2012.03.15.
A SZAVAK EREJE 2.
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. március 11.
A szavak erejéről tanítok ma, és örülök, hogy telt ház van. Nagyon
kell az embernek figyelni a szavaira.
Adománygyűjtésre kerül sor. A mai napon megtiszteljük az Urat
jövedelmünk zsengéjével. Példabeszédek könyve tanít minket erre:
Példabeszédek 3/9-10 Tiszteld az
Urat a te vagyonodból, a te egész jövedelmed zsengéjéből, Ekképpen megtelnek a te
csűrjeid bőséggel, és musttal áradnak el sajtód vályúi.
Néhányatoknál, ahogy imádkoztam értetek a hét során, az jött elő,
hogy magot kellene vetnetek azért, hogy utána
mag jöjjön hozzátok vetésre. Az egyetlen út, ahogy ki tudsz jönni a szükségeidből,
az az Isten útja, hogy elkezdesz vetni. És hisszük, hogy ahogy írva van, megsokasítja
az elvetett magodat. Amit az elvetésre odaadsz neki, azt elveszi tőled, és megsokasítva visszaküldi neked bőséges
aratással.
Korinthus II. 9 fejezetében olvasható ez a vers, megnézzük ezt, hogy hittel vessetek ma, mert ha hit nélkül
teszitek, nem működik, hinni kell az Igében, mert az Ige az igazság.
Korinthus II. 9/8 Az Isten pedig
hatalmas arra, hogy rátok árassza minden kegyelmét; hogy mindenben, mindenkor teljes
elégségtek lévén, minden jótéteményre bőségben legyetek,
Olyan erőt ad ez a ’dünamit’ szó a görögből, hogy mindenre
elegendő lesz.
10. Aki pedig magot szolgáltat a
magvetőnek, kenyeret is szolgáltat eleségül, és megsokasítja a vetéseteket, és
megnöveli megigazultságotok gyümölcseit,
Az elvetett magot
megsokasítja. Csak Ő tudja megtenni. Lehet,
hogy valaki a tízszeres aratásban fogja kezdeni és növekedésben fogja megtapasztalni
a harminc, a hatvan és százszoros növekedéseket, de valahol el kell kezdeni.
Az egész királyság a vetés és
aratás törvénye alapján működik. Magvetés
alapján történik, és meg kell tisztelnünk
az Urat, a jövedelmeink zsengéjével, így fognak megtelni a csűrjeink, és a sajtóink
musttal áradni, ez az egyetlen út. És most egy lehetőséget kaptok arra, hogy
imádkozzam az anyagi szükségleteitek és helyzeteitek felett.
Most megteszem, megtöröm az
ördög minden erejét, a szükséget az életetek felett, a szükség szellemét,
megtöröm a szegénység tüneteit az életetek felett, megparancsolom, hogy új
munkahelyek jöjjenek hozzátok, növekedés jöjjön, bővölködés, nagyobb fizetések
jöjjenek, üzleti vállalkozások jöjjenek, növekmények legyenek ebben is, a gonosz
szellemek elveszik a kezeket rólatok a Jézus nevében. Leveszik a kezüket Jézus
nevében, és kiküldjük a szolgáló szellemeket, az angyalokat, hogy hozzák be
hozzátok a szükséges anyagiakat, megnyomottat, megrázottat, színig teltet hozzanak a
ti öletekbe vissza az emberek. Az ördögnek megparancsoljuk, hogy vegye le a kezét az
anyagiakról az életetekben. A pénznek megparancsoljuk, hogy hozzátok jöjjön a Jézus
hatalmában!
Mindenki kiáltsa: Pénz hozzám
jössz most a Jézus nevében! Ámen!
Nem szégyellem a gyarapodást, amit Isten ad nekem, mert ami tőle van,
az áldás, és nekünk fejjé kell lenni és
nem farkká, ezt írja az Írás.
Miközben az adománygyűjtés történt, a Dunaújvárosi gyülekezet
dicsérőcsapata énekelt, és Jim Sanders elmondja, hogy úgy tűnt neki, ahogy hallgatta
ezt a dalt, mintha lett volna egy kis mexikói színezete.
Azért érdekes ez, mert Mexikóba készül evangelizálni. Van egy
spanyol ajkú is közöttünk, aki spanyolul beszél, és Tarjáni Ingrid is beszél
spanyolul. Viszünk magunkkal magyar stábot is, és megtanuljuk azt a lingó nyelvet.
Ilyesmi zenét énekelnek ők is. Nagyon jól éreztük magunkat veletek eddig.
Az év második felére, október felé lesz ez az evangelizáció, nem
most indulok. Addig hagyok az ördögnek egy kis időt, hogy elhagyja azt az országot.
Igazi ördögök vannak arrafelé is, és most már csomagol, készülődik onnan továbbállni.
Az Úr szeretné, ha még továbbra is a szavakról időznénk. Nem tudom, hogy
felfedeztük-e már, hogy jól meghallgatjuk ezeket a tanításokat a szavakról, mint pl.
az elmúlt héten, és utána kimegyünk, és ugyanúgy beszélünk továbbra is, nem
figyelmezvén arra, hogy amit kimondunk, az nem cseng össze az Igével. Tehát a
probléma ott van, hogy úgyis csak azok a szavak
vesznek hatalmat az életünk felett, amik a szívedből jönnek ki, tehát, amit igazán meg
kell változtatni, az a szívedben lévők.
