2013.02.28.
TÉRJETEK MEG…
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2013. február 24.
Drága Mennyei Atyánk, áldunk téged a mai napon! Minden dicsőséget
Néked adunk minden gyógyulásért, szabadulásért, minden vigasztalásért Atyám.
Megtörjük az ellenség erejét, a Te színed előtt tesszük ezt Atyám, a te
hatalmaddal, az Úr Jézus Krisztus hatalmával. A szellemi szemeink nyíljanak meg a
megértésre. Árassz el a te világosságoddal, hogy lássuk a te tökéletes akaratodat.
Minden dicsőséget neked adunk mennyei Atyánk, mennyen és földön, minden elvégzett
munkáért, a Jézus Krisztus szent nevében. Ámen.
Az alkalom átadása után, a zsebkendők fölött történő imádság
következik, azután pedig rövid bejelentések sora.
A tanítás megkezdése előtt pedig egy bizonyság hangzik el arról, hogy Isten a mai
napon is megválaszolja az imádságokat, ha hittel fordulunk hozzá. Egy súlyos vérképpel
kapcsolatban imatámogatást kértetek, összefogtuk a hitünket az imakörön, majd az
imakör végén kézrátétellel kiárasztottuk a hitünket és egy győzedelmes vérkép eredménnyel áll itt most előttünk
a drága testvérünk, Vér Tibor pásztor, aki elmondja ezt a gyönyörű bizonyságot.
Tapssal köszönjük meg az Úr Jézusnak, hogy ilyen gyorsan megválaszolta az
imádságot. És az öröm a pásztor arcán is arról a nagyon jó jelentésről árulkodik, aminek a
bizonyságát elmondja.
Jim Sanders elmondja, hogy egy másik telefonhívásuk is volt. Pont egy
ilyen vér teszttel kapcsolatban hívott a kórházból valaki, és hisszük, hogy
ugyanilyen jó jelentést fogunk kapni, miután elmondtuk az imánkat. Felemeljük most
őt is, Péterért imádkozunk, megtörjük az ellenség erejét, bármi is legyen a
probléma a vérével, a betegségével, azt elátkozzuk a Jézus nevében.
Megparancsoljuk a gyógyulását, a teljessé tételét, kitisztul a testéből minden téves
működés a Jézus nevében. Hitünkkel végeztük el a munkát, és dicsőséges
jelentést kapunk. Ámen!
Tegnap Miskolcon egy gyönyörű bizonyságot hallhattunk, depresszióból gyógyult meg egy fiatal anyuka. Ő
is az Igén állva kapta meg ezt a gyönyörű szabadulást, és megtört az élete felett
a mély depresszió.
Jim Sanders elmondja, hogy a következő héten, a Ne okold a másikat c. tanítást fogom előhozni
nektek. Amikor Ausztráliában pásztoroltam, egy hölgynek az édesanyja meghalt, ő
pedig teljes depresszióba került emiatt. Megdorgálták ezt a testvérek a pünkösdi
gyülekezetben, ahová járt és eltávozott ez a depresszió. Azután egy idő múlva az
én gyülekezetembe kezdett járni. Öt év telt el és újra elkezdte siratni az
édesanyját, éjjel-nappal, hétről hétre, hónapról hónapra, és engem okoltak
érte.
Tudod, ha az illető nem áll meg
az Igén, akkor abszolút semmit nem tudsz tenni
érte! Tehát, ha valaki bejár az én gyülekezetembe, az Igét hirdetem hetente
többször, két és fél három óra hosszat hallja ezeket az Igéket, és nem hajlandó megállni az Igén és ellenállni az ördögnek… Ha rossz jelentést
kapsz, valamilyen úton-módon kapod azt a jelentést, amit nem szerettél volna hallani,
akkor egyetlen lehetőséged van, az Igébe bele kell mélyedni, és ki kell egyenesíteni a testedet az Igével.
De ma nem erről tanítok, ez csak egy kis ráadás volt most. A
legnagyobb hibát ott követik el az emberek, amikor nem
hisznek az Igében, és nem fogadják el
Jézust, mint életük Urát, Megváltóját és Gyógyítóját. Egyik fülükön be, a
másikon ki az Ige.
Így az ember egy kicsit idő előtt, előbb kerül a mennybe, minthogy
kellene. Mi viszont szeretnénk az ördögöt teljes mértékben a lábunk alatt tartani,
a hatalom teljességében, az ördög legyőzöttségében,
és az Úr akaratát megélni az életünkben.
A megtérésnek a tudományáról fogunk ma beszélni. Az Apostolok
cselekedete 14,7-ben azt írja az Ige, hogy hirdették az Evangéliumot.
Apostolok cselekedetei 14,7.
7. És ott prédikálják vala az
Evangéliumot.
Vagyis mi is az Evangéliumot
hirdetjük. A Galata 4,9 versében kérdezi azt Pál:
Galata 4,9.
9. Most azonban, hogy
megismertétek az Istent, sőt hogy megismert titeket az Isten, miként tértek vissza
ismét az erőtlen és gyarló elemekhez, amelyeknek megint újból szolgálni akartok?
A Róma 2,14-ben a pogányoknak
szól az Írás:
Róma 2,14.
14. Mert mikor a pogányok, kiknek
törvényük nincs,
És amikor a születésétől fogva béna
ember hallgatta a prédikációt az Evangéliumról, akkor miközben prédikálták az Evangéliumot, felkelt és
meggyógyult! Hiszen a hit hallásból, a
hallás pedig Isten Igéje által van. És az Evangéliumból jön ki ez a hit.
