2013.03.31.
ALÁZAT
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2013. március 31.
Köszöntsük a szomszédunkat ezen a gyönyörű húsvéti ünnepen.
Kovácsik Melissza (aki december 19-én született) felajánlása történt az Úrnak, és
áldást mondott rá és családjára főpásztorunk.
Úrvacsora vételére kerül sor. Hatalmas kegyelmében állunk itt az
Úrnak. Köszönjük! Hálákat adunk, csodálatos, hogy pont a mai napon emlékezhetünk
a húsvéti ünnepről. Emlékezhetünk arról a szent, megtört testről, hogy az Ő sebeivel meggyógyulhattunk. Úgy elcsúfíttatott és
roncsoltatott a teste, hogy nem lehetett ráismerni. Összezúzatott az Ő teste miérettünk. Erre emlékezünk most.
Hálákat adunk Istennek, úgy vesszük ezt a kenyeret magunkhoz, hogy
közben emlékezzünk rá, hogy az Ő szent sebeivel
meggyógyultunk, mert ezek a sebek értünk ejtettek a drága Bárány testén. Jézus
tanította, hogy ezt tegyétek az én emlékezetemre. Most a kenyérből úgy
részesedünk, hogy Őreá emlékezünk, hogy
ezt Ő megcselekedte. Köszönjük drága Úr Jézus. Ámen.
Ugyanezen az éjszakán, Jézus vette a poharat, miután vacsorált, és
azt mondta, hogy ezt igyátok, ez az én vérem, az Újszövetség
vére, mely tiérettetek ontatott. Mi Ővele együtt meghaltunk. Ővele együtt feltámadtunk. Jogot kaptunk arra, hogy Isten családjába
tartozhatunk, csupán az által, ha elfogadjuk, hogy ezt Ő értünk elvégezte. Kiontotta
értünk a vérét. Értünk ontotta vérét!
Erre emlékezve részesedünk a borból, és vesszük magunkhoz, a szent vért. Az Úr
Jézus Krisztus vérét. Ámen.
Köszönjük a gyönyörű dicséretet. Áldott legyen az Úr neve.
A Filippi levélre szeretném, ha hajtanátok velem. Itt fogunk Igéket
olvasni. A mai napon a feltámadást
ünnepeljük. Hogy pontosan mikor volt az Ő feltámadása? A múlt szerdán történt, de
részleteit most nem említjük ennek, de ma ünnepeljük és ez így rendjén van.
A következő hetekben el fogom kezdeni a hatalomról szóló tanításokat. Fogok utalni a
tanításokban olyan beszámolókra, akik a mennybe elragadtattak és visszajöttek.
Egyrészt tudnunk kell azt, hogy hatalmunk van,
másrészt azt kell tudnunk, hogy milyen időkben élünk. A Gyülekezeti időkorszak végét éljük. Tehát
nem a világ végét éljük, hanem a Gyülekezeti időkorszak végére érkezünk lassan.
A három ég közül, amiről
lehet a könyvekben olvasni, hogy három különböző eget különböztetünk meg. A
második égben a démonikus seregekről említést tesz az illető, hogy milyen látást
kapott.
Ha az illető magát odaszánja egy démonikus
munkára, akkor ahhoz hasonlítható a folyamat, mint amikor a legyek rajokban meglepnek valakit. Olyan
csapatostul jönnek utána a többiek. Lehet, hogy egész várost megszállnak, vagy
embereket.
Észak-Koreában például ez történik most. A hírekben nincs erről
említés, de a tegnapi napon a 46. Zsoltár 9. versét adta az Úr. Ő az, aki megtöri a
háborúknak az erejét a földön. Ez alapján
imádkoztunk, és úgy tekintünk rá, hogy megtört
ez az erő.
Úgyhogy ettől kezdve csak köszönnöd kell az Úrnak, hogy ott
békesség van. Nagy figyelmeztetések elhangzottak. Az a fiatalember, tele ördöggel,
nagyon fiatal. De hogy is működnek ezek az ellenséges erők, az utolsó időkben?
Filippi 2,5-7.
5. Annakokáért az az indulat
legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is,
6. Aki, mikor Istennek formájában
volt, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy Ő az Istennel egyenlő,
7. Hanem Önmagát megüresítette,
szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett;
A mai napon az Úr munkájáról, hogy Ő mit is tett értünk, az alázat vonatkozásában fogunk szólni. Mert amit
Ő értünk tett, és amit elvégzett értünk, ahhoz szükség volt arra, hogy alázattal teljes legyen Isten felé. Az alázatnak
az ellentétje pedig a kevélység, a kevélységnek pedig a vége mindig pusztulás.
