2012.10.26.
TÖRVÉNY – MEGIGAZULTSÁG 2.
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. október 21.
Hálákat adunk Istennek. Nagyon boldog a mai napunk, mert az Úr öröme van rajtunk, és ez csodálatos. Nagyon
fontos ideje van az imádságnak, több oka is
van ennek. Sok szempontból nagyon fontos most az imádság. A Szent Szellem bennünk van
arra, hogy segítsen nekünk az ország dolgaiban, a kormány szinttől kezdve. Világviszonylatban
is nagyon sok mindenért kell imádkoznunk.
A sorozat, a témakör, amelyben már hetek óta időzünk, a törvény és a megigazultság párhuzamba állítása. A kegyelemről ejtek szót az elején, és utána
át fogunk térni egy kicsit a hit
témakörére. A legalapvetőbb pontja mindezeknek a témaköröknek, amit érintünk ma,
hogy megbocsáttatott nekünk.
Róma 6,14: Mert a bűn tirajtatok
nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
A Páli Evangélium az, amit mi most hirdetünk, hétről-hétre felétek
tárunk és azt hiszem, hogy egy újfajta
gondolkozásmódot fog ez hozni mindannyiunk életében. Időbe telnek, ezek a tanítások,
míg kibontjuk. Írja a:
Róma 3,28: Azt tartjuk tehát,
hogy az ember hit által igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül.
Vajon miért van az, hogy a keresztények mégis a törvények
megtartására törekednek? Egyrészt egy teljes
tudatlanságra utal, másrészt pedig arra, hogy ellentétben
állnak az Úr Jézus Krisztus Evangéliumával.
Róma levél 6. fejezetéből át fogunk térni a 7. fejezetre, és ez a
Róma 7-es fejezetre való rátekintés meg fogja magyarázni azt, amivel ma kezdtünk, a
Róma 6/14-et.
Róma 7,4: Azért atyámfiai, ti is
meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által, hogy legyetek máséi: azé, aki a
halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.
Az előző három versben a zsidó szokások szerinti házasságkötésről
lehet olvasni, hogy meddig kötelezi a feleséget a férj törvénye? Addig, amíg meg nem
hal, hacsak a férj fel nem mond, amíg nem ír egy váló levelet, a feleség számára.
Ennek kapcsán hozza a mi helyzetünket, hogy a törvény számára
meghaltunk, vagyis szabaddá lettünk. Annak a
kapcsán hozza ezt, hogyha a férj meghalt, akkor a feleség szabaddá lett a férj
törvényétől, és így egy új társunk lehet az Úrban, a kegyelem, vagyis az Úr
Jézus Krisztus, és ez az új házasság az áldásokat hozza az életünkre.
7,5: Mert mikor a testben voltunk,
a bűnök indulatai a törvény által dolgoztak a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek
a halálra;
Tehát amíg a testben voltunk,
a bűnök indulatai munkálkodtak a törvény által a mi testünk tagjainkban. A 6-os
vers azonban felvilágosít minket:
7,6: Most pedig megszabadultunk a
törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, ami fogva tartott bennünket; hogy
szolgáljunk a Szellemnek újságában és nem a betű óságában.
A 7-es vers fogja elmagyarázni nekünk, hogy nem volt lehetséges Isten
számára, hogy először elhozza Jézust. Először a törvénynek kellett eljönnie,
mert a törvény nélkül nem tudhattuk volna meg soha, hogy mi is az a bűn.
Ábrahám majdnem ötszáz évvel azelőtt, ahogy a törvény adatott
volna, a törvény nélkül élt Isten előtt.
Mi pedig ebben az új korszakban, a kegyelem
korszakában Isten élete által élünk, és az Ő új
törvényei kerültek a szívünkbe általa.
Mondja itt a:
7,7: Mit mondunk tehát? A
törvény bűné? Távol legyen! Sőt, inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény
által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánd.
Most, hogy már nincs a törvény alatt, most nincs ez a fajta kívánás
bennem. Ahol nincs törvény, ott nincs vétek, nincs bűn sem. Mivel zsidó volt és a
törvény alá tartozott, a törvény kijelentette, hogy ne kívánd.
7,8: De a parancsolat által a bűn
alkalmat vett, és nemzett bennem minden kívánságot; ugyanis törvény nélkül holt a
bűn.
Azok a parancsolatok nem hoztak mást neki, minthogy mindenféle kívánságot szültek benne. Amíg nem volt a
törvény, addig a bűn halott volt.
7,9: Én pedig éltem egykor a
törvény nélkül, de ama parancsolat eljövetelével felelevenedett a bűn,
Minden csecsemő, mint ez a drága kis Krisztián is, akit ma az Úrnak
ajánlottunk, mindannyian élnek szellemben
Isten előtt, amikor megszületnek. Ha az értelmükben nem tudnak úgy kifejlődni, akkor
soha nem érik el a számon kérhetőség korát, de ha felnövekednek, akkor elérik ezt
a kort, és amikor a tizenharmadik életévüket
elérik, akkor a szellemükben meghalnak Isten
előtt.