A megtérés szót olyan
mértékben tévesen használják manapság, hogy még meg is sértik vele az
Evangéliumot. Azt mondják, hogy nem jól hirdeti, mert nem hirdeti a megtérést. Mintha
a megtérésnek a hatalmán múlna az egész [üdvösség]. Én megkérdőjelezem az ő
valós, és tényleges megtérésüket. Ugyanis mit értenek ők a megtérés alatt?
A megtérés alatt azt értik, hogy nekünk bűntudatteljességgel kell
odajárulni az Úr elé, és saját magunkat kell fejbe veregetnünk a bűneink miatt. Tehát,
hogy bűntudat állapotában kell, hogy
legyünk, és nincs semmi, ami ennél távolabb esne az igazságtól. Ez az ördögnek a
tökéletes és teljes hazugsága, ez az ördög
tana.
Ausztráliában négyen is voltak, akik elfordultak az Evangéliumtól,
amit hirdettem, és elmentek ebbe az irányba, hogy ezt a másik, téves, elferdített evangéliumot hirdessék. Az igazság
úgy szól, hogy az az Evangélium, amit mi hirdetünk – és Jézus is így tanítja –,
ha ezt a tökéletes megtérést bevesszük, akkor többé soha nem lesz bűntudatunk a szívünkben.
Zsidó 10,2-ben mondja, hogy akik egyszer megtisztultak! Egyszer megtisztultak – és ez a
tökéletesen bevégzett igeidő! Azok többé,
semminemű bűntudattal nem rendelkeznek. Vagyis, ha egyszer az illető megtisztul az Evangélium szerint, soha többé bűntudattal
nem rendelkezik. Vagyis olyan kihatással lesz az életére, ami örökre szól. Amikor az ember újjászületik, ezáltal egy megtisztulást kap Istentől, többé a bűntudat nem terhelheti
az életét.
Egy olyan igeidő ez a görögben,
hogy soha többet nem tapadhat rád ez a kárhoztatás, le kell rázni azt az életedről.
Ha az első kis hazug tünet rá akar akaszkodni a testünkre, az ördög
azzal az üzenettel fog jönni, hogy látod, ezért meg azért történhetett, mert ezt,
meg azt tetted az életedben. Pedig nem lehet így, mert egyszer és mindenkorra
megtisztultál. Minden bűntől, megtisztított az Úr téged.
Azok tehát, akik úgy prédikálnak mindig, hogy csak a megtérést –
térjetek meg és térjetek meg –, azok egy bűntudatteljességet
impartálnak az életünkbe. A legsúlyosabb része az, hogy nem tekintik tisztelettel az Úr Jézus Krisztus elvégzett munkáját. A pünkösdi tanok között
olyat is találni, amelyek teljességgel tagadják, hogy az Úr Jézus Krisztus
tökéletes és teljes megváltást végzett volna a kereszten.
Tehát olyan ez [a megváltás], mint mikor egy óriási adóságod volt, és jön valaki, aki kifizeti azt az utolsó fillérig. Az illető azt
mondja, hogy én azt nem hiszem el, hogy az adóságom ki lett fizetve. Mit teszek
ilyenkor? Annak a szavát kérdőjelezem meg,
aki állítja, hogy kifizette az adóságomat. És bár így ki lett fizetve az
adóságom, de a tudatomban ez az adóság teher
lesz ott, annak ellenére, hogy az el lett törölve.
És így jön az, hogy az embereknek a gondolataiban Istenről nagyon
gyakran, úgymond rossz és téves gondolatok
forognak a fejükben. Ugyanis az igazság úgy
szól, hogy Isten maga szereti a bűnnel teljes
embert is. Isten szereti az embert, még a bűnnel teljes természetében is.
Mindjárt be fogom nektek bizonyítani itt a Bibliában: mert Isten elküldte akkor az Ő Fiát, amikor még az ember elveszett volt. Krisztus akkor meghalt már az
emberért, amikor az ember átkozta és a keresztre feszítette az Urat. Isten a keresztet arra használta, hogy az emberiségnek megváltást hozzon. Mondja az:
1János 2,1.
1. ... És ha valaki vétkezik, van
Szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus.
A Jézus Krisztus az igaz!
2Korinthus 5,18-19.
18. Mindez pedig az Istentől van,
aki minket megbékéltetett magával a Jézus Krisztus által, és aki nékünk adta a
békéltetés szolgálatát;
19. Minthogy az Isten volt az, aki
Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő
bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek Igéjét.
Ez egy hatalmas jelentőségű szó: nem
tulajdonítja! Ez azt jelenti, hogy a feljegyzésekben semmi nincs a bűneidről,
teljességében szabad vagy, mert nem
tulajdoníttatik neked. És nem írja itt azt, hogy az embernek ezért [az üdvösséghez
és a megigazuláshoz] meg kellene térnie. Abban a pillanatban, ahogy az ember bűnt követ el, a Szószóló – az igaz Jézus Krisztus – az
Atyához fordul!
Nem arról van szó, hogy mi megyünk oda a paphoz, hanem a Főpapunk megy
oda egyenesen az Atyához! És nem azért, hogy [esetenként] egyszer és egyszer
megtisztítson minket, hanem egyszer és mindenkorra
megtisztított minket. Az „egyszer és mindenkorra” azt jelenti, hogy a jövőre vonatkozólag is a Jézus vére által tiszta lettél.
Amikor az embereknek ezt a fajta bűntudatot
és megtérést hirdetik, akkor tulajdonképpen nem azt teszik, amit az Ige mond. Mert az
Ige azt mondja, hogy legeltesd, tápláld az én
nyájamat. A nyájnak a táplálása,
legeltetése nem azt jelenti, hogy fejbe verjük a „bárányokat” a bűntudattal.