A kevélység arra is képes, hogy elrontson
kapcsolatokat vagy kapcsolatokat nyomás alatt
tartson. Feszültség alatt. Nem lehetséges az ilyen nehéz helyzetekben alázat nélkül
felépíteni, helyreállítani a dolgokat. Nem lehet semmivel
helyettesíteni ezt az alázatot, például édességgel, cukorkával sem lehet. Semmi
nem léphet a helyébe, semmi nem képes azt helyettesíteni.
Ha egy kapcsolatot helyre
szeretnénk hozni, akkor valamelyik félnek el kell indulni ezen az úton, alázatot kell öltenie magára. Ehhez az is szükséges, hogy az
ember önmagát is tekintse. Magunkra úgy kell tekinteni, hogy belássuk, hogy tévedtünk, hogy hibáztunk, és
így odaállni a másik elé és azt bevallani.
Úgy gondolja ugyanis az ember, ha magát így megalázza, akkor ezzel
csak a saját gyengeségét mutatja ki. Főleg a fiatalabbak gondolják ezt. Fiatal
koromban arra is sor került, hogy ilyenkor fizikális harcokba, bunyókba keveredtünk,
mert nem volt hajlandó egyik fél sem megtenni, és harc lett a vége. Verekedés.
Az egyik vidéki buszon, amin közlekedtünk naponta, ott mindennaposak
voltak ezek a verekedések. Az alázattal teljesség az erőre utal, hogy volt erőd megtenni, nem arra,
hogy gyenge voltál. Legpontosabb önbecsülésedet
mutatja, hogyha képes vagy belátni, hogy te tévedtél, és azt őszintén megvallod.
Vannak idők, amikor nem akarjuk ezt megtenni, mert úgy gondoljuk, hogy
ezzel csak a gyengeségeinket mutatnánk ki a másik felé. Pont az ellenkezője az igaz,
mert ez az erőnknek a felmutatását jelenti.
Tudok olyan esetről, hogy a pásztor az egész gyülekezete előtt a pulpitusról
nyíltan bevallotta, hogy ezt és ezt a
tévedést tette. Tévedett.
Kettő közül az egyiket név szerint személyesen is ismertem, és nem szégyellte azt, hogyha meg kellett vallania,
hogy tévedett. – Az én hibám! Nem szégyellte ezt bevallani, és ezzel az alázatot mutatta ki az életén. Az alázat egy biblikus szó, és Isten emberei, ahogy
növekednek Isten Igéjében, látjuk ezt a
karaktert rajtuk.
Sok-sok évvel ezelőtt, volt két orosz hajó. Az előirányzott útvonal
alapján, hogyha úgy folytatják az útjukat, akkor egymásnak ütköznek. Kijelezte a műszer,
hogy ütközés várható. Mégsem akart egyik sem szabad utat engedni a másiknak,
kitérni.
Végén addig kevélykedtek,
míg túl késő lett és összeütköztek. Százával kerültek az emberek a jéghideg
vízbe és megfagytak. Kitérhetett volna, de nem
tette meg, mert az emberi jellemzőire nem az alázat, hanem a kevélység volt a jellemző. Egyik sem adta meg
a szabad utat a másiknak és így ütközés lett a vége.
Példabeszédek 16,18.
Message Biblia így mondja: Először jön a kevélység, azután az
összeütközés. Minél nagyobb az egója az illetőnek, annál nagyobb a zuhanás.
Annál nagyobb a kevélység, annál nagyobbat esik az illető.
A kevélység, ha az ember életében ott van, akkor nem hajlandó másnak
utat engedni, és ütközés és összetörés lesz a vége. Ha egy kapcsolat így
darabokra törik, akkor ez nem egy boldog dolog, de ha valamelyik hajlandó alázattal lenni a másik felé, az olyan, mint a
friss levegő,
a megújulás. Élet lehelete egy haldokló
helyzetre.
Példabeszéd 13,10.
10. Csak háborúság lesz a
kevélységből: azoknál pedig, akik a tanácsot beveszik, bölcsesség van.
A kevélység az szakadásokhoz
vezet, és pusztító eredményeket hoz.
A kevélység állandó
veszekedéseket szít. – mondja az egyik fordítás.
A bölcsesség pedig azoknál találtatik meg, akik befogadják a tanácsot.
Az alázattal teljes személy
az egyben egy bölcs személy, mert hajlandó
a tanácsot befogadni. A kevély az mindig ellentmond és visszautasít, mindegy, hogy
milyen módon próbálod meggyőzni.
