2012.08.09.
KEGYELEM
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. augusztus 5.
A gyógyító kenetről azt hozta az Úr, hogy említsem meg: volt a
bibliaiskolán belül egy gyülekezet, és abból a gyülekezetből jöttek elő a gyógyító
szolgálatok zömében. Nyolcvanas éveiben volt a gyülekezet vezetője, nem volt vele
kapcsolatban semmi különleges, de az evangélisták számára nagy segítség volt,
bátorította őket, óriási szolgálatok voltak ezek. Azért voltak nagy neves
szolgálatok, mert Isten felkentjei voltak. És
most ugyanezt végzi az Úr.
Jelen időkben a legfontosabb, hogy az Igét és a Szellemet együtt tekintsd, és együtt kövesd. Most ebben a pillanatban a torokban, és a
vese területén van gyógyító munkája Istennek. Beszéltem Ausztráliában egy
tanítványommal, aki jelezte, hogy ott kint pedig zömében a csontokat gyógyítja az
Úr.
Azok, akik nem akarnak kilépni evangelizálni, azok bizony lemaradnak. Az
Úr azokat tudja felkenni és kiküldeni
munkára, akik hajlandóak, és akik keresik
Őt. Azt hiszem, hogy az Úr nagyon elégedett lehet az itteni csapattal, mert nagyon sok
evangélistát felkent már, és kiváló szorgalommal
végzik a munkát.
Nagyon fontos, hogy lássátok azt, hogy amiről ma is tanítok – a
kegyelemről –, első pillanatban lehet, hogy nem kapcsolható össze a gyógyító
kenettel és az evangélista munkájával. De hogy megértsük a kegyelmet, szükséges
hozzá, hogy a szolgálatunk jól haladjon. Nem csak személyesen nekünk, hanem azok
számára is, akikért imádkozni fogunk. Az Úr
fogja őket felsegíteni és meggyógyítani.
Az elején egy drága ember, amikor még kezdtem szolgálni, eljárt
rendszeresen az alkalmakra. Már a negyvenedik vagy ötvenedik alkalomra jött, amikor
odajött hozzám, és megjegyezte, hogy ő úgy látja: Isten mindig elvéti, hogy kiket
is gyógyít meg. Mert Isten nem azokat gyógyítja meg, akik saját igazságukkal
dicsekedhetnének. Hanem azokat gyógyítja meg, akiknek nincsenek saját
jócselekedeteik!
Amikor ketten mentek be a templomba imádkozni, és a farizeus férfi
szinte azt mondta Istennek, hogy azt köszönöm neked először, hogy nem asszonynak
születtem, azután, hogy nem bűnösnek születtem, és köszönöm, hogy tizedet
fizethetek és, hogy tökéletes életet élhetek, és nem pogány vagyok. Mellette egy
olyan ember imádkozott, aki a fejét lehajtotta, és azt mondta, hogy Uram bocsáss meg
nekem, mert én méltatlan vagyok a te kegyelmedre.
És ki az, aki Isten áldásával távozhatott? Ő, a másik pedig nem.
Sok vallásos keresztény magát istenné tette, saját maga hitét
isteníti, és az az ő istene. Mi azonban egy új szövetség alatt vagyunk. Nem az
Ószövetség alatt, hanem az Újszövetség alatt élünk. Azt hiszem, hogy a mai napon
is, mint nagyon gyakran a Róma levél 6. fejezetében kezdjük.
Róma 6/14 Mert a bűn tirajtatok
nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
A vallásos beállítottságú emberek, úgy tűnik, nem értik meg. Pál
azt tanítja, hogy én nem embertől vettem ezt az Evangéliumot, amit hirdetek, hanem
maga Isten adta nekem ezt a kijelentést. Pál nagyon buzgó zsidó hívő
volt, tanulta a zsidók tanításait, és törvénytudó, törvényismerő ember volt.
Nagyon szeretem a következő Igét.
Galata 2/20 Krisztussal együtt
megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet
pedig most testben élek, az Isten Fiának hite által élem, aki szeretett engem és
Önmagát adta értem.
Elmondhatjuk tehát, hogy az Úr
végezte el az egészet. Nekünk nem maradt más hátra, minthogy felfedezzük azt, amit értünk tett, és azt elvegyük az életünkre nézve. Nézzük meg a
környezetét ennek a versnek.
/16/ Tudván azt, hogy az ember nem
igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus Krisztusban való hit által, mi
is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hitből és nem a
törvény cselekedeteiből; mivel a törvény cselekedeteiből nem igazul meg egy test
sem.
Az én Bibliám mondja, és a miénk ugyanezt mondja, hogy a törvény
cselekedeteiből egy hústest sem igazul meg.
Senki. Miért van az, hogy a keresztények mégis erre törekednek? Miért tartják meg a
zsidó törvényeket?
Annak idején, amikor Csehszlovákiában szolgáltam, volt ott egy
barátom, hetednapos adventista pásztor volt, de eljött tőlük. Kérdeztem, hogy
miként tudtad megtartani a törvényt keresztény létedre? Mondta, hogy ő olvasta a
Galata levelet, de valószínűleg el volt vakítva az ördög által, hogy nem látta,
ami le volt írva. Utána tisztán meglátta azt, hogy nincs számunkra törvény megtartása előírva. És azt
imádkozzuk rendszeresen, hogy a vallásos
emberek szeme nyíljon meg erre a megértésre.
