2012.09.12.
KEGYELTSÉG
Feljegyzés
Jim Sanders tanításából
2012. szeptember 09.
Utcai
evangelizációkat folytatunk vidéken, településeken. Amikor megyek, akkor nem én
akarom kézben tartani [ezeket], a pásztornak rossz az elképzelése erről. Ott a helyi
pásztor a legfelsőbb hatalom és ő dönti el, hogy akar-e az utcán dicséretet
felállítani és úgy szolgálni az Urat, hirdetni az Igét, vagy a nélkül.
A
gyülekezetek tagjai kell, hogy ilyenkor közösen kimenjenek az utcára, és mindenkivel,
akivel lehetséges, az újjászületés imáját
elmondatni, hogy újjászülessenek, mert erről szól ez a munka. Olyan kis
településekre megyünk most el, ahol talán, ha meghirdetnénk egy alkalmat, nem is
nagyon jönnének az emberek, de az utcán kint vannak, és nagyon sikeresek ezek az egyenkénti személyes beszélgetések és
imádságok.
Most
pl. nagyon fontos kontaktszemélyekkel ismerkedhetünk meg. Egyiptomból van itt egy
drága ide látogató asszony, aki mondta, hogy Egyiptomban
hívőként éli az életét. És szeretnénk őt is felruházni az üdvösség üzenetével, mert a kinti kopt
keresztények tíz millió számra vannak. Képzeljétek el, ennyi keresztény hívő van,
és nem tudni, közülük hányan vannak újjászületve. Tehát kell, hogy kint is
folyjon majd ez a szolgálat.
Az
evangélistáink nagyon kiváló munkát
végeznek, nem akarjuk az ő kenyerüket elvenni, de ezt a munkát mindenki végezheti. Teljesen más hangvételben,
és stílusban zajlik ez a munka, és ezt mindenkinek
meg kell tanulnia. És a pásztornak legyen egy serege
erre, a helyi gyülekezete. A környező gyülekezetek is segíthetnek.
A
pénteki napon is végeztünk egy ilyet, néhányan ott voltatok, és láthattátok milyen
sikeres volt. Még egy-két házba is belátogattam és imádkoztam ott szükségben lévőkért.
Tehát, ha én is ott vagyok, akkor szívesen megteszem ezt, de e nélkül is folyik ez a
munka.
Egy
nagyon erőteljes tanítás lesz a mai tanítás. Lehet, hogy még ilyen formában nem is
hallottátok. Szeretném megemlíteni nektek a mai napon a tanítás első Igéjeként:
Zsoltár 102/13-ban mondja, hogy eljött a megszabott
idő, ezért Isten kell, hogy könyörüljön az Ő Sionján. Ez az Ige, a mai
pillanatnak az üzenete.
Zsoltár 102/13 Te kelj fel, könyörülj a Sionon!
Mert ideje, hogy könyörülj rajta, mert eljött a megszabott idő.
Ha
a mai napon velem tartasz, és figyelmezel arra, mit is mondok, akkor meg fogod érteni,
hogy mit is jelent, Isten kegyeltsége.
Keresztények
sokaságára az jellemző, hogy mivel a törvényt
prédikálják nekik és tanítják nekik, a törvény, ahogy beépül a szívükbe, az
csak megerősíti a bűnt az életükben. És
így a bűntudattal párosul ez, és a bűntudattal
teljes hívő pedig a gyülekezetbe járás folyamán épül ki. A vallásosságból jön ez elő.
Zsidó 10/1 Mivel a törvényben csak árnyéka van az
eljövendő javaknak, nem a valóság igazi képe, ezért azokkal az áldozatokkal,
amelyeket esztendőnként rendszeresen bemutatnak, sohasem tudják tökéletességre
juttatni az odajárulókat;
2. Különben megszűnt volna az áldozás; hiszen, ha
egyszer megtisztultak volna az áldozók, többé semminemű bűntudattal nem bírtak
volna.
Mivel mi az Úrhoz tartozunk,
és megtisztult a szent vér meghintése által
a lelkiismeretünk, ezért többé nem szabadna, hogy bűntudatban éljünk. Keresztények
sokszor úgy gondolják, hogy minél inkább bűntudat
teljes az ember, annál inkább alázattal teljes.
De én azt mondom neked – lehet, hogy újdonságként érint –, hogy Isten gyűlöli a bűntudatot. Miért? Mert ez
arról kiabál az életedben, hogy Krisztus nem vitte el a bűnt az életedben, nem
semmisítette meg a bűnt az életedben. Ezt mondja:
János 1/29 ...Ímé, az Istennek ama Báránya, aki
elveszi a világ bűneit!
Ebben az esetben az ember ezt nem
hiszi teljesen. A bűnt úgy lehetne
meghatározni az egyik legegyszerűbb módon, hogy eltévesztjük
a célirányt. Jézus elvette tőlünk ezt az
elvétést. Ha az ember bizonyos dolgokon megy keresztül, és közben azt kérdezi, hogy
Uram, hol vétettem el?
Akkor
az azt jelenti, hogy úgy kérdezzük, mintha nem hinnénk azt, hogy Jézus megváltott minket attól is, hogy elvétsük a végcélt. Úgy kellene gondolkodnunk
ilyenkor, hogy velünk kapcsolatban nincs semmi kivetnivaló.
Mert minél inkább kérdezgetjük
magunktól, hogy hol is vétettük el, annál inkább bűntudat teljesekké válunk. És a bűntudatteljesség
pedig megöli az embert egy lassú halállal, először
depressziós lesz, elnyomott lesz, és azután beteg lesz.
A
gyülekezet pedig ezen a helyen van jelenleg, a bűntudatteljesség állapotában.
Mondaná erre valaki, hogy – jó, akkor nem járunk többé gyülekezetbe. Ezért vannak
annyian szentek kint a világban.