Ugye tudjuk azt, hogy az Úr a mi pásztorunk, és ezért nem szűkölködünk.
És füves legelőkön terelget téged, a gyarapodásnak
az útján, ahol legelhetsz bőven. Az Úrnak gondja van a földi pásztoraival, mert a
keresztény Gyülekezeti Testének java része kiesett
a kegyelemből. Mert nem értik meg azt, hogy mi az igazi kegyelem, és így azt sem tudják, hogy
kiestek abból. Azt hiszik, hogy a kegyelemből való kiesés azt jelenti, hogy
beleestünk a bűnbe. De nem ez a biblikus. Kiesni
a kegyelemből azt jelenti, hogy beleestünk a
törvénybe. És a gyülekezetek világszerte a pásztoraik tanítása által bele lettek
helyezve a törvények kötelékeibe.
Jövő vasárnap vissza fogok erre kanyarodni, és el fogom ezt jobban
magyarázni. Mert ugyanis nem látjuk lehetségesnek azt, hogy képesek vagyunk a
törvények nélkül élni? És mégis szentül élni? Ábrahám pedig ezt tette.
Ábrahám 430 évvel a törvény előtt élt,
és Isten barátjának neveztetett, és Istennel
együtt járt. Még újonnan született sem
volt, mi pedig újonnan születettek vagyunk,
és Isten Szelleme lakozik bennünk, az örök élet lakozik bennünk.
Istennek a törvényei a
szívünkbe, és az elménkbe van beírva. És az újonnan született szentjei az Úrnak,
képesek szentebb életet élni, mint azok, akik
a törvény alatt élnek, ezt tanítja a Róma levél, és én ezt láttam, hogy így van.
Akiknek soha nem tanították a tízparancsolatot és nem jártak gyülekezetbe,
újjászületnek, és helyes dolgokat tesznek. A
világ dolgait többé nem cselekszik, a szívüket, a szellemüket követik.
A bűnnek az igazi definíciója,
hogy a szívedben lévők helyett valami mást
cselekszel. Vannak, akik újonnan születtek, és isszák a viszkit, és közben
ópiumot szippantottak fel, és elkezdték olvasni a Bibliájukat, dicsérték az Urat
közben. Százezres tömegbe kimentek, ahol világi énekeket énekeltek, azután megint
visszament és az Urat dicsérte, és nem tudta, hogy ezt így nem lehet, és nem volt kárhoztatás alatt, mert nem
tömködték tele törvényekkel. Ahol ugyanis nincs törvény, ott nincs kárhoztatás.
Jézus nekünk szabadságot
adott, az Ő szent vére megtisztított minket
minden bűntudattól. Tisztára mosta a lelkiismeretünket. Ez az igazság magától az
Úr Jézustól van. Ki az, aki mégis törvényeket tesz a hívőkre? A pásztorok teszik
ezt.
Az egyik tanítványomnak volt egy álma, aki álmában egy
világproblémát látott. És úgy érzem a szívemben, hogy Isten ezzel foglalkozni fog,
hiszen az ítéletnek mindig először Isten házán kell elkezdődnie. Mert a nyájak, a
bárányok a Főpásztor alá tartoznak, és nem a megbízott, terelgető pásztorok alá.
A pásztorok ugyanis úgy gondolják magukról, hogy ők a saját törvényeiket
megalkothatják. De ez nem így van. Érted-e?
Ez nem a jegyzeteimből jött elő most, hanem csak úgy belőlem. Nekünk
nagyon jó pásztoraink vannak, és szeretetben járnak, büszke vagyok a pásztoraimra! Lehet, hogy a
kegyelem üzenetét még nem értik száz százalékosan, és idő szükséges, hogy
megemésszük ezt. Ha visszamegyünk a törvényhez és a törvény alatt való áldozatok bemutatásához, ahol évenként be
kellett mutatni a bűnért áldozatként a bárányt, ha nagyobb bűnt követtél el,
akkor egy bikát kellett bemutatni.
El kellett vinni az áldozatot a paphoz, a levitához, a levita paphoz.
És most figyelj. Mit tett a pap? Egyetlen dolgot, megnézte az áldozati bárányt, hogy az tökéletes-e, megvizsgálta. Nem az embert vizsgálta, és nem kellett megvallania
a bűneit előtte, hogy ezt, és ezt tette. Rá sem nézett. A bárányt kellett
megvizsgálnia, és ha az szeplőtlen, hibátlan volt, akkor alkalmas volt arra, hogy
leöljék áldozatnak.
Nekünk ugyanígy meg van a Bárányunk,
és Ő tökéletes, a mi áldozatunk tökéletes
volt, az Úr Jézus Krisztus! Azt nem tudják sokan megérteni, hogy miként lehet az,
hogy a bűneink megbocsáttattak, a múlt, a jelen
és a jövő tekintetében.