Ausztráliában a felekezetbeli hívők körében elterjedt most –
baptisták, és különböző körökben –, hogy befogadják a Szent Szellemet. Miként
lehet az ember a szívében gyógyulás ellenes? Olyan tisztán írja az Ige, ahhoz, hogy
Ő lehessen a Messiás, el kellett, hogy vigye a
betegségeinket, el kellett, hogy hordozza a fájdalmainkat, és a bűneinket. Mindezt elrendezte!
És abban az időpillanatban, amikor ezt az Úr elvégezte, a jövőbeli bűneinktől is bocsánatot nyertünk.
Az egyetlen személy, aki hozná, hogy a múltunkban
mit tettünk, az az ördög. Mert az az ő játszótere,
ahol ő a kárhoztatásait végzi velünk. És mi a törvénynek az ereje? A bűnnek az
ereje a törvény. És azt követi a bűntudat.
A Zsidókhoz írt levélben tisztán írja az Írás, hogy a bakoknak és
a bikáknak a vére, nem volt képes arra, hogy az ember lelkiismeretét megtisztítsa. De
Isten Fiának, Jézus Krisztusnak a vére,
egyedül képes volt arra, hogy a bűneinktől, a bűntudattól, és a kárhozattól megtisztítson.
Amikor az emberek újjászületnek, és ami létezik, mindent rosszul
tesznek. Közben boldogok, imádják az Urat, és dicsérik. Azután ha felnövekszenek szellemben, olyanná válnak, mint
amilyen a természetük belül. Ehelyett azonban a keresztények különböző törvényekkel
kárhoztatják őket, a zsidó és a keresztény
törvényekkel. Agymosást kapnak különböző dolgokban, és így a hitünk nem működik. Ugyanis nem fog működni a
hitük, ha kárhozat alatt vannak.
Én kegyelem tanító vagyok.
Szeretnék ellene menni mindenféle formában, minden tanítással annak, hogy az
ószövetségi törvényeket tanítsák az Újszövetségi hívőknek. Nézzétek meg,
hogy a következő versben mit mond Pál?
/21/ Nem törlöm el az Isten
kegyelmét; mert ha a törvény által van a megigazulás, akkor Krisztus hiába halt meg.
Vagyis ezért nem törlöm el a kegyelmét. Ha törvény által lenne a
megigazulás, akkor Krisztus valóban hiába halt volna meg, vagy ha a törvény
cselekedetei által lenne a megigazulás.
Tizenöt évvel ezelőtt történt, hogy egy ember újjászületett az
egyik összejövetelünkön. Azt a megjegyzést tette, hogy bizonyára több dologról is
szó van itt, mint csupán a bűnről, mert addig az életében a tizenöt év alatt, csak
a bűnről hallott. Azt hallotta mindig, hogy az embernek meg kell küzdeni a bűneivel,
hogy egy küzdelem az élet a bűn ellen, és vallásos
körökben csak erről hallott.
Jézus teljesen orvosolta a bűn
problémáját, és Isten kegyelme által megbocsáttatott
neked a bűnök teljessége, a múlt, a jelen, és a jövőben elkövetett bűneid is. És
Jézustól van ez a kegyelem.
Ugyanis, ha a kárhoztatás alól ki tudsz jönni, és felszabadítod a hitedet, akkor a hitedet bárhol
tudod használni az életben, új munkahelyet tudsz előszólítani, meg tudsz gyógyulni
bármilyen betegségből. Minden élethelyzetre
képes leszel használni a hitedet.
Egyedül úgy tudsz Istennek tetszeni,
ha elfogadod a kegyelmét. Ugyanis minden, amire
valaha szükségünk lesz az életben, azt Isten már
megszerezte nekünk az Ő kegyelme által. Ezt Jézus már elvégezte
értünk a kegyelem által.
A szolgálatom kezdeti éveiben jöttek az újságírók és azzal a
kérdéssel kezdték a beszélgetést, hogy tudom-e, hogy méltatlan vagyok arra, hogy
Isten felkentje legyek? Egy másik körből megkerestek, és azt mondták, hogy menjek el
hozzájuk, és ott valljam meg nyíltan a bűneimet.
Ennél azért jobban tudtam az Ige tanításait. Újságcikkeket írtak
rólam, amikor a különböző településekre mentem, a riporterek interjúkat
készítettek velem. A mai napig kötésekben vannak, a mai napig átkokat hajtanak ki
egymásból, és azt gondolják egymásról, hogy ők az ördögök.
Egy keresztényben egyik sem lehet, a pogányban sem. Nekem nem lehetnek átkaim, mert soha nem voltam a
törvény alatt. Csak a zsidók tartoztak a törvény alá, így a törvény átka is csak
rájuk vonatkozott. De Jézus felszabadította őket is a törvény alól. Van egy
Messiásuk, és van egy Újszövetségük, nem az Ószövetség érvényes már rájuk
sem. Vagyis ők is szabadok.
Reménység nélkül valók
voltunk a világban, írja rólunk a Biblia, de azután eljött értünk az Úr, és meghalt az én bűneimért,
kiontotta a vérét értem, és megtisztított, feltámadt a halálból, az én
megigazulásomért. Ebbe mindenki beletartozott. Ez én voltam! – mondjad. Te is ott
voltál azon a kereszten.