A megoldás az, hogy olyan
gyülekezetbe kell járni, ahol nem a bűntudattal
terhelnek még továbbá. A törvényeikkel
úgy teletömködnek, hogy a végén úgy méred
meg magadat, hogy nem vagy alkalmas arra, hogy téged Isten meggyógyítson, vagy, hogy
gyarapítson.
Tudod-e,
hogy a Róma levélben, vagyis a Bibliában ott áll, hogy a bűn zsoldja a halál? Tudod-e azonban, hogy ez nem
igaz számunkra, mert a bűneinktől mi megtisztíttattunk.
A mi bűneink eltöröltettek,
vagyis számunkra az a törvény nem igaz, mert Isten kegyelmi ajándéka számunkra az örök élet.
És a kegyelem pedig meg nem érdemelt, ki nem érdemelt kegyeltséget jelent.
Vagyis
nem szolgáltál rá arra, hogy Isten kegyelmez neked, nem tudtad kiérdemelni, és nem
tudtad megérdemelni. Vagyis gyakorlatilag úgy is olvashatod a Bibliádat, hogy ahol a kegyelem szót olvasod, oda a kegyeltséget helyettesíted be.
Róma 4/7 Áldottak, akiknek megbocsáttattak az ő
hamisságaik, és akiknek elfedeztettek az ő bűneik.
Kiérdemeltük-e
ezt? Vagyis az Úr áldásai azokon vannak,
akiknek a bűneik elfedeztettek, megbocsáttattak.
Korinthus I. 15/10 De Isten kegyelme által vagyok,
ami vagyok; és az Ő hozzám való kegyelme nem lett hiábavaló; sőt többet
munkálkodtam, mint azok mindnyájan, de nem én, hanem az Istennek velem való kegyelme.
A
kegyelem szót kegyeltséggel is helyettesítheted. Istennek a
kegyeltsége van felettem, folytonosan, állandóan. És itt az idő, hogy Istennek a
kegyeltsége az egész Gyülekezete felett ott legyen. A mai napon képes vagy úgy
kimenni innen, hogy rajtad van a kegyeltsége.
Ha
a törvény cselekedetei által tartod magad igaznak, akkor az a saját cselekedeteidből van, és akkor kiestél ebből a kegyeltségből, kiestél a
kegyelemből. Így lehet összezavarodni Isten
kegyelme témakörében, ha úgy gondoljuk, hogy arra rászolgáltunk.
A
kegyeltséget nem lehet kiérdemelni. Mi az, ami
arra hajt minket, hogy megpróbáljuk azt elnyerni? A törvény! De a törvény nem azt célozta, sohasem azért adatott, hogy az
embert szentté, vagy megigazulttá tegye.
A
törvénynek nem az volt a szándéka, hogy megigazítson téged. A Róma 3/20 mondja,
hogy a törvény ismerete által van a bűn az életünkben. Ahol nincs törvény, ott
nincs bűn, mondja a Róma 4/15-ben. Vagyis ki
akarunk jönni a törvény alól, és be akarunk
menni a kegyelembe. Tanuljuk a következő Igéből, hogy:
Róma 5/2 Aki által van a menetelünk is hitben ahhoz
a kegyelemhez, amelyben állunk; és dicsekedünk az Isten dicsőségének
reménységében.
Hallelúját
zengünk! Amikor az ember keményen munkálkodik
azon, hogy elnyerje Istennek ezt a kegyeltségét, akkor pont kiesik a kegyelemből. Mi az, ami a halált hozza az életünkbe? Menjünk a:
Korinthus II. 3/7 Ha pedig a halálnak betűkkel kövekbe
vésett szolgálata dicsőséges volt, úgyhogy Izrael fiai nem is nézhettek Mózes
orcájára, arcának elmúló dicsősége miatt:
Mi
az, amire itt hivatkozik? A tízparancsolatra
utal, és ezt a halál szolgálatának nevezi
itt ebben a versben. Nézzük a 8-as verset.
8. Hogyne volna még inkább dicsőséges a Szellemnek
szolgálata?
A
Szellemnek a szolgálata pedig a kegyelem. A kegyelmet, a kegyeltséget
szolgáltatja az életedre.
9. Mert ha a kárhoztatás szolgálata dicsőséges,
mennyivel inkább dicsőséges a megigazulás szolgálata?
A
tízparancsolatot, a kárhoztatás szolgálatának olvasod itt. De a kegyelem szolgálata sokkal inkább túlhaladó
dicsőséggel rendelkezik. A tízparancsolatban nem
találod meg Isten kegyelmét. Az emberek
próbálják az életüket úgy élni, hogy a halál
szolgálata alatt tartják azt.
A törvénnyel az a baj, hogy megöli a kapcsolatunkat Istennel, és az elménkre is súlyos kihatással van. Az Úrral
való kapcsolatunkra súlyos kihatással van, ugyanis olyan dolgokat próbálsz
kiérdemelni cselekedetekből, amit Ő kegyelemből
tud csak odaadni.
Ebből
a tanításból azt fogod megérteni, hogy az életed, a szellemed, a lelked, a tested az
egész elhívásod, mind az Ő kegyelméből
adatott neked, és nem cselekedetek által jutsz el oda. Rájön az ember arra, hogy
nem olyan hatlövetű, mint amilyennek gondolja magát.
Mindképpen
így van ez Isten szemében. Ezért szükségünk
van erre a tudásra, és ez egy nagyon jó
tudás, amit ma veszünk magunkhoz. A Bővített
fordítás szerint fogom olvasni a következő Igéket.
