2013.05.15.
Ő ELVÉGZETT ÉRTÜNK MINDENT
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2013. május 12.
Köszönjük Szabó Sándornak és a gyönyörű csapatának a dicséret
szolgálatát. Köszönjük Istennek a mai csodálatos napot. A mai napra a dicsérő
csapatnak nem sok ideje maradt, hogy gyakoroljanak, de gyönyörű volt a dicséret. A
legfontosabb dolog a kenet rajta. Az első dalnál, amit lassú tempóban elénekeltetek,
jött a gyógyító kenet a jobb fülben.
Talán nem értik sokan, hogy az emberek a szolgálati hivatalaikat
is kenetek által foglalják el. A Szent Szellem gyógyító keneteket ad a
megnyilvánulásaiban a gyógyulásokra. Most például a jobb combban húzódik végig
egy gyógyulási folyamat.
A prédikátorokat, a szolgálókat, az énekeseket, a dicsérőket követik
a gyógyító kenetek. Azt hiszem, ez a
dicsérő csapat megtalálta a vezetőjét ma. Javaslom, hogy maradjatok együtt, és így
dicsérjétek együtt az Urat.
A dicséret vezetői mind felkentek
a dicséretre, és itt olyan kiváló csapat jött egybe, hogy mindannyian
professzionális zenészek vagytok. És az Úr akarja használni a kincseit, és elő akarja hozni az áldásait.
Az evangelizációs munkában érezhető az a változás, amely abban
áll, hogy a gyülekezet minden tagját szeretné az
Úr bevonni a munkába, a hívőket magukat is. A pásztorkonferencián fogom
elmagyarázni ezt részleteiben.
Az evangélista pedig örvendezhet ebben, mert így több és több
gyülekezet jön majd elő, és több helyen tudunk evangelizálni, mint valaha eddig. Azt
a látást, amit kaptam, el fogom nektek magyarázni.
A közelgő alkalmaink: május 15-én szerdán, 13 órakor
Szentgotthárdon tartunk egy evangelizációt, ez egy első alkalom lesz, ezért nagyon
izgatott a szívünk. A Művelődési Házban leszünk.
Hazafelé jövet pedig Devecsernél is megállunk, a Deák téren
szabadtéri evangelizációt tartunk 16 óra 30-kor. Május 30-án Pácinra is megyünk,
ami a szlovák határ közelében van, a Művelődési Házban leszünk.
Az Úr jelezte már, hogy ezen a környéken június 5-én még további
munkákat fogunk folytatni, még nincsenek lerögzítve a helyek, de oda visszamegyünk
összevont erőkkel, ez már biztos. Június 5-én lesz ez, 3-4 evangelizációt
szeretnénk felfűzni azon a napon.
Az Úr ezt az intenzív, erőteljes
munkát rendeli most. A működő gyülekezeteknek is a pásztoraikkal a fő feladata az
lesz a közeljövőben, hogy további gyülekezeteket
plántáljanak el a környéken, és erre most részleteiben nem térek ki. De az Úr
rávilágított erre, és el fogom mondani a mikéntjét ennek.
A látásunkat meg kell változtatnunk, az idők végén másként lesznek
a munkák. Mindenki örvendezni fog benne. A legjobb védekezés a támadás, mondják.
Egy katonai iskolában megtanítják ezt. És ahelyett, hogy szűkítjük a köreinket,
még jobban összezárkózunk. Ki kell lépni, és ki kell terjeszkedni az ellenség
táborára. Hallelúja!
A múlt héten azt a témát érintettük, hogy a betegségek nem Istentől vannak. Elkezdjük a heti
tanításunkat. A második pont, amit ma szeretnék érinteni, egy kicsit másként fogjuk
megközelíteni.
Az első, amit az ördög szeret megemlíteni, amikor hamis tünetek
jelennek meg a testünkben, hogy valami titkos, rejtett bűn lapul az életünkben. Ez az
ördögnek a legnagyobb hazugsága. (Ján. 8,44)
Elkezdtük a múltkor taglalni, hogy milyen akadályok létezhetnek a gyógyulásunk útján:
7-8 ilyen útakadályt lehetne említeni. Ezek mindegyike az Ószövetségből, illetve a törvényből képes előbukkanni.
Tudni kell, hogy Ábrahám 430 évvel a törvény előtt élt, és egy jó életet élt. Mi pedig az Újszövetségben újjászületett szellemmel, a szívünkben az örök élettel vagyunk megáldva. És a
törvénykövekbe írt parancsolatok nélkül éljük az életünket. Belénk teremtette
az Úr az Ő parancsolatait.
Ha az ember valahol az úton méreggel lett megmérgezve, akkor arra az orvoslás, nem a
további méreganyag bevitele. Ugyanis, ha visszakanyarodnánk a törvényhez, csak ez
történne velünk, még több mérget vennénk be magunkba. Megmérgeznénk magunkat még
inkább.
A törvény nélkül élni az
nem azt jelenti, hogy egy fékezhetetlen életet élünk.
A keresztények és a pünkösdiek el sem tudják képzelni, amikor azt mondjuk, hogy a
törvény nélkül élünk.
Amikor a háború teljes közepén Dél-Libanonba kerültem, egy
keresztény rádióállomást hoztunk létre, ott sem voltak törvények. Háború
lévén nem volt rendőrség, aki leállított volna, ha túlhaladtad a sebességet.
Tehát szabadok voltunk mindenfajta előírástól, rendelkezéstől, törvénytől.
Mindenki szabadon tehetett, amit akart. Visszakanyarodva a tanításra.
