2012.02.24.
AKIK TÖRVÉNY ÁLTAL AKARNAK
MEGIGAZULNI
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. február 19.
Újra indul a műsorunk a Hálózat
tévében. Nagy öröm ez sokaknak, akik nem rendelkeznek internettel, márciustól 20
perces időtartamban, csütörtökön du. 5
órától, szombaton délelőtt pedig fél 10-től
kerül sor a közvetítésre. Ezenkívül feltárcsázható a tanításmondó vonalunk, ami egy másik lehetőség
arra, hogy a tanítások egy órában meghallgathatók legyenek.
Bejelentések között elhangzik még, hogy egy drága testvérünk,
Megyeri Lajos az Úrhoz költözött, és február 24-én 11 órakor, a Gödöllői, Rózsa
úti temetőben lehetőség van rá, hogy feleségének a vigasztalás szavait
átadjátok, amit a szívetekben hordoztok. Régről szeretett testvérünk volt Megyeri
Lajos, a dicsőségbe költözött át, köszönjük Istennek az ő életét.
Nagyon jó összejöveteleink voltak az elmúlt héten, pénteken
Csongrádon voltunk, szombaton pedig a III. kerületben volt egy alkalom. Igen nagy benyomást tesznek az újakra az Úrnak a csodatévő erői és munkái, nagyon szép csodák
történtek, akik jöttek, hittel jöttek el. Annak ellenére, hogy erős havazás volt,
az újaknak seregei jöttek az alkalomra.
Most is nagyon erős a gyógyító kenet a csontban, a gerincben, a kézfejben, csontgyógyító kenet van jelen a mai napon és folytatódik ez.
A mai napon a tanítássort János Evangéliumának a 3/16-17 verseivel
kezdjük. A keresztre feszítésről fogok tanítani. A keresztnek a
ténye, amit az Úr Jézus Krisztusunk elszenvedett értünk, ez alapja a megváltásunknak, és ebben egy tiszta megértést kell venni minden kereszténynek.
Egyben kell látnunk az egészet, az Ő keresztre
feszítését, a szent vérének a kiontását
és a feltámadást, a feltámadás erejét,
mint Isten hatalmas munkájának a valós részét.
Jelezném előre, hogy a mai tanítással, a kereszthalál és a
feltámadás között nem akarnánk versenyhelyzetet. Az egyik tanító mondta, hogy olyan
sok tanítás hangzik el, elég lenne, ha csak egyszer tanítana egy héten, nem
háromszor, és azt az egyet megértenék. Nem akarunk a mai tanítással semmiképpen
zavart okozni a szívekben, ha valakinek zavar támadna a fejében a végére, akkor az
már ott volt az elején is.
János 3/16 Mert úgy szerette
Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne
vesszen, hanem örök élete legyen.
/17/ Mert nem azért küldte az
Isten az Ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy üdvözüljön a
világ általa.
Szeretném a figyelmeteket felhívni, hogy mindegy, hogy mennyi
megvallást teszünk, vagy mennyi imádságot mondunk el, a figyelmünk középpontjában mindig Jézus kell, hogy álljon. A szavak erejéről, és
a megvallásokról hallottam egy tanítást, és
a prédikátor megemlítette, hogy Isten a párbeszédeinkre,
amikor egymással beszélgetünk, arra is nagyon odafigyel.
És ha a kettőtök között történő beszélgetésben még nem az Ige megvallása
hangzik el, akkor azt csak egy módon lehet megváltoztatni, még több Igét kell hallgatnod, és befogadnod a szívedbe!
Az elmúlt gyógyító összejövetel során is felhívtam mindenki
figyelmét, hogy csak Jézus Krisztus áll a középpontban állandó jelleggel, még
akkor is, ha a gyógyulásról van szó, Jézus Krisztus
a központja minden egyes gondolatunknak és
mondatunknak.
Apostolok Cselekedetei 4/12 És
nincs senki másban üdvösség; mert nem is adatott emberek között az ég alatt más
név, mely által kellene nékünk megtartatnunk.
Mi ezen az igazságon állunk,
ezért a többi vallásokról nem kell
tudakolóznom, és nem is akarok róla szólni, mert itt tisztán fogalmaz az Írás, és
mi ebben hiszünk – nincs más név az ég
alatt, amely által üdvözülhetnénk.
János I. 3/14 Mi tudjuk, hogy
általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti
az ő atyjafiát, a halálban marad.
Amit itt mond az Írás nekünk, hogy amikor újjászülettünk, akkor mindannyian Istennek a természetét és az Ő örök életét fogadjuk be a szellemünkbe. És
innen tudjuk meg, hogy általmentünk a szellemi
halálból, a szellemi örök életbe, hogy ez a szeretet bennünk van.
Korinthus II. 5/17 Azért ha valaki
Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, ímé, újjá lett minden.
Tehát, ha valaki már Krisztusban van, vagyis új Ura van, akkor új teremtés az. Ez Istennek a
kijelentése, rendelése, hogy így van, Ő így
lát minket. Ez az „ímé” szócska nagyon fontos itt, erről megértést kell
kapnunk. Az ímé, vagyis lássátok, hogy
újjá lett minden. Lássátok ezt meg. Nagyon fontos ezt látnunk, és megértenünk,
hogy új teremtésekké lettünk, és Isten ebben az új
teremtésben egy győzedelmes új életet adott nekünk.
Sajnos nem mindig értik ezt az emberek, hogy ebben az új teremtésben,
ebben az új szellemben, amit Isten adott nekünk, egy új életet adott vele, hogy azt éljük. Azt is
kell látnunk itt, hogy a bűn ott többé nincs jelen. Látnunk kell ezzel együtt azt is,
hogy a rákbetegség nincs ott többé jelen.
Látnunk kell azt, hogy a kötések nincsenek ott többé jelen, látnunk kell, hogy a félelmek nincsenek ott többé. Látnunk kell
tehát, hogy ímé, újjá lett minden.
Sokan átadják a szívüket az Úrnak, újonnan születnek, megkapják ezt az új életet,
és azután visszakanyarodnak, és élik az
addigi megszokott régi életüket, és úgy gondolják, hogy a dolgok ugyanúgy vannak,
mint előtte, mint a múltban voltak. Azért van ez, mert a rossz dolgokra tekintenek.