Kolosse 2/14 Érvénytelenítette,
eltörölte, és eltávolította az adóslevelet, kötelezettségekről szóló okiratot,
annak jogi rendelkezéseivel, és követeléseivel, követelményeivel, amely érvényben,
hatályban volt, és ellenünkre volt. Ezt az adóslevelet, annak rendelkezéseivel,
határozataival, és követeléseivel, követelményeivel Ő félretette, és teljes
mértékben elvette, kimozdította az utunkból azáltal, hogy odaszegezte az Ő keresztjére.
15. Isten lefegyverezte a
fejedelemségeket, és hatalmasságokat, amelyek ellenünk magasodtak, emelték magukat,
és nyilvánvaló példává tévén őket, látványosságként mutogatta őket,
győzelmet aratván, győzedelmeskedvén felettük Őbenne, és a keresztben.
Hallelúja!
Ha
valami így el van törölve, akkor az egyszer
és mindenkorra elmúlt, eltűnt az életedből.
Vagyis akkor, amikor Isten ezt a keresztre
szegezte, akkor az összes parancsolatot, rendeletet, mikénteket, rendeléseket eltette az útból. Vagyis továbbá
már nem a törvény időkorszaka alatt vagyunk.
Az
ördögnek ugyanis szüksége van törvényre, hogy az adasson neked, ahhoz, hogy
utána bűnösnek érezd magad. Az ördögnek
szüksége van a törvényre ahhoz, hogy utána szégyelld magad, hogy utána kárhozat alá tudjon téged tenni, hogy a bűntudat alatt tudjon tartani. Ehhez az ördögnek
szüksége van arra, hogy a törvény életben legyen.
Vegyük
Ádámot és Évát példaként a Kertben.
Akkora méretű terület volt ez, mint egész Európa. Azt mondta nekik Isten, hogy
látod-e ezt az egy fát? Minden más fáról ehetsz, de erről az egy fáról nem. Ha
belegondolunk, ez azt jelenti, hogy még az élet
fájáról is ehettek volna.
És
ha arról ettek volna, akkor az egész kimenetelünk
az örökkévalóság szempontjából, másként alakult volna. De mivel ebben a fában benne volt a törvény, ez volt az egyetlen tiltás, ezért az ördög ezen az egy területen tudta őket megkísérteni.
A
démonoknak ahhoz, hogy erővel rendelkezhessenek az életedben, szükségük van arra,
hogy a törvény éljen ott, hogy tudjanak azzal
kárhoztatni téged. Vissza fogunk erre
különben mindjárt térni, de ezt látni kell.
Lehet
tisztán látni, hogy mi történt a Gyülekezettel. Teljesen a törvény alá rekesztik magukat. Az előző időkorszaknak a része volt a törvény.
És a törvény, a vezérlőmesterükké adatott, hogy elvezérelje őket Krisztushoz. Törvény nélkül, kárhoztatás nélkül, az
ördögnek, a démonoknak nincs ereje feletted!
Más fordítás szerint:
Jelenések 1/5. Minden dicsőség annak, Aki szeretett
minket, és szabaddá tett minket, minden bűnünktől, azáltal, hogy kiontotta az Ő vérét
érettünk.
Ennek
az ellentétje, a törvénynek a léte, ami
állandóan a bűneinkre emlékeztet minket. A
kegyelem pedig a megigazultságunkra emlékeztet minket. Olvasod az Ésaiásban, hogy az
ember saját igazsága olyan Isten előtt, mint
a levetett szennyes ruha.
Nagyon
boldog nap lesz ez a mai, meg fogod érteni a mai napon, hogy mi az, amit szándékozott
Isten eljuttatni hozzád a Páli Evangéliumban. Az ő Evangéliuma, a kegyelem Evangéliuma
volt. Pál vallásos zsidó neveltetést kapott, és a legmagasabb rabbi fokozatra jutott el az
életében.
Galata 1/1 Pál apostol, nem emberektől, sem ember
által, hanem Jézus Krisztus által és az Atya Isten által, aki feltámasztotta Őt a
halálból;
Tehát
ő olyan apostol, aki nem emberektől, hanem Istentől
vette a rendelést. Ezért mondja Pál azt, hogy én Istent a szellememmel szolgálom, nem a törvény erejéből.
2. És a velem levő összes atyafiak, Galácia
gyülekezeteinek:
3. Kegyelem néktek és békesség az Atya
Istentől, és a mi Urunk Jézus Krisztustól,
4. Aki Önmagát adta a mi bűneinkért, hogy
kiszabadítson minket e jelenvaló gonosz világból, az Istennek és a mi Atyánknak
akarata szerint.
Ezek
a zsidók tehát tudták itt, hogy ők ki lettek szabadítva
a törvény rabságából.
5. Akinek dicsőség örökkön örökké! Ámen.
6. Csodálkozom, hogy attól, aki titeket Krisztus
kegyelme által elhívott, ily hamar más evangéliumra
hajlotok.
Hogy
ily hamar elhajoltatok az igaz Evangéliumról,
egy más Evangéliumra. Ezt a 6-os verset elolvassuk a Bővített fordítás szerint is.
6. Meg vagyok lepődve, meg vagyok
döbbenve, hogy ti ilyen gyorsan hite hagyottá váltatok, és elpártoltatok attól, aki
Krisztusnak, a Messiásnak a kegyelme, vagyis meg nem érdemelt kegyeltsége által
meghívott, és elhívott titeket és, hogy a hűségeteket, ragaszkodásotokat
áthelyeztétek egy másik, egy ezzel ellentétesen szóló evangéliumba.
Egy
másik Evangéliumra, egy ellentétes
Evangéliumra mentetek. A kegyelem evangéliumát nevezi „az Evangéliumnak”. Meg
vagyok lepődve, sőt meg vagyok döbbenve, hogy ily hamar elfordultatok a kegyelem Evangéliumától? Mert ez
a Krisztus Evangéliuma, a kegyelem Evangéliuma. Ez a jó hír, ez az örömhír, ez a kegyelem Evangéliuma.