Úgy gondolom, hogy sokan egyszerűen nem hajlandóak megemészteni, bevenni ezt az
igazságot, pont az ellenkezőjét hirdetik. A bűnnek az ereje a törvény, és nem arra
adta Isten a törvényt, hogy bárkit is megigazítson. Most pedig egy új Főpapunk van. Ezt a mai napon részleteiben
fogjuk taglalni.
Ésaiás 53,4-5.
4. Pedig betegségeinket Ő
viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik
és kínoztatik Istentől.
Vagyis ez egy olyan munka volt, ami a kereszten elvégeztetett. Mivel Ő elviselte a
betegségeinket, ezért nekünk ezt már nem kell eltűrnünk. Az Újszövetségben már
megparancsoltatott nekünk, hogy álljunk ellen
az ördögnek. Az imádságról semmit nem olvasol a törvény alatt. Semmit! Az
Újszövetség alatt élünk, és itt van mindenféle imádságról szó.
5. És Ő megsebesíttetett bűneinkért,
megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az Ő
sebeivel gyógyulánk meg.
Vagyis a vétkeinket, a bűneinket, mindent, ami büntetésként minket illetett volna, Ő mindazt elvitte. Ezért használjuk mindig azt az igesort,
hogy hadd mondja a gyenge, hogy erős vagyok.
Hadd mondja a szegény, hogy gazdag vagyok. És hadd mondja a beteg azt, hogy az Ő
sebeivel meggyógyultam.
Ezért szabad vagyok mindezektől, és megigazult vagyok, mert Krisztus
Jézusban Isten igazzá tett engem. Zsidó
levélre térünk, kicsit másfajta megközelítésben, mint eddig. Azért, hogy talán
ezen az úton jobban megvilágosodtok, és megértést vesztek.
Zsidó 6,20.
20. Ahová előfutárként bement
érettünk Jézus, aki örökkévaló főpap lett Melkisédek rendje szerint.
Főpapunk lett, mégpedig a Melkisédek rendje szerint, és nem a
törvény szerint, nem az Ároni rend szerint. És a 7,1-12 verséig olvasva majd meg
fogjuk látni, hogy az Ige itt arról magyaráz, hogy mivel Jézus nem az ároni és lévi
rend szerint való főpap, hanem egy más rend szerint való, ezért a törvénynek is meg
kellett változni a főpappal együtt. A
törvény előtt megvolt már a Melkisédek féle rend, amely szerint való Főpapunk lett
az Úr nekünk.
A törvény azért adatott Isten szemében, hogy megmutassa az embernek,
hogy alapvetően mennyire rossz, és hogy szüksége
van ezért egy Üdvözítőre. Senki nem volt képes
a törvényt teljességében megtartani, csak egyedül a második Ádám, a Jézus
Krisztus.
A zsidó népre úgy kerülhetett Isten áldása, hogy miután megszegték a törvényeket,
áldozatokat kellett bemutatniuk. És miután az
áldozatokat bemutatták, Isten képes volt megáldani őket. Nekünk is megvan az áldozatunk, az egyszer és mindenkorra való
áldozat. A Jézus Krisztus kiontott vére
által van a mi váltságunk.
Ez ebben a fejezetben olvasható. Pál itt zsidóknak szól, nem keresztényeknek. Meghaltunk
Ővele, és feltámadtunk Ővele, az Úr Jézussal.
Zsidó 7,1-12.
1. Mert ez a Melkisédek Sálem
királya, a felséges Isten papja, aki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahám
elé ment, és őt megáldotta,
2. Akinek tizedet is adott
Ábrahám mindenből, akinek neve először azt jelenti: igazság királya, azután pedig
Sálem királya, azaz békesség királya is.
3. Apa nélkül, anya nélkül,
nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de
hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad mindörökké.
4. Gondoljátok csak el, mily
nagynak kell lennie, ha Ábrahám, a pátriárka tizedet is adott neki a zsákmányból.
5. És bár azoknak, akik a Lévi
fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatuk van, hogy törvény szerint tizedet
szedjenek a néptől, azaz a saját atyafiaiktól, jóllehet ők is az Ábrahám
ágyékából származtak.
6. De az, akinek nemzetsége nem
azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek birtokosát megáldotta,
7. Pedig minden ellenmondás
nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.
8. És itt halandó emberek szednek
tizedet, ott ellenben az, akiről bizonyságot tesznek, hogy él:
9. És úgyszólván, Ábrahámon
keresztül a tizedszedő Lévi is tizedet adott,
10. Mert ő még atyja ágyékában
volt, amikor az Melkisédek elébe ment.
11. Ha tehát a tökéletesség
elérhető volna a lévitai papság által, mert a nép ez alatt kapta a törvényt, mi
szükség volna akkor arra, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint, akit nem
az Áron rendje szerint neveznek?
12. Mert a papság
megváltozásával szükségképpen megváltozik a törvény is.
Azért kell, hogy a törvényben is változás
lépjen be, mert a mi papunk, az nem a levitai papságból való, hanem egy másik rendből
való Főpapunk lett. Ha a törvény szerint való papsághoz tartoznánk, a levitai és
az ároni papi szolgálatnak kellene mai is folynia. De nem kell, mert megváltozott, új Főpapunk lett, és így lettünk
szabadok a törvénytől. Egy teljesen új
szövetségnek a részesei lettünk, és így az Ószövetség pedig elenyészett.
Két papságról olvashattunk, a lévitai és az újszövetségi
papságról. Az Ószövetségben, a papságnak is meg volt a maga része és feladata,
és megvolt Istennek is a maga része, és a
maga feladata.
Az Újszövetségben másként
van. Istennek megvan a maga része, az embernek pedig az a része, hogy hálát adjon, hogy Jézus mindezt már elvégezte értünk. Mi az ember része az
Újszövetségben? Hálaadások. Hallelúja! Az Úr mindezt elvégezte értünk.
