2013.02.22.
TÖRVÉNY VAGY KEGYELEM 2.
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2013. február 17.
Úr Jézus Krisztus, köszönjük a drága jelenlétedet, köszönjük a
drága Szent Szellemet! Drága Szent Szellem, áradj közöttünk a gyönyörű ajándékaiddal,
áradj közöttünk a mai napon. Legyél ma a drága Vigasztalónk, a Segítőnk, a Gyógyítónk,
a mindenünk. Köszönjük Atyám, hogy szeretsz minket, a Jézus nevében. Te vagy az
Alfa és Omega a mi életünkben, a Jézus nevében. Ámen.
Kezünket a zsebkendőkre tettük és imádkoztunk. Közelgő alkalmakról
néhány szót említenénk: a jövő szombaton Miskolcon délután 14 órakor kezdődő
alkalom lesz, részletek az interneten megtalálhatók. Változás: a kiskőrösi alkalom
módosult április 6-ra, 14 órai kezdettel leszünk ott. Siófokon április 20-án
leszünk.
Nagyon fontos még, hogy az 1%-os felajánláshoz lehet kapni
nyomtatványt, a kijáratnál lehet kérni. Éljetek a lehetőséggel, ezzel egy fontos
mutatószám érhető el. Lehet kapni a „kopogtató Jézus” kis könyvjelzőnket,
amelyen lehetőség van a pásztori alkalmak felírására is, és a pásztor
telefonszámának feltüntetésére. Ez újra vásárolható.
Sajnáltuk nagyon, hogy a pénteki imakörünkben az interneten velünk
együtt imádkozókat nem tudtuk egybefogni, mert nem volt közvetítés. Március 15-én
pásztorkonferenciánk lesz, várjuk a szolgáló pásztorainkat.
Szeretném azt említeni első helyen, hogy akik a hitnek a szép harcát harcolják – akár a
gyógyulás, akár az anyagiak területén –, amikor a gondolatainkban a hitünkkel ellentétesen
jelenik meg ilyenkor egy-egy ellenség sugallta
gondolat, semmilyen módon ne engedjük meg, hogy azon időzzünk, vagy azt hordozzuk!
Azokat le kell vetni a magaslatokról, mert ellent mond a hitünknek. Nem szabad
megengedni ezeket a gondolatokat, egy percig nem szabad eltűrni őket, ki kell dobni a gondolatok tárházából.
Semmiként sem fogadjuk el ezeket, hanem el kell bánnunk vele. Ki kell kergetni.
A megtérésről fogunk a jövő
héten prédikálni, és az evangéliumhirdetésnek a fontosságáról a következő
hetekben. Sok helyen nem az Evangéliumot hirdetik. El fogjuk magyarázni a
különbséget, hogy mit jelent az igaz
Evangélium hirdetése.
Azután pedig rátérünk arra, hogy az egymás okolását nem szabad az életünk
részévé tenni. A tanítás, amelyet ma hallotok, a múlt vasárnapi tanítás
folytatása. A kegyelemről a 2. számút tanítást halljátok. Ha ugyanis nem váltok
szabaddá a törvény kötéseitől és
rabságától, akkor soha nem tudtok bemenni a
kegyelembe. Isten ugyanis azt szeretné a számunkra, hogy a kegyelmében járjunk.
Róma 8,9. 14-18.
9. Ti azonban nem test, hanem
Szellem szerint éltek, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek. Akiben pedig nincs a
Krisztus Szelleme, az nem az övé.
Ha valakiben nincs Isten Szelleme, vagyis nincs újjászületve, akkor az, nem Istené. Nem a test szerint élünk, nem a
törvény szerint élünk. Ez szinte ugyanazt jelenti, ahogy erre a múlt héten utaltunk.
Nem törvény szerint élünk, hiszen Isten Szelleme bennünk lakozik.
14. Mert akiket Isten Szelleme
vezérel, azok Istennek fiai.
15. Mert nem kaptatok szolgaság
szellemét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, aki által
kiáltjuk: Abbá Atyám!
16. Ez a Szellem bizonyságot tesz
a mi szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.
Örököstársak vagyunk.
Látjuk, hogy Pál magyarázza nekünk, hogy mi az, amivé váltunk, mi az, amivé lettünk Krisztusban.
18. Mert azt tartom, hogy amiket
most szenvedünk, nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.
A Bővített fordítás is
hasonlóan hozza: Isten fiai vagyunk és a dicsőség
nekünk lett kijelentve, bennünk lett kijelentve, számunkra lett kijelentve és ránk
lett ruházva.
Ez az a dicsőség. Fel lettünk ruházva. Ez még inkább bátorít
minket arra, – ha ezt megértjük – hogy több
időt töltsünk a szellemi imádságban.
Pállal fogunk együtt gondolkodni, aki magyaráz a galáciabelieknek.
Olyan zsidókhoz szól a levelében, akik ugyan újjászülettek, de mégis visszakanyarodnak a templomi imádáshoz, az
ószövetségi templomszentelés és azoknak hagyományaikhoz.
Galata 3,1-5.
1. Oh balgatag galáciabeliek,
kicsoda igézett meg titeket, hogy ne engedelmeskedjetek az igazságnak, kiknek szemei
előtt Jézus Krisztus úgy íratott le, mintha köztetek feszíttetett volna meg?
Kicsoda igézett meg bennetek? Kérdezi, hogy ne engedelmeskedjetek az
igazságnak, az igazság pedig az Evangélium. Mert elhagytátok az Evangélium
igazságát, és visszakanyarodtatok a
törvényhez. Pál bátorítja őket, hogy engedelmeskednetek
kellett volna továbbra is az Evangéliumnak.
