2013.03.20.
MELKISÉDEK RENDJE SZERINTI PAPSÁG
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2013. március 17.
Amíg itt állunk együtt, egy megvallást szeretnék veletek tenni. Egy fejedelemség jelentkezett tegnap rögtön az
imádságunk elején és ellene mentünk. Az oroszlán, amit egyik testvérünk látott,
az a félelem szelleme.
Egy eltorzult fejű oroszlán volt, tehát nem a Júda oroszlánjáról
beszélek. Ez a félelem szellemével és a megtévesztéssel
jött. És ez a szellem megtört az ország
felett, a Jézus nevében. Minden egyes magyar ember életében, az életünk minden egyes
területére vonatkoztatva.
Ebben a gyönyörű dicséretben lehetünk már a harmadik napja.
Imakonferenciánk volt tegnap. Akik nem tudtak eljönni különböző akadályoztatások
miatt, azok bizony gyönyörű dicséretekről maradtak le. Az időjárás is
akadályozott minket.
De most egy megvallást
teszünk. Mind a két napon meg akartam tenni, de ma mindenképp megtesszük. Az
életünkre és a családunkra vonatkoztatjuk ezt a hatalmat:
Jézus hatalmat adott nekem, hogy
használjam az Ő nevét. Amit megkötök a földön, a mennyben is kötve lészen, amit
megoldok a földön, a mennyben is oldva lészen. Ezért az Úr Jézus Krisztus nevében
megkötöm a fejedelemségeket, a hatalmasságokat, ez élet sötétségének
világbíróit. Megkötöm és levetem a gonoszság szellemeit, akik a magasságban
vannak. Hatástalanná és ártalmatlanná teszem őket a Jézus nevében, akik ellenem
vagy a családom ellen, a Krisztus Szeretete Egyház gyülekezeti tagjai ellen lennének,
a Jézus Krisztus nevében. A betegség eltávozik, a szegénység eltávozik, a hiány
eltávozik! A gyógyulás jön, a pénz jön, a gyarapodás jön, az öröm jön és a
békesség jön! Az erő jön, a mi Urunk, Jézus Krisztus nevében. Ámen.
Most köszöntsd a szomszédodat: legyőztük
az ördög minden erejét!
Vakság van a keresztények
szemén. Volt, aki azt kérdezte, mi ez az új hullám, amiben most vagyunk. Ébresztő ez a pásztorok számára! Mert nem egy
új hullámról van szó, hanem választanod
kell, hogy melyik utat járod: a kegyelem
útját vagy a törvény útját. A tanítások
mindegyike erről szól.
Az Úrnak áldásait hozza
valóságba, megnyilvánulásba az életünkben, ha ezt megértjük. A kegyelem bővölködésében
részesülvén vagyunk képesek uralkodni az
életben, az egy Jézus Krisztus által. Nézzük meg a későbbiekben a Róma 5,17-ben. A
kegyelem bővölködése által megy és a hit által van hozzáférésünk.
Róma 7,1-4. 6.
4. Avagy nem tudjátok-é
atyámfiai, mert törvényismerőkhöz szólok, hogy a törvény uralkodik az emberen,
amíg él?
2. Mert a férjes asszony, míg él
a férj, hozzá van kötve törvény szerint, de ha meghal a férj, felszabadul az asszony
a férj törvénye alól.
3. Azért tehát az ő férjének
életében paráznának mondatik, ha más férfihoz megy; ha azonban meghal a férje,
szabaddá lesz a törvénytől, úgyhogy nem lesz parázna, ha más férfihoz megy.
Ez volt a törvény alatt. Egy zsidó házasságban ők a törvény alatt voltak. A keresztények soha nem
voltak a törvény alatt, nekünk egy jobb
szövetségünk van, jobb ígéretek alapján köttetett.
Amíg a férj élt, addig a feleséget kötötte a törvény szerinti
eskü, és nem válhatott el. Ha a férj meghalt azonban, akkor a feleség képes volt
újra férjhez menni. És nem neveztetett ezért paráznának, mert nem kötötte már a
férj törvénye. Ha a halál megtörtént, akkor szabaddá lett.
Ezt arra használta az apostol, hogy elmagyarázzon nekünk valamit a
mára vonatkozólag. Mi nem vagyunk zsidók, tehát nem
tartozunk a zsidó törvények alá. Nem tartozunk az ószövetség alá, egyetlen
része alá sem.
4. Azért atyámfiai, ti is
meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által, hogy legyetek máséi: azé, aki a
halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.
Ahogy az asszony felszabadult a férj halála által a házasság kötése
alól, ugyanúgy mi is, a mi Urunk Jézus Krisztusunk
halála által felszabadultunk az
ószövetségi zsidó törvényrendszer érvényessége alól. Többé ez a törvény
nem vonatkozik ránk.
Amikor Jézus meghalt, akkor felszabadultunk az ószövetség törvényei
alól. Szabadon „férjhez mehetünk”, és ahhoz, Aki értünk meghalt. Felszabadultunk a törvény
alól, és összeházasodhatunk (házasságra léphetünk) az Úr Jézus Krisztussal.
Nem kell elkötelezned magad, hogy az életedet a törvény alatt éled,
mert Jézus Krisztus szabaddá tett téged a
törvény alól. Többé már nem a törvénnyel élsz egy házasságban.
