2013.02.03.
NÖVEKEDNI KRISZTUS ISMERETÉBEN
Feljegyzés Sandersné dr. Kovács Erzsébet tanításából
2013. január 27.
Köszöntünk Téged Atyám,
magasztalunk, imádatokkal imádunk. A mai napon összejövünk, Atyám, hogy Te, és
mindenekfelett az Úr Jézus Krisztus szent neve felmagasztaltassék. Töltsd be a
szíveket a szent Igéddel, a szereteteddel Atyám, cselekedd meg a szent akaratodat a
Jézus Krisztus szent nevében, az életeinkben. Hatalmat veszünk a betegségek felett, a
fájdalmak felett. Dicsőséges életet élünk, ezt hirdetjük, hisszük és megvalljuk
és megvan nekünk a Jézus nevében. Ámen.
Hatalmas az Úr ma közöttünk! Öleld át a szomszédodat, köszöntsd
őt! Igazi, szívhez szóló muzsika szólt a mai napon. A szigethalmi dicsérő csapat
van ma velünk, egy tapssal fogjuk köszönteni őket, megköszönjük az életüket az
Úrnak, és azt az illatot, amit ma az oltárra tettek. Ketten közülük éjszakai
ügyeletből jöttek az Urat szolgálni, és ez egy nagyon édes illat volt ma a trón előtt.
Köszönjük az életüket, az odaszánt szívüket. Igen
drága az Úrnak, amikor odaszánjuk az
életünket az Úrnak a dicséretére, magasztalására.
A bejelentésekre kerül sor. Köszöntjük Sanders pásztort is, aki a
gyermekeit, unokáját ment meglátogatni Ausztráliába, még egy vasárnapot így
leszünk nélküle, és utána nagy örömmel visszajön hozzánk, és együtt lesznek a
szolgálatok és a körök is. Nagyon örülünk annak, hogy ő adatott nekünk Krisztus
Testében apostolul és szolgálóul. Köszöntsük őt egy tapssal, Jézus nevében.
Kívánjuk, hogy teljesedjenek be az útjai odakint, és töltse őt be az Úr örömmel,
és az Úr teljes akaratában járhasson.
Még egy dicsérettel megyünk az Úr elé. A dicséret arról szól, hogy teljes lényünket megnyitjuk az Úr felé, és kifejezzük a hálánkat, a kibeszélhetetlen
örömünket Isten felé. Folyjék ez a hála a
trón előtt, szívünket teljességgel adjuk át
az Úrnak, úgy énekeljünk az Úrnak. Néha úgy érzem, mintha lelátókon nézelődnétek,
de adjátok át magatokat Istennek.
Hallelúja, dicsőség Istennek, emeljük fel a kezeinket, és egy kicsit
nyelveken imádkozzunk. Atyám áldunk, magasztalunk és dicsérünk téged, magasságos és fenséges vagy. Az imánk jó illatként szálljon a trón elé Atyám, és
a dicséreteink, magasztalásaink Atyám. Felmagasztaltatik ma az Úr Jézus neve az
életekben, az ellenség minden ereje megtörik az életek felett. Az ellenség minden
terve megsemmisült az életekben. A világosságunk
a teljes délig jön el. Ragaszkodunk az Úr tökéletes
akaratához, és az ellenség nyíltan megszégyenül. Minden hamis isten levettetik a magaslatokról. Hatalmas
folyam áradj az életünkben. Salamon bölcsességénél
nagyobb van itt, felemeljük Szintiát a trón elé, a Messiás neve felmagasztaltatik,
és riadót fújunk Atyám, hogy mindenki
meghallja. Északról, délről, keletről, nyugatról beszólítjuk az elveszetteket. Hallelúja és
Hozsanna legyen a magasságban, a mindörökké élő Istennek Ámen!
Mennyire érzékelhetően megváltozott
körülöttünk a légtér, a szellemi levegő egy pár perc imádság alatt is. Soha ne
feledkezzél el erről, Isten Szelleme csodákra
képes az életünkben, ha beavatjuk Őt a
dolgainkba. Öleld meg még egyszer a szomszédodat, nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy
a szeretet árad köztünk.
Nagyon nagy vígságban és örömben
vagyunk az Úrnak házában, bár nem a megszokott felállásban, de az Úr kárpótol
minket, és mindig teljessé teszi napjainkat az Ő jelenléte
által, mert Ő a teljesség Istene, és ezt
nagy hálával köszönjük neki. Áldott a mi Urunk, Jézus Krisztusunk szent neve,
mindörökké. Ámen! A múltkori Igénket fogjuk tovább bontogatni. Az elmúlt
alkalommal megismerkedtünk egy gyönyörű Igével részleteiben.
2Péter 3,17-18.
17. Ti azért szeretteim, előre
tudván ezt, őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygései el ne sodorjanak, és a
saját erősségetekből ki ne essetek;
A világban rengeteg dolog van, ami elsodorhat
minket. Az Ige figyelmeztet minket, hogy
őrizkedjünk az istentelenség útjaitól, és a tévelygésekből, hogy azok el ne
sodorjanak bennünket, és a saját erősségetekből ki ne essetek.
18. Hanem növekedjetek a
kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki
legyen dicsőség, mind most, mind örökkön örökké. Ámen.
Gyönyörű igerész ez, mert felhívja a figyelmünket egy növekedésre, ami a keresztény életünk köteles része. Növekednünk kell a kegyelemben.
Az elmúlt heti igesorban és tanításban néztük, hogy milyen sokat is mond erről az
Írás. És növekednünk kell a mi Urunk és megtartó Jézus Krisztusunk ismeretében.
Ha megkérdem ma tőled, hogy ismered-e az Úr Jézus Krisztust? Látom,
mindannyian felemeltétek a kezeteket. Akkor itt ma már mindenki ismeri az Úr Jézus
Krisztust, mert újjá vagyunk születve. Újjászületetten
ismerjük az Úr Jézus Krisztust a szíveinkben. Mégis, arra szólít minket az Ige, hogy növekedjünk az Ő ismeretében. Érdekel-e az
téged, hogy hogyan, és miként növekedjünk
az Ő ismeretében?
Ugyanis az élet soha nem stagnál,
vagy az egyik irányban van a haladásunk, vagy a másik irányban. Vagy növekszünk az
Úr Jézus Krisztusban, vagy ha ezt
elhalasztjuk, akkor növekszünk, a világ
dolgaiban. Valami igenis betölt minket, és ne hagyjuk, hogy a világban szélesedjünk el, és ott
terebélyesedjünk. Az Úr dolgaiban kell
növekednünk. Ez köteles része a szenteknek.
Ezt szeretném néktek ma részleteiben kifejteni, kibontani úgy, hogy az
a szívetekig elérjen. Amiben növekednünk
lehet…
Isten királyságában vannak dolgok, amiket Isten nekünk adott, amiben nincs lehetőségünk a növekedésre. Ilyen pl.
a megigazultság. Isten megigazított minket,
Krisztus igazságát nyertük el, és ebben nem tudunk növekedni.
Hiába hasonlítgatjuk magunkat a másikhoz.
Mert elkövetjük néha ezt a hibát, hogy a másik milyen sok rossz
cselekedetet tesz, én meg mennyire tökéletes vagyok, én mennyivel igazabb vagyok, de
nem így van. Isten szemében mindannyian Krisztus igazságát
kaptuk, és igazán állunk Isten előtt, és ebben nem tudunk növekedni, ezt el kell
így fogadni, meg kell hajtani magunkat ez előtt.
Ez egy hatalmas kegyelme volt Istennek, hogy odaadta nekünk Krisztus igazságát, és úgy tekint ránk, mint aki soha nem ismerte a bűnt az
életében, el nem követte. A szeplőtelenségem szentségében és tisztaságában, az Úr Jézus Krisztusnak a megigazultságában állunk a trón előtt. És
így tekintünk magunkra is.
Vannak azután más dolgok is a keresztény életünkben, amire az Ige felhívja a figyelmünket, hogy azokban növekednünk kell. Ezek az érdekesek, mert
növekedni akarunk Isten királyságában. Láttuk, hogy maga Jézus Krisztus is
növekedett. Azt írja róla az Írás a…
Lukács 2,40.
40. A kisgyermek pedig növekedék
és erősödék szellemben, teljesedve bölcsességgel, és az Istennek kegyelme volt
Őrajta.
Tehát egy növekedés volt elrendelve számára. Növekednie és erősödnie kellett szellemben. Ha neki ezt meg
kellett tennie Isten létére, akkor nekünk is
növekednünk és erősödnünk kell pl. szellemben, a szellemi dolgokban.
Amikor az új teremtés
megszületik, akkor egy szellemi csecsemő, és növekednie kell. Folytatja itt a Lukács
evangélium, hogy Jézusnak teljesednie kellett bölcsességgel.
Nekünk ugyanígy teljesednünk kell az Úr bölcsességében.
Nap, mint nap teljesednünk kell, merítenünk
kell az Igéből. Jézus Krisztus bölcsességül lett nekünk, ezért bölcsek
vagyunk, és a bölcsességben élünk, ez a bölcsesség a miénk, de növekednünk kell benne, a megnyilvánulásaiban.