Ha tegnap átadtad az életedet,
és a szívedet az Úrnak, akkor többé már nem az vagy, aki addig voltál. És semmi
köze ennek ahhoz, hogy amit eddig tettem, azokat többé majd nem teszem, hogy azokat,
amiket eddig cselekedtem, azokat többé nem teszem. Ezt akkor fogjuk megérteni, ha
tisztán látjuk, hogy nagy különbség van
az újonnan született megigazultság
között, és az igaz cselekedetek között, a
kettő nem ugyanaz.
Korinthus II. 5/21 Mert azt, aki
bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazságává tétessünk Őbenne.
Minket Isten igazzá tett
Őbenne. Vagyis többé már nem vagyunk a hamisságban, a meg nem igazultságban. Pál
kérdezi is, hogy mi köze a hamisságnak a megigazultsághoz? Most azonban más irányba
halad a tanításunk.
Róma 5/1 Megigazulván azért hit
által, békességünk van Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Vagyis igazzá tétettünk, igaznak
lettünk kijelentve, hit által.
Róma 4/24 Hanem miérettünk is,
akiknek majd tulajdoníttatik, azoknak tudniillik, akik hisznek abban, aki feltámasztotta
a mi Urunkat: Jézust a halálból,
/25/ Aki a mi bűneinkért halálra
adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért.
Szeretném azért itt elmagyarázni, hogy a kereszténység ezért nem tekinthető csupán egy vallásnak, mert amit mi Krisztusban kaptunk, az
igen óriási dolog. Megigazultunk, és ez hit
által történt, és így békességünk van
Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Róma 5,1 Megigazulván azért hit
által, békességünk van Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Ez azt jelenti, hogy mi eggyé
lettünk Istennel, mert kiengesztelődtünk együttesen, vagyis többé már nem
állunk háborúban Istennel, hanem megbékélt
velünk Isten. Mit jelent ez a megigazulván hit
által? Azt jelenti, hogy igaznak lettünk
nyilvánítva, vagyis egy bírósági per során, a végén, felmentést kaptunk. Ez nem ugyanaz, mint amikor
valakinek megbocsáttatik. Nem azt jelenti, hogy valakinek bocsánatot adnak, hanem az igaz voltát jelentik ki.
Szeretném elmagyarázni nektek egy másik úton, talál így jobban megértjük. Tegyük fel, hogy a kamerás testvérünknek adósága van, csak tételezzük fel, és Panni testvérünk feláll, és azt mondja, hogy én megfizetem az ő adóságát. Így többé már nem beszélhetünk az adóságáról, mert az ki lett fizetve. Tehát akkor most ő megigazult? Nem. És azt sem mondhatjuk, hogy felmentést kapott, mert bűnös volt abban, hogy ő adós volt, csak valaki kifizette az adóságát, tehát nincs többé követelés.
De ez nem egyenértékű azzal, hogy Ő igazzá tétetett. Nagyon sokan
azt gondolják, hogy mi ezt kaptuk Jézustól, hogy az adóságaink lettek rendezve. A bűnösöknek
valóban hirdetjük, hogy üdvözülniük
kell, de a keresztényeknek azt is meg kell tanítanunk, hogy mi az, amit ők kaptak Krisztusban. És ekkor leszünk képesek élni azt az életet, amit Krisztus szerzett a
számunkra.
Mi ugyanis felmentést kaptunk a
vádak alól, mintha azokat soha el nem követtük volna, mert Ő meghalt a mi bűneinkért,
és feltámasztatott a mi megigazulásunkért. Ez azt jelenti, hogy amikor Krisztus a
kereszten meghalt, akkor még nem beszélhettünk arról, hogy igazakká lettünk. Akkor,
amikor Jézus a kereszten meghalt érettünk és a vére kiontatott, akkor fizette ki a bűneink árát, az adóságunk töröltetett el. Nézzük meg ezt az:
Efézus 1/7 Akiben van a mi
megváltásunk az Ő vére által, a bűnöknek eltörlése az Ő kegyelmének gazdagsága
szerint.
Az „Akiben”, Ő Jézus. Nagyon fontos ez a szó, hogy Akiben, hogy ki
Ő. A kereszthalálnál a bűneink elmosódtak, eltöröltettek
az Ő vére által, az volt a váltság
értünk. A keresztre feszítés valójában egyben történt meg, de most mégis két
részre fogom osztani, mert a kereszten először
az értünk való áldozat bemutatása történt
meg. A világ minden bűnére az áldozat, a vér kifolyt és ezért a világ minden bűnére
a megbocsátás ára kifizettetett.
Jézusnak azonban még volt valami a gondolataiban és a terveiben, amikor
értünk meghalt, nemcsak, hogy a világ minden bűnét tisztára mossa, mert ez még nem
oldotta volna meg az embernek a bűn-természetével való foglalkozást. Mert, ha csak
ennyi történt volna, akkor az ember, miután megbocsáttatott neki, újra visszamegy,
és elkövetheti ugyanazokat a bűnöket újra és újra.
A kereszt tehát egy eszköz
volt a végcélhoz. Ő meghalt, hogy a bűneinktől tisztára
mosson, és hogy minket képessé tegyen arra,
hogy örök életet fogadhassunk be Istentől.
Tehát nemcsak arra törekedett, hogy az adóságunkat kifizesse. Valami hosszabbtávú dologban gondolkodott, mint csak
abban, hogy az addigi adóságainkat kifizesse, és a bűneinket eltörölje. Ennek
kellett jönnie először, de utána azt is elvégezte, hogy a tisztára mosott ember,
örök, új életet fogadhasson be.
Ez úgy történt, hogy amikor az Úr meghalt a kereszten, akkor mi mindannyian, akik hiszünk, meghaltunk Ővele, mindannyian ott voltunk a kereszten, amikor Jézus ott függött a kereszten. Amikor Ő meghalt, akkor mi is mindannyian meghaltunk, amikor Őt eltemették, akkor minket is eltemettek Ővele.