Nem fizikálisan halt meg, hanem olyanná lett, mint Ádám, a
szellemében szakadt el Istentől. Tehát a
szellemükben nincs többé kommunikáció Istennel, hanem teljesen a testbe kerül az
életük, testben élnek és nagy szakadék
van köztük és Isten között. Ebből az következik, hogy a csecsemőhalálok és a
gyermekhalálok következtében ezek a kicsi szellemek mind a mennybe kerülnek, és ott várnak ránk, amíg mi
is oda nem kerülünk.
7,10: Én pedig meghaltam és úgy
találtaték, hogy az a parancsolat, mely életre való, nékem halálomra van.
?Vagyis a törvény nem
segített neki, a törvény az nem hajlítható.
Én is nagyon szigorú neveltetést kaptam és egyáltalán nem volt ebben a
szigorúságban benne az, hogy lehetett volna jobbra vagy balra elhajolni. A rendőrség,
a jog és az igazságszolgáltatás is, minden nagyon szigorú volt, törvény szerint
való volt.
7,11: Mert a bűn alkalmat vévén, ama parancsolat által
megcsalt engem, és megölt általa.
Olvastuk a 2Korinthus 3,7-9 verseket, hogy a Mózes törvényének a
szolgálatát, a halál szolgálatának nevezi az Írás.
7,12: Azért ám a törvény szent,
és a parancsolat szent és igaz és jó.
7,13: Tehát a jó nékem
halálomra lett-é? Távol legyen! Hanem a bűn, hogy kitűnjék a bűn volta, a jó
által munkálja a halált, hogy a bűn még inkább bűnné legyen a parancsolat által.
Vagyis a világ számára megmutatja, hogy szükségük van egy Üdvözítőre. Miután elfogadtad az Úr Jézus
Krisztust, teljes megbocsátást nyertél, és
mindez a kegyelem el lett plántálva benned.
7,14: Mert tudjuk, hogy a törvény
szellemi; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.
Soha nem volt képes élő ember
megtartani a teljes törvényt. Jézus jött, hogy betöltse a törvényt. A zsidók úgy
voltak képesek az áldásos, gyarapodó életre, hogy Isten adott nekik egy kimenekedést.
Miután megszegték a
törvényt, Isten azt mondta nekik, hogy építsenek egy oltárt, azon mutassák be az áldozataikat. És miután bemutatták az
áldozataikat, ezt elfogadta Isten, és utána
árasztotta ki rájuk az áldásokat.
Mi újjáteremtetvén, Istennek a fiaivá
váltunk és megadatott nekünk a Szent Szellem. Azt akarja tőlünk, hogy mi a szellemben járjunk, és hitben járjunk. Mert hit által van, odamenetelünk ahhoz a kegyelemhez, amelyben
állunk.
És nem vagyunk erre képesek, hogy ebben járjunk, ha rendszerint bűntudatunk van, és annak a rabságában élünk, hogy mit tettünk a múltban.
Míg mindaz megbocsáttatott nekünk, és Isten az Ő kegyelmébe hívott be minket és erről szól a
Páli Evangélium. Megbocsáttattak a bűneink a
múlt, jelen és jövő összességében.
Meg fogom nektek mutatni, hogy mi történik akkor, ha valóban a kegyelem alá odarendeljük az életünket, az
Apostolok cselekedeteire fogunk térni nemsokára.
7,15: Mert amit cselekszem, nem
ismerem; mert nem azt teszem, amit akarok, hanem amit gyűlölök, azt cselekszem.
Volt-e valaki valaha ebben az utcában? Ez az, amikor önerőből próbálunk teljesíteni. Helyette
hinnünk kell, hogy elnyertük a megbocsátást.
És Isten pedig irgalmas arra, és könyörületes arra, hogy megbocsásson nekünk minden
hamisságot és Ő fog minket megváltoztatni
még több kegyelem által. Ő fogja megnövelni
a kegyelmet felettünk.
Utaltunk nagyon sokszor a Zsidó 8/12-re. Nekünk ebben kell hinni, hogy
mi cselekedjük ezt. Tehát nem a törvénynek betű
szerint való engedelmességéből élünk Isten előtt, hogy mit szabad tennünk és mit
nem, hanem a hit engedelmességében élünk
Isten előtt.
7,16: Ha pedig azt cselekszem, amit
nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó.
7,17: Most azért már nem én
cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn.
Van, aki bűn természetre fordítja ezt. Ugyannak a hústermészetnek a
természetéről beszélünk és egy elmebeli gondolkodásmódról. Tehát a bűn egy főnév.
És mondtam nektek, hogy Londonban legyen ez a börtön, a bűnnek a börtöne. Emlékeztek? Mielőtt még nem
voltunk újjászületve ott éltünk, de amikor újjászülettünk, akkor átköltöztünk
Budapestre, egy másik börtöncellába, a megigazultság
börtönébe.
Ez a megigazultság azt jelenti, hogy igaz állásunk van Isten előtt. Nem azt jelenti
ez, hogy többé nem lesznek bűn cselekedeteid. Pontosan úgy, mint amikor a bűnnek a börtöncellájában
éltél, akkor is cselekedhettél megigazultságra jellemző nemes cselekedeteket, de attól
még nem jöttél ki abból a börtönből.