Naponta meg kell hoznunk a bölcs
döntéseinket. Naponta érzékelnünk kell, amikor ez a bölcsesség hozzánk szól. Azt írja az Ószövetségben, hogy a
bölcsesség hozzánk kiállt. Meghalljuk ezeket
és növekszünk benne. Így mondta Jézusról a…
Lukács 2,52.
52. Jézus pedig gyarapodék
bölcsességben, és testének állapotjában,
Jézusnak is volt egy köteles
növekedés, amelyet itt a földön be kellett töltenie, és ugyanígy nekünk is
növekednünk kell a szellemi dolgokban.
Növekednünk kell, Isten akaratának a megismerésében
Pl. bekerülünk a királyságba, tudjuk, hogy Isten akarata az örök élet.
És amikor ezt elnyerjük, és onnantól kezdve valamiért itt vagyunk a
földön. Mi Isten akarata a számunkra, mi Isten rendelése
a számunkra? Isten akaratának a növekedésében kell, hogy legyünk, törekednünk kell
rá, hogy nap mint nap azt világosabban lássuk. Ez egy növekedést jelent a számunkra.
Olvastuk az előbb, hogy Jézus Krisztus ismeretében növekednünk kell. Amikor a Biblia a
növekedésről szól, akkor ilyeneket olvasunk, erőről
erőre növekszik, hitről hitre kell növekednie
a kereszténynek. Dicsőségről dicsőségre
kell növekednie.
És ez a folyamat Isten szemében egy kedves növekedés, és nekünk
ebben meg kell hajtani magunkat, és szorgalmasnak
kell lennünk. Ismered-e Jézus Krisztust, és szeretnéd-e megismerni még jobban?
Ez lesz a mai tanításnak a refrénje talán, hogy ismerjük-e az Úr Jézus Krisztust, és miként
ismerjük? És szeretnénk-e megismerni még jobban, hogy van-e ez a vágy a szívünkön, hogy ott van-e ez a vágy,
hogy Őt még jobban meg lehet ismerni.
És még jobban ki lehet
teljesedni benne, és így még gazdagabbá
válhat az életünk, és még nagyobb erőre teszünk így szert, hiszen erőről erőre
kell növekednünk. Még nagyobb hitre is szert tudunk tenni, hitben is növekedhetünk,
hitről-hitre növekedhetünk.
A dicsőségben is növekedhetünk, mondja az Írás, hogy dicsőségről dicsőségre változunk el,
miközben nézzük az Ő ábrázatát. (2Kor. 3,18) Ezek hatalmas kegyelmei Istennek, hogy ebben megadja itt a
földön a növekedést.
Szoktam mondani, hogy aki itt a földön, ezeket elmulasztja, amit itt nem tanulunk meg a földön,
majd megtanuljuk ott fent. Tehát végül is nem maradunk le semmiről az
örökkévalóság tengelyén, de azért jobban
járunk, ha itt megtanuljuk ezeket, mert
gazdagabb lesz a szellemi életünk, és meg
tudunk gazdagítani másokat is az ismeretünk
által.
Ugye nemcsak arra rendelt el az Úr minket, hogy minket megáldjon, hanem
azt írja, hogy megáldalak, és áldássá teszlek
a másik számára. (1Móz. 12,2) Tehát ez az ismeret,
amit a birtokunkban tudunk majd, és amiben növekszünk, azt tudjuk kamatoztatni mások életében. Ez az igazi gazdagság Isten országában.
Lapozzunk a Lukács Evangélium 8. fejezetére. Ismerjük-e azt a Jézust,
akinek hatalma volt a természet elemei
felett? Ismerjük-e azt a Jézust, aki lecsendesítette a háborgó tengert? Nézzük meg
ezt a gyönyörű történetet…
Lukács 8,22-25.
22. Lőn pedig egy napon, hogy
bement a hajóba Ő és az Ő tanítványai; és monda nékik: Menjünk a tónak túlsó
partjára. És elindultak.
23. De hajózásuk közben
elszenderedék; és szélvész csapott le a tóra, és megrémültek, és veszedelemben
voltak.
24. És hozzámenvén, felkölték
Őt, mondván: Mester, Mester, elveszünk! Ő pedig felserkenvén, megdorgálá a szelet
és a víznek habjait; és megszűnének, és lett csendesség.
25. És monda nékik: Hol van a ti
hitetek? És félelemmel csodálkoznak vala, mondván egymásnak: Ugyan ki ez, hogy a
szeleknek is, a víznek is parancsol, és engednek néki?
A tanítványok számára ismeretlen volt ez a fajta hatalom, ez a fajta
természetfelettiség, amiben Jézus járt, és feltették a kérdést, hogy ugyan ki ez,
akinek a szelek is engedelmeskednek? A vizeknek is parancsol, és azok engednek néki. Ki
ez az ember? Elcsodálkoztak, nagy félelemben voltak, ugyanis nem ismerték azt a Mestert, aki ott ült a
hajóban velük.
Amikor Jézus kijelentette, hogy menjünk
át a túlsó partra, ezzel az a hit
parancsszava, amivel Jézus mindig élt, az elhangzott. Tudhatták volna a
tanítványok, hogy ha csordultig tele van a csónakjuk vízzel, akkor is át fognak jutni
a túlsó partra.
És akármekkora hullámok jönnek, és csapnak be, Jézus szava mindenekfelett való. És Ő kijelentette, hogy átmegyünk a túlsó partra. A
tanítványok nem ismerték Jézusnak a teremtő
szavát, és megfélemledtek, felébresztették Jézust: – Nem törődsz velünk,
hogy elveszünk?
Nagyon hasonlít ez azokhoz az élethelyzetekhez,
amikor mi körülnézünk, és becsapnak ezek a hullámok? Az egyik a másik után jön,
amikor ilyen nehézségekbe ütközünk. Meg szoktam figyelni, hogy az ördög időzítve
hozza, jön az egyik és a másik és a harmadik is csap befele. Időzítve hozza a gonoszságait.
Nem is tudunk szinte körbenézni, és már jön a következő és a
következő csapásával. Az ember körbenéz, és azt mondja, hogy: – Uram, hát nem
törődsz vele, hogy elveszek az életnek ebben a felcsapó hullámaiban?
Ez nagyon hasonlít ahhoz, ahogy mi, el szoktunk keseredni. És Jézus azt
mondta nekik, hogy: – Hol van a ti hitetek? Ti kicsinyhitűek, hol van a ti hitetek?
Jézus ezzel azt akarta mondani, hogy ahogy Ő megdorgálta a hullámokat, úgy a tanítványok is meg tudták volna tenni, csak még
nem növekedtek fel oda. Mert nem ismerték azt az Úr Jézust, akinek ilyen hite van, és
ezt a hitet odaadta nekünk.
Így az élet háborgó hullámai felett hatalmat vehetünk! Ismered-e ezt a Jézust, aki
lecsendesítette a háborgó tengert, akinek hatalma
volt az élet háborgó hullámai felett? Ezt a hatalmat neked adta, hogy használd, hogy élj vele, ezt
megtanuld.
A tanítványok elcsodálkoztak, és azt mondták, hogy kicsoda ez az
ember? Nem láttunk ilyet. Kicsoda ez az ember, aki így tud parancsolni? Azonnal
elcsendesedtek a hullámok, és a szél azonnal megszűnt.
Szeretjük megnézni a Bővített
fordításból, hogy mi a részlet és mi a kincs benne, amit az Ige ott mond. Így szól
egy rövid kis rész ebből: az emberek pedig ledöbbentek,
zavarba jöttek, ámultak, és bámultak (akik a csónakban ültek) és azt mondták: miféle ember ez?
Miféle, honnan jött ez, nem láttunk soha ilyet? Miféle ember ez, hogy
még a tenger is a szelek is szót fogadnak, és engedelmeskednek neki? Nem ismerték Őt.
Nem ismerték ezt a Jézust, és elcsodálkoztak ámulatba estek, bámulták Őt. Azt kérdezték
miféle ember ez?
Ismered te ezt a Jézust, aki
lecsendesítette a tengert. Honnan volt neki ez a hatalma?
Hogy tudott Ő ennyire más lenni? Hogy tudott Ő ennyire ámulatba és bámulatba ejteni
mindenkit, aki a földön járt, és a földön élő ember volt? Hogy tudta Ő ezt
megtenni? Mi volt ez a másság?
Az a másság, az a kenet, amely
felette volt, a titka ennek. Azt a názáreti Jézust, mint kente fel Őt az Isten Szent Szellemmel és erővel. Mert
egy felkenetés volt felette. Úgy jött a földre, mint ember, kiüresítette az isteni mivoltát, letette és
utána kapott egy felkenetést, mondja az…
Apostolok cselekedetei 10,38.
Ez volt [Jézusnak] a titka. Egy
Szent Szellemmel és erővel való felkenetés
volt felette, és ez a felkenetés biztosította,
hogy az Isten volt Ővele. Minden szavában ott
volt az Isten. És amit mondott, az úgy lett.
Ebben a felkenetésben te is részesültél, ugyanúgy a te szavaidban is jelen van ez az
isteni erő, ez az isteni hatalom, és élned kell vele.
Ismered-e ezt a Jézust, aki lecsendesítette a tengert? Mondjuk rá
bátran, hogy Ámen! Igen! Szeretnénk Őt megismerni még jobban, hogy ismerjük ezt a
Jézust.