Ábrahám, miután legyőzte az ellenséges királyokat, találkozott a főpapjával.
A főpap mit hozott elébe? Kenyeret és bort. Az első szó, ami a pap szájából
elhangzott, hogy „áldott legyen”.
Az ároni papság alatt
másként volt: ha valaki engedelmes volt a
törvénynek, akkor áldás szállt rá, ha engedetlen
volt a törvénynek, akkor az átkok fenyegették. Melkisédek
rendje szerinti papságban, a pap szájából csak
áldás száll!
Jézus főpapunk pedig nem az
ároni papság ágáról lett pap nekünk, hanem a Melkisédek
rendje szerint jött, ahol nincsenek átkok, csak kizárólag
áldások léteznek. Jézusnak megvan az Ő
része ebben, és a mi részünk is megvan
ebben. A világnak ez egy idegen Evangélium, nem is ismerik.
A tehén gyomra olyan, hogy 2-3 gyomra is van. Az első gyomorból feljön
újra, amit evett, és újra meg kell rágnia, és újra le kell nyelnie, és újra
emésztési szakaszba kerül az étel. Kérődzik.
Ugyanígy, a pásztoraink, ha nem emésztik meg, amit hallanak, akkor
szinte elveszetté válnak, mert a kijelentéssel
haladni kell, lépést kell tartani. Időzni kell vele, emészteni kell, mert nem akadémikus elme
számára van ez a tudás. Számomra ez tiszta és világos.
Világon a gyülekezeti Testben az a probléma, hogy állandóan az Ószövetségben
gondolkodnak, és az Ószövetségben élnek, és ott próbálnak az értelem szintjén tájékozódni. Pál ismerte a
törvényt, a farizeusoknak legmagasabb rendje szerint való volt. Tanították a
törvényt.
A kicsi koruktól kezdve tanulmányozták a törvényt. Ilyenkor nem is
foglalkoztak semmi mással, sem a tudományokkal, sem a matematikával, csak a törvényt
tanulták. Izraelben ma is lehet látni az ilyen vallásosokat, hogy kisgyerekeket is így
nevelnek. Az iskolában csak a törvényt tanítják nekik.
1Mózes 14,18-20.
18. Melkisédek pedig Sálem
királya, kenyeret és bort hozott; ő pedig a Magasságos Istennek papja volt.
19. És megáldá őt, és monda:
Áldott legyen Ábrám a Magasságos Istentől, aki birtokolja az eget és a földet.
20. Áldott a Magasságos Isten,
aki kezedbe adta ellenségeidet. És Ábrám tizedet ada néki mindenből.
A Melkisédek rendbeli pap
csak áldást szólt, és a válasz rá annak a
részéből, aki az áldást kapja, a hálaadás
volt. Ugyanígy a tized is, nem a törvényből
kell, hogy fakadjon, és így nincs arra valószínűség, hogyha az ember nem fizet
tizedet, akkor majd átok alá kerülne.
Csak egy hálaadást fejez ki a
szívünk, és egy lehetőséget, hogy megköszönjük Istennek, hogy mindaz, amink van, Tőle jött az életünkbe, és ezért hálát
adunk neki. Egy hálaadó tized az Úrnak.
Ábrahám hálaadásokkal ment a főpapja elé, és így tizedet fizetett
mindenből. Nekünk, a Jézus Krisztusunk, a Melkisédek rendje szerinti Főpapunk, és
ugyanígy mi is a tizedet a hálaadásunkból, a
hálánk kifejezéseként adjuk az Úrnak.
Az Úrnak áldása, az gazdagít meg! – ugye mondja a Biblia. Vagyis
hálaadásokkal és nagy hálával a
szívünkben kell az Úr elé járulni. Amikor az alkalmakra megyek, nagyon sokszor a 29.
Zsoltár köszön a szívemben, az 1. vers.
Zsoltár 29,1.
1. Adjatok az Úrnak, ti
fejedelmeknek fiai, adjatok az Úrnak dicsőséget és hatalmat!
Minket a hatalmasoknak hív, a
fejedelmek fiainak.
Zsidó 7,11.
11. Ha tehát a tökéletesség
elérhető volna a lévitai papság által, mert a nép…
Tehát, nem volt lehetséges a tökéletességet elérni a levitai papság
által, a törvény által, mert a törvény
által jött az ember életébe a bűn ismerete.
A kárhoztatás, a szégyenérzet lépett be az ember életébe azáltal, hogy a törvény
alá került.
Ha a törvény által el lehetett volna jutni a tökéletességre, akkor
vajon miért lett volna szükség arra, hogy egy másik rend szerinti főpap jöjjön az
életünkbe? Miért lett volna szükség akkor egy új főpapra?
A tökéletesség nem azt
jelenti, hogy egy bűn nélküli tökéletesség van az életünkben. Engedjük meg, hogy
a Biblia sorai magyarázzák magát a Bibliát. Így nézzük meg:
Zsidó 9,9.
9. Amely példázat arra az időre,
amikor olyan ajándékokat és áldozatokat mutattak be, amelyek nem képesek
lelkiismeretében tökéletessé tenni a szolgálattevőt.
A lelkiismeret tekintetében szól ez a tökéletesség. Ha tehát a
tökéletesség elérhető volna a lévitai papság által, ez a tökéletesség a
lelkiismeretünk tökéletessé tételére utal, hogy a lelkiismeretünk a törvény alatt nem volt
tökéletes. Nem volt tökéletes a lelkiismeretünk.