A megigézett szó helyett azt is mondhatnánk: ki varázsolt el
benneteket? Visszakanyarodni a törvényhez a gyülekezeten belül, annyit jelent, mint
szellemi varázslással elkábítani a hívőket.
Mert varázslás, ami itt valójában szerepel.
Az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy mit jelent az újszövetségi
szellemi varázslás. Pontosan ezt jelenti, az újszövetségi hívőt visszavinni a törvény alá.
2. Csak azt akarom megtudni tőletek:
a törvény cselekedeteiből kaptátok-é a Szellemet, avagy a hit hallásából?
Látjátok, megint Pál két dolgot állít szembe egymással, a törvény cselekedeteit és a hit hallását.
Két módon lehet Istentől kapni bármit is,
ezek közül az egyik mód még soha igazából tökéletesen nem működött itt a
földön. Pál szembeállítja egymással az ó- és az újszövetséget.
Vajon úgy kaptátok-e a Szellemet, hogy a törvényt tökéletesen megtartottátok? –
kérdezi. Vagy hittetek abban az Evangéliumban,
amit mi hirdettünk. Amikor az Úrhoz jöttetek és befogadtátok a Szent Szellemet, akkor
az életetek tökéletes lett volna?
Amikor az üdvösséget befogadtátok, amikor a Szent Szellemet
befogadtátok, akkor az életetek nem volt
tökéletes. És Isten mégis nektek adta a
Szent Szellemet. Hogyan kaptátok tehát a Szent Szellemet, a törvény megtartása által
vagy a hit hallása által?
Egy teljesen új utat mutat be
számunkra, hogy miként lehet Istentől elfogadni
az áldásokat. A szembeállítás két
alapköve a törvénynek a cselekedetei, illetve a hitnek a hallása. A törvény megtartása és a hitnek a megcselekedése teljesen ellentétesek.
Ha valaki törvény alatt él, akkor a hite nem fog működni, nem lesz képes arra, hogy
működjön, mert ilyenkor bűntudat alatt
él. Azok a prédikátorok, akik összevegyítik a törvényt a kegyelemmel, a
hallgatóság számára csak bűntudat ébred,
és nem található meg a szellemi felnövekedés. Csecsemők
maradnak a hallgatók.
3. Ennyire esztelenek vagytok? Amit
Szellemben kezdtetek el, most testben fejeznétek be?
Tökéletesek a test szerint? Szembeállítja a szellemieket a
hústestiekkel. Vagy a szellemben vagyunk,
vagy a hústestben vagyunk. Ha testben jártok,
akkor bizonyára nem vagytok szellemben, mert ezek ellentétesek.
4. Annyit szenvedtetek hiába? ha
ugyan hiába.
5. Annakokáért, aki a Szellemet
szolgáltatja néktek és hatalmas csodákat tesz közöttetek, a törvény cselekedeteiből,
vagy a hit hallásából cselekszi-é?
Hogyan történnek ezek a csodák?
A törvény cselekedetei által, vagy a hit hallása által? Hányan vagyunk, akik kívánjuk ezeket a csodákat, hogy
megtörténjenek az életünkben? Bizony. Istent nézzük meg, miként teszi ezeket,
melyiket használja, Isten ebben? A törvény cselekedeteit vagy a hit hallását
használja?
Magyarázza, hogy a törvény és a hit teljesen ellentétes. Mint ahogy a
törvény és a kegyelem is egymással ellentétesek. A kegyelem és a hit azok a partnerek,
azok a társak mindig együtt. Olyan sokan vannak, akik tanítják ugyan a hitet, de nem
értik valójában, mert próbálják megragadni a hitet, de végül is törvényt
készítenek belőle.
Ha elkezded olvasni a Bibliádat, akkor fogod látni, hogy a hit és a törvény
soha nem keveredik.
Mint ahogy a vizet meg az olajt sem tudod elegyíteni. És neked sem fog használni
semmit. Kegyelem és a hit alatt kell élnünk ahhoz, hogy Isten Igéjéből
tudjuk élvezni az áldásokat.
Róma 5,2.
2. Aki által van a menetelünk is
hitben ahhoz a kegyelemhez, amelyben állunk, …
Hozzáférhessünk ehhez a
kegyelemhez, hit által van. Ha nem látod a
kegyelem szükségességét az életben, akkor
az áldásaival sem tudsz élni. Jézus, amikor
a földre jött, a farizeusok nem látták a szükségességét, hogy nekik szükségük
lenne egy Üdvözítőre. A farizeusok maguk is meg voltak tévesztve, és úgy gondolták, hogy ők képesek
teljesen megtartani a törvényt. Ma ugyanez a megtévesztés
kint van a világban.
A sadduceusok pedig még abban sem hittek, hogy létezik a halottak
feltámadása. Ők is úgy hitték magukról tévesen, hogy tökéletesen megtartják a
törvényt. Emlékszel, mikor ketten mentek be a templomba, s az egyik farizeus volt, aki
azzal dicsekedett, hogy ő milyen tökéletes,
és hogy megtartja a törvényt. És a mai napon is ezzel dicsekszenek.
A másik pedig azt mondta, hogy Uram irgalmazz
nekem, mert én csak egy bűnös ember vagyok. Jézus azt a példát hozta ebből, hogy az
a bűnös igazabban ment ki onnan az ima után,
mint az, aki önmegigazításon levő hívő. Miért?
Azért, mert aki a saját
igazságát, a tulajdon igazságát próbálja érvényesíteni, annak Isten csak a
törvényt tudja adni, hogy abban legyél tökéletes. Isten azért adta a törvényt,
hogy meglássa abból az ember, hogy azt képtelen betölteni és nem képes elérni a
tulajdon igazságát.