Tehát a hit azt hozza magával,
amit Jézus tett értünk, és nem amit mi
tudnánk tenni Jézusért. A vallás azt
tanítja nékünk, hogy küzdjünk, hogy cselekedeteket cselekedjünk meg. A törvény
diktálja, hogy a saját erődből, a saját kepeségeidből, cselekedeteket kell prezentálnod,
és miután azokat megtetted, az sem elegendő még.
Miután végeznél vele, amit tettél az nem elegendő, mert egész
éjszaka kellett volna imádkoznod, és még egy napot kellett volna böjtölnöd. És ha
mindezt megtetted, akkor megint előjönnek valamivel, hogy mit kellett volna tenned, és
ezt sem tetted meg, azt sem tetted meg, és egy zűrzavaros kötésbe kerül az ember.
A kegyelem pedig azon alapul,
amit Jézus tett értünk. Az életünk igazzá lett az által, amit Ő tett értünk. És
így el tudjuk fogadni a megbocsátást,
ugyanis nekünk megbocsáttatott, és itt vége. Pont van. Még pontosabban eltörlése történt a bűneinknek, mert a vér megtisztított minket örökké.
Egyszerűen csak be kell fogadni
az Urat, s ez nem cselekedetekből van, kegyelemből
van! A bűnösöknek ugyanis nincsenek cselekedeteik, amit fel tudnának mutatni. A város
részeg emberének nincs jó cselekedete, ami által kiérdemelné ezt, és mégis
meggyógyul, üdvözül, újjászületik, nyelveken beszél és kijózanultan a
kerékpárjával hazateker. Ráébred az egész város, hogy itt történt valami.
Nagyon könnyű így a
gyógyulást is elfogadni, mert tudod, hogy
neked megbocsáttatott minden vétked. És
azután gyarapszunk, mert tudjuk ennek az okát is, mert Ő mindent elvégzett
értünk.
A vallásosságban úgy
tanítják neked, hogy ezeket ki kell érdemelned, hogy nem vagy elég jó arra, hogy csak
úgy megkapd a semmiért. Át kell menned a ’pusztaság’ megtapasztaláson. Mi
történt velük a pusztában? Meghaltak.
Ő tehát mindent megtett
értünk! Nekünk el kell végeznünk a mi
részünket, ami a hitet illeti, Ő elvégezte az Ő részét, hogy a tiéd lehessen. Nem kell az
egészet neked tenned, csak a saját részedet. Mert nem megteremtened kell a saját
részedet, hanem csak megnyitni az ajtót
mindannak a számára, amit az Úr már megszerzett
neked.
Az elmúlt vasárnap nem tudtam kitérni a végén erre, hogy Isten már
mindezt elrendelte számodra a világ teremtetése előtt, mint ahogy az áldozati
Bárányt is kijelölte a világ teremtetése előtt. Tehát nagy különbség van
aközött, hogy a saját erődből végzed a cselekedeteidet, vagy az Ő cselekedeteit végzed.
Istent soha nem fogod meglepni semmivel, mert Ő az egészet átlátta előre, amire valaha is szükséged lesz.
Isten egy mindent tudó Isten, soha semmi nem
hozza Őt zavarba. Amikor Izrael népét kihozta az egyiptomi rabszolgaságból, mindent elkészített előre számukra. A segítséget előre
kirendelte, megmondta nekik, hogy vérrel kenjék meg az ajtófélfát, és a
szemöldökfát, és akkor a pusztító angyal nem fog tudni pusztítani az ő házaikban.
Isten annyira előre meglát mindent, és elkészíti számodra azokat. Mi vagyunk azok, akik
korlátozzuk Istent, mint ahogy a Zsoltárokban
írja, hogy Izrael népe korlátozta Izrael szentjét. A vallás az, amely az embert agyonüti különböző
szabályokkal, rendelésekkel és teljességgel elvétik a fő lényeget, Istennek a jóságát. Mert úgy hiszik, hogy
csak a saját jó cselekedeteik által lesznek minősítve arra az áldásra.
Azt be kell látni, hogy mindannyian követtünk el hibákat, és mindannyiunk számára érvényes a bűnbocsánat. A kegyelem azt jelenti, hogy megértetted Isten jóságát. Ha igazán megérted
a kegyelmet és az Ő jóságát, akkor azt fogod tudni mondani csak, hogy nem is tudom
feldolgozni, hogy Isten mennyire jó hozzám
mindezekben.
Isten talált ránk, és nem mi
találtunk rá Istenre. Nem azt mondja, hogy járuljunk a trón elé, és nyerjünk meg több kegyelmet? Így lehet bemenni a még több áldások földjére, még több kegyelmet
kell nyerni. Nem tudunk semmit sem kezdeni az életünkben, ha nem nyerjük el ezt a még
több kegyelmet, mert teljességben Istentől függünk mindenben, ezt látni kell. És Ő
mindenható Isten.
Londonban már egy jó hónapja esett, zuhogott az eső, mintha dézsából
öntötték volna, és az egyik gyülekezeti tag imatámogatást kért. Mondtam, hogy
rendben van, imádkozunk. Megkötöttük [megtiltottuk] az esőt Jézus nevében, azóta
nem volt eső.