Isten Igéje teljességgel tartalmazza a
kiigazítást, a korrekciót is. De az soha nem depresszióra hajló.
Tehát egészen mást jelent egy gyermekben a makacsságot megtörni, vagy pedig megtörni a
gyermeknek a bensejét. A gyermeknek az ellenszegülő szellemiségével kell foglalkozni!
De Isten soha nem fog téged szétzúzni, vagy bárki mást összezúzni.
Mit értenek az emberek az alatt, amikor azt mondják, hogy térjetek meg? Nagy a tévelygés ezen a
területen, mert amikor erről beszélnek, akkor bűntudatot
impartálnak beléjük. Ez nem Isten útja, és nem Isten Evangéliuma, amikor erről így
beszélnek.
Egyszer egy időben valóban így volt, és az az ószövetség idején volt így. Izrael idején bőségesen
volt lehetőségük arra, és volt példa arra, hogy meg kellett térniük a bűneikből, mielőtt Isten meg tudta volna őket áldani.
Az ó szövetség így szólt:
térjetek meg, forduljatok el a bűneitektől,
és akkor Isten majd megáld benneteket. Nekünk
azonban egy új szövetségünk, egy jobb
szövetségünk van, és ezért örvendeznünk kell ebben, mert Isten megáld minket. Isten jósága az, ami minket megtérésre indít. A Róma 2,4 írja ezt, de most
tovább megyünk.
Róma 2,4.
4. Avagy megveted az Ő jóságának,
elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, nem tudván, hogy az Istennek
jósága téged megtérésre indít?
Tehát az Ige vezet minket erre
a megtérésre, a Szent Szellem vezet minket
erre a megtérésre. Istennek a jósága hová
vezet minket? Tehát nem a megtérés vezet
minket Isten jóságához, hanem Isten jósága
az, ami rád talál, és az vezet el téged a megtérésre.
Sok keresztény tévesen úgy gondolja, hogyha megtérek a téves
dolgaimból, akkor majd Isten jósága és áldásai megtalálnak. De pontosan az ellentéte az igaz: Isten jósága az, ami téged megfordít, és a megtérésre vezet.
Mint amikor Péter, miután megtagadta az Urat, és a szívében ez egy
törést okozott neki, és az Úr a szeretetével ránézett és visszafogadta őt. – Péter, ugyan megtagadtál
engem, de én még most is ugyanúgy szeretlek!
– mondta.
Az Ószövetséget olvasva néha az ember úgy érzi, hogy – hát bizony
nem tértünk még meg eléggé. Ez mit jelent? Attól függ, hogy most mit értünk
alatta? Hogy megtértünk a törvénytől, vagy megtértünk az Evangéliumtól. Miről
beszélünk? Az Evangéliumi megtérésről.
Tehát két különböző környezetben beszélhetünk erről, mert a megtérés az két szó az eredetiben és azt
jelenti, hogy az elmének a megváltozása. A
keresztények hozzáteszik, hogy „nagy szomorúságok közepette”. Van, hogy így
történik, de nem mindig és nem feltétlenül társul hozzá. Van, amikor egy
örömteljes megtérés van az ember életében.
Péter rosszat tett, és utána egy Istentől való szomorúság öntötte
el. De a világban való szomorúság az halálhoz vezet. Mi a világból fakadó
szomorúság? A törvény szerinti megtérés.
Nézzük meg a…
Márk 1,4-5.
4. Előáll vala János,
keresztelvén a pusztában és prédikálván a megtérésnek keresztségét a bűnöknek
eltörlésére.
Itt látjuk Keresztelő Jánost, Jézusnak az unokatestvérét, aki a
pusztában prédikál, a megtérés keresztségét
prédikálta a bűnök eltörlésére. Tehát
valójában prédikálta a megtérést, a bűnök bocsánatára.
A zsidók a vallásos hagyományaik szerint ma is, amikor a bűneikről
vallást téve megtérnek, akkor vízkeresztséget vesznek. Az Ószövetségnek az utolsó prófétájaként
Keresztelő János ezt a szolgálatot végezte, keresztséget a bűnök bocsánatára.
5. És kiméne hozzá Júdeának
egész tartománya és a jeruzsálembeliek is, és megkeresztelkedének
mindnyájan őáltala a Jordán vizében, bűneikről vallást tévén.
Ha [azoknak] a zsidóknak beszélsz erről, akik az ószövetség keretei
között élnek – bűneikről vallást tesznek és megkeresztelkednek –, ezt ők megértik.
János is, az apostolok egyike a zsidók felé
volt apostol és feléjük beszélt. És írta János az első levelében…
1János 1,9.
„Minket, a született zsidókat” – őróluk beszél. Tehát itt a zsidókhoz szól ebben a pár sorban, hiszen a
keresztények, a hívők, az újjászületettek,
már megtisztultak a bűneikből, Isten igazságává tétettek.
Pál másrészről a pogányoknak
lett az elhívott apostola, vagyis a nem zsidóknak. Nekünk, pogányoknak ugye, nem
adatott a törvény. A Róma 2,14-ben olvastuk, hogy: a pogányok, akiknek törvényük nincsen.
Tehát, amikor János írta ezt a levelét – és itt olvastuk az előbb
az Igében –, zsidóknak címezte, zsidóknak írt. Jakab is. És a zsidó hagyományok szerinti megtérést
magyarázza nekik, hogyha megvallják a bűneiket.
A hitetlenek felé van ez az
Írás és nem a hívőknek. János ötven évre
rá írja le ezt a levelet, miután Pál az ő Evangéliumát leírta a pogányok felé.
Jakab pedig még előtte írt, ő még Pál előtt
írta le a levelét.