Amikor Ő meghalt a kereszten, és a vér
elmosta minden bűnünket, az kétezer évvel ezelőtt történt, minden jövőre vonatkozó bűnre megbocsátást nyertünk. A múlt, a jelen, és a
jövőbeni bűneinkre. Úgy, hogy nyugodtan szabadon
járj ebben az örök életben, és növekedj fel olyan mértékekben, amennyire csak lehet itt
a földön, és vegyél magadhoz még több
kegyelmet.
És most, hogy újra belerúgtunk ebbe a titkos tehénbe, ma jó munkát
végzek ezzel kapcsolatban. A Bibliában azt sem
találod meg sehol, hogy egy kereszténynek meg kell vallani a bűneit. Az a zsidóknak íródott. A kazettáimban és a
könyveimben, amit hallgathattok és olvashattok, nem így van, mert ott hivatkozom az I. János 1/9-re, de mint ez később kiderült, az
a zsidóknak, a gnosztikusoknak íródott.
Ötven évre a Páli evangélium után íródott, a Páli evangéliumban
nem találsz ilyet. A négy evangélium pedig egy átmeneti időszakban íródott, amikor
Jézus a zsidóknak tanított, mi pedig nem vagyunk zsidók az I. Korinthus 10/32 szerint.
Korinthus I. 10/32 Meg ne
botránkoztassátok se a zsidókat, se a görögöket, se az Isten gyülekezetét.
Itt írja, hogy meg ne botránkoztassátok a pogányokat, a zsidókat és
az Isten gyülekezetét. Mi az Isten gyülekezetéhez
tartozunk. A Sion hegyéhez tartozunk, ez a mi címünk, nem Szlováki, Románia vagy
Magyarország. A mi címünk, az igazi szellemi
címünk, Sion hegye, Sion hegyének gyülekezete, az elsőszülöttek
serege vagyunk.
Az Úr azt is hozza most, hogy mi egy pótlásra születtünk, és az Úrral nem jövünk
vissza. Miért nem? Mert megdicsőült testünk lesz. Tehát nem a hadseregben leszünk,
hanem a mennyben, ugyanis a mennyben az angyalok
egy harmada hiányzik, és mi őket fogjuk helyettesíteni.
És egy másik kategóriába esünk így.
Az újjáteremtett szelleműekhez
nincs hasonló teremtése Istennek, mert egyedi.
Olyan teremtések vagyunk, új teremtés, ami soha előtte
nem létezett, Istennek fia, Istennek gyermekei. Egy igen magasztos kiválóság, nem
is lesz hozzánk hasonló soha.
Pál, amikor a népekhez körbejár, és tanította őket, pl. a
Korinthusi levélben olvassuk, hogy ne a Diánának áldozzatok többé, és az
asszonyoknak pl. mindenkinek a prostitúcióban kellett két évet szolgálni. És amikor
onnan kijöttek, tanította nekik, hogy nem tudjátok, hogy a Szent Szellem temploma vagytok? Ezt olvassuk az I.
Korinthus 3-ban, az I. Korinthus 6-ban, és a II. Korinthus 6-ban.
Nem értitek meg, hogy ti Isten
temploma vagytok? Hogy nem létezhet a kettő együtt – a megigazultság, és a meg
nem igazultság? Az ördögök és az istenek együtt nem lehetnek? Te a megigazultság vagy, te nem a hamisság vagy! És
az Isten benned jár, azt mondja Isten, hogy én járok bennük, és az ördögökkel, nem
lehet így szexuális kapcsolatot létesíteni. Isten van bennünk, Istennek a temploma
vagyunk. Ahová mi megyünk, oda megy Isten
– bennünk.
Nézzétek meg, hogy hány helyre eljut
így Isten, amikor ti kimentek. Egy katasztrófa az ördögnek, amikor ti kimentek a
világba, mert ugyanis sokszorozódtok. Így tette Pál a még több kegyelemmel.
Tanította, hogy járuljatok a kegyelem királyi székéhez, és nyerjetek még több kegyelmet, vegyétek a kegyelmet, bőségében
vegyétek a kegyelmet a szükség idején.
Így tekint ránk Isten, ez kellene, hogy prédikáltassék, és minden
mást lehet hallani, csak ezt nem. Így kiesett a keresztény világ a kegyelemből. Mi
nem, mert mi tanulunk erről, és mi ebben akarunk járni. Mert, ahogy belül
felszabadulsz ezekből… Egy nap, amikor visszamegyek Texasba, úgy érzem magam, mintha
Texasban lennék, mindenki kiabálni fog örömében. Tegnap nagy kiabálások voltak itt az imakör végén, mintha
az elragadtatásunk perce lett volna. A közbenjáró imádságosok kiabáltak szellemben,
szabaddá váltak.
Mert amikor a törvényt
elvágják alólunk, és a kárhoztatást is
levágják rólunk, és mindaz a keserűség,
ami bennünk volt, az is leesik rólunk, és a sérelmek,
a sebek, akkor kezdünk igazán boldoggá lenni, szellemi örömben lenni, és a hitünk működik. Ez ugyanis nem kiérdemelt, mert
a törvényben olyan kegyelmeket nyersz, amit kiérdemelsz. Ezt nem tudod kiérdemelni,
Isten csak odaadja, megáld. Odahozza neked, nem érdemelted ki, a keresztből semmit nem
érdemeltél meg.