A Galata levélben olvassuk, hogy a törvény
nem más, mint egy vezérlő mesterünk, amely a
Krisztushoz vezérel minket. Ezért, amikor Jézus a földön járt, akkor a zsidóknak a törvényt tanította, és nem a
kegyelmet.
A gazdag ifjú azzal a kérdéssel ment Jézus elé, hogy mit kell tennem,
hogy elnyerjem az örök életet? Mi a helyes válasz erre? Higgyél az Úr Jézus Krisztusban és az Ő drága vérében, ami megtisztított téged minden bűntől. De Jézus
nem mondhatta még, hogy higgyél bennem, hanem azt mondta: tudod a parancsolatokat.
Jézus gondolta, hogy a fiatalember magában így gondolkodik, hogy ő a
bensejében tökéletes, igaz. Mint ahogy a mai napon megtévesztett keresztények is így gondolják.
Úgy gondolják, hogy a saját igaz cselekedeteik által képesek tetszésére lenni
Istennek.
A gazdag ifjú azt válaszolta, mindezeket megcselekedtem. De az Úr így
folytatta, hogy egy valami hiányzik még, add el a teljes vagyonodat, és add oda a
szegényeknek, és utána kövess engem. Ez szíven ütötte a fiatalembert, mert az ő
igazi istene a pénz volt.
Senki nem képes megállni úgy Isten előtt, hogy azt állíthatná, hogy
ő tökéletesen megtartotta a törvényt. A gazdag ifjú bizonyára azt várta Jézus
szájából, hogy húú, te tényleg tökéletesen megtartottad a teljes törvényt.
De Jakab levelében azt olvassuk, hogy ha valaki egy ellen vétett, akkor
az egész ellen vétett. Ha egy kis részét a törvénynek megszegted, akkor az egész
ellen vétettél. Természetesen, amikor hirdetjük a kegyelmet, akkor tiszteletben
tartjuk a törvényt is.
És eldöntheted, hogy akarsz-e
tökéletességében élni a törvény alatt, hogy azt mind megcselekszed, vagy pedig
azt mondod, hogy te erre képtelen vagy. Szükséged van egy Üdvözítőre. Az Úr akkor azt mondja irgalommal,
hogy rendben van, adok számodra egy Üdvözítőt.
Vajon miért adta Isten az izraelitáknak a tízparancsolatot? Azért, mert kérték tőle. Amikor átadta nekik a
tízparancsolatot, akkor már a szívükbe tudták, hogy ezt képtelenek lesznek megtartani. Ugyan mondták nagy
lendületből, hogy mindazt, amit parancsolsz nekünk, megtartjuk. Háromszor is mondták.
De tudta Isten, hogy erre nincs mód.
Azért volt képes Isten megtartani
őket, mert ígéretet tett az ő atyáiknak, Ábrahámnak, Izsáknak, és Jákobnak, az
Ő ígéretei szerint cselekedett velük. Mert
a kegyelem szövetségére tekintett. Nem
azért cselekedett velük úgy, mert ráérdemeltek volna arra. Mindannyian Egyiptom
isteneinek az imádói voltak ugyanis.
Isten mégis kihozta őket
Egyiptomból, az Ő kegyelme által. Megnyitotta
a Vörös tengert előttük, az Ő kegyelme által. Amíg a Sínai hegyen volt Isten
velük, már akkor ígéretet tett arra, hogy királyokká
és papokká teszi őket magának. De a nép azt
mondta, hogy mi nem akarunk felmenni Istenhez, csak Mózes menjen fel, ő beszéljen
Istennel. Mi a baj ezzel?
Ugyanez volt a helyzet már a Kertben. Isten figyelmeztette őket, hogy ne
egyenek a jó és a gonoszt tudásának a fájáról. A törvény ugyanis a jó és a gonosz
ismerete. Ha a jót ismered, és azt cselekszed, akkor jót kapsz, és ha a rosszat akarod
megismerni, és azt cselekszed, akkor rosszat kapsz. A jónak és gonosz tudásának fája
ez. Ha rosszat cselekszed, akkor átok alá kerülsz.
Az emberek gondolják, hogy a saját erejükből képesek erre, és meg is
próbálják, de nem így van. A zsidóknak, míg Mózes fent volt a hegyen, egy arany
borjút kellett felállítani az ő hamis istenük tiszteletére. Miért kellett ezt
megtenniük? Azért, mert a törvény alá
helyezték magukat, és a bűn így aktivizálódott, erőt merített.
A törvényt és a kegyelmet nem lehet egymással ötvözni. A törvény
és a hit egymással nem ötvözhető, nem keverhető. Ugyanígy a hústest és a szellem
sem keverhető. Ha kegyelem alatt vagy, akkor a kegyelem
aktiválni fogja a hitedet, a hited pedig
aktiválni fogja a szellemedet. Ezek a szellem gyümölcsei és a szellem ajándékai.
A Bibliában összekapcsolódik a cselekedetek, a törvény és a
hústestnek a dolgai. Ezek mind együtt járnak. Ha a cselekedetek alá kerülsz, akkor a törvény alatt
vagy. Ha a törvény alatt vagy, akkor a hústest jön működésbe. Ennek az lesz a vége,
hogy elköveted a bűnt. Ez a folyamat már
jóval előtte elindul, mint ahogy elkövetnéd a bűnt. Az első hibát ott követted el ugyanis, amikor a
törvény alá helyezted magad.
