2012.12.25.
NINCS ÍTÉLET KRISZTUSBAN
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. december 23.
Áldunk ma Uram téged, ezen a
napon, amelyen Téged ünneplünk a világon mindenhol. A keresztények mindenhol a
világon téged ünnepelnek, a te születésnapodat ünneplik. Áldás legyen ez nekünk a
mai napon Mennyei Atyám, hogy megváltottál minket. Köszönjük a drága Mennyei
Atyának, hogy ünnepelhetjük ezt a napot, hogy megtartott minket erre a napra.
Áldjuk a drága Szent Szellemet az
Ő csodálatos megnyilvánulásaival, a gyógyítások ajándékával, a hit
ajándékával, mindazokkal az ajándékokkal, amelyeket a Gyülekezetben elrendeltél,
hogy a hit által ezek előjöhessenek, Atyám. Ezt kérjük és köszönjük Neked, és
minden dicsőséget az Úr Jézus Krisztusnak és általa az Atyának adunk
örökkön-örökké. Ámen!
A zsebkendők felett történő imádságra kerül sor. Sokat szeretnénk
elvégezi így karácsony napján. A mai napon két csodálatos bizonyságot is fogunk majd hallani. Az Úr munkái
ezek, hogy felemeljék a szívünket, és hogy dicsőséget
adjanak az Úrnak.
Az egyik egy fiatal, tizenhét éves kislánynak a gyógyíthatatlan betegségéből való
gyógyulásáról szól, a másik pedig egy régi szolgáló testvérünknek a férjével
történt, aki tolókocsiból, egy bénulásos
állapotból épült fel, hogy ma már beszélni is tud, és ez csodával jött hozzá. Köszönjük Istennek
ezeket. A dicsőséges taps az Úr Jézus Krisztust illeti!
A mai napon Úrvacsora vételére is sor kerül az Úr asztalánál.
Miközben mi Úrvacsorát fogunk venni, a kicsi gyermekek is előrejöhetnek és a
karácsonyfa alól az ajándékokból válogathatnak. A gyógyító sorokban pedig a
kezünket tesszük azokra, akik áldást és gyógyulást szeretnének az Úrtól.
Létezik fizikai gyógyulás,
és vannak keresztények, akik pszichiátriai
segítséget keresnek, és ott próbálják orvosolni a problémáikat. Ázsiában egy
híres pszichiáter azt mondta, hogy az az értelmi
állapot, amiben sokan vannak sajnálatos módon, szinte 100%-ban a körül
összpontosul, hogy a hívő nem hiszi, hogy
neki megbocsáttatott.
Még egy dolog, amit az Úr elém hoz, hogy a félelmek is e köré összpontosulnak. Egy
asszonnyal kellett időznünk, aki a hitnek szép harcát harcolta a rákbetegséggel
szemben. Miután sajnálatos módon őt eltemettük, megtudtuk, hogy a férjével
kapcsolatban voltak félelmei, hogy a férje valamit meg
ne tudjon róla. Egy semmiség volt az egész, nem egy nagy ügy.
A félelmekkel az a gond, hogyha félelmekben
vagyunk, akkor nem tudunk egyidejűleg hitben is
lenni. A férje azt mondta, hogy el sem tudja hinni ezt. Én sem tudtam feldolgozni, hogy
ez így megtörtént, de az egész a félelmek köré összpontosult. Azon rettegett
állandóan, és attól félt, hogy mi lesz, ha az a bizonyos dolog kiderül, és a férje
megtudja. Egy semmiség.
Ha a keresztény tanításokat
meghallgatjuk, akkor a tanítások java része a bűn
körül csoportosul, hogy bizonyos bűneink nem bocsáttattak meg. Ezeket a tévtanításokat többnyire a Zsidó levél 10.
fejezetéből hozzák elő. Gyönyörű Ige a…
János 3,16-17.
16. Mert úgy szerette Isten e
világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki, hiszen Őbenne, el ne vesszen,
hanem örök élete legyen.
17. Mert nem azért küldte az
Isten az Ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy üdvözüljön a
világ általa.