A törvényből fakad az, hogy megérdemled azt az áldást, mert a jó
cselekedeteid által kiérdemelted azt, de az Evangélium nem erről szól. Mi ki nem
érdemelt kegyelmeket kapunk, Isten csak megáld minket, hozzánk hozza ezeket az
áldásokat. Úgyhogy ki kell jönni már végre
abból a börtönből, és utána a szíved kívánságai jönnek hozzád, mert a hitünk a kegyelem
oldaláról tud működni. Kegyelemből tartattatok meg hit által. Tehát mindez
kegyelemből van, és ezt meg kell érteni, és dicsérjük az Urat. Ti szabaddá lesztek.
Harmadszor hozom a jegyzeteimet, és próbálok belekezdeni ugyanabba az
üzenetbe, de el is kezdjük. Ez bemelegítésnek jó volt, gondolkodni kell ezen, és egy
megértést kell venni, Ő kijelentést hoz hozzánk, és még több kijelentést hoz hozzánk, és mi keressük
ezeket, és akarjuk.
Tehát nem méregre akarunk gerjedni, amikor ilyeneket hallunk, és
eltávozni innen, ez a Páli evangélium, az
igazi evangélium, az Úr Jézus Krisztus evangéliuma. Fogod tudni a tömegről, aki
hallgat majd, hogy mennyire növekszik a hallgatók száma.
Hallgattam egy prédikátort, a kegyelemről
prédikált 15 percet, és a végén én is kiabáltam vele együtt, annyira jó volt
hallgatni, még ugrándoztam én is örömömben, annyira jó volt ez az üzenet, felemelő volt, ez a jó hír. Ez az evangélium.
Nem lehet ezekért megdolgozni, kiérdemelni.
A gyülekezettel az a gond, hogy olyat próbál megszerezni, ami már az övé, és olyan dologgal harcol, ami már le lett győzve. Ez az igazság. Mindezt
megszerezte már nekünk Jézus! Figyeljétek meg, hogy Ábrahámot is gazdaggá tette
Isten.
Óriási gyógyító kenetek vannak ma. A gerincoszlopnál vagy egy nagyon
erős kenet, ha valaki gyógyulni jött ma, akkor a megfelelő helyre jött. Amit tehát
figyelnünk kell, amin áll vagy bukik, az mi? Boldogan mondom el nektek ezt az üzenetet.
Jakab 3/1 Atyámfiai, ne legyetek
sokan tanítók, hiszen tudjátok, hogy súlyosabb ítéletben lesz részünk.
Ez azt jelenti, hogy aki tanítja
az Igét, annak óvatosan kell haladnia, azokat a kijelentéseket, ami Krisztus testéhez
jön, folytonosan kell tanulmányoznia. Mert ha
az Úrnak nyáját kötésekbe teszed, akkor nagyobb ítéletet kapsz. Tanításokkal
jönnek elő évek után, olyan tanítások, ami hosszú évekkel ezelőtt hangzottak el,
és le van maradva.
Tegnap egy keveset tanítottam a közbenjáró imádságról is.
Kutyaugatás, meg a hollókárogás, ezek nem a közbenjáró imádság részei. Volt,
amikor ezt tanították. Tehát kicsúszik a kézből szélsőségekbe, ugyanis
tanították ezeket egy időben. Azt gondolták, hogy ezzel az Úrnak majd tesznek
valamit.
2. Mert mindnyájan sok dologban
vétkezünk. Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész
testét is megzabolázni.
Vagyis a nyelvünkkel képesek
vagyunk az egész testünket kordában tartani. Hiszitek ezt? El is magyarázza utána,
hogy hogy is van ez. Amikor belemélyedünk a megvallásainkba,
tudni kell, hogy a megvallásainknak van egy Főpapja.
Akik a korai reggeli hűséges bárányok itt vannak már előttem, és
úgy érzik esetleg a testükben, hogy semmi sem jó a testükben, nem kell, hogy elővedd
a megvallás könyvet, a nélkül is tudod, hogy mit kell mondani: Az egész testemben minden tökéletes rendben működik.
Fejem tetejétől a lábam újáig, testem minden szerve tökéletesen működik. Minden
ér tisztán átjárható, a csontom tökéletes csontvelőt termel. Tökéletes minden!
És lehet sorolni ezeket a szerveket. És ezt mondod folyton folyvást
minden nap, egész nap. Mi történik akkor?
Ezek a tünetek elhagyják a testedet, fájdalmak elmúlnak,
csak ki kell mondani.
Hogy érzed magad? Ó, nagyon jól érzem magam, köszönöm. Még akkor
is, ha úgy érzed, hogy most ment át rajtad a kamion. Hogyan fogod akkor érezni magad?
Mit mond a Biblia? Had mondja a gyenge, hogy erős
vagyok! Hogy fogod érezni magad? Erősnek
fogod érezni magad. Gazdag is vagyok. Szerinted
a milliomos úgy érzi, hogy ő gazdag?
Nem a látásban, és az érzékelésben, hanem hitben járunk. A Biblia azt mondja, hogy gazdag
vagyok. Vagyis mondd ki, hogy gazdag vagyok!
