2012.06.08.
JÉZUS NEVE
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. június 03.
Felemeljük a kezeinket Atyám! Úr Jézus Krisztus, imádunk téged,
áldunk és magasztalunk téged. Felemeljük ezt a szent nevet minden név fölé, hogy a Jézus nevére minden, mennyen,
földön, és föld alatt térdet kell, hajtson. A rákbetegség, a betegség, a
szegénység térdet hajt a Jézus nevére,
ahogy meg van írva. Gyógyítások ajándékai, a Szent Szellem megnyilvánulásának
ajándékai, a Szent Szellem minden ajándéka jelen van a mai napon Atyám, köszönjük
neked. Minden dicsőséget neked adunk Atyám mindezért, a Jézus nevében. Ámen.
Zsebkendők felett imádkoznak, az elmúlt héten is egy óriási
bizonyság jött ebből elő. Bejelentések megtételére kerül sor. Érdeklődtetek
sokan a nyári evangelizációról, júliusban
és augusztusban lesznek ilyen hetek, új helyekre
szeretnék eljutni az idén, ahol még nem jártunk. Romániában is, ha van lehetőség,
az új helyeket célozzuk meg, amennyiben lehetséges.
Ezen a héten, szombaton imakonferencia lesz, június 9-én, 11 órától.
Az imakonferencián, és az azt követő vasárnapon Úrvacsorát veszünk, ez ezután az
imakonferenciákon szokássá lesz. Adományt fogunk gyűjteni, lehetőségetek lesz az
adakozásra, kimondottan a tv műsorok számlájának rendezéséhez.
Semmi mást nem fogok befolyásolni, a többi költségekre is, megadja az
Úr a rávalót. Ez azon felül lesz, és a ti anyagi helyzeteteket sem fogja rossz
irányba befolyásolni, mert nem kidobjuk ilyenkor a pénzt, hanem bevetjük Isten földjébe, és az visszajön hozzánk, Isten Igéje a garancia erre.
A mai napon elkezdünk egy tanítás sort az imádságról, a jövő héten pedig lépésről-lépésre
haladunk majd. Elmagyarázom nektek, hogy a hitnek
és az imádságnak hogyan kell karöltve együtt haladni ahhoz, hogy minden egyes csapdát,
és az ellenség kitűzött terveit le tudjuk győzni. Ma alapvető Igéket fogunk hozni,
a János 16/23-24-hez lapozunk.
Amíg odalapoztok, az Úr akarja, hogy beszéljek a gyógyítások ajándékairól is nektek. Nem a
gyógyítás ajándékáról van szó, mint ilyenről, amit az ember maga kézben
tarthatna. Vannak Istennek olyan szolgái, akiket elhív
arra, hogy imádkozzanak a betegekért.
Mondhatnánk, hogy az átlagos
hiten és a kegyelmen túl, amit minden hívő gyakorolhat a kézrátételnél, egy
elhívott szolgálónak az életében a fölött
kell, hogy működjenek ezek a csodálatos gyógyítási ajándékok. Amikor az Úrban
fiatal voltam, épp csak újjászülettem, és beteljesedtem a Szent Szellemmel, voltak
Kenneth Hagintől könyveim a hit területéről.
A szomszédomban lakott egy fiatal anyuka két gyermekkel, és rám bízta
a gyermekeit, mondta, hogy annyira beteg a veséjével, hogy ágyban kell, hogy
feküdjön. Egy olyan lakótelepi komplexusban laktam, egy lakótelepi tömbben, ahol volt
egy úszómedence is. Csak annyit kellett tennem, hogy bevittem őket a vízbe, hogy
játszanak és figyeltem rájuk.
Mielőtt azonban a gyermekeket elvittem volna, mondtam magamban, hogy imádkozom az édesanyáért, és Ő meg fog gyógyulni.
Mint mondtam, nagyon kezdő voltam, az üdvösségi imát mondtam el érte, mert ez volt a
kezem ügyében. Tehát nem a megfelelő helyes imát mondtam a gyógyulásért. Az anyuka
pedig nem tudott kikelni az ágyból, hangsúlyozom, hogy ágyban fekvő volt.
Ráadásul az órám is megállt, és ahogy meg volt beszélve az
anyukával, hogy 7-8 órára visszaviszem a gyermekeket, azok meg ilyen korban
kicsapongóan szeretnek játszani, csak telt az idő, egyszer csak azt látom, hogy jön az anyuka, hogy elvigye a gyermekeket.
Teljesen meggyógyult! 9 óra 30 volt. Mivel az én órám megállt, nem néztem az idő múlását,
akkor fedeztem fel, hogy hiszen az anyukát meggyógyította
az Úr.
Azt is hozzá kell tennem ehhez, hogy az Úr engem, egy gyógyító kenet szolgálatban üdvözített. És
így lehetőségem volt megtanulni a
gyógyító kenet működéseit, hiszen vannak
olyan szolgálati hivatalok, ahol az Úr a kézrátételes imádságot, és a gyógyító
kenetet jobban elrendeli és működteti, mint más szolgálatokban.
Nem igazán értettem én sem egy ideig, hogy miként van ez, ezért az
Úr szólt, hogy ma erről beszéljek. Az egyik fő-fő professzorom a bibliaiskolában
erről tanított, és az ördög akkor ott, meg is támadta. Harminc, negyven diák, akik
hallgatták a közönségből előre szaladtak, hogy imádkozzanak érte.
Az Úr nekem is szólt, hogy menjek előre, tegyem rá a kezem, és
imádkozzam érte. Mondtam, hogy Uram vannak ott már elegen elől. Nem fedeztem fel a jelentőségét, hogy az Úr miért pont engem akar
küldeni. És ahogy eltelt ez a harmincvalahány év… Nem mindig imádkozunk, van, amikor parancsolunk, hatalmat gyakorolván. Ez nem olyan
imádság, mint a többi, és mégis meggyógyulnak.
Amikor Csehszlovákiában voltam, hatalmas megnyilvánulásai voltak a Szent Szellemnek, az
Úr igen erőteljesen használta ezt az ajándékot. Az biztosan állítható, hogy a
beteg embereknek a sokasága soha el nem fogy,
és az elveszetteknek a tömegei. Mindegy, hogy
melyik esztendőről beszélünk, ha az Úr vonzza
őket, akkor nagy tömegben kijöhetnek bármikor, a gyógyítások ajándékainak
megnyilvánulására.
