2012.02.01.
KEGYELEM 7.
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. január 29.
A tanítássorozatunkat a kegyelemről folytatjuk. A mai napon a tiszta lelkiismeretről fogunk szólni, ami azzal
egyenértékű, hogy nincs kárhoztatás
bennünk, a kárhoztatásnak szikrája sincs, tehát úgy nevezhetnénk, hogy nulla
kárhoztatással élünk. Olvastuk a Róma 6/14 Igéjét, már az előző tanításokban
is, ahol azt írja a Szent Írás:
Róma 6/14 Mert a bűn tirajtatok
nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
Ha nem vagyunk semmilyen törvény alá rendelve, akkor miként kell, hogy működjön a kegyelem az életünkben? Tudjuk ugyanis, hogy a bűnnek az ereje a törvényben van. Az emberek mégis pont az ellentétes irányba haladnak, ellentétesen szoktak gondolkodni. Ábrahám 430 évvel a törvény előtt élt, ő sem a törvény alatt élt.
Jézus eljövetelével egy új
korszak kezdődött, és mi, mint újszövetségi hívők, nem lenne szabad, hogy a törvény
alatt éljünk. Semmilyen törvény alá nem lenne szabad rekeszteni magunkat. Tisztán
fogjuk látni, hogy miként is működik ez. Megnézünk egy alapkő Igét, majd még a
mai napon vissza fogok térni rá a tanításban.
Apostolok cselekedetei 24/16 Ebben
gyakorlom pedig magamat, hogy botránkozás nélkül való lelkiismeretem legyen az Isten
és emberek előtt mindenkor.
Jelenti, hogy szeplőtlen, tiszta
lelkiismerettel élünk. Ebben gyakorolja magát, mondja Pál apostol, és a Páli
evangélium, az a kegyelem evangéliuma. Ahogy
olvassuk az Írásokat, egyre inkább megerősödünk
ebben a kegyelemben.
Másrészről pedig a kárhoztatásban
való gyökereink a törvényhez nyúlnak
vissza. De a kárhoztatáshoz semmi köze nincs egy kereszténynek, mert tudjuk az Igéből,
hogy „nincsen immár semmi kárhoztatásuk azoknak…”
Róma 2/13 Mert nem azok igazak
Isten előtt, akik a törvényt hallgatják, hanem azok fognak megigazulni, akik a
törvényt betöltik.
Tudjuk azt, ha valaki mégis szeretné a törvényt megtartani, akkor a törvénynek az egészét meg kell tartania. Ennek megfelelően, ha a törvényt akarnád megtartani, akkor pl. nem ülhetnél ma itt műszálas ruhában. És még egy rosszabb hír, hogy egy kis lapát is kellene, hogy legyen a hátizsákodban, egy kis kotró lapátocska.
A múltkor elmagyaráztuk ennek a funkcióját, hogy mire kellett ez, mert
meg kellett akkor tartani a törvényt. Akik ennyire elszántan akarják megtartani a
törvényt, egy dologra biztos szükségük van, újjá
kell, hogy szülessenek először, az Úrnak kell megnyerni
őket.
14. Mert mikor a pogányok, akiknek
törvényük nincs… - és ezt már elmagyaráztam nektek, mi nem azok vagyunk, akik
megváltást kaptunk volna a törvény átkától. A zsidók voltak azok, akik
megváltást kaptak a törvény átkától, ugyanis mi nem éltünk szövetségben
Istennel, mi pogányok voltunk, mi szövetségen
kívüliek voltunk, és így voltunk elveszettek
ebben a világban.
Ha ilyen módon elkezd az ember gondolkozni az Igéről, akkor egy új
dimenzió térbe kerül, ahol jönnek a kijelentések, megértések, és új szakaszok
nyílnak az életünkben. Tehát nekünk nem volt törvényünk, mégis újonnan születtünk - így folytatja a 14-es
vers: …természettől a törvény dolgait
cselekszik, akkor ők, törvényük nem lévén, önmaguknak törvényük:
A pogányok újjászülethetnek, a bálványimádók újjászülethetnek, a nem zsidók, a törvényen kívüliek újjászülethetnek. Abszolút semmit nem ismernek Istenről. És utána, amikor újonnan születnek, és az az új természet, ami ilyenkor Istentől adatik nekik, ami benne foglaltatik a törvényben is, elkezdik azt ösztönösen cselekedni.
És ők soha nem olvasták a törvényt. Önmaguknak törvényük, így
mondja az Írás. Ez azt jelenti, hogy a törvénynek a Szelleme a belsejükbe került. Kérdeznéd, hogy vajon
miért? Pontosan azért, mert azoknak a könyveknek a Szerzője, amelyek a törvényt magába
foglalták – Mózes I. II. III és így tovább – ezeknek a Szerzője most benned él. Az Igének a Szerzője, a Törvényhozója
benned él.
Vagyis a Törvényadó maga, belülről
közli veled, hogy nem kell hazudnod, nem kell lopnod, nem kell ezt tenned, nem kell
azt tenned. Megcselekszik ezeket az igazságokat, annak ellenére, hogy soha ezeket nem
hallották a törvényből. Így vezeti tehát
Isten Szelleme, ezeket az új pogányságból született keresztényeket. És a törvényt
Isten a szívükre írta, ezt a következő Igéből tudjuk meg:
15. Mint akik megmutatják, hogy a
törvény cselekedete be van írva az ő szívükbe; egyetemben bizonyságot tévén
arról az ő lelkiismeretük és gondolataik, amelyek egymást kölcsönösen vádolják
vagy mentegetik.