Aki hiszen Őbenne, az nem kap
ítéletet, mert Krisztusban megítéltetett. A prédikátorok idézhetik ugyan ezt,
de valójában ők sem hisznek benne mindig. Egy gyönyörű verset találtam ebben a
témakörben, miközben készültem, a Zsidó 9,28-at. Az egyházunk szerinti kiadásában
szeretném először olvasni. De mielőtt ezt olvasnánk, nézzük meg a János 5,24
verset.
János 5,24.
24. Bizony, bizony mondom néktek,
hogy aki az én beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete
van; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre.
Ez most vagy igaz, vagy sem, a keresztények vagy hiszik, vagy sem, hogy
Jézus kihozta őket a halálból. Ugyanis nincs ítélet a keresztények számára. Mégis
a Gyülekezetben ennek a fordítottját tanítják.
Zsidó 9,28.
28. Azonképpen Krisztus is egyszer
megáldoztatván sokak bűneinek elhordozására, másodszor bűn nélkül fog megjelenni,
üdvösségükre azoknak, akik várják Őt.
Szeretnék valamit elmagyarázni mielőtt még a Bővített fordítást megtekintenénk. Legelőször
talán azt, hogy a Zsidókhoz írt levél nem keresztényeknek íródott elsősorban, hanem
zsidóknak. Olyan zsidókhoz szól itt a levél, akik még nincsenek újjászületve.
Tehát elsősorban nem az
újjászületett, Szellemmel beteljesedett keresztényekhez címezte az Úr a levelet.
Itt az elején megtudjuk, hogy mindent az Ő hatalma Szavával tart fenn az Úr, így kezdődik
a levél. A zsidóknak írja a levelét. Azután az angyalok szolgálatára tér, és hogy
az Ő Fiát még efölé helyezte.
Azután rátér a szövetségükre,
hogy a mi Urunk a Melkisédek szerint jött főpapnak, és nem az ő szövetségükben
kell Őt keresni. Tehát elsősorban nem a hívőknek, hanem a zsidó hívőknek szól. Figyelmezeti őket, miután ők megtalálták az
Urat, és visszafordulnak a zsidó hagyományaikhoz. Mert ha üldöztetések érik őket
Krisztusért, és ezért visszafordulnak a
templomi áldozatokhoz, akkor nagy bajba
kerülhetnek. Figyelmezteti őket.
A kegyelem vonalán – ha
követjük ezt a gondolatsort –, akkor könnyebben megértjük. Szintén ugyanígy az I. János levélben az 1.-2.-3. fejezetek zsidókkal foglalkozik a bűnök tekintetében is,
és ez a mai napig is nagy probléma.
Izraelben egy muszlim
településre mentünk most nem régen, és ott minden hívőjüket megtanítottak arra,
hogy abban biztosak lehetnek, hogy Jézus Krisztus nem az Istennek Fia. Hiszünk, hiszünk
Jézusban, mondják, természetes. És ugyanez a helyzet a zsidókkal is. Több Messiást is el tudnak
képzelni, és a mai napon sem hiszik, hogy Ő Isten Fiaként jött a földre.
Ezért a muszlim vagy zsidó hívőkkel lépésről-lépésre kell tisztázni a biblikus útját az újjászületésnek,
és akkor újjászületnek. Amit a Messiás értünk tett, az a leges-legfontosabb, és Ő
az örökkévalóságban elvégezte.
Ázsiában a leghíresebb pszichiáterek mondják, hogy a keresztény
pácienseiknek a legfőbb gondja a félelmek
körül abban van, hogy félnek attól, hogy a bűneik nem nyertek bocsánatot, vagy elkövették a halálos bűnt, és az Úr elvetette őket. Tehát
ebből van az összes problémájuk.
Az Úr hoz most még valakit elém, egy másik drága testvérünk, aki a
hit szép harcát harcolta a rákbetegség tüneteivel. Az imakörömbe is járt az illető,
és egy másik hölgy is. És az illető hölgy elment hozzá, és elmondta neki, hogy a
problémádnak a gyökere a bűnödben van.
Ráadásul, aki a hit szép harcát harcolta, az egy pásztorunk volt.
Megkérdeztem az imaköri társamat, aki ezt a bűnt felvetette, hogy honnan vetted ezt a
tanítást? Biztos, hogy nem a mi tanításainkból vetted, hogy ezért van a bűn és a
betegség rajta, mert ez mind démonikus gondolkodás.
