2012.03.29.
ISTEN SZERELME BENNÜNK
Feljegyzés Sandersné dr. Kovács Erzsébet tanításából
2012. március 25.
Megköszönjük Istennek, hogy adta
nekünk az Igéjét, az Ige jóízű, beépítjük
a szívünkbe, és Ő gyönyörködve-gyönyörködik bennünk. Ma felszabadulunk az Úr
Jézus Krisztus szerelmében. Az örömkiáltásokat tanítja a Biblia, általa
felszabadulunk!
Az Úr kegyelméből tanulmányozhatjuk
az Igét. Az Ige épít minket. Egy nagyon jól
ismert, naponta imádkozott igerésszel szeretném indítani ezt a mai rövid kis
tanítást. Mert ma az idő nagy részét imádságra szeretném felhasználni. Nyelveken
szólással kezdjük.
Az Efézusi levél 3. fejezetét fogjuk ma tanulmányozni. Nagyon ismert
az igerész, amit olvasunk, és akik szorgalmasan imádkozzák az Imakönyveket,
mindennapi imánkban benne van ez az imádság. Pál imádkozza a szentekért, szellem
által ihletett imádság.
Efézus 3/14 Ezokáért meghajtom
térdeimet a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja előtt,
15. Akiről neveztetik minden
nemzetség mennyen és földön,
16. Hogy adja meg néktek az Ő
dicsősége gazdagságáért, hogy megerősödjetek hatalmas erővel az Ő Szelleme által
a belső emberben;
17. Hogy lakozzék a Krisztus hit
által a ti szívetekben;
18. A szeretetben meggyökerezzetek
és alapot vegyetek, hogy megérthessétek minden szentekkel egybe, hogy mi a szélesség
és hosszúság és mélység és magasság,
19. És megismerjétek a
Krisztusnak minden ismeretet felülhaladó szeretetét, hogy ekképpen beteljesedjetek az
Istennek egész teljességéig.
20. Annak pedig, aki véghetetlen bőséggel
mindent megcselekedhet a bennünk munkálkodó erő szerint, feljebb hogy nem, mint kérjük
vagy elgondoljuk,
21. Néki légyen dicsőség a
Gyülekezetben, a Krisztus Jézusban nemzetségről nemzetségre, örökkön örökké.
Ámen!
Nagyon nagy mélységek vannak
itt ezekben a versekben elrejtve, és felhívja itt az Ige a figyelmünket arra, hogy a szeretetben meg kell gyökereznünk, és alapot kell vennünk. És amikor ezt megtesszük,
akkor ennek a Krisztusi szeretetnek a megismerése által fogunk tudni beteljesedni az Istennek egész teljességéig.
A szeretetnek a megismerése a kulcs, amit szeretnék a mai napon egy
kicsit a nagyító alá venni, és a fókuszunkba venni, megvizsgálni, hogy miről szól
itt az Ige, ugyanis a 20-as versben nagyon gyakran kívánjuk ezt, hogy aki véghetetlen bőséggel
mindeneket megcselekedhet az életünkben, magasan a
felett, mint kérnénk, vagy elgondolnánk.
Ez az Efézus 3/20-as áldás
olyan jó lenne az életünkben annyi helyzet felett. Uram, ha ezt te megcselekedheted
véghetetlen bőségeddel, akkor ezek a helyzetek jöjjenek és oldódjanak meg az
életemben. Magasan a felett tudsz cselekedni Atyám, mint hogy kérném, vagy
elgondolnám, írja az Ige, hol vagy akkor? Hol vannak ezek?
Sok olyan helyzet van, amikor nem látjuk, hogy egyről a kettőre lépnénk,
és ilyenkor meg kell, hogy nézzük, hogy mit ír az Ige. És a 20-as vers előtt, felhívja
az Úr a figyelmünket, hogy a szeretetben meg
kell gyökereznünk, és meg kell ismernünk a
Krisztusnak minden ismeretet felülhaladó
szeretetét.
Hogy megy ez? Hogy lehet megismerni azt a szeretetet, amely minden
ismeretet felülhalad? Ezt a találós kérdést akarom nektek feltenni, hogy mi módon
lehet megismerni ezt a szeretetet. Semmiképpen nem úgy, hogy elkezdjük vizsgálni mi a
szélesség, hosszúság, mélység, vagy magasság, ahogy írja a 18-as versben, mert
nincs olyan földi mérőműszer, amely be tudná fogni Isten szeretetét.
A három dimenzióval nem lehet befogni milyen Isten szeretete, a földi
mértékek szerint nem lehet megismerni Isten szeretetét. Ezért mondja, hogy meg kell
ismernünk a minden ismeretet felülhaladó szeretetet, - másként kell megismerni, nem a
földi léptékek szerint.
Egy másik fajta ismeretre van szükségünk, hogy ehhez a szeretethez
közel kerüljünk, hogy ezt a szeretetet tanulmányozni tudjuk, hogy ezzel a szeretettel
be tudjunk teljesedni, és akkor fogunk beteljesedni Isten teljességével. És
garantált, ha Istennel teljesek vagyunk,
akkor kevesebb helye lesz az ördögnek az
életünkben.
Ez a beteljesedés a görögben a ’pléroó’ szó, nem vagyok görög
szakértő, de utánanézve, abban az időben, amikor az Bibliát írták, ez a ’pléroó’
szó arra is használt volt, amikor egy hajót megraktak a kikötőben teljes rakománnyal.
Úgy megpakolták minden szállítmánnyal, hogy dugig volt. Nem lehetett több
szállítmányt a hajóra tenni, a maximális
terhelhetőségig meg volt rakva a hajó és útnak indították.
Így kell nekünk Isten
szeretetével teljesnek lennünk, és ha
jön az ellenség és kopogtat, és azt mondja, hogy vajon felférne még egy kis
betegség arra a hajóra? Akkor azt mondjuk, hogy nem lehet! Nincs hely! Feltérne egy kis
fájdalom? Egy kis meg nem bocsátás? Telt ház van! Nem fér rá! A hajó teljesen meg
van rakodva rakománnyal, és minden Istentől van rajta! Nem tartunk helyet az ellenségnek!
Nagyon jelképes, és nagyon mélységes ez a rész, és ha az embernek
kell tanulmányozni valamit, már pedig Isten szeretetét látjuk, hogy ez a kulcs ebben, a szeretetben meg kell gyökereznünk,
és alapot kell vennünk. Ugyanis, ha valamiben meg kell gyökereznünk, - az
Ószövetségben írja, hogy aki megmaradt, és aki kiszabadult, az gyökeret ver alul, és gyümölcsöt terem felül.
Ha meg nem gyökerezünk ebben az istenifajta
szeretetben, amit nem lehet megmérni a földi mértékegységek szerint, hogy mi a
szélesség, hosszúság, mélység magasság, semmi köze hozzá, ez mind afeletti
ismeret, akkor meg kell nézni, tanulmányozni kell ezt a szeretetet. És a mai rövid
mondandómnak ez lesz a célja.