Tehát a törvény volt az, amivel a szentséget
lehetett mérni, hogy e szerint szent valaki.
Most Jeremiás könyvében megnézzük a…
Jeremiás 31/33 Hanem ez lesz a
szövetség, amelyet e napok után az Izrael házával kötök, azt mondja az Úr:
Törvényemet az ő belsejükbe helyezem, és az ő szívükbe írom be, és Istenükké
leszek, ők pedig népemmé lesznek.
34. És nem tanítja többé senki
az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert
ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert
megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.
Eddig a 36-os fejezetből olvastuk az új szívet, most én a 31-es
fejezetre tértem. Látjuk tehát, hogy ez a törvény nem egy könyvben találtatik,
hanem a szívünkbe kerül. A Bibliának a Szerzője
írja ezt a bensőnkbe.
Visszatérve a Róma 2/15 versére, hogy a lelkiismeretük tesz erről bizonyságot, és a gondolataik pedig vagy vádolják, vagy mentegetik magukat a lelkiismeretüknek megfelelően. Ez egy részletes magyarázat arra, hogy miként is működik egy újjászületett embernek a lelkiismerete. És miként tudhatunk meg olyan dolgokat belül, amire soha senki nem tanított minket.
Igenis tudjuk a különbséget a
jó, és a rossz között, úgy, hogy arra akár soha senki nem tanított minket. Ez
ugyanis ma is folytonosan zajlik bennünk. A keresztényeknek nem tanítják, hogy erre
kellőképpen figyeljenek oda. És a
keresztény, amikor végre erről tanítást hall, akkor ráébred arra, hogy bizony itt
volt a szívemben ez a jelzés, és ezt nem lett
volna szabad megtennem.
A kérdés úgy merül fel, hogy ha tudtad, hogy nem kell megtenned, akkor
mégis miért tetted meg? Természetesen én is tettem a lelkiismeretem ellen, és tudtam
is. A kérdés úgy merül fel, hogy ha tudtuk, hogy ne tegyük azt, akkor miért tettük
meg? Valami ott belül tudatta ezt velünk, de nem figyeltünk rá kellőképpen.
Keresztények felnőnek úgy, hogy soha nem tanítják őket arra, hogy figyeljenek oda a lelkiismeretükre, mert ez a tanítás nem
elfogadott.
Ilyenkor az embernek a belsejére kell figyelmeznie, és annak megfelelően,
amit ott belül érzékel, annak megfelelően kell kiigazításokat
hoznia a lépéseiben. Mert rá kell arra ébrednünk, fel kell azt fedeznünk, hogy
valaki más is lakik ott bent. És Ő az, a hatalmas Szent Szellem,
aki velünk beszélget. És ugyanannak a hatalmas Istennek a Szent Szelleme, aki Jézust
feltámasztotta a halálból.
Ugyanaz a Szent Szellem, aki lebeget Mózes I. könyvében a vizeken, és
várta Isten Szavát, hogy amint elhangzik, azt megcselekedhesse. És ez a Szellem
bennünk van. És nem a hústestünkön keresztül tanít bennünket, vagy elménk, vagy
az érvelésünk, vagy a szemünkön keresztül, amit látunk. Vagy a logikai
érvelésünkön, vagy az érzéseinken keresztül. Nem úgy tudjuk a vezetést venni tőle.
Nézzük meg, hogy hogyan:
Róma 8/14 Mert akiket Isten
Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.
Ausztráliában volt idő, hogy erről két éven keresztül tanítottam. Mert Istennek a fiai, nem az érzékelésük, vagy a többség törvénykezése által, vagy rendelései által kell, hogy a vezetését vegye, vagy a közvélemény szerint. És még azt is megjegyzem, hogy szükségleteinknek sem lenne szabad, hogy vezessenek minket. Törvények, vagy lehetőségek.
Sorolhatnám egy hosszú listában, hogy mik azok, amik nem lenne szabad, hogy vezessenek egy keresztényt. Mondhatja valaki, hogy Afrikában egy óriási szükség van, de ez nem azt jelenti, hogy ez egy vezetés. Tehát, ez a nyomás, hogy kényszerítenek, hogy egy irányba lépj, ez nem a vezetése egy kereszténynek.
Valaki azt mondhatja, hogy az egészbe már úgy belefáradtam. Ez szinten
nem az a vonal, amelyből a vezetést venned kell. Meg kell tehát magunkat fegyelmezni,
és az összes döntésünket úgy kell meghozni, hogy az Úrban bízunk teljes szívünkből.
Példabeszédek 3/5 Bizodalmad
legyen az Úrban teljes szívedből, a magad értelmére pedig ne támaszkodjál.
Ez a lelkiismeretünk a bensőnkben
van. Nem azt mondja, hogy ne használd az értelmedet, csak ne az alapján hozd meg a
döntéseidet. Természetesen az ember használja az agyát is, hiszen Isten adta ezt
nekünk, de nem az érveléseinkkel kell mérlegelni a dolgokat, és nem az alapján kell
meghozni a döntéseinket, mert erre a bűnösök is képesek lennének.