6. Most pedig megszabadultunk a
törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, ami fogva tartott bennünket; hogy
szolgáljunk a Szellemnek újságában és nem a betű óságában.
A Bővített fordítás
gyönyörűen magyarázza, részletesebben fordítja, hozza ezt az Igét:
Róma 7,6. Amplified
Most pedig felszabadultunk a
törvény (hatálya) alól és megszakítottunk mindennemű érintkezést a
törvénnyel; meghaltunk annak, ami egykor minket korlátozott, uralma alatt tartott,
bebörtönözve tartott.
Ezért mi már nem az írott
szabályok, rendelkezések régi törvénykönyvének való engedelmességben, hanem a
Szellem ösztönzéseinek való engedelmességben szolgálunk az élet megújultságában.
Mi történt? Felszabadultunk a
törvénynek az úgynevezett kódrendszere alól, és nem kell többé a törvény
parancsolatainak az engedelmessége alatt élnünk. Törvénynek semmi nemű engedelmességét
nem kell megtartanunk. A Szent Szellem ösztönzéseinek
kell választ adnunk.
A mai napon nem erről tanítok, de elmondom nektek röviden, hogy ha
bármi olyat teszünk, ami nem helyes, akkor azt azért tettük, mert engedetlenségben voltunk a Szent Szellemnek, aki
megmutatta volna, mit tegyünk.
A kegyelem időszakában éljük az életünket, és a Szent Szellem útmutatásainak, ösztökéléseinek kellene
engedelmeskednünk. És nem a törvény engedelmességében kell élnünk, hanem inkább a
Szent Szellemnek engedelmeskedve kellene
élnünk. És itt hozzáteszem, hogy ugyanúgy nem kell engedelmeskednünk a keresztény
törvényeknek sem, mert ebből is van rengeteg.
A törvény időszaka alatt a törvénynek meg volt a
követelményrendszere. Mi újonnan született keresztények nem megyünk vissza a törvény időszaka alá,
hiszen soha nem is éltünk a törvény alatt. Mi a mai napon a kegyelem időintervallumában élünk. És mivel a
kegyelem időszakában élünk, ezért nem kell azokat a dolgokat úgy tennünk, amit a
törvény időtartama alatt kellett tenni.
Itt a kegyelem idején, ahol élünk, nem a törvény parancsolatainak
kell engedelmeskednünk, hanem a Szent Szellem indításainak és vezetésének kell engednünk. Ez a Szellem
bennünk él. Ez volt az ígéret ugyanis. Az ígéretnek
ez a Szelleme a pünkösd napján jött el az emberre. Ez a Szellem él ma a bensőnkbe és Ő akarja irányítani az
életünket.
És Ő arra törekszik, hogy valóban elvezessen minket minden igazságra. Például megvédelmezzen minket. Hogyha követed Őt,
akkor gyarapodás útjára visz. Ezeket fogja
megtenni, mert mi új szövetségi keresztények lettünk.
A Szent Szellem indíttatásának kell engednünk. Az életünk minden napját, a hét
minden napját a Szent Szellem vezetéseire
válaszként éljük meg.
Róma 6,14.
14. Mert a bűn tirajtatok nem
uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
Mivel már nem vagytok a törvény alatt, többé nem uralkodik felettetek
a törvény. És a bűn sem uralkodik tirajtatok többé, mert nem
vagytok a törvény alatt. A gyülekezeti világ úgy gondolja, hogy mivel most már
kegyelem alatt élünk, a bűn fog uralkodni rajtunk. De pont az ellenkezője az igaz, a
bűn többé nem fog uralkodni rajtunk.
Pontosan azért nem uralkodhat a
bűn többé rajtunk, mert kegyelem alatt vagyunk. A keresztények úgy gondolták, hogy
mivel a kegyelem alatt vagyunk, akármilyen bolond dolgokat elkövethetünk.
A kegyelem egy erőt hoz az
életünkre, hogy azokon a területeken, ahol magunk erejéből gyengék voltunk, ott
képesek leszünk ellenállni és azokat nem megcselekedni. A kegyelem egy olyan erővel
fogja ellátni az életünket, hogy képesek leszünk megállni és győzedelemben lenni azokon a területeken, ahol a
törvény alatt gyengék voltunk.
Szabad vagyok tehát a
törvénytől, és készen állok engedelmeskedni
a Szent Szellem indításainak és vezetésének. Miért van ez így? Azért, mert a bűnnek
ereje a törvény, és helyette jött Isten jósága,
ami minket megtérésre indít.
Róma 10,4.
4. Mert a törvény vége Krisztus,
minden hívőnek megigazulására.
Amikor elérkeztünk Krisztushoz, az mindannyiunk számára a törvény
végét jelenti. A mi megigazultságunk ugyanis nem a törvényen alapul. Mi azért
vagyunk megigazultak, amit Jézus tett értünk.
A kegyelem alatt Isten megigazított
minket, a mi cselekedeteink nélkül. Igazzá tétettél azon a napon, amikor elfogadtad Jézust, és amit tett érted. Akkor
sikerré lettél, amikor befogadtad az Urat. Teljes sikerre jutottál. Igazzá tett téged,
anélkül, hogy bármit kellett volna tenned ahhoz, hogy elnyerd azt, hogy igaz légy.