Megnéztem az óceán felett a tervezett időjárás térképeket, felhőket,
és nagyon sötét felhők voltak arrafelé. Az ördögnek voltak tervei, méghozzá az,
hogy mindenki ússzon ki a házából. Mindenkit el akart áztatni. Sok kérdésre
választ fog adni a következő Ige.
Titus 2/11 Mert megjelent az Isten
üdvözítő kegyelme minden embernek,
/12/ Amely arra tanít minket, hogy
megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és
szentül éljünk a jelenvaló világon:
Vagyis az Isten üdvözítő kegyelme
az, amely tanít minket és hoz üdvösséget.
És ez minden embernek megjelent, ezért nem kell aggódnunk, hogy mi történik
Ázsiában, Afrikában, vagy a legkisebb törzsekkel, mert Isten oda is eljuttatja az üdvösségét. Mert minden embernek
megjelent az Ő üdvözítő kegyelme.
És ez a kegyelem tanít minket
arra, hogy tagadjuk meg a hitetlenséget, a világi kívánságokat, és valóban szentül éljünk itt a jelenvaló világban.
Ugyanis örök élet van bennünk, ami Isten természete. Az egész fejezet nagyon jó itt
különben, el kellene olvasnod.
Azért szeretem nagyon ezt a részt, mert én növendéke, az Úr Jézus
Krisztusnak tanítványa vagyok, és a
kegyelmet szeretném még jobban megtanulni. És azt kell megértenünk, és megtanulnunk,
hogy mily hatalmas az Ő jósága és kegyelme az életünk felett. És nincs megengedve a
gyülekezeteinkbe az ördögnek, hogy tanokat küldjön be a gyülekezetekbe, hogy Isten
Igéje helyett ezeket a tévtanokat táplálják a hívőkbe.
Tehát a legjobban azt teszed, ha elhatározod, hogy saját magadtól nem
akarsz megfelelni az Ő áldásainak elnyerésére. Nagy örömhír, hogy mindenki
számára egyformán rendelkezésre áll az Ő
kegyelme. Az ember volt az, aki ezt nem hitte.
Egy dologra szeretnék rávilágítani Ábrahámmal kapcsolatban. Tudjuk,
hogy négyszázharminc évvel a törvény előtt élt. Már akkor volt szövetsége
Istennel, mi ezen a szövetségen keresztül jöttünk be, Ábrahám magjaként. Tehát az
ígéret szövetségének vagyunk a tagjai,
nem a törvény által jöttünk be.
Akkor a földön nagy volt a gonoszság, s Istennek foglalkoznia kellett ezzel. Nézzük meg, mert
bizonyára valakinek szüksége lesz arra, hogy megértést kapjon az I. Mózes 18-ból.
Isten maga jött le Ábrahámot meglátogatni, és kitért a figyelme Lótra, Szodoma és
Gomora városára.
És az ott lévő gonoszsággal
Istennek foglalkoznia kellett. Ábrahám felemelte a hangját, hogy az igazzal együtt
elpusztítod a gonoszt is? És elkezdett közbenjárni
az igazakért, és elkezdte az igazak számát Istennél jelezni, hogy ha van tizenöt
igaz ott? És ezt fogjuk most elolvasni, hogy miként volt ez.
Mózes I. 18/16 Azután felkelvén
onnan azok a férfiak, Szodoma felé tartanak. Ábrahám is velük méne, hogy elkísérje
őket.
?/17/ És monda az Úr:
Eltitkoljam-é én Ábrahámtól, amit tenni akarok?
/18/ Holott Ábrahám nagy és
hatalmas néppé lesz; és benne megáldatnak a földnek minden nemzetségei.
/19/ Mert tudom róla, hogy
megparancsolja az ő fiainak, és az ő háza népének őutána, hogy megőrizzék az
Úrnak útját, igazságot és ítéletet tévén, hogy beteljesítse az Úr Ábrahámon,
amit szólott felőle.
/20/ Monda az Úr azután:
Mivelhogy Szodomának és Gomorának kiáltása megsokasodott, és mivelhogy az ő bűnük
felettébb megnehezedett:
/21/ Alámegyek azért és
meglátom, vajon teljességgel a hozzám felhatott kiáltás szerint cselekedtek-é vagy
nem? Tudni akarom.
/22/ És elfordultak onnan a
férfiak, és mentek Szodomába, Ábrahám pedig még az Úr előtt áll.
/23/ És hozzá járula Ábrahám
és monda: Avagy elveszted-é az igazat is a gonosszal egybe?
Most mi az újszövetségi időkben
élünk, és nem kerültünk vissza a törvény alá. Mózesnek az erkölcsi rendre vonatkozó útmutatásai nem
lettek eltörölve, azok belénk lettek írva, a
szívünk tábláira. Az újszövetségi időben úgy áll a dolog, hogy minek nyitod meg magadat?
A test tagjait minek szánod oda? Odaszánhatod a megigazultságnak, vagy odaszánhatod a bűnnek? Erre mindjárt rátérünk. De azt
látnotok kell az előbb olvasott részből, hogy amikor még nem volt törvény, Istennek akkor is foglalkoznia kellett a gonosszal.
Tehát, Lót ott élt igaz létére a gonoszok között, és Istennek alá
kellett szállnia, hogy megnézze, hogy valóban úgy van-e, ahogy a kiáltás felhangzott
hozzá. Annyira gonosz volt ez a város, hogy
azt a két angyalt, akit Isten küldött a város kiszabadítására, a város népe meg
akarta szerezni magának, mert férfit látott benne.