Tehát meg kell találni mindazokat a dolgokat, amik lehetségesek, és utána hallgatni a bizonyosságra. És ha a lelkiismereted, vagyis a szíved hangja valamilyen módon piszkál belül, hogy azt ne úgy tedd, akkor hallgass rá. Vagyis ne gázolj át a saját lelkiismereteden, mindegy miről van szó.
Szolgálatban is lehet, láttunk más szolgálatokat, hogy milyen új dolgokat tesznek, és akkor felmerül bennünk, hogy mi miért nem tesszük azt? És jön a sok kényszer, hogy te miért nem teszed azt? Tehát nem érvekből fakadóan kell azt megcselekedned, vagy nem megcselekedned, hanem van-e arra belső vezetésed? Ha valami olyasmit teszek, ami mostanában népszerű, akkor mit teszek?
Általában van ilyenkor még egy külső segítség is, aki minket abba
az irányba vinne, egy kis külső kényszerrel, és ha nem úgy tesszük, akkor még meg
is haragszik. Mi alapján van ilyenkor az illető vezetve? Nem a Szellem vezette, hanem
egy külső erő kényszerítette, és remélem,
hogy látjátok ezt.
És nem szabad, hogy foglalkoztasson bennünket az a gondolat sem, hogy ki
mit fog arról gondolni, amit most prédikálok! Ha ez vezetne, hogy úgy választom
meg a témát, hogy miről prédikáljak, akkor az ő véleményükre adva, vagyok
vezetve.
Az embereknek vannak álmaik, és ha azok nem illeszkednek bele valamibe,
akkor azonnal elmennek. Mindannyiunknak azonban az igazság
kell, hogy a vezetésünket szolgáltassa, és
ez a belülről fakadó bizonyosság. Hétről-hétre hoz egy Igét az
Úr, amely az Ésaiás 5/20.
Ésaiás 5/20 Jaj azoknak, akik a
gonoszt jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá s a
világosságot sötétséggé teszik, és teszik a keserűt édessé, s az édest keserűvé!
Isten viszont nem változik ebben. Visszakanyarodunk a…
Róma 8/16 Ez a Szellem
bizonyságot tesz a mi szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.
Isten Szelleme nem a testünkkel, nem az elménkkel, nem az
érzelmeinkkel, tesz bizonyságot, hanem a szellemünkkel,
ami belül van. És a szellemünk visel rólunk gondot. Amikor a Biblia a szívünkre
hivatkozik, akkor nem arra a vérpumpára hivatkozik, amely a keringést működteti a
testünkben. Legalább annyira nem, mintha azt mondaná a Biblia, hogy a tüdőd, vagy a
veséd vezessen téged.
A dinnyének is beszélünk a közepéről, mint szívéről, vagy más dolognak a lényegéről. Ugyanígy a szellemünk is a lényegi részünk. És a drága Szent Szellem bizonyságot tesz a mi szellemünkkel és teljes odafigyeléssel kell lennünk, és figyelmezéssel, hogy mit mond a bensőnk. Keresztények nagyon könnyen felfalhatók ilyen értelemben. Megtéveszthetők, mert nem tanították őket erre.
Mondják, hogy testvérem figyelj így, és figyelj úgy, és azután
rögtön valami pénz kerül szóba. De nem szabad ilyenkor hallgatnod rájuk, mert neked Istenben kell bíznod anélkül, hogy látnál,
vagy értenél valamit is. És ezt a fajta hitet nem lehet átadni olyanoknak, akiket nem
is ismersz, és azt a bizalmat nem kölcsönözheted nekik, de szeretheted őket. Szeretni az illetőt és megbízni benne ilyen hittel, az két teljesen
külön dolog.
Ausztráliában egyszer felütötte magát egy bizonyos vállalkozás, amivel nagyon gyorsan meg lehet gazdagodni, mondták. A pásztor odajött hozzám, és elmondta nekem, hogy már több mint ötven emberrel léptek ebbe a dologba, milyen jó üzlet, és még van egy hely neked. Mondtam, hogy húú-ha! De jó ez nekem, mert így az ember beléphet a Titanicra, ami el is süllyedt sajnos. Biztos voltam benne, hogy el is süllyed, előre felírhattam volna a nagy könyvbe, mind tönkrementek.
Tehát ha csak nem az Úr mondott róla valamit, hogy ezt, meg ezt tegyed,
akkor tegyél fel kérdéseket az illetőnek. És ha valami
más nagyobb izgalomba tud hozni, mint a Filippi 4/19, akkor figyelj egy kicsit jobban oda
magadra. Mert hagytad elsodortatni a hitedet
Istennek Igéjéről valami olyanra, ami szemmel látható, és észrevételezhető. Az
Úr nagyon sokféle módon megáldhat minket.
Egy nagyon jó példa ez, legutóbb csütörtökön, amikor Péter
odajött hozzánk, és ahogy tanítok mostanában, hogy légy szabad a kárhoztatástól,
elmondta: az történt vele, hogy az imakör során kapott egy telefonhívást egy nagyon
jó hírrel, a főnöke kereste, hogy az izraeli útját bónuszként megkapja, és a
munkahelye kifizeti a költségeit.
És ilyen kegyelmekre várunk, amit nem érdemeltünk ki. Tehát nem érdemeltük ki azt sem, ami a kereszten történt, és mégis egy teljesen bevégzett munka ez. Nem bízhatsz meg valakiben, aki egy pár Igét leidézett neked. Azért, mert valaki hívő, azért nem szabad úgymond vakon megbízni, az Úrban kell megbízni.