A törvény alatt úgy volt,
hogy volt egy része az embernek, amit meg
kellett tennie, és volt egy része Istennek,
amit meg kellett tennie. A törvény alatt, hogyha te ezt teszed, akkor majd Isten azt
teszi. Ha pedig ezt cselekszed, akkor Isten majd azt teszi. Neked is volt egy rész, amit
meg kellet tenned, és Istennek is.
Az újszövetség ideje alatt,
Istennek van meg a része. Isten esküt tett arra, hogy megcselekszi,
ami Őt illeti, anélkül, hogy te tennéd, vagy nem tennéd a tiédet. Isten a
rendelkezésünkre bocsátotta ezt a kegyelmet,
de a gyülekezet továbbra is a törvény alatt működik.
Éneklik, hogy megigazultak, de az életük mindennapjait a törvény
irányítása alatt élik. Ez egy egyveleg így,
és ez még a törvény alatt is tiltva volt. Ez
a babiloni összezavartságot hozza az
életünkbe, azért, mert egy egyveleget veszünk a tiszta igazság helyett. Bábelben az
összekeveredést jelképezte a nyelvek keveréke, és ez mutatja az életünkben ezt a
kevertséget.
Ha továbbra is szeretnénk az ót
és az újat ötvözni az életünkben, akkor
nem fogunk tudni, Istennek a szándéka szerint ebben a kegyelmi szabadságban élni.
Biblia tisztán mondja, hogy az új bort nem lehet ó tömlőkbe önteni, mert ez az
egyveleg nem működik. Az ó tömlők ugyanis
szétrepedeznének, hogyha az újbort beleöntenénk.
Istennek a része az újszövetségben így van megírva: beírom az ő szívükbe
és az ő elméjükbe az én parancsolataimat,
és én leszek nékik Istenük. És a szeretetnek ezt a törvényét én írom az ő szíveikre.
Onnantól kezdve fogják ők tudni, hogy hogyan is kell szeretni.
Az 1János 3,14 mondja, hogy tudjuk, hogy általmentünk a halálból az
életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Mert befogadtuk Istennek ezt a természetét, az Ő örök életét. Egy belső
tudás által fogjuk azt megállapítani, képesek leszünk tudni, hogy mi a helyes és mi
a rossz.
Egy belső érzékelési
képességgel áldott meg minket Isten, hogy képesek legyünk különbséget tenni e
kettő között, anélkül, hogy a kőtáblákra kellene vésni, hogy mit tegyünk, és
mit ne tegyünk. Én leszek a te Istened – mondja – és én foglak vezetni, és
megmondom, hogy mit tegyél, és mit ne tegyél, hova menjél, és hova ne menjél. És
így vezet.
Meg tudsz majd bocsátani a
másiknak, és fogod tudni úgy szeretni a
másikat, ahogy Ő szeretett téged. Az ószövetségi parancsolatban úgy írja, hogy
szeresd a felebarátodat, mint tenmagadat. Mi a helyzet, ha az ember önmagával nincs
kibékülve, és magát nem szereti? Akkor a felebarátnak nem jut túl sok szeretet. Nem
túl nagy mulatság akkor a szomszédságodban élni.
Azonban van egy új szövetségünk. Az újszövetségi parancsolat szerint úgy kell
szeretnünk a másikat, ahogy Isten szeret
minket. Tisztán lehet látni, mi volt akkor, és mi van a mai napon. Pál mégis azt
írja nekik, hogy eltértetek ettől az Evangéliumról, és egy másik evangéliumhoz
tértetek.
A zsidó hívőknek írja, hogy visszatértetek
az ószövetségi templomáldozatokhoz. Olyanoknak írja ezt, akik ismerték a
törvényt. Kétszer is írja, hogy átkozott legyen, aki más evangéliumot hirdet.
Ítéletet fognak kapni, az én Evangéliumom szerint – mondja Pál.
Galata 3,24-25.
24. Ekként a törvény Krisztusra
vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg.
25. De minekutána eljött a hit,
nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
A törvény, mint egy vezérlőmester volt jelen, még amikor elveszettek
voltunk, mielőtt Jézus jött az életünkbe. Van-e kérdés itt? Eljött-e a hit?
Képesek lehetünk-e a hitbeli megigazultságra? Kell-e továbbra is, hogy ez a vezérlőmester
ott legyen az életünkbe? Miért van az, hogy nekünk már nincs szükségünk erre a
vezérlőmesterre? Azért, mert a hit eljött.
A törvény még mindig ott van
és vezeti azokat, akik elveszettek, akik nem
hisznek. Számunkra, akik hiszünk, nekünk már
nem kell a vezérlőmester, mert hit által elfogadtuk azt, amit ez a kegyelem hozott
nekünk, amit ez a kegyelem számunkra biztosított.
Hogyha a kegyelem alatt újjászülettél,
akkor nincs többé szükséged a törvény rendeléseire. A törvény az vezérlőmestered
volt addig, amíg Krisztus megérkezett. Jézus megjelent-e? Benned él, ha elfogadtad
Őt. Többé nincs szükséged a törvényre, mint vezérlőmesterre.