Ennek az ajándéknak nem sok köze van a prédikációhoz, hogy mi
hangzik el, ez inkább attól függ, hogy Isten milyen kegyelmet adott
annak a szolgálatnak, hogy miként árad, abban
a szolgálatban a gyógyító kenete. Egy
bizonyos értelemben mondhatnánk, hogy az illetőnek megvan a gyógyítás ajándéka.
Tehát magát a személyt követi a gyógyítás
ajándéka, így mondhatnánk.
Egy bizonyos értelemben, vagy vonatkozásban ez valóban egy ajándék. Sok különböző úton és módon működhet.
Vannak olyanok, akiknek a szolgálatában a fő terület a szemek megnyílása, a
füleknek a gyógyulása. Az én fő területem,
amikor nekem nagyon erőteljes, nagy létszámú alkalmak voltak, a gerincoszlopok gyógyultak meg. Háromszáz
gerincbetegért imádkoztam az elején. Az a bemelegítője volt a nagy alkalomnak.
Csehszlovákiában volt, hogy elvittek engem a kórházba is, hogy
imádkozzam olyanokért, akiknek teljesen összenyomorodott volt a testük. Százával
voltak ott a betegek, és azokért is imádkoznom kellett. Engem ez egyáltalán nem
zavart, mert én egyébként sem tudtam volna meggyógyítani egyet sem.
Nagyon különleges ezekre az emberekre így rátekinteni, tolókocsik
hosszan, egész pálya hosszában végig, mindkét oldalon felsorakoztak a tolókocsisok.
Isten képes ezt megtenni. Még most is működik ez az ajándék a csontokban. Egy nagyon
realitásokkal megtűzdelt világban az anyagiak uralkodnak, és az érvek szintjén élnek az emberek
Másrészt meg kell tanulni
nekünk az imádság útjait. A mieink
életében működik az imádság. Amikor
valaki jön hozzánk gyógyulásért, mint pl. ma a drága Erzsikénk jön, hogy
meggyógyuljon a gerincoszlopában, az én hitem elegendő lesz arra, hogy ő meggyógyuljon.
Volt egy időszak, amikor nem tudtam egyetlen esetet sem kiemelni, ahol a vesebeteg ne gyógyult
volna meg. Mindenki meggyógyult.
Hagin pedig a sérvek területén volt nagyon ajándékozott. Prédikálta
is mindig, hogy egyetlen esetről sem tud, amikor a sérves ne gyógyult volna meg. Megint
egy másik szolgálat, akit a tv-ben lehet látni, minden évben elmegy Kínába is, a
süketek, a süketnémák száz százalékban meggyógyulnak. Minden évben elmegy. Azt
mondták, hogy ez nem Jézus, ez valójában te vagy. Tiltakozott, mondta, hogy nem, ez
Jézus!
Mert még ennél is többen meggyógyultak az alkalmán. Tízezrével
jöttek az emberek, tolókocsisok voltak köztük. Egyik összejövetelére elmentem, és
négy-öt óra múlva feladtam és eljöttem, ő még be se melegedett igazán. Tanította a hitet először.
Figyeltem a szolgálatokat, sok különböző
úton és módon lehet előhozni ezt a kenetet.
Sorbaállással is, ahogy mi szoktuk gyakorolni és imádkozunk érted. Lehet, hogy lesz
olyan, amikor kettőkor itt állnak az emberek, várják, hogy mikor kerül rájuk a sor.
Láttam százával a világon olyan szolgálatokat, akik imádkoznak betegekért, és mindig természetfeletti módon történik a gyógyulás.
Száz százalékban természetfeletti ez a gyógyulás.
A bibliaiskolánk alapítója, Gordon Lindsay úgy tanította, hogy ezek
az ajándékok minden területen kell, hogy működjenek, a test minden szervére kiterjedően,
nem csak egy bizonyos szervre. Bár bizonyos területeken természetfelettien jön elő.
Haginnak nagyon sok sikere volt a rákos betegekkel, nekünk is nagyon sok
bizonyságunk van az Örömhíradóban. Rengeteg daganatos betegről lehet olvasni, hogy
eltűnnek a daganatok. De a legnagyobb terület, ahol az Úr engem használ az Ő dicsőségében,
azok a csontok, a csontvelő, a szervek. Ez egy ajándék, amely ott van, ezért
keresnünk kellene a lehetőséget, hogy még több beteget
behozzunk ide, hogy meggyógyuljanak.
Mert az Úr szeretne előre nyomulni
az evangelizációban, és a pásztoroknak is ezért jobban kellene érdeklődni a betegek
iránt, mert bizonyos szárazság tapasztalható meg, ha az ember mindig ugyanazokra a
helyekre megy el, és ezek megöregednek, és kiszáradnak, és nincs új munka benne.
Így szárazságba kerül az ember, de ha az Úr mondja, akkor természetesen megyek.
Minden héten, és minden nap az Úrnak kell engedelmeskedni. Ő képes ezeket a dolgokat
megfordítani. Hangsúlyozom, hogy ez természetfeletti.
Az egyik prédikátor azt hangsúlyozta, hogy nála meg van a gyógyítás
ajándéka. Tehát egyben igaz, amit állított, másrészt pedig nem, mert tudnotok kell,
hogy az ember maga nem szabályozza ezt az ajándékot. A Szent Szellem tartja a kezében.
Ő szabályozza, és az internet világára is kiáradnak ezek az ajándékok.
A reptéren pl. kiválóan működik ez az ajándék, a repülőgépen is.
Egyszer Texasba mentem, hárman ültek előttem a földön, mindhármuknak epilepsziás
rohama volt. Van, hogy ez már gyermekkorban kezdődik, és az Úr elhatározta, hogy
mindhármukat megszabadítja, ott előttem. Én Lufthansával mentem, német
Légitársasággal, és szegény utaskísérő teljesen kiütődött, soha nem látott
ilyet.
A Szent Szellem elkezdte, Ő be is fejezi, mondtam neki, hogy nyugodjon
meg. A kenet valóságos, és árad, szinte kitapintható az
áradása, érzékelhető, és a Szent Szellem hozhatja mind a kilenc ajándékát, az Ő
akarata szerint. Ahogy Ő irányítja.