Teljesen nyilvánvaló ez a felállás, amikor az Ige tanítja nekünk,
hogy Szent Szellemmel és erővel volt felkenve,
és így ezzel a felkenetéssel széjjeljárt. Járt mindenfelé Izraelben, és meggyógyította azokat, akik az ördög elnyomása
alatt voltak.
Vagyis innentől kezdve tisztán látszik, hogy a betegség nem lehet Istentől, mert az ördög
elnyomásának mondja az Ige. Sőt azt is írja, hogy Jézus meggyógyította ezeket, mert Isten volt Ővele.
Tehát Isten nem a betegség oldalán áll.
Ebből ez látszik, nem Istentől van a betegség, sőt Isten kenete hozta azt, hogy Jézus mindazokat meggyógyította. Meggyógyított mindeneket –
így mondja az Írás. Vagyis, ha hallod még egyszer valakitől, hogy Isten tette beteggé,
akkor mondd, hogy te jobban ismered azt a
Jézust. És kérdezd meg, hogy ő nem akarja-e jobban megismerni?
Mert ugyan van ismerete Jézusról, de nem ismeri még annyira, hogy ilyen
ostobaságot ne mondjon. Ugyanis a mi Jézusunk, amikor a földön járt, azt írja róla
az Írás több helyen – és ismered-e ezt a Jézust –, aki mindeneket meggyógyított!
Meggyógyított mindeneket, akik hozzá jöttek. Egyetlen egy beteget nem
hagyott elmenni, egyetlen embernek nem mondta, aki hozzá jött volna, hogy még nincs itt
az ideje, hogy ez a gyógyulás megvalósuljon.
Még esetleg egy kis bűnmegvallással ki kell egészíteni, hogy meg
tudjalak gyógyítani. Vagy még nem töltötted le a kárhoztatásod idejét. Semmi ilyen
ostobaságot nem mondott Jézus, hanem mindig mindeneket
meggyógyított. Ismered-e ezt a Jézust, ez a kérdés, és hogy szeretnéd-e
megismerni még jobban? Igen! Hallelúja!
A következő történetben egy gutaütöttet hoznak Jézus elé.
Méghozzá oly módon, hogy nem tudták őt ezen az ágyon Jézus elé vinni, mert tömve
volt a ház azokkal, akik hallgatták Őt. Ezért le kellett bontani a cseréphéjazatot és felülről engedték
le ezt a beteget Jézus elé.
Márk Evangéliumában olvasod, hogy ez Jézusnak a saját háza volt. Csak úgy mellékesen jegyzem
meg, hogy a saját házán bontották le a tetőhéjazatot. (Márk 2,1) Egy szóval nem
mondta, hogy miért teszitek, mert a hitét
meglátta annak az embernek.
Lukács 5,17-26.
17. És lőn egy napon, hogy tanít
vala: és ott ülnek a farizeusok és a törvénynek tanítói, akik jöttek Galileának
és Júdeának minden faluiból és Jeruzsálemből: és az Úrnak ereje volt Ővele, hogy
gyógyítson.
Ez volt az a felkenetés.
18. És ímé, valami férfiak
ágyon egy embert hoztak, aki gutaütött volt; és igyekeztek azt bevinni és elébe
tenni.
19. De nem találván módot, hogy
a sokaság miatt miképpen vigyék őt be, felhágtak a háztetőre, és a
cseréphéjazaton át bocsátották őt alá ágyastól Jézus elé a középre.
Képzeljétek el ezt a helyzetet.
20. És látván azoknak hitét, (Jézus
nem azon bosszankodott, hogy lebontják épp a házát, rögtön arra a hitre tekintett, hogy hopp! Itt a hit jelen van.
És figyeljétek meg, mit mondott nekik Jézus.) monda:
Ember, megbocsáttattak néked a te bűneid.
Ez elsőre egy kicsit furcsának tűnik, hiszen az embert gyógyulásért hozták oda, nem kis erőfeszítések árán, ezért lebontották a
háznak a tetejét. Betették Jézus elé ezt a beteget, mert nyilván, hogy
gyógyulásért hozták oda. És mit mond Jézus? Azt mondja nekik, hogy: – Ember
megbocsáttattak néked a te bűneid. Mint a derült égből a villámcsapás, úgy
érte azokat, akik ott voltak.
21. Az írástudók pedig és a
farizeusok elkezdtek tanakodni, mondván: Kicsoda ez, aki ily káromlást szól? Ki
bocsáthatja meg a bűnt, hanemha egyedül az Isten?
22. Jézus pedig észrevévén az
ő tanakodásukat, felelvén, monda nékik: Mit tanakodtok a ti szívetekben?
23. Melyik könnyebb, azt mondani:
Megbocsáttattak néked a te bűneid; vagy azt mondani: Kelj fel és járj?
Találós kérdést tett fel nékik Jézus. Észrevette a gondolataikat,
és megkérdezte tőlük, hogy ugyan mondjátok már meg, melyiket könnyebb nekem
mondani? Azt, hogy megbocsáttattak az illető bűnei, vagy azt, hogy meggyógyítottam,
keljen és járjon az a beteg?
24. Hogy pedig megtudjátok, hogy
az ember Fiának van hatalma e földön megbocsátani a bűnöket, monda a gutaütöttnek:
Néked mondom, kelj fel, és fölvévén nyoszolyádat, eredj haza!
25. És az rögtön felkelvén azok
szemeláttára, fölvette, amin feküdt, és elment haza, dicsőítvén az Istent.
Képzeljétek el. Ezt a mi Úr Jézus Krisztusunk cselekedte.
26. És az álmélkodás
elfogta mindnyájukat, és dicsőíték az Istent, és beteltek félelemmel, mondván:
Bizony csodadolgokat láttunk ma!
Hallelúja, Ő a mi hatalmas Jézusunk, és egy nagy tanulság van
Jézusunknak ebből a feljegyzett pár gondolatából. Ismered-e azt a Jézust, aki
megbocsátotta minden bűnödet, és meggyógyította minden betegségedet? (Zsolt. 103,3)
Ugyanis ezek a farizeusok nem ismerték. Az írástudók nem ismerték,
fel voltak háborodva, hogy hogyan beszélhet, hogyan mondhat ilyet. Mi köze a bűnök
bocsánatának a gyógyulásunkhoz?
Nem kellett az embernek itt sem
megvallani a bűneit! Jézus ugyan a bűneire utalt, hogy a bűneid
megbocsáttattak, de egy szóval sem mondja, hogy itt most, mindenki színe előtt, itt a
nyílt színen tessék megvallani a bűneidet. Azután majd megbocsátom azokat, és
azután majd meggyógyítalak.
Volt-e ilyen? Nem olvastunk ilyet. Kijelentette,
hogy megbocsáttattak a te bűneid, kelj fel, vedd az ágyadat és menj haza. És ez
megtörtént. Ez igazolta, hogy az illető bűnei
teljességgel megbocsáttattak. Hogyan történhetett ez?
A Jézus, akit én ismerek, és akit ki tudok olvasni az Írásokból, Ő
Istennek ama Báránya, aki elveszi a világ bűneit. Így történhetett.
Istennek ama Báránya! Isten hozott a földre egy Bárányt, és ez a Bárány elvitte a világ bűneit.
Ezért mondhatja már a Zsoltáros is, hogy: Aki megbocsátja minden bűnödet,
és meggyógyítja minden betegségedet. (Zsolt. 103,3) A bűn és a betegség
együtt említtetik, de Ő elrendezte minden bűnünket, és meggyógyította minden betegségünket!
Nézd meg a 1Péter 2,24 versét. És ismered-e ezt a Jézust, akiről ezt
írja?
1Péter 2,24.
24. Aki a mi bűneinket maga vitte
fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: Akinek
sebeivel gyógyultatok meg.
Itt is a bűnökkel kezdődik!
Az igazság Jézus Krisztus, Ő az út, az igazság és az élet. Vagyis meghaltál a bűnöknek, és Jézusnak élsz. Az igazságnak élsz. „Akinek sebeivel gyógyultatok meg!” Egy mondatban le van írva!
A bűnök bocsánata (felvitte
a fára, és meghalt azoknak), és a gyógyulásunk
egy mondatban van leírva. Ismered-e ezt a Jézust, aki elvitte minden bűnünket, és meggyógyította
minden betegségünket? Ismered-e Őt, és szeretnéd-e még jobban megismerni? Ámen!
Harmadik tanú arra, hogy a bűneink
és a betegségeink együtt lettek lerendezve Isten szemében. Ebben az egy hatalmas engesztelő áldozatban, az Úr Jézus Krisztusban.
Ésaiás 33,24.
24. És nem mondja a lakos: beteg
vagyok! A nép, amely benne lakozik, bűnbocsánatot nyer.
Milyen lakosról van szó, ezt megtudod a 20-as verstől: Lássad Siont,
ünnepeinknek városát. A Sion hegyén lakozóról
szól ez az Írás, egy prófécia. És nem mondja a Sion hegyén lakozó, hogy beteg
vagyok. A nép, amely benne (Sion hegyén)
lakozik, az bűnbocsánatot nyer.
Látod-e, hogy együtt megy a betegség és a gyógyulás, a bűn és a megbocsátás?
Kéz a kézben, karöltve járnak. És Isten megbocsátotta
minden bűnödet a Jézus Krisztusban, és meggyógyította
minden betegségedet a Jézus Krisztusban. Hallelúja! Ez a tökéletes megváltás.