A példák, amelyek az ószövetség és újszövetség között folynak,
közülük az egyik, amit ma meg fogunk vizsgálni, az a tizedelés, tized fizetés az ószövetség, vagyis
a törvény alatt, és az újszövetség alatt.
Az ároni papság alatt a
tizedet a törvény szerint fizették. Volt
azonban egy másik tizedelési eljárás is, ami a Melkisédek
papsága alatt folyt. A kegyelmi rendszerben működő
tized-szolgálat, a Melkisédek papságában folyt. A másik tized rendszer pedig az
ároni papság szolgálatában figyelhető meg.
A legtöbb keresztény, aki újjászületik és a kegyelem időszakában
él, a legtöbbje az ószövetségi rendszer szerint fizeti a tizedet, mert a törvény
alatt élnek. Kegyelemből üdvözül, de a törvény szerint tizedel. Meg fogjuk nézni, hogy
miként keveredett a kettő és hogyan lehet elválasztani
ezeket egymástól.
Egy egész fejezet tanít minket arról az újszövetségben, hogy miként
megy a tizedelés. Ez a Zsidó levél 7. fejezete. Ez a fejezet mutatja nekünk majd, hogy
miként keverik az emberek, és hogyan lehet kettéválasztani, különválasztani a kettőt.
Zsidó 6,20.
20. Ahová előfutárként bement
érettünk Jézus, aki örökkévaló főpap lett Melkisédek rendje szerint.
Hogy minden zavart félretegyünk: amikor újjászületünk, akkor a főpapunk a Jézus Krisztus lesz. Nem az ároni
rend szerint való főpap Ő, hanem a Melkisédek
rendje szerint jön.
Zsidó 7,1-15.
1. Mert ez a Melkisédek Sálem
királya, a felséges Isten papja, aki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahám
elé ment, és őt megáldotta.
Azt hiszem, hogy Sém volt ez abban az időben, aki a Melkisédek rendje
szerint való pap volt, Ábrahám elé ment és megáldotta. Mihez tudnánk hasonlítani?
A szelet úgy tudnánk megállapítani, hogy van szél, hogy látjuk a fákat, hogy
meghajolnak. Nem mondhatjuk, hogy látom a szelet, hanem látom a szél kihatásait. Mi történik akkor, ha fúj a
szél?
Így az áldást sem lehet
megállapítani valaki felett, csak akkor, hogyha a kihatásait
tekintjük. Maga az áldás az egy kenet. Ez
egy isteni képességgel jár együtt, amely
felruház minket arra, hogy amerre csak járunk az életben, és amit csak teszünk, az
áldott lesz és sikeres. Ezek Isten képességei. Ezzel lettünk megáldva.
Az új ház vagy új autó, vagy bármi, ami így a birtokodban van, az az
eredménye annak, hogy áldott vagy. Az
egészséges test egy végeredménye annak, hogy áldott vagy. Az áldás maga felruház téged azzal az isteni képességgel,
hogy ahol csak jársz, a városban a bejöveteled és kimeneteled, s amerre csak jársz,
amit csak teszel, áldott lesz. Hallelúja!
Ez egy érzékelhető kenet, ami
benned és rajtad van, és azt hozza, hogy mindenhol eredményeket
tudsz felmutatni. Melkisédek tehát valamit rátett
így Ábrahámra. Ettől kezdve Ábrahám többé már nem ugyanaz, mint volt. Ugyanígy
Isten is ránk teszi ezt az áldást, mint egy
harmatot, akik itt vannak, és akik az internetet hallgatják.
Mi már így a Krisztus
Jézusban áldottak vagyunk, a mennyei helyeken megáldottak vagyunk. Melkisédek is ezt
mondta, hogy áldott vagy, a mennynek és földnek birtokos Urától! Ezek a mi áldásaink. Még jön erről kijelentés.
Minden a miénk ebben az életben és az elkövetkező életben. Mi
szeretnénk megtapasztalni azt az életben,
ami már valójában a birtokunkban áll. Az előző tanításban olvashatjátok, a
1Korinthus 3. fejezetében, hogy így áldottak vagyunk már. Ez az áldás, a
szellemünkből árasztható ki az
életünkre. Vagyis áldott vagy, ha üdvözültél. Egy siker vagy.
2. Akinek tizedet is adott
Ábrahám mindenből, akinek neve először azt jelenti: igazság királya, azután
pedig Sálem királya, azaz békesség királya is.
A tized azt jelenti, hogy egy tized
rész. Mondja valaki: Nem! Vitatkozik rajta, hogy nem, az 20%-ot jelent. Az nem 20%. A
tized azt jelenti, hogy eltizedeled és egy tized
részét elveszed. A tized az nem egy ötöd része valaminek.
Tehát mi ez, amit Melkisédek adott? Áldást adott cserébe. Tehát a
tized rész, amely a tizedet jelenti, cserébe
áldást kapott. Sok mindent magyaráznak félre az Írásokból. Ezt például, hogy
lehet?
2. Akinek tizedet is adott
Ábrahám mindenből, akinek neve először azt jelenti: igazság királya, azután
pedig Sálem királya, azaz békesség királya is.
3. Apa nélkül, anya nélkül,
nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de
hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad mindörökké.