7. Nem mintha lenne, vagy lehetne
egy másik eredeti evangélium, de szemlátomást vannak némelyek, akik zavarnak,
zaklatnak titeket, és elvadítanak titeket egy másfajta tanítással, amelyet
evangéliumként ajánlgatnak nektek, és el akarják ferdíteni, ki akarják forgatni a
Krisztus, a Messiás evangéliumát, valami mássá téve azt, ami abszolút nem
az.
A
kegyelem Evangéliuma, az eredeti Evangélium
– mondja. A Krisztus Evangéliuma, a kegyelem
Evangéliuma. De vannak némelyek, akik zavarnak, zaklatnak titeket egy másfajta tanítással, és el akarják ferdíteni Krisztusnak ezt az Evangéliumát,
olyan más dologgal, ami abszolút nem az Evangélium.
Vannak
olyanok a nagyok között, a szellemi óriások között, akik végre kitörtek a hagyományos, az elferdített
evangéliumból, a kegyelem evangéliumát
hirdetik végre. Amikor az ember így szabaddá
lesz, akkor az ördög nagy bajba kerül. Ismét a Bővített
fordítás szerint:
8. De még ha mi is, vagy akár egy angyal a mennyből,
hirdetne nektek egy olyan evangéliumot, amely ellentétes, és eltér attól, mint amit
mi prédikáltunk nektek, átkozott, pusztulásra szánt, anathéma, átok alá szánt,
örök büntetésre ítélt legyen az a személy.
Vagyis
Pál mondja: leszögeztem nektek, hogy egyetlen
Evangélium létezik, az a kegyelem
evangéliuma.
A
9-es verset már nem is kell olvasnunk, mert ugyanezt megismétli még egyszer. Vagyis az
az Evangélium, amit Pál prédikált, az a kegyelem Evangéliuma. Tehát semmi más nem fog működni az életedben, ha nem a kegyelem Evangéliumát hirdeted, és ragadod meg. És én csak azt akarom hirdetni, amit
ők hirdettek.
10. Most tehát emberek kegyeltségét igyekszem
megnyerni, vagy Istenét? Azt keresem-é, hogy embereknek tetszek? Ha még most is
népszerűséget keresnék, vagyis kívánnék az emberek előtt, akkor nem szabadna, hogy
a Krisztus, a Messiás foglya, szolgája legyek.
A
kegyelem Evangéliuma fog hozni bizonyos dolgokat az életedre. Ha embereknek akarsz továbbra is tetszeni, akkor a törvényt fogod hirdetni. El kell döntened, hogy embereknek akarsz-e inkább tetszeni, vagy Istennek?
A
következő két versből azt fogjuk megtudni, hogy Pálnak közvetlen kijelentése volt erről Istentől, Jézus
Krisztustól, ami a kegyelem Evangéliuma volt, és ezt hívja az eredeti Evangéliumnak.
Ezt
most nem olvasom el, de a neten fent lesznek ezek az igeversek bővített fordításban.
Tehát a kegyelem időkorszakában élünk, ez a
lényeg! Volt egy időkorszak, amikor a törvény
alatt éltek. Mi pedig az Újszövetségnek az áldásai
alatt élünk.
Róma 3/20 Annak okáért a törvénynek cselekedeteiből
egy test sem igazul meg Őelőtte: mert a bűn ismerete a törvény által van.
21. Most pedig törvény nélkül jelent meg az
Istennek igazsága, amelyről bizonyságot tesznek a törvény és a próféták;
Tehát
a törvény által van a bűn ismerete, és ez
Istennek igazsága, ami a törvény nélkül
jött hozzánk. A következő Igében összefoglalja:
28. Azt tartjuk tehát, hogy az ember hit által
igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül.
Vagyis
hit által van a megigazulásunk a törvény cselekedetei nélkül.
Megnézzük a Mózes I-ben, hogy milyen
szövetséget szánt Isten az embernek?
Mózes I. 2/16 És parancsolta az Úr Isten az
embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.
17. De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról
ne egyél; mert amely napon eszel arról, bizony meghalsz.
Az
összes fáról ehettek volna, kivéve ezt az egyet. Az élet fájáról is ehettek volna, csak erről az
egyről nem. – A jó, és a gonosz tudásának fájáról ne egyél! Isten nagyon könnyűvé
tette az együtt járásukat Istennel, hiszen
szabadon ehettek ebből a hatalmas kertből, bárhonnan, ahonnan akartak, csak erről az
egy fáról nem volt szabad enniük.
Az
áldások áradnak addig hozzátok, amíg ezt az
egy parancsolatot betartjátok. Évát miért
nem azzal kísértette meg az ördög, hogy ölje meg Ádámot? Azért nem kísérthette meg, mert nem volt ilyen törvény. Vagyis az nem lett volna kísértés,
mert a bűnnek ereje a törvény.
Ott
voltam Dél-Libanonban és egy rádióállomást hoztunk létre, teljes egészében
zajlott ott a háború. Nem voltak ott törvények, hogy mit, hogyan. Hat éve folyt ott a
háború, és mégis minden jól funkcionált. Megcsináltuk a dolgunkat, az iskola is
ment, arra mentél, amerre akartál. Ha az embernek meg van ez a szabadsága, akkor csak arra kell vigyáznia, hogy
pontosan, jól működjön.
Látnod
kell tisztán tehát, hogy ez volt az egyetlen terület, ahol az ördög képes volt őket
megkísérteni. Ugyanígy van ma is, ahhoz, hogy az ördög bejuthasson egy ember életébe, szüksége van az
ördögnek egy törvényre. Ennek a fának a
neve a halál fája volt? Nem!
Nem.
Isten azt akarta, hogy szabadon járulhasson
az ember Isten elé, mindenféle bűntudat nélkül. Mi történt miután ettek erről a
bizonyos fáról? Mi volt az első dolog, mikor Isten kereste őket? Elrejtőztek Isten elől.