Jézus azt mondta erre: szükség néktek újonnan születnetek. A Szellemtől újonnan kell
születnetek, a természeteteknek meg kell változnia. Hálát adunk Istennek.
7,18: Mert tudom, hogy nem lakik
énbennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét
nem találom.
Tehát ez nem a bűn természet, csak a hústestünk. Néhány modern fordítás így
hozza, hogy a bűn természet. De nem a bűn természet él bennünk.
7,19: Mert nem a jót cselekszem,
melyet akarok; hanem a gonoszt cselekszem, melyet nem akarok.
Ugye érthető?
7,20: Ha pedig én azt cselekszem,
amit nem akarok, nem én cselekszem már azt, hanem a bennem lakozó bűn.
Vagyis a hústermészet.
7,21: Megtalálom azért magamban
ezt a törvényt, hogy a jót akarom cselekedni, mégis a rossz áll közel hozzám.
7,22: Mert gyönyörködöm az
Isten törvényében a belső ember szerint;
A szellemi ember, a belső ember,
az, aki újjászületett, az szereti Isten
Igéjét. De fogod látni mindjárt, hogy van itt egy probléma, a mag. Magnak nevezzük ezt. Bármilyen magot
elvethetsz ugyanis a földbe, a belső ember talajába.
Fogjuk olvasni a Márk Evangéliumban, hogy az ember szelleme az a talaj, az a föld, ahová a magvető az Igét veti. És az
nagyon fontos, mert oda más mag is bekerülhet. Ha bevetjük oda Isten Igéjének a magját, az ördög azonnal ott terem,
hogy azt ellopja.
Az a föld, ahová bevetjük
Isten magját, az a szellemünk. Az ördög
azonnal ott terem, és szeretné kilopni onnan
azt a magot. Azután van a köves talaj, azok a hitetlenségek.
Üldöztetések is vannak.
Vannak a tövisek közé
bevetett magok, elfojtják az Igét. Ez sem fog semmit teremni. Az ember újjászületett
szelleméről, a szívnek a talajáról beszél. Ha a világ gazdagsága megtéveszti az embert, akkor sem fog semmit
teremni az Ige, mert elfojtja az Igét.
Tehát az erő az az Igében van, egész testünknek orvosság, egészség. A hit is az Igében
van, de csak akkor orvosság ez nekünk, ha oda behelyezzük.
Az erő az a magban van, és be kell helyezni a szellemünkbe, és ha behelyezzük oda, s meg is értjük – erre teljes
mértékben idő szükséges –, meg kell újítani
az elménket vele.
És a hit azt is igényli, hogy ki is mondjunk valamit. Ha az ördög rálép a
lábujjadra, akkor ki is kell mondani valamit, még pedig a helyes dolgokat kell kimondani.
7,22: Mert gyönyörködöm az
Isten törvényében a belső ember szerint;
A keresztények rosszul élnek Isten törvényével, mert kárhozat alá
helyezik vele magukat. Beprogramozzák oda a szellemükbe és beprogramozzák magukat a
világ szerint is, amit a világ tanít nekik, hogy mindig is szegénységben fogunk
élni, és hogy beteg vagyok.
Ezeket meg kell változtatnunk.
Hadd mondja a szegény, hogy gazdag vagyok. Tehát ki kell mondani. Mikor kell kimondani
azt, hogy erős vagyok? Akkor, amikor gyengének érzem magam. Tehát azon munkálkodunk
ma, hogy ide, a végkimenetelre eljussunk.
Amikor újjászületünk – és
ezt tudom biztosan –, a te belső embered olyan tiszta,
hogy az soha nem fog elkövetni bűnt. Az teljesen tiszta. És amit oda behelyezel… Amit
egy szülő mondja a gyermeknek, amikor figyelmezteti (és rosszul teszi, mikor azt
mondja), hogyha kimész oda az utcára, jön az autó és el fog ütni. Mit tesz ilyenkor
a szülő?
Egyszer egy szülő elmondta, hogy amikor látott egy elütött kutyát,
egy döglött állatot, mindig mondta a kicsinek, hogy látod te is így fogsz járni, ha
kiszaladsz az utcára, el fog ütni egy autó és meghalsz. Mi történt a gyermekkel? Mi került bele a szellemébe? Ez a kép és el is ütötte egy autó.
Látjátok, hogy miként történnek meg ezek a dolgok? A gyermekeinket az
Igével kellene programozni, az élet pozitív dolgaival, hogy jól alakulnak majd az ő dolgai az életben. Veled
már nem így történt, de te is megváltoztathatod,
ami oda bekerült – az Igével. A betegséget is képes vagy kiszaggatni a testedből akkor, ha komolyan veszed.
Tehát ezt az igazi belső valónkat
meg kell ismerni, hogy kik vagyunk, mert ez az a részünk, amely el fog minket ítélni, ha valamit nem jól teszünk. Nem Isten
az, aki el fog ítélni minket. A Szent Szellem a világot kárhoztatja azért, hogy nem hisz Jézusban. Ez az egyetlen hely, ahol a
Szent Szellem kárhoztatja az élő embert.