Ő soha nem hazudott neked
senkivel kapcsolatban, soha nem hagyott téged kudarcban,
ezért mi Istenben teljességgel bízunk. De egy
emberben így nem bízhatunk meg, de szeretheted őket, és képes vagy szeretetben járni velük.
Mit akarok mondani ezzel? Nem kell, hogy legyenek érveid arra, hogy azt a bizonyos dolgot miért nem teszed meg. Pásztorok, amikor meghívást adnak át, hogy menjek ide, oda, arra a helyre el, akkor megtanulták, hogy ne használjanak túl sok erőszakot, hanem várják meg, hogy én imádkozzam.
Ha nekem el kell mennem vasárnap valahová, és nem itt kell, hogy
legyek, akkor azt az Úrtól kell meghallanom,
hogy hol kell lennem. Vagyis, ha nem tehetem azt, amit én akarnék, akkor miért tegyem
meg azt, amit te akarsz, hogy tegyek.
Van nekünk egy „nagyfőnökünk” és Ő bizony szól hozzánk. És Ő bizonyságot tesz a mi szellemünkkel az
igazságokról, és ezt naponta megteszi. Ha a Szent Szellem képes arra, hogy
bizonyságot tegyen arról és tudassa velünk, hogy mi Isten fiaivá
lettünk, akkor a többi dologról is képes jelezni.
Képes veled ugyanis kommunikálni,
és a pásztoroknak nem lenne szabad semmit tenni a pénzért. Vagy valami más célra gyűjtött
adományt felhasználni egy egészen más célra. Pl. Joe-nak gyűjtött pénzéből venni
egy autót. Mégis a keresztények milliói teszik ezt, veszik a tizedet, és azt teszik vele [testből], amit
akarnak. Elcsendesedtetek!
Tehát ez abszolút nem különbözik attól, amit egy pásztornak kell
tennie. Ugyanis nincs kétfajta játékszabály, az egyik játékszabály a pásztoroknak,
a másik a hívőknek. Nincs! A Biblia Igéi mindenki
számára vonatkoznak.
A pásztorok számára is vonatkozik, hogy „Isten nem csúfoltatik meg,
amit vet az ember, azt aratja is”. Nyugodtan mosolyogjatok, nem vagyunk ugyanis a
törvény alatt.
Róma 8/1 Nincsen azért immár
semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint
járnak, hanem Szellem szerint.
Elmondom nektek, hogy ez a második része az Igének, amit most felolvastam, és a Bibliában is így van kiadva, a görög eredetiben ez nem található benne. Egymagában ez a vers, így túl szép lett volna, hogy „nincsen semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak”, úgyhogy a 4-es versből felcsúsztatták ide, és itt is idézi ugyanazt, ami ott van. De most nem ezt akarom mondani.
Tehát a lényeg, amire itt figyelnünk kell, hogy „nincsen”! Nincs
egyáltalán egy sem. Ilyen hangsúlyosan mondja, hogy nincs egyáltalán, egy sem lenne szabad, hogy
legyen. Egyáltalán semennyi kárhoztatás!
Most azt kellene megtalálnunk, hogy vajon hány olyan keresztény van, aki teljesen kárhoztatás nélkül éli az életét, nulla kárhoztatással. Nem sok. De egész gyülekezetek fognak felburjánozni így, akik teljesen szabadok lesznek a kárhoztatástól. Mert a kárhoztatás azt jelenti, hogy ítéletet hoztak valami ellen, pl. bűnösnek ítélték.
Tehát, ha a lelkiismeretedet valami piszkálja, akkor az egy kárhoztatós, bűnös lelkiismeret. Ha valakinek kihallod a beszélgetéséből, hogy kárhoztatja a lelkiismerete, akkor kárhozat alatt van az illető. Olvastuk, hogy nem lenne szabad, hogy semmi, egy szemernyi kárhoztatás is legyen bennünk. Ráadásul azt a szót is halljuk meg, hogy „immár”, vagyis most!
Ugyanis Jézus elfoglalta a helyünket, magára vette az összes bűnünket, a bűneinkért járó kárhoztatást, az ítéletet, a büntetést. És mivel ezt Jézus akkor megtette és elvégezte, ezért most neked a kárhoztatásból semmi nem maradt. Nulla! Vagyis légy szabad! Ez ugyanis a Bárányba vetett hited által épül ki, aki teljesen megtisztított.
A Zsidó levélben olvasod, hogy [az Ószövetségben] a bakoknak és a
bikáknak a vére nem volt képes megtisztítani az ember lelkiismeretét. Évről-évre
ezzel kellett egy napot tölteni a zsinagógában minden hívőnek. A bűnökre kellett
emlékezni és az engesztelés napját kellett ünnepelni. Ha valakinek a bűneire kell
emlékezni, akkor nem lehet szabad a bűntől.
Az Újszövetségben úgy írja, hogy a „bűneikről többé meg nem emlékezem”, egyáltalán, semennyit sem. Be fogom nektek bizonyítani, hogy amikor a bűneink bocsánatáról van szó, akkor Isten megbocsátotta a bűneinket a múlt, a jelen és a jövő tekintetében is.