Vegyünk egy házasságot, ahol
egyik sem hajlandó megadni magát a másiknak. Semmi nem tudja helyettesíteni az
alázatot egy olyan helyzetben, ahol gyógyulásra van szükség. Amint az egyik fél alázattal közeledik, akkor indul meg a felépülés folyamata.
Ha két kevély csak egymás ellen továbbra is kevélykedik – egy barátságban, vagy egy
házasságban, vagy egy munkahelyi szituációban –, addig romlik a helyezet, míg a végén már tényleg nem
lesz megoldás.
A kevélység visszatartja az embert, hogy bizonyos dolgokat ne tudjon kimondani. Például azt, hogy: – De
sajnálom, hogy én tévedtem ebben, az én hibám! Kérlek, bocsáss meg! A kevélység megtagadja, hogy ő legyen az első, aki ezt
kimondja.
Ha egyik se teszi meg ezt első helyen, akkor a konfliktus tovább ágaskodik, és a kapcsolat
pedig még inkább megsérül. Valaki kérdezheti, hogy akkor megengedjük, hogy a másik
csak szabadon eltaposson minket? Nem erről van szó.
Lehet, hogy egy félreértés volt kettőtök között például. Lehet,
hogy a másik tényleg tévedett, de ha mégis úgy közelítesz, hogy te kéred az ő engedelmét, hogy bocsásson meg,
ez fog segíteni a helyreállításban.
Vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy ők annyira szuper keresztények
és szellemiek, hogy nem is kell közeledniük senkihez. A szellemiségüket teljesen
megélhetik otthon, gondolják. De ha úgy gondolják, hogy úgy járnak szeretetben, hogy
közben nincs megpróbálva ez a szeretetben járásuk, mert mindig otthon vannak,
akkor nem annyira szellemiek, mint gondolták.
Mondhatja, hogy én alázatos vagyok az Úr előtt, de velem ne kezdjél
ki. Én szeretem az Urat, az Úrért bármit megteszek, de téged nem akarlak többé
látni. Ez az alázatunk az Úr felé, amit hangoztatunk, nem jó semmire, nem tetszik az
Úrnak sem, mert nem jelentetjük meg az emberi
kapcsolatainkban.
Mondhatjuk az illetőre, hogy egy képmutató. Megalázzuk magunkat Isten
előtt, de ha az Ő népe előtt nem vagyunk ilyen alázatosak, akkor az a dolog nem
használ nekünk, nem jó semmire.
Itt húsvétkor, nézzük meg ezt a csodálatos mennyei képet. Jézus,
Isten teljes kifejeződése volt az emberiség felé. Megmutatta magát. Istennek pontos képmása volt Jézus itt a földön,
magára öltve ezt a mennyei alázatot.
A kezdetekben, Ő maga is Istenként volt, és levetette ezt az isteni
mivoltát, és alázattal jött a földre.
Tudjuk, hogy Ő is Isten volt, hiszen részt vett a teremtésben, az írott Ige és az élő
Igeként. Amikor Isten mondta, hogy legyen világosság, ez a cselekedet Jézus volt, az
Ige.
Ezért mondja a Biblia, hogy minden Ő
általa lett, és mindenekben jelen van. Amikor Jézus a földön járt, akkor
példaként megmutatta nekünk, hogy milyen is
az alázatosság valójában. Az emberiségért
jött a földre, hogy megváltsa az
emberiséget, mert Isten úgy szerette e világot.
Jézusnak megvolt egy bizonyosfajta gondolkodásmódja,
de ezt a mennyből hozta magával. Ő mindig is úgy gondolkodott. Ő nem úgy jött a
földre, hogy itt a földön változásokat kellett eszközölnie. Biblia írja, hogy
nekünk is megvan a Krisztus értelme, bennünk.
Ez pedig azért van, mert Isten a törvényeit beleírja a szívünkbe, és az elménkbe helyezi el azokat. Ezért Krisztus
elméje, értelme a miénk, mondja a Biblia. És a Krisztus megigazultsága a miénk, amikor
újjászülettünk, megkaptuk.
Aztán megkapjuk a Szent Szellemet
is a bensőnkbe, és így lesz a dicsőségnek ama reménysége bennetek, azaz bennünk. Istennek a természete, az Ő tulajdonsága,
jellemvonásai kerülnek belénk, mikor mi újjászülettünk.
Amikor Jézust látjuk, akkor számunkra is tudatosítani kell, hogy nem
lehetetlen számunkra, hogy ugyanúgy gondolkodjunk,
mint ahogy Ő tette. Azért, mert az Ő természete
megvan bennünk. Látjuk, hogy milyen indulat volt, milyen értelem volt Krisztusban.