4. Gondoljátok csak el, mily
nagynak kell lennie, ha Ábrahám, a pátriárka tizedet is adott neki a zsákmányból.
5. És bár azoknak, akik a Lévi
fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatuk van, hogy törvény szerint tizedet
szedjenek a néptől, azaz a saját atya fiaiktól, jóllehet ők is az Ábrahám
ágyékából származtak.
A levitai papság alatt, a törvény
alatt meg volt parancsolva, hogy tizedet kellett adni, és a törvény alatt járt
így az áldás, vagy az átok. Az áldás akkor, hogyha megcselekedted a parancsolatot,
és az átok akkor, ha megtagadtad azt. Ez az, ami a törvény alatt történt.
6. De az, akinek nemzetsége nem
azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek birtokosát megáldotta,
Melkisédek nem a levitai papságból került ki. Mielőtt azonban a törvény
szerint tudtak volna tizedet fizetni, 430 évvel előtte
már Ábrahámnak a magjaként fizette a tizedet a Melkisédeknek. Melkisédek főpap
pedig nem a törvény alatt volt. Így tehát ő is fizette a tizedet Ábrahám
magjaként, ágyékában lévén.
7. Pedig minden ellenmondás
nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.
Hogy ki a nagyobb? Jézus a mi főpapunk
a legnagyobb!
8. És itt halandó emberek szednek
tizedet, ott ellenben az, akiről bizonyságot tesznek, hogy él:
Jézus él. A trónon.
9. És úgyszólván, Ábrahámon
keresztül a tizedszedő Lévi is tizedet adott,
10. Mert ő még atyja ágyékában
volt, amikor az Melkisédek elébe ment.
Ő is fizetett tizedet Melkisédeknek, de úgy, hogy az atyjának az
ágyékában volt még csak jelen, mielőtt megszületett volna. És mi volt ennek a
haszna, hogy áldást kapott? És az igaznak a magja
pedig megszabadul! Ugye, így írja a Biblia? Még mielőtt a gyermekeid megszületnének,
áldást nyernek így.
10. Mert ő még atyja ágyékában
volt, amikor az Melkisédek elébe ment.
Itt látjuk, hogy a papságnak volt egy változás a rendben, a rend
megváltozott.
12. Mert a papság
megváltozásával szükségképpen megváltozik a törvény is.
13. Mert akiről ezek mondatnak, az
más nemzetségből származott, amelyből senki sem szolgált az oltár körül;
14. Mert nyilvánvaló, hogy a mi
Urunk Júdából támadott, amely nemzetségre nézve semmit sem szólt Mózes a
papságról.
15. És ez még inkább
nyilvánvalóvá válik, ha Melkisédekhez hasonlóan támad más pap.
Ez a pap pedig Jézus. Egyezer
esztendőn keresztül a papság a lévitai rend
szerint működött. Hogyha a papság megváltozik, akkor a törvényben is változásnak kell lennie. Megváltozott-e a
papság?
Megváltozott a papság és így a tizedfizetés
rendje is megváltozott! Nem lehetséges, hogy továbbra is úgy adjuk a tizedet, mint
amilyen a levitai papság alatt volt rendelve. Mi a Jézusi főpapság alatt más rendben kell, hogy tegyük ezt, mint ami a
törvény alatt volt elrendelve.
Ezért a Malakiás 3. fejezete sem vonatkozik ránk. Hogy kiraboljuk
Istent, ha nem fizettünk tizedet, és átok száll így ránk – ez nem ránk
vonatkozik. Minket a szent vér megtisztított
az átoktól. Jézus véráldozata által nem
lehetséges, hogy az életedre átok szálljon!
Sokan úgy mondják, hogyha nem fizetem a tizedemet, akkor az olyasmi,
mintha maffiának nem adná oda, ami neki jár, akkor majd Isten jól megcsapdos engem.
Ilyen dolgokat mondanak Istenről. Azok vitatkoznak erről általában, akik a törvény
alatti rend szerint fizetik a tizedet.
Nem lenne szabad, hogy a levitai papság rendje szerint adjuk Istennek a
tizedet. És mindezt azért, mert nem tartozunk a törvény alá. A papság megváltozott ugyanis, és a papság
megváltozásával megváltozik a törvény is.
Többé tehát nem a törvény rendje szerint kellene fizetnünk a
tizedet. És ha helyesen kezdünk el hinni, akkor helyesen kezdünk el majd élni is. Ha
tévesen hiszünk, akkor tévesen zajlik az életünk is.
A mi főpapunk az él. Jézus él! Hallelúja! Az ószövetségben Isten
kegyelmét elrejtve fel lehet bontani, és az újszövetségben pedig ki lehet
nyilatkoztatni.
1Mózes 14,18-23.
18. Melkisédek pedig Sálem
királya, kenyeret és bort hoza; ő pedig a Magasságos Istennek papja volt.
19. És megáldá őt, és monda:
Áldott legyen Ábrám a Magasságos Istentől (Elion El), aki birtokolja az eget és a
földet.
Mi ma Krisztusban vagyunk, és mindezeket megtapasztalhatjuk. Tehát a
Magasságos Istentől, aki birtokolja az eget és a földet, lesz Ábrahám áldása. Ő
az, aki megáld minket, és az Úrnak az áldása
az gazdagít meg.