Tehát, az erkölcstelenségnek
a legmagasabb fokára hágott a város, és Isten vaksággal sújtotta az ott lévőket a
gonoszságuk miatt, és utána bombatámadás érte őket a mennyből. A Holt-tenger környékén
olyan fémeket véltek felfedezni, amely sehol máshol nincs a világon. Ez mind a
Holt-tenger környékén van, és a déli része a legközelebbi hely a pokolhoz.
Százötven évvel ezelőtt beszámoltak még arról is, hogy buborékolt
felfele az a hőség a pokolból, és hangokat is lehetett hallani. Én személyesen
ezért soha nem szerettem, és nem is fürödtem meg a Holt-tenger vizében.
Azt mondják manapság, hogy a bűnnek zsoldja a halál, a fizikai halál. A zsold, az a fizetséged, amit kiérdemelsz azért, amit
tettél. Az erkölcsi részre gondolnak legtöbbször az emberek, a szellemi vétkekre nem
gondolnak. A szellemi bűnök még
súlyosabbak, mint az erkölcsi vétkek. Pl.
ilyen a kevélység.
Azt írja az I. Péter 5/5-ben, hogy Isten ellenáll a kevélyeknek. A kevélység hozhat olyat, hogy
inkább a saját dolgaidat végzed, és Isten dolgainak ellenállsz, és akkor nem az
ördög van ellened. Vagy elhatározod, hogy kezdesz egy új egyházat, vagy kezdesz itt
és ott egy új gyülekezetet, de Isten nem hívott el rá. Sok ilyet láttam, nagyon sok
szolgálatot, főleg az Egyesült Államokban.
Tulsában volt egy nagy lélekszámú gyülekezet, és Kenneth Haginnak
kijelentette Isten Szelleme, hogy ezt az embert, soha nem hívtam el erre a munkára. Én azt hiszem,
hogy tudtam kiről is mondta ezt Isten, és ahogy figyeltem az életét, nagyon korán el
is halálozott.
Isten ellenáll a kevélyeknek, mert az ördög természete a kevélység. Nem vagyunk
képesek semmit tenni, ha csak nem Isten kegyelméből.
Kérdezed, hogy pásztorkodhatom-e? Igen, ha megadatott
neked ez a kegyelem. Elmegyünk most a Róma levél 7. fejezetére.
Van, amikor olyan mentalitásban nevelnek minket, hogy kisfiam, mindent,
amit akarsz, megtehetsz. Az leszel, ami akarsz, de ez nem így van, mert Isten terveit kell megtalálnunk az életünkre,
és azt kell beteljesíteni. Megnézzük a Róma
7. fejezetét, és ki fogunk jönni a kárhoztatás alól.
Róma 7/4 Azért atyámfiai, ti is
meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által, hogy legyetek máséi: azé, aki a
halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.
/5/ Mert mikor a testben voltunk, a
bűnök indulatai a törvény által dolgoztak, a mi tagjainkban, hogy gyümölcsözzenek
a halálra;
/6/ Most pedig megszabadultunk a
törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, ami fogva tartott bennünket; hogy
szolgáljunk a Szellemnek újságában és nem a betű óságában.
Arról beszél itt, hogy a törvény alatt, az asszony nem volt képes
elválni, de a férfi elválhatott. A feleség nem, a feleség kötve volt a férj
törvényéhez, addig, amíg a férj meg nem halt. Ezt hozza példaként a zsidóknak,
hogy a zsidók össze voltak házasodva a törvénnyel. De miután a törvény meghalt,
ezért most már szabadon összeházasodhatnak Jézussal. Ezt mondja itt Pál nekik. Most
már Jézushoz kötődhetnek nyugodtan, mert a törvény
nem köti őket.
Egy másik dolog, amit szeretnék itt megemlíteni, hogy az erkölcshöz fűződő parancsolatai Istennek, soha
nem lettek eltörölve, az Újszövetségben sem. Nem eltörölte azokat Isten, hanem a részünkké tette, akkor, amikor az örök életét közölte velünk. Tehát a
zsidóknak adott törvényeket egy jobb váltotta
fel, az Újszövetség parancsolatai által.
A legtöbb ember azt sem tudja különben, hogy mik a zsidótörvények.
Péntek délutántól kezdve, nem lehet meggyújtani a tüzet sem, nem lehet főzni
otthon, és így tovább lehetne sorolni őket. Nincs senki a földkerekségen, aki meg
tudná tartani, még azok sem, akik azt állítják magukról Izraelben, hogy ők igen.
Tovább megyünk János I. levelébe. Ez János, és azért hozom őt
elő, mert ő volt az, aki megkülönböztette a törvényt
a parancsolatoktól. Az első fejezet azt
taglalja, hogy ha az Úrban lakozol, ha Őbenne
maradsz, akkor szeretetben lakozol, szeretetben
maradsz. És nézzük meg az eredeti törvényt, hogy mit mond, szeresd felebarátodat,
mint tenmagadat.
Ha nem szereted az atyádfiát, akkor ott a baj, hogy nem születtél
újjá, akkor szüless újjá, mondja nekik. Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert
szeretjük a mi atyánkfiait. Vagyis a hústestben vagy, ha gyűlölködésekben vagy.