Mielőtt az Úr visszajön, az utolsó
napokban szeretnék nagy munkákat
elvégezni még az Úrnak. Együtt fogjuk ezt elvégezni, és ki kell jönnünk ezért a
törvény alól. Miután a tízparancsolat lejött Istentől, a Sínai hegyről, a zsidók
kijelentették háromszor is, hogy mi képesek vagyunk erre, hogy ezeket megcselekedjük.
Törvény alá helyezkedtek, és az pedig aktiválta a hústest cselekedeteit.
Jöttek a negatív vonzatok, megépítették az aranyborjút, és annak
áldoztak, és mindezekhez hasonló dolgokat tettek. A negatív oldal jött elő, a hústest,
a törvény cselekedetei. De hála az Istennek, hogy megjött a változás ideje, mert új szövetség alá kerültünk, mert a kegyelem,
a hit és a Szellem idejében élünk. Hallelúja!
A csodák nem tudnak áradni az életünkön a Szellem nélkül. Mert a csodák, a Szellem
által történek ugyanis. Keresztények legnagyobb része nem látta még meg, hogy
hogyan állítja Pál egymással szembe a törvény
és a kegyelem dolgait.
Amikor a Róma levelet tanulmányozzuk, akkor a hústest és a szellem szembeállításával találkozhatunk.
Semmire nem leszünk addig képesek, amíg nem látjuk tisztán a törvény és a kegyelem közötti különbséget. A kegyelem aktiválja a szellemi dolgokat és a hústest cselekedetei
pedig a törvény által jönnek elő.
Más szóval, ha valaki egy erős kötés
alatt éli az életét, akkor nem arra a kötésre kell, hogy koncentráljon, hanem a kegyelmet kell az illetőnek szolgálni. Nem a
démon és az átokkergetők fognak segíteni az illetőn. Ha a kegyelmet hallja tőled, az fogja működésbe
hozni a szellemét. Minél távolabb kell
tartani az illetőt a törvénytől.
Az illető például egy hazug tünettel küzd a testében, akkor le merem
fogadni, hogy az ördög azonnal ott lesz, valami hazugsággal, hogy súgja, hogy miért
van ez neki. Hogy bűntudat alá helyezze, hogy megölje a hitét vele. Így akarja őket a sírboltba
helyezni, ha tudja.
Ha törvény alá kerülünk,
akkor az a hústestünket fogja működésbe
hozni, aminek a vége az lesz, hogy bűncselekedeteket
fogunk cselekedni. Ez egy nagyon erőteljes igazság, amit Pál próbál itt előhozni.
Az emberek sokszor nem értik, hogy miért nem inkább azt magyarázzuk az
embereknek, hogy ráébredjenek, hogy mennyire a bűn
alatt élnek, ahelyett, hogy azt próbáljuk erősíteni bennük, hogy Isten mennyire szereti őket. Úgy gondolják
ugyanis a keresztények, hogy Isten csak akkor szereti őket, ha ők tökéletesek. De ez
nem így van.
Miből kaptuk ezeket a csodákat?
A törvény cselekedeteiből vagy a hit hallásából?
Az egész életünk a kegyelemről szól és a
még több kegyelemről. Miközben az ember a bűnnek a fogságában és a kötések
halmazában él, közben is tudja, hogy Isten szereti őt. A kegyelem így szól az emberhez: mi
a csodát keresel ott, a bűnnek abban a világában?
Mi azt szeretjük elmondani az embereknek, hogy királyokként kell, hogy éljünk. Mert ez volt
Isten terve, és a mai napon is ez, és ez lesz örökkön örökké. Mi királyság tagjai vagyunk, és ajándékokat adnak nekünk.
Királyokhoz méltó cselekedeteket
kell cselekednünk és így fogjuk érezni azt, hogy királyok vagyunk. Már most
királyok vagyunk, és ezért el kell kezdenünk ehhez hasonló módon élni és cselekedni. Ha a királyokhoz nem méltó
dolgokat cselekszel, akkor csak úgy éled az életedet, mint egy ostoba király.
Ezt mondta Pál, a galáciabelieknek, hogy ó balgatag galáciabaliek.
Mindegy, hogy milyen mélységben mentél, és mit cselekedtél, soha nem fogja
megváltoztatni azt a tényt, hogy te egy király vagy. Mert az Írások tisztán mondják
ezt. Kiolvashatod te magod is, a Jelenések 1. fejezetében mondja például:
Jelenések 1,5-6.
5. És a Jézus Krisztustól, aki a
hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak
fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az Ő vére
által.
6. És tett minket királyokká és
papokká az Ő Istenének és Atyjának: néki legyen dicsőség és hatalom mind
örökkön örökké! Ámen.
Mit kell tennünk? Belenézünk az Igébe, mint egy tükörbe és felismered, hogy ó, ez én vagyok. És elfogadod,
hogy ez rólad szól, mert Isten így lát téged, az Igének ez a természete, hogy az
Ige testté lesz. És te újonnan születtél.
Azt mondja, hogy Ő megmosott az
Ő vére által, és királyokká és papokká tett téged. Istennek és az Ő Atyjának
végezte ezt el. Tehát az Istennek és az Ő Atyjának
tett minket királyokká és papokká. A mi Atyánk
is Ő egyben. Ő a Szellemek Atyja. Nagyon jót tesz az embernek, ha ezeken az
igazságokon meditál.
1Péter 2,9.
9. Ti pedig választott nemzetség,
királyi papság, szent nemzet, Isten tulajdon népe vagytok, hogy hirdessétek annak
hatalmas dolgait, aki a sötétségből az Ő csodálatos világosságára hívott el
titeket;
Királyság tagjai vagyunk.
Királyi papság vagyunk és egy napon meg fogod majd látni, hogy így van, mert
újjászülettél. Az Írások azt is írják, hogy ez a dicsőség majd bennünk ki fog jelentetni, meg fog
jelenni bennünk ez a dicsőség. Vagyis te király
vagy.