Zsidó 10/22 Járuljunk hozzá igaz szívvel, hitnek
teljességével, mint akiknek szívük megtisztult a rossz lelkiismerettől a vérrel
való meghintés által, és testük meg van mosva tiszta vízzel.
Mi
a rossz, vagyis gonosz lelkiismeret? A gonosz lelkiismeret az egy bűnnel teljes lelkiismeret, és azért gonosz lelkiismeret, mert
mindig a bűn felől gondolkodik. Ezt írja ott
az I. Timótheus 4-ben, hogy el van pecsételve, meg van bélyegezve a lelkiismeretük. Mindig a bűnről
gondolkodnak.
Isten
nem akarta, hogy az ember bűntudattal éljen, Isten egy kapcsolatot akart, egy családot akart magának. Még egyszer
hangsúlyozom, hogy a Kertnek bármely fájáról ehettek volna, csak erről az egy fáról
nem. De most már van valami, amibe a sátán bele tud kapaszkodni, és meg tudja kísérteni őket. És a sátán beléjük szülte,
megszülte bennük a bűntudatot.
Az
Úr meg kihozott minket az Ő kegyelme által
erre a szabadságra, hogy hatalmasabb dolgokon
tudjunk gondolkodni, hogy az Úr munkáin
tudjunk időzni. Hallelúja. Volt a Mózesi szövetség annak idején, amikor Isten adta a
tízparancsolatot a népnek. A II. Mózesben
olvassuk.
Mózes II. 20/1 És szóla Isten mindezeket az
Igéket, mondván:
2. Én, az Úr vagyok a te Istened, aki kihoztalak
téged Egyiptomnak földjéről, a szolgálat házából.
3. Ne legyenek néked idegen isteneid énelőttem.
4. Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi
hasonlót azokhoz, amelyek fenn az égben, vagy amelyek alant a földön, vagy amelyek a
vizekben a föld alatt vannak.
13. Ne ölj.
14. Ne paráználkodjál.
15. Ne lopj.
16. Ne tégy a te felebarátod ellen hamis
tanúbizonyságot.
Ezután
közvetlenül, nézzük meg, hogy mit tett Isten?
24. Földből csinálj nékem oltárt, és azon
áldozd a te égő- és hálaáldozatodat, juhaidat és ökreidet. Valamely helyen akarom,
hogy az én nevemről megemlékezzetek, elmegyek tehozzád és megáldalak téged.
A
földből csinálj nekem egy oltárt. Egy áldozatot
mutass be nekem, és akkor én, megáldalak.
Isten mindenható! Mondja, hogy én úgyis tudom, hogy nem tudod megtartani a parancsolatokat. Csinálj a
földből nekem egy oltárt, és áldozatot mutass
ott be nekem, és én megáldalak téged azért
az áldozatért, amit bemutattál nekem.
Mert
Isten tudta, hogy a parancsolatokat nem tudják megtartani, ezért megmutatta, hogy ily módon
lehetsz mégis áldottá. Isten tudta, hogy a
tízparancsolatot az ember nem lesz képes betartani, ezért egy szeplőtelen áldozatot kellett bemutatni a bűneikért,
ami a Jézusi áldozat előképe volt.
Ezért
tartsuk azt az eszünkbe, hogy senki emberfia nem
volt képes arra, hogy a törvényt megtartsa.
Mert az az embereknek az elképzelése az Ószövetségről, hogy ha megtartották a
törvényt, akkor áldottak lettek. Nem azért lettek áldottak. Azért lehetett az áldás teljessé rajtuk, mert az áldozatot mindig bemutatták értük.
Mert
az Istennel való egyezségük az volt, hogy a
törvénynek minden parancsolatát, minden jottáját meg kellett tartaniuk, mert
különben az egész ellen vétkeztek. Hogyan került mégis rájuk az áldás?
Készíteniük kellett egy oltárt, és azon bemutatni, egy szeplőtelen áldozatot, egy hibátlan állat
áldozatát, és akkor lehetett rajtuk az áldás.
Dávid
sem azért kapta az áldásokat Istentől, mert megtartotta a törvény összességét.
Dávid nagyon sokat tudott Istennek a dolgairól, és a királyságot is elnyerte Istentől, de ennek ellenére,
hogy áldásokban élt, megszegte a törvényt.
Neki is pl. több felesége volt. De ettől még áldott volt.
Napi áldozatokat kellett bemutatni, vagyis az áldások jöttek az életükre, bár a
törvényt nem tudták betartani. Egy törvény volt, amit a királynak be kellett
tartani, mert különben elvesztette a királyi hivatalát. Ha más istenekhez fordult, ez bevégezte a királyi
pályafutását.
Miért?
Ha valamelyik király más istenekhez fordult, akkor a Jehova Istenének már nem mutatta
be az áldozatait, és ez által az áldásoknak a
folyama megszakadt. Tehát senki nem volt képes megtartani a törvényt, ugyanis a
törvény nem azért adatott, hogy megigazítsa az embert. A törvény azért adatott, hogy lássa meg az ember, hogy kicsoda is valójában. Hogy belássa az ember,
hogy nem megy a saját erejéből.
A
törvény azért adatott az embernek, hogy meglássa
az ember, hogy mi a bűn. Vagy, hogy meglássa
azt, hogy ő egy bűnös. Isten nem tudta
átugrani ezt az ószövetségi időszakot, a törvény szakaszát, hogy rögtön az
Újszövetséget hozza. Mondjuk, hogy Jézus megmenti a bűnösöket. Igen, de mi a bűnös?