Másrészt van az Írott Ige. Az Ige, ami nem hoz addig eredményt, amíg be nem fogadjuk, és nem cselekszünk az alapján. Vannak olyanok
közöttünk, úgy tapasztalom, akik a mai napig sem értették meg ennek a mélységeit, hogy mit jelent. Először meg kell
érteni, hogy mit ír, azután cselekedni, azon meg kell állni.
A hit egyszerűen fogalmazva valójában azt jelenti, hogy úgy teszünk, minthogy az Ige igaz. Mert az Ige
egymagában csak azért nem hoz eredményt az életünkben, mert Isten úgy mondta.
Sokszor kérdezi az emberek, hogy ha a Biblia így és így mondja, akkor az én
életemben miért nem működik az? Azért, mert te vagy az, akinek meg kell tanulni működtetni azt az Igét. Isten úgy
szándékozta, hogy az életünk csodálatosan
alakuljon mindenkor, hogy az életünkben mindenkor győztesek
lehessünk.
Sokaknak azonban nem ez a megtapasztalásuk. A bibliaiskolában az volt az
első, amit nekünk megtanítottak, hogy a megtapasztalásaink nem szabad, hogy az alapja
legyen, az igazság magyarázatainak. Azért, mert az illető még nem tapasztalta meg,
hogy az úgy lenne, az nem jelenti azt, hogy az életének nem kellene úgy alakulnia,
hogy az igaz legyen.
A kérdés úgy merül fel, hogy hány embernek hazudott Jézus az élete
során, vagy esett túlzásokba? Ezért most meg fogjuk nézni az Írásokat, és
megvizsgáljuk, hogy ugyanezt lássátok ti is benne, amit én mondtam.
János 16/23 És azon a napon nem
kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni
fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.
Azon a napon, mondja Jézus, nem kértek majd tőlem semmit. Ez az első
alkalom, hogy Jézus az imáról tanít, és arra a napra utalt. Melyik az a nap, amelyre
mutat? Az üdvösség napjáról tanít, ha
részletesen megvizsgáljuk. A gyülekezeti időkorszak
napjairól tanít, a feltámadását követő
időről tanít. Vagyis egy új nap jön el az
életünkben, mondja, és akkor a dolgok másként
lesznek. Ha az üdvösség eljön, és az a nap eljön, akkor többé nem hozzám
imádkoztok, mondja.
Sokszor az emberek azon gondolkodnak, tépelődnek, hogy vajon miért nem
kaptak választ az imáik? Míg csecsemőkorban vannak az emberek, amikor szellemi
csecsemők, addig az Úr elnéz nekik egy és mást. Egy idő után azonban elvárja az Úr, hogy mi felnövekedjünk. Jézus felhatalmaz minket, hogy használjuk az Ő nevét, de azt tanítja, hogy ne
hozzá imádkozzunk, hanem az Atyához, az Ő nevében.
24. Mostanáig semmit sem kértetek
az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes
legyen.
Valakit kiküldenek németországi nagykövetnek
innen Magyarországról, akkor a szolgálatát nem Magyarországon tölti, az ő szolgálata
Németországra terjed ki. Vagyis a Magyar kormányt képviselve funkcionál, működik német
területen. Magyarországról Németországba küldött nagykövetnek a feladatai nem
Magyarországon vannak. Vagyis abban az országban működik,
ahová küldték. Ezt mondja Jézus, kimentek az
én nevemben…
Az emberek nem hallgatják igazán, nem figyelnek arra, hogy mit
imádkoznak. Óh, Úr Jézus gyógyítsd meg ezt az embert, gyógyítsd meg azt az embert.
Meggyógyulhat az illető, de lehet, hogy nem. Ha szolgáló
az illető és így imádkozik, akkor elképzelhető, hogy az illető meg is gyógyul,
mert a gyógyítások ajándékai által
meggyógyulhat.
Csehszlovákiában történt velem, hogy egy magas rangú egyházi
képviselő elküldött egy beteget az alkalmamra. Epilepsziás volt az illető, és
mindent megpróbáltak a legmagasabb imádság szintekig a vallásos körökben. Abban az
időben, Moraviában voltam.
Azt mondta ez a vallásos vezető, hogy a fiadat nem kell elvinned, csak
te magad menj el erre az alkalomra, és ő meg fog szabadulni. Vagyis felfedezte elsőként is azt, hogy a
gyógyításnak az ajándéka működik. Az
ilyenfajta gyógyulási cselekedetek nem szükségeltetnek imádságot.
Meg is voltam rajta döbbenve, mert amikor már egy éve ott szolgáltam.
És ha valaki így jön gyógyulásért, Jézus is azt mondta rá, hogy nagy az illető hite. Ha a szolgáló meg van
áldva a gyógyítások ajándékaival, akkor – ha helyesen imádkozik, ha nem – a
gyógyulás bekövetkezhet, meg lesz a gyógyulás.
Ezekben a működésekben Jézus nem mondta, hogy imádkozzunk. Itt
máshogy tanított, azt tanította, hogy a hívők a kezeiket
a betegekre teszik, és a beteg meggyógyul az
én nevemben. Azok, akik hisznek! Itt nem
mondott tanítást az imádságról. A Márk 16/18-ban tanítja ezt.
A hívőket jelek követik,
tanítja Jézus és a 18-as versben így mondja, hogy betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.
Itt nincs szó imádságról. Nincs szó
megszabadító szolgálatról. És nincs szó arról, hogy a prédikátor végezné ezt,
hanem azok, akik hisznek. Jézus, a hívő hatalmáról
tanít itt, amelyet az ördög felett élvezhetünk.
És a hívőknek kell a szolgálati munkákat elvégezni, nem csak az öt
szolgálati hivatalban állóknak kell szolgálni. Ebből az következik, hogy bármelyikünk képes arra, hogy így a kezét tegye
valakire, mint egy pont kontaktusra. Mindketten kiárasztjátok
ezen a ponton a hiteteket a gyógyulásban, és ez a pontkontaktus, egy hit cselekedet. Ott kell a
hitünket eloldani, és megragadni azt.
A Lukács Evangélium 6. fejezete 17-19-ig Igéi következnek. Egy
prédikátornak kézrátételes szolgálat ez most. Az evangélista és a próféta szolgálatában adja Isten a kézrátételes szolgálatot. Mindkettőjüknél
lehet, száz százalékban.