A lelkiismeret nem élvezhette a bűntudatmentességet,
mert mindig a kárhoztatás és a bűntudat terhe volt az emberen a törvény alatt. A
levitai papság alatt, a törvény alatt az
ember bűntudat alatt élt. Ha az embert bűntudat
terheli, akkor a lelkiismerete nem tökéletes. Ugye? Akkor az elménk nem Biblia tudatú,
így is mondhatnánk. A lelkiismeretünket
tökéletessé tenni kizárólag egyedül a Jézus vére tudja!
Addig az embernek el van pecsételve a lelkiismerete. Erről beszél, erről
a bűnnel megbélyegzett lelkiismeretről az Ige:
1Timótheus 4,2.
2. Hazug beszédűek képmutatása
által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretükben.
Egy holt lelkiismeretük van.
Egy olyan lelkiismereti állapot, amelyben a hit nem
képes működni. Nem hoz áldást a számunkra, mert nem képes Istennek az
ígéreteit valóságra váltani. A bűntudat az egy gonosz
lelkiismeret.
Egy baptista emberrel találkoztam egyszer a reptéren, és
beszélgettünk egy kicsit. Mondta, hogy az Államokba disszidált, és nagyon maga alatt
volt. Mondta, hogy a magyarok számára nincs remény, hogy micsoda bűnben élnek az
emberek. 15 percig kellett őt hallgatnom, és mondtam magamban, hogy ez aztán…
Mit mondtam neki? Én hiszek a megbocsátásban!
Erre ledöbbent. Azt mondta, hogy én is, persze. De amit a szájából hallottam, az nem
a páli Evangélium volt, és nem a Jézus vérének a váltsága, hanem a törvény alatt
beszélt. Itt van például a:
Zsidó 10,22.
22. Járuljunk hozzá igaz
szívvel, hitnek teljességével, mint akiknek szívük megtisztult a rossz
lelkiismerettől a vérrel való meghintés által, és testük meg van mosva tiszta
vízzel;
Ez a meghintés, már az
Ószövetségben is megtalálható. A papnak feladata volt a vérrel való meghintés.
Ugyanez történt a mi szívünkkel is. A mi Főpapunk végezte ezt el, és így lettünk mentesek a rossz lelkiismerettől.
Az az igaz hit kell, hogy bennünk legyen, hogy a Jézus vérének meghintése által megszabadultunk a bűntudattól, a
kárhoztatástól, és hogy igaz szívvel,
hitnek teljességével vagyunk képesek odamenni.
Akkor nem vagyunk képesek bátran odajárulni Isten trónja elé, ha
közben gonosz a lelkiismeretünk. Mert az ember nem szerezte még meg azt az ismeretet,
hogy a szent vér örökre megtisztította a lelkiismeretét.
Az ember képes a bűn cselekedetét
elkövetni ennek ellenére, hogyha az ó ember
holt cselekedeteit cselekszi sorban. Nem két emberi természet lakik ilyenkor bennünk,
csak a bűn természetének megengeded, hogy
uralkodjon feletted, és megcselekszed azokat. És ez gonosz lelkiismeretet táplál
benned.
Addig, amíg meg nem szabadulsz ettől a megbélyegzett bűntudat-teljes
lelkiismerettől, amíg ilyen megbélyegzett a
lelkiismereted, addig nem is gondolkodsz
másról igazán, csak azokról a bűnökről, amik terhelik a lelked. Csak azon
gondolkodsz, hogy mi az, amit te tudnál tenni a
te saját cselekedeteid erejéből, a törvény erejéből, hogy kikerülj ebből a
bűntudatból.
Bibliaiskola első félévében – az Úr most hozta az emlékezetembe
–, sok olyan embert, diákot hozott a környezetembe, közelembe, akiket mind az
öngyilkosság gondolata foglalkoztatott. Amikor a bibliaiskolában ötöt hoztak oda,
hogy az öngyilkosság foglalkoztatja mindegyikőjüket, négyet már személy szerint
ismertem ezek közül.
Az egyik diáklány például olyan erőteljesen meg volt bélyegezve a
lelkiismeretében, hogy azt az igazságot sem volt képes elfogadni, hogy ő
újjászületett. Ez a fiatal lány, amikor egy istentiszteleten voltunk, és a
prédikálás után előszólították az üdvözölni vágyókat, ő is előrement.
És amikor megtudták, hogy a bibliaiskolánk a tagja, akkor majdnem
kiestek a székükből, hogy hogyhogy az üdvösségért jött elő? Végül is a
professzorok agy tanácsa behívta őt egy beszélgetésre. Komoly bibliaiskoláról
beszélek, olyan, mint egy egyetem. 2000 hallgatója van, és a hét 5 napján hosszú
órákon át tanulmányozzák a Bibliát. Napi 4-5 órát kellett leülnünk.
Professzorom behívta őt, és megkérdezte, hogy elfogadod Istennek az
Igéjét, hogy újjá vagy születve? Azt mondta, hogy nem tudja elfogadni. Válasz az
volt, hogy akkor nem tudunk mit tenni érted, elküldték őt az iskolából. Mi egy új szövetség alatt vagyunk, ami az Apostolok
cselekedeteivel indul.
A kegyelem Evangéliumával az
embereknek a fő gondjuk az, hogy visszaszaladnak
az Ószövetségbe, és onnan szedegetnek elő mindenféle törvénykezést, mintha az
lenne az Újszövetség. A kulcs, a megoldás
erre ott van, hogy ami az Újszövetségben
nekünk adatott, azt képesek legyünk elfogadni, hogy az igaz a számunkra.
Innen is el kellett köszönnünk sokaktól, akikkel nem tudtunk egyezni
ebben. Már azzal is bajuk volt, hogy miért tesszük ki a keresztet? Mondtuk nekik, hogy
bizonyára valahova máshova jártok, nem ide. 7-8 év után vissza akartak jönni, de meg
van bélyegezve a lelkiismeretük.