János I. 3/4 Valaki a bűnt
cselekszi, az a törvénytelenséget is cselekszi; a bűn pedig a törvénytelenség.
Tehát a törvénynek a megszegése, de mi nem vagyunk a törvény alatt.
/5/ És tudjátok, hogy Ő azért
jelent meg, hogy a mi bűneinket elvegye; és Őbenne nincs bűn.
Őbenne nincs bűn. Mi pedig Őbenne vagyunk, Ő pedig szeretne bennünk lakozni.
/6/ Aki Őbenne marad, egy sem esik
bűnbe; aki bűnbe esik, egy sem látta Őt, sem meg nem ismerte Őt.
Itt oda-vissza forgatja ezt a témát, és a gyermekekhez szól, azután az ifjaknak szól, és azt mondja nékik, hogy ti már
az ördögöt a lábaitok alá vetettétek. Legyőztétek,
írja nekik. Megkülönbözteti a kicsinyeket az
ifjaktól, és az atyáktól. Az ifjaknak azt írja, hogy ti legyőztétek
a gonoszt. És ne szeressétek a világot, sem azokat, amik a világban vannak. Miért
mondta ezt az ifjaknak? Mert hatalmuk van a
Jézus nevében.
Ausztráliában figyeltem, hogy voltak olyanok, akik hat-nyolc év alatt
eljutottak egy bizonyos szellemi szintre, erősekké
váltak az Igében, tudták uralni az ördögöt, mindent a lábuk alá tudtak vetni,
amire szükség volt, és utána elkezdték a világ gyarapodását szeretni, és
elkezdték a saját életüket élni. Ezért figyelmeztet itt az Írás, hogy vigyázat, van egy ördög a világban. És ne
szeressétek a világot, és amik a világban vannak, mert abban nincs meg az Atya
szeretete.
Tehát János különbséget tesz a parancsolatok
és a törvény között. Minket arra
utasítanak az Írások, hogy vetkőzzük le az ó
embert a kívánságaival, és öltsük fel az új
embert. Ez szinte minden levélben megtalálható. Vagyis a régi mentalitást le kell
vetni, és ha az örök élet valóban
megszületett benned a Mennyei Atyától, akkor azt a természetet kell felölteni magadra. És ha így mondják az
embernek, akkor ez valóban megérthető, és elvégezhető.
Egy biztos, hogy Istennek nincs
tetszésére, ha valaki a saját erejéből küszködve, próbálja a törvény
cselekedeteit megcselekedni, hogy így legyen Istennek tetszésére. Mert ez bűntudatot teremne bennünk, és kárhozat alatt tartana minket. És amit ilyenkor
restellsz és szégyellsz, az egy kisebbségi
érzetet szül benned, és a hitünket pedig
lezárja.
A törvény folytonosan azt végzi bennünk, hogy szét akar bennünket
szedni darabokra, és tönkretenni. Mi szeretnénk ebből kimenekedni, és az ószövetségi törvényeknek
semmi köze hozzánk. Isten kegyelméről akarunk egy teljes kijelentést
kapni, és abban növekedni, mert a kegyelemben növekedni lehet. És ahogy növekszünk
ebben a kegyelemben, egyre nagyobb lesz a világosság az életünkben, és egyre jobban
látjuk Isten kegyelmét.
A mi életünk arról kell, hogy szóljon, hogy bemegyünk a nyugodalomba, és ott győzelmet élünk meg. A vallásosság szülte kisebbség érzet, és a
méltatlanság érzet, hogy nem vagyunk méltók semmire, ettől mentessé kell válnia az
életünknek. Mert Isten nem teremtett egyetlen embert sem, akit kisebbrendűnek teremtett
volna a másiknál. Mindenki mondjon erre áment!
Ennek az az oka, hogy szellem, lélek és test vagyunk. Az I. Thessalonika
5/23-at azért kellett ide betennem, mert mindig vannak újak, akik most hallanak minket
először.
Thessalonika I. 5/23 Maga pedig a
békesség Istene szenteljen meg titeket mindenestől, és a ti egész valótok:
szellemetek, lelketek és testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus
Krisztus eljövetelére.
Azután ide párosul a Zsidó 4/12.
Zsidó 4/12 Mert az Istennek Igéje
élő és ható, és élesebb minden kétélű fegyvernél, és elhat a szellemnek és a
léleknek, az ízeknek és a velőknek megoszlásáig, és megítéli a szívnek
gondolatait és szándékait.
Látjuk ezekből, hogy szellemi
lények vagyunk, testben élünk és van lelkünk. Az akaratunk, az értelmünk és az
érzelmeink alkotják a lelkünket. A legnagyobb harcaink
az érzelmeink síkján folynak, a
szenvedélyünk, az érzelmeink területén.
Péter I. 3/4 Hanem a szívnek
elrejtett embere, a szelíd és csendes szellem romolhatatlanságával, ami igen becses az
Isten előtt.
Hadd uralkodjon ennek a szívnek
belső embere, rejtett ember, amely romolhatatlan, az az igazi valós részünk. Ez az igazi részünk, a valós
részünk, ez soha nem követett el bűnt, és nem is fog.
Péter I. 1/23 Mint akik újonnan
születtetek nem romlandó magból, de romolhatatlanból, Istennek Igéje által, amely
él és megmarad örökké.