Kézrátételes szolgálat ez, amikor érzékelhető gyógyító kenet árad ki az illető kezéből.
Van, hogy az evangélista, vagy próféta titulust használja az illető, de nincs elképzelése
arról, hogy a kezét a betegre tegye. Szerintem az illető akkor inkább buzdító.
Lukács 6/17 És alámenvén ővelük,
megálla a síkságon, és az Ő tanítványainak serege és a népnek nagy sokasága
egész Júdeából és Jeruzsálemből és Tírusznak és Szidónnak tengermelléki
határából, akik jöttek, hogy hallgassák Őt és meggyógyíttassanak betegségeikből.
Jövő héten ezért elkezdek tanítani az imádságról és a hitről, és ha jöttök halló fülekkel, megtanuljátok, hogy miként kell
imádkozni, és utána a gondokról, és körülményekről csak feledkezz el, és csak
dicsérd az Urat, hogy megvan.
Így működik az imádság, ha választ
akarsz az imádságodra, akkor helyesen, vagyis így kell tenned. A tanítások azért nagyon fontosak, mert az ördög
nagyon trükkös, dörzsölt, és ravasz, és ki akarja az áldást lopni tőled.
18. És akik tisztátalan
szellemektől gyötrettek, meggyógyulának.
Nem azt mondja, hogy kiűzte volna őket, hanem, hogy meggyógyultak. A
19-es magyarázza el, hogy …
19. És az egész sokaság
igyekezik vala Őt illetni: mert erő származék belőle, és mindeneket meggyógyíta.
Ez az érzékelhető ereje
Istennek, nem más, mint a Jézus Krisztus élete.
Mindenről gondot visel itt ez az erő, a gonosz szellemekről, betegségek, gyengeségek,
erőtlenségekről, mindenről.
Pál testéről is elvitték a kötényeket, keszkenőket, és ahogy a
testekhez ért ez a felkenetett ruhadarab, démonok távoztak el, gonosz erők távoztak
el. A zsebkendőnek nem volt feladata, hogy megnevezze a démonokat név szerint. Itt pl.
hol van felsorolva, hogy az ördögök nevét
kellett volna felsorolni? Mindannyian a lábunk
alatt vannak, és ki vannak üresítve, meg vannak fosztva az erejüktől.
Meg akarják azonban téveszteni
az embereket. Az ördög az, aki megtéveszt. És horoggal együtt lenyelik a
csalétkeket, mint ahogy a horgász elmegy horgászni, és bekapja a hal a csalit a
horoggal együtt. Elmegyünk horgászni, belógatjuk a pecabotot, rajta a csali és van
egy ilyen mondás, hogy benyelte az egészet. Így nyeljük el az ördög
megtévesztéseit.
Ne gondold, hogy keresztényeket nem tévesztene meg, mert világosság
angyalaként is megjelenhet, és megvakítja az
elméjüket. Erőteljesen! Tehát nincs választási lehetőségünk, hogy elfogadjuk az Igét, vagy sem. Az lehet, hogy nem
értjük meg, de azt mondani, hogy nem hiszem – nagy bajba kerülhetsz! Mert a hit hallásból, a hallás Isten Igéjéből van, és az Igével jön
hozzád a világosság. Ámen!
Amikor imádkozunk tehát, akkor az Atyát
kérjük a Jézus nevében, mint amikor egy levelet megcímezünk. Ugye azt is meg
kell címezni, hogy kinek szól a levél. Ha nem címezzük meg helyesen, nem fog az illető
kezébe kerülni a levél. Ha olyan imát akarunk elmondani, hogy az választ is nyerjen, arról beszélünk.
Nem pedig arról beszélünk, hogy kinek milyen elgondolása van, vagy
milyen filozófiai elméleteket akar követni, hanem arról, hogy miként kell az Igén cselekedni. Az álmaink, az elképzeléseink,
ha ellent mond az Igével, akkor lehet, hogy te a világosságnak azzal az angyalával
találkoztál, aki ugyan nagyon dicsőségesen csillogott, amikor megjelent, de maga az
ördög volt benne.
Vagyis nem sokat adunk az álmainkra, és a látásainkra egymagában.
Mert az álmainknak négy forrása lehet: jöhetnek a félelmeinkből, jöhetnek a kívánságainkból, származhatnak az ördögtől, és jöhetnek az Úrtól. Mi pedig csak azokat akarjuk elfogadni,
amelyek az Úrtól valók. Ámen!
Tanítottak minket arra, és ez az igazság, hogy az álmok a legalsó színt, ahol Isten vezethet. Vezetésről
beszélünk most. Azért nem vetted el azt a vezetést másként, mert nem figyelmeztél
az Úr szavára a bensődben. Ha megfelelő időt töltöttél volna imádságban, akkor meghallottad volna, hogy Ő miként szeretne
vezetni.
Hallottunk egy hírt az egyik pásztorunkról, és tudtuk azonnal, hogy az
ördögöt kell megkötni felette. Az ördög nem szereti a pásztorokat, ezt azt hiszem,
ezt nem kell mondani, szeretné mindannyikat eltüntetni innen a földről.
Ha megjelenteti az ördög a terveit,
hogy egy autóbalesetre készül, vagy egy temetésre készül az egyik pásztorunkkal
kapcsolatban, egyértelmű, hogy mit teszünk. Tudjuk, hogy hogyan kell imádkozni:
megkötjük az ördög tervét, megtiltjuk.
Nem elkezdünk prófétálni, főleg nem az illetőnek mondjuk, hogy
hamarosan ez és ez történik veled, és meg is fogsz halni a végén. Nem! Ez egy kijelentés, amivel élni kell, az ördögöt a lábunk alá kell helyezni, és nem engedjük meg
az ő csapdáit és kelepcéit.
Politikusokkal kapcsolatban is, ha kapok egy ilyen jelzést, akkor azonnal
megkötöm az ördög erejét. Néha magamban mondogatok ezt-azt, hogy – Uram, ez nem
olyan, ahogy a magyaroknál esetleg szokás, de ahogy elkapom ezt a gondolatot, abban a pillanatban
megkötöm. Megtöröm azt az erőt, abban a
pillanatban.