A
törvény hozta be a bűn ismeretét. Ha kihagynánk a törvény időszakaszát, akkor ki
tudná magáról, hogy ő a bűnös? Amikor Lucifer fellázadt
Isten ellen, akkor az angyalok még nem tudták, hogy mi az ellenszegülés, az Istennel
szemben való ellenszegülés. Az angyalok soha nem hallottak a bűnről előtte. Mi az
igazi probléma?
Gordon
Lindsaynak abból a könyvéből, amit kiadtunk, kiválóan meg lehet érteni, hogy ekkor
az angyalok rátekintettek az egész világegyetemre, és megnézhették, hogy mik
történnek valójában? Hogy ha fellázadtak
Isten ellen, akkor hová jutottak. Az angyalok
ugyanis nem tudták, hogy Lucifer valami rosszat tett, bűn találtatott őbenne. Mi az? A
bűn angyalban találtatott.
Mi
tudjuk, mert a törvénynek az időszakából a bűn ismertté vált, hogy mi az. Ezért tudja az
ember, ha erre rátekint, hogy neki szüksége
van egy üdvözítőre. És az egész
teremtett világa Istennek ezt nézi.
A
törvénynek az időkorszaka azért volt tehát szükséges, hogy az ember számára megmutassa, hogy kárhozat alatt
van, hogy szüksége van egy üdvözítőre.
Tehát a törvény nem azért adatott, hogy az embert megigazítsa.
Vagyis
az ember – vagyis senki – nem kapott azért áldásokat, mert megtartotta a
törvényt, mert senki nem tudta megtartani a törvényt. Az áldásokat, az áldozatok bemutatása által tudta nekik adni Isten. A
Mózesi törvény időszakában Isten így tudta az áldásokat folytonosan befolyatni az életükbe.
Tudod-e,
hogy a keresztények számára a mai időkorszakban, a kegyelem korszakában mégis jobban
ismert a törvény, mint a kegyelem időszakában, a kegyeltség? A törvény ismerete által van a kárhozat a szívükön, és a bűntudattal elpecsételt lelkiismeretük. Pedig
nem is tartozunk annak az időkorszaknak a törvénye alá, és a halál szolgálatát mégis prédikálják ma a
gyülekezetekben.
Újra
el fogjuk olvasni a II. Korinthusban az Igét, időzzünk még egy kicsit ezzel a
résszel, mert ez nagyon összefoglalja a mai mondandót.
Korinthus II. 3/7 Ha pedig a halálnak betűkkel kövekbe
vésett szolgálata dicsőséges volt, úgyhogy Izrael fiai nem is nézhettek Mózes
orcájára arcának, elmúló dicsősége miatt:
8. Hogyne volna még inkább dicsőséges a Szellemnek
szolgálata?
9. Mert ha a kárhoztatás szolgálata dicsőséges,
mennyivel inkább dicsőséges a megigazulás szolgálata?
Tehát
a kárhoztatás szolgálata a törvény időkorszakára adatott, és abban az időkorszakban
az dicsőséges volt. A probléma ott volt, hogy az ember nem volt képes, hogy megtartsa
a törvényt. Isten azt mondta, hogy itt az ideje, hogy tovább lépjünk, az ember nem képes arra, hogy
ezt megtartsa. És itt, valami nagyon fontosat kell majd látni!
Minden Írás, Istentől ihletett. De nem minden Írás vonatkozik a mai hívő számára! Ámen!
Jézus
azt mondta ezeknek a vallásos zsidóknak az Ószövetségben, hogy ha megbotránkoztat a
szemed, mert ránéztél a másik nemre, vájd ki a szemedet. Ha úgy döntesz, hogy meg
akarod tartani a törvényt, és ennek ellenére mégis lopod a másik javait, akkor vágd
le a kezedet.
De
a mai napon egy másik szövetségünk van, mert
úgy sem tudták megtartani a törvényt. Isten tudta, hogy nem tudja megtartani az ember a parancsolatokat. A
mai napon is lehet látni, hogy milyen emelt fővel, milyen kevélyen járnak ezek a vallásos zsidók, és
milyen büszkék arra, hogy ők soha nem követtek el házasságtörést.
Ezért
az Úr olyan magasra emelte a lécet számukra,
amit már képtelenek voltak a saját erejükből betölteni, rá sem volt szabad nézni
az asszonyra. Van-e annak értelme ma, hogy
megtartsuk a szövetség törvényeit? Okos-e az ember, ha így tesz?
A
törvénynek kellett először jönnie, és
azután jöhetett Jézus. Isten úgy hivatkozik
a törvényre, mint az iskolavezérlő mesterünkre.
Ez nagyon fontos, és olvassuk is el.
Galata 3/24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő
mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg.
25. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé
a vezérlő mester alatt.
Tehát
a törvény, mint egy igazgató szerepet töltött be, hogy merre menjen az ember, de
mikor eltöröltetett a törvény, és jött
Krisztus, többé nem vagyunk a vezérlőmester alatt. Vagyis nem vagyunk már a
törvény hatásköre alatt.
A
törvény azért adatott, hogy az ember felismerje
magában, hogy képtelen minderre, és ezért szüksége
van egy Megváltóra. Ezért itt az ideje, hogy
az ember felébredjen arra, hogy ímé itt az új szövetség.
Tisztán
lehet látni, hogy a törvény mit hoz az
embernek. Egyetlen egy fáról volt tilos enniük, amúgy folytak az áldások. Egy fa,
ami tilos, egész Európa területén, és ott vagy a fa körül, és ott tépelődsz.
Azután vegyük Izraelt, és meg kell tartaniuk a törvényt, és áldozatokat kellett bemutatni, hogy elfedeztessenek a bűneik, és az áldás folyhasson az életükre.
Mi
az, amit nekünk tennünk kell ahhoz, hogy az Újszövetség
áldásai áradhassanak az életünkön? Nekünk milyen áldozatokat kell hoznunk? Ez
az áldozat számunkra, már bemutattatott!
Ez az igazság.