A Lukács Evangélium 16,16 szerint bizonyítja, hogy a törvény és a próféták Keresztelő Jánosig voltak.
Lukács 16,16.
Ki az utolsó ószövetségi prófétánk? Ez egy másik hiba, amit elkövetnek ma a keresztények, hogy
pontosan úgy működtetik a prófétákat, mint az Ószövetségben. Keresztelő János
volt az utolsó ószövetségi próféta.
És prófétálnak a pásztornak, hogy mit tegyen, pedig a pásztor lesz felelősségre vonva azért, ami ott történik,
senki más. Tehát ne okoljál mást azért, ami
ott folyik. Ha ezeket megérted, ezek szabaddá
tesznek téged. Nagy megtévesztés ez az országban, és ezért ezt sorról sorra,
pontról pontra kell tanítani.
Mert az az igazság, hogy amit te megismersz,
az tesz téged szabaddá. Tehát, valami olyat
hinni, ami nincs benne Isten Igéjében, kötések fognak jönni általa az életedbe.
Bizonytalanságba kerülsz, és kisebbségi érzés kezd el gyötörni, depressziós
szellemek nehezednek majd rád.
Az üdvösség ugyanis több,
minthogy kimenekedtünk a pokolból. János tehát, a törvényből való megtérést tanítja itt. Amikor Isten
királyságát hirdetik, akkor oda be tudnak menni az emberek.
Márk 1,14-15.
14. Miután pedig János tömlöcbe
vettetett, elméne Jézus Galileába, prédikálván az Isten országának Evangéliumát,
15. És mondván: Betelt az idő,
és elközelített az Isten királysága; térjetek meg, és higgyetek az Evangéliumban.
Jézus üzenete tehát különbözik
attól, amit [Keresztelő] János prédikált. János az Ószövetség utolsó
prófétájaként hirdette a megtérés keresztségét, Jézus pedig az Újszövetség megtérését hirdette. Mindannyian
Isten királyságához tartozunk [az újjászületés által].
Jézus a zsidóknak is prédikált, és ha elfogadták volna, ők is bejöhettek
volna a királyságba. Tehát, térjetek meg, és higgyetek az Evangéliumban. Az Evangéliumban való hitet prédikálta. Más szóval: ne a saját
magatok tulajdon igazságában higgyetek – ez
volt az ő üzenete, a zsidóknak szólt. Vagyis még a gondolatát is hagyják el annak,
hogy a saját maguk erejükből megigazulhatnának.
Ahogy Jézus elé álltak és bizonygatták az ő tulajdon igazságukat,
hogy mi nem követtünk el házasságtörést. Jézus azt mondta erre, hogy ha
rátekintettél az asszonyra a kívánság
szándékával, már elkövetted azt. Mit tett tehát Jézus? Olyan magasra emelte fel az elvárást, hogy az ember azt
a saját erejéből nem volt képes teljesíteni.
Mondták Jézusnak a zsidók pöffeszkedve, hogy mi soha nem loptunk,
igen, de ha a szomszédnak az autóját megkívántad,
akkor már elloptad tőle. Vagyis, annyira magasra emelte az elvárást Jézus, hogy azt az ember saját erejéből,
nem volt képes betölteni.
Az Evangélium szerinti megtérés
tehát azt jelenti, hogy hagyjál fel az önerőből
való megigazultságoddal, és ne próbáld tettetni, színlelni, hogy te igaz vagy
önmagadtól. Higgyél Jézusban, ne saját magadban, és ne a saját jócselekedeteiddel,
és a te saját erkölcseiddel kérkedjél, mert
Istennél ez egyáltalán nem számít semmit.
A hit az, amely által Isten megigazítja az istentelent. Az istentelen hozzá
jön, és már többé nem istentelen. Úgy megyünk
Jézus elé, ahogy vagyunk, a bűneinkkel együtt.
2Korinthus 5,18-19.
18. Mindez pedig az Istentől van,
aki minket megbékéltetett magával a Jézus Krisztus által, és aki nekünk adta a
békéltetés szolgálatát;
19. Minthogy az Isten volt az, aki
Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván nékik az ő
bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek Igéjét.
Szokták tőlem kérdezni, hogy hogyan mersz azokért imádkozni, akik
tele vannak démonokkal, hogy mered rájuk tenni a kezedet, hogyan mered megérinteni
őket? Az Evangélium nem erről szól. Isten még a világnak is azt üzeni, hogy nem
tulajdonítja, nem számítja be többé nekik a
bűneiket.
Nekünk egy bizonyságnak
kellene, hogy legyünk a világ felé. Ha te a saját cselekedeteidet bizonygatod, hogy te
ezért vagy igaz, miként tudna akkor Isten téged megigazítani az Ő igazságával?
Tehát az Evangélium szerinti megtérés azt jelenti, hogy hagyjál fel az
önmegigazításoddal, a tulajdon igazságoddal, térjél meg Jézushoz, és fogadd el az Ő igazságát.
Vagyis, amikor hangsúlyozzák, hogy térjetek meg, térjetek meg,
térjetek meg – egy dologból nem térnek meg. A saját tulajdon igazságukból nem
térnek meg, mert magukat akarják megigazítani, és ahhoz ragaszkodnak. Ahelyett, hogy
feladnák ezt a próbálkozásukat, törekvésüket, és csak a Krisztus igazságához ragaszkodnának.
Amikor [az Újszövetségben] Fülöp lement Szamariába, hogy
prédikálja az Evangéliumot, akkor mit hirdetett? Hogy térjetek meg? Nem! Azt írja az
Írás, hogy Krisztust prédikálta nekik, és
az egész város választ adott erre.