Visszakanyarodunk az imádságra. Ha Jézus
nevében imádkozunk, akkor milyen nevet
használunk? Ha pl. Jézus érdekében imádkozunk, akkor ez milyen imádság, mit jelent
ez? Jézusnak szüksége van rá? Megáldjuk az ételünket Jézusért? Ez egy rossz imádság így, mert nem Jézus fogja megenni
azt a tál ételt, a te érdekedben szenteled
meg azt a Jézus nevében.
Tehát, amikor vallásos
formákban gondolkodunk és cselekszünk. Az Úr azt mondja, hogy az én népem elvész, mivelhogy tudomány nélkül való, és szenved az én népem, mondja a Hóseás 4/6-ban.
Mert visszautasították, és megvetették a
tudományt és ismeretet. Ez az egyik probléma a keresztényekkel, hogy visszautasítják a kijelentett tudást.
Visszakanyarodunk a János 16/23-ra:
János 16/23 ….amit csak kérni
fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.
Amit csak kérni fogtok az
Atyától! Az, hogy az ember egy ilyen állítást előhozzon, kell, hogy legyen benne egy
nagyság. Melyikünk engedhetné meg azt, hogy
odaáll a másik elé, és azt mondja, hogy kérj,
amit csak akarsz, és megadom neked. Mert nem
tudod, hogy mivel fogok előállni, mit akarok.
Bármit lehetne kérni? A tényállás az, hogy csak
Isten képes így beszélni!
Jézus azt mondta, hogy az én
nevemben kéritek, odaadja néktek, megkapjátok.
Ugyanis ez a legnagyobb név a mennyben. Amit
csak kérni fogtok az Atyától! Benne
foglaltatik az is, amin gondolkodunk? Bárcsak igaz lenne ez, mondja valaki. Igaz ez, mert
így van írva. Jézus soha nem hazudott senkinek.
János 16/23 És azon a napon nem
kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni
fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.
Hozzáteszi-e Jézus, hogyha meg is érdemled azt? Mert a keresztények
így szokták magukat hamuval leszórni, hogy - ugyan nem érdemlem meg. Azt hiszik, hogy
ilyenkor alázatosak. Ha elvetsz egy magot, az fel fog növekedni.
Én a Jézusért kérem ezt, mert én nem vagyok méltó rá. Hogy te nem
vagy méltó? Akkor miért kéred, ha nem vagy rá méltó? Én csak egy kis apróságot
kérek Jézustól. Uram nem vagyok méltó, hogy a jelenlétedbe jöjjek - olyan
alázatosnak tűnik ez, de vallásoskodás ez,
és olyan ostoba, amilyen csak lehet az ember magától, mert nincs sehol ez a Bibliában.
Az igazság az, hogy valóban volt idő, amikor méltatlanok voltunk
ezekre, és nem szolgáltunk rá az Ő áldásaira, de Jézus elfoglalta ezt a helyet értünk, és meghalt ezen a helyen. És azt követően Isten feltámasztotta Őt a halálból, és ha te ezt
hiszed és elfogadtad ezt a megváltást, akkor vele együtt feltámadtál,
és ez az új élet él benned.
És új teremtés lettél
Krisztusban. Abban a pillanatban megtörtént ez, amikor megvallottad Jézust életed Urának, és Megváltójának. Örök élet
került akkor bele a szellemedbe, Istennek gyermekévé
váltál. Lehet, hogy nem érezted, hogy ez megtörtént, de az érzésekről semmit nem ír
itt.
Van, aki azzal jön, hogy ez azért nem működik, mert nem sírtak előtte,
és nem borultak le, és nem tértek meg. Semmi
köze az érzelmi kitörésekhez az üdvösségednek. Ha hiszed, hogy Ő feltámadt a halálból, és az életed Urának megvallod Őt, újjászülettél!
Láttam evangélistát, aki nem mondatta el velük a megfelelő imádságot,
semmit, csak annyit, hogy ha nem vagy újjászületve, emeld fel a kezed. Egy igen
gyarapodó szent ember volt ő, és azt mondta, hogy én ugyan nem emelem fel a kezem, és
már fent volt a keze. Fel sem fogok kelni, mert nem megyek oda előre. Nem megyek oda
előre, és közben előre ment, és azt mondta, hogy nem fogok hátraesni itt, és már
lent volt a földön.
Én ott voltam, és láttam ezt, azért tudom így elmesélni. Az illető
szolgáló több milliószor csinált már oltárhoz szólítást, és ezért teljes
bizalma volt benne, hogy működik. De te tanuld meg a helyes utat, hogy hogyan lehet biztosan az Úrhoz vezetni [az elveszetteket].
Tehát az evangélistát azért nem lehet követni az ő útjaiban, mert
nála van egy ajándék. Ő képes olyan falakat letörni, amit a szolgálati helye nélkül
nem lehet. Ha te befogadtad ezt az üdvösséget, akkor Istennek a gyermekévé váltál. Örök életet fogadtál a szívedbe, és méltóvá tétettél arra, hogy Ő figyelmezzen az
imádra. Az Ő kedvessége és az Ő áldásainak méltó örökösévé lettél. Miért? Azért, mert
Krisztus Jézusba kerültél.
Az a megigazultság, amit
nyertél, az nem a saját cselekedeteidből fakadt, hanem a te megigazultságod az Ő cselekedete által adatott neked. Vagyis az Ő igaz cselekedete tulajdoníttatott,
számíttatott be neked igazságként. Mivel ez
a te megigazultságod, ezért bátran odaállhatsz Isten elé és kérhetsz bármit, a
hiteddel elfogadhatod azt. Jézus nevében Isten
teljes figyelmét képes vagy elnyerni! És ez egyáltalán nem nehéz.
Jézus nevét használhatjuk,
mint egy szerszámot, mint egy eszközt is. Mert
ugye tudjuk, hogy egy küldöttől lehet, hogy elfogadunk egy parancsot.
A küldött, vagy a futár, aki hoz egy üzenetet, vagy egy parancsot,
arra való tekintettel vesszük azt érvényesnek, vagy cselekszünk az alapján, aki küldte. Nem a futárra nézünk, aki hozta,
hanem arra tekintünk, aki küldte őt, akinek a nevében
jött.