Azt mondta, hogy ő kijelentés által vette ezt. Azt vallotta, hogy a
kijelentést az Úr Jézus Krisztustól vette. Biztos, hogy nem az Igéből vette! Az ördögtől vette, és
két héten belül ez az asszony meghalt, aki ezt a kijelentést hozta a hitben harcoló
pásztorunknak.
Amikor az ördög hozza a támadását és a tüneteket vele, akkor leginkább az elménket próbálja megtámadni ezekkel a zaklató gondolatokkal. Az is
lehet, hogy már mentálisan előbb megtámadott, mint ahogy a fizikai tünetek
jelentkeznének a testeden.
Mert ha az illető nem hiszi azt, hogy neki örök üdvössége van, hogy ő megváltást nyert, és a bűnei megbocsáttattak… Ha befogadjuk az Urat,
újjászületünk és örök életet fogadunk be, akkor megbocsáttattak a bűneink a múlt, a jelen és
a jövő vonatkozásában örökre. Mindez
kegyelemből.
Ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek helytelen cselekedeteid esetleg, mert
a világ, az ördög és az általa uralt világ fogja programozni az életedet és az
elmédet. Biztos vagyok benne, hogy a legnagyobb probléma, hogy amikor a fizikális
gondjaink, betegség tünetek jönnek, ez a
legnagyobb gyökere. És a háttérben mindig ez áll, hogy valójában nem hisszük el, hogy megbocsáttatott nekünk, és a múltunk eltöröltetett. Hogyan lehet ezt megtámadni?
Pontosan úgy, ahogy Pál is tette, a kegyelem üzenete által. Nem túl sokan vannak
azok a prédikátorok, akik ezt megértik és hirdetik. A törvényt hirdetik, vagy pedig a törvénynek és
a kegyelemnek valamilyen keverékét, ami
szintén nem áll meg az Igében. Pedig Jézus ezt elvégezte
értünk. És ahogy olvassuk a Zsidó 9,28 Bővített
fordításban, Jézus ezt valóban elvégezte értünk.
Támadásokat kaptam ezért Románia és Szerbia szerte a keresztényektől,
hogy én nem tartom meg a tízparancsolatot. Így igaz, hogy nem tartom meg, mert nem vagyok egyetlen törvény alá sem rekesztve.
Nem kell megtartanom semmilyen törvényt, vagyis ezért nincs bűntudatom sem. Mert a bűnnek ereje a törvényben
van, és Jézus betöltötte a törvényt. Nem
kell semmit tennem azért, hogy Jézusnak tetszésére legyek, mert Ő az egészet elvégezte értem.
És nem keresem a gyógyulásomat,
mert Ő már megszerezte nekem. Ezért ezt a hit-mentalitást kell, hogy magunkra vegyük, és
megtanuljunk kegyelemben járni. És gazdag is
vagyok. Mindannyiunkat gazdaggá tett, s meg
kell ezt szerezni magunknak.
És ezt a kegyelmet hit által
lehet elsajátítani. Mindezeket Ő megcselekedte értünk, vagyis nem kell
kiérdemelnünk, nem kell rabszolgasorban élnünk érte. S ha állandóan úgy érzed,
hogy meg kell dolgoznod ezekért az áldásokért, akkor a cselekedetek alatt, a törvény
alatt vagy. Kanyarodjunk vissza a 28-as vershez. Zsidó 9,28 Bővített fordítás.
Zsidó 9,28.
28. Azonképpen Krisztus, aki
megáldoztatott egyszer, hogy egyszer és mindenkorra magára vegye és elhordozza sokak bűneinek
terhét, másodszor is meg fog jelenni, nem azért, hogy a bűn terhét elhordozza, vagy,
hogy valami bűnnel foglalkozzon, hanem azért, hogy teljes megváltást hozzon azoknak,
akik buzgón, kitartóan és türelemmel várják Őt, és számítanak az Ő eljövetelére.
Egyszer és mindenkorra elvégezte.