A következő sorban pedig azt olvasod, hogy Ő a megigazultságról győz meg téged. Vagyis Ő felemel téged. Felemel a Szent Szellem, amikor
elnyomásban vagy, amikor depresszióban vagy. Ő lesz az, aki felemel, kiemel, hogy te
igaz állásban vagy Isten előtt, mert te Istennek az igazsága vagy Krisztusban.
Vagy az ördög, vagy pedig a saját szádnak
szavai vittek oda, abba a bajba, ahol most vagy. És addig Isten nem tud semmit tenni
azzal a helyzettel, amíg te a saját szavaidat meg nem változtatod sok esetben. Az Úrnak az angyalai is
figyelmeznek rád.
És a gyermek csak ezt hallja, és az angyalok sem értik, hogy miért ez
jön ki a szülő szájából, hogy el fog ütni téged is az autó, ha odamész a
járdaszegélyre. Az angyalok nem tudnak mást
tenni, ők engedelmesek a szavakra, amelyek
elhangoznak.
Ők szolgáló szellemek, akik értünk küldettek, hogy minket megóvjanak, megvédelmezzenek, és ezt meg is
teszik. Ezért nagyon kell vigyázni, hogy mi jön
ki a szánkból, csak az Igét szabad szólnunk!
A 91-es Zsoltárt kellett imádkoznom, egy háború kellős közepébe
vitt az Úr. A bibliaiskolánkban belénk sulykolták,
hogy a 91-es Zsoltárt minden nap el kell imádkozni, és így ez egy erővel jött elő az életemben.
7,23: De látok egy másik
törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul
ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.
7,24: Oh, én nyomorult ember!
Kicsoda szabadít meg engem a halálnak e testéből?
7,25: Hálát adok Istennek a mi
Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének,
testemmel azonban a bűn törvényének szolgálok.
A fizikai halálnál kettéválik a test és a lélek-szellem. A szellem
és a lélek, ha kiköltözik a testből, hazamegy
az Úr Jézus Krisztushoz.
Róma 8,1: Nincsen azért immár
semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak…
Ezt együtt fogjuk elmondani mindannyian: Nincsen azért immár semmi
kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak! A többi az hozzá lett téve a
fordításkor.
A görög eredetiben ugyanis
nincs ott az Igének a második fele: […kik nem test szerint járnak, hanem Szellem
szerint.] A King James is hozza, de az egyes
vers eredeti szövegében nincs benne, azt csak odahozták a 4-es versből, mert a fordítónak
is olyan hihetetlennek tűnt, hogy ez így igaz.
Tehát nincs többé kárhoztatás! Az erővel való felruházás, a hatalomban járás nem lehetséges akkor, ha az
ember kárhoztatja magát. Ezt kell tehát
megértenünk és ebben járnunk.
Most szeretnék rátérni az Apostolok cselekedetei 13-as fejezetére. A
pünkösdiekkel kisebb háborúkon kellett keresztül mennem. Az egyik fő-fő fejezete a
megigazultságnak és az Úr dolgainak, amit Ő tett értünk.
Apostolok cselekedetei 13,33: Mint
a második Zsoltárban is meg van írva: Én Fiam vagy Te; ma nemzettelek Téged.
Azon a napon volt ez, amikor újonnan született az Ő Fia, vagyis a halálból
kihozta. Ő [Jézus] volt az elsőszülött a
halálból, a szellemi halálból. Az Istentől való elkülönülésből. Utána jöttek
sorba a többiek, és mi is ott vagyunk az újjászületettek sorában.
Lehet, hogy a sokadik, milliomodikak vagyunk, de ott vagyunk a sorban.
13,36: Mert Dávid, minekutána a
saját idejében szolgált az Isten akaratának, elaludt, és helyezteték az ő atyáihoz,
és rothadást látott.
13,37: De akit Isten
feltámasztott, Ő nem látott rothadást.
Itt, amit most olvasunk, nem más, mint amint Pál a kegyelmet prédikálja, és az Evangéliumnak a
jó hírét, örömhírét prédikálja, és meg fogjuk nézni, hogy mi történik, ennek
kapcsán.
13,38: Azért legyen néktek
tudtotokra atyámfiai, férfiak, hogy Őáltala hirdettetik néktek a bűnöknek
eltörlése:
Ez pontosan így van – a bűnök
eltörlése! Amikor újonnan születsz, az addigi múltad teljesen eltörlődik. Ugyanis új teremtés leszel, és a
régiek teljesen elmúlnak, ímé újjá lesz minden. És nem kell bűnöket
megvallani ahhoz, hogy újjászülessél. Az
üdvösséghez csak újonnan kell születni.
Ez a [bűnök megvallása] a legszörnyűbb dolog, amit hallottam a földkerekségen.
Hiszen addig minden, ami velünk kapcsolatos, mindaz hibás, a természetünk is hibás.
Ezért kell újjászületnünk, az újonnan
születés hozza ezt. És az ‘ostoba’ dolog itt van, hogy onnantól kezdve nem vagyunk a törvény alatt.