Ugyanezt írja Jakab:
Jakab 1/18 Az Ő akarata szült
minket az igazságnak Igéje által, hogy első zsengéje legyünk az Ő teremtményeinek.
/19/ Azért, szeretett atyámfiai,
legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra.
/20/ Mert ember haragja Isten
igazságát nem munkálja.
/21/ Elvetvén azért minden
undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott Igét,
amely képes megmenteni a lelkeiteket.
Tehát, ha ma hallottad az Igét, és kimész, és nem is emlékszel
semmire, hogy mi hangzott el, akkor is valami bekerült
a szellemedbe azáltal, hogy itt voltál és hallgattad az Igét. Belül szabadabb
lettél.
A beoltott Ige az, ami képes megmenteni a lelkeinket. Vagyis ebből látjuk,
hogy nem üdvözült nincs újjászületve. A törvény sem képes arra, hogy a lelkedet
megmentse. Az elmének meg kell, hogy újuljon az Ige által. A szellemünket pedig táplálni kell Isten Igével, az Igét pedig
mindig ki kell mondani, amit Jézus mond rólunk.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy az Újszövetség soha nem törölte el,
és soha nem állítottam ilyet, hogy eltörölte volna az erkölcsi törvényeket. Azok a
vallásosak, akik hiszik, hogy Jézus valóban eljött, és olvassák az Írásokat a
Máté Evangélium szerint – ez a bibliai héber nyelven íródott –, és hiszik az
írott Igét, és teljesen egyet mondanak azok az Írások, a Mózesi erkölcsi
írásokkal. Úgy gondolják, hogy a Biblia többi része pedig elhagyja az erkölcsi
útmutatásokat, pedig nem.
Isten a szeretet, és a
Szellemének kilenc gyümölcsét adja nekünk. Tehát nem kell, hogy törvényeket
szabjon magának Isten. Ő a bölcsesség, Ő a szeretet, és te ugyanígy. Tehát egyszerűen csak meg kell engedned, hogy az jöjjön előtérbe, és az
vezessen, mert az új embert kell felöltened.
Nézzük meg, mit ír János az igazságban való lakozásról.
?János III. 2 Szeretettem,
mindenekfelett azért imádkozom, hogy gyarapodhassál és jó egészségben légy, mint
ahogy a lelked is gyarapodik.
Úgy legyen jó dolga a te testednek is, legyél jó egészségben és
gyarapodjál. Kérlek, hogy jelentsd ki: – Ez rólam szól!
Róma 13/8 Senkinek semmivel ne
tartozzatok, hanem csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert aki szereti a
felebarátját, a törvényt betöltötte.
/9/ Mert ez: Ne paráználkodj, ne
ölj, ne orozz, hamis tanúbizonyságot ne szólj, ne kívánj, és ha valamely más
parancsolat van, ebben az Igében foglaltatik egybe: Szeresd felebarátodat, mint
tenmagadat.
/10/ A szeretet nem illeti
gonosszal a felebarátot. Annak okáért a törvénynek betöltése a szeretet.
A szeretet nem képes gonosszal illetni a felebarátját, ezért van, hogy
a szeretet betölti a törvényt. Betölti a
törvényt, aki szereti a felebarátját. Ugyanerről beszél János az I. levél 1.
fejezetében, hogy ebben a szeretetben kell lakozni.
És az erkölcsi törvényei Istennek pedig a bensőnkbe írattak fel. A Kolosse levél is
utal arra, hogy a belső embert fel kell
ölteni.
Kolosse 3/8 Most pedig vessétek el
ti is mindazokat; haragot, fölgerjedést, gonoszságot és szátokból a káromkodást
és gyalázatos beszédet.
/9/ Ne hazudjatok egymás ellen,
mivelhogy levetkeztétek amaz ó embert, az ő cselekedeteivel együtt.
/10/ És felöltöztétek amaz
új embert, aki megújul annak képére és hasonlatosságára, aki teremtette azt.
/11/ Itt már nincs többé görög
vagy zsidó: körülmetélés vagy körülmetéletlenség, idegen, szkütiai, szolga,
szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus.
/12/ Öltözzétek föl azért,
mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, a könyörületes szívet,
jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést;
/14/ Mindezeknek fölébe pedig
öltözzétek fel a szeretetet, mint amely a tökéletességnek kötele.
A 10-es versben mondja, hogy az új
embert öltözzétek fel. Ez a szellemünk, aki újjászületett, aki újjá lett teremtve, az a részünk, ami
tökéletes.
János I. 5/18 Tudjuk, hogy valaki
Istentől született, nem vétkezik; hanem aki Istentől született, megőrzi magát, és
a gonosz nem illeti őt.
Vagyis ez a szellemünk, aki megőrzi magát. Az ördög nem képes érinteni a szellemünket a bűnnel.
/19/ Tudjuk, hogy Istentől
vagyunk, és az egész világ a gonoszságban vesztegel.
Az antikrisztus szelleméről
beszél itt az Írás, ami kint van a világban, amit a sötétség ural. Az antikrisztus
szelleme kint van a világban.
Ezért mondja azt Pál, hogy: Most
pedig atyámfiai ajánllak titeket az Istennek, és az Ő kegyelmessége Igéjének, aki
felépíthet és adhat néktek örökséget, minden megszenteltek között.