Az óriási lépés ezt követően az volt, amikor Isten feltámasztotta Őt a halálból, kijelentve ezzel
az Ő igazságát. És amikor az Ő igazságát
kijelentette, akkor Ővele együtt, minket is feltámasztott a halálból. Mert Ővele együtt
mi is feltámadtunk a halálból, egy új
élettel.
Mert ha valaki Krisztusban van, új
teremtés az, vagyis nincs többé múltad,
nem egy olyan ember vagy, akinek megbocsáttatott. A kereszthalál előtt megbocsáttatott
neked. Amikor az Ő véráldozata kifolyt, akkor a te bűneid tisztára lettek mosva, és Jézus mondhatta, hogy
bevégeztetett. Utána meghalt. Ez volt az a fázis, amikor ez lezárult, és mondhattuk,
hogy a mi bűneink ára megfizettetett.
Ebben a fázisban Istennél senki nem mondhatta többé, hogy mi a bűneinkért
számon kérhetők vagyunk, mert Jézus az Ő vérével megfizetett mindannyiunk bűnéért, és ez elegendő váltság volt, dicsérjük ezért Őt.
Az egyik kedvenc részem a Bibliában a:
Apostolok cselekedetei 13/38 Azért
legyen néktek tudtotokra atyámfiai, férfiak, hogy Őáltala hirdettetik néktek a bűnöknek
eltörlése:
/39/ És mindenekből, amikből a Mózes
törvénye nem volt képes megigazítani titeket, Őáltala mindenki, aki hisz, megigazul.
/40/ Meglássátok azért, hogy be
ne teljesedjék rajtatok, amit a próféták megmondottak:
/41/ Lássátok meg, ti megvetők,
és csodálkozzatok és semmisüljetek meg; mert én oly dolgot cselekszem a ti időtökben,
oly dolgot, melyet nem hinnétek, ha valaki elmondaná néktek.
Vagyis az Ő vére elegendő volt. És most, ha valaki Krisztusban van, az
új teremtés. Amikor Krisztusba kerülsz, akkor
azt kell hinned, hogy Ő feltámasztatott a halálból, és ha erről megvallást teszel, akkor születsz újjá. Akkor
kapod meg ezt az örök életet, akkor leszel
új teremtéssé Krisztusban.
Mit jelent az, hogy megigazultál? Ha új ember vagy, akkor teljes felmentést kaptál minden bűnöd alól. Ez abban különbözik attól az embertől, akinek csak megbocsátottak, hogy nála úgy van felírva, hogy ő elkövette azokat. A FELMENTÉST KAPOTT EMBER AZ ÚJ TEREMTÉSBEN ÚGY TEKINTENDŐ, HOGY SOHA EL NEM KÖVETTE AZOKAT! Vagyis igaznak lehet kijelenteni.
Ugyanez a helyzet bármelyik bíróságon, ha jártatok ilyen bírósági
tárgyaláson. A per lezárultával kijelentik az ítéletet, és az illetőt felmentették
a vádak alól. Ez azt jelenti, hogy az illető nem
követte el azt a bűncselekményt. És azért beszélhetünk arról, hogy nem
követted el soha azokat a bűnöket, mert új
teremtéssé lettél. Isten ezt jelenti ki rólad, amikor azt mondja, hogy megigazultál.
Mikor támadtunk fel? Amikor Ő feltámadt a halálból, mert Ővele együtt támadtunk fel, és tétettünk új
teremtéssé. A kereszténység mikor jött elő?
A feltámadáskor!
Nézzük meg, hogy hogyan üdvözültünk, hogyan születtünk újjá:
Mert ha hiszed azt, hogy Isten feltámasztotta Őt a halálból, és a száddal vallást teszel róla, akkor üdvözülsz. Ezt mondja ugye a Róma 10/9
versében. Ezt kell hinnünk, hogy feltámadt.
Nem azt mondja, hogy az üdvösséghez, abban kell hinned, hogy meghalt a
kereszten a bűneidért, hanem, amikor Isten feltámasztotta
Őt a halálból, abban kell hinned, látod a különbséget?
Volt olyan [téves] tanítás a pünkösdieknél, amiből az hangzott ki,
hogy Krisztus a keresztről feltámadt, de nem így történt, és tanítások sorozata
kellett, hogy ezt tisztázzuk. Természetesen miként tudna valaki feltámadni a
halálból, ha előtte nem halt volna meg? Ezen is háborúk folynak.
Jézus azért halt meg a kereszten, hogy Isten feltámaszthassa Őt a halálból egy új életre, és vele együtt minket is feltámaszthasson. Vagyis, ha hiszed azt, hogy az Úr Jézus Krisztus feltámadt a halálból, akkor azzal együtt mozog, hogy hiszed, hogy előtte meg kellett, hogy haljon érted, hiszen a kisebb csomag benne foglaltatik a nagyobban.
A lényeg, hogy mi megigazíttattunk, igazzá tétettünk, és ez minket olyan igazzá
tesz, mint amilyen igaz maga Jézus. Ez hogyan lehetséges? Azért, mert az Ő megigazultságát
kaptuk meg, az Ő igazságát adta nekünk. És óriási különbség van aközött, hogy megigazultál, vagy igaz módjára éled az életedet.
Nagyon sokan küszködnek ugyanis az életükben azzal, hogy próbálnak
igaz módon élni, azért, hogy megigazultak lehessenek, de ez nem működik. És amikor feladják, akkor azt
mondják, hogy igazán nem értem ezt a kereszténységet.
Azért nem értik, mert megpróbálják kívülről munkálni a belső igazságukat. Pontosan a fordítottja
igaz, amit belülről kaptunk a szellemünkbe,
az fog munkálni kifelé az életükbe, az a
megigazultság fog megláttatni, és ez nem egy folyamat.
Amikor Isten kijelentett minket, hogy igazak vagyunk, az abban a pillanatban történt,
amikor újjászülettél. Abban a pillanatban,
amikor újjászülettél, Isten kijelentette, hogy pontosan olyan igaz vagy, mint Jézus. És soha nem leszel még igazabb annál,
mint amikor az igazságodat megkaptad az újjászületésnél.