Vegyük Jónást az Ószövetségben,
mit prédikált nekik? Igazából semmi mást nem prédikált nekik, mint azt, hogy elvesztek három napon belül mindannyian, az
egész város, olyan bűnösök vagytok. És megtértek
a bűneikből és nem vesztek el. Ez az Ószövetség volt.
Az Újszövetségben hogyan
éred el azt, hogy az emberek az elméjüket
megváltoztassák? Úgy, hogy a Krisztust
prédikálod nékik, nem pedig a megtérést, mert akkor csak vallásosak lesznek és
a törvény alá kerülnek.
Apostolok cselekedetei 20,21.
21. Bizonyságot tévén mind
zsidóknak, mind görögöknek az Istenhez való megtérés, és a mi Urunk Jézus
Krisztusban való hit felől.
Zsidóknak és görögöknek hirdette egyaránt az Istenhez való megtérést, ami jelenti az Urunk
Jézus Krisztusban való hitet. Vagyis
változzon meg a gondolkodásod Isten felől,
mert eddig úgy gondoltad, hogy Isten azért van a trónján, hogy téged rajta kapjon,
és megbüntessen.
Az egyik asszony a gyülekezetemben miután évekig hallgatta a
tanításaimat, felállt, és azt merte mondani bizonyságként, hogy Isten csak arra
vár, hogy mikor követ el egy bűnt, és akkor Isten a nagy furkós botjával fejbe
csapja őt. Miközben Isten szeret minket, csak ezt nem értette meg. Még az elveszett,
kárhozat teljes állapotunkban is szeret minket.
Isten nagylelkű felénk és nem kicsinyes, és nem követelődző! Látod
Ádámnak is mit mondott az Édenkertben – bármely fáról ehetsz, kivéve azt az
egyet. Szabadon ehetsz bármelyikről. Tehát Isten mennyire nagylelkű és bőkezű
volt hozzá. És az ördög hogy kicsavarta, tévesen hozta elő az Ő szavait, amit Isten
mondott.
Egy nagyon nagyméretű kertről
van szó, a szakértők szerint
Isten nagylelkűségét nem lehet megkérdőjelezni, mert az egyszülött Fiát adta oda azért, hogy mi el ne vesszünk.
Miért adta oda a Fiát? Hogy mindannyiunkat üdvözítsen.
Ezzel Ő bemutatta, hogy Ő egy szerető Isten,
és nem azért ül a trónján, hogy téged rajtakapjon valamin. Az Újszövetségben a megtérés ott kezdődik, amikor elkezdesz másként gondolkodni.
A mennyországban mindenki fiatal korában éli a megdicsőült testében
az életét, vagyis a nagyszüleidre lehet, hogy rá sem fogsz ismerni. Nincsenek
öregasszonyok és vénemberek a mennyországban. Tehát a hitünket ebben is meg kell újítani az Úr Jézus Krisztusunk szava szerint.
Tehát Pál mindkettőnek prédikált, zsidóknak és görögöknek. Az
Apostolok cselekedetei 2. fejezetében is olvasod, hogy Péter Krisztust prédikálta nekik. Ott zsidóknak prédikált. Azokhoz a zsidókhoz
szólt, akik átadták Jézust kereszthalálra, és elmondta nekik, hogy eljött a
Messiás.
Apostolok cselekedetei 2,21. 36-38.
21. És lészen, hogy mindaz, aki
az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik.
Megtartatik, aki csak segítségül
hívja az Úrnak nevét! Tehát nem azt
mondta, hogy térjetek meg, térjetek meg. És nézzük a…
36. Bizonnyal tudja meg azért
Izraelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette Őt az Isten, azt a Jézust,
akit ti megfeszítettetek.
37. Ezeket pedig mikor hallották
szívükben megkeseredésnek, és mondának Péternek és a többi apostoloknak: Mit
cselekedjünk atyámfiai, férfiak?
Ezek voltak azok – emlékezzetek csak vissza –, akik kiáltozták:
Feszítsétek meg! Feszítsétek meg! És most pedig, ahogy látták a bűnüket, amit
elkövettek, sírva fakadtak. Amikor Krisztust
prédikálták nekik, az a szívükig hatolt.
38. Péter pedig monda nékik:
Térjetek meg, és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek
eltörlésére, és veszitek a Szent Szellem ajándékát.
Miután a szívükbe hatolt ez
[az üzenet], elkeseredtek a szívükben, utána kezdtek el másként gondolkodni
arról. Tehát amikor Péter a zsidóknak
prédikál, akkor használja ezt a szót, hogy térjetek
meg. Kornéliusz házában nem kellett előhoznia. Amikor Kornéliusz házában
prédikált, akkor nem szerepelt ez a szó a
prédikációjában, hogy térjetek meg.
Nézzük meg, mit prédikált:
Apostolok cselekedetei 10,43-45.
43. Erről a próféták mind
bizonyságot tesznek, hogy bűneinek eltörlését veszi az Ő neve által mindenki, aki
hiszen Őbenne.
Aki hisz Őbenne, hisz az Ő
nevében, az Ő neve által a bűneinek eltörlését
kapja! De figyeld meg, hogy nem említi itt a megtérést.
A megtérés azt jelenti
különben, hogy add fel a saját igazságodat, a saját próbálkozásaidat, hogy igaz
légy. Fordulj Istenhez és fogadd el az Ő igazságát.
De itt nem fordul elő ez a szó. Hanem, hogy higgyetek
Őbenne! – azt prédikálta nekik.
Te miben hiszel Őbenne? Hogy a bűneidnek bocsánatát nyered Őbenne.
És most, aki csak akarja… Mert mindannyiunk bűne az Úrra lett terhelve, az Ő igazsága pedig a tiéd lett. Ha hiszel ebben, és
ebben megnyugszik a szíved, akkor újjászülettél
és üdvözültél.