Az ördögnek a zavart
gondolataitól szabaddá kell tenni azokat, akik ezzel át vannak itatva. S akkor fognak
tudni a kegyelem dolgai jönni az életünkbe. Az Úrnak áldása, tudod jól, hogy az
gazdagít meg.
20. Áldott a Magasságos Isten,
aki kezedbe adta ellenségeidet. És Ábrám tizedet adott néki mindenből.
21. És monda Szodoma királya
Ábrámnak: Add nékem a népet, a jószágot pedig vedd magadnak.
22. És monda Ábrám Szodoma
királyának: Felemeltem az én kezemet az Úrhoz, a Magasságos Istenhez, aki birtokolja
az eget és a földet:
23. Hogy én egy fonalszálat, vagy
egy sarukötőt sem veszek el mindabból, ami a tiéd, hogy ne mondjad: Én gazdagítottam
meg Ábrámot.
Az Úr volt az, aki megszabadított
téged az ellenség kezéből. Nem Ábrám szerezte ezt a győzelmet. Isten volt az, aki a
kegyelme által megtette ezt a szívességet Ábrámnak, hogy kiszabadította, és
Ábrámnak az ellenségét az ő kezébe adta.
Isten neked is tett már így szívességet, mert üdvözített téged, gyarapodóvá tett. És ez
önmagában is egy sikert jelent az
életedben, hogy kiszabadultál a sötétség birodalmából. Akkor is, ha ezentúl már
semmit nem teszel a földön, akkor is sikerre jutottál, mert királyokká, és papokká
lettél a földön.
1Sámuel 2,30.
30. Azért így szól az Úr,
Izraelnek Istene, jóllehet megmondottam, hogy a te házad és atyádnak háza
mindörökké énelőttem jár; de most, azt mondja az Úr, távol legyen tőlem, mert
akik engem tisztelnek, azoknak tisztességet szerzek, akik azonban engem megvetnek, azok
megvettetnek.
Akik tisztelnek engem, azoknak
tisztességet szerzek. A tisztességnek van egy jelentése, hogy súllyal látjuk el. Súlya van a szavainknak. Ugye
Isten és az Ő szava azok egyek.
János 1,1.
1. Kezdetben vala az Ige, és az
Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige.
Vagyis megtisztelheted-e Istent úgy, hogy az Igéjét ne tisztelnéd? Istent megtisztelni azt
jelenti, hogy az Ő Igéjének súlya van az
életedben. Semmi más nem lesz rád nagyobb befolyással, mint Isten Igéje. Istent, ha tiszteled, akkor az Ő Igéje mindig a legnagyobb
súllyal, legnagyobb nyomatékkal lesz jelen az
életedben. Az életedre legnagyobb hatással lesz.
Tisztelni Istent azt jelenti, hogy megengeded, hogy Isten Igéje ilyen nyomatékkal legyen jelen az életeden a
döntéseidnél, a szavaknál, s amit kiejtesz. És mondja, hogy amit te kimondasz, azt Ő
megcselekszi. Mi egy újszövetség alatt vagyunk, a kegyelem
szövetsége alatt.
Ha hiszel Őbenne, akkor Ő irgalmas,
és a bűneidről többé meg nem emlékezik. És az Ő parancsolatait a szívedre, és az
elmédre írja. Én hiszem, hogy hit által Istennek az igazsága vagyok Krisztusban.
Remélem, hogy te is érted.
Ezt a részt a keresztényeknek valójában el kell sajátítani. Mert a
Szent Szellem egy impartálást végez, az Igét
helyezi bele a szellemünkbe nap mint nap. A Szent Szellem hozza ezeket az Igéket,
ezeket a szavakat a szellemedbe.
Ahogy a Szent Szellem vezet
téged, ezeken az Igéken keresztül, ezeket az Igéket a mennyei Mindenhatótól kapja.
Az Ige így beépítésre kerül a
szellemedben. Ennek kell engedelmesnek
lennünk, a Szent Szellem ezen munkájának, s nem pedig írott kódrendszernek.
Vagyis tökéletessé tétettél
belül, és a Szent Szellem pecsétjével el
lettél pecsételve ott. Mivel ez a pecsét odakerült a szellemedre, ezért egy folytonos kommunikáció van a te szellemed és a
Szent Szellem között. Igék kerülnek így a szellemedbe, és mindez azért, hogy a te
reménységed meg ne szégyenüljön, hanem valóságba
jöjjön mindaz.
Ez az új élet kerül tehát
belénk, úgymond belénk van öntve. Ez az újfajta élet, ez nem szabályozható a
mózesi törvényekkel. Ezt az új életet, a Szent Szellem vezetése alatt lehet csak élni. A Szent Szellem
akar minket irányítani, vezetni, azokkal a szavakkal, Igékkel, amit az Isten közöl
velünk, mert Isten beszélgetni akar velünk.
A szívünkre írja az Ő szeretet-parancsolatát, és ahogy
megparancsolta, hogy ahogy én szerettelek téged, te is úgy szeresd a másikat!