Más szóval, nem tudunk növekedni a megigazultságunkban. Ugyanaz az igaz voltod, a megigazultságod Istennel, mint amikor újonnan születtél. Természetesen Isten kegyelmében, és abban a megértésben képesek vagyunk növekedni, hogy mit is hozott nekünk ez a kegyelem. Növekedhetünk így Isten dolgaiban, de nem növekedhetünk a megigazultságunkban, mert olyan igazzá tett minket, mint amilyen igaz maga Jézus Krisztus.
És csak egy igaz embertől, egy megigazult
embertől várható el, hogy igaz módjára
cselekedjen. Isten nem várhatná el tőled, hogy az igaz életed éljed, ha nem lennél
igaz. Egy igaz Isten nem követelne ilyet tőlünk.
Ez volt az oka annak, hogy az ószövetségi
dolgok nem igazán működtek, mert Istennek az
igazsága nem adható oda, egy meg nem igazított embernek. Ezért nem volt működőképes,
és ezért mondta azt Isten, hogy most egy Újszövetséget hozok elő, egy új embert hozok elő, és az én Igémet az ő szívébe
helyezem, és az ő elméjébe helyezem.
Olvastuk a Jeremiás 31-ben, hogy ezt valóban megtette Isten. Isten
úgymond beprogramozott most minket az új teremtésben, az Ő Igéjét a mi szívünkbe helyezte el, és csiszolgat, úgymond finomít minket dicsőségről
dicsőségre.
Amikor ebben a tudásban előbbre jutunk és növekszünk, nagyon fontos,
hogy többet tudunk majd a megvallásokról, a hit működéseiről, de a szemünket akkor
is mindig a középpontban, az Úr Jézus Krisztuson kell tartanunk. És a hitünk pontosan
olyan tisztán működik, mint ahogy a szemünkkel látunk.
Ha hisszük azt, hogy az Ő szent vére megtisztított minket minden bűntől,
Isten ezt hitnek nevezi. Hitnek az Ő vérében.
Tehát az igazi hit szinte ösztönösen kezd el
benned működni. A vérfolyásos asszony, pl. aki Jézus ruhájának a szegélyét
szerette volna megérinteni, nagyon magas értékbecslést mutatott a szívében az Úr
felé.
Bár semmit nem tudott, és senki nem tanította őt a hitről, mégis
olyan magasra becsülte az Úrnak az erejét, hogy azt mondta, elég, ha csak a ruhája
szegélyét érintem is, teljessé leszek. Mire összpontosított
ő? Egy szerető Jézusra, akit elég, ha ő megérint.
Jézus visszafordult és azt mondta neki, hogy a te
hited megtartott téged.
A te feladatod tehát nem az, hogy a hited nézegesd egész nap, hogy
mekkora, és hogy miért nem működik, hanem neked Jézust kell tekintened, aki a
hitednek a bevégzője, és a te hited
bevégeztetik akkor, amikor Jézus felvillan
neked.
Könyveket lehetett olvasni a könyvtárban, hogy miért nem gyógyulunk
meg, és hozzák az érveket, és lehet, hogy akik leírták ezeket, tiszta szándékkal
írták. Az egyik prédikátornak azt mondta az Úr, hogy ne hozd elő ezeket a tanításokat,
mert így az én népem nem lesz képessé arra, hogy elfogadja a gyógyulását. Ha csak
az érveket sorolgatod, hogy miért nem gyógyult meg az illető, ezzel kevésbé lesz
lehetősége arra a jövőben, hogy meggyógyuljon.
Semmi gond nincs Isten oldaláról, és az Ő Igéjével sincs semmi
hiányosság, semmi hiányosság nincs az Ő vérében, és benned sincs semmi
hiányosság, csak fogadd el a gyógyulásodat
az Ő kegyelméből, mert az Ő kegyelméből
adatott ez nekünk. Ha egy ilyen kegyelmet tanító gyülekezetben valaki bajba
kerül, azt szokták mondani, hogy azért, mert az illető olyan tanításokat hallgatott.
Ha egy legalisztikus gyülekezetben valaki bűnbe keveredik, akkor senki
nem mutogat arra, hogy azért, mert a törvényt hallgatta. Vagyis a gyülekezetet jól
rászedték, mert a bűnnek ereje a törvényben van. Nagyon csendben vagytok, biztos
emésztitek, mert amit hallotok, nektek kell befogadni és megemészteni.
Galata 5/4 Ti, akik a törvény
által akartok megigazulni, elszakadtatok Krisztustól, a kegyelemből pedig kiestetek.
Álljatok meg abban a szabadságban,
mondja az 1-es vers, amire Krisztus minket szabaddá tett, és a kötéseknek az igájába
ne menjetek vissza.
/1/ Annak okáért álljatok meg a
szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, és ne hajtsátok magatokat ismét
szolgaság igájába.
És ezután a törvényt kezdi ott sorolni. A 4-es vers döbbenettel hat
ránk, hogy Krisztus számotokra hiábavaló,
ha visszafordultok a törvényhez. Krisztus
nekünk bölcsességül tétetett, írja az I.
Korinthusban. Ha Krisztus az én bölcsességem, és hatástalanná
teszem Őt az életemben, akkor mi történik velem? Akkor bizony az összezavartság lesz az osztályrészem.
Mit jelent az, hogy a Krisztus néktek nem használ? Azt jelenti, hogy ugyan bennetek van, de még sincs kihatással az életedre, és ez nem egy jó hely. Ha az átlag hívőt megkérdezed, hogy miért nincs Krisztus jobban kihatással az életedre? Rögtön a bűnnel magyarázzák.
Gondolod, hogy Krisztus nincs hatással az életedre, ha beteg vagy? Ha
beteg vagy, és Krisztus jó hatásokkal van az
életedre, akkor a betegségből meggyógyulsz.
És ha a kisfiúnak van öt kenyere és két hala, és meg kell ötezer embert
vendégelni, akkor az Úr azt meg fogja szaporítani. Vagyis, ha Krisztus jó hatással
van az életedre, hatékonyan jelenik meg az életedben, akkor a szükségedből, gyarapodást fog előhozni.