Ha nem akarod feladni a saját tulajdon igazságodat, akkor, Isten igenis
mondja neked, hogy térjél meg. A példa itt az Apostolok cselekedetei 10-ben: Péter nem
hozta elő a megtérés szót. És miközben Péter ilyen buzgón prédikált, hogy higgyetek az Úr nevében, nézzétek meg, hogy
mi történt? Leszállt a Szent Szellem.
44. Mikor még szólá Péter ez
Igéket, leszálla a Szent Szellem mindazokra, akik hallgatták e beszédet.
45. És elálmélkodának a
zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra
is kitöltetett a Szent Szellem ajándéka.
Nem mondta nekik, hogy térjetek
meg, nem prédikálta nekik, hogy valljátok meg
a bűneiteket, nem prédikált arról, hogy
vegyetek vízkeresztséget,
44. Mikor még szólá Péter ez
Igéket, leszálla a Szent Szellem mindazokra, akik hallgattál e beszédet.
Elkezdtek nyelveken szólni, ahhoz újjá
kellett születniük, mert a világ nem fogadhatja be a Szent Szellemet. Mit gondolsz
tehát? Megtértek? Természetesen. Ez egy szellemi dolog. Nem voltak tudatában annak, hogy
ez megtörtént, ez egy szellemi dolog volt, ami ott megtörtént.
Sokan mondják azt tévesen, hogy a megtérés az egy érzelmi dolog,
sírni is kell hozzá, és könnyeket kell hullajtanunk hozzá. Itt volt az, hogy Péter
először prédikált pogányoknak.
A világ történelmében először
zsidó [tanítvány] pogányoknak prédikált, és először
fogadták el a pogányok a Szent Szellemet. Nézzük meg, hogy Jeruzsálemben a
gyülekezet tagjai hogyan reagáltak erre?
Apostolok cselekedetei
11,1-2.
1. Meghallák azonban az apostolok
és a Júdeában levő atyafiak, hogy a pogányok is bevették az Istennek beszédét.
2. Mikor azért felment Péter
Jeruzsálembe, vetekedének ővele a zsidóságból valók,
Vagyis Jeruzsálemben nem tudták még akkor a zsidók, hogy az
Evangélium nemcsak az övéké, úgy hitték, hogy az Evangélium, az csak a zsidóké. A
Máté 16. fejezetében mondja azt Jézus, hogy Néked adom a menny királyságának kulcsait.
Máté 16,19.
19. És néked adom a menny
királyságának kulcsait; és amit megkötsz a földön, a mennyekben is kötve lészen;
és amit megoldasz a földön, a mennyekben is oldva lészen.
Tehát itt hirdette nékik a
Krisztust. És a kulcsokat hogyan tudta átadni? Úgy, hogy prédikálta a Krisztust. Péter ugyan a zsidóknak apostola volt, de Isten megnyitotta a pogányok számára az ajtót az
Evangéliumra őáltala.
És mivel a pogányoknak
hirdette az Evangéliumot, ezért Jeruzsálemben számon kérték, hogy mit tettél? Már
azért is számon kérték, hogy együtt ettél a pogányokkal.
Apostolok cselekedetei 11,3-4.
17-18.
3. Mondván: Körülmetéletlen
emberekhez mentél be, és együtt ettél velük.
4. Elkezdvén pedig Péter,
megmagyarázta nékik rendre, mondván:
Elkezdte tehát a magyarázatot, hogy miért tehette ezt. Nem kellett,
hogy oltárhoz hívja őket. Ők addig úgy hitték, hogy a pogányok nem képesek arra,
hogy üdvözüljenek. Soha előtte nem történt ilyen.
És miközben ő prédikált, elmagyarázta nekik, hogy nem tettem semmit
csak prédikáltam nekik, és a Szent Szellem csak leszállt rájuk, és betöltötte
őket. Mit mondtak erre az atyafiak, mire megnyugodtak:
18. Ezeknek hallatára aztán
megnyugovának, és dicsőíték az Istent, mondván: Eszerint hát a pogányoknak is
adott az Isten megtérést az életre!
Nézd ezt meg! Anélkül, hogy a megtérés
szót hirdette volna. Péter ugyanis nem mondta
a Kornéliusz házában egyetlen egyszer sem, hogy térjetek meg. Mégis észrevették az
atyafiak Jeruzsálemben, hogy Isten adott nekik megtérést az életre.
Tehát ha valaki azt kiabálja a pulpitusról, hogy térjetek meg, térjetek meg – koránt sem
biztos, hogy meg fogja teremni azt a gyümölcsöt, mint mikor az Evangéliumot hirdeted nekik. Ilyenkor csak bűntudatot
és kárhoztatást prédikálsz nekik.
Csak mélységekbe és depresszióba fognak esni, és elnyomásba
kerülnek általa. Az Ószövetségből prédikálnak nekik gyakran, az ószövetségi
Igéket húzzák elő gyakran.
Az Ószövetségre akkor
szoktunk rátekinteni, amikor Krisztust tudjuk előhozni belőle, hogy kiragyogjon belőle a Krisztus. Amikor az
Ószövetséget szó szerint próbálják ránk kényszeríteni, mintha ez lenne a Biblia.
De ez az ószövetségi része a Bibliának. Keresztelő János a törvény szerinti megigazulást hirdette nekik, az Újszövetségben
pedig a kegyelemből való megigazulást hirdetjük. Legtöbbször a
megtérés szó elő sem fordul.