Filippi 2,5.
5. Annakokáért az az indulat [az
az értelem] legyen bennetek, mely volt a Krisztus
Jézusban is,
A lényeg, amit látnunk kell, hogy Jézus pontosan tudta, hogy miként
gondolkodjon saját magáról. Ugyanígy neked
is, tudnod kell, hogy miként tekints önmagadra, miként gondolkodj magadról. Egy magyarázatot nézzünk
itt, hogy milyen módon tekintett Jézus magára.
Róma 12,16.
16. Egymás iránt ugyanazon
indulattal legyetek; ne kevélykedjetek, hanem az alázatosakhoz szabjátok magatokat. Ne
legyetek bölcsek ti magatokban.
Ugyanazzal az értelemmel,
indulattal legyetek egymás iránt, és ne kevélykedjetek a dolgokkal, hanem az alázatosokkal legyetek, és a saját
véleményetekben ne bölcselkedjetek. Ne nézegess túl sokat a tükörbe! – ez ezt
jelenti viccesen.
Tehát ez utasítást ad arra nekünk, hogy miként viszonyuljunk mindenkihez. Nem mondja, hogy a
gazdag távozzon el a szegénytől. Nem mondja, hogy az iskolázott maradjon távol
attól, akinek nincs iskolája. Azt mondja inkább, hogy az alázatosokkal vegyétek körbe magatokat.
Jézus pontosan szólva, a bűnösökért
jött, hogy meghaljon. Ez Isten maga volt, a Teremtő, aki ember formájában eljött,
hogy a teremtményéért meghaljon. Az
alázatosság azt fogja hozni, hogy megfelelő módon tudjuk magunkat megmérni és értékelni.
Jézusnak is megvolt az a látása, ahogy saját magáról vélekedett. Helyesen becsülte fel az
önértékeit. Ez azt jelenti, hogy ezt mi is ugyanígy megtehetjük. Helyesen tekintsünk
az önértékeinkre.
Filippi 2,6. Amplified
Aki, bár lényegében egy volt
Istennel, és Istennek formájában volt (rendelkezve mindazon tulajdonságok
teljességével, amelyek Istent Istenné teszik), nem tekintette ezt az Istennel való
egyenlőséget, egyenértékűséget úgy, mint amihez buzgón, hevesen ragaszkodnia
kellene, amibe kapaszkodnia kellene, vagy amit meg kellene, vissza kellene tartania.
Jézus, tehát Isten lévén, része volt a teremtésben, és megvolt a státusza Istennél. Nem ragaszkodott
ehhez mégsem, nem tartotta magának meg. Ezért nekünk ugyanígy magunkat olyan helyre
kell hoznunk a szívünkben, hogy a másik felé képesek legyünk megnyitni a szívünket.
Ha nem ragaszkodunk a saját
jogainkhoz, vagy amiről úgy gondoljuk, hogy az a minket illető jogok, meg fogja lágyítani, puhítani a szívünket, és így
jobban fogjuk tudni érezni a másik szívét.
Más szóval, vannak választási
lehetőségeink bizonyos helyzetekben. Mondhatja valaki, hogy jogom van ahhoz, hogy a
sérelmeimet hordozzam, ha a másik jól beolvasott például neked, amikor a hústestből
részesített a másik. (Az olaszok azt hiszem így mondják.) Tehát tudod, miről van szó,
ez a lényeg.
Akkor ragaszkodsz hozzá, hogy te majd jól visszafizetsz ezért, bosszút
állsz. Meg is tervezed, hogy ez miként lesz. Majd ha már úgy érzem, hogy egálba
kerültünk, és visszafizettem, akkor jön majd ez az alázat dolog.
Amikor ez a világosság hozzánk jön, az üdvösség, akkor az biztosít számunkra képességet arra, hogy egy új úton járjunk. Hogy egy új kezdetet kezdjünk
az életünkben. Egy másfajta módon kezdjünk el gondolkodni.
Jézus azt mondta magában, hogy nem fogok az isteni jogaimhoz
ragaszkodni, hanem alázatteljes leszek, és
felvállalom a halált, hogy meghaljak a bűnösökért. Jézus miért nem így
vélekedett: én teremtettem őket, miért kellene nekem az isteni mivoltomat letenni?
Eltörlöm őket, és majd teremtek másikat.
Ha így gondolkodott volna, akkor mi már nem lennénk itt. Ha Ő
ragaszkodott volna a saját jogaihoz, akkor egy teljesen
új teremtést hozhatott volna létre. A régit eltörölhette volna, és akkor már
nem lennénk itt.