Tehát szeretnénk annak a kihatásait megélni az életünkben, hogy Krisztus bennünk van, és ha nem látjuk ezeket, akkor szeretnénk megtudni, hogy miért nem hatékony az Ő jelenléte az életünkben. És azt is tisztán látjuk most már a Bibliából, hogy nem az az oka, amit a legtöbb hívő sorol, hogy – bizony a bűn miatt.
Azt írja, hogy a törvény
által akarnak megigazulni, akkor lesz Krisztus hatástalan
az életükben. Ha vissza akartok menni a körülmetélkedéshez, akkor Krisztus nektek
semmit nem használ. Ebben a fejezetben, a 2-es versben olvassátok.
/2/ Ímé, én Pál mondom néktek,
hogy ha körülmetélkedtek, Krisztus néktek semmit sem használ.
Mit mond ez a mi életünkben? Hogy bármi, amit Jézus elé helyezel az életedben, és ha a
törvényből akarsz megigazulni, kiestél a
kegyelemből. Ez azt jelenti, hogy a kegyelem magasabban van az életünkben, mint a
törvény, ha onnan képesek vagyunk kiesni. Ha a törvény cselekedeteit tartod szem előtt,
és próbálsz annak mértékei szerint megfelelni, és teljesíteni, akkor a kegyelemből
kiestél, és ez bármi lehet. De kívül láthatólag majd észreveszed, hogy kiestél a
kegyelemből.
Izrael népét kimenekítette Isten a fogságból, és mindaddig, amíg az
Úrra tekintettek, addig jól ment a soruk. Abban a pillanatban, ha a
törvénykezés alá helyezték magukat, kiestek Isten kegyelméből. Ha a bűn képes
lenne arra, hogy leállítsa Isten kegyelmének a működését az életünkben, akkor
ezzel azt állítanánk, hogy a bűn nagyobb hatalmú, mint a kegyelem.
Az igazság úgy szól, hogy a bűn
nem képes arra, hogy leállítsa Isten
kegyelmét az életedben! Pont fordítva van, a kegyelem
állítja le a bűnt! Láttam ezt bebizonyítva, amikor a város legrészegebb,
alkoholistája eljött az összejövetelre, újjászületett, nyelveken imádkozott, de
legelőször meg is gyógyult.
Én garantálom nektek, hogy ha elkezded a kegyelmet prédikálni és hirdetni, az fogja
leállítani a bűnt, és a bűn meghal. Mert a kegyelem nagyobb, mint a mi összes hiányosságunk
együttvéve. Mint mondtam a bűn nem képes
arra, hogy leállítsa Isten gyógyító
kegyelmének az áramlását pl. a testünkben, és az Ábrahámi áldásokat.
A lényeg, amire most rá szeretnék mutatni, hogy a kegyelem az nagyobb
az életünkben. Hogy bebizonyítsam nektek, szinte minden esetben, amit a négy
Evangéliumban olvashatunk, hogy valaki Jézushoz
ment, és Őt megérintette, vagy gyógyulást keresett, szinte minden egyes esetben megszegte a törvényt, mert leprás létére
odament Jézushoz, a tömeg közelébe ment és így tovább.
A vérfolyásos asszony példáját nézzük meg, akinek nem lett volna
szabad az egészségesek közé menni, annak ellenére bement a tömegbe, és Jézus
ruhája szegélyét megérintette, megszegve a törvényt, mégis hatásos kimenetelű volt Krisztus törvénye az
életében, az erő áradt és meggyógyult.
Ezért szoktuk mondani azoknak, akik betegségben vannak, és gyógyulást
keresnek, hogy ne minősítsék magukat arra, hogy vajon megfelelnek-e? És ne mérd magad azokhoz a
prófétai szólásokhoz, tanításokhoz, vagy DVD-hez, amit valakitől kaptál, ami
elmondja, hogy te vajon miért nem gyógyulsz meg.
Jakab leveléből azt is megtudjuk, hogy ha valakire a kezünket tesszük,
és így imádkozunk, a gyógyulásáért, még a bűnei
is megbocsáttattak, ott írja – hogy még ha bűnt követett is el, megbocsáttatik
néki.
Miközben ezt hallgatjátok, óriási gyógyító kenet árad. Mert
csodálatosan gyógyulnak meg az emberek, szemekben csodák történnek, és csont
betegségek gyógyulnak meg. Az Úr mindig így emeli
fel a bajban lévőt. Meggyógyítja őket! És én azt hiszem, hogy még többen
kellene, hogy jelentkezzenek az Úrnak erre a jóságára.
Nagyon furcsa dolgokat is lehetett tapasztalni az ország különböző
keresztény köreiben, volt pl. olyan, hogy térdre kellett esni az illetőnek, és
mindenki előtt nyilvánosan megvallani a bűneit, mielőtt meggyógyulhatott volna, és
így tovább, sőt ássunk abban, hogy hol lehet a baj?
Mielőtt azonban bárki vájkálna tebenned, először te vájkálsz
énbennem – nem vagyunk erre elhívatottak, hogy egymást megvizsgálhassuk. (Ez egy
példa volt most.) Hanem arra van elhívásunk, hogy a Bárány legyen tökéletes, azt kell megvizsgálni.
A levita papság idejében, amikor gyakorolták a bűnökért való
áldozat bemutatását, a hívő, akinek az áldozati bárányt kellett vinni a paphoz, a
pap egyetlen dolgot vizsgált meg, a bárány hibátlan voltát.
Tehát az áldozati bárány hibátlan voltát kellett megvizsgálni, nem azt vizsgálta, hogy aki az áldozatot hozza, az hibátlan-e? Mert a pap jól tudta, hogy aki bemutatja a bűn áldozatát, az miért hozza az áldozatot, tehát nem kellett azt vizsgálni, hogy az illető bűnös-e?
Mert ha valaki bűnt követett el, akkor a bűnért való áldozati bárányt kellett
megvizsgálni, mert az áldozatnak kellett szeplőtlennek
lenni. Tudod-e, hogy ki a te áldozatod? Látod, hogy ki a tökéletes? Tehát Isten nem rád tekint, nem
arra tekint, akiért az áldozat bemutattatik, hanem az áldozatra tekint, hogy az tökéletes legyen. És
a te áldozatodat Isten már elfogadta, amikor az be lett mutatva.