Magára vette és elhordozta sokak bűneinek
terhét. És amikor másodszor jön majd, akkor már nem fogja hordozni a bűn terhét,
és nem kell már, többet foglalkozzon a bűnnel, hanem teljes üdvösséget, teljes
megváltást fog hozni. Ez a testünknek a
megváltását jelenti majd. Elvégzett dolog.
Bűnök megvallására tanítják az embereket [tévesen], pedig az egész
el lett már rendezve. Hangsúlyozom, hogy a zsidóknak
szól itt. Nem vallásos keresztényeknek, hanem a zsidókat tanítja itt. Most olvassuk a
Zsidó 10,1-től az Igét, de most már nem a Bővített fordításban, hanem a saját
kiadásunkban.
Zsidó 10,1-2. 22.
1. Mivel a törvényben csak
árnyéka van az eljövendő javaknak, nem a valóság igazi képe, ezért azokkal az
áldozatokkal, amelyeket esztendőnként rendszeresen bemutatnak, sohasem tudják
tökéletességre juttatni az odajárulókat.
2. Különben megszűnt volna az áldozás; hiszen, ha egyszer megtisztultak
volna az áldozók, többé semminemű bűntudattal nem bírtak volna.
Tökéletes áldozat azt hozza,
hogy többé semminemű bűntudatod nincs. A
gonosz lelkiismeret azt jelenti, hogy bűntudat által terhelt. A következő vers így
magyarázza ezt.
22. Járuljunk hozzá igaz
szívvel, hitnek teljességével, mint akiknek szívük megtisztult a rossz lelkiismerettől
a vérrel való meghintés által, és testük meg van mosva tiszta vízzel;
A bakoknak és a bikáknak a véráldozat
bemutatása a Jóm Kippúr napján [az engesztelés napja a legszentebb nap a zsidó nép
számára] az csak arra szolgált, hogy újra és újra emlékeztesse őket a bűnre. Eltelt az egy év,
és újra be kellett mutatni a bűnért való
áldozatot. Ha tökéletes áldozat lett volna az ószövetségbeli, akkor többé nem
bírtak volna bűntudattal az oda járulók.
Ha igaz hívővé válsz, vagyis újjászületett
hívővé válsz, és a szent vérrel
meghintetik a lelkiismereted, többé nem
lesz gonosz bűntudattal terhelt lelkiismereted.
A gonosz lelkiismeretnek a gyökere a bűnben és a törvényben leledzik.
Jártam olyan országban, pl. Dél-Libanonban, ahol nem létezett
sebességkorlátozás. Olyan sebességgel ment az ember, ahogy csak tetszett, szabad
lelkiismerettel. De ha itt az ember elkezd a sebességhatáron felül hajtani, akkor
biztos, hogy a lelkiismeretünk megszólal, hogy
figyelj csak! Vigyázz, a törvény ellen cselekedtél, még le is fényképezhetnek!
Az embernek a lelkiismerete azonnal megszólal,
mert a törvény ellen cselekedett. De mi úgy tisztíttattunk meg, hogy soha többé nincs a lelkiismeretünkben kárhoztatás. Én megtisztíttattam! És te
megtisztíttattál? Akkor nem lenne szabad, hogy tovább, bűnnel terhelt lelkiismeretünk
legyen. Ezért kell megújítani az elménket a
Páli Evangéliummal. Csodálatos a…
Zsidó 10,14. 12.
14. Mert egyetlenegy áldozatával
örökre tökéletesekké tette a megszentelteket.
12. Ő azonban, egy áldozattal
áldozván a bűnökért, mindörökre leült az Istennek jobbjára.
Ezékiel 36. fejezetből idéz, amikor azt írja:
Zsidó 10,16-20. 22-23. 25-26.
16. Ez az a szövetség, melyet
kötök velük ama napok után, mondja az Úr: Adom az én törvényemet az Ő szíveikbe,
és az Ő elméjükbe írom be azokat.
17. Azután így szól: És az Ő
bűneikről és álnokságaikról többé meg nem emlékezem.
Miért kell akkor a gyülekezetekben az emberek fejéhez verni a bűneiket és kiásni a múltból,
hogy mit tettek, ha Isten nem emlékezik rá? Az ördögnek
a tanait hozzák elő, hogy lesújtsák Isten népét.