Tehát Pál írja ezeket a leveleiben és János pedig ír egy levelet ötven évre rá. A zsidókhoz címzi a levelét és ott ír a bűnök
megvallásáról, a zsidó törvények szerint.
A kegyelem korszakában, az új teremtés
számára nincs szükség a bűnök megvallására, mert a belső ember soha nem követ el bűnt.
A bűn megcselekedése a testünk és a lelkünk forrásaiból ered.
Legjobban akkor tesszük, ha teljesen kijövünk
a törvény alól és a kárhoztatás alól. Akkor Isten képes megáldani minket kegyelemmel, és a hitünk lesz
képes elvenni azokat a kegyelmi áldásokat.
Pál a törvényt a hústestnek is nevezi, és a bűnnek ereje a törvényben
van. Azért kell megszabadulni tőle, mert valójában szabad vagy tőle. A fejedben kell
ezt az egészet kiegyenesíteni.
Bűnöknek eltörlése teljesen minden időre vonatkozik, múlt, jelen jövőre,
hiszen Jézus kereszthalálánál minden bűn a jövő idejű volt. Amikor ezt teljesen megérted, akkor fogod igazán szeretni az Urat. És nem olyan keresztény leszel,
aki lehajtott fejjel és borús orral állandóan csak a bűneiről gondolkodik, és
kárhozatban tartja magát.
13,39: És mindenekből, amikből a
Mózes törvénye nem volt képes megigazítani titeket, Őáltala mindenki, aki hisz,
megigazul.
Mindenből megigazíttattál.
Mózes törvénye nem volt képes téged ezekből megigazítani, az egy másik időkorszak
volt, és mi nem vagyunk a törvény alatt. Krisztus
megváltott minket a törvény átkától, hogy az Ábrahám áldása lehessen a miénk a Krisztus
Jézusban a pogányoké. Ábrahám áldásait nyerjük így el, aki közel ötszáz évvel
a törvény előtt élet.
13,40: Meglássátok azért, hogy
be ne teljesedjék rajtatok, amit a próféták megmondottak:
13,41: Lássátok meg, ti megvetők,
és csodálkozzatok és semmisüljetek meg; mert én oly dolgot cselekszem a ti időtökben,
oly dolgot, melyet nem hinnétek, ha valaki elmondaná néktek.
Mindezt a kegyelem által
cselekedte meg.
13,42: Mikor pedig kimentek a
zsidók zsinagógájából, kérték a pogányok, hogy a következő szombaton prédikálják
nékik, ezen beszédeket.
A 43-as versben olvassuk, hogy a gyülekezet részekre szakadt.
?13,43: Mikor pedig eloszlott a
gyülekezet, sokan a zsidók közül és az istenfélő prozeliták közül követék
Pált és Barnabást; akik szólván hozzájuk, biztatták őket, hogy maradjanak meg az
Isten kegyelmében.
Az lehozza a mennyet a földre, amikor végre szabaddá leszel a törvénytől. Zsidó
törvények, keresztény törvények, az egészet rúgd
ki az életedből. Tehát újra Isten kegyelmét
akarták hallani.
13,44: A következő szombaton aztán
majdnem az egész város egybegyűlt az Isten Igéjének hallgatására,
Mit szólsz hozzá? Így lehet kihozni az elveszetteket. Azért betegek mindenfelé, mert nem hirdetik
nekik Isten kegyelmét, és nem értik Isten
kegyelmét. Akar-e valamelyik evangélistánk az egész városnak prédikálni? Így
lehet, ez a módja, megmutatja az Ige, ha Isten Igéjét, Isten kegyelmét hirdeted nekik. Nézzük meg, hogy a
többi zsinagógabeli zsidó hogyan cselekedett?
13,45: Mikor pedig látták a
zsidók a sokaságot, beteltek irigységgel, és ellene mondának azoknak, miket Pál mond
vala, ellenkezve és káromlást szólva.
Tehát nem azért irigykedtek, meg káromolták őt, mert ő ezt, meg azt
tanította, hanem látták a sokaságot. Csehszlovákiában is ez történt. A
sportcsarnokoknak a vezetői megmutatták nekem, hogy milyen leveleket küldtek a
keresztények nekik, ill. a rendőrségekre és a hivatalokba a sokaságról.
Miért tették ezt? Mert volt, hogy huszonötezer ember összejött egy
nap. És háromezer ember egy idő után délelőtt és délután megjelent a
csarnokokban. Miért teszik ezt az ördögnek ezek a gyermekei, akik kereszténynek
vallják magukat? Bérencek ők igazából, és
a törvény alatt teszik magukat és ott irigykednek a mai
napig.
Hatalmas robbanásokat hoztunk, ők pedig köveket dobáltak ránk, mint
ahogy mindig is tették. A világon mindenhol figyeltem ezt, Ausztráliában is. Ez része
a szolgálatnak. Jézust is meg akarták dobálni kövekkel, és most is Jézust hajigálják, nem minket.
És úgy gondolják, hogy Istennek szívességet tesznek, amikor így
cselekednek. Igazából az ördög bérencei.
És nem hirdetik az Evangéliumot, hanem elutasítják
az igaz Evangéliumot.