Nézzétek meg, hogy a bűnös
emberek, hogy fogadták el a gyógyulásukat
Jézustól, a vámszedők, adószedők, prostituáltak, egyik a másik után kapta a
csodákat. Kik voltak azok, akik Istennek a gyógyító jelenlétében sem voltak képesek
elfogadni a gyógyulást? A farizeusok, a vallásosak,
azok, akik a törvénynek az őrzői voltak. Ma úgy neveznénk őket, hogy a hitnek az
őrző, védői.
Még a korai napokban, a kezdeteknél, amikor szolgáltam, valaki azt
mondta nekem: figyellek már egy ideje, legalább ötven alkalmadon jártam, és
észrevettem valamit, Isten mindig elvéti, hogy kiket is gyógyít meg. Soha nem láttam
ilyet, mondta. Mindig elvéti.
Valaki nézi, hogy kik gyógyulnak meg a sorban, és kérdezi, hogy vajon
Isten nem tudja erről, hogy ez kicsoda? Elvált? Aki ezt kérdezi, valószínűleg nem
tudja, hogy Isten megbocsátotta a bűneinket
tegnap, ma és mindörökre, és ez a bocsánat, a keresztnek
a vére által van. Tehát ennek az igaz hitnek meg van a maga valós alapja.
Ahogy most ezt végighallgattad, vajon könnyedebben érzed-e magad?
Felszabadult a hited, még mosolyogni fogsz ma. Még egyszer említem hangsúlyosabban,
hogy a pap az Ószövetségben csak az áldozat
tökéletességét vizsgálta meg. Ha az áldozat teljes és szeplőtelen volt, akkor
volt képes arra, hogy a bűnösért az bemutattassék. Nézzük meg a:
Róma 8/1 Nincsen azért immár
semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak,
Van ennek a versnek egy b./ része, de az az eredetiben nincsen, úgyhogy
most nem is olvastam, ez a 4-es versben jön majd. Így folytatja a 2-es vers:
/2/ Mert a Jézus Krisztusban való
élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Tehát nem vagyunk a törvény alatt, ez a bűn és a halál törvénye,
mert az apostolok levelei említenek egy törvényt, de az a szeretet királyi törvénye. De, amikor a
törvény alá vonatkozó nem tartásunkat írja, akkor ezt a törvény írja. A szellemi
életünknek a törvénye alá tartozunk.
Vagy a test törvénye alá
helyezed magad, vagy a szellem törvénye alá,
a szeretet törvénye alá. Ez a szeretet együtt jár a megbocsátással, és nekünk
úgy kell megbocsátani mindenki más felé, ahogy Ő megbocsájtott nekünk. Nézzük meg
a 3-as vers szerint, hogy a törvénynek mi volt lehetetlen?
/3/ Mert ami a törvénynek
lehetetlen volt, mivelhogy erőtlen volt a test miatt, az Isten az Ő Fiát elbocsátván
bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatta a bűnt a testben.
/4/ Hogy a törvénynek igazsága
beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Szellem szerint.
Régebben tanítottuk a Galata levél alapján, hogy a test és a szellem
háborúban van egymással, és nekünk azt tanítja Isten, hogy mi legyünk Szellemmel teljesek, és a Szellem gondolatait
gondoljuk.
/5/ Mert a test szerint valók a
test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira.
/6/ Mert a testnek gondolata
halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség.
Ha a testnek kívánságait
akarod élni, mint a kábítószer, és a többi romboló szer, akkor rövid életű leszel.
/7/ Mert a test gondolata ellenségeskedés
Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
/8/ Akik pedig test szerint élnek,
nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
Isten előtt azok lehetnek kedvesek,
akik hitben járnak, mert hiszik azt, hogy Isten
létezik, és Isten megjutalmazza azokat, akik Őt keresik. Csak a hit által lehet
tetszeni neki. Isten egy hit Isten. Nézzük
meg, hogy a 9-es vers, hogy megvigasztal bennünket:
/9/ Ti azonban nem test, hanem
Szellem szerint éltek, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek. Akiben pedig nincs a
Krisztus Szelleme, az nem az övé.
Mondja mindenki, hogy – Ezért
én nem test szerint élek, mert én Szellem szerint élek! Ezt naponta mondani kell.
Arra utal, aki nincs újjászületve: akiben
pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé. Most egybeszerkesszük egy kicsit az
eddigieket.
Galata 2/20 Krisztussal együtt
megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet
pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és
Önmagát adta értem.
/21/ Nem törlöm el az Isten
kegyelmét; mert ha a törvény által van a megigazulás, akkor Krisztus hiába halt meg.
A kegyelemről és az igazságról kapunk megértést a:
János 1/14 És az Ige testté lett
és lakozék miközöttünk és láttuk az Ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes volt kegyelemmel és igazsággal.
A kegyelem és az igazság együtt
járnak, és az igazság az egy óriási dolog. Ha az ember, a Róma és a Galata levelet
alaposan átolvassa, akkor látja a különbséget a cselekedeteken
alapuló evangélium és a kegyelemből adatott
megigazulás között. És mindez belénk lett programozva az Ige által, és az elménket
meg kell erre újítanunk, hogy ezeket megértsük.
Róma 6/3 Avagy nem tudjátok-é,
hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az Ő halálába keresztelkedtünk meg?
/4/ Eltemettettünk azért Ővele
együtt a keresztség által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott Krisztus a
halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk.
Ez nem a vízkeresztség, amiről itt beszél. Az életnek az
újságában, egy új életben járjunk.
/5/ Mert ha az Ő halálának
hasonlatossága szerint eggyé lettünk vele, úgy feltámadásáé szerint is eggyé
leszünk.
/10/ Mert hogy meghalt, a bűnnek
halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él.
Folytatja a 11-ben, ez egy teljesen jogi
kifejezés:
/11/ Ezenképpen tekintsétek
magatokat úgy, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus
Krisztusban.
Vagyis úgy vegyétek, úgy számítsátok be magatokat, úgy tekintsétek
magatokat, hogy meghaltatok a bűnnek. Mondja mindenki: – Én meghaltam a bűnnek, és élek az Istennek!