Próbáltam ezt már egy bizonyos vonalon behozni, és tanítani a Róma
levél szerint, és akkor is úgy éreztem, hogy olyan hatása volt, mint a Titanicnak,
ami elsüllyedt, ezért most egy másik vonalon fogok jönni, és a kegyelem oldaláról fogom bebizonyítani. Bőven
vannak ma már azok a prédikátorok, akik ezt hirdetik, és ennek így kell lenni, ez nem
lehet másként.
Mivel ez a munka elvégeztetett,
ezért lehetséges az, hogy „nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik
Krisztus Jézusban vannak”. Semennyi, egyetlen egy sem. Ezért ezen a ponton
szükségünk van mindannyiunknak, hogy az elménk
megújuljon.
Ki kell onnan gyökeresen szaggatni az ezer éves vallásos tradíciókat.
És mindazokat az akadályokat, amelyek a
hitünk áramlását akadályozták, gátolták, mert ez az ördögnek a legnagyobb
munkája.
Ugyanis, ha kárhozat alatt
vagy, akkor a hited nem fog működni. És a
törvény alatt vagy, akkor, ha kárhozatod magad valamiért, és a hited nem fog működni.
Nézzük most tovább a következő Igét, hiszem, hogy szabaddá leszel, mert kijelentést és megértést
kapsz erről. Lehet látni ezt a kárhoztatást az embereken, amikor magukat valamiért
kárhoztatják.
János I. 5/14 És ez az a
bizodalom, amellyel Őhozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az Ő akarata szerint,
meghallgat minket.
Ez az a hit, amely képes bármit elfogadni. Mi az, aminek el kell tétetni az útból? A kárhoztatásnak, a bűntudatnak. Ha az ember a világosságban jár, akkor mennyi bűntudata szabadna, hogy maradjon? Semennyinek nem szabad maradnia.
A kárhoztatás az első embernél
kezdődött az Éden kertjében, Isten megparancsolta, hogy ne egyenek arról a fáról.
Mózes I. 3/7 És megnyilatkozának
mindkettőjüknek szemei, s észrevevék, hogy mezítelenek; fügefalevelet aggatának
azért össze, és körülkötőket csinálának maguknak.
?8. És meghallák az Úr Isten
szavát.
Valami olyasmit tettek, amit addig soha. Mert az Úr jött hozzájuk, hogy
beszélgessen velük, és eddig soha nem rejtőztek
el az Úr elől. Mindig szabadon tudtak belépni Isten látogatásakor az Ő jelenlétébe, mindenféle kárhoztatás nélkül,
a szent Isten jelenlétébe léphettek, és nem kellett elrejtőzniük.
Ez napi rendszerességgel történt, teljes normális látogatás, és
együttlét volt, soha nem kellett elbujdosniuk, elrejtőzniük előtte. Mindig is ez volt
Istennek a vágya, a terve, a célja az
emberrel, hogy egy családi körbe kerüljön az
ember és Isten, és egy közösségben legyen. És ma ez nekünk ugyanígy helyreállíttatva kellene, hogy legyen.
Mi történt az emberrel? A bűn zsoldja a halál, és a büntetés
azért, hogy bűnérzete van, mert elkövették azt a bűnt, és ezért bűnösnek érezték magukat. És amikor az ember
így érzi a lelkiismeretében, akkor tudja, hogy jön az a büntetés, ami azért jár,
és ezért fél attól. És így jön be az
ajtón a félelem.
Addig nem tudsz szabaddá lenni
a félelmektől, amíg ettől a kárhoztatástól, és a bűntudattól meg nem szabadulsz.
Tehát addig nem tudsz szabadon élni, amíg ez a bűntudat, lelkiismeretet terhel a kárhozattal.
A félelem ott jön be, hogy az illető fél a büntetéstől, mert tudja, hogy a bűnre
ítélet következik, és annak zsoldja a halál, és fél a haláltól. Itt szellemi halálról van szó, ami jelenti, hogy az
Istentől való teljes elkülönülés. Nem is a
fizikai halálról van szó, hanem elkülönülés a Mindenhatótól.
János I. 4/17 Azzal lett teljessé
a szeretet közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert amint Ő van,
úgy vagyunk mi is e világban.
Az ítélet napján lesznek itt
a földön olyan emberek, akik azt fogják kiabálni, hogy hegyek essetek ránk, és
takarjatok el minket Isten ítélete elől. Mi
pedig odaállunk elé és azt mondjuk, hogy itt van a mi Édesapánk!
De nem fogod tudni ezt ilyen tiszta lelkiismerettel megtenni, ha van
benned lelkiismeretet terhelő bűn. Ha a lelkiismeretedet terheli a bűn. Mondtuk ezt a Róma levélben, a 6/14-ben, hogy a bűn tirajtatok nem uralkodik, mert nem vagytok törvény
alatt, hanem kegyelem alatt.
És nézzük meg Péter példáját, aki egy csodálatos halfogás által ismerhette meg az Urat, és kapott
egy áldást. És amikor ez az áldás ráesett,
akkor mit mondott? Nem tudok megállni előtted Uram, mert én egy bűnös ember vagyok.
Ezt hozza nekünk a bűnös lelkiismeret, amikor bűnösnek érezzük magunkat.
Azt okozza, hogy elbujkálunk,
elrejtjük magunkat a legjobb áldásai elől
Istennek, amit készít a számunkra, mert visszahúzódunk
Isten jelenlététől és félelmekben
vagyunk. Pedig pont az ellenkezője kellene, hogy legyen – minél jobban a közelébe kellene, hogy menjünk az Úrnak.