A királyok nem tartoznak a törvény alá. Először tehát arra kell
ráébredned, hogy te valóban király vagy. Ahol a királynak a szava van, ott erő és hatalom
van! Ezért nem hagyd az, hogy az ördög megfosszon ettől a koronától.
Mert én egy király vagyok. Ilyen hatalmam
van, hogy amit megkötök a földön, az a mennyben is kötve lészen, és amit megoldok a
földön, a mennyben is oldva lészen.
A törvény alatt mindig együtt járt a törvény a kívánsággal és a
bűnnel. Mindig a cselekedetekre fekteti a
hangsúlyt, hogy mit vagy képes tenni, hogy ezt tudom megtenni, vagy azt tudom megtenni.
Ez a fajta hozzáállás aktiválja a törvény
természetét. Ha már egyszer a törvény alá kerültél, akkor tudd meg, hogy a bűnnek ereje
a törvény. Ez az erő fogja aktiválni a hústest cselekedeteit.
Például az ember elkezd álmodozni egy gyönyörű ropogós arany sült
csirkéről. Ha elkezdem így formálni, akkor a szavakból látod-e, hogy ez milyen?
Ropogósra sült. De most máson kell gondolkodnunk, tehát ne gondolkodj rajta. Ezt kell tenni egy gonosz gondolattal. Így kell elkerülni ezeket a gonosz gondolatokat. Vagy egy
pálmafát írok le előttetek…
Istennek az a módszere, hogy a
gondolatokat helyettesíti más gondolatokkal,
és nem úgy, hogy próbálod elnyomni magadban. A legnagyobb titka, elhessegetni ezeket a rossz gondolatokat: mikor
elkezdjük az Igét kimondani, miközben szóljuk az
Igét, megtörtnek ezek a gondolatok és eltávoznak!
Ha az embernek a gondolatai besüppednek és egy bizonyos dolgon időzik állandóan,
nagyon gyorsan ki lehet jönni onnan.
Prédikátorok gyakran vannak, hogy egyrészt prédikálnak a kegyelemről, másrészt pedig azt mondják, hogy
ha valami bűn van a szívedben, akkor Isten távol van, eltávozott tőled. Azért kell ezzel felhagyni,
ezzel a prédikálással, mert ezek a gondolatok Ésaiás könyvében vannak, ami az
Ószövetség. Izraelre vonatkozott és ők a törvény
szövetsége alatt voltak.
Az Újszövetségben mutass nekem egy helyet, ahol azt írják, hogy az igaznak nem hallgatná meg az imádságát az Úr. Miért hallgatja meg Isten a mi imádságunkat? Azért,
mert van valaki az Ő jobbján, aki könyörög
éretted. Jézus imái mindig választ nyernek, mert az Ő állása [hivatala]
Isten előtt, az tökéletes.
És mivel Ő tökéletesen áll Isten előtt, megigazultságban, ezért te is ugyanúgy állsz,
mert Isten, amikor Jézus nevében mész oda,
akkor nem rád tekint, hanem a Fiára. És Ő
örökre lett a mi Főpapunk. Hiszen Ő maga tökéletes. Mivel a Főpapunk tökéletes, ezért Isten téged is tökéletesnek lát. Tiszta vagy-e?
Zsidó 10,14. 18.
14. Mert egyetlenegy áldozatával
örökre tökéletesekké tette a megszentelteket.
Egyetlen egy áldozata, az Ő véráldozata
tökéletessé tett minket.
18. Ahol pedig bűnök eltörlése
vagyon, ott nincs többé bűnért való áldozat.
Milyen hosszútávra nézve lettél tökéletessé
téve? Örökre. Soha nem fogunk már hibádzani
Isten előtt. A teológus szemszögéből is lehet, hogy hallottad már a kegyelmet
prédikálni, de az olyan hideg és rideg volt.
Biblia azt mondja, hogy a mi Urunk soha többé el nem hagy minket, és el
nem távozik tőlünk. Ezt nem azért mondjuk, hogy még közelebb kerüljünk hozzá,
hanem azért mondjuk, mert már közelvalókká
lettünk. Mert ez az igazság. Ez az igazság. Hallelúja!
Ha igazán a kegyelem alatt élsz, akkor meg van ez az érzeted is, hogy a
kegyelem működik
az életedben. Isten feltételek nélkül szeret téged mindenkor. Ha ezt tudod, akkor képes
vagy folytonosan a győzelemben élni. A kegyelem és a szeretet legyen mindig a szemed előtt, mert akkor
lesz képes a hited igazán fölkelni és munkálkodni.
Olyan tisztán mondja, hogy Isten úgy
szerette e világot, hogy az egyszülött Fiát adta… Egyszer és mindenkorra adta.
A törvény pedig nem hitből van. Akik a törvény alatt vannak, azoknak a törvény
szerint kell élniük. A megigazultság, amely
hitből van, azt mondja, így szól, hogy higgyél.
Amikor a kegyelem Evangéliumát hirdetem, az aktiválja a hitedet. Az a hit pedig felébreszti a szellemedet.
Ugyanígy volt a Kertben is a választási
lehetőség, meg volt a jó és gonosz tudásának a fája, és volt egy másik fa, az
élet fája. Sokkal jobban járhattunk volna, ha ők az élet fájáról esznek. Isten
figyelmeztette őket, hogy a jó és a gonoszt tudásának fájáról ne egyenek. Ez a törvénynek a képe. Gyere ki a törvény alól.
Ne élj a törvény által.