Így szól az igazság, hogy nem
vagyunk már a törvény alatt! A bűneink
megbocsáttattak a múlt, a jelen, és a jövő vonatkozásában!
És
mivel Isten a törvényeit ebben az Újszövetségben az elménkre, és a szívünk tábláira írja, tudjuk pontosan, hogy
mit kell tennünk, és azok a dolgok, amelyekkel eddig harcoltunk, ezek Isten kegyelméből
egyszerűen eltűnnek az életünkből.
Nézzük
ezt meg a Zsidó levél 8 fejezetéből. Mondtam, hogy a mai napon olyat fogsz hallani,
ami felszabadít majd, és nem a kőtáblákon
kell már a szemünket tartani.
Zsidó 8/6 Most azonban annyival kiválóbb
szolgálatot nyert, amennyivel jobb szövetségnek közbenjárója, amely jobb ígéretek
alapján köttetett.
Egy
jobb szövetségünk van, jobb ígéretek. Mit keresünk ott a másik
[szövetség] alatt? Miért kaptunk egy újabbat, egy jobbat? Ha meg van az új Mercedes
autód, akkor vajon miért ülnél be a régi ütött-kopott, szakadt kocsidba? Hogy
alázatosabbnak tűnjél, vagy miért? Miért azzal a régivel jársz? Úgyis előbb-utóbb
szétesik alattad. Nem?
7. Mert ha az az első kifogástalan lett volna, nem
kerestetett volna hely a másodiknak.
Mi
volt a baja az elsőnek? Nem tudták megtartani.
Senki nem volt képes megtartani a törvényt. Egyetlen egy ember volt, Jézus Krisztus. Ő töltötte be és Ő törölte el.
8. Mert dorgálván őket, így szól: Ímé, napok
jönnek, ezt mondja az Úr, és az Izrael házával és Júdának házával új
szövetséget kötök.
Ímé
új szövetséget kötök. Az előző szövetsége Izrael volt. Ugye? Mi,
pogányoknak ehhez semmi közünk nem volt. De ebbe az új szövetségbe mindannyiunkat behozott, ezért a mai napon is ez a
mi szövetségünk, mert Ővele meghaltunk a kereszten, és feltámadtunk Ővele. Vagyis bent vagyunk
a házba! Az unokák bemehetnek a nagyszülők házába? Bent vannak a házban. Nem
fogják őket onnan kizavarni. Hallelúja.
9. Nem azon szövetség szerint, amelyet az ő atyáikkal
kötöttem ama napon, amikor kézen fogtam őket, hogy kivezessem őket Egyiptomból, mert
ők nem maradtak meg az én szövetségemben, azért én sem gondoltam velük, azt mondja
az Úr.
Hallod-e?
Fogok most kötni egy új szövetséget, de nem a régi szerint fogom kötni. A kettőt nem lehet vegyíteni. Nem lehet keverni a kettőt, nem működik úgy. Vagyis az Ószövetségben
megkötött egyezségeket nem lehet alkalmazni
az Újszövetség idején.
És
van egy új szerződése Istennek, ami egy jobb,
és egy magasztosabb, akkor miért mennék vissza a régire? Azért nem tudnak az
újszövetségi hívők kiteljesedni az
Újszövetségben, mert mindig megpróbálnak az Ószövetség egyezsége szerint teljesíteni. Miről szólt az Ószövetség?
Megtartani a törvényt, áldozatokat bemutatni.
10. Mert ez az a szövetség, melyet kötök az Izrael
házával, ama napok múltán, ezt mondja az Úr: Adom az én törvényemet az ő elméjükbe,
és az ő szívükbe írom azokat, és leszek nékik Istenük és ők lesznek nékem
népem.
Jelöld
be ezt a Bibliádban, hogy ezt én fogom tenni! Én teszem – mondja Isten. Én leszek az
ő Istenük! Akkor a te részed mi? Nézd meg a 11-es verset.
11. És nem tanítja ki-ki az ő felebarátját és
ki-ki az ő atyjafiát, mondván: Ismerd meg az Urat; mert mindnyájan megismernek engem,
kicsinytől a nagyig.
Tehát
nem emberektől lesznek megtanítva erre, mindannyian meg fognak ismerni. Mert az elméjükre és a szívükre írom azokat. Nézd meg:
12. Mert megkegyelmezek álnokságaiknak, és az ő
bűneikről és gonoszságaikról többé meg nem emlékezem.
13. Mikor újról beszél, elavulttá tette azzal az
elsőt; ami pedig megavul és megvénhedik, közel van az enyészethez.
Vagyis
mi benne élünk ebben az Újszövetségben. Az ó időknek az egyezsége a kezdetben az volt, hogy
ne egyél arról a fáról, vagy később, hogy tartsd
meg azt a törvényt. Legyél engedelmes, és mutasd be az áldozatokat.
És
Isten itt azzal jön elő, azt mondja, hogy Én teszem, és Én teszem! Kérdés így merül fel, hogy mi a mi részünk ebben ma. A mi részünk az, hogy higgyünk, de miben?
12. Mert megkegyelmezek álnokságaiknak, és az ő
bűneikről és gonoszságaikról többé meg nem emlékezem.
Ez
a mi részünk, hogy ezt higgyük, hogy Ő irgalmazott a mi bűneinkért nekünk. Megkegyelmezett, és többé nem emlékszik azokra.
Ez az Újszövetség. Mi a mi részünk ebben? Hogy ezt higgyük, hogy megkegyelmezett
nekünk. Eltörölte a bűneinket. Többé nem
emlékezik a bűneinkről.
Isten azt mondja, hogy nem vagyok képes arra a szívre írni, amelyik nem hisz bennem. Nem vagyok képes arra az elmére felírni a törvényeimet, aki nem hisz. Amelyik elme és lélek bűntudattal teljes, annak nem tudok az elméjére írni. Vagyis nem tudok annak az Istene
lenni, aki nem hiszi el nekem, hogy minden bűnét
eltöröltem.