Abban a pillanatban, ahogy elfogadtad
Jézust, mint életed Urát, Megváltóját és Gyógyítóját, befogadtad az örök életet, befogadtad a bűneidnek teljes eltörlését, és befogadtad
minden betegségedre a teljes gyógyulásodat.
Ami valaha is megkísérthet és megtámadhat, ott van bent a belső
emberben. Ott a belső emberben hordozzuk ezeket a kincseinket,
ugyanis ezek szellemi dolgok, a szellemi megváltást
hordozzuk ott a belső emberben, mindannyiunk, aki újjászületik.
A nép, aki benne lakozik, bűnbocsánatot nyer. Ezért nem mondja a lakos, aki ott lakik, hogy beteg vagyok. Meditálj ezen! A Sion hegyén lakozónak az öröksége ez. Érdemes ezen elmélyedni. [Sion =
Gyülekezet]
És ismered-e ezt a Jézust, aki a bélpoklosnak
azt mondta: – Akarom, tisztulj meg! A
bélpoklos olyan beteg volt, akihez a törvény szerint nem lehetett még közelíteni
sem, el kellett kerülni. Kiabálnia kellett, hogy tisztátalan vagyok. Nemhogy a kezét
valaki rátegye! Ilyen elképzelhetetlen lett volna.
Megint csak azt kérdezték a többiek, hogy kicsoda ez az ember, kiféle
ez az ember, miféle, honnan jött ez az ember? A természetfeletti
birodalomból jött ez az Ember, az Úr Jézus. Szeretnénk még jobban megismerni a mi
Urunk Jézusunkat.
El vannak itt rejtve olyan kincsek,
ami mellett nem szabad elmennünk, hanem rá kell csodálkoznunk,
mert ismeret van benne az Úr Jézus Krisztusról.
Márk 1,40-42.
40. És jött hozzá egy
bélpoklos, kérvén Őt és leborulván előtte, és mondván néki: Ha akarod,
megtisztíthatsz engem.
Vagyis az illető tudta, hogy
itt a Jézusban van valami természetfeletti, és segíthet
rajta, ha ez a Jézus akarja azt. De nem volt benne biztos, hogy ez valóban az Ő
akarata-e? Meg akarja-e őt gyógyítani Isten?
41. Jézus pedig
könyörületességre indulván, kezét kinyújtva megérinté őt, (Vagyis már ott
van a drága Jézus keze a leprás emberen, de ebben a pillanatban még nem történik
semmi.) és monda néki: (Az ember kérdésére
Jézusnak választ kellett adnia, azt mondta
néki, hogy…) Akarom, tisztulj meg.
Közölnie kellett a
bélpoklossal, hogy az én akaratom, hogy te meggyógyulj. Én nem akarom, hogy te ebben a
betegségben, ilyen kínokban élj. Én akarom, hogy gyógyulj meg! És abban a
pillanatban, amikor Jézus ezt közli:
42. És amint ezt mondja vala,
azonnal eltávozék tőle a poklosság és megtisztula.
Kellett, hogy ez a bélpoklos hallja,
hogy mi Isten akarata. Hogy ez a Jézus meg
akarja őt gyógyítani. – Akarom, tisztulj
meg! Ismered-e ezt a Jézust, aki akarja, hogy
te meggyógyulj? Mindenekfelett azt szeretné, ha teljességben,
egészségben élhetnél. – Akarom, tisztulj meg! És amint ezt mondja, azonnal, abban a pillanatban eltávozott tőle a poklosság, és megtisztult.
És a drága Jézusunk volt az egyetlen
a földön, aki meg merte érinteni, aki rá merte
tenni a kezét egy bélpoklosra. Nem volt más ember, aki ezt megtette volna. Tudták,
hogy ez egy fertőző betegség, és nem akarták elkapni, félelemben voltak az emberek.
Ő volt az egyetlen a názáreti Jézus Krisztus, aki fel volt kenve Szent Szellemmel, és erővel, és ezért –
mert tudta, hogy az az erő, amely kiárad –,
az megtartja azt a beteget. Az Ő akarata volt,
és Ő minden beteget, mindenkor meggyógyított.
Ismered-e azt a Jézust, aki az utazástól elfáradva leült a Jákob
kútjánál, s a tanítványok elmentek élelemért. És amíg ott ült, addig történt
egy olyan találkozás, amely az egyik legmegragadóbb rögzítés a János Evangéliumban
számomra.
Olyan sok kegyelemmel teljes tulajdonsága fedhető fel Jézusnak belőle,
hogy nem lehet elmenni mellette, hogy ne szóljunk erről. Gyönyörű történet.
A mi drága Jézusunknak Júdeából, Galileába kell, hogy menjen, és
azt írja az Írás a 3-as versben, hogy Samarián keresztül kellett mennie. És ha
megnézzük a térképen, akkor látjuk, hogy ez egy kerülő.
Mert Júdeából, ha Galileába akart volna menni egyenesen, akkor nem kellett volna, hogy
megálljon itt a Jákob kútjánál.
Meg fogjuk látni, hogy miért is tette ezt a kerülőt. Megtette, elfáradt
a hosszú úton, és leült ott Jákob forrásánál. A tanítványok elmentek
élelemért, és akkor jött egy samariabeli asszony a kúthoz. Ez az asszony azért jött, hogy
vizet merítsen, és szokatlan módon Jézus megszólítja.
Az első dolog, hogy nem volt szokás zsidóknak idegenekkel beszélni,
nemhogy asszonnyal. Jézus mégis megszólította, és megkérdezte tőle, hogy ismered-e Isten ajándékát?
Szóba elegyedik ezzel az asszonnyal, és megtudjuk – hosszú a történet, de amit
szeretném, ha kiolvasnál belőle –, megtudod, hogy egy olyan asszonnyal beszélgetett
Jézus, akinek öt férje volt. Kiderül a
beszélgetésből, hogy akivel most él az asszony, az nem a férje. Tehát a
törvény mértéke szerint most paráznaságban
él ez az asszony.
Ennek ellenére Jézus megszólította, és elkezd beszélgetni vele. És
olyan hatalmas kijelentéseket ad ennek az
asszonynak, hogy ezek közül, ha egy is a szívűnkhöz ér, akkor meggazdagítana minket. Jézus felfedi magát a 22-es versben. És azt mondja,
hogy tudod-e asszony, hogy az üdvösség a zsidók közül való?
A 23-as versben Jézus elmondja neki, hogy az igazi imádók hogyan imádják az Atyát. Szellemben és igazságban kell imádni az Atyát, az Atya ilyen
imádókat keres. Felfedi az Atya a szívét neki. Felfedi azt, hogy az Atya keres valamit itt a földön, hogy igazi imádókat
keres. És, hogy milyenek az igazi imádók,
hogy szellemben és igazságban kell, imádják az Atyát. Hatalmas kijelentéseket ad neki.
Az asszony tovább érdeklődik, és a szívén egy igei érdeklődés van. Nyíltszívű ez az asszony, ezért Jézust nem
érdekelte, hogy öt férjet elfogyasztott,
és hogy miként, azt nem írja itt az Írás. Nem mondja, hogy megözvegyült, vagy
válólevéllel került ki abból a házasságból. Tény az, hogy öt férje volt az
asszonynak, és akivel most él, az nem a férje.
Jézus ezeket tudta.
Ennek ellenére, nem mondta neki
azt, hogy te bűnös asszony, mit keresel itt a kútnál? Vagy, hogy te bűnös asszony,
mikor fogsz megtérni ezekből? Jézus nem
vádaskodott, hanem elkezdte neki kijelenteni
Isten országának a titkait. Valami lenyűgöző
kegyelemmel és szeretettel teszi. Nem
kényszeríti a bűneinek megvallására sem,
mielőtt szóba elegyedne vele.
A 26-os versben kijelenti neki,
hogy én vagyok a Messiás, a Krisztus. Ezt
Jézus nem sokszor tette, amíg itt járt a földön, a három és fél év alatt.
Mindenkinek azt parancsolta, hogy el ne mondjátok senkinek. Itt kijelenti magát, hogy
én vagyok a Messiás, a Krisztus, az Istennek Fia! Micsoda gazdagságot adott ennek az asszonynak.
És ebből az asszonyból, mindezek után, ahogy Jézus a közléseit
bocsátja neki, mert az asszony szíve éhes
volt, és érdeklődő volt. Ez az asszony otthagyja a vödrét, és elmegy a faluba. Ő
az első nő evangélista, aki fel van
jegyezve a Bibliában. Otthagyta a vödrét a kútnál, és elkezdi híresztelni, hogy megtaláltam a Messiást, aki
megmondta nekem az igazságot.
Annyira felindult a szíve,
ahogy Jézus szolgált felé. És ismered-e ezt a Jézust, aki nem a bűneidet nézi?
Akiben nincs akadály, ha te a szívedből keresed
Őt, akkor Ő kijelenti magát neked, és nem tart bűnösnek.
Még meg is dicséri, a 17-18
versekben, amikor arra kerül a szó, hogy ki és miféle ez az asszony. Mondja néki
Jézus, hogy menj el, és hívd ide a férjedet, jöjj ide a férjeddel együtt.
János 4,16-18. 32. 34.
16. Monda néki Jézus: Menj el,
hívd a férjedet, és jöjj ide!