De mivel Ő megalázta magát, és alázattal
teljesen ezt megcselekedte, tudod-e, hogy ma ki a legbefolyásosabb személy a köreidben? Nem
Michael Jackson és nem Elvis Presley, hanem Jézus!
Ha a saját jogaihoz ragaszkodott volna, akkor mi már nem lehetnénk ennek a befolyásos embernek a hatalmában. Amikor mi a saját jogainkhoz ragaszkodunk, akkor ehhez
hasonlóan a kihatásaink, a befolyásos képességeink
csökkennek.
A 69. Zsoltár 7. versét hozta az Úr a múlt héten, ami vonatkozik
ránk. Mindannyiunkra, akik ezt a hosszú utat választottuk Magyarországon, hogy az igazságot hirdetjük. Így szól ez.
Zsoltárok 69,7.
Mert Teéretted viselek
gyalázatot, és szégyen borítja az én orcámat.
Róma 12,17. 19.
17. Senkinek gonoszért gonosszal
ne fizessetek. A tisztességre gondotok legyen minden ember előtt.
19. Magatokért bosszút ne
álljatok szerelmeseim, hanem adjatok helyet ama haragnak; mert meg van írva: Enyém a
bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr.
És Ő hétszeresen fizet meg!
A 79. Zsoltár 12. versét naponta megvallom,
hogy hétszeresen fizet vissza az ellenségeink kebelébe a gyalázatért, amellyel minket
illettek. Ezért, ha éhezik a te ellenséged, adj ennie, ha szomjúhozik, adj innia, mert
ha ezt teszed, eleven szenet gyűjtesz az Ő fejére.
Ne győzettessél le a gonosztól, hanem a gonoszt jóval
győzd le.
Az Úr maga fog bosszút állni érettünk és visszafizetni. Ő ebben oly
kiváló munkát végez majd és neked nem szabad benne örvendezned. Vannak helyzetek,
amikor nekünk kell megtenni az első lépést, alázatot
ölteni magunkra és megtenni ezt, s akkor ezáltal növekszik a mi tekintélyünk.
Ha viszont azt határozzuk, hogy nem fogok megbocsátani az illetőnek,
akkor azt veszed majd észre, hogy egyre kevesebben
lesznek az illető környezetében, és egyre kisebb
a ráhatása a másikra. Az alázatosnak pedig
nagyobb és nagyobb a szava és a tekintélye. Ahogy Jézus tette, hogy úgy
határozott, hogy az isteni mivoltát leteszi, félreteszi és nem él vele.
Filippi 2,7.
7. Hanem Önmagát megüresítette,
szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett;
Ő volt az emberiség Teremtője. Nem kellett volna neki ezt tenni, mégis
úgy határozott, hogy az isteni mivoltát leteszi.
Vannak idők, amikor neked van igazad és a másik tévedett. Mégis úgy határozhatsz,
hogy alázatos leszel és megkérdezed
magadtól, hogy most mégis mi a legfontosabb: kiderüljön, hogy ugye én megmondtam,
nekem van igazam?
Az emberek ilyenkor azért mondják meg a magukét, mert azt hiszik, hogy
az a fontos. De mi nem akarjuk, hogy az emberek elkárhozzanak. Az számít, hogy képesek
legyünk a többieket megtanítani erre [az
üdvösségre vezetés lépéseire].
Istennek az számít, ahogy Jézus Péternek is mondta, hogy legeltesd az én nyájamat, tanítsd őket.
Istennek megvannak a tervei az életünkre.
Jézusnak az számított, hogy elvégezze ezt a
feladatát, hogy megváltsa az emberiséget.
Egyszerű bűnösök voltunk csak, mégis Jézusnak olyan fontos volt, hogy elvégezze ezt, hogy letegye az
isteni mivoltát, emberek közzé jöjjön, ember formában és megváltsa az emberiséget.
Mi az, ami számít a te életedben? Megengedhetjük-e magunknak, hogy
ebben a viszálykodós környezetben, hangulatban éljük le az egész életünket? A viszálykodás azt hozza majd, hogy az összes örömtől megfoszt téged az életben.
Milyen kihatással lesz azokra, akikkel együtt élsz, a környezetedre?
Nem mondhatod, hogy nem törődsz vele, hogy mi lesz velük? Amikor így viselkedsz, az
rád is kihatással lesz, fizikális kihatással lesz rád. Nem a fizikai fenyítésre
utalok most, mert van, aki erre gondolna, szó nincs erről. Tehát nem a testi
fenyítésekről van most szó.