Amikor tanulmányozásra indulunk, akkor szeretünk elővenni más
fordításokat. Az egyik kedvenc fordításunk a Bővített
(Amplified) fordítás. Az Amplified azt jelenti, hogy felerősített. Ha nem jól hallod a rádiót,
akkor egy kicsit felerősíted, hogy meghalljad, mit is mond. Vagy bővített,
kitágított, jobban rávilágított, jobban megérted. Nagyobb szókinccsel magyarázza, hozza.
Ezért megnézzük, hogy mit is mond az Ige itt a 18-19 versben a Bővített fordítás szerint. Így rá fogunk
látni, esetleg olyanra, amit a Károlyi fordításban nem olvastunk.
18. Azért, hogy hatalmatok
lehessen, és erőteljesen, erősen megragadhassátok e szeretet megtapasztalását, és
megérthessétek minden szentekkel, Isten odaszentelt hűséges népével egybe, hogy mi e
szeretetnek a szélessége és hosszúsága, mélysége, és magassága,
19. Hogy igazán, gyakorlati
oldaláról a saját magatok személyes megtapasztalása által eljuthassatok a Krisztus
szeretetének megismerésére, amely messze felülhaladja a puszta megtapasztalás
nélküli ismeretet, hogy a teljes valótokban beteljesedhessetek az Istennek egész
teljességével, az isteni jelenlét leggazdagabb mértékét bírván, olyan edénnyé,
testté lehessetek, amelyet Isten maga teljes mértékig betöltött és elárasztott.
Ez valami gyönyörű, amikor megcsillan a szemünk, hogy ezt a szeretetet
egy szellemi megtapasztalás útján lehet vételezni. És
Istennek a szeretetéből többet és többet lehet a teljességig befogadni a belső
emberünkbe.
Oly mértékig be tudunk vele teljesedni, hogy eláraszt minket, és
utána, ez a szeretet, ha túlcsordultig van az
a pohár, abba már semmi más nem fér. Ha egy
pohár tele van tiszta vízzel, abba egy csepp szennyvíz sem fér már el. Ez a célja
Istennek az Ő szeretetével.
Még két fordítást hozok nektek, mert mindegyik fog valamit mondani,
ami a másikból esetleg nem jött elő. Az egyik az Egyszerű
fordítás, így találjátok meg az interneten, a másik a Csia fordítás. A 14-es verstől mindkettőt
felolvasom.
Mindezeket látva, letérdelek az
Atya Isten előtt, és imádom Őt, akitől minden mennyei és földi család a nevét
kapja. Arra kérem az Atyát, hogy dicsőséges gazdagsága szerint, és a Szent Szellem
által erősítse meg a belső embert bennetek, hogy a Krisztusban való hitetek által Ő
lakjon a szívetekben. Kérem, hogy mélyen belegyökerezzetek az isteni szeretetbe, és
egész életetek erre épüljön, hogy ilyen módon képesek legyetek Isten egész
népével együtt megérteni milyen széles, mennyire hosszú, milyen magas, és mennyire
mély a Krisztus szeretete.
Ezt emberi értelemmel fel sem
lehet fogni. Én mégis azért imádkozom, hogy tapasztaljátok meg szeretetét, és hogy
Isten maga töltsön be titeket teljesen. A bennünk működő ereje által Isten
mérhetetlenül többet tud tenni, mint amire kérjük, vagy amint el tudjuk képzelni.
Dicsőség Istennek mindezért a
gyülekezetben, és a Krisztus Jézusban minden nemzedékben örök időkig. Ámen!
És a Csia Lajos fordítás pedig így szól:
Ezokból meghajtom a térdemet az
Atya előtt, akiről a mennyekben és a földön, minden atyafiság a nevét kapta, és
kérem, adja meg nektek, hogy dicső gazdagságának mértékében belső emberetek úgy
elhatalmasodjék, hogy ti az Isten Szellemén át uralomra juthassatok. Hogy a Krisztus a
hitben át szívetekben lakozhassék, és ti szeretetben úgy meggyökerezzetek, és
megalapozódjatok, hogy az összes szentekkel együtt erőt nyerjetek annak felfogására,
hogy a szeretetben mennyi a szélesség, hosszúság, magasság és mélység.
És megismerhessétek a
Krisztusnak ismeretet felülmúló szeretetét, hogy így az Istennek egész
teljességéig betelhessetek.
Annak pedig, aki az Ő bennünk
lakozó hatalma szerint mindannál, amit kérünk, vagy gondolunk sokkal, sokkal többet
képes cselekedni legyen része, a dicsőség az Egyházban, és Krisztus Jézusban a
korszakok korszakának minden nemzedékéig Ámen!
Magukért beszélnek ezek a gyönyörű sorok, ezért feltett szándékom,
hogy ma a szeretettel foglalkozunk. Habár nagyon sokszor azt mondja az ember, hogy erről
már hallottam, és tudom, hogy Isten a szeretet.
De hajlamosak vagyunk tovább menni, és nem megvizsgálni a nagyító
alatt, hogy mit jelent ez az életünkben, és hogy teszi jobbá az életünket, hogyan jobbítja meg.
Istennek mi a célja, hogyan működteti ezt a szeretetet az életünkben.
Tudjuk azt, hogy az Ószövetségben Isten megparancsolta a hívőknek a szeretetet. A szeretet, mint törvény jött elő, ez volt az első, és a fő
parancsolat.
Máté 22/36 Mester, melyik a nagy
parancsolat a törvényben?
37. Jézus pedig monda néki:
Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.
38. Ez az első és nagy
parancsolat.
39. A második pedig hasonlatos
ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat.
40. E két parancsolat az alapja az
egész törvénynek és a prófétai beszédeknek.
Vagyis Isten parancsolatként tűzte ki az Ő szövetséges
népének, hogy szeretni kell Istent. Szeretnünk kell Őt teljes szívünkből, teljes
lelkünkből, teljes értelmünkből, teljes erőnkből, teljes vagyonunkból. És mint
tudjuk, a szövetséges nép nem csak ezt a parancsolatot, hanem a többit sem tudta betölteni. A törvény ugyan meg volt
írva nekik, de állandóan elbuktak, és újabb, és újabb ítéletek jöttek a zsidó
népre, azért, mert nem voltak képesek betölteni Isten törvényét.
Ezért Isten egy új tervvel
állt elő, és azt mondta, hogy tegyük félre azt, hogy ti miként tudtok engem
szeretni, és megmutatom, hogy én hogyan szeretlek
titeket. És azt tette, hogy kitöltötte az
Ő szerelmét a szíveinkbe. Ez egy hatalmas különbség az Ószövetség és az
Újszövetség között. Írja a:
Róma 5/5 A reménység pedig nem
szégyenít meg, mert az Istennek szerelme kitöltetett a mi szívünkbe, a Szent Szellem
által, aki adatott nekünk.