És akkor az asszony azt mondja, hogy nincs férjem. Jézus megdicséri, és azt mondja, hogy, jól mondád.
17. Felele az asszony és modá:
Jól mondád, hogy: Nincs férjem.
Nem is mondta el a teljes igazságot. Azt kellett volna neki mondta, hogy
nincs férjem, hanem élek valakivel, aki nem a
férjem. Nem mondta el a teljes igazságot, és ennek ellenére Jézus megdicsérte.
Azt mondta neki, hogy: – Jól mondád, hogy nincs férjem. Nem megfeddte őt, hanem megdicsérte őt, egy dicséretet kapott Jézustól. És akkor Jézus előhozta
az igazságot azért, mert nála van az
igazság.
18. Mert öt férjed volt, és a
mostani nem férjed, ezt igazán mondtad.
Csendesen, kedvesen mondja neki,
és újra megdicséri. Nézzétek meg, hogy két dicséret között Jézus elengedett egy
apró, pici feddést. Ez a mi Jézusunk!
Ismered-e Őt? Aki nem kárhoztat, aki nem a bűneidet sorolja, aki nem
állít nyilvánosság elé, hogy valld meg a bűneidet, hanem aki feljebb visz, kijelenti magát neked.
És azt mondja, hogy ezt is jól mondtad, azt is jól mondtad, és közben
kiigazít, ahol még hiányosságok vannak,
és tovább mész a kegyelméből! Ismered-e ezt a Jézust, aki nem
kárhoztat, hanem aki kijelenti magát?
Közben megjöttek a tanítványok, hozták az élelmet, amiért mentek,
és csodálkoznak, hogy Jézus asszonnyal beszél, de azért nem szóltak neki, de
furcsállották. Ha tudták volna, hogy milyen asszony ráadásul?
De ez csak az egyik fele, amin csodálkoztak, a másik fele, amin
csodálkoztak, hogy Jézusnak hoztak ugyan élelmet, de Ő nem evett, hanem azt válaszolta
nekik, hogy van nékem eledelem, amit egyek, amiről ti nem tudtok.
32. Ő pedig monda nékik: Van
nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.
34. Monda nékik Jézus: Az én
eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az Ő dolgát
elvégezzem.
Mondták a tanítványok, hogy itt van az étel. És mondta nékik Jézus,
hogy én már megelégíttettem, mert van
nekem olyan eledelem, amiről ti nem tudtok. És
mi volt az pontosan? Az, hogy kijelenthette magát
valakinek, aki hallani akart arról, hogy jön ez a Messiás, hogy hol kell imádkozni,
melyik hegyen kell imádkozni, és hogyan lesz majd, és mint lesz?
Ez az asszony tele volt kérdéssel,
és Jézus szolgálhatott felé, és
kijelenthette magát, és ez felüdítette és megelégítette
Őt. Ez volt az a kenyér, amelyért át kellett
mennie a Sikár nevű városon. Ezért kellett azt a kerülőt
tennie Jézusnak, hogy kijelenthesse magát.
És miközben a másik felé szolgál
Jézus, a másik felé hozza ezeket a gyönyörű kijelentéseket, addig Ő saját maga felüdül, és megelégíttetik azzal a kenyérrel, amiért Isten Őt ide elküldte.
Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem,
mondta Jézus. Tanította ezt a tanítványoknak, és ez az eledel megelégítette Őt. Ez volt az az eledel, amiért
a tanítványok nem tudták, hogy miért nem eszik, amikor meghoztuk az ennivalót?
Ismered-e ezt a Jézust, aki, ha szolgálhat
feléd, az neki felüdülést hoz? Az az Ő kenyere. Megelégíttetik
a szíve, aki kijelentheti magát. Ismered-e ezt a Jézust, aki nem kárhoztat? Ha leülsz a lábához, ki fogja jelenteni magát.
Olyan dolgokat fog elmondani, amit még nem tudsz róla. Növekedni fogsz az ismeretének a gazdagságában.
Ugyanígy neked is megvan a te eledeled. A te eledeled pontosan ugyanúgy az, ami Jézusé
volt, hogy megcselekedd azt, amiért Isten
téged ide elküldött. Hogy megcselekedd Isten akaratát itt a földön, és akkor meg fogsz
elégedni te is. Tebenned is ott lesz az a megelégedés,
ami Jézusban volt. Ismered-e ezt a Jézust?
Ismered-e, és szeretnéd-e jobban
megismerni azt a Jézust, aki így szeret téged? János 8. fejezetében egy olyan
Jézusról olvashatunk, aki elé egy házasságtörésen
kapott asszonyt visznek. Az Úr kegyelme megint kinyilvánul, mert az Úr Jézus Krisztus kegyelmet szolgáltat neki. Kegyelmet adott az Úr
Jézus neki.
János 8,3-5. 11.
3. Az írástudók és a farizeusok
pedig egy asszonyt vittek hozzá, akit házasságtörésen kaptak, és a középre
állítván azt,
4. Mondának néki: Mester, ez az
asszony tetten kapatott, mint házasságtörő.
Az első kérdésem, hogy az én ismereteim szerint, ahhoz, hogy valaki
házasságtörést tudjon elkövetni, két
emberre van szükség. Hol van a férfi a történetből? Mert, hogy az asszonyt nagy
örömmel rángatták Jézus elé, azt olvassuk. Hol van a férfi, akivel elkövette?
Az én gyanúm az, hogy az egyik farizeus, aki odarángatta az asszonyt,
közülük való volt. Lehet, hogy tévedek, mindegy, arról nem szól a történet, csak
a bűnös asszonyról szól a történet. Nézzük tovább…
Jézust megint odaállítják, hogy na, lássuk akkor, hogy irgalmas
vagy-e, vagy megszeged-e a törvényt, vagy most mit csinálsz? Jézus, ugye, aki
bölcsesség volt maga Istentől, és végtelen irgalmasságában és kegyelmességében
ezt a helyzetet is csodálatosan vezette le, ha szabad ezt mondanom.
Elkezdett írni a földön. Feltételezem, hogy azért hajtotta le a
fejét, mert az asszony hiányos öltözetben volt. Jézus nem tekinthette ezt az
asszonyt. Nem követelte tőle, hogy asszony valld meg a bűneidet, asszony mit tettél, és
akkor majd megbocsátunk neked.
Semmi ilyesmire nem kötelezte őt, hanem elkezdett írni a földre.
Vannak, akik úgy tanítják, hogy neveket vésett a földre. Azoknak a neveit, akik őt vádolták,
akik odahozták. És egyik a másik után hagyta el a templomot. Végül Jézus és az
asszony ketten maradtak, és akkor Jézus azt mondja neki:
11. … Jézus pedig monda néki:
Én sem kárhoztatlak, eredj el és többé ne vétkezzél!
Ismered-e ezt a Jézust, aki nem
kárhoztat téged? Én sem kárhoztatlak, eredj el, és többé ne vétkezzél. A nagy
tanulság ebből az, hogy nem kárhoztatást, nem ítéletet, nem megszégyenítést
kapott, és nem halálbüntetést kapott. Mert rosszabbul is járhatott volna, minthogy
csak a bűneit kell megvallania, kövezés is lehetett volna a vége. Az életével
játszott.
Jézus először kegyelmet
szolgáltat néki [a házasságtörő asszonynak]! Azt mondja, hogy – nem kárhoztatlak téged. Miután ezt kiejtette
Jézus a száján, ez az asszony kegyelmet
kapott. Utána vált képessé arra, Jézus azt
mondhatta neki, hogy többé ne vétkezzél.
Mert, amikor felruháztatunk
ezzel a kegyelemmel, és nem a törvényt vágják hozzánk, hogy mit tegyünk és mit ne,
hanem a kegyelmet szolgáltatják nekünk, akkor
leszünk képesek arra, hogy megálljunk abban.
Ezért volt képes azt mondani
Jézus, hogy többé ne vétkezzél, mert nincs kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus
Jézusban vannak. Nincs törvény felettük.
Tudnak a megigazultságban járni. Hallelúja! Kegyelmet adott néki az Úr.
Megkegyelmezett néki.
Ismered-e ezt a Jézust, aki így osztja
a kegyelmet neked? És Isten jósága az,
amely megtérésre indít minket. Ugye? Ezt a
kegyelmet adta néki Jézus. Kegyelmet
szolgáltatott néki és ez ruházta fel az
asszonyt arra, hogy többé bizonyára nem vétkezett, mert az Úr jósága megérintette
a szívét.
Ha szeretjük az Urat, és ha
tudjuk, hogy milyen kegyelmes, akkor a szívünk
nem visz rá, hogy olyat cselekedjünk, ami az Ő bántására lenne.
Ismered-e azt a Jézust, akiről a Lukács Evangélium azt írja, hogy erő
származott belőle, és mindeneket meggyógyított? Olvassuk ezt a Lukács 6,17-19
Igékben. Erő származott belőle és
mindenkit meggyógyított, aki csak hozzájött mindenkit. Minden betegséget és
mindenkit meggyógyított.
Ugye, olvad a szívünk az Úr jóságától. Mert ez a célja a mai
tanításnak, hogy felfogd, hogy milyen jó,
kegyelmes és irgalmas Ő, szerető és nem
ítélkező. Ahogy a szíved elkezdi ezt emészteni, úgy nyílik meg a szíved
iránta, s többé nem félsz és rettegsz ettől
az Istentől.