Ez azt is jelentené, hogy megtagadnánk
vele Jézusnak a vérét, hogy az mit végzett
értünk, hogy az megtisztított minket minden
bűntől. Teljesen tiszta, hogy elvégezte ezt értünk az Úr, a múlt, a jelen, és a jövő vonatkozásában is eltörölte bűneinket. Isten azt mondja, hogy az
én Fiamat akkor tiszteled meg, ha nincs bűntudat az életedben!
Ha
valóban hiszed azt, hogy én megkegyelmeztem neked, megkegyelmeztem
az álnokságaidnak, és a bűneidről és a gonoszságaidról többé meg nem emlékezem… Ha ezt hiszed, akkor tudom a törvényeimet a szívedbe írni.
Akkor
vagyok képes azt a kívánalmat elvenni tőled,
hogy többé ne kövesd el azt a bűnt, és egy új
kívánalmat tudok a szívedben ébreszteni, hogy mit tegyél. És ezért többé már
ne okold magad azokért, és ne a saját
hibáidra tekints többé. És ne arra tekints, hogy te milyen vagy magadtól, mert ez a
törvénynek a megcselekedése lenne, vagy az a valami, amit én tettem.
De
Istent nem az érdekli, hogy te mit tettél, vagy mit tudnál tenni? Az érdekli, hogy Jézus mit
tett érted! Higgyél Istennek az irgalmában, hogy a bűnt nem tulajdonítja be neked. Miért kellene
valami olyat hordoznod, vinned, amit Jézus már
elvitt.
Az
emberek mindig keresgélnek egy újabb törvényt. Egyszerűen engedelmesnek kell lennünk.
Ez a mi törvényünk a Róma 1/5-ben, hogy cselekedjük
Isten akaratát.
Róma 1/5 Aki által vettük a kegyelmet és az
apostolságot a hitben való engedelmességnek okáért, minden nemzetek között, az Ő
nevéért;
Vagyis
a hitben való engedelmességet kell
tekintenünk. Hinnünk kell az Ő irgalmában. A
bűnöknek az eltörlése azt jelenti, hogy eltűnt, nincs többé. És ezt a fejedben kell
leszögezned, és ne arra a fára tekintsünk.
És
ha tudod, hogy méltó vagy erre, akkor tudod
Istennek azt a meghívását teljesíteni, hogy odajárulsz
az Ő kegyelme királyi trónja elé, a szükség idején segítséget nyerni,
irgalmasságot nyerni, kegyelmet találni. Kárhozattal
a szívedben nem vagy képes odajárulni a trón
elé.
Sok
minden elhangzott ma. Két-három alkalomra is elnyújthattam volna, hogy ezt elmondjam.
De menjetek rajta többször végig, és kérődzetek rajta, meditáljatok rajta, mert új, és új, és új
dolgokat hallottatok. A képmutatók biztos nem fogják ezt prédikálni. Bőven vannak
ilyenek.
De
ha az ember elcsendesedik és végiggondolja ezt, akkor könnyen fel tudod magad szabadítani, és tovább tudsz lépni az életben, és be tudod fogadni pl. Istennek az anyagi áldásait.
Ha
az ördög hoz valami betegséget vagy valami hazug tünetet, és akkor elkezdjük
kapirgálni a múltat, hogy mit tettem, mit
tettem rosszul vajon… Egyszerűen az ördögnek a bűzlő gonoszságai ezek, és ellent kell állnod.
Az
Úr hozta nekem azt, hogy a Millennium idején az ördög láncra lesz verve, nem lesz
probléma itt a földön. Meg lehet simogatni még akár az oroszlánt is, aki a
báránnyal legel majd, és nem éri a kezedet semmilyen veszély.
Álljunk
fel most, és a drága Úr Jézust fogjuk dicsérni. Szabaddá leszünk, higgyétek el.
Hallgatod, és hallgatod, és újra meghallgatod ezeket, és egyszerűen szabaddá leszel
belül. Most szombaton imakonferenciánk lesz, és a Szellem által fogunk imádkozni,
gyertek, nagyon fontos időket fogunk imádkozni. Mi az, amit ma kimondunk?
Én
azt fogom mondani: Én szabad vagyok, és nem fogok megváltozni, hanem csak még több
kegyelmet fogadok, mert az Ige azt mondja, hogy növekedjünk a kegyelemben, és
növekedjünk a kegyeltségben. Isten kegyeltséget adott nekem, itt a kegyeltség ideje.
Én kegyelmezett vagyok, és én gyarapodó vagyok, és növekszem, terjeszkedem, boldog
és szabad vagyok, mert Jézus szabaddá tett engem. Köszönöm Úr Jézus! Áldott
legyen az Úr Jézus neve. Ámen!
Ez
tényleg kerüljön beléd, jusson a bensődbe. A gyógyító sorok után, egy
bizonyságra kerül sor, majd az üdvösségi ima elmondására, és a Szent Szellem
keresztségre.
Ezt
követően pedig bejelentésre kerül, hogy a Hálózat
TV szeptember végén befejezi a sugárzást, megszűnik különböző okokból.
Pontosan nem részletezte nekem sem a kedves igazgató, de nem lesznek sugárzások. Így
szeptember hónapban még lesznek műsoraink, azután másik ajtó fog nyílni a televíziókban valahol,
hisszük ezt.
Az
Úrnak áldásait befogadtuk a mai napon, és
járj is benne, ahogy vetted, úgy járj abban a dicsőségben. Járj a dicsőségben, járj a hitben, járj a dicsőségben.
Áldások legyenek rajtatok! Köszönjük Úr
Jézus Krisztus. Ámen!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más fordításokból
származnak.