Vagyis, ha ebben az isteni
szeretetben, amit kitöltött Isten a szívünkbe, ott van mindegyikünk szívében,
meggyökerezel, és alapot veszel, ez lesz a garancia
arra, hogy semmiben nem kell megszégyenülnöd.
Azt írja az Ige, hogy a reménység nem fog megszégyeníteni téged.
Nem tudsz megszégyenülni, ha szeretetben jársz, bármilyen helyzetet
hozhat az ellenség, bármilyen támadás jön az életben, bármilyen kihívás,
bármilyen megpróbáltatás, ha te a szeretetről
nem veszed le a szemedet, és megtanulsz benne gyökeret ereszteni, garantált számodra,
hogy át tudsz menni a túlpartra abban, és győztes
leszel.
János I-ben a 4/10-es verset igen szeretem, ahol felvilágosít minket
Isten valamiről, az Ő szeretetével
kapcsolatban. Azt írja ott, hogy nem abban van a
szeretet, hogy mi szerettük az Istent. Ez egy felmentést
ad. Az Ószövetségben megparancsoltam nektek, és egyik hibát a másik után
elkövettétek. Nem ment ez a szeresd az Istent parancsolat.
Vagyis azt mondja, hogy nem abban van a szeretet, abban nem találtam meg
a szeretetet, hogy mi szerettük az Istent, hanem abban van a szeretet, hogy Ő szeretet minket, és ez a szeretetcselekedett.
Mit tett ez a szeretet?
Elküldte az Ő Fiát engesztelő
áldozatul a mi bűneinkért. Az Ő szeretete! Erre figyelj, mert azt mondja, hogy nem
abban van a szeretet, hogy te szereted Istent. Persze, hogy szeretjük Istent, érezzük,
hogy milyen hatalmas Ő, és próbáljuk kinyilvánítani a szeretetünket, de felment
minket Isten.
Azt mondja, hogy nem abban van az igazi szeretet, hogy te szereted Őt, az
igazi szeretetet ott látod meg, ahogy Ő szeret téged. Ebben kell meggyökerezned, ez
az Ő szeretete, hogy Ő adott, odaadta az egyszülött
Fiát! Ebben gyökerezz meg, és vegyél alapot,
írja az Efézusi levél.
Akkor fogsz beteljesedni az Istennek egész teljességéig, ha ezt a szeretetet megismered. Ha erről a szeretetről a szemedet le
nem veszed, soha nem fogsz megszégyenülni, ezt írja az Ige. És Isten Igéje az
igazság. Hallelúja!
Az Ószövetség és az Újszövetség közötti átmenetben, amikor
Jézus a földön járt, elég sokat olvasunk a tizenkét tanítvány életéről. Van ott
közöttük két tanítvány, Péter és János. Péter tanítvány szájhősködött. Azt
mondta, hogy Uram, ha mindezek is elhagynak téged, én soha el nem hagylak téged, én
meghalni és kész vagyok érted.
Nem telt bele sok idő és háromszor
tagadta meg az Urat. Amikor az élet és halál kérdései jöttek, és Jézust
kihallgatták, és látszott, hogy Jézus hová készül, Péter azt mondta, hogy soha nem
ismertem ezt az embert. Hová lett az Ő szeretete, hová lett az Ő hűsége az Úr
felé?
Ez a Péter jelképezi
számunkra az ószövetségi hívők szeretetét Isten felé. Nem volt képes megállni
a szeretetben, ahogy azt Isten parancsolta, hogy szeress engem teljes szívedből, szeress
engem, teljes lelkedből, szeress engem teljes elmédből, szeress engem! Ez az első
parancsolat, és nem volt képes rá az ember.
Ott van a másik tanítvány János, aki sokkal csendesebb természet
volt. János jelképezi az újszövetségi hívőt Jézus tanítványai
között, aki egy kijelentést vett arról, hogy Isten őt mennyire szereti. Úgy nevezte
több helyen magát, több helyes így hivatkozik rá a János evangéliumban, hogy az a tanítvány, akit az Úr szeret.
Nézzük meg, hogy ez a kijelentés, amit ő vett az Úr szeretetéről, -
nem azzal dicsekedett, hogy ő mennyire szereti az Urat, mert abban csak elbukni lehet,
azzal dicsekedett, hogy az a tanítvány, akit az
Úr szeret. Az Úrnak, az ő irányába érzett szeretetéről volt egy kijelentés a szívén, egy erő a szívén.
És ez odavezette őt, hogy amikor Jézus keresztjének lábánál
álltak, akkor Mária, Jézus édesanyja volt ott, és ez a tanítvány, akit az Úr
szeret, írta magáról. Mert az a szeretet,
amelyet ő megtapasztalt Istentől, amivel beteljesedett, az kiűzte belőle azt a félelmet, amiben a többi tanítvány volt.
Felvállalta, odaállt a kereszt lábához, és amikor Jézus letekint,
akkor egy szellemi megbízatást ad Jánosnak, mert tudja, hogy János
képes lesz megállni benne, mert beteljesedett
az Ő szeretetével, az Úr szeretetével. Azt mondja neki, hogy ímé a te anyád, és Máriának azt mondja, hogy ímé a te fiad. Egy hatalmas szellemi megbízatást kap.
Azért tudta ezt átadni neki Jézus, mert ő erős volt ebben a szeretetben, és meggyökerezett benne, ebben volt
a bizodalma, hogy az Úr szereti őt. Ha ebben meggyökerezünk, nincs olyan félelem,
amely úrrá tudna lenni az életünk felett, ami úrrá tudna lenni, vagy hatalmat tudna
venni felettünk.
Fókusz alá kell venni ezt a szeretetet, és meg kell benne erősödnünk,
és a szemünket nem szabad levenni erről a szeretetről. Ez fog minket átsegíteni minden helyzeten. – Én vagyok az a
tanítvány, akit az Úr szeret. Szeretném, ha ezt most mindannyian mondanánk, mert ebbe
bele kell gyökereznünk. – Én vagyok az a
tanítvány, akit az Úr szeret! És senki meg nem téveszthet engem! Ámen!
Ez a szeretet fog téged megmenteni nagyon sok nehéz helyzettől, ha meggyökerezel
benne. Tegyük fel, hogy a gyermekeddel történik valami rossz, amiből nagyon nehéz
helyzet kerekedett, és nyilvánvaló, hogy szeretnél segíteni, és mindent elkövetsz
azért, hogy a gyermekedet kimentsd abból. Mi az, ami vezérel téged ebben? Hogy
szereted őt.
Isten ugyanígy van velünk. Az Ő
szeretete az, hogy nem akarja, hogy azokra a helyekre eljussunk, és minket onnan
minél hamarabb ki akar hozni. A szeretetet nem
szabad szem elől veszteni, az Ő szeretetét az irányunkba. Mert nem abban van a
szeretet, hogy mi szerettük Őt, mentsük fel
magunkat.
