogy a fügefának ez a példázata Jézus
eljövetelével kapcsolatos, de nem ez a helyes vonatkozás.
A
zsidóknál hagyományos esküvőket nem tanulmányoztuk még részleteiben, hogy azok
hogyan zajlanak. Mi sem fogjuk ezt tenni, de itt is lehet párhuzamokat vonni, mint a
Bárány menyegzőjének vacsorájával a Jelenések 21/9 versében.
Az
Úrnak olyan példát kellett hozni, amit a tanítványok megértettek, hogy mit jelent,
ezért hozta a fügefa példázatát.
Az
Énekek-éneke 2/8-ban olvassuk a szerelmetesnek a szavát.
/8/ Az én szerelmesemnek szavát hallom, ímé, ő jön,
ugrálva a hegyeken, szökellve a halmokon!
Az
Úr megjelenése így lesz majd, a magas hegyeken jön Ő.
/9/ Hasonlatos az én szerelmesem az őzhöz, vagy a
szarvasoknak fiához. Ímé, ott áll a mi falunkon túl, néz az ablakon keresztül,
tekintget a rostélyokon keresztül,
/10/ Szóla az én szerelmesem nékem, és monda: Kelj
fel én mátkám, én szépem, és jöszte.
Ez
az elragadtatásnak egy példája itt és a…
/11/ Mert ímé a tél elmúlt, az eső elmúlt,
elment.
Tehát
a víz, mint a Szent Szellem jelképe, erről most nem tanítok.
/12/ Virágok láttatnak a földön, az éneklésnek
ideje eljött, és a gerlicének szava hallatik a mi földünkön.
/13/ A fügefa érleli első gyümölcsét, és a szőlők
virágzásban vannak, jó illatot adnak, kelj fel én mátkám, én szépem és jöjj
hozzám.
Tehát
az Úr eljövetele és az elragadtatásnak a példája ez. - Hogy tanuljatok a
fügefa példázatából. Erről beszél itt.
-
Kelj
fel én szerelmesem és jöjj hozzám!
Visszamenvén
Ádám és Éva példájára, amikor hallották az Úr hangját, miközben sétált a
kertben, - itt megint az Úr hangját, szavát hallják a 8-as versben, amikor Ő jön.
Tehát
a levegőégben jön majd és magas hegyeken keresztül jön. És az én szerelmetesem
szólt hozzám.
Tudjuk
azt az I. Thesszalonika 4. fejezetéből, hogy trombitaszóra fog jönni az Úr, az
arkangyalnak a szózatára fog jönni.
Az
Énekek-éneke 2/13-as versben is ez van, hogy kelj fel én mátkám és jöjj
hozzám.
János
14-ből tudjuk, hogy úgy búcsúzik Jézus a tanítványoktól, hogy – most elmegyek,
de visszajövök hozzátok, nem hagylak titeket árvákul, és helyet készítek néktek,
hogy ahol én vagyok ti is ott legyetek majd.
Itt
az Énekek könyvében kétszer mondja az Úr, hogy – Jöjj én mátkám!
Először
azok fognak felkelni, akik a Krisztusban haltak meg, először ők mennek az
Úrhoz. És utána mi, akik élünk. Tehát kétszeri lesz az elragadtatás.
Hóseás
6/2-3 verseket az esővel hozza kapcsolatban. Az Úr eljövetele esőkkel lesz
kapcsolatos.
Jób
könyvében a 29/23-ban a Szent Szellem kiáradását jelzi az igevers.
Jakab
5/7 Legyetek azért atyámfiai, béketűrők az Úrnak eljöveteléig. Ímé, a
szántóvető várja a földnek drága gyümölcsét, béketűréssel várja, míg korai
és kései esőt kap.
Jóel
2/28-ban olvassuk, hogy a kései eső idején mi történik és az Ap.Cs.-ben is olvassuk
a 2/17-ben ezt a kései eső kiáradást.
2/17 És lészen az utolsó napokban ezt mondja az
Isten, kitöltök az én Szellememből minden testre. - Minden testre ki fog áradni.
Van
egy korai eső és egy kései eső.
János
7/38-ból tudjuk, hogy a Szent Szellemre úgy hivatkozik az Írás, mint víznek
folyamaira.
Ésaiás
12/3-ban olvassuk, hogy örömmel kell merítenünk az üdvösségünk kútfejéből.
44/3-ban
megint a víznek kiöntéséről van szó, hogy - öntök az én Szellememből
minden testre.
Amit
szeretnénk, ha meglátnátok ezekből az igeversekből, hogy a Szent Szellemnek a kiöntése,
az a víznek a kiömléséhez van hasonlítva.
És
tudjuk, hogy a vég akkor fog eljönni, amikor Istennek ez az Evangéliuma minden
népnek, nemzetnek hirdettetik.
Máté
24/14-ben mondja ezt.
Addig
a gyülekezeteknek a felelőssége, hogy hirdessék az Evangéliumot minden
testnek. A Szellem kiöntésének van egy másik jele is, hogy az eljön.
A
korai és a kései eső, mint ahogy Izraelben is, hogy két időszakban jön az eső. Ez
jelképezi a korai gyülekezetekben a Szellem kiöntését és a mostani
gyülekezetekben a Szellem kiöntését.
Visszamegyünk
ismét az Énekek-énekéhez.
Az
Énekek-énekében el van rejtve, hogy mikor jön értünk az Úr.
Énekek-éneke
2/11 Mert ímé a tél elmúlt, az eső elmúlt, elment.