Tehát, ha betegségem van, és kiderül, hogy nem az a betegségem van,
hanem valami másfajta betegségem van, akkor nem az a diagnózisom, amit első helyen
feltételeztem, hanem egy másik. Nem azt kapod el, amiről beszélek, hogy az a
betegségem, hanem azt a betegséget kaphatod el tőlem, ami valójában engem gyötör.
Ugye? Tehát nem a nevét kapod el a betegségnek, hanem valójában azt, ami a betegség.
Ha valaki azt mondja, hogy térjetek meg, nem fogod feltétlenül az igaz
megtérést megszerezni belőle, mert a prédikátor azt hirdeti, hogy szentek
legyetek, nem jelenti azt, hogy a prédikátor maga is szent. Nem azt kapják el a
hallgatóságban, amit mond az illető, hanem ami valójában a hirdetőben benne van.
Ha teljes a hirdető a Jézussal, akkor mit fognak kapni a szívükbe?
Tehát, bár nem használták ezt a szót, hogy térjetek meg, mégis
azok, akik hallgatták, valósággal megtértek. Most valami nagyon fontos következik.
Hogy a pogányoknak is adott Isten életet a megtérésre! Ha nincs ez az Evangélium nálad,
akkor Isten nem tudja odaadni ezt az életet. Akármennyit kiabálhatsz a pulpitusról,
prédikálhatsz, nem tudja odaadni Isten.
Ez Istennek a könyörületessége. Nagyon sokan, amit kaptunk Istentől,
az valaki másnak az imái által történhetett
meg. Mindannyian itt vagyunk azért, mert valaki imádkozott
értünk, és egy nagy megértés jön most majd hozzád.
Az emberekkel az a probléma, hogy annyira sötétségben vannak a világban, hogy nem képesek látni a
világosságot. Ezért Isten odaadja neked a megtérést
az életre. És most pedig, akik imádkoznak, és közbenjáró imádságokat mondanak, számukra
nagyon fontos lesz, hogy ezt most megértsék.
Az utolsó időkben Isten másként szolgál az egész gyülekezeti
Testén keresztül. Nem csak egymagában a közbenjáró
imákat használja, és nem csak egymagában az evangélistát,
aki prédikál. Ma nem így van. Az egész Gyülekezetet egyben használja az Úr, ahogy az egészet
egybeszerkesztette.
2Timótheus 2,24-26.
24. Az Úr szolgájának pedig nem
szabad torzsalkodnia, hanem legyen mindenkihez szívélyes, tanításra alkalmas,
türelmes.
25. Aki szelíden fenyíti az
ellenszegülőket; talán ha adna nékik az Isten megtérést az igazság megismerésére,
Vagyis, akik ellenszegülnek
Isten Igéjének, azoknak Isten adjon megtérést.
Ez egy szellemi dolog, amit csak Isten tud
odaadni, és Isten csak imádság által tudja
odaadni, hogy eljussanak oda, hogy érzékelik ezt.
26. És felocsúdnának az ördög
kelepcéjéből, aki foglyul tartja őket a maga akaratában.
Hogy ráébredjenek arra, hogy az ördög kelepcéjében voltak, hogy ő a saját akarata
szerint használja őket. Tegnap például egy olyan gyönyörű istentisztelet volt egy
evangelizáción, rengeteg új emberrel, akiket a közbenjáró imádságok hozták be. Én hiszem, hogy a
közbenjáró imádságok által az ördög elveszti a hatalmát az elveszettek felett,
és bejönnek a gyülekezetbe.
Ugye a 2Korinthus 4,4-ben van, hogy az e világ istene elvakította a hitetlenek elméjét, hogy ne
lássák a Krisztus dicsőséges Evangéliumának világosságát, aki az Isten képe. Ha bejössz az Evangélium hirdetésére, akkor elkezd
megvilágosodni az elméd, és a szemed meglátja az Evangélium dicsőséges
világosságát.
Tehát Isten fogja odaadni ezt
az igaz megtérést, és nem te saját magad
fogod ezt kimunkálni. Vagyis nem tudod saját magad előállítani ezt. Hanem ez egy szellemi erő, amikor prédikálod a Krisztust,
és így a jeruzsálemi tanítványok is elcsodálkoztak, hogy Isten adott nekik életet a megtérésre.
Az imaharcosoknak az imái
által történik ez, hogy az ördög, ereje megköttetik,
és Isten ereje kiárasztatik. Időt töltünk
imádságban nyelveken. Sok evangélistánk van,
utcákon, tereken szolgálunk. És akik imádkoznak a háttérben, azt hiszem, hogy fel sem fedezik, hogy
mennyire fontos az ő szolgálati helyük, hogy
Isten mennyire használja ezeket az imákat.
Lehet, hogy a pásztor, vagy az evangélista sem fedezi fel, hogy ez mennyire egybeforrt munka, hogy az imádságok vannak a
hátterében.
Az egyik személy, aki a legvégén jött oda tegnap a miskolci
evangelizációra, utolsó volt, akit behoztak az utcáról. És ott volt az utcán már
az alkalom kezdete előtt is. Tele volt a teste fájdalmakkal, s amikor imádkoztunk,
elmúltak ezek a fájdalmak. Befogadta az Urat,
ott a helyszínen, azután előrejött a Szent Szellem keresztségre.
Telt ház volt, és a Szent Szellem hatalmasan kiáradt, nem is tudom,
hányan jöttek előre, hogy befogadják a Szent Szellemet, nagyon sokan voltak az újak.
Tatabányán is nagyon jó volt az Úrnak a vonzása, behozta a vonzás az újakat. Ez Istennek a kegyelme, és az imádság végzi ezt.
Amikor a pásztor mondja, hogy folyton folyvást jönnek az újak, ez Isten kegyelme. Három új jött, öt új jött. Mindig
mondja Szőke Antal pásztor például, hogy állandóan jönnek az újak. Ez Isten kegyelme.