Amely napon feladod a törvény cselekedeteit, sokkal többet fog
jelenteni az élet a számodra. Akik a törvény
alatt próbálnak élni, a keresztények, azoknak egy borzadály az életük. Gorombák, mint maga az ördög. Amikor úgy
érzik, hogy igazuk van, akkor úgy viselkednek, amikor pedig tévednek, akkor borzasztó
pocsékul érzik magukat. Ugye ismertek ilyeneket?
Mikor az önigazságukat érzik,
akkor magas lovon vannak, és gorombák, mikor pedig eltévesztették, akkor pedig az önsajnálatba kerülnek, és borzalmasan érzik
magukat. Ez egy biztos jele annak, hogy a törvény alatt vannak.
Alapvetően az egész emberiség legalisztikus [törvények alá
rekesztett], bárkit megkérdezel a világban. Megkérdezed, hogy lehet a mennyországba
kerülni? Az lesz az első, hogy el kezdik magyarázni, hogy ahhoz jó dolgokat kell
cselekedni. Nem szabad hazudni, nem szabad gyilkolni, nem szabad erre menni, meg nem
szabad arra menni.
Ha megkérdezel bármelyik vallásban egy papot, hogy hogyan lehet a
mennyországba jutni? Jön a vallásos
rendszabályokkal: hétszer kell egy nap imádkoznod, de a saját szobádba nem jó,
hanem ki kell menned az ég alatt, vagy ide kell menned, vagy oda kell menned. A világon
bárhol nézed ezt, így van.
Az egésznek az alapját pedig a tízparancsolat
képezi. Ez azért van így, mert az Isten a tízparancsolat igazságát az ember lelkiismeretére ráírta. Az egész világ tudja.
Ezért van bennük az, hogy valamit imádniuk kell. Talán a napot vagy a holdat.
De Isten ennél jobbat cselekedett nekünk, mert megmutatta, hogy ki az, aki teremtette a napot. És
odaadta nekünk az igaz imádat Szellemét. A
világ legalizációban [törvények alatt] él. Egy hét alatt kikerülhet az ember az
újszövetség kegyelme alól, vissza a törvény alá. Alapvetően mindannyiunkra
jellemző ez, hogy hajlamosak vagyunk a törvénykezésre.
Nyugodtan szabadítsd fel magad! Nézd meg, ki az, akinek a társaságát Jézus igazán élvezte, amíg a
földön járt. A bűnösök körében szívesen
forgott, a prostituáltakkal, az adószedőkkel, a vámszedőkkel volt együtt. És
a vámszedők igazán rosszhírűek voltak, mert
mindenkit megloptak, akit csak tudtak. Ezeket befogadta Jézus.
Kik voltak azok a földön, akik nem
tudták élvezni az Ő közelségét? A saját igazságukból boldogulókat. A
farizeusokat irritálta. Mi Mózesnek a fiai vagyunk, a Mózest szeretnénk, mondták. Mi
megtörtjük a törvényt. Jézus a legerősebb
szavakkal állt ellenük és mondta el a véleményét róluk.
Legtöbb keresztény úgy gondolja, hogyha jókat cselekszik, akkor a
mércéje az Úrnál elbillent a mérlegen a jó irányba. Ha pedig nem jókat
cselekedett, akkor valahol ott egy kicsit lejjebb került az Úrnál. Egy prédikátort
hallgattam a TV-ben, megkérdezték tőle, hogy te tökéletes vagy az Úr előtt?
Gondolom, hogy az vagyok, próbálok az lenni, válaszolta.
Istennél nem tudok érted imádkozni akkor, mert az Isten az ilyeneket
nem gyógyítja meg. Isten a méltatlanokat
gyógyítja. Én is ilyen vagyok, méltatlan, és Isten ilyeneket használ arra is,
hogy pl. a betegekért imádkozzam. Mert az önerőből tökéleteseket soha nem
használja Isten. Úgy gondolják, hogy tökéletesek ugyanis, de ilyen nincs, hogy képes
lenne rá az ember.
A gyógyító összejöveteleimen is lehetett tapasztalni ilyen
véleményeket, ilyen hangokat, hogy Isten elvéti, hogy kiket gyógyít meg. Voltam vagy ötven
összejöveteleden, mondta az egyik ilyen ember, és mindig elvéti Isten, hogy kiket is
gyógyít meg. A mi igazságunk azon alapul,
hogy Jézus engedelmes volt, nem a mi
engedelmességünkön. Nézd meg ezt saját magad…
Róma 5,19-21.
19. Mert miképpen egy embernek
engedetlensége által sokan bűnösökké lettek, azonképpen egynek engedelmessége
által sokan igazakká lettek.
Nem a mi saját cselekedeteink által nyertük el az igazságunkat Istennél, hanem az Úr Jézus Krisztus engedelmessége által lettünk igazakká.
Ez örökre szól. Ezt minél jobban
megérted, annál közelebb kerülsz az
Úrhoz.
Ha rossz lennél, az nem fog téged eltávolítani ebből a közelségből.
Vagyis, hogy te mit tudsz a saját erődből megcselekedni, ez nem lesz olyan mérvadó.
Egy példát hozok erre: megkérdezi a feleség a férjtől, hogy ugyanúgy szeretsz-e
engem, ha rendet tartok otthon és a háztartást jól vezetem, mintha nem?
Mert azt mondja a feleség, hogy ha tudom, hogy szeretsz engem, akkor az erőt ad nekem arra, hogy mindent rendben tartsak. Ugyanez az Úrnak a szeretete, ami erőt ad nekünk arra, hogy
mindent jól cselekedjünk meg. Nincs egymásnak
a bökdösése, hogy akkor szeretlek, ha… Isten folytonosan szerető Isten. Egy folytonosan szerető Isten.