Hanem tudod, hogy megkegyelmezett
neked, és szeret téged, és váltságot hozott érted, és a növekedésedet akarja a kegyelemben, az
irgalomban, az ismeretben és mindenben. A következő Igét tükörből fogjuk
értelmezni, mert Jézus itt elítélőleg tanítja
a farizeusokat, akiknek a következőket mondja:
Máté 13,15.
15. Mert megkövéredett e népnek
szíve, és füleikkel nehezen hallottak, és szemeiket behunyták; hogy valami módon ne
lássanak szemeikkel, és ne halljanak füleikkel, és ne értsenek szívükkel, (és
nézd a folytatást) és meg ne térjenek, és
meg ne gyógyítsam őket.
Vagyis mintha Jézus szinte a természetét jelentené ki, hogyha lenne szemük arra, és engem látnának, és lenne fülük arra, hogy amit mondok, az Igét
meghallják, és ha lenne olyan szívük, amivel
megértenék azt, amit én mondok nekik, akkor nem lehetne másként, minthogy ez az erő belőlem kiárad, és ők meggyógyulnak.
Tehát, ha valami is akadályozza
a mi gyógyulásunkat, akkor itt kell keresni. A
szemünk, hogy nem lát valamit, vagy a fülünk
nem hallotta meg, vagy a szívünkben még nincs bent ez a tudás, ez az ismeret. Valami még hibádzik. Mert ha mindez a három a helyén
van, akkor nincs más lehetőség, minthogy megtérsz minden téves gondolatodból, megtérsz minden téves utadból, és az Úr meggyógyít téged. Nincs más eshetőség!
Garantált a kimenetele, hogy az
Úr Jézus meggyógyít téged. Ugyanis Ő
mindeneket meggyógyított, ezt tanuljuk ma. És akarod-e ezt a Jézust még jobban
megismerni, aki mindeneket meggyógyított? A Zsoltárok egyik csodálatos virágszála a
következő Ige:
Zsoltárok 85,10.
10. Irgalmasság és igazság
összetalálkoznak, megigazultság és békesség megcsókolják egymást.
Ebben a versben benne van az Úr
szerelme. Az Úr irgalma, nem akarta, hogy elvesszünk.
Igen ám, de a bűnt, az ember bűnös voltát, nem nézhette el csak úgy, és a bűnöket,
amiket cselekedett. Mert a bűnért váltságot,
engesztelést kell bemutatni. Ezért, ha az Úr csak azt mondja simán, hogy eltörlöm a
bűneit, és többé nem emlékezem róla, és nem
hoz váltságot érte, akkor az Ő igazsága
csorbult volna.
Tehát itt ketten voltak az irgalmasság
és az igazság. És olyat kellett cselekedni,
hogy az Úr irgalmassága is megelégíttetik,
és az Úr igazsága is megmarad. A bűnért
tehát váltságot kellett hozni. Engesztelő áldozatot kellett hozni.
Ez volt az Istennek ama Báránya,
aki elveszi a világ bűneit, hogy Isten igazsága megmaradhasson. Isten nem mondhatja a
rosszra azt, hogy jó. Nem mondhatta ránk, hogy ti pedig igazak vagytok, ha egyszer nem
azok vagyunk.
Ezért tehát az irgalmasság és igazság összetalálkoztak és tervet
készítettek, a megváltás hatalmas tervét elkészítették. És amikor Jézus
Krisztust előhozta a halálból ez a megigazultság, amikor a bűn árát Ő megfizette, és a halálból előhozta, és Ővele minket is, akkor előjött a megigazultsága Istennek. És ez azt hozta…
Hogyha te hiszel abban, hogy Isten ezt elvégezte érted, és ha te ezt megvallod, hogy teérted halt meg, és teérted támadt fel a halálból, és a te gyógyulásod ott van az Ő sebeiben, akkor ezt a javadra írják. Akkor ez meg van neked, mert érted ezt
elvégezte.
És így történhetett, hogy a megigazultság és a békesség
megcsókolhatták egymást. A békesség
helyett betehetnéd a gyógyulást is, mert
békességed csak akkor van, ha a tested harmóniában, összhangban és rendben van.
Tehát a megigazultság és a gyógyulás megcsókolhatják
egymást. Mindez a megigazultságunkból
fakadó, hogy a bűneinket eltörölte és a
betegségeinket meggyógyította, az egy Úr
Jézus Krisztusban van. Egyetlen egy
áldozatával eltörölte a bűnt, ezt olvassuk és örökre tökéletesekké tette a
megszentelteket. Ezt írja az Írás rólunk.
Ismered-e ezt az Úr Jézus Krisztust, aki ezt elvégezte? A
megigazultság és a békesség megcsókolták egymást. Gyönyörű.
Azt mondja az Írás, hogy elvész
az én népem, mivelhogy tudomány nélkül
való. (Hós. 4,6) Ez a tudomány ismeretet jelent, azok, akik ezt nem ismerik, akik nem hallottak róla. A világ minden bűnéért jött Jézus. Ímé az Istennek
ama Báránya, aki elveszi a világ bűneit. Mindenkiért
elvégezte Isten, de ha valaki nem ismeri ezt, ha valaki nem hallott róla, mi lesz a vége? Elvész az én
népem… Azok elvesznek.
És nem azért vesznek el, mert nem imádkoztak eleget, és nem azért
vesznek el, mert nem böjtöltek eleget. Ezeket is írhatta volna ott Isten, de nem ezt
írja, hanem azt írja, hogy elvész az én
népem, mert nem ismernek engem. Nem csoda, hogy
Pál így kiáltott fel: egyetlen cél vezérel, hogy megismerjem Őt, és az Ő feltámadásának erejét. Annak az új teremtésnek az erejét, aki kijött a
sírból, hogy megismerjem Őt.
Ismered-e azt a Jézust, aki így szólt hozzád, hogy jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik
megfáradtatok, és megterheltettetek, és én, megnyugosztlak
titeket? (Mát. 11,28) Ismered-e azt a Jézust, aki azt mondja, hogy minden gondotokat
énreám vessétek? (1Pét. 5,7)
Bemész abba a nyugodalomba, ahol a megigazultság, a békesség,
a megnyugvás, a gyógyulás, a bövölködés megcsókolják
egymást. Ez egy gyönyörű nyugodalom. De sok
ember él ugyanis a múltban.
Elkövetik azt a hibát, hogy
azon tépelődnek, hogy mit követtek el a múltban.
Milyen tévedéseket tettek, miért tették azt, vagy miért nem tették meg azt, amit meg
kellett volna tenniük? Kárhoztatják magukat.
A múltban őrlődnek és tépelődnek
és így nincsenek bent abban a nyugodalomban, ahová Jézus meghívott minket. A múlt felőrli őket. A múltban
őrlődnek és emésztik magukat. Így nincs
közösségben a megigazultság és a békesség csókja, nem találják egymást.
Megint mások a jövőtől való
félelem miatt emésztik magukat, hogy mit hoz a
holnap. A holnaptól rettegnek, és ezért nem tudják a békességet, a megnyugvást, a nyugodalomba
való bemenetelt úgy élvezni, ahogy azt Jézus
akarja, és amiért megfizette az árat.
Állandóan azon tépelődnek,
hogy jaj, hogyan fogom kifizetni a számláimat. Ez jövő idő. Vagy, hogy lesz ez akkor,
vagy hol lesz a másik munkahelyem, ha ez megszűnik. És az ördög számtalan módon ül
a vállunkra és sustorog.
És énekli nekünk ezeket a dalokat, hogy mi lesz majd akkor ha…, és
mi lesz majd akkor, ha…? Közben, amitől meglop
minket, az ez a nyugodalom, ahol bent kellene
lennünk, amelyért Jézus megfizette az árat.
Ez a békesség. Ez a nyugodalom, a most hitnek,
a jelen hitnek az öröme.
Ugyanis bármelyik helyen van a figyelmed,
ha a múltban vagy, és ott keseregsz, vagy a jövőtől tartasz bármilyen félelem
tekintetében, akkor a figyelmedet és a szent hitedet nem tudod a most, a jelen pillanatra összpontosítani. A most hit, a jelen hit az,
amely működik.
Ha ebben a pillanatban figyelmezel és elmondod a megvallást, és az
Igét, és ha most imádkozol, akkor az, amit most befogadtál
a szellemedbe, az van meg neked, és azt fogod
meglátni holnap. Erről veszi le a figyelmedet,
ha bármelyik irányba eltévelyedsz. Vagy a múltadban, vagy a bizonytalan jövődben, de
nem a jelen pillanat örömében vagy.
A drága Jézusunk, akit még jobban meg akarunk ismerni, egy helyen azt
mondja róla az Írás: Aki mindenekfelett felmagasztaltatott… Ismered-e azt a Jézust,
akinek alávettettek az angyalok, a
hatalmasságok és az erők. Mindenek alávettettek. (1Pét. 3,22)
Mitől kellene rettegnünk? Jézus ott ül az Atya jobbján, felmagasztaltatott, és te ott trónolsz Ővele, szellemi értelemben, magasan
minden fejedelemség, hatalmasság, erő és uraság, és minden név felett. (Ef.