18. Ahol pedig bűnök eltörlése
vagyon, ott nincs többé bűnért való áldozat.
Vagyis nincs pénz áldozat,
nincs bűn megvallása áldozat, nincsenek
különböző megtérési fogadások,
nincsenek megigazultságuk elérésére szolgáló cselekedetek.
Nincsenek. Mert ott vagyunk, hogy Jézus elvégezte
értünk.
19. Mivelhogy azért atyámfiai
bizodalmunk van a szentélybe való bemenetelre a Jézus vére által,
Ez most van nekünk, nem a
fizikai halálnál.
20. Azon az úton, amelyet Ő
szentelt nékünk új és élő út gyanánt, a kárpit, azaz az Ő teste által,
És a következő versben lássátok azt, hogy hogyan bátorít minket ebben:
22. Járuljunk hozzá igaz
szívvel, hitnek teljességével, mint akiknek szívük megtisztult a rossz lelkiismerettől
A következő versben megint zsidókhoz
szól:
23. Ragaszkodjunk a reménység
hitvallásához tántoríthatatlanul, mert hű az, aki az ígéretet tette.
25. El ne maradjunk az
egybegyülekezésekről, amiképpen szokásuk némelyeknek, hanem bátorítsuk egymást
annál is inkább, mivel látjátok, hogy ama nap közeleg.
És a 26. vers az, amit kiragadnak
a környezetéből, és tévesen magyarázzák.
Itt a baj:
26. Mert ha szándékosan
vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után, akkor többé nincs bűnökért
való áldozat,
Vagyis miről beszél, ha olvassuk a szövegkörnyezetet? Hogy ne maradjunk el az egybegyülekezésekről, és ne menjünk vissza a templomba az ószövetségi
áldozatokhoz. Maradjunk itt az egybegyülekezésben, a testvérekkel, a hívőkkel. És
persze, hogy lesznek üldöztetések.
Tehát, ha mégis úgy döntenek, hogy visszamennek az ószövetségi áldozat
bemutatásokhoz, akkor a 27-es vers figyelmezteti
őket:
Zsidó 10,27-30. 26.
27. Hanem az ítéletnek valami
rettenetes várása és a tűznek lángja, amely megemészti az ellenszegülőket.
Mózes törvényéről szól a
következő versben:
28. Aki megveti a Mózes
törvényét, két vagy három tanúbizonyságra irgalom nélkül meghal;
Mi nem vagyunk a Mózesi
törvények alatt, kegyelem és az igazság
alatt vagyunk a Jézus Krisztusban. A János Evangéliumban is mondja, hogy amikor megjelent a Jézus, akkor vége lett a Mózesi törvényeknek és a
prófétáknak.
29. Gondoljátok meg, mennyivel
súlyosabb büntetést érdemel az, aki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetség
vérét, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelem Szellemét
bántalmazza?
Vagyis a zsidókhoz szól, akik
miután elfogadták Isten Fiát, mégis elfordulnak
Tőle. Megtagadják a szent vért, és visszafordulnak a templomi áldozatokhoz. Nem a
keresztény hívőkhöz beszél, zsidóknak írja a levelét.
30. Mert ismerjük Őt, aki így
szólt: Enyém a bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr.
A szent vért tisztátalannak tartja az ilyen, aki ezt teszi. Jézus véréről beszél itt. Hogy Jézus
vérét úgy tekintik, mint a bakoknak és bikáknak a közönséges vérét és
visszamennek, és azokat áldozzák. Térjünk vissza a…
26. Mert ha szándékosan
vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után,
Tehát nem ugyanarról beszél
itt az Írás, mint János levelében, aki elköveti a bűnt, aki vétkezik, vagy
gyakorolja, rendszeresen elköveti a bűnt. Ezt
most nem is érintjük, mert erről majd máskor lesz szó.
Visszakanyarodik tehát a Mózesi törvényhez, amikor az 5Mózes 35-36
versben idézi, hogy enyém a bosszúállás, én megfizetek. Ebben a két versben tehát zsidóknak szól, és a Mózesi törvényt
idézi.
5Mózes 32,35-36.