Mit mondott Jézus Péternek? „Ne félj, mert emberek halászaivá
teszlek téged!” És Jézusnak ezek a szavai Pétert az Úr közelségébe vonzották. Le tudta győzni a szégyenérzetét,
és képes volt arra, hogy kövesse Jézust.
Mielőtt azonban a félelmeit le tudta volna győzni, ezt a bűnösség érzetet kellett,
hogy legyőzze magában.
Biztos vagyok abban, hogy Péter érezte ott az Úr szeretetét, és az segített neki abban, hogy legyőzze a félelmeit. Mert a szeretetben nincsen
félelem. És a tökéletes, teljes szeretet
kiűzi a félelmet.
János I. 4/18 A szeretetben nincs
félelem; sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár;
aki pedig fél, nem lett teljessé a szeretetben.
A teljes szeretet, az a
szeretet, amely úgy növekszik ki bennünk, ha felnövekedtünk
ebben az Úr szeretetében, amelyet számunkra rendelt. És ahogy ez a szeretet teljessé válik bennünk, az kiszorít minden félelmet.
Mondtam már nektek, hogy nagyon nagy szükségünk van arra, hogy egy kijelentést kapjon a szívünk arról, hogy
mennyire szeret minket az Úr. És így jöhet az el az életünkben, hogy a
kárhoztatásból semmi nem marad az életünkben, nulla kárhoztatással tudunk élni,
mert a félelem gyötrelemmel jár.
Egy másik közeli szó erre a büntetés.
Miért is félünk? Attól tartunk, hogy jön majd a büntetés napja, és mivel attól
tartunk, hogy jön majd a büntetés. Miért érezzük ezt? Mert belül érezzük, hogy bűnösök
vagyunk. Ezért ettől a bűnérzettől, bűntudattól meg kell szabadulnunk.
Nincsen azért immár SEMMI kárhoztatásuk azoknak! SEMMI! Ez a kárhoztatás bűnösséget jelent. Ha mentes vagy ettől, akkor képes vagy bemenni Isten jelenlétébe, mint ahogy az első emberpár tette a bűn előtt. Minden kisebbségi érzet nélkül, Istennel tudtak közösségben lenni. De miután megszakadt ez a közösség, elrejtőztek.
Ez az „immár” szó arra utal, amit a mi Urunk tett értünk a kereszten. És Krisztus teljesen
lerendezte a bűn dolgát az életünkben. Eltette az útból, azért ment a keresztre,
hogy tiszta lelkiismerettel, bűntudatmentesen
tudjunk élni, azért, mert megbocsájtatott nekünk. És ennek így kellett lennie a múlt, a jelen
és a jövő bűneit tekintve. Nem is a bűnök
bocsánata, hanem a bűnök eltétele az
útból, eltörlése történt meg.
Szeretnék most egy kicsit, más témára hajózni, ez segíteni fog
nekünk abban, hogy egy kicsit megmagyarázzuk, hogy mi is ez a kegyelemben való élet. A tiszta lelkiismeretről
fontos volt szólni, mert a kegyelemben való élet, magában hordozza ezt a tiszta lelkiismeretet. Nézzük meg a…
Róma 8/26 Hasonlatosképpen pedig
a Szellem is segítségünkre van, a mi erőtlenségünkben. Mert azt, amit kérnünk
kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Szellem esedezik miérettünk kimondhatatlan
fohászkodásokkal.
27. Aki pedig a szíveket
vizsgálja, tudja, mi a Szellem gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért.
28. Tudjuk pedig, hogy azoknak,
akik Istent szeretik, minden javukra van, mint akik az Ő végzése szerint elhívottak.
Tehát ez a szellemünk, aki a szíveinket vizsgálja, és ismeri az elménket. És ha ebben tájékozódunk, akkor minden a javunkra fog válni, írja ott a következő pár sorban az Ige. Miért nem működik minden az embereknek a javukra? Akkor működhet csak a javukra, ha előtte szellemben imádkoztak.
Ha az életedben úgy tűnik, hogy teljesen összezavarodtak a dolgok,
akkor mit kell tenned? A Szellem által kell imádkoznod. Saját magadat tudod kihozni a veremből. Ha nem vagy biztos abban, hogy
melyik irányba kell most fordulnod, lépned, akkor imádkozz
a Szellem által.
Itt gyönyörűen mondja az Írás, hogy a Szellem segítségére van a mi erőtlenségünknek,
megragadja velünk együtt azt a terhet, és
megy ellene a másiknak. Ez mutatja azt, hogy mi már azt a dolgot el kell, hogy
végezzük. És ezek ilyen terhességi
kihordásokhoz hasonló nyögésszerű kiejtések, amibe mi magunk nem tudunk
belemenni, csak a Szent Szellem által.
Mi az, amit tehát először tenni kell? Először elkezdünk nyelveken imádkozni, és ez képes minket belevezetni a másikba. Ugyanis, amikor nyelveken imádkozunk, akkor aktiváljuk vele a szellemünket. Tanuljuk az I. Korinthus 14/14-ből, hogy amikor nyelveken imádkozunk, akkor az értelmünk gyümölcstelen.
A szellemünk imádkozik ugyanis akkor, amikor nyelveken imádkozunk. Isten adott nekünk egy eszközt arra, hogy megvilágíthassuk a szellemünket. Amikor beszélgetünk, munkát végzünk, tanulunk, szinte az egész nap során mindig az értelmünkből élünk. Aktiválni, felébreszteni a szellemünket, és abból élni, ez a legtöbb embernek szokatlan.