Megeshet, hogy egészen másként viselkedsz, mint ahogy oda be van írva, mert amikor
újjászülettél, akkor csak a szellemed született újjá. Vagyis lehetséges
olyan életet élni, amikor a Szent Szellem vezet minket, azon szavak és Igék által,
amit a Szent Szellem maga ír a szívünk tábláira.
A korai gyülekezeti időben még a hívőknek nem állt rendelkezésükre
az a Biblia, amit te a kezedben tartasz. Nem volt írott Ige, csak az, ami a szívükre volt írva, hogy mi helyes és mi nem.
Nekünk így át kell adnunk az életünket a Szent Szellem kezébe, mert Ő az, aki
megteszi ezt, hogy elvezet minket ezekre és
minden igazságra.
Sok keresztény azért él félelemben,
mert a törvény alatt él. És le van írva, hogy a betű megöl. Törvény alatt élnek.
De a Szellem pedig életet ad. A betű az
nemcsak az ószövetségi parancsolatokat jelzi, hanem minden Ige lehet betűvé, hogyha kiveszed a szellemi vonatkozásából, és a
saját erőfeszítésedet hozzáadod. És ezt teszed tévesen, ahelyett, hogy Jézusban
bíznál.
Sikeresek vagyunk, mert tudjuk, hogy az Úr velünk van, mint ahogy József mondta, hogy az
Úr velem volt végig. Tehát a sikerünket nem az bizonygatja, hogy mennyi pénzünk van
a bankban, hanem a sikerünket az biztosítja,
hogy a Jézus velünk van. Ezért vagyunk
sikeresek, mert az Úr van velünk. Miért van ott Ő velünk? Hogy vezessen minket, hogy megjelentse az elkövetkezendőket.
Meg van az oka annak, hogy Ő benned van.
Ha meghalunk, akkor is sikeresek vagyunk, még akkor is, ha soha semmit
nem tettünk az életben. Mert nem a világ sikermércéje szerint mérjük az
életünket, hogy az sikeres-e? Azért sikeres az életünk, mert megengedjük Jézusnak,
hogy Ő megnyilvánuljon az életünkön, és
ha tetszésére van, akkor ezeket a világi siker-megnyilvánulásokat is Ő fogja hozni.
Istennek megvan az írott
Igéje, ami a Logosz, ezen kívül szolgáltatja a szívünkbe a Rhema Igét, ami a
szívünk táblájára íródott, kijelentett
Ige. És ennek olyan súlyának kell lenni az
életemben, hogy túlszárnyalja mindazokat a külső hatásokat, hogy mi a másik
véleménye, ki mit gondol erről, mit hallottunk erről és így tovább.
Tehát az így kapott Igének a szívünkben, többet kell érnie minden másnál! A kegyelem és
a Szent Szellem és az Ige egyben, itt bent [bennünk] nagyobb súllyal kell lennie, mint bármi más. Egy
napon, amikor erre ráébredünk majd, meg fogjuk kérdezni, hogy ugyan hogyan jutottunk
el idáig?
Azért tudtál eljutni a siker
helyrére, mert az Ő Igéjét nagyobb súllyal
tekintetted, mint bármilyen más kívánságot az életben. Semmi mást nem kell
tennünk, mint bíznunk Istenben.
Én elszántam magam erre, hogy Isten Igéjének egy ilyen helyet adok az életemben, nagyobb súllyal veszem az Igéjét, mint bármi
mást. Így, amikor a szádban kiejted ezeket a szavakat, ennek súlya és tekintélye
lesz a mennyben is, mert szeretném, ha Isten megtisztelné az én szavaimat.
Egyetlen módon tudunk átváltozni, elváltozni, ha Isten Igéjét tekintjük. Amit tekintünk, a figyelmünk előtt tartunk, arra válik érzékennyé az egész lényünk. És ami a
füleink között [a gondolatainkban] zajlik, az fog megtörténni az életünkben.
Melkisédekhez visszakanyarodunk. Fél évszázaddal a törvény előtt,
tizedet vett Ábrámtól. Tehát lehet látni, hogy kétfajta
rendje van a tizedelésnek. Tehát fizetett
Ábrahám tizedet és azután a levitai papság alatt volt egyfajta tizedfizetés.
A törvény alatt meg volt annak
a lehetősége, hogyha nem úgy cselekedtél, ahogy a törvény mondta, akkor az átok
alá kerültél. Mi viszont az Ábrahámi rendszer szerint működünk. Ábrahám a
vezetés szerint megtette, és áldás szállt rá. A törvény alatt pedig, hogyha nem
tartottad meg a törvényt, akkor csapások értek.
A gyülekezeti korszakban úgy tanítják az embereket, hogy fizessenek
úgy tizedet, mintha a törvény szerint tennék. És erre fel, rossz visszhangok vannak.
Ezek a szavak a törvény alatt vannak. Mi nem vagyunk a törvény alatt. Mi Melkisédek
rendje szerinti főpapot imádunk.
És nincs arra írott bizonyíték, ami elvárná tőlünk, hogy tizedet
fizessünk. A két rendszer közötti különbséget
kell látnod. Lehetne folytatni és az áldásokra még kitérni, hogy Isten miért
akarja, hogy így legyen.
Isten azt akarja, hogy Isten fiai működjenek
itt a földön a Szelleme által, a kegyelmen
keresztül. Ne a törvény által. Ha a törvény alatt akarsz élni, annak az lesz a
vége, hogy csecsemőkorban maradsz, nem tudsz
felnövekedni.