/14/ Mert a bűn tirajtatok nem
uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
Róma 5/17 Mert ha az egynek bűnesete
miatt uralkodott a halál az egy által; mennyivel inkább uralkodnak az életben az egy
Jézus Krisztus által azok, akik a kegyelmet bőségében vették, és a megigazulás
ajándékát megragadták.
4/14 Mert ha azok az örökösök,
kik a törvényből valók, hiábavalóvá lett a hit, és haszontalanná az ígéret:
Vagyis van egy fajta elvárása a szentségnek, és ha ti a szerint
éltek, ahogy ott le van írva, akkor a ti hitetek hiábavaló. Valahol tehát már fel
kellene adnunk ezt a törekvésünket, hogy a törvényből igazuljunk el. Olvasd el a Róma
levelet, olvasd el a Galata levelet.
Ez az új élet bennünk van, ez
a Szellemnek az élete, és bennünk van minden, az örök élet, Istennek a természete.
Nem tanítottam eddig még erről, de ez a legnagyobb
ajándék, az örök élet, ami bennünk van.
Az Úr ma ezt szerette volna elmondani számotokra, hogy a kereszten az Ő
kifolyt vére volt az ajtó, amely megnyílt számotokra, hogy az Ő örök életet befogadhassátok. És pontosan azt
tette meg, és úgy cselekedte meg, ahogy előre leírta. Nekünk mozgásba kell hozni, aktiválni kell a szellemünket, hogy ezek működjenek.
Az Úr most emlékezetembe hozta, hogy pl. Hagin soha nem használt
ébresztőórát, nem húzta fel az ébresztőt, a szellemét
használta arra, hogy felébressze, ha kellett hajnali 4-kor, így élte le az
életét. És soha nem fogadott el fizetést,
ha valaki írt neki egy ilyen csekket, azonnal visszaírta a szolgálatnak, azt mondta,
hogy ez az ő hitét erősen befolyásolná.
Tehát a szellemünket kiképezhetjük
ezekre, hogy működjenek, mert belénk lett teremtve. Ha pásztori elhívásod van, akkor
az benne van abban a kenetben, hogy mit kell
tenned, és sikeres lehetsz. De semmiképpen nem arról van szó, hogy miket kell tennünk
Istennek, hogy azáltal majd az Ő tetszésére legyünk.
Könyveket adhatnék ki arról, hogy milyen leveleket kaptam, hogy miért
nincs az én életem tetszésére Istennek. Beleakadnak a törvényekbe és
összegubancolják magukat. És a cselekedetek evangéliumát kezdik élni, hogy mit
szabad tenni, és mit nem, így gondolkodnak.
Te pedig elfogadhatsz bármit,
amire szükséged van az Úrtól, mert a te áldozatod megáll Isten előtt. A Bárány,
aki be lett érted mutatva, szeplőtelen volt,
és Isten azt elfogadja, és semmi mást.
A bal szemben erőteljes a kenet, valaki, aki gyógyulást keres itt,
meggyógyul. Lehet, hogy most nem úgy tűnik, de a Szellemnek egy következő nagy áradatába lépünk fel, a gyógyító kenet
mozgásába, működésébe, s ez már érzékelhető.
Dóra pl. olyan sokat volt a kenetben, hogy neki is megvan már ez.
Elmentem az aurája mellett, és érzékeltem a gyógyulást valamire. Lehet, hogy ő nem
is tudja, hogy mi működik benne. Tehát Isten felken minket ezekre a munkákra. Ma a
gyomorban, a belekben is van gyógyító kenet, daganat fog eltűnni.
Üdvösségi imájának elmondására kerül sor. Ragadd meg a szomszédod
kezét és mondd el neki, hogy újjászülettem, és Jézus az Ura az életemnek.
Hallelúja!
„Ráadás” – a gyógyító sort követően még az alábbiak
hangzottak el:
Amikor a Szent Szellem keresztséget újra és újra megcselekedjük itt a
gyülekezetben, ez azért is nagyon jó, mert én is így nevettem, amikor a Szent Szellem
keresztség az életemnek része lett. Azt hittem, ez a világ legostobább dolga, hogy az
ember ilyen dadogva beszél, de az ember megrészegedik, ahogy elkezdi. Beteljesedik Szent
Szellemmel.
Így lehet felkentté válni, a
Szent Szellem kenetét megragadni az életünkben, ha imádkozunk a Szellem által. Így
lehet felkenetést szerezni, ha az ember sok időt tölt a kenetben, mint ahogy ez történt
Dórával is, nem tudom még, hogy ez evangélista, vagy milyen kenet, de Isten tudja a
dolgokat, és Ő végzi, inpartációk történnek rendszeresen.
Sokan kellett, hogy kimenjenek az országból külföldre, ki ezért, ki
azért utazott és amerre csak vitte az Úr őket, mindenütt használta az ő tudásukat,
és üdvösségek születnek. Semmi különlegesre nem gondolok most, csak arra, hogy aki
húsz éve itt ül és hallgatja az Igét, és valahová másfelé megy, az Úr ki fogja
rendelni, hogy ott ezt a tudást előhozza.
Ha pl. halottat láttok valahol,
tegyétek rá a kezeiteket és parancsoljátok
meg, hogy éljen. Nekünk nem is egy ilyen
történetünk van, a hívőktől jött hozzánk. Egy drága testvérünk – a Balaton
környékén történt – egy éve sem volt az Úrban, és látta, hogy a Balatonból
kimentettek valakit, és már halottnak nyilvánították, több órája a vízben volt,
és ő visszaszólította az életbe. Sok órát
volt a vízben, 8 vagy 10 órát töltött a túlparton és Isten visszaengedte őt.
Az üdvösség kártya volt a hölgynél és megkérte a mentősöket,
hogy hagy takarja ki a karját, és engedjék meg, hogy beletegye a kártyát a kezébe.
Le volt már takarva a holttest fekete fóliával, de ő hallotta a gyülekezetben, hogy a
hívőnek semmi sem lehetetlen.