El kell fogadnunk, hogy olyan
Újszövetségünk van, amelyben az áldások,
az áldások, az áldások vannak, a gyógyulás
van, az örök élet van benne, csak jó dolgok vannak benne! És az Úr Jézus Krisztus
vére megtisztított engem, és ezért nincs
kárhoztatás bennem.
Tehát, nem kívül való vagyok, aki betekint az áldásokba. Hogyha a
törvénnyel kellene engem megmérni, hogy igaz vagyok-e, az azt jelentené, hogy nem
születtem újjá, és nincs bennem üdvösség. A keresztényeknek semmi joguk nincs
ahhoz, hogy csűrik-csavarják az
Újszövetséget, és belekeverik a
törvényt, és a törvénnyel akarják magyarázni azt.
Ez a fajta lelkiismeret-elpecsételés kárhoztatást hoz csak. Hogyan kell imádkozni:
csak a térdeiden imádkozhatsz, csak böjtölve imádkozhatsz, így és úgy… És
minden fajta törvényt tesznek rád, és egyre több törvény alá helyeznek.
Jézus azt szeretné, hogyha ezektől végre szabadok lennénk! Azért, mert a vér kifolyt értem, ezért a bűn többé nem probléma az életemben. Hogyha
elvétek valamit, nem kell magamat fejbe vernem.
Mit kellene megvallanom? A bűneimet?
Nem! Az a törvény alatt lenne. Amit meg kell vallanom, amit az Ige ír, hogy Ő nem emlékezik többé a bűneimről, hogy nem számítja be a bűneimet, hogy a szent vér megtisztított, és ezért tiszta vagyok ettől.
Tehát amit meg kell vallanom, az Istennek az ígérete,
hogy Ő nem tulajdonítja nékem azokat a bűnöket!
Ugyanis csakis a kegyelem képes
engem megváltoztatni, és kivenni abból. Sem a
törvény nem képes, sem a kárhoztatás, sem a bűntudat nem képes, az visszakanyarít
a törvényhez. Az én bűneimtől tehát megtisztultam, és irgalmat és kegyelmet fogadtam el az életemre. Hallelúja! Nagy Hallelúja!
Az egyik oka annak, hogy a keresztények nem képesek megharcolni a hitnek a szép harcát, és nem képesek elfogadni a gyógyulásukat, mert a
lelkiismeretükben van valami kárhoztatás.
Had magyarázzam el nektek.
Amikor Ausztráliában voltam, sok ellenségünk volt. A hit üzenetét támadták, a megigazulást támadták, hogy
munkálkodni kell a megigazultságunkért. Ahogy beszélgettem vele, próbáltam
elmagyarázni neki, hogy nem igazán arról van szó, hogy egy dologra rá lehetne
mutatni, hogy ez téves – az egész koncepció
téves. Pál ezt a világosságot hozza elő.
Ha ma odamész a vallásosokhoz
Izraelben, és el akarod magyarázni, hogy nem kell körülmetélniük a gyermekeiket,
akkor megköveznek téged. Ugyanis Pál ezt próbálta magyarázni nekik, hogy nem kell
már alávetni magatokat a körülmetélésnek. Pál talán egy kicsivel több
bölcsességgel élhetett volna.
Tehát nem a bűnről van szó, amit te elkövetsz, hanem a bűntudat, ami terheli az embert, az árt az embernek. Ahogy az Úrban egyre
korosodunk, idősebbek, felnőttebbek leszünk, úgy kellene egyre inkább mentesen élnünk a betegségtől.
Ezek a téves dolgok belénk
kerülhetnek már kicsiny gyermekkorunktól kezdve, amik nem egyeznek
a Bibliával, és amikor a megmérettetésre kerül a sor, mert meg kellene állnunk a
hitünkben valamiben, akkor kiderül, hogy mennyi olyan dolog van bennünk, ami nem a
bibliai megigazultságot támogatja.
Nekünk gyarapodnunk kell, és irgalomra van szükségünk, és a kegyelemre van szükségünk, hogy abban erősödjünk.
Mindannyiinknak szükségünk van rá mindenben. A Bibliát olvasom, és a Bibliát nem
én írtam. Tisztán mondja ezt a Biblia.
Zsidó 7,12-17.
12. Mert a papság
megváltozásával szükségképpen megváltozik a törvény is.
13. Mert akiről ezek mondatnak, az
más nemzetségből származott, amelyből senki sem szolgált az oltár körül;
14. Mert nyilvánvaló, hogy a mi
Urunk Júdából támadott, amely nemzetségre nézve semmit sem szólt Mózes a
papságról.
15. És ez még inkább
nyilvánvalóvá válik, ha Melkisédekhez hasonlóan támad más pap,
16. Aki nem testi parancsolatnak
törvénye szerint, hanem enyészhetetlen életnek ereje szerint lett.
17. Mert a bizonyságtétel ez: Te
pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.
Ez kijelenti, hogy a parancsolatok és a Mózesi törvények eltöröltettek az újnak az
életbelépésével. Hogyan lehet? Ha valamit elhagytál, akkor nem lehet mondani, hogy az
benned van. Akkor a Jézus és a Szent Szellem nincs benned. Mint ahogy a világban lévő
törvényekre is így van.
Mielőtt elolvassuk, tudnod kell, hogy Istennek a fia lettél. Ha Jézust befogadtad, akkor az örök élet került a szívedbe. És a fizikai
halálnál közvetlen, egyenesen Őhozzá költözünk, vagy az elragadtatásnál.
Reméljük, addig itt is maradhatunk, 120 esztendő
ígértetett nekünk.