Annyi elvárással vannak felénk, hogy ha Istent szereted, akkor ezt kell
tenned, ha Istent szereted, akkor azt kell tenned. Valójában Isten nem vár mást tőled,
mint hogy az Ő szeretetében teljesedjél be,
és akkor minden másként lesz.
Ez a tanítvány, aki kijelentést
kapott a szeretetről, nézzük meg, hogy hogyan nyilatkozik az Újszövetségben a
szeretetről.
János I. 4/17 Azzal lett teljessé
a szeretet közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert amint Ő van,
úgy vagyunk mi is e világban.
Vagyis egy teljes bizalmat, egy
teljes bátorságot fog neked adni. Nem fogsz tartani semmitől, amin a másik
keresztülment, tudod, hogy téged ez a szeretet
megóv attól. Te mentesülsz, mert Ő a tenyerén hordoz téged. Azt írja, hogy bizodalmad van, mert ismered ezt a szeretetet.
És azt is tudod, hogy amint Ő van, úgy vagy te is e világban. Az is
szép lett volna, ha azt írja az Ige, hogy amint Jézus volt a földön, úgy vagy te
most a világban. Ez is nagyon fényes lett volna. De nem ezt írja.
Amint Jézus most odafent van az
Atyánál a dicsőségben, úgy vagy te a világban. Ő bűn nélkül van fent, mert a bűn
többé nem uralkodik, legyőzte a bűnt, Ő betegség nélkül van odafent, fájdalmak
nélkül él odafent, Isten teljességében él
odafent. És te ugyanúgy vagy itt lent, ebben a világban. Azért, mert szeretett.
Meg kell, hogy olvassza ez a szeretet a szívünket. Az a sok minden, ami
ott van, amit hordozunk, bántások, küszködések, nehézségek, sérelmek a múltból.
Egész kicsi gyermekkorunktól hordozhatunk dolgokat. De ez a szeretet, ami képes
megolvasztani, ha beengedjük, a teljes lényünket át kell, hogy itassa. Folytatja a…
18. A szeretetben nincs félelem; sőt
a teljes szeretet kiűzi a félelmet,
Ezért tudott János ott állni a kereszt lábánál, mert beteljesedett ezzel a szeretettel, odahajolt
Jézusnak a mellkasára, és ott hallgatta Isten szerelmes szívének a dobbanását,
olyan közel volt Istenhez. Az utolsó vacsoránál is odahajtotta a fejét Jézusra.
Azt a közelséget, hogy ilyen közel
tudott kerülni az Úrhoz, az, hozta neki, hogy megértette
a szívében az Atya szeretetét, hogy mennyire szerette őt az Atya. És ebben kell
nekünk is növekedni nap, mint nap közelebb kell kerülni ehhez a szellemi
megértéshez.
A földi tudás által nem fogunk tudni eljutni a szeretet
megismeréséhez. Szellemi kijelentés szükséges hozzá, egyedül a Szent Szellem képes kijelenteni azt, hogy mennyire
szeret téged az Atya, mert Őáltala öntetett ki ez a szerelem a szívedbe.
Vagyis, hogy az Isten szeretete
valóságos az életedben, az a Szent Szellem közössége által lett. Ezt munkába
kell állítani, naponta oda kell figyelni rá: -
Uram jelentsd ki nekem, ebben a helyzetben nyilvánuljon meg a Te szereteted!
Az ellenség mindent el fog
követni, hogy te ebben a szeretetben ne növekedjél, hogy a megértésében ne növekedjél. Próbálja eltitkolni előled ezt,
amennyire csak tudja. Próbálja eltakarni a szemed elől, hogy ne arra figyelj, hanem
figyelj másra. Figyelj a bajaidra, figyelj a nehézségeidre, és ne tekintsd ezt a
szeretetet. Mert ha erre tekintesz, és ez a vezérvonal, akkor tudja, hogy mindenből győztesen fogsz előjönni.
Nézzük meg, hogy mit tett Jézussal? Ugyanezt követte el Jézussal is,
aki Isten Fiaként volt a földön, és a törvényt kellett beteljesítenie. Vagyis
amikor Jézus harminc éves lett meg kellett keresztelkednie a Jordánban. Mint ahogy a
zsidó nép is tette akkor, Keresztelő János keresztelt, és Ő maga Jézus is megkeresztelkedett.
Jézusnak azonban nem azért kellett megkeresztelkednie, mert bűnei
voltak, Jézus bűnnélküli volt. Jézus volt a világ bűneiért a szeplőtelen
áldozati Bárány. Azért kellett neki megkeresztelkednie, hogy Istennek minden rendelése betöltessen.
Ezért kellett vízkeresztséget vennie. És amikor feljött a vízből, a
keresztségből, akkor megnyilatkozott az ég,
azt írja a Lukács evangélium a harmadik fejezetben, a 22-es versben.
Lukács 3/22 És leszállt Őreá a
Szent Szellem, és szózat lőn a mennyből, ezt mondván: Te vagy amaz én szerelmes
Fiam, Tebenned gyönyörködöm!
Vagyis Isten abban a pillanatban kijelentette az Ő szerelmét a Fia
iránt, pedig Jézus még akkor egyetlen csodát sem tett. Nem azért szerette Isten, mert
azt a sok csodát megcselekedte a földön. Már előtte
is szerette Őt.
Isten szeretete nem a cselekedeteink
miatt elnyerendő. Isten kijelentette a szeretetét a Fia felé, még mielőtt a csodahadjáratát
elkezdte volna. Mielőtt elkezdett volna tanítani, mielőtt elkezdte volna a zsinagógákat
járni, már előtte megjelentette, hogy ez az
én szerelmetes Fiam, és gyönyörködöm benne.
Nem telik el sok idő, a Szellem elvezérli Jézust a pusztába, és egy
negyven napos böjt következik a pusztában.
Majd, amikor ennek a böjtnek az ideje lejárt, megjelenik az ördög, jön a kísértés órája. Jött az ördög, és olyan
sziszegő hangon mondta Jézusnak, ha Isten Fia vagy, parancsold e kőnek, hogy változzon
kenyérré. És újra jött egy másik kísértéssel: ha Isten Fia vagy, vesd le magadat.
Egy dolgot kifelejtett mondani! Az ördögöt nagyon érdekelte, hogy
Jézus valóban Isten Fia-e, és ha igen, akkor tegye meg ezeket a csodákat, bizonyítsa
be, hogy Ő Isten Fia, mint ahogy ez hallatszott. Mert ha Isten tesz egy kijelentést, az ördög rögtön ott terem, hogy
azt ellopja tőled.
A vízkeresztségnél Isten kijelentette, hogy ez az Én szerelmetes Fiam, akiben én gyönyörködöm. Az
ördög lefelejtett egy szót a kísértésben. Melyik volt az a szó? Szerelmetes! Az, hogy Isten minket szeretett,
próbálja eltakarni a szemünk elől. Miért
nem úgy mondta, ahogy hallotta, hogy te vagy az Isten szerelmetes Fia. Miért pont ezt a
szót hagyta ki belőle?