Amikor az ember szegénységben van, akkor kell ezt kimondani. Amikor az ember gyenge,
akkor kell kimondani, hogy erős vagyok. Nincs azzal nagy baj, hogy szegény vagy, csak ne higgyél benne, és ne valld meg, változtasd meg.
Ha nem kapsz magadnak egy állást, az nem igaz, az egy hazugság, én
bármikor képes vagyok egy jobb munkát kapni.
Itt is történt közöttünk egy ilyen, a kedves testvérünk, elvesztette a
munkahelyét, lejárt a segélynek az utolsó napja, és másnapra meghozták az angyalok
az új munkahelyet jobb fizetéssel. És jobb munkahelyet hoztak
neki.
Köze van ennek ahhoz, hogy a Szellemet
követni kell, és a szánk kell, hogy vezessen minket, ugyanis, amiben hiszünk és kimondjuk, az vezérel
minket. Ez nagyon fontos. Nézzük:
Jakab 3/3 Ímé, a lovaknak
szájába zablát vetünk, hogy engedelmeskedjenek nékünk, és az egész testüket
irányíthatjuk.
Tehát a példát kapjuk, hogy a lovakat is hogy irányítják, hogy jobbra vagy balra menjen.
Nézzük tovább a példát:
4. Vagy nézd a hajókat, noha mily
nagyok, és még ha erős szelek hajtják is őket, mindazáltal a kis kormányrúd oda
irányítja, ahová a kormányos szándéka akarja.
És a két példa után mondja az…
5. Így a nyelv is kicsiny tag, de
nagy dolgokkal dicsekszik. Ímé, csekély tűz mily nagy erdőt felgyújt!
6. A nyelv is tűz, a gonoszságnak
összessége. Olyan a nyelv a mi tagjaink között, hogy megszeplősíti az egész testet,
és lángba borítja életünk folyását, miközben maga is lángba borul a gyehenna
tüzétől.
Ha kimegyünk az erdőbe, és szárazság van, és egy gyufát
meggyújtunk, egy kis apró tüzet elindítunk, rövid időn belül erdőtűz lesz
belőle, nagy tűz lesz belőle, egy pici gyufa tüze elég hozzá.
6. A nyelv is tűz, a gonoszságnak
összessége. Olyan a nyelv a mi tagjaink között, hogy megszeplősíti az egész testet,
és lángba borítja életünk folyását, miközben maga is lángba borul a gyehenna
tüzétől.
Reggel felébredsz, és azt mondod, hogy jaj de berekedtem, így van ez
minden évben, ebben az időben, amikor hidegre fordul az időjárás, akkor így
berekedek. És elkezdesz krákogni. A gyógyító sorban találkozunk ilyenekkel.
Mondja az illető, hogy most éppen nem fáj, de ha pl. hazamegyek, és
bemegyek a házba… Akkor tudod, hogy mi történik? Akkor azonnal megfájdul. Nagyon
jól prófétálsz, de a saját sorsodat
prófétálod előre. És így lesz, ahogy belépsz.
7. Mert minden fajta vadállat,
madár, csúszómászó és tengeri állat megszelídíthető, és meg is szelídíti az
ember,
8. De a nyelvet senki sem képes
megszelídíteni az emberek közül; fékezhetetlen gonosz az, halálos méreggel teljes.
Vagyis a másik nyelvét nem
tudod megfékezni, csak a sajátoddal próbálkozz, mert azt tudod megfékezni. Ha oda
fogod a pisztolyt a homlokához, akkor lehet, hogy egy picit meggondolja, és a helyes
dolgokat mondja ki, ha szabadjára engeded, azonnal úgy fog beszélni, ahogy akar.
9. Ezzel áldjuk az Istent és
Atyát, és ezzel átkozzuk az embereket, akik az Isten hasonlatosságára teremtettek.
Összejövünk és megáldjuk
Istent, azután innen, amikor kimegyünk, akkor elkezdjük átkozni egymást, mint ahogy sok keresztény
hiszi, hogy fog rajta a másiknak az átka, pedig a Biblia tisztán mondja, hogy ne
átkozzuk a másikat. Tudnunk kell, hogy Istennek a hasonlatosságára,
az Ő képére lettünk teremtve. Mózes I. könyvében olvashatjuk ezt, hogy az Ő képére
és hasonlatosságára teremtettünk.
10. Ugyanabból a szájból jön ki
áldás és átok. Atyámfiai, nem kellene ennek így lennie!
Amiről beszél az Ige, hogy a keverék
nem fog működni. Ugyanígy a keresztény életünkben, ha keverjük a törvényt a
kegyelemmel, az sem fog működni. Ezért van
az, hogy a keresztények körbe-körbe járva kerülgetik ugyanazt a hegyet, a
problémájukat, és soha nem tudnak tovább jutni. Egész életükben ugyanazt a hegyet
kerülgetik, és nem tudnak kijutni belőle.
Tehát az átok és az áldás nem
fog együtt működni, a kegyelem és a törvény együtt nem fog működni. A szádból vagy az áldás, és az egészség jön elő, vagy a betegség,
a romlás, és a halál. A te saját szádból.
Számít-e valamit, hogy mi az, amit kimondunk?