13,46: Akkor Pál és Barnabás
nagy bátorsággal szólva mondának: Szükséges volt, hogy először néktek
hirdettessék az Isten Igéje; de mivelhogy ti megvetitek azt, és nem tartjátok
méltóknak magatokat az örök életre, ímé a pogányokhoz fordulunk.
Méltatlannak tartjátok magatokat az örök életre. Van, aki azt mondja,
hogy minden szó hazugság, ami itt elhangzik. De ez az egyetlen út arra, hogy valaki újjászülessen, ahogy a Biblia írja. Nincs más
út.
13,47: Mert így parancsolta
nékünk az Úr: Rendeltelek téged világosságul a pogányoknak, hogy légy
üdvösségükre a földnek széléig.
13,48: A pogányok pedig ezeket
hallván örvendeztek, és magasztalják vala az Úrnak Igéjét; és akik csak örök
életre választattak hittek.
És ezt az örök életnek beszédét az Úr Igéjének hívja a 49-es
vers.
13,49: Terjede pedig az Úrnak
Igéje az egész tartományban.
Azután jönnek a gazdagok, a mindent tudók, és mit tesznek a zsidók?
13,50: A zsidók azonban
felindíták az istenfélő és előkelő asszonyokat és a város vezetőit, és
üldözést támasztának Pál és Barnabás ellen, és kiűzék őket határukból.
13,51: Azok pedig lábuknak porát
lerázván ellenük, elmenének Ikóniumba.
13,52: A tanítványok pedig
betelnek vala örömmel és Szent Szellemmel.
Tehát látszik ez teljesen, hogy mi az a kép, amelyet az Ige hoz nekünk
a kegyelemről. Nekünk pedig megadatott az a kegyelem, hogy a Páli Evangéliumot hirdethessük. Nem Mózes
törvényei alatt vagyunk, nem Mózes idejében élünk, és nem a keresztény törvények
alatt.
Nem a hagyományok őrzésére
van megbízatásunk Istentől, ami megsemmisíti
Isten Igéjének az erejét. Nem erre kaptunk elhívást. Márk Evangéliumának 16.
fejezetéből az utolsó két verset tekintsük.
Márk 16,19: Az Úr azért, miután
szólott vala nékik, felviteték a mennybe, és ült az Istennek jobbjára.
16,20: Azok kimenvén,
prédikáltak mindenütt, az Úr pedig együtt munkálván az Igével, megerősíti azt a
jelek által, amelyek követik vala. Ámen!
Ez a kegyelem, amikor az Igét hirdeted, a kegyelmet hirdeted, és Isten
kegyelmét dicsőíted, és így jönnek a gyógyulások. Ez az egyetlen út. Nem jönnek
ugyanis a Szent Szellem megnyilvánulásai addig, amíg nem vagy megkeresztelve a Szent
Szellemben. A világ ugyanis nem fogadhatja be a Szent Szellemet, a világnak először
újjá kell születnie. Hallelúja!
Róma 8,14: Mert, akiket Isten
Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.
Az Istennek fiai, ez a szó görögben hüiosz. János az ő Evangéliumában ezt a szót
használta az Úrra. Az egész teremtett világ, Isten fiainak megjelenését sóvárogva
várja, ez a szó is a hüiosz, a fiak. Ezek azok a fiak, akik újjászülettek, Szellemmel beteljesedetek, felnövekedtek az Igében,
használják a hatalmukat, élnek a hatalmukkal,
és uralkodnak a szavaikon.
Nem törvények alatt élnek, egyedül kizárólag a Szent Szellem vezetését követik. Erről beszél az
Írás, hogy akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai. És ide szeretne elvinni
téged is az Úr, mindannyitokat. Isten gyermekiből Isten fiait akar.
Az 1Jánosban olvasod a növekedésünknek
legalább öt különböző szintjét. A csecsemőktől,
a gyermekek, az ifjak és az atyák. Ezeket a szinteket végig kell járni és egyedül az
Ige biztosítja számodra kinövekedést ezekből a szintekből.
1János 5,4: Mert mindaz, ami az
Istentől született, legyőzi a világot; és az a győzedelem, amely legyőzte a világot,
a mi hitünk.
És kegyelemből tartattatok meg
hit által, ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez, nem cselekedetekből, hogy senki ne
kérkedjék. Tehát ezt a kegyelmet hit által
lehet megközelíteni, és hit által lehet benne menetelni. Most egy keveset a hitre
fogok áttérni, mert meg kell tanulnunk azt is, hogy mi a hit.
Róma 4,13: Mert nem a törvény
által adatott az ígéret Ábrahámnak, vagy az ő magvának, hogy e világnak örököse
lesz, hanem a hitből való megigazulás által.
Tehát a hit nagyon fontos. Azokat, akik így tanítanak, mint én, hittanítóknak, hitoktatóknak szokták nevezni.
Később pedig nagyon kedveltem, amikor hatalom-tanítóknak
neveztek minket.
A hitet meg kell tanulni, mert
hit nélkül lehetetlen Istennek tetszeni, mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy
Ő létezik, és megjutalmazza azokat, akik Őt szorgalmasan keresik. Ezért Isten engem megjutalmaz, neki ez a természete, Ő
megjutalmazza az embert.