Nem akar minket emlékeztetni arra, hogy Isten mennyire szeret minket, mert ha ebben gyökeret
verünk, alapot veszünk, és megerősödünk benne, akkor nincs az a kísértés, amit ne
tudnánk megválaszolni, nincs az a kísértés, amin ne tudnánk átmenni. Nincs az a
megpróbáltatás, amiben ne lennénk győztesek.
Ezért próbálja eltakarni.
Arra nem emlékeztet minket, hogy mi
vagyunk azok a szerelmetesek, hogy a mi
szívünkben ott van ez a szerelem. Nem akarja, hogy lássuk ezt. Helyette minden másra
mutogat. Nézd ezt a baj, nézd ezt a betegséget, nézd ezt a helyzetet, nézd milyen
súlyosan romlott a forint, nézz ide, nézz oda, de Isten szerelmére nem emlékeztet
minket.
Pedig azáltal van a győzelmünk,
és ugyanazt teszi veled, mint akkor Jézussal. Azt, hogy te szerelmetese vagy Istennek, soha nem szabad
elfelejtened. És az a szeretet, ahogy Ő szeretett téged, az visz téged győzelemre.
Hogy igazat mondok-e, hívjuk az Igét bizonyságul erre. Nézzük a Róma
8 fejezetét, és közben engedd, hogy a szívedet átjárja az a szeretet, ahogy Ő
szeret. Mert az Ige fogja elvégezni, az Ige élő és ható, és miközben olvasom, lásd
be, hogy így van, a szeretet győzedelmet vesz.
Róma 8/37 De mindezekben több
mint győztesek vagyunk Őáltala, aki minket szeretett,
Ha meg tudjuk ragadni, akkor a győzelmünk
kulcsa? Ebben a szeretetben van, ha ezt nem
engedjük szem elől veszni. Nézzük meg, mik ezek a mindezek. Felsorolás két hosszú
versben.
35. Kicsoda szakaszt el minket a
Krisztus szerelmétől? Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhség,
vagy meztelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver-é?
36. Amint meg van írva: Teéretted
gyilkoltatunk minden napon, olybá tekintenek, mint vágó juhokat.
Csak öldökölnek minket jobbról-balról.
37. De mindezekben több mint győztesek
vagyunk Őáltala, aki minket szeretett,
Nem csak, hogy győztesek leszünk, hanem még e fölött is. És miáltal
vagyunk győztesek? Azáltal, aki minket szeretett. Ha ennek a szeretetnek helyet engedünk. Azt mondja Isten,
hogy enyém a bosszúállás, én megfizetek. Adjál helyet ennek a szeretetnek az
életben. Én vagyok a szeretet. Ha beengeded, az egész lényedet átjárja ez a
szeretet, és az ellenség nem tud uralmat venni feletted, nem tud győzelmet venni, mert
a szeretet elvégzi. Kiárad!
Minden ellenségednek Ő fog megfizetni a maga idejében. Isten kegyelmes,
de azt is írja, hogy enyém a bosszúállás. Ne te magad próbálj igazságot
szolgáltatni, te csak mindig teljesedjél be az Ő szeretetével. Ez egy olyan garancia a te győzelmedre, hogy soha nem kell megszégyenülnöd.
Hallelúja!
Ez így igaz, ha az ördög a legocsmányabb tervet készítette is
ellened, akkor is tudd meg, hogy akik Istent
szeretik, azoknak minden javukra van, mert
Istennek hatalmában áll, azt a helyzetet
megfordítani. És úgy hoz téged elő, hogy még a dicsőségét is előhozza belőle, és magasabbra emel, mint valaha voltál. Csillogóbb
leszel, mint valaha voltál. Nagyobb bizonyságtevője leszel Istennek, mint valaha voltál,
mert átmentél rajta.
Ha Isten nem engedne be minket ezekbe a próbákba, soha nem tudnánk kijönni, és
elmondani, hogy milyen hatalmasan cselekedett velünk. És mi a kulcs, hogy kijövünk?
Szem előtt tartjuk ezt a szeretetet, erre fókuszálunk,
és teljesedünk és beteljesedünk vele, és nem hagyjuk szem elől veszteni, hogy Ő mennyire szeret minket. Mert kiöntötte a
szerelmét a szívünkbe, és ez garantált, hogy bennünk van.
Jézusnak egy írástudó egyszer azt mondta, hogy szeretnék veled menni.
Jézus egy nagyon furcsa választ ad neki. Azt mondja, hogy a rókáknak van barlangjuk,
az égi madaraknak van fészkük, de az ember Fiának nincs hová a fejét lehajtania. Nagyon megkapó ez
a válasz, amit itt Jézus ad. Hiszen tudjuk, hogy Jézusnak volt háza, volt szállása
mindig. Nem panaszként mondta ezt Jézus.
Jézus uralta a helyzeteket, Ő nem panaszkodott. Mégis megemlítette, hogy az
ember Fiának nincs hová lehajtania a fejét, mindaddig, amíg el nem érkezünk a
kereszthalálhoz. És a kereszthalálnak a végén, a szenvedések végén, a három óra
szenvedés végén vagyunk, megkínálják Őt ecettel, és az ecetből is iszik, kínszenvedéseit
betöltötte, és kijelenti, hogy elvégeztetett,
- ott olvasunk valamit. Nézzük meg:
János 19/28 Ezután tudván
Jézus, hogy immár minden elvégeztetett, hogy beteljesedjék az Írás mondta,
szomjúhozom, volt ott pedig egy ecettel teli edény, azok azért szivacsot töltvén meg
ecettel, izsópra tévén azt odanyújtották a szájához. Mikor azért elvette Jézus az
ecetet monda, elvégeztetett, és lehajtván fejét, kibocsájtá szellemét.
Jézus talált helyet, ahová végül lehajthatta a fejét, engedelmességben és
megnyugvásban, és Isten akaratában, oda
lehajtotta a fejét, arra a keresztre. Addig
nem volt neki nyugta, ahová lehajthatja a fejét. Ezért jött a földre. És ott a
kereszten lehajtotta a fejét, és kilehelte a szellemét. Kijelentette, hogy
elvégeztetett érted és értem.
Ez volt az a szerelem, amely Istent szorongatta. Elküldte ezért a Fiát,
és amikor ez bevégeztetett, akkor Jézus megnyugvást
talált. Végre volt hol lehajtania a fejét.
Lehajtotta a fejét azon a kereszten. Ez a szeretet kell, hogy emésszen minket.
Jézusban mindenkor ez munkálkodott, ezért mondta, hogy az ember Fiának
nincs hová lehajtania a fejét, csak majd azon a kereszten lesz. És ez elvégeztetett.
Nagyon megkapó ez a kijelentés. Ugyanaz a görög szó, ha utánanézel. Végül az Úr
lehajtotta a fejét, teérted, és énértem, abban a megnyugvásban, hogy ez Isten
akarata, hogy érted meghaljon, hogy értem meghaljon, hogy téged megtisztítson, hogy
engem megtisztítson.