Egész életükben keményen dolgoznak az emberek, és a szájukból
mégis folyton folyvást a hitetlenség jön ki. Saját hitüket ássák alá. A szájukból a halál
szavai jönnek. A 11-es vers teszi fel erre a koronát.
11. Vajon a forrás ugyanabból a
nyílásból csörgedeztet-e édest és keserűt?
12. Avagy atyámfiai, teremhet-e a fügefa olajbogyót,
vagy a szőlőtő fügét? Azonképpen egy forrás sem adhat sós és édes vizet.
Keményen meg kell válogatni
mindannyiunknak a szavakat, amelyek a szánkból kijönnek, ezen mindannyiunknak
munkálkodni kell.
Példabeszédek 18/20 A férfi
szájának hasznával elégedik meg az ő belseje; az ő beszédének jövedelmével lakik
jól.
Tehát a szánknak a növekménye, a haszna, amivel megelégíttetik az
ember, az, ami hasznot hoz.
21. Mind a halál, mind az élet a
nyelv hatalmában van, és amiképpen ki-ki szeret azzal élni, úgy eszi annak
gyümölcsét.
?Számít-e akkor, hogy mit
szólunk? Legtöbb keresztény nem hiszi azt, ami itt le van írva, és helyette Isten
Igéjét, a hagyományokkal helyettesítik. Itt
nálunk is voltak olyanok, akik félretolták Isten Igéjét, és azt mondták, hogy ők
inkább a másikban hisznek. Elhagyták az Írásokat, elhagyták a gyógyító igeverseket, pedig nekik
már jobban kellett volna tudni.
A Korinthusi levélben írja, hogy hittem,
és azért szóltam, és a hitnek ugyanaz a szelleme van bennünk is, és ezért hiszünk,
és így szólunk.
És ahogy a hitünk szintről-szintre növekszik, úgy kell óvatosnak lenni az
embereknek, hogy a hite milyen szinten áll. A hite lehet, hogy nincs még ott azon a szinten, hogy azt el tudja fogadni. Valaki már negyven éve mélyen benne van
az Igében, a másik pedig csak most kezdi. Vagyis, ha valaki odajön hozzád és
megkérdezi, hogy szerinted el kell mennem az orvoshoz?
Biztos, hogy el kell mennie az illetőnek, ha ezt kérdezi. Ilyenkor imádkozni kell, és azért kell imádkozni, hogy
a jó orvoshoz kerüljön el, aki meg is gyógyítja. Ilyenkor először ezt az imát kell
hangsúlyosabban kérni, mint a gyógyulást, mert vannak olyan orvosok, amit el sem
hinnél, hogy mihez fognak először.
Tehát azon a hitszinten, ahol
van a hited, oda kell csatlakozni. Ha valaki a műtéten
tud gondolkodni, hogy abban van a nagyobb hite, akkor ott hiszünk vele, mert az Úr azt
akarja, hogy a földön maradjál.
Nem lehet úgy előbbre haladni a gyógyulásban, hogy állandóan a
fejfájást emlegeted. Azt mondhatod, hogy volt fejfájásod, de ha azt kimondod, hogy az én fejfájásom, és prófétálsz magad felett,
és hogy mindig megfájdul a fejem, és ez az én
fejfájásom, akkor saját magadnak prófétáltál.
Sokszor, ha egy szót megváltoztatunk a beszédünkben, már sokat
segítettünk magunkon. Hogy volt ilyen
migrénes fejfájásom. Vagy egy másik mondásunk, hogy ha elindulok szabadságra, akkor
ez mindig megtörténik velem. Mondd inkább azt, hogy a múltban ez történt velem.
Amikor elindulok evangelizálni, az ördög elfut a városból. Tehát
terveket készíts, hogy hogyan beszélsz. Mindenképpen változtasd meg az időket legalább, és a múltba helyezd ezeket.
21. Mind a halál, mind az élet a
nyelv hatalmában van, és amiképpen ki-ki szeret azzal élni, úgy eszi annak
gyümölcsét.
Amikor Jairus megy Jézushoz, és kéri, hogy imádkozzon az egyetlen
leánykájáért, aki a halálán van, és miközben az úton voltak, kapja a hírt, hogy
már nincs szükség arra, hogy zaklassa a Mestert, mert a kislánya már meghalt. Jézus
akkor csak azt mondja, hogy: – Ne félj, csak higgy! És megtartatik.
Jézus Jairust ezzel biztatni akarta, hogy az a fonal, amivel odament
Jézushoz, azt folytassa. Mert azt mondta, hogy ha kezedet
teszed a leánykámra, akkor ő megtartatik.
Ebben higgy, ne add fel, hanem ezen haladjunk
tovább. Ne fogadd el azt a másik hírt, és ne
szóld a halál szavait a hír hallatán. Mert bizony kísértetve leszel az ördögtől, hogy szóld a
halál szavait, ez a legnagyobb kísértése az ördögnek.