Én a kegyelem oldalán állok, és ezért a kegyelméből elfogadom az Ő áldásait, nem a
cselekedetek és az erőfeszítések, és az önerő, és az önerőből való előléptetés
– nem így megy Istennél. És az én életem azért tetszik Istennek, mert újjászülettem, és Szellemmel beteljesedtem, és az Ő akaratát cselekszem.
És mindaz, amit hit nélkül
cselekszünk, az Isten szemében bűnnek számít.
Ha az ember nem tudja a hitnek a dolgait, akkor bajba kerül. Most kezdek tehát tanítani
a hitről. A hitet megnézzük, hogy eljussunk a
kegyelemhez, mert tanítja, hogy növekednünk
kell a kegyelemben. És az hit által van.
Róma 10,4: Mert a törvény vége
Krisztus, minden hívőnek megigazulására.
Olvassuk ezt el együtt: Mert a törvény vége Krisztus, minden hívőnek
megigazulására!
10,5: Mert Mózes a törvényből
való megigazulásról azt írja, hogy aki azokat cselekszi, él azok által.
Igenis volt egy részük, amit meg kellett cselekedniük és akkor tudta
hozni Isten az Ő részét.
10,6: A hitből eredő megigazulásról
pedig így szól: Ne mondd a te szívedben: Kicsoda megy föl a mennybe? Azaz, hogy
Krisztust aláhozza;
Elmondja, hogy mit ne mondjunk a szívünkben, de a 8-as versben elmondja,
hogy mit mondjunk. Tehát nem mondjuk, hogy menjünk fel a mennybe, és hozzuk le
Krisztust, vagy mennyünk le a pokolba és onnan hozzuk fel, hanem azt mondja:
10,7: Avagy: Kicsoda száll le a
mélységbe? Azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza.
Mit mond? A
megigazulás, amely hitből van.
?10,8: De mit mond? Közel van
hozzád az Ige (Rhema), a szádban és a szívedben van: azaz a hit beszéde, amelyet mi
hirdetünk.
A hit beszéde a kulcs, a hit
szava. Az Ige közel van hozzád, a szádban és a szívedben. Meg kell alapoznod a szívedet. Ha szükséged van a
gyógyulásra, akkor elő kell venned az Írásokat, és ki kell mondanod, és mondanod,
és mondanod, mindaddig, amíg meg nem alapozod azt a szívedben. És először is az
elmédet meg kell újítanod az Igével.
A hit és az erő az az Igében
van, és ezt kell beleépíteni a szellemünkbe.
Meg kell alapoznunk ott az Igével a
szellemünket és belénk fog esni. Olyasmi ez, mint ahogy huszonhat évvel ezelőtt
elkezdtem a megvallásaimat.
Azt mondta Charles Capps, akitől ezt tanultam, hogy kb. két és fél év
múlva fogod majd látni a hitednek az első munkáit ezeken a területeken, ahol dolgozol
rajta. Minden területen lehet ez. Tizenhat évig nagyon kitartó voltam ebben, minden nap
megtettem a megvallásaimat, egy picit utána
elengedtem, most újra nagyon szorgalmas vagyok ebben.
Mert ha az ember komolyabb helyzetekbe kerül, anyagiakban, vagy akár
más területeken, akkor nagyon meg kell ragadni
az Igét. Siddikinek a kazettáit, akiről hallhattatok itt nálunk is. Emlékeztek
rá, hogy volt tőle tanításunk. Tehát találkoztam vele egy pásztorkonferencián, és
adtam is neki egy adományt annak kapcsán, hogy használtuk a tanítását.
Mert az engedélye nélkül, de utólagos beleegyezésével megtettük,
hogy egy nagyon jó tanítását közzé tegyük, és ő megáldott minket ezzel. Ő
ugyanis muszlim hitű volt. Lehet, hogy láttátok a képet, hogy hogyan nézett ki az
arca, bőr nélküli volt, egészen le a nyakáig. Az orvosok szerint gyógyíthatatlan volt, és az Úr Jézus megjelent neki és meggyógyította.
A muszlimok számára az a nagyon nagy kérdés, hogy hogyan lehet Jézus
Istennek a Fia? Egy szombat este teljesen meggyógyult, és vasárnap reggel, amikor
bekapcsolta a TV-t, pont két prédikátor erről beszélt, ezt magyarázta, és akkor
elfogadta az Urat. Újjászületett annak a programnak kapcsán. Később a felesége
sclerosis multiplexet kapott, teljesen lebénult és megvakult.
Mivel neki megvolt az Ige, 24
órában járatta [lejátszotta] a feleségének. Először a látása jött vissza, és
azután két évre rá teljesen felépült a
testében is. Több példát is tudnék nektek hozni, nem csak ezt az egyet. Ezért
vagyunk mi nagyon erőteljesen az Igén állva.
Tudjuk, hogy az Igén állva bármi
megszerezhető, nincs a szívemben kétség efelől. Semmiféle kétség nincs, csak
bele kell mennem újra az Igébe, és bele kell mélyednem,
mert hit van az Igében. Nem kell az egész
Könyv egyszerre. Egy Ige is elég, amit be kell
építened, de kitartóan kell benne lenni,
hogy megszerezd, ami benne van.