35. Enyém a bosszúállás és
megfizetés, amikor lábuk megtántorodik; mert közel van az Ő veszedelmük napja, és
siet, ami rájuk vár!
36. Mert megítéli az Úr az Ő népét,
és megkönyörül az Ő szolgáin, ha látja, hogy elfogyott az erő, s védett és
védtelen odavan.
És Pál azoknak a zsidóknak szól itt, akik megvetvén a szent vért, a Jézus vérét, elfordulnak az újszövetségi áldozattól, és visszamennek az ószövetségi
templom-áldozatokhoz. És ily módon a kegyelem Szellemét
bántalmazzák, az Isten Fiát megtapodják.
Tehát nem hiszik, hogy Jézus Krisztus Istennek
Fia, és az Ő vérét csak egy közönséges vérnek tartják.
Zsidó 10,39. 27. 29.
39. De mi nem a meghátrálás
emberei vagyunk, hogy elvesszünk, hanem a hitéi, hogy életet nyerjünk.
Tehát nem visszafelé megyünk, hogy elvesszünk. A lélek üdvössége az más, amikor azt
megújítjuk, mint a szellemünk üdvössége. Ezért írta a zsidóknak, hogy újítsák meg a gondolkodásmódjukat erről. Visszamegyünk a
Zsidó 10,27-re:
27. Hanem az ítéletnek valami
rettenetes várása és a tűznek lángja, amely megemészti az ellenszegülőket.
Mi pedig emlékezzünk, hogy a János 5,24-ben azt olvastuk, hogy mi általmentünk a halálból az életre, nem
megyünk többé a kárhozatra. Visszakanyarodunk a 29-es versre. Tehát olyan
tanításokat próbálunk most megtámadni és semmissé
tenni, amit lehet, hogy nem is hallottatok.
29. …a szövetség vérét,
mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja,
Nem írhatta a levelét a hitetlen zsidóknak, mert ezek már megszenteltettek. Egészen visszatérvén a Bálák
idejéhez, egész Izrael meg lett szentelve, mint nemzet, de a táborban mégis mik
zajlottak? Ez teljesen más történet. Tehát Izrael megszenteltetett, de nem volt üdvössége. Nekünk pedig egy új szövetségünk van!
Tehát itt az, hogy „megszenteltetett” arra utal – még mindig azt bizonyítom –, hogy zsidóknak szól a levél, és nem
keresztényeknek, és az Ige, amivel bizonyítom ezt, az 1Korinthus 7,13-14. (Most kicsit
sietünk, de vissza fogunk térni erre a témakörre.)
Akik örök életet fogadtak
be Jézus Krisztusban, azoknak meg kell érteni, hogy nincs már ehhez mit hozzátenni. Nem leszel megpróbálva sem a Millennium idején,
vagy más időkben, és azokat a hamis tanításokat, amelyek így szólnak, felejtsd el.
Megdicsőült testünk lesz a Millennium idején.
1Korinthus 7,13-14.
13. És amely asszonynak hitetlen
férje van, és ez vele akar lakni, el ne bocsássa azt.
14. Mert meg van szentelve a
hitetlen férj az Ő feleségében, és meg van szentelve a hitetlen asszony az Ő férjében,
mert különben a ti gyermekeitek tisztátalanok volnának, most pedig szentek.
Tehát egy hitetlen férj, vagy hitetlen feleség megszenteltetik a párja által. Izrael ugyanígy
megszenteltetett, de nem volt üdvössége.
Nagyon sokat zúgolódtak, nagyon sokat fordultak Isten ellen, engedetlenek voltak.
Nekünk örök üdvösségünk
van, nekünk megbocsáttatott. És meg kell
szabadulnod azoktól a félelmektől, hogy Isten
a múltadból bármit számon tartana, vagy számon kérne, vagy bármilyen bűn ott lógna
a levegőben a fejed felett. Az Ő vére az nem
közönséges vér volt.
Úrvacsorát fogunk ma venni, és megemlékezünk arról, hogy az Ő vére értünk ontatott. Hangsúlyozom még
egyszer, hogy keresztények azért jutnak oda, hogy pszichiátriai kezelésekre szorulnak,
mert ezt a legfontosabb alaptényt nem fogadják
el. Nem hiszik, hogy az ő bűneik eltörlődtek,
és Isten nem tartja számon azokat.