Hagint egyszer valaki felhívta telefonon, unokaöccse családjában
történt, hogy kisbaba született. Vízfejű lett a csecsemő, és képlékeny
fejformája volt. Azt ötlötték ki, hogy hívjuk fel Hagint. Felhívták, és azt
válaszolta nekik, hogy ezt mondd nekik, hogy: a csecsemő nem hal meg, hanem élni fog! Hagin testvére, ahogy hallotta ezt a
választ, megkérdezte, hogy valamit hallottál az Úrtól? Igen! A Márk 11/23-at.
Márk 11/23 Mert, ha valaki azt
mondja ennek a hegynek, hogy kelj fel és ugorjál a tengerbe, és szívében nem
kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond megtörténik, meg lesz néki, amit mondott.
Ezért menj és mondd meg a férjnek – ugyanis a férj nem hitt a
gyógyulásban, mert baptistaként nevelték – a felesége volt olyan pünkösdi körből,
mint Hagin. Elmondta a férjének ezt az üzenetet, hogy Hagin azt mondta, hogy a gyermek
nem hal meg, hanem élni fog.
Ebben a pillanatban, amikor ezt kimondta,
az orvosok éppen ránéztek a gyermekre, elkezdett formálódni
a kicsinek a feje, mindaddig, amíg a tökéletes
formát fel nem vette. Felnövekedett ez a kicsi, és nagytermetű, hat láb magas
lett. De ugye, hogy a szájban kezdődött az
élete? A férj pedig utána azt mondta, hogy én most már pünkösdi baptista vagyok.
Hiszek a csodákban. Hallelúja!
Zsoltár 12/1 Segíts Uram, mert
elfogyott a kegyes, mert eltűntek a hívek az emberek fiai közül.
2. Hamisságot szól egyik a
másiknak; hízelkedő ajakkal kettős szívből
szólnak.
Értéktelen szavakat. Kettős szavak, amikor kétfelé áll a szívünk.
Azt mondjuk neki, hogy – Jaj! Milyen jól nézel ma ki! És amint találkozol a
barátoddal, akivel ki tudod őt beszélni, rögtön elmondod, hogy ilyen ronda ruhát
még soha nem láttam rajta. Kétfelé beszélsz
ilyenkor.
3. Vágja ki az Úr mind a
hízelkedő ajkakat, a nyelvet, amely nagyokat mond.
4. Akik ezt mondják: Nyelvünkkel
felülkerekedünk, ajkaink velünk vannak; ki lehetne Úr felettünk?
Ez egy nagyon komoly dolog. Csak
beszélnek, és beszélnek a saját fejük szerint. Velünk nem ez a helyzet, a mi ajkaink nyílását az Úr Igéje őrzi. Csak Isten Igéjének szabad, hogy
legyen az ajkunkon, és semmi másnak.
A megvallásokkal is lehet tévedni, az ember kezelheti úgy, mint egy
bizonyos formulát. De ha a szívünkből
tudjuk, hogy a mi megvallásaink Főpapja maga
az Úr Jézus maga, és Ő az Ige, aki testté lett, aki lakozék közöttünk, és nála nélkül semmit nem cselekedhetünk. És
támogat minket abban, hogy ha ti énbennem lakoztok, és az én beszédeim bennetek lakoznak, kérjetek, amit csak akartok, és meglészen néktek.
Egy pár verssel feljebb azt is írja, hogy nálam nélkül semmit sem
cselekedhettek. És ezt nagyon jó ide behozni, hogy nála
nélkül nem megy a megvallás sem, Ő adott
nekünk mindent, az Igét is.
Róma 10/6 A hitből eredő
megigazulásról pedig így szól: Ne mondd a te szívedben: Kicsoda megy föl a mennybe?
Azaz, hogy Krisztust aláhozza;
7. Avagy: Kicsoda száll le a
mélységbe? Azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza.
A megigazultság nem beszél
így. Mit mond helyette?
8. De mit mond? Közel van hozzád
az Ige (Rhema), a szádban és a szívedben van: azaz a hit beszéde, amelyet mi
hirdetünk.
9. Mert ha a te száddal vallást
teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból,
üdvözülsz.
10. Mert szívvel hiszünk a
megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.
Tehát, hogy a szánkban milyen nagy szó van! Látjátok, az üdvözült szó az, a görögben ’szozó’, egy
óriási szó! Jelent biztonságot, megőrzést,
egészséget, megóvást, védelmet, teljességet.
Mindenre így vonatkozik, a szívünkben
hisszük, és a szánkkal megvalljuk, így
tudjuk az örök életünket is elfogadni Istentől. És ahogy fogadtátok, vettétek az
Urat, úgy járjatok is Őbenne, mondja az Ige.
Példabeszédek 6/2 Szádnak
beszédei által estél tőrbe, megfogattattál a te szádnak beszédeivel.
Csapdába estél a saját
szavaid által, tőrbe estél, megfogadtattál. A múltkor már ezt taglaltuk egy kicsist,
most nézzük meg a…
Példabeszédek 12/6 Az
istenteleneknek beszédei leselkednek a vér után; az igazaknak pedig szája
megszabadítja azokat.
Mi az, ami szabadulást hoz az
igazaknak? A szájuk. A bolondok szája
csapdába ejti őket, megfogadtatnak, és elpusztulnak általa. Ha valakinek van egy rossz szokása, nyugodtan jelentse ki, hogy szabad vagyok ettől. Több kegyelemre van
szükségem Uram, és a szád meg fog szabadítani téged.