Hogy kitölthesse ezt a szeretetet
a te szívedbe, és az én szívembe, amiből élnünk kell, ez a szeretet éltet minket,
nem az a szeretet, amit mi tudnánk tenni az Úrért. Persze buzgók vagyunk, az Úr
szeretete mindenekfelett való, és Ő ezt végezte el értünk. Mily hatalmas ez a szeretet, és mennyire nem értik
az emberek, hogy mit végzett értünk. Az
ellenség retteg tőle, hogy erről kijelentést kapjunk.
A János evangélium 17 fejezetében a főpapi imában van két rész, ami
idevaló, hogy még jobban megértsük ezt a szeretetet, amit ma nagyító alá veszünk,
hogy jobban megértsük, hogy jobban eméssze a szívünket. Mert ha az Isten házához
való féltő szerelem emészt minket, akkor
fogunk Istenhez közeledni a szeretet által.
Közelegjetek Istenhez, és Ő is közeledni fog hozzátok.
Minél közelebb van hozzánk, a
helyzeteink annál könnyebben megoldódnak.
Annál nagyobb természetfeletti áttörések lesznek, felkészülhetünk erre. Ő képes
erre egyedül, írja, hogy magasan a fölött, annak, aki véghetetlen bőséggel mindent
megcselekedhet. Hol van az a probléma, amivel Ő nem lenne képes elbánni?
János evangélium 17 fejezetében Jézus főpapi imája ez, a
kereszthalála előtt. Az utolsó részben a szeretetről kezd el imádkozni.
János 17/23 Én őbennük, és te
énbennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te
küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.
Meg kell, hogy ragadja a szívünket most, és mindig, ahogy olvassuk ezt.
Hiszen van-e annál nagyobb szeretet, mint ahogy az Atya szereti Jézust? Annál nincs nagyobb szeretet. És közli velünk az
Írás, hogy az Atya pontosan úgy szeret minket, és az akarata is kinyilvánul belőle.
Azért imádkozik, azt akarja az Úr, hogy megismerje a világ, hogy Te úgy szeretted
őket, amiként engem szerettél.
Az ember elméje ezt soha fel nem fogja. Ezért írja ott, hogy ez a
földi ismeret nem elég ehhez. Minden ismeretet felülmúló ez a szeretete Istennek,
aminek el kell, hogy jusson hozzánk. Nem földi úton jut ez el hozzánk.
Mert az Atya azt akarja, hogy megismerje
a világ, hogy úgy szeretted őket, amiként
engem szerettél. Vagyis Isten nem tett különbséget. Isten nem a bűnt szereti, hanem a
bűnöst. A bűnproblémát lerendezte a kereszten, és
hazavár. Hogy megismerje a világ, hogy úgy szeretted őket, amiként engem szerettél.
Ez egy nagyon nagy titok, az
emberek nem ismerik ezt. Ezért Isten tett még valamit. Mert ha csak megismernénk, hogy úgy szeret minket, még nem tudnánk jó tanúbizonyság-tevői lenni ennek a szeretetnek.
Ha tudnánk, hogy ez a szeretet mily hatalmas, még mindig nem tudnánk tovább adni,
ezért tett Isten még valamit.
26. És megismertettem ővelük a
te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen őbennük, amellyel engem
szerettél, és én is őbennük legyek.
Vagyis ez egy kétlépéses
munkája Istennek. Azt a szeretetet, amellyel Jézust szerette, és amellyel téged
szeret, azt odaadta neked. Bele tette a szívedbe. Kiárasztotta a Szent Szellem által.
Olvastuk a Róma 5/5-ben, hogy az Ő szerelme kiöntetett
a mi szíveinkbe a Szent Szellem által.
Vagyis Isten szerelmének a hordozói
lettünk. Ha odaállunk a kórházi ágynál a beteg mellé, akkor képesek vagyunk kiárasztani azt a szeretetet, ahogy Isten
szereti őt, és rajtunk keresztül meg fogja ismerni, és be fogja tudni fogadni.
Odaállunk egymás mellé, és az illető elkeseredésében az
öngyilkosságot forgatja, te képes vagy kiárasztani úgy a szeretetet magadból, ahogy
Isten őt szereti, még akkor is, ha teljesen elfeledkezett róla. Ezt a Szent Szellem képes cselekedni, hogy ezt a szellemi szeretetet mozgassa,
és átadja egyik szívből a másikba.
Itt a világban mi Isten szeretetének a hordozói vagyunk. És amerre
járunk, ezt a szeretetet visszük, ez a szeretet bennünk van. Igenis fel kell hívni a
világ figyelmét ebben a pusztuló világban, hogy nem csak ez van, amit itt látunk,
hanem van ez a szeretet, ahogy az Atya szereti Jézust. Ez a szeretet a szívünkbe
költözött, és te is befogadhatod, és
garantáltan megváltozik az életed.
És hiszem, hogy ez a szeretet teszi
jobbá ezt a világot, amiben élünk, nincs más, ami ezen a világon tudna
segíteni. De ezzel a szeretettel, ha ezt hordozzuk, és terjesztjük, nincs olyan
mélységes helyzet, amiből ne lehetne előjönni, mert a szeretet nem hagyja, hogy te
megszégyenülj. Hallelúja!
Nem fér össze a természetével, hogy te elbukjál. Kiment téged, az
életét adta érted, mi többet adhatna? Aki az Ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem
Őt érettünk odaadta, azt írja, hogy mi módon ne ajándékozna
oda vele együtt mindent minékünk.
Ha Isten visszatartaná tőlünk a szeretetet, és az Ő Fiát odaadta
értünk, visszatartaná tőlünk a gyógyulást, és a Fiát odaadta értünk, akkor a
gyógyulást nagyobbra tartaná az Ő Fiánál. Nem! Odaadta
az Ő Fiát, és vele együtt mindent odaajándékozott nékünk. És
ezt kell érlelni a szívünkben. Naponta kell időzni ezen, hogy növekedhessünk rajta.
Nem a gondjainkon kell töprengni, hanem ezen a szereteten kell időzni, tanulmányozni kell: Az
Igéket újra kell olvasni, időzni vele, elmélkedni azokon a verseken, amelyek az Ő
szeretetéről szólnak. Miközben ezt teszed a Szent Szellem megoldást is fog hozni a helyzetedre. Azt is meg
fogod hallani, mert a szeretet cselekszik, a
szeretet megoldásokat fog hozni neked.
Aki azt akarja, hogy elkeseredj, az csak az ördög, próbálja elkendőzni,
hogy ne lásd ezt a szeretetet, mert Isten szeretete
minden feletti. És most nagyon nagy bizonyság erre, hogy itt van a Szent Szellem,
lehet érzékelni. Köszönjük neki!