Arra való tekintettel veszed komolyan, ami írva van, aki küldte. És ez a
fajta hozzáállás szükséges itt. Ha ebben az írott anyagban van esetleg egy kérés, akkor odaadod a küldöttnek, ami ott áll, amire
szüksége van, mert tudod, hogy aki írta, ő kérte.
Vagy egy másik példa, aláír valamit az illető és az aláírása elegendő arra, hogy én ezt a
kérést, igényt vagy követelést teljesítsem. Mert tudod, hogy az illető, aki aláírta,
erő van a neve mögött. Ez az aláírás
tehát egy eszköz, hogy teljesüljön a
kérés.
Ugyanez a helyzet Péter esetében, amikor az Ékes kapunál történt az
a csoda. Azt mondta, tekints énrám. A koldus ezüstöt, aranyat várt, de Péter mondta,
hogy ilyenem nincs, amim van, azt adom néked. – Jézus nevében, kelj fel, és járj!
Ez nem egy imádság volt, mint egy kérés bemutatás, hanem egy parancsszó volt, hogy a Jézus nevében kelj fel, és járj, és amint megfogta a
koldus kezét, kenet áradt a testébe, és
megerősítette a bokacsontját. Péter nem társalgott itt Istennel. És ez a nyomorék
az életében soha előtte nem járt.
Most pedig mindenki szeme láttára felállt, szökdécselt, ugrándozott,
énekelt és beszaladt a templomba. Mit tett Péter? A Jézus nevét használta, mint egy eszközt, és követelte az Ő nevében, hogy helyreállítás történjen Jézus nevében. Ugyanígy a követeléseidet te is előállíthatod Jézus nevében.
Ezt én most megteszem mindenkire vonatkozóan, akinek a testében rákos
sejt lenne, megparancsolom a Jézus nevében,
hogy kiszáradjon és meghaljon! És most jött egy a Szent Szellemtől
is, minden szívnek megparancsolom, hogy tökéletesen
működjön a Jézus nevében! Ez a Szent Szellem által jött, a tudás szava által.
Ez nem imádság.
Jézus azt mondta, hogy gondom
lesz erre, hogy ez is működjön.
Használhatjuk tehát Jézus nevét, mint egy csodafegyvert,
egy eszközt! És az a szomorú, hogy olyan sokan szenvednek ennek ellenére. Van egy hatalmas eszköz a kezükben, hogy az életük
megváltozzon, és nem használják.
Én tudom, hogy miként kell élnem ezzel a névvel, és megtagadom a szenvedéseket. Most a jobb lábfejben
van a gyógyulás, ezek a gyógyítások ajándékai most, ott a helyeden
meggyógyulhatsz, a Szent Szellem gyógyít meg belőle. A tudás szava által tudom, a
jobb lábfejben van. A Szent Szellem már egy hete munkálkodik a jobb lábon. Az egész
jobb lábra vonatkozik, egy nagyon élő kenet
van benne.
Visszakanyarodva a gyógyulásra. Amikor az Úr az átváltozások
hegyére ment fel, azt mondta Jézus a tanítványoknak, hogy a farizeusok beülnek a
Mózes székébe, és ti őket hallgatjátok. Isten pedig azt mondta, amikor Jézus
vízkeresztséget vett, hogy ez az én szerelmetes Fiam,
Őt hallgassátok.
Jézus kiknek szólt? Parancsolt
a vízhez, a háborgó tengernek, parancsolt a kenyérnek, hogy szaporodjon meg,
parancsolt a szélnek, hogy csendesedjen el. Bármi, amit nézünk, minden szavára engedelmeskednie kellett a természetnek. Jézus
parancsolt a vak szemnek, a süketek füleinek, a csonka-bonka lábaknak. És amikor Ő szólt
a végtagok kinőttek, a vak szemek megnyíltak, a süket fülek megnyittattak. Ámen!
Az egész teremtett világnak Isten megparancsolta,
hogy Jézust hallgassák, miután feltámadt a
halálból! És Isten megírta nekünk, hogy az Ő nevét
minden név fölé felmagasztalta. Nem a név
hangzásában, hanem a név hatalmában van ez
az erő. Nemcsak hogy hogyan hangzik a név, nem ebben van a különlegessége, hanem,
hogy milyen hatalmat képvisel a név, Isten hová rendelte. Minden
hatalmat ebben a névben rendelt el Isten.
Filippi 2/9 Annakokáért az Isten
is felmagasztalá Őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név fölött való;
10. Hogy a Jézus nevére minden
térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.
Van egy dal, amit mi éneklünk angolul, hogy Jézus nevében, Jézus nevében, minden térd, minden térd meghajol. De a dalt
pontatlanul énekeltük ott, mert nem így mondja az Írás. Ez egy óriási kijelentés
itt! – Hogy a Jézus nevére! Hogy a Jézus
nevére! Így szól az Írás: Hogy a Jézus nevére, mindennek el kell távozni, a rákos sejteknek, a fájdalmaknak, a
csontproblémáknak térdet kell hajtania
mennyen, földön és föld alatt.
Tehát nem egy ígéretről van
szó, hanem arról van szó, hogy a Jézus nevére,
ennek mindnek engedelmeskednie kell! Tehát felmagasztalta Őt, és ajándékozott neki nevet, hogy a Jézus nevére. Ez a Mindenható
Istennek az akarata és a kijelentése.
Egy törvény, amelyet
jóváhagyott a mennyei bíróság. Törvény három
világban, mennyen, földön, és föld alatt. A törvény
így szól: Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon! Minden térd! Nézzük a 10-11
verseket együtt.
10. Hogy a Jézus nevére minden
térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.
11. És minden nyelv vallja, hogy
Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.
És ez mind az Atya Isten dicsőségre
van. Az Atya Isten dicsőségére van ez a rendelet.
Az Atya Isten dicsőségére van ez, hogy a Jézus nevére
minden térd meghajoljon, minden térdnek meg kell hajolni. A testből el kell távozni a fájdalmaknak, el kell távozni az
életetekből a félelmeknek, minden kötésnek. Tegnap óriási kenet volt a reumatikus
kézfej problémákra.