?Az Ő kegyelmessége Igéjének hívja. Ahogy az Ige növekszik
benned, azt fogod észrevenni, hogy egyre szabadabb
leszel, egyre inkább örömteljes leszel, az
Úr öröme lesz rajtad, és azt veszed észre, hogy teljesen másként tekintesz a világ dolgaira. Hatalmunk
van ugyanis a világ dolgai felett.
Nagyon erős a kenet most a szívben, vagyis élhettek hosszú életet, addig, amíg meg nem elégedtek az élettel. A prófécia szava is jön
előre. Most álljon fel mindenki, hogy szóljam a gyógyulást felettetek.
Hatalmas csodák fognak előjönni, a kenet fog előjönni! Mondd, hogy a kezem fel van kenve, a szavaim fel vannak kenve, az
Igét szólom a sötétség erejének, ezek térdet hajtanak. A betegség is meghajtja a
térdét Jézus nevére, a leukémia meghajtja a térdét, a rákbetegség meghajtja a
térdét, mindenféle betegség és erőtlenség térdet hajt Jézus nevére. Munkahelyek
jönnek elő Jézus nevében, anyagiakban növekedés jön elő Jézus nevében.
Bölcsesség jön hozzánk, hogy meg tudjuk cselekedni [Isten életemre vonatkozó
akaratát] és el tudjuk foglalni a helyünket. Gyarapodni fogok, és bölcsességben
fogok járni, és a napjaim számát beteljesítem jó egészségben, Jézus nevében!
Ámen! Hallelúja.
Nagyon sok féle gyógyító ajándéka van jelen Istennek, fájdalmak
fognak elmúlni a testből, aki a szívében keres gyógyulást, először ők jöjjenek
elő. A gyógyító sorok után bizonyságok megvallására, majd az üdvösségi ima
elmondására és Szent Szellem keresztségre kerül sor.
„Ráadás”: A gyógyító sort követően a következők hangzottak
el. Az élet legfontosabb imáját mondjuk el közösen. Magam is hívőként éltem 30
éves koromig, de nem voltam újjászületve. Lehet, hogy ti is hisztek
Jézusban, de nekem soha senki nem mondta, hogy bizony „szükség néktek újonnan születnetek”! Akkor még nem voltam
mindennapos bibliaolvasó, ezt senki nem tanította nekem. Hittem ugyan Jézusban, de az
Ő élete nem lakozott bennem és én sem Őbenne. A kárhozatra mentem volna, ha nem jön
egy prédikátor, és nem mondja nekem, hogyha ma meghalok, akkor hová kerülök? Abban a
pillanatban tudtam a szívemben, hogy nem állhatok meg Isten előtt. Azért mert nem
vagyunk újjászületve a szívünkben. De ha a Róma 10,9-10 alapján megtesszük a hitmegvallást, attól a pillanattól kezdve Isten gyermekévé válunk! Hiába voltam vallásos,
szükséges elimádkozni az üdvösség imáját. Pál írja, hogy a szívünkben hinnünk kell Jézus feltámadásában és ezt a
hitünket hangosan meg kell vallanunk.
A Szent Szellem nagyon finoman,
nagyon lágyan jön, nagyon kedvesen, nem erőlteti, de ha be akarunk kapcsolódni, akkor
hoz egy kiejtést. Nagyon vágyik a szívedre.
Egy sóhajtással jön, titkokat imádkozunk,
amikor nyelveken imádkozunk. Van, akinél később
fog megindulni. Én három hónapig nem imádkoztam nyelveken. Nem kell aggódni emiatt,
van, amikor lassabban indul be, de elindul. És onnantól kezdve folyik, és gyönyörű
nyelvek születnek.
Teljesen átjár a Szent Szellem, gyönyörű nyelvekkel szóltok
Istenhez. Az Úrnak a jelenléte csodálatos most közöttünk. Lehet becsatlakozni, mert
csak először furcsa, amíg az ember nem tudja, hogy van ilyen, de amikor megtudja, és
szeretne is szólni, akkor a Szent Szellem fog segíteni. A Szent Szellem nagyon
különleges ma közöttünk, nagyon lágyan és finoman jött, szeretné az életeteket meghódítani, hogy minden pillanatban
gondoljatok rá, hogy Ő ott van és, hogy Ő segít. Hallelúját zengünk a
magasságban!
Egy titkot szeretnék most nektek elmondani, ha valaki elkezdte, akkor nem
is akarja abbahagyni, és azt mondja, hogy most mit beszélek bele. És így igaz, mert
mostantól Ő a főnök, a Szent Szellem, és
úgy szólsz, ahogy Ő adja [a szavakat], és amit Ő ad, azt szeretnéd folytatni. Erre a
hét minden napján van lehetőség, be lehet kapcsolódni minden nap, és aki folytatja,
az fütyül a világra, mert a világ gondjai egyre jobban összecsapnak. Ezt tanítja a
Biblia! Az én életem húsz év alatt teljesen
megváltozott, és veletek is így lesz ez. Hallottátok, hogy Isten nem
személyválogató.
Ajándék újságot kaptok, ha kiolvastátok, tegyétek be a szomszéd
postaládájába, hogy legyen egy kis reklám Jézusnak, hogy Ő a Gyógyító, a
Szabadító és a Megváltó. Visszavárunk benneteket a helyi gyülekezetekbe. Áldott
legyen az Úr neve. Szeretet áradjon köztünk Jézus nevében. Ámen!