Alapvető, és legegyszerűbb útja annak, hogy aktiváljuk a szellemünket, az a szellemben való imádság, nyelveken. Ha ugyanis nyelveken imádkozunk, akkor a szellemünk élővé válik. És amikor az elménket sikerül lecsendesíteni végre, akkor ezen imádság során a szellemünk felhoz, fel fog emelni dolgokat az elménknek.
Ha megtanulsz hallgatni, figyelmezni
a szellemedre, akkor a Szent Szellem nagyon könnyen fog közléseket hozni a szellemednek, azért, mert a
szellemed érzékennyé válik a Szent Szellem
közléseire. Ha a Szellem bizonyságot akar tenni valamilyen dologgal az életedben,
akkor te azt könnyen fogod észlelni.
Pénteken is, miután imádkoztunk, jöttek ezek a szülési jelzések. Ha
az ember figyelmetlenkedik, és nem figyel a
Szellem dolgaira, miközben imádkozik, akkor nem fogja ezeket megragadni.
És most magamat ítélem meg abban, hogy elmondom, hogy Izraelben nem
voltam olyan figyelmes, mint lehettem volna, ugyanis nagyon sokat imádkoztunk, és ezek a
jelzések nagyon finoman, érzékenyen jönnek
fel, mint a buborékok.
És ha úgymond az ember olyan szárazságban imádkozik, és úgy érzi, hogy már nagyon sokat imádkozott, és semmi nem történt, akkor még az elmédet nem csendesítetted le, az elméd még mindig aktív. Ugyanis a Szent Szellem mélységeinek van egy még mélyebb birodalma. És a mélység szólítja a mélységet. A szellemi birodalomban vannak magasságok és léteznek mélységek.
Tehát, amikor így együtt
tudsz munkálkodni a Szent Szellemmel, akkor meg
tudod teremteni az életednek a tervrajzát, útvonalát, terveit, nagyon egyszerűen lerajzolódik előtted.
És az összezavartság az életedből pedig eltűnik. Egyszerűen tudod, hogy merre
tartasz, a mindennapos életedben is fogod tudni.
Még ha elvétjük is az utat, és mindannyiónkkal megeshet ez, akkor halljuk, hogy állj, és ez az az út, ezen járjatok! Akkor azt az utat le kell zárni, és ezen a másik úton járjatok. És ez az álljt parancsoló utasítás belülről fog jönni. Minden nap be kell teljesednünk a Szent Szellemmel, teljesnek kell lennünk. És ez egy szellemi tudatosságot fog nekünk adni, ami másként nem képes jönni az életünkbe.
Isten Igéjének az útvonala,
biztosíthatlak, hogy minden esetben felfelé
van! Bármilyen tématerületen is vagy, bármilyen élethelyzetben, mindig csak az Igét szóld, mert az az élet kenyere. Ha teljes vagy az Igével, teljes
vagy a Szellemmel, akkor a te életed garantált, hogy terjeszkedik, szélesedik, és jó irányba halad.
Ha egy sürgősségi, vagy veszélyhelyzetbe
kerülsz, akkor is biztos lehetsz abban, hogy a szellemedből
elő fog jönni, nagy hirtelenséggel az, amit kell
tenned, és nem kell próbálgatnod visszaemlékezni, hogy mit is mondott a Biblia erről
a helyzetről. Sokan kérdezgetnek dolgokat, hogy mi ez, és mi az, és mit tegyek ekkor
és amakkor, nincsenek felnövekedve az Igében
és a Szellemben.
Mert meg van annak a módja, hogy a Biblia
rajtunk keresztül miként működik. Vagyis
nincs szükséged arra, hogy egy gyülekezeti vén hétről-hétre tanácsoljon téged,
hogy mit is tegyél ebben, vagy abban a dologban, mert az benned van, el van benned az a dolog ültetve, és
te tudod. És azt is írja az Írás, hogy te ismered a jó Pásztor hangját, és az idegen hangját
ezért nem követed. És írja a…
Kolosse 3/16 A Krisztus Igéje
lakozzék bennetek gazdagon…
És ezért, hogy az Ige gazdagon ott lakozhasson bennünk, naponta kell beépíteni és még hozzáépíteni az Igéhez a szellemünkbe. És el
kell tárolni a szellemünkbe az Igét, mert az
Igére szükségünk lesz. És ha benned van, akkor egyszerűen felbuborékol a
felszínre, a szükség helyzetekben ott van és uralkodik.
Egy csodálatos kép, ami ott a Mózes I-ben olvasható, hogy Isten
Szelleme ott lebegett a vizek felett, és arra várt,
hogy Isten Szava elhangozzék. És betöltötte azt, amit Isten szólt. Ugyanígy az
angyalok is arra várnak, hogy az Isten Szavát
hallják a szánkból. És te győztes vagy.
Szent Szellemmel teljes vagy, és így kell
magadat felélénkítened, hogy szólod magadnak az
Igét.
„Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm!” Javaslom, hogy minden nap valld meg. Ha az ember nagyon halkan suttogja magának, akkor is ez az igazság, de néha tedd rá az érzelmeidet, a teljes lényedet, hogy turbós legyen. Hozzá kell venni a felgerjesztést, amit az Ige mond, hogy gerjeszd fel a szellemieket.