Jézus még azt is megengedte, hogy a bűnös a kezével érintse, és
hogy megverjék Őt. Azok, akik velünk, a
környezetünkben vannak, hogy azok velünk mennyire nem kedvesek például. Jönnek
hozzánk és panaszkodnak, hogy az illetőt nem kedvelem, az illetőt nem szeretem, és
ahogy hozzám beszélt, ahogy velem beszélt, az egyáltalán nem volt szívélyes.
De ha ennek hangot adsz, helyette javaslom, hogy inkább alázattal legyél, nem tudod, hogy az illetőnek
milyen napja volt aznap, hogy így szólt hozzád. Legyél alázattal és próbáld meg helyrehozni azt a helyzetet. Nálunk van egy bölcs
mondás erre, hogy az egyik füleden be, a másikon ki, tehát ne rágódj rajta. Engedd
el.
Ha az ember egy katonai egyetemre jár, akkor meg kell tanulnia ezt, hogy
hogyan kell ezt tenni. Most az unokám kapja ugyanezt a kiképzést. Ő is megtanulta,
hogy hogyan kell ezt tenni, az egyik fülén be, a másikon ki. Akik nem tudták ezt
megtenni, azok az első évben már kimaradtak, kiestek ostoba dolgokon.
Ez egy kiképzés, egy nagyon jó kiképzés az embernek. Tehát az
érzéseidet ne a válladon hordjad. Még egy pár dolog, ami segít majd neked, ha
elmondom. Fogadd el a tanácsokat másoktól.
Példabeszéd 11,14.
14. Ahol nincs vezetés, elvész a
nép; a megtartás pedig sok tanácsos által van.
1. pont: Van, amikor Istentől
veszünk vezetést, más helyzetekben pedig a tanács eljuthat hozzánk mások által. Ha sok tanácsost meghallgatsz,
abban ott lesz a biztonság, hogy mit tegyél.
Ha van például egy rossz megtapasztalás, az illető mindenét
elvesztette egy befektetésben, minden elúszott. Láttam ezt sokaknál, hogy ez
megtörtént. Más országokban is megtörténik, ugyanaz az ördög teszi ezt velünk.
2. pont: Ami segít neked majd, hogy ismert be, ha te tévedtél. A kevélység az,
aki azon lovagol, hogy kinek van igaza. Az alázatosság
pedig azzal foglalkozik, hogy mi az igaz megoldás?
A helyzetet foglalja, az emberekkel törődik. És nem azon lovagol, hogy
nekem van igazam, és te vagy a hibás mindenben, hanem inkább a helyzetet próbálja megoldani.
3. pont: És ha te sérted meg a másikat, ismerd be, hogy te voltál a hibás. Olyan módon
vegyél magadra békülést, mint mikor egy
ünnepség vagy egy szülinap jön.
A 21. születésnapján Nathan fiam egész nap várta, hogy felhívjam.
Neki nagyon fontos volt, én meg már arra sem emlékszem, hogy azon a napon mivel
foglalkoztam, de nem tudatosult bennem, hogy aznap van a születésnapja.
De ezen is túltette magát, és most örömmel mondom nektek, hogy a
bibliaiskolájának az első szemeszterét elvégezte sikeresen. Három szemesztere van
még hátra, és azokat is örömmel fogja elvégezni.
Az ördög arra is képes, hogy az emberek ne úgy vegyék, amit mondasz, amilyen szándékkal
te mondod. Vagy esetleg véletlenül tényleg
mondasz valami sértőt vagy bántót. Nem akartad úgy mondani, de mégis úgy jött elő
és a másikat megbántottad. Azonnal igazítsd ki magad, hogy ne legyen bántás belőle.
Azonnal kérjél bocsánatot, hogy nem így
akartam mondani, nem jól fogalmaztam.
A kevélységnek meg kell halni benned – ez egy idézet –, vagy a menny
nem képes élni benned. Az egész ott kezdődik, hogy újjá kell születnünk. A kevély ember úgy
gondolja, hogy saját magát is képes üdvözíteni.
Olyan csuda jó életet élek, olyan tökéletes vagyok, hogy ebből én
magam bejutok a mennyországba. Hát nagyon tévedsz,
mert a „te megigazultságod” Istent annyira nem érdekli, mint minket a szennyes ruha.
Úgy kell odamenni Őelé, mint amilyenek éppen pontosan vagyunk. És a
legrosszabb az egészben, mikor magunkat próbáljuk önerőből megigazítani. A mi
keresztény cselekedeteinkkel kevélykedünk. Az olyan, mint a szennyes ruha Isten
szemében. Vagyis alázattal legyünk.