A helyzetek jönnek és mennek az életünkben, a feszültségek
fokozódhatnak, mi fogja hozni a megoldást leggyorsabban az életünkben? Ha a szeretetre koncentrálunk. Garantáltan fog jönni
a megoldás, Isten még soha senkit nem hagyott el,
aki a figyelmét a keresztre, az ott elvégzett munkára, és arra a szeretetre
összpontosította, és így minket sem.
Egy nagyon tanulságos történet, hogy hogyan esünk bele abba a hibába, hogy mégis levesszük a szemünket erről
a szeretetről, csak tanulságként fogjuk megnézni, két testvérről szól itt a
történet, Máriáról és Mártáról.
Lukács 10/38 Lőn pedig, mikor az
úton mentek, hogy Ő bement egy faluba; egy Márta nevű asszony pedig befogadta Őt házába.
39. És ennek volt egy Mária nevű
testvére, aki is Jézus lábainál leülvén, hallgatja vala az Ő beszédét.
40. Márta pedig foglalatos volt a
szüntelen való szolgálatban; előállván azért, monda: Uram, nincs-é arra gondod,
hogy az én testvérem magamra hagyott engem, hogy szolgáljak? Mondjad azért néki, hogy
segítsen nékem.
A konyhában sürgött-forgott Márta, gondolta, hogy Jézus jött hozzá,
valami jót kell főzni ebédre. És ott voltak a tanítványok is, és a vendégsereg,
nem lehet, hogy nem fogom megvendégelni őket. Eközben a testvére, Mária, ott ült
Jézus lábánál, hallgatta Jézus szavait. Csüngött
rajta és itta a szeretetét.
Nézzük meg, hogy ez mit váltott ki Mártából? Márta előállván
monda: Uram, nincs-é arra gondod, hogy az én
testvérem magamra hagyott engem, hogy szolgáljak? Mondjad azért néki, hogy segítsen
nékem.
Első ránézésre tökéletesen igaza van Mártának. Nem képzeled, hogy
én megszakadok a konyhában, a másik meg ott ül, és nem csinál semmit? Igazságtalan
felállásnak tűnik első rálátásra. Ilyen helyzetekben hajlamosak vagyunk pillanatok
alatt levenni a szemünket arról, hogy Uram,
hogy is lenne ez, ha a szeretetre tekintek?
Márta kijöhetett volna a konyhából és megkérdezhette volna, hogy
Uram, nincs valami megoldás, hogy én is odaülhessek Mária mellé és hallgassalak?
Jézus mondhatta volna néki, hogy szaporítottam már kenyeret, gondom lesz arra az
ebédre, gyere ide mellénk, és hallgassál. Meg lett volna a megoldás, de az ördög,
levette a szemét Mártának erről, még hozzá két úton tudja megtenni.
Az egyik út, amikor elkezdjük a másikat okolni. Annak a másiknak is itt kellene lennie.
Elkezdünk vádaskodni, hogy neki nem ezt
kellett volna csinálnia. Sokszor mondjuk, hogy nem itt lennék, ha az a másik nem ezt
és ezt tette volna. Figyelmünket levesszük
a szeretetről, és elkezdünk a másikban áskálódni.
Az a másik miért nem jön be a konyhába? Ha az a másik ezt, meg azt tette volna, akkor
most nem itt tartanék.
Egyetlen baj van ezzel, hogy levesszük
a szemünket a szeretetről, és nem jön a
megoldás. Az ördög nagyon szeret minket ebbe az utcába belevinni. Hiszen, ha
ránézünk elsőre, teljesen igaza van az illetőnek. Mégis az ördög megcsalt minket, mert ennek a helyzetnek az volt
a lényege, hogy a szeretet meglátogatta őket.
Bement abba a házba a szeretet, és a szeretet áradt. Mária ezt
érzékelte, leült, és töltekezett az Úrtól áradó szeretettel. Töltekezett, és
egész életre szóló üzenet volt neki, amit ott kapott. Egész életében abból
kellett élni, amit ott kapott. Mégis támadás érte. És amit Márta elkövetett, abba
a hibába nem szabad beleesnünk. Elkezdte okolni
a másikat.
Ez a mások okolása nem visz előbbre.
Ez csak a mi szeretetünket fogja lefogyasztani.
Ugyanis, ha arra a hajóra mást is teszünk, nem csak Isten szeretetét, akkor Isten
szeretetéből kevesebb fér, akkor nem vagyunk
teljesek az Isten szeretetével.
A mások okolása, mások hibáztatása, nem fér el az Isten
teljességében. Vagyis vegyük le erről a szemünket, és ne gyakoroljuk ezt, nem visz
előbbre. Csak árt nekünk. Nézzük meg,
hogy Jézus hogy tesz igazságot? Mert Jézus véleményezi a helyzetet, mit mond?
41. Felelvén pedig, monda néki
Jézus: Márta, Márta, szorgalmas vagy és sokra igyekezel:
Megdicséri Jézus, nem kap ki nagyon Márta, de azért lehet, hogy én
hangosabban válaszoltam volna, hiszen, még kiosztotta Jézus fejét is, hogy mit
csináljon: - Mondd meg neki, hogy jöjjön be hozzám.
Jézus nagyon kedvesen válaszolt: Márta,
Márta, szorgalmas vagy, és sokra igyekezel, de egy a szükséges dolog, és Mária a
jobb részt választotta, mely el nem vétetik tőle.
Valami gyönyörű. Amikor azt a jobb részt választjuk, ami mindannyiunk
számára megadatott itt a földön, azt a szeretetet,
hogy azzal beteljesedjünk, ha azt a jobb részt választod, akkor nem marad időd arra,
amerre az ördög akarja a tekintetedet, és a figyelmedet elvenni.
Azt a jobb részt kell
állandóan szem előtt tartani. Az Ő szerelmét,
amely előbbre visz, ami megoldásokat hoz, ami kiment helyzetekből. A jobb részt, az Ő szeretetét,
az Ő Igéjét, az Ő gondviselését. Le ne vedd a szemedet róla.
Egy másik hiba, amibe Márta beleesett. Összesen négy vers, és
hatalmas tanulság van belőle. A másik nagy hiba, amit elkövetünk ilyenkor, amikor
ilyen helyzetekbe kerülünk, ahol túlfeszültség van felettünk, elkezdjük magunkat sajnálni.
Márta kétségbe volt esve, hogy én magam egyedül itt a konyhában? És
ő meg odakint? És ő nem csinál semmit? Elkezdett érezni egy sajnálatot maga iránt, hogy ez nem jól van így.
Én, aki a legszebb éveimet áldoztam rád, és most itt hagysz. Elkezdjük magunkat
sajnálni, és ez az önsajnálat egy nagyon
nagy ellenség!
Bevisz minket abba az utcába, ahol kezdődik a depresszió, elkezdjük forgatni az öngyilkosság
gondolatát. Az ördög rátesz egy lapáttal. Ráül a válladra, és majd mondja, hogy
nézd meg mit tett veled. Csak gondolj bele, ezt tette veled, meg azt nem tette veled.