Elmagyarázza itt a 8. és 10. fejezet – mert ugyanígy működik az
üdvösségünk is, ha szívvel hiszünk és a szánkkal vallást teszünk róla, akkor
megtartatunk. Mert szívvel hiszünk a megigazulásra, és a szájjal teszünk megvallást
a ‘szódzó’-ra [görög szó], az üdvösségünkre. A szánkkal tesszük ezt. A szánkkal tesszük a megvallást a
megoltalmazásra, a védelmünkre, az anyagi biztonságunkra, a teljes gyógyulásunkra,
mindenre.
Egyik kedvenc igeversem következik a Lukács Evangélium 17. fejezetéből.
Ugyanis az Igében van benne az a hit, amely kell neked.
Lukács 17,5: És mondának az
apostolok az Úrnak: Növeld a mi hitünket!
17,6: Monda pedig az Úr: Ha annyi
hitetek volna, mint a mustármag, ezt mondanátok ím ez eperfának: Szakadj ki gyökerestől,
és plántáltassál a tengerbe; és engedne néktek.
Itt a zsidóknak előtte Jézus azt mondta, hogy bocsássanak meg
mindenkinek, akik ellenük vétkezett. És a törvénnyel ez is ellenkezett, mert ott a
fogat fogért volt leírva, hogy hogyan kell megfizetni.
És erre azt mondták, hogy akkor Uram, adjál nekünk erre több hitet,
mert több hitre van szükségünk. És erre
mondta az Úr, ha annyi hitetek lenne, mint a mustármag… Ez az egyik legkisebb mag, és nem lehet keresztezni semmilyen módon. Akkor azt
mondanátok annak a problémának, amivel szembesülsz…
Ha van hited, akkor azt mondod. Akkor igenis ki kell mondani valamit, szólni kell ahhoz a problémához. És az fog engedni neked, amihez szólsz, akár a fügefa,
vagy bármi más, amihez szólsz! Vagyis először meg kell alapoznod a szívedet az Igével, amiben ott van az
a hit. És amikor jön a probléma, akkor szólod
az Igét, és hittel parancsolsz, hogy az
eltávozzon.
Betegség távozz el a gyermekeimről, szegénység távozz el az életemből!
Ha van hited, akkor mondod ezt, a száddal mondod ki. Ugyanígy ha vallást teszel az Úr
Jézusról, és a szívedben hiszed, hogy feltámasztotta Isten a halálból…
Azért fontos ez a feltámadásban
való hit, mert Jézus most él. Péter
kapta meg ezt a kijelentést, és az emberek hisznek Jézusban. Szinte az egész ország hisz nálunk Jézusban, csak nincsenek újjászületve.
Mint ahogy én is ilyen hívő voltam 33 éves koromig. Mert nem tanítottak meg arra, hogy a hitemet ki is kell mondani. Gyülekezetbe jártam
és gyülekezeti tag voltam. Mindannyian egyformák voltunk, szerettünk eljárni
partikra, italoztunk. Voltak a gyülekezetünkben, akik újjá voltak születve, biztos
vagyok benne, de az én köreimben nem voltak ilyenek.
Tehát a 33 év elfecsérelt volt az életemben. Addig is jó volt
gyülekezetbe járni, mert az egész atmoszféra, hangulat, a közeg nagyon jó volt.
Hogyan jön a hit hozzánk? Hallásból és a
hallás Isten Igéje által jön hozzánk. Dicsérjük az Urat ezért.
És ezért hallgatjuk az Igét
éjjel-nappal, és az elménket pedig meg kell újítani
erre, hogy ne úgy gondolkodjunk, ahogy a világ, hanem mint az Ige. Át kell változnunk a gondolkodásmódunkban. Most már a
hit kapujánál állok, sok minden lemaradt a mai jegyzeteimből, de majd folytatjuk a jövő
vasárnap. Jövő vasárnap egy teljes kenyércipót kaptok.
Szükségünk van erre a hitre nagyon. Láttam egész városokat, hogy
valóban kijönnek megnézni, hogy mi történik itt, és ennek itt van az ideje, hogy
megnyíljon a szemük rá. És amit képesek vagyunk együtt elvégezni – hiszem és azt
megvallom. Mi is hiszünk, és azért szólunk. A II. Korinthus 4/13 verstől fogjuk majd
ezt olvasni, és hálákat adunk közben Istennek. Biztos, hogy ma is ki kell mondanunk
valamit. Dicsőség Istennek! Ámen!
„Ráadás”: Áldunk benneteket, a Jézus Krisztus szent nevében.
Legyen áldás rajtatok és a családotokon,
gyarapodás az Úrtól és Isten áldásai. Munkahelyek jöjjenek hozzátok, jól fizető
munkahelyek, biztos fizetések. Ezek új üdvösségajtók a világra. Ebben
gyarapodjatok, az Úr örömében legyetek. A jövő héten visszavárunk benneteket! Az
imakörben szorgalmasak legyetek.
A függőleges vonallal jelölt
részek más fordításból származnak.