1,21-22) És közben az ördög rá tud venni arra, hogy tépelődj a múltban, vagy a
jövőben. Ne hagyd magad!
Összpontosíts arra, hogy ez
a most hit, a jelen hit működik. Most kell a trón elé menned, ha látsz
valamit, és most kell elmondani a hit imáját,
mert az hoz majd megoldást a holnapra. Ha kéred, és azt befogadod, akkor az megvan neked. Mint ahogy az asszony teherbe esik.
Megtermékenyült, senki nem látja még, de megvan neki, és kilenc hónapig hordozza.
Senki nem látja a magzatot, de az növekszik.
Már nincs aggodalma, hogy jaj, mikor leszek terhes, már megvan neki, és tudja az elrendelt idejét. Az a gyermek megszületik.
Hallelúja! A bölcsesség kell, hogy vezéreljen minket ebben.
Tételezzük fel, hogy egy asztalnál ülsz, és veled szemben pont az az
illető ül, aki felé egy nagyobb adósságod
van. Tudsz-e felszabadultan vele beszélgetni? Állandóan feszélyezni fog, hogy jaj, mennyivel is tartozom
neki, jaj, mikor fogom tudni majd visszaadni, hogyan fogom tudni törleszteni.
Egyáltalán nem fogod tudni a szabadságát
élvezni annak, hogy vele beszélgethetsz, mert tudod, hogy tartozol neki, hogy
adóságban vagy, és ez feszélyezni fogja a
kettőtök közösségét.
Na, Isten ezért törölte el az
adóságodat, hogy visszanyerhesse az Ő fiait és
leányait! Hogy többé ne feszélyezze őket, amikor a trón elé állnak, hogy mivel
is tartoztak. Mert úgysem tudták volna megfizetni, ezért küldte az áldozati
Bárányt. És kiváltotta az adóságunkat, és
eltörölte azt, eltette az útból.
Többé nincs a bűnnek az akadálya
az életedben, ha Istenhez akarsz közelíteni. Teljesen felszabadultan ülhetsz annál az asztalnál és
közölhetitek egymásnak szerelmét, gondolatait, kívánságait, egy közösséget kaptál így Istentől. Isten visszanyerte így a fiait és a leányait.
Tudod-e, hogy miért jött ez a Jézus? Ismered-e Őt? Tovább faggatlak,
és mondom neked, hogy mit mond a János Evangélium. Azt írja a…
János 10,10.
Tudomásul kell venni, hogy a tolvaj
körmönfont, és megjelenik néha. Jézus mondta, hogy jön. Újjászülettél, de ezzel kapcsolatban nem
tudom neked megígérni, hogy a tolvaj többet nem látogat meg, de folytatja:
… én azért jöttem (mondja
itt Jézus), hogy életük legyen, és bővölködjenek.
Ezt most kibontjuk, és megnézzük a hangsúlyozott fordítását ennek, hogy mit
értett ezalatt Jézus, hogy életük legyen és
bővölködjenek. Mert a bőség is egy jó
dolog. Ha tudod azt, hogy mindig van elegendő
és van afölött is, az egy nagy könnyebbséget
ad az életben. Nagyon sok feszültségtől megmenekít. De e fölött mond Jézus
valamit.
A tolvaj csak azért jön, hogy
lopjon, öljön és pusztítson, én pedig azért jöttem, hogy életük legyen, és hogy
ezt az életet bőségben és túlcsorduló beteljesedésben élhessék, (Ez a földi
életünkre vonatkozik, nem az örök életünkre vonatkozó. Jézus az örök
életünkért is jött, de ezt kiterjesztette, ezért ezt az életet bőségben,
túlcsorduló beteljesedésben élhessék.) és
élvezhessék.
Hallelúja! Jézus azt akarja, hogy élvezd
az életedet, hogy ne szorongásokban éljél, ne aggodalmakban éljél, élvezd a
mindennapjaidat, élvezd a percet, a pillanatot az Ő közösségében. Élvezd ezt a közösséget,
tanuld, és találd meg az Ő örömét.
Törekedj arra, hogy még jobban megismerd, törekedj arra, hogy közelebb kerülj hozzá. Törekedj arra, hogy
jobban meghalld Őt. Élvezhessék az
életüket, azt akarja Jézus. Le merem fogadni, hogy vallásos ember szájából ezt nem
sűrűn hallottad eddig, hogy élvezd az életedet.
Ezek Jézus szavai.
Nem csoda, hogy az emberek nem akarnak bejönni egy közösségbe, egy vallásos közösségbe, mert amiket látnak, és
hallanak, az olyan, amire azt mondják, hogy köszönöm, nem kérem. Senki nem vádolhatja őket érte, mert
nem ezt hirdetik.
Jézus egy olyan életet ígért,
amit élvezni tudsz, minden pillanatában,
minden percében. És amikor ez az igazság a
szívedbe kerül, akkor ez megfogan, és utána
termi meg a gyümölcsét. Hallanod kell róla.
Ti úgy lettetek hívőkké, hogy valaki prédikált nektek róla. Mi prédikáltunk, és ti
így lettetek hívőkké, mondta Pál. Valakinek szólni kell ezt az igazságot, és akkor
is ez az igazság, ha te most ezt még nem látod, mert így van megírva.
Vegyük a példát: reggel felébredsz, az első öt perc, amikor alig
nyílt ki a szemed, és tapogatsz, hogy hol van az ébresztő óra, hogy lekapcsold, és
kitántorogsz a fürdőszobába, a hajad össze-vissza áll, a szemed alig nyílt ki. Az
első öt perc ez.
Azt akarom kérdezni, hogy az is te vagy? Igen. Mégis hála Istennek,
mire beérünk ide a gyülekezetbe, egy kicsit már másképp nézünk ki. Nem hiszem,
hogy lenne köztünk egy valaki is, aki azt mondaná, hogy nézd ez voltam reggel hét
óra öt perckor.
Nem dicsekszünk vele, elfelejtjük, és nem hagyjuk, hogy a napunkat
feszélyezze, hogy akkor hogy néztünk ki. Igaz? Rendbe hozzuk, rendbe szedjük magunkat, a tőlünk telhető
legjobbat elkövetjük, hogy senki ne ijedjen meg tőlünk, és úgy jövünk be a
gyülekezetbe. Igaz? De attól az a reggeli hét óra öt perces is te voltál, vagy
bármikor ébredtél.
Ugyanígy van a megigazult
szellemi emberrel. A megigazult szellemi ember létünkre, akit megmosott a Szent Vér és megigazultunk. Amikor a hústest dolgaiban járunk, azzal nem dicsekszünk,
de mindannyiunknál van ilyen.
Attól még nem hagyjuk, hogy az visszafogjon
minket azoktól az áldásoktól, amit Isten
számunkra elkészített. És nem hagyjuk, hogy
az a bűntudat, és az a kárhoztatás szorongasson minket egész nap, aki voltunk akkor,
amikor reggel felébredtünk.
Hanem rendbe szedjük magunkat,
és elindulunk az utunkra, és azt nézzük, hogy mi ma a dolgunk, miért vagyunk ma itt,
mit kell tennünk, és azt be kell teljesítenünk.
Nem hagyjuk, hogy feszélyezzen minket. Nem ezt tesszük nap mint nap?
És nagyon sok kereszténynek ez rontja
meg az életét. Azon töpreng egész nap, hogy hogyan nézett ki reggel hétkor. De
valójában semmi jelentősége nincs, mert az igazi én, az az vagyok később, aki a nap
során összeszedem magam, helyrehozom a dolgokat, beolajozódik a napom, és igenis elvégzem a dolgaimat.
Sikerre jutnak azok, mert amire
a kezem teszem, az áldott lesz. És elmondom azokat az imákat, amelyeket a trón elé kell vinnem. Beteljesítem az aznapi dolgaimat, vagyis megvan
nekem az az eledelem, és megelégíttetem vele.
Nem hagyom, hogy feszélyezzen engem az, hogy az első pillanatban hogyan néztem ki a
tükörben. Kész. Annyi, és megyek tovább.
Ez a pontos mása annak, ahogy a megigazult szellemi ember tépelődik a kárhoztatásával, és tépelődik a bűntudatával, és tépelődik a hústestnek a cselekedeteivel, hogy mit követett
el, vagy mit nem tett. Mindkét irányban működő dolog. És ez meggátolja azt, hogy élvezze a
megigazultságának az örömeit a teljességét, a szépségét. Ahogy Jézus mondta: élvezhessék az életüket.
Mondok neked egy másik példát.
Veszünk egy pohár tiszta vizet. A pohár
gyönyörű tiszta vízzel van tele. Veszünk egy lámpát, és megvilágítjuk egy jó erős
fényű zseblámpával. A fényt teljesen átengedi. Túloldalon látod a fényét.
Fogunk egy marék sarat, és
beledobjuk ebbe a pohár vízbe, utána jól felkeverjük. Most nézzük meg a lámpának
a fényét, hogy átengedi-e az a pohár víz, az a sáros víz a fényt? Nem fogjuk tudni
megmondani, hogy a fény, hogy és mint megy át a túloldalra, mert nem megy át rajta. Nem tud áthatolni a fény
rajta, nem tud érvényesülni az a fény, mert
a víz tele van sárral.