Ha a kevélység meghal
bennünk, akkor fogjuk azt mondani, hogy szükségünk
van Jézusra! És valóban szükségünk van rá, és Ő nagyon sok mindent el fog végezni
értünk, ha megengedjük. Isten irgalmára
van szüksége mindannyiunknak.
4. pont: Akkor se kritizáld a
másikat, ha neked van igazad.
Mennyire örömteljes dolog az, amikor kiderül, hogy nekünk van igazunk.
Ugye megmondtam neked előre.
Példabeszédek 16,19.
19. Jobb alázatos szellemmel lenni
a szelídekkel, mint zsákmányon osztozni a kevélyekkel.
Úgy gondoljuk, hogy ahogy mi vélekedünk egy dologról, az nem is
fontos. De fontos! De még ennél is fontosabb, hogy alázattal
vélekedjünk magunkról, és arról a helyzetről. Ha elragadtatunk, egyetlen dolgot viszünk magunkkal,
a kapcsolatainkat. Semmit nem viszünk magunkkal
az anyagi dolgokból. Semmi mást. Semmi más nem jön velünk.
Egyet tapasztaltam annak idején, amikor a munkahelyemen dolgoztam. Az
emberek arra törekedtek, hogy akik ott voltak fölöttük, azokat lehozzák a saját
szintjükre. De azon nem munkálkodtak, hogy azokat, akik alacsonyabb szinten vannak,
azokat felhozzák az ő szintjükre.
Egy alázattal teljes szívű ember kerülni
fogja ezeket a szélsőségeket, hogy ne
hívják fel a figyelmet ezekre. Mert az alázat
örömmel fogja azt látni, hogyha valaki, egy lejjebb levő szintről el kezd felemelkedni, és szintre jön veled, amennyire a
szavai és a tulajdonságai engedik.
A felsőbbrendűségében is el kell, hogy ismerje a másikat és minden
tiszteletet, elismerést meg kell adni a másiknak. Egy egyensúlyt kell ebben teremteni a bölcsesség
által, és alázattal képes az ember lemenni egy lejjebb lévő szintre, és ott hangot
találni azokkal, akikkel. Az alázatnak része,
hogy kifejezzük az együttérzésünket, és a
tiszteletünket kinyilvánítjuk feléjük.
Aztán meg kell tanulnunk azt is, hogy azt a hatalmat, amit az Úr Jézus Krisztus adott
nekünk, azt is tiszteljük. Ez az a nap, amikor
ez a világosság, ami most elhangzott, rávetítődik valamire, amiben úgy érzed, hogy
meg kell változnod, ez a napja annak, hogy meg fogsz változni. Helyzetek fognak megváltozni az életedben, gyarapodás fog előjönni,
az Úr gyarapodása. És megalázzuk magunkat, jó értelemben, alázatot öltvén magunkra.
Nagyon jókor jött ez az üzenet, mert a legkedvesebb üzeneteim a hit- és a hatalomtanításokban
lévő igazságok. Foglalkoznunk kell fejedelemségekkel, hatalmasságokkal, a sötétség
erejével, akkor a hatalmi helyünkön vagyunk
teljes mértékben. Másrészt alázattal
vagyunk az emberi kapcsolatainkban.
Mindannyian azt céloztuk meg, hogy a Szent Szellem vezetését követjük, a tőlünk telhető legjobb
képességeink szerint. Növekedni fogunk, és
egyre jobban fogunk ezekben a dolgokban megállni. Énekeljünk egy dalt az Úrnak.
Gyógyító kenet van a szívre például. A gyógyító ajándékok
a Szent Szellemnek a megnyilvánulásai.
Ezeket nem tudod elvégezni pénzéhségben, vagy ha a dicsőséget érinted. Akkor nem
fognak jönni. De ha ezektől szabad vagy, akkor nagy dicsőségek és nagy jelek lesznek.
Az ember, akit említettem, aki a mennybe ment, mondja: volt ott egy
terem, és mi volt ebben a helyiségben? Angyalok mentek ki-be. Emberi szervek voltak és testrészek. Szívek, karok, kezek, lábak, szemek,
fülek, amit csak meg tudsz említeni.
Most már 46 év telt el, amióta ezt látta, azóta szolgálatban áll.
Mivel ezt ott látta, megtanulta a szívében, hogyan kell ezeket a testrészeket elfogadni az imádságban. És amikor imádkozik a
másikért, akkor új szervek kerülnek a
testekbe.