Ahogy tegnap elmagyaráztam, hogy a teljes lényedet tedd bele, a lelkedet, az érzelmeidet, az indulataidat, mindent tegyél bele, amikor az Igét vallod. Az imakörökre úgy készülünk, hogy már előtte órákkal elkezdünk imádkozni, hogy fókuszban legyünk, hogy mit akar a Szellem az nap mondani.
A hét öt napján tesszük ezt, és egyszer egy hónapban
imakonferenciát is tartunk, amikor több százan is imádkozunk együtt. Erőteljes ez, mondom nektek! És ebben munkáljad
magad, és ebben a szellemiekben működtesd magad.
Amikor a Biblia iskolába jártam, akkor a 91-es Zsoltárt minden nap el kellett imádkoznunk.
A vizsgatesztekben is szerepelt, le kellett tudnunk írni. Miért akarták, hogy ezt mi
így tudjuk? Mert nem akarták, hogy balesetek
történjenek velünk, semmilyen vonatkozásban. Tehát az nulla-nulla legyen.
A professzoraink is ezt gyakorolták, amikor felébredtek, és a lábuk a
talajt érte, akkor a 91-es Zsoltár jött. Ha hosszú útra indulok, akkor előtte ráteszem
a 91-es Zsoltárt. Ki az, aki hallja ezt? Az angyalok!
És megoltalmaznak minket, ugyanis sok ördög
van kint az úton. Jobban teszed, ha kimondod az
Igét.
Tehát a helyes, az igaz dolgokat
valld meg, mert az ember ugyanannyi erővel mondhatja a rossz dolgokat is. Mondják, hogy
minden alkalommal, ha megyek, biztos, hogy valami rossz dolog történik velem. Ahányszor
vakációra megyek, előtte mindig megbetegszem. Arra kellene figyelned, hogy miket
mondasz ki, hogy jön ki a szádon, hallgasd meg. És meg is fogsz mindig betegedni, ha
így beszélsz. Ezért változtatjuk meg azt, ami a szánkban van.
A kegyelem, az rétegelten jön
az életünkbe, az egyik rétege a kegyelemnek a másikat fogja fedni, ha megszabadulunk ettől a törvénykezéstől, hogy
mit szabad, és mit nem. A kegyelem egyrészt azt jelenti, hogy Jézus mindezt elvégezte értünk.
És itt a földön vagyunk, és neki szüksége van itt a földi Testére.
Ő a Fej, és mi vagyunk Krisztus Teste itt a földön, és hatalmunk van, és azt
használnunk kell, és le kell tudnunk állítani
azokat a dolgokat, amik nem úgy mennek, ahogy kellene.
Hangsúlyozom, hogy Ábrahám nem volt a törvény alatt. Mégis történt
ez az, ott volt a Szodoma - Gomora pusztulása, és Isten lejött Ábrahámhoz, és
beszélt vele, ezzel kapcsolatban is. A mai napon nem kell, hogy ilyen dolgok
történjenek, mert Istennek itt a földön birtokában van a Teste, aki ismeri a hatalmát, a tudja használni Jézus nevét, és le tudunk állítani dolgokat. És
dicsérjük az Urat! Mindenkinek ugyanígy kell élni a hatalmával.
Mondja mindenki: Boldog vagyok,
nincs kárhoztatás bennem, egyáltalán semennyi, és dicsérem az Urat. Szabad vagyok!
Szabad vagyok belül, és Jézus szeret engem. Jézus szeret engem! És ez az igazság.
Ámen!
Soha nem lesz Istennek még egy ugyanolyan, mint te. Egyedüli vagy, te
vagy az egyetlen egyedüli ilyen, aki vagy.
Hallelúja.
Jelen vannak a gyógyítások ajándékai, a Szent Szellem
megnyilvánulásai. A hitünkkel fogunk ma ideállni az Úr elé.
Óriási különbség, amikor az ember felszabadítja magát a kárhoztatás alól, és a hit elkezd működni.
Az alkalmak megváltoznak, a légkör megváltozik, az alkalmak szellemisége
megváltozik, és az áldások jönnek, és örvendezésekben, hálaadásokban
örvendezünk az Úrban. Nem érdemeltük ki, Ő
adta nekünk, mert szeretett, és nekünk
csak el kell fogadni, és megtesszük, hogy elfogadjuk,
mert ez is csak Őt dicsőíti.
Péter nem fakadt sírva akkor ott a hajónál, és nem mondta, hogy nem
fogadhatom el ezt a nagy halfogást, én bűnös ember vagyok Uram, vidd el a halakat. Elfogadta az áldást, jó kis bevételt hozott ez
akkor neki.
Mondd: Én is elfogadok minden
áldást. Mindazt, amit Uram adni akarsz, elfogadom!
Egy óriási kijelentés, amikor megérted, hogy a pénzt is felszólíthatod, és mondhatod: Pénz hozzám jössz, most! Pénz hozzám jössz most! Egyébként is gazdag vagy, csak még gazdagabb leszel. Mondjad: Gazdag vagyok!
És a Biblia mondja, hogy hadd mondja a gyenge, hogy erős vagyok! Tehát a gyengének nem azt kell
mondania, hogy jaj, milyen gyenge vagyok. Hanem azt kell mondania, hogy: Erős vagyok!
Dicsőség Istennek! Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./