Mi van akkor, ha azt mondogatod, hogy függő vagyok, nem tudom ezt
abbahagyni. Egyszerűen függő vagyok. Megpróbálom… Egy dolog megpróbálni, egy másik dolog a törvény alá helyezni magad, és így kiesni a
kegyelemből, és megint egy másik, amikor Ő kiszabadít
téged úgy, hogy a szád szavaival szabadságot teremsz.
Tanítottalak már téged arra, mit kell tenned, ha a dohányzástól
akarsz megszabadulni. Ha még nem vagy szabad, vagy még nem akarsz megszabadulni, ne
aggódj, de ha szabad akarsz, lenni, mit kell tenned? Megveszed a következő paklit, fújod
a füstöt, és közben mondogatod, hogy gyűlölöm
a dohányzást.
Csak nyugodtan élvezd azt a szál cigit és jelentsd ki, hogy gyűlöletes
nekem ez a cigaretta. Mi fog történni? Magadat
kiszabadítod belőle. Lehet, hogy az emberek azt gondolják rólad, hogy nem vagy
normális, de ez legyen a legkevesebb gondod. Először is akarnod kell, hogy szabaddá váljál, ez az első.
Ha akarod, akkor menni fog, és sokkal több pénzed marad majd, és a gyarapodás
útjára azonnal rákerülsz. Emlékszem még az én fiatal koromban a cigaretta nagyon
olcsó volt, de már állandóan megadóztatják, és még nagyobb adókkal terhelik…
Igenis gyűlölöm, nem szeretem.
Egyébként a fagylaltot is megeheted, amit az Úr nekünk teremtett,
azokat nyugodtan fogyaszthatjuk. A fagylaltot is, ha akarod. Semmit nem kell abbahagyni,
hanem Isten kegyelméből leesik rólunk, ha a szavainkat használjuk. Hogyan fogjuk ezt
megtenni? Nem vagyok képes, hogy ezt megtegyem, nem tudom, hogy szokjak le. Amikor
elhatározom, akkor még rosszabb lesz. Meg is prófétáltad már előre!
Példabeszédek 21/23 Aki megőrzi
száját és nyelvét, megtartja életét a nyomorúságtól.
Az Úr gyakran adja nekem a 39-es Zsoltárt. Néhány évvel ezelőtt
hozta nekem ezt a tréninget. Tudtam, ha ezt hozza, akkor találkozni fogok aznap gonosz
szándékú emberekkel. Vagyis, amikor szembesülsz a gonosz szándékú emberekkel, fékezd meg a nyelved.
Mert valami úgy belülről jön felfelé, és próbálod visszanyomni,
hogy nem mondom ki, és a végén, mint egy vulkán úgy tör ki az emberből. Ezt mondja
itt az Ige, hogy vigyázni kell erre. Amíg a gonosz
előtted van, addig fékezd meg a nyelved,
és ne szólj.
Ez egy újjászületett hívő volt különben, Szellemmel beteljesedett
hívő volt, és a szavai a rossz jelentés,
amit hozott. És az Úr tudta előre, hogy én hogy fogok erre reagálni, azért
figyelmeztetett előre. Tehát az ellenség úgy munkálkodik, hogy próbál neked
valahogy bajt keverni, és megkísért. Neked be
kell csukni az ajtót. Ne adj helyet az
ördögnek azzal, hogy ilyenkor mondasz valamit.
Mi magunkat már sok mindenből kimenekítettük
úgy mondván, hogy nem szóltunk akkor, amikor az átlagember kimondta volna. Minden ezen
múlik tehát, hogy mi jön ki a szánkból.
Élet, vagy halál múlik rajta.
Az Igének cselekvőjévé
kell válni. Nem tudtam ma sem befejezni a tanítássort, de legalább ma megpróbáltam.
Még egy nagyon jó Ige, amit elmondok nektek, mindannyian tudjátok egyébként ezt
kívülről.
Ésaiás 54/17 Egy ellened
készült fegyver sem lesz jó szerencsés, és minden nyelvet, mely ellened perbe száll,
kárhoztatsz: ez az Úr szolgáinak öröksége, és az ő igazságuk, mely tőlem van,
így szól az Úr.
Az újak jelöljék ezt be a Bibliájukban. Megint egy másik dolog, ami
nagyon segít abban, hogy a szánk szavait kordában
tartsuk, hogy ha már a gondolataink felett is
elkezdünk uralkodni. Mert amikor elkezdünk rajta töprengeni, és előbb-utóbb annyit
gondolkodunk rajta, hogy ki is mondjuk.
A II. Korinthus 10-ben szerepel, hogy ezeket a gondolatokat foglyul kell ejteni, amely Isten
ismerete ellen felmagasztalja magát. Ezeket saját magunknak kell elvégezni. Ellenőrzés alatt tartani a gondolatainkat.
Álljunk fel mindannyian, és mindenki jelentse ki, hogy: szabad vagyok, és gazdag is vagyok, köszönöm Uram! A
gyógyító kenet óriási ma, várunk benneteket a gyógyító sorba, és dicsérjük az
Urat. Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./