Zsidó 7,18. Amplified
18. Ezért a korábbi testi
parancsolat és rendelkezés eltöröltetik, annak erőtlen, eredménytelen és hasztalan
volta miatt.
Nem volt haszna, ezért megszűnt
és eltöröltetett.
Zsidó 8,6.
6. Most azonban annyival kiválóbb
szolgálatot nyert – mármint Jézus –, amennyivel
jobb szövetségnek közbenjárója, amely jobb ígéretek alapján köttetett.
Zsidó 7,19-22.
19. Minthogy a törvény semmiben
sem szerzett tökéletességet; de beáll a jobb reménység, amely által
közeledünk az Istenhez.
A törvény nem volt képes egy jobb lelkiismeretet hozni nekünk.
20. És amennyiben ez nem esküvés
nélkül történt, mert azok esküvés nélkül lettek papokká,
21. De Ő esküvéssel, az által,
aki azt mondá néki: Megesküdött az Úr, és nem bánja meg, Te pap vagy mindörökké,
Melkisédek rendje szerint.
Jézus örökké pap marad. Többé nem
jöhetnek az átkok, ez azt jelenti.
22. Ennek megfelelően egy jobb szövetségnek
lett kezesévé Jézus.
Tehát az Újszövetség az vagy tökéletesen megáll, vagy elbukik.
Miért? De megáll, mert minden ígérete az Isten
részéről biztosított, és nem az ember részéről. Mert az embernek semmit nem
kell hozzá tenni ahhoz, hogy megálljon, mint ahogy az Ószövetség alatt cselekedni
kellett azokat.
Nem lehet a kettőt keverni tehát. Ószövetség
alatt Istennek is meg volt a köteles része,
és az embernek is meg volt a köteles része.
És az ember részéréről erőfeszítésekre
volt szükség ahhoz. Nekünk pedig most egy teljesen bebiztosított szövetségünk van, garantált Isten oldaláról,
teljes mértékben.
Emberek vitatkozni akarnak velem, de a vita helyett mélyedjenek bele
a tanításokba, mert a Bibliát fogják hallani. Nem ez az új, hanem az, amit eddig
hirdettek. Az volt más, amit az Ige nem ír, mert az egy keverék volt. Ez pedig maga az Evangélium, ami
mindig is így szólt.
Zsidó 8,6-8. 9-13.
6. Most azonban annyival kiválóbb
szolgálatot nyert, amennyivel jobb szövetségnek közbenjárója, amely jobb ígéretek
alapján köttetett.
7. Mert ha az az első kifogástalan
lett volna, nem kerestetett volna hely a másodiknak.
Az ember nem volt képes arra, hogy megtartsa
a szabályt, Isten képes erre egyedül.
8. Mert dorgálván őket, így
szól: Ímé, napok jönnek, ezt mondja az Úr, és az Izrael házával és Júdának
házával, új szövetséget kötök.
Izraellel és Júdával volt Istennek az addigi összes szövetsége. Mi pedig ennek az új szövetségnek
a gyümölcsei vagyunk, az újjászületés által. A Róma 11-ből kapsz
erről megértést, hogy mi, a szelíd olajfára lettünk beoltva.
Mint ahogy egy másik fáról veszel egy hajtást, egy ágat és a
törzsébe beoltod annak a fának. Mi vadolajfa
hajtások voltunk és a szent törzsbe lettünk
beoltva. Így lettünk szentek, mert hogyha a törzs szent, akkor a hajtások is szentek.
Innen kapjuk az életünket. Ámen.
Tehát mi a beoltott ág
vagyunk, nem az eredeti. Azt is mondja, hogy ne szomorkodjunk a zsidók felől, mert ők
nem vesznek el, mert egy napon ők is mind megtartatnak. A lényeg, hogy mi oda be
lettünk oltva.
9. Nem azon szövetség szerint,
amelyet az ő atyáikkal kötöttem ama napon, amikor kézen fogtam őket, hogy kivezessem
őket Egyiptomból, mert ők nem maradtak meg az én szövetségemben, azért én sem
gondoltam velük, azt mondja az Úr.
A keresztények mégis belekeverik
a törvényt az életükbe. Azt mondja az Úr, hogy mivel ők nem maradtak meg benne, én
is tovább mentem.
10. Mert ez az a szövetség,
melyet kötök az Izrael házával, ama napok múltán, ezt mondja az Úr: Adom az én
törvényemet az ő elméjükbe, és az ő szívükbe írom azokat, és leszek nékik
Istenük és ők lesznek nékem népem.
Mit mond Isten? Hogy majd én megcselekszem. Én teszem ezt, és én, és
én teszem ezt. És én megtanítom őket, senki más nem kell, hogy tanítsa őket. Talán
egyetlen dolog marad nekünk, hogy mi mit tegyünk.
11. És nem tanítja ki-ki az ő
felebarátját és ki-ki az ő atyjafiát mondván: Ismerd meg az Urat; mert mindnyájan
megismernek engem, kicsinytől a nagyig.
Nem lesz szükség arra.
12. Mert megkegyelmezek
álnokságaiknak, és az ő bűneikről és gonoszságaikról többé meg nem emlékezem.
Isten hazudna? Nem! Azt mondja, hogy nem
fogok emlékezni többé ezekről, a te bűneidről. És irgalmas leszek hozzád. Egyetlen dolgot kérek tőled,
mondja Isten, hogy higgyél ebben.
Mikor Pál tanítja őket, hogy Isten templomai lettetek, én leszek
néktek Istenetek, mondja az Úr, és bennetek lakozom. Mondja a korinthusiaknak, akik
azokat a dolgokat cselekedték. Arra hívta fel a figyelmüket, hogy nem tudjátok, hogy Istennek a háza lettetek?