A személy, akivel együtt tartózkodtam újjászületésem után – az
ötvenes éveknek a nagy gyógyító kenetei voltak ezek –, elmondta az egyiknél a felsőkarból
csak egy csonk volt, az ingből kilógott. És ahogy imádkozott érte a szolgáló,
lehetett látni, ahogy kinövekszik a karja és
a keze. Tökéletessé lett. Ő a szemével látta ezt.
Tehát van egy ilyen kenet, és
ebbe szeretnénk belelábolni. Alázatos szellem
kell hozzá, és örvendezés abban, amit az Úr
tesz. Új szemek kerülnek a testekbe, tehát nem az, hogy meggyógyul, hanem egészen új
teremtés.
Láttam egy embert, akinek nem volt szeme egyáltalán, és ezzel a nem
létező szemével tökéletesen látott. Két üvegszeme volt csak, azzal volt
kipótolva. Aki imádkozott érte, az nem tudta, csak megparancsolta, hogy tökéletesen lásson. Onnantól kezdve
tökéletesen látott!
Houstonban láttam őt személyesen, mert ő egy nagy bizonyság lett. Egy
nagytermetű embert képzeljetek el. Kivette a két üvegszemét és olvasott tökéletesen. A tested képes arra, hogy szervek nélkül is működjön tökéletesen!
Hagin gyülekezetében volt, hogy darabosra
tört az egyik hívőnek a karja. Apró szilánkokra tört a csontja, mégis tudott
vele tökéletesen írni. De mivel a
röntgenfelvételen még mindig kimutatható volt ez a szilánkos törés, a biztosító
társaság fizetett neki. Mondták, hogy mi nem az alapján megyünk most, hogy tudsz
írni, vagy nem, hanem amit a felvétel mutat.
Ezek a jelek és a csodák, amik az embert elcsodálkozásra
bírják. Ennek az idejében vagyunk benne. Az üzenet, amit ma hallottatok, az nem
véletlenül röpült el a fejünk felett, hanem az orrunkat ne üssük bele a viszálykodós helyzetekbe.
A kóbor kutyát megragadni a fülénél, olyasmi, mint mikor belemegyünk
olyan helyzetbe, ami nem ránk vonatkozik. Mi fog történni? A harapás lesz a vége.
Mert örülni fogsz, ha el tudod a fülét engedni. A magyar kutyának meg se lehet fogni
a fülét. Hagyd békén. Ne legyél kevély fejű.
A Krisztus elméje a miénk, és
azzal gondolkodjunk. Ugye, hogy erre készen állunk? Álljunk fel és imádjuk az Urat.
Az Úr imádatában legyünk. Csodálatos a mai dicséret. A gyógyító sor előtt még
egy gyönyörű dal következik, leszállnak az ajándékok, leszáll a kenet. Derék és
a keresztcsont környéke már most gyógyulás alatt van, a szemben gyógyító kenet
van.
„Ráadás” a gyógyító sort követően: Hallelúja! Dicsőség az
Úrnak. Ezt a közösséget kell megismernünk! Minden napon növekszünk benne.
Mikor bibliaiskolába jártam, hoztak oda egy pásztort hozzánk, úgy
hívták, hogy Jours Grant. Nem volt ő soha gyógyító kenetben alkalmazva, mégis több
mint száz gyógyító, híres szolgálat került ki az ő gyülekezetéből. Mert ott
volt valami, amit az Úr meg tudott tanítani nekik a gyógyító kenetből.
Ahogy történik, ez csak egyszerűen magától indul. Ahogy Vicki Jamison
mondta, egyik pillanatban még nem volt ez a felkenetés,
a következő pillanatban pedig már megvolt, és mindenki meggyógyult. Sokatokat fog az
Úr használni, még nem is tudjátok most.
Van, mikor ez elindul. Amikor az Úr ráteszi a lábát erre a
gázpedálra, akkor beindul, és dicsérjük Őt érte. Olyan helyen kell lenni ehhez az Úrban, hogy az Úr
képes legyen ott téged használni. Ez a hely,
ha megvan, akkor ez elindul és megtörténik.
Ma megáldalak benneteket, az
Úr Jézus Krisztus áldása van rajtatok! Megtörünk minden kötést az életetek
felett, az ellenség minden erejét megkötjük,
elátkozzuk a rákbetegséget, (ma gyógyító kenet van a rákbetegségre) eltávozik,
és te meggyógyulsz. Mert a kenet töri meg az
igát az életed felett!
Nagyon sok megszabadítás folyt a mai napon a fejben történő munkákra.
Köszönjük ezt az Úrnak, a Jézus nevében!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.