Róma 9,30.
30. Mit mondunk hát? Azt, hogy a
pogányok, akik a megigazulásra nem törekedtek, a megigazulást elnyerték, mégpedig a
hitből való megigazulást;
Kétfajta megigazulásról
fogunk olvasni. Ha a törvény szerint
engedelmeskedsz, és igaz leszel, a másik pedig a hitből
való megigazulás. Kétfajta megigazulás létezik.
Róma 10,4-5.
5. Mert Mózes a törvényből való
megigazulásról azt írja, hogy aki azokat cselekszi, él azok által.
Nézzük az előző verset, az is nagyon fontos
4. Mert a törvény vége Krisztus,
minden hívőnek megigazulására.
Kétfajta megigazulásról lehet itt gondolkodni. Egyik, ha megtartjuk
tökéletesen a törvényt. És Jézus azért jött, hogy azt a törvényt, amit Isten
adott, tökéletesen megtartsa, betöltse és
így eltöröltetett. Visszamegyünk a…
Róma 9,30-32.
Mint mondunk hát? Azt, hogy a
pogányok, akik a megigazulásra nem törekedtek, a megigazulást elnyerték, mégpedig a
hitből való megigazulást.
31. Izrael ellenben, mely a
megigazulás törvényét követte, nem jutott el a törvény szerinti megigazulásra.
A zsidóknak 613 törvényt
kellett betartaniuk. Ha a törvényt lebontották, ami az imasál, amit hordanak. 613 rojt lógott a végén,
minden törvényt 1 db rojt jelképezett. Ez pedig, amit ők próbáltak megtartani, ez a
mi valóságunk lett.
32. Miért? Azért, mert nem hitből
keresték, hanem mintha a törvény cselekedeteiből volna. Mert beleütköztek a
megütközés kövébe.
Látjuk a hibát, amit
elkövettek. A törvény cselekedeteiből próbáltak ugyanis megigazulni. De nem tudtak
eljutni oda, hogy ez megtörténjen. Mi pedig meg se próbáljuk! Akik megpróbálkoznak
vele, azok a tulajdon igazságukat kereső
keresztények.
Még a zsidók között is találunk olyanokat, akik Krisztus ellenesek.
Azért, mert meg lettek vakítva, meg lettek
tévesztve, amíg az idők teljessége el nem jön a számukra. Lehetséges az, hogy az
ember minél inkább a saját igazságát próbálja betölteni, annál kevésbé látja a
Krisztust, és a krisztusi kegyelemből való
megigazulást.
Azért adatott ugyanis a törvény, hogy lássa az ember azt, hogy szüksége van a Jézusra, a Megváltóra, aki által az Atyához mehet. Most, hogy már Krisztusban vagy,
többé már nem tartozol a vezérlő mester alá, vagyis a törvény alá.
Róma 10,1-4.
1. Atyámfiai, szívem szerint
kívánom és Istentől könyörgöm az Izrael üdvösségét
2. Mert bizonyságot teszek felőlük,
hogy Isten iránt való buzgóság van bennük, de nem megismerés szerint.
3. Mert az Istentől eredő
megigazulást nem ismervén, és az ő tulajdon igazságukat igyekezvén érvényesíteni,
az Istentől eredő megigazulásnak nem engedelmeskedtek.
4. Mert a törvény vége Krisztus,
minden hívőnek megigazulására.
Ezért kimondhatom azt, hogy Isten kegyelme
által megigazultam, az Ő vére által. Az Ő vére által te is igazan állsz a Mindenható előtt. És ha
ezt hisszük, akkor a hitünk képes áradni és növekedni.
Képesek leszünk uralkodni az életben, azért,
mert az ördög nem lesz képes többé meg sem közelíteni téged.
Róma 5,19-21.
19. Mert miképpen egy embernek
engedetlensége által sokan bűnösökké lettek, azonképpen egynek engedelmessége
által sokan igazakká lettek.
21. Hogy miképpen uralkodott a bűn
a halálra, azonképpen a kegyelem is uralkodjék a megigazulás által az örök életre
a mi Urunk Jézus Krisztus által. Hallelúja!
A kegyelem uralkodik a
megigazulás által. És ahogy megértjük ezt a megigazultságot,
és a kegyelem elkezd uralkodni felettünk, úgy a szent
erő elkezd áradni az életünk felett a hitünk által. Ez a kulcs a természetfelettiekhez.
Megvan a célja, mindezeknek a tanításoknak. Az Úr valami igen nagy természetfelettit szeretne nekünk
ajándékozni. És ha nem kerülünk bele ebbe az áradatba,
akkor nem leszünk képesek arra, hogy az Úr használjon
minket, hogy fölfejlessze a többieket.
A szellemi mindig
üldöztetésben szenvedett, a hústesti
üldözte a szellemit. Az ősatyáknál lehetett ezt látni. Ábrahámnak a két fia, az
Izsák és az Izmael közötti harcot. Föl kell ébrednünk tehát, ha akarunk
továbbmenni ezzel az üzenettel, sokakat tudunk behozni.
Csodákra lesz szükség.
Csodákra és gyógyulásokra. És az Evangéliumot kell hozzá hirdetni. Meg kell látni
azt, hogy mi az, ami viszont nem az
Evangélium, amit [némelyek] hirdetnek nekünk. És az országban a legnagyobb hazugság, amiről a jövő héten szó lesz, ellene fogunk menni a megtérés téves hirdetésének, hogy mi is az
igaz megtérés.
Ti pedig változtok. Belül
fogtok megváltozni. És utána ez a változás fog kisugározni,
kifelé. Egyre áldottabbak és áldottabbak lesztek, és ráébredsz arra, hogy mindezt megkaptad Istentől, bár nem érdemelted meg. És hogyan jutottam el ide?