Más országban történt, hogy egy rendőr, aki az út forgalmáért
felelős volt, egy olyan balesetnél volt, ahol a balesetben a fejet is lemetszette a
nyakról, csak egy kis vékony bőr tartotta, nem volt már a fej összekapcsolva a
testtel, és csak rámutatott a testre, hogy itt
a Jézus nevében élet legyen. És a balesetet
szenvedett személynek a fej visszaugrott a testére. Maga a rendőr is megdöbbent rajta,
még a mai napig is, ha meséli, elmondja, hogy mekkora döbbenet volt ez neki.
Mit jelent ez? Hogy amikor ez az élet kiárad, te magad is izgatott leszel, ha ezt látod. Soha előtte nem láttad, hogy hogyan működik ez. De azért történik meg, mert te ott vagy, ahol Isten cselekedni akar. Tedd rá a kezedet, amikor senki nem látja. És feltámadt a halálból ez a személy. Nem tudjuk, hogy az a személy hol volt, hogy az Úr megengedte neki, hogy visszajöjjön, és még kapjon egy esélyt, és újjászülessen.
Nagyon jó gyakorolni azt, hogy miként van ez az Úrhoz vezetése a másik lelkének, hogy hogyan
kell ezt tenni. Emlékszem, amikor legelőször próbálkoztam, hogy valakivel elmondjam
ezt az imát, úgy megütött az Úr könyörületessége,
hogy meg sem bírtam szólalni, csak próbáltam, de nem ment.
A katonaságnál a kiképzés része, hogy amit a tudat alatt is akarnak, hogy működjön, azt újra és újra ismételtetik. A tengerészeti kiképzések során, az igen magas kiképzésben részt vetteknek, akkor is kell tudniuk cselekedni, főleg a búvárkiképzések során, ha a kezük hátra van kötve. Az egyik próba, hogy elnyerjék ezt a minősítést, a kezüket hátrakötik, és a víz alatt kell boldogulniuk, egy távolságot meg kell így tenniük. Ez egy próbatétel a kiképzés során. Próbáltál-e már úszni úgy, hogy a két kezed hátra van kötve egy csomóba?
És nem esnek pánikba, hanem minden egyes esetbe behelyezik őket, és
kiképzik, élet-halál helyzetekben. Ugyanez a helyzet itt is, ha az ember igazán
mélyen lesulykolja a szívébe az üdvösségre
vezetést, akkor az angyalok fogják hozzád hozni
azokat, akiket tudsz majd az Úrhoz vezetni.
Tizennégy, tizenhat év körüli fiatal 42 lelket mentett meg az egyik este az utcán. Egyszerre csak egyet és azután jött egy másik és megint egy másik. És miért tudták ezt tenni? Mert legalább százszor hallották tőlem, hogy én ezt elprédikálom.
Az öt szolgálat arra adatott Istentől, hogy titeket felkészítsen a szolgálatra, ami néktek a munka
lesz. Mondd ki, légy szíves: – Ez én vagyok, ez
nekem szól, készen állok a munkára!
Efézus 4/11-ben felsorolja ezt
az öt szolgálatot,
/11/ És Ő adott némelyeket
apostolokul, némelyeket prófétákul, némelyeket evangélistákul, némelyeket
pásztorukul és tanítókul.
/12/ Szolgálat munkájára,
tökéletesítve a szenteket a Krisztus Testének építésére.
Ez azt jelenti, hogy fogsz valamit tanulni a pásztorodtól, fogsz valamit tanulni az evangélistától, és a többi szolgálattól is. És ha ezen elgondolkodsz, hogy ez most jelen pillanatban, hogy is van.
Pl. most akik Kecskemétről jelen vannak, a következő héten mindenki,
csak egy valakit megszerez az Úrnak, mindannyian csak egyenként egyet. Vagytok itt most
kb. negyvenen, és amikor megyek oda alkalmat tartani, és ott negyvenen üdvözülnek,
akkor az egy nagy alkalom ott.
De ha ti hétről-hétre egyenként, csak egyet is megszereztek az Úrnak, akkor az, nagyon sokat
jelent a királyságba. És ti is, akik kimentek mindenfelé és dolgoztok, ezzel nem
szüntetjük meg természetesen az evangélista vagy a pásztor szolgálatát. A pásztor
azért szolgál, hogy titeket felfegyverezzen
azzal, hogy képesek legyetek erre, hogy az elveszettek befogadhassák az Urat, és te ezt meg tudod
tenni.
Tudom, hogy a héten képesek vagyunk mindannyian arra, hogy egy valakit
az Úrnak megszerzünk. Hitünket fogjuk használni rá. Mondjad: – Így van, biztos tudom! Ha a szolgáló szellemek
hozzák, biztos megteszem!
Volt, hogy vasárnap esti gyülekezetünk volt, azt mondtam, hogy ma este
bezárjuk a gyülekezetesdit, lemegyünk Brisbane belvárosába, és ott fogunk
evangelizálni, mert ezt mondja az Úr, hogy ott van valaki, aki vár minket.
Együtt mentünk oda le, és ott lent a téren ülök a padon, és ül
mellettem egy fiatalember, akkor készült éppen a katonaságba, öt percembe telt, míg
felfedeztem, hogy az Úr ültette őt oda mellém.
Annyira természetesen mennek ezek a beszélgetések, hogy az ember élvezi, hogy beszélgethet valakivel, és a végén feltettem neki a nagy kérdést, hogy ugye hiszed, hogy Jézus feltámadt a halálból? És megdöbbentett a válasza, mondta, hogy: – Igen! Ilyen könnyen megy.
Tehát, amikor beszélgetsz valakivel, nem kell több kérdést feltenni,
ez az egy kérdés elég, ami ezt eldönti. Hogy
hiszed-e, hogy Jézus feltámadt a halálból?
Követeltem tőle a választ. Nem érdekel, hogy most mit akarsz filozofálni, hiszed,
vagy nem hiszed? Nem gorombán mondtam neki, hanem – csak ezt válaszold meg nekem légy szíves.
Attilának is jutott egy a repülőgépen Izraelből hazafelé, egy izraeli állampolgár, magyar izraelit fogott, egy magyart. Hallelúja!
Valamit tanultatok ma is, az Úr fog benneteket használni, azt sem tudjátok előre, hogy hogyan,
mikor és miként, te csak add át magad neki.
Dicsőség az Úrnak! Hallelúja! Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./