Nem a törvényt hozta nekik,
hogy mit szabad tenni, és mit nem, hanem felhívta a figyelmünket, hogy Isten azt ígérte, hogy én az Istenetek leszek, és
bennetek fogok járni, és élni. Mit kerestek ott, annak a zűrzavaros fergetegnek a közepén?
Tehát az volt a hiánya a cselekedeteiknek, hogy nem
tudták, hogy ők valóban kik az Úrban.
13. Mikor újról beszél,
elavulttá tette azzal az elsőt; ami pedig megavul és megvénhedik, közel van az
enyészethez.
Jézus ugye megváltott minket a
törvény átkától? Akkor miért kellene, hogy az átkokat számlálgassuk? Nem vagyunk
a törvény alatt, és a törvény átka alatt sem! Vagyis a lelkiismeretünkből, a
tudatunkból, az Ószövetség el kellene, hogy jusson az enyészethez. És a bűntudatunknak
is ugyanígy el kellene, hogy jusson az enyészethez.
Utána pedig az elmétekre, és a szívetekre
írok majd, mondta Isten. Bízzál bennem jobban, mint magadban, mondja ezzel. Az
összes többi a te törekvésed lenne, hogy te mit tudsz cselekedni annak érdekében,
hogy magadat igazzá tedd.
Amit az Ószövetségben már előre jelzett Isten, hogy az majd jön,
abból olvasunk most.
Jeremiás 31,34. 33.
34. És nem tanítja többé senki
az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat,
mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert
megbocsátom az ő bűneiket, és vétkekről többé meg nem emlékezem.
Ugyanezt írja, mint amit az előbb olvastunk az Újszövetségben.
33. Hanem ez lesz a szövetség,
amelyet e napok után az Izrael házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő
belsejükbe helyezem, és az ő szívükbe írom be, és Istenükké leszek, ők pedig népemmé
lesznek.
Hallelújákat zengünk! Mégis az emberek javarésze jobban szeretne a
saját bűnnel terhelt lelkiismeretével
boldogulni valahogy, mint egyszerűen megbízni
Istenben, hogy ezt mondta. Az Úr elé járulnak, és újra említik a rossz
cselekedeteiket, és hogy csak egy kis féreg vagyok a porban, mondod az Úrnak.
Ezékiel 11,19-20.
19. És adok nékik egy szívet,
és új szellemet adok belétek, és eltávolítom a kőszívet az ő testükből, és
adok nékik hússzívet;
20. Hogy az én végzéseimben
járjanak és rendeléseimet megőrizzék és cselekedjék azokat, és legyenek nékem
népem és én leszek nékik Istenük.
Látod-e, hogy Isten mit tervezett? Egy teljesen új Evangéliumot hozott elő, teljesen új
szemlélettel és felfogással.
Ezékiel 36,25-27.
25. És hintek reátok tiszta
vizet, hogy megtisztuljatok, minden tisztátalanságotoktól és minden bálványaitoktól
megtisztítlak titeket.
Olvassuk a Zsidó levélben a meghintést,
hogy a meghintés által tisztává lettünk.
26. És adok néktek új szívet,
és új szellemet adok belétek, és elveszem a kőszívet testetekből, és adok néktek
hússzívet.
Egy új szív, egy új szellem
adatott nekünk, örök élettel ebben az új szellemben.
27. És az én szellememet adom
belétek, és azt cselekszem, hogy az én parancsolataimban járjatok és az én
törvényeimet megőrizzétek és betöltsétek.
Ez nagyon jó. Hallelúja! Az egyik kedvencem János 1. levelében van,
és nézzük meg ott, mit mond János.
1János 3,1-3.
1. Lássátok milyen nagy
szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk! A világ azért nem
ismer minket, mert nem ismerte meg Őt.
2. Szeretteim, most Isten gyermekei
vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy amikor
Ő megjelenik, hasonlókká leszünk Őhozzá; mert meg fogjuk Őt látni, amint van.
Most Isten fiai vagyunk.
3. És akiben megvan ez a
reménység Őiránta, az mind szent tisztaságot ölt magára, amiképpen Ő is tiszta.
Hallelúja!
1János 5,18.
18. Tudjuk, hogy valaki Istentől
született, nem vétkezik; hanem aki Istentől született, megőrzi magát, és a gonosz
nem illeti őt.
A belső emberről beszél,
aki tiszta. Amit mond a 3. fejezet 2-3. versekben, hogyha úgy tekintesz magadra, mint Istennek a gyermekére, és Istennek a fiára, akkor az a tisztaság, ami a szellemedben van, azt fel fogod ölteni a lelkedre, és gondolataidra is,
és így tisztítod meg magad.
1János 3,8-9.
8. …Azért jelent meg az Istennek
Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.
9. Senki sem cselekszik bűnt, aki
az Istentől született, mert benne marad az Ő magja; és nem cselekedhetik bűnt,
mivelhogy Istentől született.
Megint a szellemről beszél, a
belső emberről, nem a külső emberről. Nem a lélekről, nem az érzelmeinkről, nem a
hústestről. A lényünknek ezek a részei úgy kerülnek kormányzás alá, hogy a szellemünkben elegendően
felnövekszünk, hogy képes legyen onnan
irányítani a külső embert.
1János 3,10.
10. Erről ismerhetők meg az Isten
gyermekei és az ördög gyermekei: aki nem az igazságot cselekszi, az egy sem az Istentől
való, és az sem, aki nem szereti az ő atyjafiát.
Az ördög gyermekei hogy
ismerhetőek fel? Arról beszél, akik nincsenek
újjászületve. Aki nem az igazságot cselekszi az egy sem az Istentől való, és az
sem, aki nem szereti az ő atyjafiát. Ugye írja azt a…
2Korinthus 5,21.