Mit
jelent ez? - Hogy a Szent Szellem kiáradása bevégződött. A télnek vége, az
esőnek vége.
/13/ A fügefa érleli első gyümölcsét, és a szőlők
virágzásban vannak, jó illatot adnak, kelj fel én mátkám, én szépem és jöjj
hozzám.
Mondja
ez a vers, hogy – kelj fel én mátkám, én szépem és jöjj hozzám. Azt is mondja,
hogy Izrael megtermi gyümölcsét. A fügefa érleli első gyümölcsét és a szőlők
virágzásban vannak. Ők is gyümölcsöt fognak teremni. Tehát, ha Isten bevégezte az
Ő Szellemének kiöntését, azt követően el fog jönni. Mielőtt az Úr
eljön, lesz a Szellemének egy óriási kiöntése, hogy a földnek az értékes
termését, gyümölcsét betakaríthassa az Úr, erre vár béketűréssel. Össze
lesz gyűjtve!
Sok
mindent tettünk úgy, mintha az Úrnak az útját készítettük volna, de nem csak erről
van szó. Mert amit itt tettünk Magyarországon, hogy a felkenteknek az útját
készítettük elő, hogy felkentek lehessenek és az utolsó kiáradásban használhatók
legyenek. Erre volt a felkészülés.
Tehát
nem annyira az Úr eljövetelének az útját készítettük, mert Ő várakozik a
földnek a drága gyümölcsére és akkor jön el. Amikor 1979-ben elmentem Izraelbe,
akkor úgy használhatott volna ott engem az Úr, mint itt, akkor végeztem el a Biblia
iskolát, a tudás szava működött, de nem tudtam, hogy mit mutat vele a Szent Szellem,
és hogy mit kezdjek vele. Hat hónap alatt sokat tanultam ott egymagamban, az Úr akkor
azon munkálkodott, hogy elvigyen engem egy olyan helyre, ahol felkent alatt
lehetek. Ez volt a legfontosabb része az életemnek, mert ha azt akarom, hogy az Úr
használjon engem, akkor amire Isten engem megteremtett, hogy abban használhasson,
abban fejlődnöm kellett. És ahogy kiszólította ezeket az ajándékokat,
úgy tanultam meg, hogy igen, - ez az.
És
voltak neki rosszabb napjai is, de ilyenkor kinyitotta a Bibliáját és elkezdett belőle
prédikálni. Ilyenkor az emberek nem adtak választ a kiszólításra. Pedig oda mutatott
és azt mondta, hogy itt van valaki, aki meg akar gyógyulni, és az emberek nem adtak rá
választ.
Amikor
elment az egyik helyről, akkor 200 gyülekezetet hagyott maga után. Akkor kezdte
hatodszor építeni az egészet az elejéről.
Most
legutóbb életmentésről szólt a kórházi kezelése, életmentő gépeken volt, az
életét próbálták menteni. Mi történt? Feltámadt, egészségesen kisétált a
kórházból és újból prédikál. Nem először történt ez már vele.
Teljes
gőzzel megy ma is, a 70-es éveiben van, nem tudja a félsebességet, hogy az hogyan működik.
Nem ismeri. Két hét alatt 27 alkalmat tartott a közelmúltban!
Mit
mondunk ezekkel? - Lesz egy óriási kiöntése a Szent Szellemnek. Az Úr most emeli ki
azokat Izraelben, hogy kik lesznek ezek. A fügefa is végzi a dolgát és azután lesz
– az én mátkám, az a pillanat, amikor a télnek vége, nincs több eső, és jer
hozzám én mátkám az Énekek-énekéből, ahogy Salamon énekli.
Vagyis
egy óriási kiáradás lesz, mint ahogy itt is a felkészülődés arról
szólt, hogy titeket is egy nagyobb mértékben tudjon használni az Úr, mint valaha.
És
mivel ott vagy a helyeden, ott tud használni, és többet fog tudni használni.
Dicsőség
Istennek! Ámen!
2008. december 28.
Mindannyian
valamilyen célból vagyunk itt. Itt ebben az épületben is céllal ülünk, ezen a
földön is egy bizonyos céllal vagyunk itt, egy küldetéssel. A pásztoroknak tegnap
elmagyaráztam a fügefát.
Az
Énekek-Énekében találjuk meg erre a választ igazán, - Jézus mondja a
tanítványainak, hogy a fügefát figyeljétek.
Mert
abban van elrejtve az elragadtatásunk, amikor a fügefa a termését már
meghozta, akkor mondja az én szerelmesemnek, hogy – jöszte hozzám. Kaptam erről ma
is egy kijelentést. Az Énekek-Énekében a 2/10-ben mondja az Ige, hogy: a fügefa már
készen áll, meghozta a termését, a tél elmúlt, az eső elmúlt, a Szent Szellem
kiáradása megtörtént, akkor én mátkám, én kedvesem, én szerelmetesem jöszte
hozzám.
Tehát
Izrael – a fügefa, a kulcs ebben. Tegnap elmagyaráztam, hogy Izraelben
sikerült 4 főt kihalásznunk a többi közül, és a Messiási zsidóság pedig egyre
növekszik. Mindenben és mindenhol belenyúlnak a fonalaik, januárban már 4-en lesznek,
és én örülök, hogy ezt a 4-et az Úr adta. Isten felkeni őket, és 144 ezren
lesznek, akik termést fognak hozni, és akkor elhagyhatjuk ezt a helyet,
mindannyian együtt!