A saját gyülekezeti tagjainkon keresztül tudok példákat hozni, hogy félelem volt bennük emiatt, hogy mi lesz, ha
kiderül, hogy mit tett a múltban. A legapróbb
semmiségek miatt féltek. Felejtsd el, engedd el
és jöjjön a gyógyulás, az elméd
gyógyuljon meg, újuljon meg, legyél szabad tőle. A hitünket ebben gyakoroljuk.
Nincs mit hozzátenned ehhez,
és nincs mitől félned. Nem lehet semmilyen
más úton megszerezni ezt az áldást, csak Őáltala, mert kegyelemből tartattatok meg hit által, és ez nem
tőletek van, Isten ajándéka ez, nem
cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék. (Ef. 2,8-9) Tudom, súlyos tanítás ez a
mai.
De el kellett, hogy hangozzék, mert sokan kirángatják a Zsidó levélből ezt a verset, és
a keresztények fejéhez vágják. Teljesen kiveszik a szövegkörnyezetéből és bántják vele a keresztényeket, és bajba
keverik vele a keresztényeket, pedig ez a rész a zsidóknak
íratott, az ószövetségi hagyományokhoz visszamenő
zsidóknak íródott. Jézus a mi hitünk szerzője, és bevégzője.
Mert Isten nem a félelemnek szellemét adta nekünk, hanem az erőnek, a szeretetnek
és a józanságnak szellemét. Milliószor
idéztem ezt! Akkor miért vagyunk depressziósak, ha józanság szellemét kaptuk? Itt
van a gyökere elrejtve, hogy az örök
üdvösségünket nyertük meg. A híres prédikátorok mind rávilágítanak most erre, végre a hitnek az egységét lehet tapasztalni a
prédikálásokban.
Álljunk fel mindannyian és valljuk meg a szent hitünket abban, amit
hiszünk, azt meg is fogjuk most vallani. A bűnök
eltörlése azt jelenti, hogy eltávozott tőled, eltörlődött, nincs többé.
Nincsen róla feljegyzés, hogy mit tettél a múltban, ugyanolyan feljegyzések vannak rólad, mint Jézusról. Pontosan az, szeplőtelen, és nem lesz
számodra ítélet, mert Krisztusban vagy!
Ezért hálát kell adni. Ez az igazság. És a józanság szellemével szeretnénk látni a
mieinket, és hogy egészség legyen a
testedben, mert a bűneink eltörlődtek, mert messze veti el tőlünk a bűneinket.
Hálákat adunk Istennek, és mondjuk el együtt az üdvösség imáját:
Hiszem, hogy Jézus Istennek Fia.
Hiszem, hogy Jézus meghalt az én bűneimért a Biblia tanítása szerint. Hiszem, hogy
Jézus feltámadt a halálból az én megigazulásomért. Kérlek Jézus, legyél az én
Uram, legyél az én Megváltóm, legyél az én Gyógyítóm. Jézus te vagy az én Uram,
Jézus te vagy az én Megváltóm, Jézus te vagy az én Gyógyítóm. És én meg vagyok
váltva, örök életem van Krisztusban, mert újjászülettem Krisztusban. Az Ő szent vére
megtisztított minden bűntől, örökkön örökké. Ámen.
Helyet foglalunk, és az ígért két bizonyságtétel elhangzására
kerül sor. Mint a bizonyságokból is kiderült, kitartás
a kulcs a győzelemhez. Ezt követően pedig az
Úr Jézus asztalához készülődünk, az Úr Jézus testéből és véréből fogunk részesedni most.
Azt hiszem, hogy az evangélistáink egy új tüzet fognak kapni jövőre, és az
elveszettek felé úgy tudják hirdetni a tiszta Evangéliumot, hogy ez a vallásosság szemüvege, köpönyege végleg
leesik a szemekről, és előre fogtok törni egy új erővel. Egy új kijelentés jön Krisztus Testéhez. Látom
mindenhol, hogy mennyire változnak a szolgálatok jó értelemben. Lehet látni ezt a változást Krisztus egész Testén. Új
világosságot!