Tehát ez egy [szellemi] törvény,
amely Jézus nevéről hozatott, és ezért
Jézus nevét, mint egy eszközt lehet
használni az életünkben. És ránk hagyta ezt
a jogot, hogy használhassuk a Jézus nevét. Tehát nem kell
körbenézni az életünkben, hogy vajon működik-e a Jézus neve. Mert nem teszi hozzá,
hogy ha van hited, akkor használhatod ezt a nevet, ezt nem teszi hozzá.
Tehát nem kell extra hit ahhoz, hogy használjuk ezt a nevet,
Jézus neve, mint egy ajándék adatott nekünk.
Nincs szükségünk afölött még hitre, hogy
ezt használjuk. Ha alá van írva egy okmány, akkor nem kell hit hozzá, hogy az
érvényes legyen, az alá van írva. Isten
királysága olyan végtelen egyszerű, csak az
emberek elhanyagolják az alapigazságokat.
Hét nap böjtöt hozzáfűzök ehhez. Meg fogom rázni a mennyeket, Uram
tedd meg, meg fogom bombázni a mennyek ajtaját. És úgy gondolják, hogy Isten
nehézzé tette azt a dolgot, hogy elérjük. Az Evangélium viszont azt jelenti, hogy az egy jó hír, nem nehézkes, könnyen megy. Isten
azt akarja, hogy mindannyian jó szerencsések és sikeresek legyünk.
János 16/24 Mostanáig semmit sem
kértetek az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek
teljes legyen.
A ti örömötök beteljesedjen, vagyis mondd ki, hogy az én örömöm beteljesedjen. A te örömöd teljes
most, ha beteg vagy, vagy a számláid nincsenek kifizetve, vagy a vállalkozásod nem
jól megy? Ezek a történések nem konzisztensek azzal, amit Isten számunkra szeretne,
mert Ő azt szeretné, hogy az örömünk teljes
legyen. Isten Igéje azért adatott nekünk,
hogy azt megcselekedjük, nem azért, hogy engedelmeskedjünk. Ugyanis óriási a különbség a kettő között.
Az Ószövetségben így szólt Isten a néphez, hogy – az Úr öröme a
ti erősségetek. Az Újszövetségben pedig
megköszönjük, hogy az Úr öröme a mi erősségünk,
és ezért örvendezünk. És azért, mert
örvendezek ebben, ezért meg is erősödöm. Tehát tudjuk, hogy amikor gyengének és erőtlennek
érezzük magunkat, mit kell tennünk – és jól érzem magam!
Sok gyógyulás van, jelenleg az alhasi szervekben is. A Róma 16/20 egy
nagyon jó igevers.
Róma 16/20 A békességnek Istene
megrontja a sátánt a ti lábaitok alatt hamar.
Összezúzza, megtapossa, megrontja – ezt hozzák a fordítások. Te odahelyezed az ördögöt, Ő pedig összezúzza! Azt is mondja az Írás, hogy
nekünk, a hitnek a szép harcát kell
megharcolnunk. A szép harc azt jelenti, hogy mi győzünk.
Mi vagyunk a győztesek.
És légy felkészülve mindig arra, hogy azt mondd csak ki, amit Jézus mondott! Meg van
írva. Bizony meg van írva, és úgy kell, hogy
legyen, hogy a Jézus nevére, minden
betegségnek el kell távoznia. Gyertek előre az Úr kenetében és gyógyuljatok meg.
„Ráadás”: Az alkalom befejezése előtt még a következők
hangzottak el. Pár szót hagy szóljak. Ti, akik ma először vagytok, vissza ne menjetek
pl. meditációkba, ne menjetek vissza oda, most már az Igén meditáljatok, a tiszta szent Igén, az a táplálékotok. Kívánkozzatok az Ige hamisítatlan teje után,
hogy azon növekedjetek.
Néhányakat így ejtett újra
áldozatul az ördög, hogy visszamentek
azokra a területekre, ahová nem kellett volna, és ott megkövezte őket az ördög,
mert ugye körbe jár keresve, hogy kiket nyelhet el,
de titeket nem találhat meg, a Szent Vér alatt
vagytok. A hazug tüneteket, ha Isten meggyógyított belőle benneteket, ne fogadjátok
vissza.
Az ördög meg akar próbálni,
hogy vajon hiszed-e az Igét. Kenneth Hagin
megkérdezte, hogy vajon miért próbál meg minket Isten? Valaki pedig azért ment
Kenneth Haginhoz, hogy ne legyenek megpróbáltatásai. Mondta neki, hogy ezért nem tud
imádkozni. Ez a legyőzött ellenség szeret úgy viselkedni, mintha le sem
lett volna győzve.
Az előbbi nem a gyógyító kenet volt, hanem a vajúdásban jött
valami, a jobb bokában volt, valakinek a bokája kificamodott, és az Úr gondot viselt
róla, hogy helyrejöjjön.
Kenneth Hagin fia volt az, aki azt mondta, hogy bár csak ne ismerte volna
meg ezt a kenetet, egy pásztornak a fiaként evangélista lett. Egy bizonyos szempontból
az evangélista szerencsés, mert úgy
teremtette őket Isten, hogy bárhol tudnak
prédikálni. Nem érdekli őket a szellemi
állapota annak a helynek, vagy légkörnek, mindenhol boldogok.
Róma 8/26 Hasonlatosképpen pedig
a Szellem is segítségünkre van a mi erőtlenségünkben. Mert azt, amit kérnünk kell,
amint kellene, nem tudjuk; de maga a Szellem esedezik miérettünk kimondhatatlan
fohászkodásokkal.
Galata 4/19-ben olvashatunk erről a fájdalommal való szülésről, amit
Pál ír, és ezek a fájdalom kihordások,
fájdalmas terhességi kihordások megjelennek az Igében.
Galata 4/19 Gyermekeim! kiket
ismét fájdalommal szülök, míglen kiábrázolódik bennetek a Krisztus.
Ezzel kapcsolatban egy kiváló igevers jött hozzánk az elmúlt héten
az imakörben, az Ésaiás 66-ból. Miközben imádkoztunk, hozta az Úr. Megszületett
különben a gyülekezet legkisebb tagja, Nagy Balázsék kislánya. Ugye voltak tünetek
előtte, hogy a baba születik. És Isten azt mondja, hogy ha megindítom a szülést,
akkor ne vigyem véghez? Véghez is viszem. A szellemi birodalomban ugyanígy jönnek elő a
dolgok.