Isten szeretete által.
Köszönjük Istennek a Szellemnek a megnyilvánulásait, sok gyógyulás
lesz ma. Gerinc, derék tájékon sok gyógyulás, fülben gyógyító kenet van már. Erős
a kenet.
Álljunk fel: Köszönöm Úr
Jézus. Köszönöm mennyei Atyám a megváltásod csodálatos tervét. Köszönöm a
Fiadat. Aki meghalt értünk. Kiontotta a vérét értünk. Köszönjük a Szent
Szellemet. Akit nekünk adtál, hogy vezessen minket. Hogy az Úr Jézus Krisztus életét
megjelentse nekünk, gyógyulásokban, ismeretben, bölcsességben, megértésben. Mindezt
elfogadom. Köszönöm. Köszönöm Úr Jézus. Ámen.
„Ráadás” – Az alkalom befejezése előtt a következők hangzottak
el ráadásként.
Egy fiatal pár bizonyságára
kerül sor, akik elmondják, hogy az Úr nagyon nagy csodát tett velük. Már régóta,
több mint hat és fél éve szerettek volna egy kisbabát, de meddőség állt fenn a fiatalasszonynál. Egyik
petefészke sem működött, erről a kezében tartja az orvosi jelentéseket. Az Úrnál
viszont nincs lehetetlen!
Elmondja, hogy azt hitte, az orvosok majd megoldják nála ezt a
problémát. Többféle gyógyszeres kezelésen részt vett, eredménytelenül. Injekciós
kezeléseken is átesett. Végül az orvos kijelentette, hogy nem lehet gyermeke
természetes úton, csak mesterséges megtermékenyítéssel.
Ők ezt nem vállalták, kijelentették, hogy nem fognak semmilyen meddőségi
centrumba elmenni, semmilyen orvosi kezelésre nem hajlandók. Inkább az Úrnak adják
át az ügyet. Erre az elhatározásra a kegyelem tanításainak hallgatása után
jutottak el. Megértették, hogy át kell adni az Úrnak minden problémánkat.
És akkor az Úr kegyelme megérintette őket, sőt az Úr a szívükre
helyezte, hogy házasodjanak össze, mert nem voltak házasok. És nászajándékba
kaptak az Úrtól egy kisbabát, négy és fél hónapos terhes most az anyuka, és
teljesen egészségesek a kisbabával együtt.
Sandersné dr. Kovács Erzsébet elmondja: Hatalmas a mi Istenünk, mert
nemrégiben kértétek, hogy imádkozzunk együtt, mert szeretnétek egy kisbabát. És
nem kellett sokáig várni, négy és fél hónap, és itt van a baba.
A férj is megerősíti azt, hogy higgyetek és kérjetek bármit, mert
Isten képes betölteni a szükségeiteket. Egy kislányt szerettünk volna mindig, és a
kis jövevény pedig kislány. Dicsőség az Úrnak!
Sandersné dr. Kovács Erzsébet: Hallelúja, ez a kisbaba az Úrban fog
növekedni, még négy és fél hónap, és a kisbabát a kezünkben fogjuk tartani, mint
legfiatalabb kisbabáját a gyülekezetnek.
Jim Sanders elmondja, hogy a tegnapi tatabányai alkalmon jött egy
asszony, az orvosok szerint valami műtétre lett volna szüksége. Kórházba akarták,
hogy menjen, de ő azt mondta, hogy nem a műtétet választja, hanem inkább eljön erre
a gyógyító összejövetelre, és itt meggyógyul. Nagyon súlyos gerincproblémája
volt, és az orvosok mindenképpen gerincműtétet akartak, de tökéletesen meggyógyult.
A lényeg, amiért hozom a példát, az a gondolataink. Tehát az még
rendjén van, hogy az ember elmegy az orvoshoz, és az orvos elmondja az ő látása
szerint, hogy mi a probléma, mert ők ehhez értenek. De amit mond, az nem fog
meggyógyítani.
Lehet, hogy a hitetlensége, ahogy a betegségedhez áll, az még ártani
is fog neked. Nem engedte azokat a gondolatokat a fejében, és ragaszkodott ahhoz, hogy neki megvan ez a gyógyulás.
Minden olyan gondolat, ami
ellentétes azzal, amiért imádkoztok – mindegy, hogy milyen tünet van a testedben –,
ne engedj meg semmilyen gondolatot, ami azt sugallná, hogy nem kaptad meg a gyógyulásodat!
Vagy olyan gondolatokat se engedj meg, amelyek azt táplálnák benned,
hogy nem lesz meg ez a munkahelyed, vagy az a vállalkozás nem gyarapszik, vagy a gyülekezeted nem gyarapszik.
Tehát ilyen gondolatokat, amelyek a hitetlenségből
fakadnak, ezeket ne engedd meg. Helyette azokon
gondolkodj, amit a Filippi 4,8 Igéje mond, azokon gondolkodj, amelyek abba tartoznak. Az
ördög így lopja meg az áldásokat, a
gyarapodást pl. mert kibeszéli belőlünk az
áldásokat, hogy az nem úgy van. Ezt ne engedd meg. Ne engedd, hogy azt magyarázza
neked, hogy az neked nincs meg. Ámen.
Ez része annak, amikor a Biblia írja, hogy álljatok ellene az ördögnek. Az, hogy ezt
megértsük, nagyon sokatoknak segítségékre lesz, hogy miként kell a gondolatainkat irányítani. A gondolatainkat igenis uralni kell és irányítani. Dicsőség
Istennek! Ámen!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.