Volt egy tizenkilenc éves fiú, aki elmondta, hogy engem Isten soha nem
fog üdvözíteni, mert nem tudod, hogy én mit tettem. Ez az ördögnek a hazugsága. A
testvére egy nagyon híres evangélista szolgálatában vett részt, és bevitte őt oda.
Meg kellett győznöm őt arról, hogy az Úr el
fogja őt fogadni. Be fogja fogadni.
A legnagyobb hazugság, amit
valaki mondhat, hogy az Úr őt nem fogadja el. Csak a szelleme nincs újjáteremtve,
ezért be kell, hogy fogadja az örök életet.
Azért olyan rossz az illető, mert még nincs az Úrban. Az örök élet megváltoztat minket, az értelmünket, a
mentalitásunkat, az egész lényünket. Az elménk
megújítása időbe telik, az egy folyamat.
Az egyik drága pásztorunkat fogom nektek hozni példaként, aki vagy húsz éve újjászületett
már. Az évek során a férjét is volt alkalmunk megismerni, de ő soha nem fogadta el
az Urat. Húsz évet képzeljetek el! Mindaddig, míg egy pár hónapja elfogadta az Úr Jézust. Húsz évet álltunk
hitben!
Évente meglátogattuk őt karácsony körül. Az elmúlt évben is így
volt, s szeretett volna velem tósztot inni. Voltunk harmincan, negyvenen az asztalnál,
de én voltam az egyetlen vállalkozó, aki le merte hajtani a pálinkát vele. Az idén
Kálmánnak kell ezt megtenni. Majdnem olyan erős, mint a tequila. Minden keresztény
együtt van ott, pásztorok.
Évről-évre ismerjük ott egymást, és amikor végre azt mondta, hogy
most már elmondja az imát, akkor alig akartunk hinni a fülünknek, hogy itt az ideje
és befogadja az Urat. Mindenki boldog volt, eljött az ideje.
Ha az ember nem fogadja be az
Urat, akkor nem mehet a mennybe. Nem a saját
jóságunk visz oda. Az persze jó, ha jók vagyunk, az csodálatos, de nem így nyerjük el az üdvösséget. Az Őáltala
van. Úrvacsora következik. Hálákat adunk
Istennek. És most felállunk, és Őróla emlékezünk.
Az Úr Jézus Krisztus testére
fogunk először emlékezni. Akik gyógyulásért jöttek ma, tudnunk kell, hogy az Ő sebeiben van a gyógyulásunk, mert az Ő teste megtöretett értünk, és ezt a megsebesített
testet viseli örökre. Lehet látni a sebeit a testén, és ezért mi nem keressük a
gyógyulásunkat, mert nekünk megvan a gyógyulásunk!
Mi befogadtuk a szellemünkbe
az Ő csodálatos megváltását, és a hitünket gyakoroljuk, amikor kijelentjük, hogy megvan nekünk, amit Ő adott nekünk. Az Ő testében
végezte el, és ezt a testet tiszteljük, és tekintjük, amikor
magunkhoz vesszük ezt a kenyeret. Köszönjük Atyám, a Jézus nevében. Ámen!
Ugyanazon az éjszakán Jézus vette a poharat, és ahogy olvastuk, hogy a
szövetség véréről van szó. Olvastuk a
Lukács Evangéliumban is, hogy Jézus kijelenti, hogy ez a szövetség egy újszövetség vére, amely értetek ontatott ki. Vagyis a mi szövetségünk
vére.
És a hit cselekedetére, ha mi hittel
tekintünk erre, Ővele együtt meghaltunk,
és Ővele együtt feltámadtunk, és amikor ezt
hisszük, és megvalljuk, akkor elfogadjuk Őt, mint életünk Urát és
Megváltóját.
Az Ő vére nem közönséges vér
volt, az Ő vére örökké élő vér, szent
vér, és ez a mi szövetségünk vére, az Úr
Jézus Krisztusunk vére. Erre tekintünk ma, és megköszönjük az Úr Jézus
Krisztusunknak, hogy ez kiontatott értünk,
így részesedünk a vérből, amely megtisztított
minket. Jézus nevében. Ámen.
A bal szélen függőleges vonallal jelzett igeversek más
fordításokból származnak.