A mai napon lehet, hogy ezt most tisztán képesek voltatok meglátni,
hogy a gyülekezetek egy egyveleget vesznek magukba, és egy más evangéliumot hirdetnek.
Abból a keverékféle valamiből ki kell jönniük, és ki is fogunk jönni belőle.
Én kijöttem. Én teljesen a kegyelem
alatt akarok lenni, és az én hatalmas főpapom, Úr Jézus Krisztusom rendje alatt akarok lenni. Remélem, ti
pedig betársultok. Egyre jobb és jobb lesz a helyzet. A jövő vasárnapi tanítást
akartam elmondani, de nem lehet, mert meg kell hagynom a sorrendet.
Tudod, hogyan tekint rá Isten, amikor adsz? Misszionáriusoknak
készítettek fel minket a bibliaiskolában, és arra tanítottak, hogy adjuk oda az életünket Istennek. Ugyan nem
mindenkit hív el Isten arra, hogy prédikátor legyen.
Te hogyan tudod odaadni az
életedet Istennek? Azáltal, hogyha odaadod a
pénzedet. Mert ha odaadod a pénzedet Istennek, akkor az életedet adod oda. Erről egy nagy tanításom
lesz, ha megértitek, boldogok lesztek.
Tehát nem kényszerből fogod tenni, és nem kötelezettségekből kell
tenned ostoba dolgokat, hanem, hogy az életedet akarod odaadni Istennek. Úgy teszed, és
akkor a mennynek és földnek birtokos Ura fog megáldani
téged.
És ahogy ezeket az áldásokat meg tudjuk ragadni, úgy fog a törvény leesni az életünkről.
Mert áldottak akarunk lenni. Fejjé akarunk
lenni és nem farkká. Mi leszünk azok, akik kölcsönt adunk, és nem azok, akik
kölcsönt veszünk.
Ennek itt lesz az ideje, hogy ez megnyilvánuljon
az életünkben. Én igen jól érzem magam, nem tudom, te hogyan érzed magad? Egy öröm
van jelen, az Úrnak az öröme van itt jelen,
hogy ezt megértettük. Egy örömdal következik. Dicsőség Istennek! Ámen!
Adalék a gyógyító sor előtt: Ahogy nektek oda kell adni az
életeteket, nem feltétlenül azt kell tennetek, amit én tettem. Joe Christian, aki
legutóbb prófétált felettem, azt mondta, hogy ha elkezded, lehet, hogy rossz irányba
kezded, de kiigazításokat tesz az ember. Ugye
egy szobrot nagyon nehéz kiigazítani, hogy hogyan álljon.
Az evangelizációnk, ami következik, egymillió lelket követelünk! Az
ország északi részén április 3. hetében kezdjük majd és elindulunk ott. Jó vagy
nem jó helyen kezdjük, de ott is újjá fognak születni. Onnantól kezdve fogjuk tudni,
hogy mit tegyünk, ha elindultunk. Tehát ezt az életet éljük, a Szent Szellem életet.
A Szent Szellemnek való engedelmesség életet éljük.
Egy nagyon neves prédikátort hallhattatok, aki megtért abból, hogy nem volt engedelmes a Szent
Szellemnek. De legalább most már az irányunkba halad. Tehát kiigazította magát és
ebbe az irányba halad. Többet tud, mint ti.
Isten vajon többet tud-e, mint ti? Ezt megérteni egymagában, hogy Isten
többet tud… Hogyha az ember ezt megérti, akkor már van remény a számára. Ha
elkezdesz bízni benne, és ahogy bízol benne, úgy fogod érezni a gondviselését. És
ehhez egy alázat kell az emberben. Amikor
kijelentjük, hogy „Isten mondta ezt nekem”, lehet, hogy eltévesztetted, mert az
ördög mondta. Sok isten van kint a világban.
Ausztráliában volt egy időszak, hogy megtéréseket tartottunk. Meg
kellett térni abból, hogy azt mondtuk, hogy „Isten mondta nekem”. És helyette azt
illett mondani, hogy „hiszem, hogy ebben az irányban jól vettem a vezetést”. „Hiszem,
hogy az Úr ezt mutatja nekem.”
Mert nagyon kevélyeknek és vagányoknak tűntünk, amikor azt mondtuk,
hogy Isten ezt mondta, meg azt mondta. Az ember így nagy lyukba, nagy gödörbe áshatja
így be magát. Helyette sokkal szebben hangzik, ha azt mondjuk: „úgy érzékeltem,
hogy ezt a vezetést vettem”.
Joe Christian azt mondta nekem, hogy rossz vezetéseket veszek. De
mindegy, akkor is kilövőm magam, mondtam, és ha kilőttem magam, akkor már képes
vagyok a változtatásokra. És akkor is kell változtatásokat
hozni, ha helyes irányba indulsz.
A legnagyobb misszionáriusok mind Kínának indultak. Mondta az Úr, hogy
ne oda menjél, menjél, menj innen el Afrikába. De legalább felült arra a hajóra.
Tehát odaadtuk az életünket, ez a lényeg. És még ennél is jobb lesz a helyzet.
Hallelúja!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.