Na, ennyi köze van a kárhoztatásnak
az új teremtéshez. Az a sár nem odavaló. Ugyanis, ha a kárhoztatást
érleled a szívedben, és hagyod, hogy mások kárhoztassanak, vagy magadat kárhoztatod,
vagy magadnak nem tudtál megbocsátani valamiért a múltból, akkor ez nem fogja
átengedni annak a belső embernek a dicsőségét,
ami ott bent van.
Nem fog tudni kiragyogni a
testre, a külső emberre, a világra, az életedre, nem fogod tudni meglátni azt a fényt, amit hordozol odabent, mert belekerült a sár. Belekerült az a
hordalék, ami nem odavaló. Ugyanis Jézus azt mondta, hogy menj, én sem kárhoztatlak.
Akkor te miért kárhoztatod magadat? Szabadítsd fel a hitedet, mert ez az egyetlen
mód, ahogy a hited működni fog, ez a hit
benned van. Az a szeretet benned van, fel kell
szabadítani. Fel kell szabadítani magadat,
hogy lássad a hitednek a gyümölcseit, Jézus
nevében tesszük ezt.
Ismered-e ezt a Jézust, aki így
tekint rád? Áldásokkal teljesen, bemenvén a nyugodalomba, minden adóságod eltörölve, minden betegséged meggyógyítva,
minden bűnöd eltörölve. Mit szeretnél még?
Ilyenkor azt kívánja a szívünk, hogy még imádni szeretnénk Őt. Hogy még jobban
akarjuk Őt imádni. És még jobban akarjuk Őt megismerni.
Ez volt a mai tanításom célja, hogy megvilágítsam veled, hogy a mi
Jézusunk olyan, akit érdemes még jobban megismerni. Aki nem kárhoztat, aki nem elítél, hanem egy nagyon súlyos árat fizetett azért, hogy te szabad légy.
Hogy ott tudj ülni annál az asztalnál, és ne legyen semmilyen feszélyezettséged.
Szent közösséged, egy tiszta közösséged legyen.
Jézus nevében egy tapsot adhatunk az Úrnak, hogy bölcsességet adott
nekünk. Jézus nevében adta ezt a bölcsességet, és befogadtuk, és köszönjük Neki,
és a következő pillanatokban egy megvallást szeretnék veletek tenni. Kicsi és apró,
de nagyon fontos megvallást.
Ugyanis, amikor valamit a száddal
kimondasz, akkor pecsételted el, akkor került
a pecsét rá, hogy így van, mert hisszük és megvalljuk. Felállunk, és egy
megvallást fogunk tenni, arról, hogy igenis növekedni
fogunk az Úr ismeretében.
Mert a mi Urunkat érdemes megismerni nap mint nap jobban és jobban.
Egyetlen vágya van az Úrnak, hogy még
jobban kijelentse magát. Neked pedig az a vágyad, hogy megismerd Őt, akkor mi lesz a végeredmény? Az,
hogy növekedni fogunk az Ő ismeretében.
Megvallás: Jézus Krisztus
bölcsességül lett nekem Istentől, ezért bölcs vagyok, és növekedem ebben a
bölcsességben. Isten Igéje növekedik bennem, az Úrnak Igéje erősen növekedik, és
hatalmat vesz bennem. Erőteljesen növekszik a hitem, növekszem az Úr Jézus Krisztusom
megismerésében, növekszem az Ő akaratának megismerésében.
Így növekszem szent templommá az
Úrban. Mindenestől fogva növekedem abban, aki a fej a Krisztusban, méltóan járok az
Úrhoz, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt termek, és növekszem
az Istenem megismerésében. Felettébb megnövekedett az én hitem, és bővölködik
bennem a szeretet. Az Ige tiszta, hamisítatlan tején növekszem.
Növekszem a kegyelemben, és
növekszem az én Uram, és megtartó Jézus Krisztusom ismeretében. A bölcsesség és
kijelentés szelleme által, növekszem az Abba Atyám megismerésében, növekszem az Úr
Jézus Krisztusom megismerésében, és növekszem a Szent Szellem megismerésében!
Most kérünk egy nagy tapsot az Úr Jézus Krisztusunk dicsőségre, dicsőség
néki mindörökké, dicsérjük, és magasztaljuk Őt Jézus Krisztus szent nevében.
Ámen!
„Ráadás” – az élő adás alapján:
Dicsérjük és magasztaljuk az Úr Jézus Krisztusunkat. El lehet jutni
egy olyan szintre Krisztus Testében, ahol
nincs szükséged már gyógyulásra, mert te vagy, aki
meggyógyult a Jézus sebeiben! És lehet, hogy a betegségnek van vágyódása rád
– mint ahogy mondja az Ószövetségben, hogy a bűnnek van vágyódása rád (1Móz.
4,7) –, de nem engedsz neki! Ellenállsz, és
megfut tőled.
Ez az a szint, ahol Isten akarja, hogy az Ő gyermekei járjanak. Most
azért nem mondom ki, hogy azok jöjjenek ki, akiknek szükségük van a gyógyulásra,
hanem azt mondom, hogy azok jöjjenek ki, akik áldásban,
vagy a kenet áradásában szeretnének részt
venni. Bármi is legyen az, amiért jöttek, jöjjenek előre.
Ha valakinek konkrétan olyan kívánsága van, hogy szeretne gyógyulni,
vele is egy akaraton leszek, mert Isten azt akarja, hogy mindannyiótok meggyógyuljon.
Mert Ő minden betegséget meggyógyított, és minden beteget.
Egy akaraton leszek veletek,
bármiért jöttetek ma, és ezt a kenetet
hatékonnyá tesszük, ez árad, és megpecsételjük, hogy megvan nekünk, a Jézus
nevében. Ámen. Így szeretném kérni a sorokat, a segítőket, az evangélistákat, és
a gyönyörű dicséretet, hogy folytatódjék tovább. Köszönöm szépen. Ámen.
Az alkalom befejezése előtt pedig még a következőkről szólt a
prédikátor: A legcsodálatosabb az, amikor az Ő vágyai
és álmai, amit rólunk álmodozik, hogy milyen jó lenne – mert neki is vannak
álmai az életünkre –, ha azok valóságba jönnek. Azok a legcsodálatosabbak.
Sokatoknál ezt imádkoztam, hogy az Ő
álmai, az Ő vágyai, az Ő kívánságai jöjjenek
valóságba, váljanak valóra az életetekben. Mert az a legnagyobb gyönyörűség,
amikor az Ő szíve és a te szíved öröme
találkozik.
Annál nincs szebb, és ezt kívánom nektek, hogy teljesedjen be az életetek az Ő akaratában, mert mindannyiunk számára elkészítette azokat a jó cselekedeteket, amikor
Krisztusban újjászült minket. Akkor jó
cselekedetekre lettünk rendelve.
Tehát nem arról van szó, hogy a jó cselekedetekből nyertük volna az
üdvösségünket, hanem miután újjászülettünk,
vannak ezek a jó cselekedetek elrendelve nekünk, hogy gyümölcsöt teremhessünk.
És azt kívánom nektek, hogy úgy fussatok be a végcélba, hogy minden jutalmat elnyerhessetek. Abból semmit ne veszítsetek el, hanem teljes jutalmat
nyerhessetek, úgy fussatok, és ne hagyjátok, hogy a kárhoztatás, a bűn, a bűntudat,
a neheztelés, a meg nem bocsátás foglyaivá váljatok itt az életben.
Ezt kívánom nektek, hogy szabadítsátok fel magatokat és keressétek
az Úr arcát, töltsetek időt az imádságokban,
imádkozzatok nyelveken. A nyelvek imája
felépít benneteket. Láttátok, hogy csak egy percet imádkoztunk itt az elején, és
hogy megváltozott körülöttünk a szellemi birodalom, és a Szent Szellem mennyire ki
tud teljesedni, amikor szellemben imádkozunk.
Ezzel fogjuk befejezni is, egy pár szót mondunk az Úrnak nyelveken.
Felemeljük a kezeinket, megköszönjük a mai napot, nyelveken. Elköszönök tőletek a
drága Úr Jézus szent nevében, és legyen a Szellemé az utolsó szó, szóljunk
nyelveken, köszönjük neki, hálaadásokkal.
Áldunk és magasztalunk Atyám, dicsőség legyen a magasságban,
hálaadásokkal! Mindenki hangját szeretné most az Úr hallani a trón előtt. Atyám
áldunk és magasztalunk, szellemben és igazságban imádunk téged. Legyen jó illat az
imánk a trón előtt. Engedd meg nekünk a növekedést, mert ez a te akaratod Atyám,
hadd növekedjünk az Úr akaratában,
ismeretében, a betejesedésben, az anyagiakban.
Angyalokat szólítunk,
jöjjenek a segítségünkre, hozzák be az új
munkahelyeket. Hozzák be északról, délről, keletről, nyugatról az elveszetteket. A belső emberben hatalmasan felnövekedhessünk Atyám, minden kárhoztatás
nélkül élhessük az életünket, mert te jóságos Isten vagy, ezt elvégzed.
Legyen meg a te akaratod az
életünkben, és tedd meg Atyám, hogy mi is pontosan erre vágyjunk az életünkben, csak te tudod
megcselekedni. Tekintsd az engedelmes
szíveket Atyám a Jézus nevében. Imádunk téged Atyám mindörökkön örökké.
Ámen!
A függőleges vonallal jelzett igeversek
más fordításokból származnak.