Ésaiás 66/8 Ki hallott olyat,
mint ez, ki látott hasonló dolgokat? Hát egy ország egy nap jön-é világra, és egy
nép egyszerre születik-é? Mert vajúdott és meg is szülte Sion az ő fiait!
A mi címünk a Sion hegye [Gyülekezet], mi ott tartózkodunk. Sion
hegyének lakói vagyunk. (Zsidó 12. fejezet)
9. Hát én csak megindítsam és ne vigyem véghez a
szülést? szól az Úr, vagy én, aki szülni engedek, bezárjam-é a méhet? így szól
Istened.
Vagyis az Úr elhozott minket egy olyan helyre, hogy fel tudjuk magunkat hozni arra a
helyre hitben, ahol biztosak lehetünk abban, hogy amiért imádkozunk, az elő is jön.
Ezt a gyógyulást, amit most munkált az Úr, közbenjárt valaki, a gyógyulását
szülte meg abban a bokában. Valaki a hitén
cselekedett. A hit hozza meg a Szent Szellem munkáit. Mikor az illető hitben cselekszik, akkor tud a Szent Szellem előjönni ezekkel a csodálatos
munkákkal.
A Galata 4/19 a keresztények újraszüléséről
szól, akik visszamentek a világba, és Pál az imája által újra behozza őket a gyülekezetbe,
mert ha elsodródunk a gyülekezetből, és nem
járunk vissza, saját magunknak ártunk vele.
Ha nem a keresztény mentalitásba itatjuk át magunkat, hanem a világba megyünk vissza,
magunknak ártunk.
Mert az ellenségnek meg vannak a csapdái
számodra, ha vele paktálsz, és ha a világnak a borát kezdjük el inni, a világnak az
örömeivel tápláljuk magunkat, meg van annak az ára, mert elsodródunk az igazságtól, és a végén az
ember eljut odáig, hogy felsír az Úrhoz.
Láttam ismételten, hogy ez megtörténik, mert a világnak is megvan a maga mentalitása, és a kereszténységnek is meg van a maga mentalitása,
és a gondolati mintáink, hogy miként
gondolkodunk. Abban benne kell maradni, a keresztény gyermekeknek pedig abban kell
felnövekedni, világviszonylatban fontos ez.
Tehát ez a munka, ami most folyt a gyógyító kenetben, ez egy
terhességi szülési folyamat volt. Elmondjuk egyébként nektek, hogy nem érzékeltük,
hogy mikor születik Nagy Balázsék babája. De egy hónappal előtte, a Szellem elvégezte,
hogy megerősítette a méh membránt. A
feleségem a felső részen, én az alsó részen érzékeltem, hogy a Szent Szellem
összehúzta egy kicsit, összetartotta.
És a mieinknek ebben jobban előre kellene majd lépniük, ezekben a szellemi munkákban. Nagy hirtelen jönnek ezek a közlések, és ez egy
teljesen más birodalom, mint amiben itt a fizikai világban élünk.
És az Úrnak vannak olyanok, akiket edényeként
nem csak a gyógyulásban akar használni, ilyen közlésekben. Ha az evangélista
valóban evangélista, akkor ez biztos, hogy kell, hogy működjön benne.
Nagyon sok elrejtett kincse van
az Úrnak. Ezeknek elő kell jönniük. Nagyon könnyű megtalálni őket, csak el kell
kezdeni imádkozni a betegekért, és elő fog jönni,
hogy ki az. Nap, mint nap vannak olyanok, akikért lehet imádkozni. Hallelúja!
Szerettem volna ezt említeni: minden, amiben az életünkben hűségesek vagyunk, és a szívünk kívánsága benne van, az Úr megindítja azt a folyamatot, meg is szüli. Legyen az házasság dolga, vagy bármi,
amit elő kell hozni a látható világban meg kell szülni. Az Úr előhozza azt. Üzleti
vállalkozások, ötletek, aminek csak elő kell jönni, az Úr előhozza sikerrel.
A fiamat hozza most az Úr példaként, aki baseballt játszott, és ő
volt a labdadobó, elég furcsán dobják a labdát ebben a sportban, a csontjait megerőltette
ezzel a mozdulattal, és óriási közbenjáró
munkája volt a Szent Szellemnek a csontjaiban, hogy helyreállítsa azt. És amikor ő sportolt, a
Szent Szellem végezte a munkát, folytonosan
lehetett érezni, és olyan jól senki nem tudott dobni, mint ő.
A számmal megvallottam, hogy olyan pontosan, mint egy asztalról esik le
a labda, úgy talál célba az ő labdája. És az edző pont ezt mondta, hogy ilyet
életemben nem láttam, hogy a labda röpül, és nyílegyenesen oda esik le, ahová kell,
mintha az asztalról esett volna le, mondta.
Az isteni közbenjárással ment
ez, hogy összekombinálta az izmokat, a
csontokat, az ízületeket, minden úgy működött, ahogy kell. Még ha az ember tehetséges is, akkor is kell hozzá még a kegyelem Istentől, hogy az elő is jöjjön. Mert a kegyelemre szükség van
az életünk minden területén. És ezt a kegyelmet
hit által lehet elnyerni Istentől, hogy abban növekedhessünk.
Most olyan erős ez a közbenjáró
kenet, hogy alig tudok a lábamon járni, de az én lábamnak semmi baja nincs, ez
most jött, és el is megy majd, ha az illető elveszi. Így lehet érzékelni ezeket.
Ezeket akartam még elmondani nektek ma.
Nagyon nagy nap volt ez a mai, első nap, hogy német nyelven is tolmácsolásra került a
tanítás, a német ajkú közönségünket is tudtuk köszönteni, és várjuk ebben a
növekedést majd, Isten kegyelme ez.
Kaptam egy Igét reggel, a 75-ös Zsoltárt, hogy néhányakat felmagasztal, másokat pedig megaláz. De ezt az Úr most a szolgálatokra mondta, hogy lesznek köztünk
szolgálatok, akiknek a szolgálata felmagasztaltatik. Az egyik felmagasztaltatik, a
másik pedig megaláztatik. Olvasd el az egész 75-ös Zsoltárt, meglátod belőle, hogy
a gonosz hová jut, elbúcsúzhatunk a
gonoszoktól. Hallelúja! Dicsőség Istennek! Ámen!