Vagy mit kellett volna, hogy tegyen, és nem tette meg. És elkezdjük magunkat sajnálni,
hogy valóban igaza van. És mennyire igaza van, és elkezdünk rajta tépelődni, gondolkodni, elkezdjük magunkat
egyre jobban sajnálni, másokkal elkezdjük sajnáltatni
magunkat.
Közben az Úr szeretete, amelyről
levettük a tekintetünket, az tudna kiemelni
bennünket abból a helyzetből. Mert megoldást hoz, megígérte, hogy az a szerelem
mindenekfelett győzedelmes lesz. Mindezek felett győztesek
vagyunk azáltal, aki minket szeretett. És arról vettük le a tekintetünket, arról a szeretetről, mert elkezdtük
sajnálni magunkat.
Az Úr, mert engem szeret, megigazított. Pár napja erre ébredtem fel.
Mert, akit szeret az Úr, megdorgálja azt. És én mindig kérem, hogy igazítson ki, ha egy picit is elvétettem, mert
ezek a szögeltérések kicsiben kezdődnek. Azt
hiszi az ember, hogy minden rendben, és közben elkezd olyan dolgokon gondolkodni, ami nem igei, amin nem lenne szabad.
Felébredtem rá, hogy hallottam a szellememben, ezt a tanácsot, vagy
útmutatást. Ezt mondta a Szellem: Ne okold a
másikat, ne sajnáld magadat! Két oldalról szükségem volt tanácsra, egy olyan
helyzetben voltam. Mind a két hibát elkövettem én is, pont azt, amit Márta.
Mind a két esetben levettük a szemünket a szeretetről. Elkezdtük okolni a másikat. Elkezdjük sajnálni magunkat. Süllyed a hajónk, megyünk lefele, megyünk a
depresszióba. Nem jó! Figyelni kell ezekre, és az Úr, ahogy engem figyelmeztetett, és
ami fejmosást én kaptam, azt most nektek átadtam.
Azonnal felírtam éjszaka, mert lehetséges, hogy reggel mikor
felébredek már nem emlékszem rá. Amikor jönnek ezek a kijelentések az Úrtól, azonnal felírom ezeket. És reggel elkezdtem rajta
gondolkodni. Mit is mond az Úr nekem? Bizony, amikor Ő szól, és ezeket a kijelentéseit kincsként kell őrizni, ez visz
minket vissza arra az útra, ahol lennünk kell.
Jézus igenis szereti, ha ott ülünk a lábainál, és vételezzük, és
vételezzük az Ő szeretetét! És még veszünk belőle, és még veszünk abból a
kegyelemből. Öröme telik benne. Amiért nagyon fontos ez a szeretet, hogy ebben a
szeretetben legyünk beteljesedve, és ne engedjük el a figyelmünket erről a
szeretetről.
Van, aki dicsekszik a hitizmaival, hogy ilyen hit izmai vannak, ekkora
hitizmaim vannak, mint a testépítők, és elfelejtjük, hogy a hit az szeretet által munkálkodik. Galata
levélben írja az 5/6 vers, nagyon szeretem ezt a verset, mert felvilágosít minket
valamiről.
Galata 5/6 Mert Krisztus Jézusban
sem a körülmetélkedés nem ér semmit, sem a körülmetéletlenség, hanem a szeretet
által munkálkodó hit.
Vagyis hordhatod így is, meg úgy is a ruhádat. Nem érnek semmit.
Egyetlen dolog ér valamit, a szeretet által
munkálkodó hit. Ha te Krisztus Jézusban vagy, ez az egy dolog számít. Ezzel fogsz
előre menni, ezért kell beteljesedni ezzel a szeretettel, és úgy jutsz el Istennek
egész teljességéig. A hajódon a rakomány csak
Istentől való lehet. Semmi más nem lehet rajta.
Zakariás 2/5-ben mondja az Úr, hogy - én pedig szól az Úr, tűzfal leszek körülötte,
és megdicsőítem magamat benne. Szeretnél-e egy jó tűzfalat a számítógépedre?
Sokan gondoskodunk erről, hogy ne, hogy valami bejöjjön. Akinek van gépe, az
szeretné, hogy jó tűzfala legyen. Rátelepít egy jó tűzfalat.
De mi a helyzet a szellemi birodalom tűzfalával?
Tudod mi ez a tűzfal, amiről itt Isten ír? Az Ő szerelmének a tűzláng nyelvei. Mikor úgy körbevesz az Ő
szerelmével, az Ő tüzével, hogy nem képes semmi megérinteni, amit hozna a világ,
amit hozna az ellenség. És erre gondunk kell, hogy legyen. Ámen!
Engem ez foglalkoztat minden percben, mert tudom, hogy így munkálkodik
az ördög, az ördög taktikáit meg kell
ismerni. Az ördög azon munkálkodik, hogy levigyen
téged a szeretet útról, mert akkor az áldozata lettél.
Ha az Úr szeretete van a szemed
előtt, és abban jársz, akkor védelemben
vagy. Tűzfal vesz körbe, védelem vesz körbe, felette jársz, nevetni tudsz rajta, az
Úr örömében tudsz járni. Mindenekfelett győztesek vagyunk így, azáltal, aki szeretett
minket, az Ő szeretete által, nem ahogy, mi szerettük Őt, ahogy Ő szeretett minket, abban áll a szeretet.
Nagyon jegyezzétek meg, nem a parancsolatokban, a parancsolatokból nem
volt képes senki, és te sem lennél képes. Odaadta
az Ő szerelmét a te szívedbe, és ezzel a szeretettel tudod megérinteni a másikat, és a világ ezt éhezi.
Tudod, hogy miért van a fiataloknak itt is ott is karika a testükön,
és telerajzolva a testük? Hogy figyeljen rájuk
végre a világ. Hogy itt vagyok, ki fog végre szeretni engem? Így próbálják felhívni a figyelmünket arra, hogy valaki szeressen már engem.
Nyugodtan menjetek oda hozzá, és kínáljátok fel nekik, hogy tudod-e,
hogy valaki szeret téged, hogy meghalt érted? Nyitottak lesznek rá. Szeretet éhesek. Ez egy kiáltás az ő részükről,
hogy itt vagyok, figyeljen már rám valaki.
Hol van az, aki szeret engem? Nem ismerik. És te, aki már ismered, neked
feladatod van ebben. Minket, akikre az Úr
ránk bízott ekkora kincset, hogy ezt megismerhettük, nekünk ezt vinni kell, hordozni
kell, szolgáltatni kell ezt a szeretetet.
És miközben ezt teszed, az Úr gondot
visel az otthon maradottakról, a gondjaidról, a bajaidról, a te helyzeteidről,
mert Ő ilyen. Ámen! Áldjuk, és dicsérjük az Urat!
A függőleges vonallal jelzett igeversek más
fordításokból származnak.
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./