És ha csak magunk próbálnánk a saját erőnkből azáltal, hogy minél
jobban csépeljük magunkat, nem menne. Ez csak Isten kegyelméből megy. Isten pedig
hatalmas arra, hogy rátok árassza minden
kegyelmét a Krisztus Jézusban. Minden kegyelmét… Egyetlen módon leszel képes ebben
a minden kegyelemben élni és növekedni, ha végleg
kijössz a törvény alól.
Lukács 23,42.
42. És monda Jézusnak: Uram,
emlékezzél meg rólam, mikor eljössz a te királyságodban!
Vagyis a bűnöző Uramnak szólította
Jézust. Uram! És így kapott üdvösséget.
Miként lehet üdvösséget kapni a mai napon? A Róma 10,9-10 versei szerint.
Róma 10,9-10.
9. Mert ha a te száddal vallást
teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból,
üdvözülsz.
10. Mert szívvel hiszünk a
megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.
Ez a biblikus módja. Az Úr azt
mondta nekem, hogy kevesek által, vagy sokak által, de elvégzi a munkát. Az Úrnak a munkája az utolsó időben el lesz végezve, mindannyiunknak
a hatalmas és együttes erőfeszítése által.
A pásztor, az evangélista, az imaharcos, az utcán szolgálók, a
tereken szolgálók együtt fogják elvégezni. És téged
is fog használni az Úr, hogy azokat, akikkel te vagy kapcsolatban az Úrhoz vezessed, és nem valami furcsa, vagy messze
álló dolognak kell ennek lennie a szívedben. Ennek egy közös, és teljes
megértésnek kell, hogy legyen bennünk.
Ha valaki egyszer szabaddá lett, akkor miként megy vissza újra a
törvénynek a kötéseibe? Pogány létükre hogyan mennek vissza a zsidótörvényekhez, írja a Galata
levélben Pál. Mi módon mentek vissza az emberi
rendelésekhez? Hogyan lehetne nekünk átok az életünk felett, ha még a törvény
alatt sem voltunk. És ugye írja, hogy
megváltott minket a törvény átkától? A zsidóknak írja ezt, hogy mi Ábrahám áldását elnyerjük a Krisztus
Jézusban.
Az ördögnek a megtévesztései
vannak kint a világban, és nem szabadna, hogy ránk akaszkodjanak ezek. Az Úr szeretné
behozni az övéit, és olyan helyre szeretné
behozni, ahol nincsenek megtévesztések. Én
nem akarok visszamenni a törvény alá, meg a kötések alá.
Mi a kegyelmet és a gyarapodást szeretnénk megtapasztalni, az
áldásokat szeretnénk. Nem tudom, te hogyan vagy ezzel, de én szeretnék áldott lenni. És nagyon boldog vagyok
mindazokban, amik történnek körülöttem. Isten kegyelméből gyarapodunk, ha szabaddá válsz a törvénytől. Nyugdíjas
létedre is áldott lehetsz. Hallelúja!
Az egyik nyugdíjas testvérünkkel egyszer az esett meg, hogy valamiből
kifolyólag a Nyugdíjfolyósítónál megtalál, hogy duplájára emelik fel a nyugdíját. Az Úr ki tudja járni
ezeket az utakat.
Itt a legvégén még szerettem volna arról beszélni, hogy miként kell
az elveszetteket az Úrhoz vezetni, de
legközelebb megteszem. Az internet világában nagyon sokan hallgatnak minket, a világon
mindenhol vannak hallgatóink. Úgyhogy most megmutatjuk egy közös imában, hogy miként
kell az üdvösség imáját elmondatni az Ige
alapján.
Álljunk fel! A derék tájékon van egy óriási gyógyító kenet, ami
ma meg fog gyógyulni. Az Úr mindenkit meggyógyít! Tegnap is mindenkit meggyógyított,
aki eljött az alkalomra. Hatalmas volt az Úr gyógyító keze! Egy-két idősebb személy
volt talán, aki nem hallott minket annyira, de az Úr azokat is meggyógyította.
Az Úr használni fog minket, a legutolsók is bejönnek! Dicsérjük
érte az Urat, és nem mentek el hála Istennek az alkalomról. Ott maradtak végig.
Mondjuk el tehát az üdvösségi imát Jézus nevében.
Tehát valamiben hinni kell, hinni kell, hogy Ő Isten Fia, hinni kell, hogy meghalt értünk, hogy feltámadt a halálból a mi megigazulásunkért,
és utána erről a hitről megvallást kell
tenni. Így lehet befogadni az örök életet.
Mondd, hogy: Felkent vagyok, bárkit
az Úrhoz tudok vezetni, köszönöm Úr Jézus, hozd nekem ide őket. Szolgáló
szellemek hozzátok nekem ide őket, mert hazajönnek ők az Úrhoz, a pokolból egyenesen
a mennyországba. Milliók fognak bemenni a mennyországba. Áldott legyen az Úr neve!
Keresztények vannak, akik adják a különböző programterveiket, hogy
ezt meg ezt, tervezték nekünk, mi meg megáldjuk őket, és mi pedig Isten programterve szerint haladunk. Tehát az
Úrnak magának megvan a terve, és az Ő
tervezete szerint szeretnénk haladni előre. Hallelúja!
Nagyon erős a kenet, és a kenet
kiárad az interneten keresztül is. Tegnap Miskolcon is volt ilyen bizonyság, hogy
valaki a TV műsort hallgatva gyógyult meg súlyos problémából. Lehet jönni a
gyógyító sorokba. Dicsőség Istennek! Ámen!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.