21. Mert azt, aki bűnt nem ismert,
bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazságává tétessünk Őbenne.
Tehát Isten tett minket azzá. Azért evangelizálunk, hogy az emberek megismerjék ezt
az igazságot. Isten úgy tekint rájuk, hogy
azok kint a világban nem az Ő gyermekei, még
nem Ő az Atyjuk. Isten gyermekeinek az Atya
Isten lett az Atyjuk, és Jézus pedig a Főpapjuk lett.
Ha leülsz és így elolvasod az 1Jánost, akkor tisztán fogod azt
látni, hogy Jézus akar az életed Ura lenni. Ő akarja az életedet irányítani a Szelleme által, és azt akarja,
hogy gyarapodó legyél, az Ő tervei szerint. Ez teljesen tiszta. Ő, a mi Urunk.
A bűn zsoldja halál, valaki ezt prédikálja. Ez nem ránk vonatkozik, mert nem az ördög gyermekei
vagyunk. Ahogy már magyaráztam máskor is: legyen most a London városa a bűn városa (ami bűnt jelképezi) és itt nálunk
pedig az élet Budapesten. Ha te az ördögnek
a gyermeke vagy, és a bűn börtönében vagy bezárva, és ott befogadod az örök életet, akkor átkerültél abban a szempillantásban Budapestre,
az élet városába.
Pesten csak újjászületettek
élnek, Londonban pedig a még újjá nem születettek. Ott a bűn való probléma, mert
ők az ördög gyermekei. De most már ebben a házban laksz, az Úrnak a házában, ahol az Úr gyermekei laknak.
És még mindig ott vannak a bűn cselekedetei
az életedben, de már nem az ördög gyermeke
vagy.
Mert most már egy új házhoz
tartozol, a Sion hegyéhez tartozol. Már nem Londonban tartózkodsz, már nem az ördög
gyermeke vagy. Tisztán lehet ezt érteni. Az érzelmeink ugyanazok maradnak attól, hogy
újjászülettél. Naponta egy liter fagylaltot akarsz majd enni, és így tovább, amit
szerettél eddig...
A kegyelmet kell elvenned
ezekre, hogy ezekből ki tudj jönni. Ezt a
kegyelmet, amit Isten rád kirendelt, hitben
tudod elvenni. A hited nem fog felébredni,
felkelni benned, ha kárhozat alatt, bűntudat
alatt tartod a szívedet.
Láttad már a kutyát, mikor a saját farkát kergeti? Nem jut előbbre
szegény. Ugyanígy van a keresztény, aki a törvényben
gondolkodik. Senki nem változik meg általa, mindenki csecsemőkorban marad. Nem növekszenek fel. Azt
az örökséget, amit Isten nekik szánt, azt
nem tudják elvenni.
A szemben van gyógyító kenet. A Szent Szellem sokkal többet szeretne
elvégezni közöttünk. Így szabaddá leszünk. Tudom, hogy nehéz néhányatoknak ez,
mert ez egy másfajta Evangélium. Ez a kegyelem
Evangéliuma.
Apostolok cselekedetei 20,24.
24. … melyet vettem az Úr
Jézustól, hogy bizonyságot tegyek az Isten kegyelmének Evangéliumáról.
Az az Evangélium, amit mi hirdetünk, az a kegyelem Evangéliuma. Pál ezt kijelentés útján vette Istentől. Jézus mindezt
megszerezte nekünk. Jézus tisztít meg engem,
az Ő örök vére, mert az nem emberi vér
volt, az Isten vére volt. Tökéletes volt ez
a megváltás munkája. Bevégeztetett, nincs
más hátra, csak az, hogy a Szellemet kövesd.
Neki szüksége van ránk, hogy hirdessük
az igazságot. Főleg az utolsó napokban, ahol vagyunk. Sokaknak újjá kell születni, és az elménket meg kell újítani, az a mi köteles részünk. Az elmét,
hogy másképp gondolkodjunk, és sok-sok
csodát fogunk látni, ahogy növekszünk benne. Ugye Istennek nincs más, csak az
embereket tudja használni a Gyülekezetben.
Pénteken, ha nem lett volna velünk az az óriási csapat, egy kiváló
segítő csapat, akkor nem született volna ennyi ember újjá. Legalább 200
újjászületettből a fele a csapatmunka egyesével
végzett része volt.
Kimentek mindenfelé, és elvették azokat az ördögtől, akiknek a szívük
nyitva volt. Legalább 30-40 ember született újjá alkalmanként, akik arra jártak,
azok. Óriási és jó munka volt. Bátorrá
tesz minket az Úr, mint az ifjú oroszlán, olyan bátrakká tesz.
Be se álltak a sorba, nem is érdekelte őket, hogy ott mi folyik, de mégis,
mivel arra mentek el, csak a közelben, már meg volt a lehetőség arra, hogy újjászülessenek. Az Úr nagyon örül ennek.
Ettől még az evangelizáció
ott folyt, hirdettük az Igét, de volt egy háttérmunka, egy kiváló háttércsapattal. Később aztán össze lehet gyűjteni
őket, amikor jobban figyelmeznek az Úr Igéjére, és tarthatunk egy-egy összejövetelt
a számukra, ha már újjászülettek.
Találtunk egy települést, ahol az illető 21 évvel ezelőtt, amikor
arra jártam, akkor azon az egy alkalmon meggyógyult. Két ilyet is találtunk. A mai
napon is egészséges. Ez most ajtót nyitott
arra, hogy ott most újra evangelizálhatunk.
Dicsőséget és hálát adunk Istennek. Ámen.
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.