2012.01.25.
ÁBRAHÁM ÁLDÁSA
Feljegyzés Jim Sanders tanításából
2012. január 1.
Áldunk ma Uram Téged, ebben az újesztendőben,
előre megyünk Atyám, az Úr áldásainak teljességében, a meglepetések éve, a
változások éve, a jó előmenetelek éve. Áldunk ezért téged Úr Jézus Krisztusunk,
ebben az újesztendőben!
Erőteljes
gyógyító kenet van jelen, megdorgáljuk a fájdalmakat Atyám, Jézus nevében. Minden
testből eltávoznak ezek a fájdalmak Jézus hatalmának szavára, Jézus szent nevére,
a Szent Szellem ereje által, örök dicsőség ezért Istennek.
Kisgyermekek
bemutatására kerül sor és ima elmondása felettük. Amikor gyermekekre tesszük a
kezeinket, az teljesen biblikus, fogok még erről tanítani a következő hetekben. Ez
nem varázslás, amikor az Igét gyakoroljuk, az sem varázslás, ha a karácsonyfát
felállítjuk, és ezzel ünnepelünk, hiszen nem vagyunk a törvény alatt.
Ugye
azt azért tudjuk, hogy Jézus Krisztus az évnek nem ebben az idejében született. A mi
naptárunk szerint, szeptember környékén született, de valahol az év során meg kell
ünnepelni, és mi ebben az időben ünnepeljük, és az olyan jó, amikor az Ő
ünneplésére kerül sor.
Mi
újesztendőt kezdtünk, de a zsidó naptár szerint, nem most van az újesztendő
kezdete. Attól még ez az ünneplés fontos, mert a szívünkben ez az újság van, az
újesztendő kezdete. A lényeg az, hogy Ő él, eljött a földre, és feltámadt a
halálból.
Szeretnénk
a vízkeresztségről hírt adni, mert sokan
kérdezték az utóbbi időben, hogy mikor kerül rá sor. Ezért szeretném bejelenteni,
hogy most január 15-én, délután 1 órai kezdettel kezdődik a 70-es számú
épületben. Egy nagyon szép keresztelő medence épült az egyik pásztorunknak gazdag
felajánlásából, és ha jelentkezni szeretnétek, még időben tegyétek meg, kb. 50
ember keresztségére kerülhet sor egy ilyen alkalommal. A titkárságon, vagy Szuhai
Péternél lehet jelentkezni.
Ezen
kívül egy imakonferenciánk lesz január
14-én 11 órakor, és egy pásztorkonferenciánk, január 28-án, szombaton. A
vízkeresztség mellett továbbra is a keresztről
tanítok, Pál leveleiből merítve, hogy mit jelent a kereszt egy hívő számára.
A
kegyelemről tovább folytatjuk a tanítássort,
és mivel a II. Péter 3. fejezetben szintén utalás történik, ezért fontos, hogy
elolvassuk az Igéket.
Péter II. 3/12 Akik várjátok és sóvárogjátok az
Isten napjának eljövetelét, mely miatt az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az
elemek égve megolvadnak.
13. De új eget és új földet várunk az Ő
ígérete szerint, amelyekben megigazultság lakozik.
14. Annak okáért szeretteim, ezeket várván,
igyekezzetek, hogy szeplő nélkül és hiba nélkül valóknak találjon titeket
békességben.
15. És a mi Urunk hosszútűrését üdvösségnek
tartsátok; amiképpen a mi szeretett atyánkfia, Pál is írt néktek, a néki adott
bölcsesség szerint,
16. Szinte minden levelében, amikor ezekről szól.
Ezekben van néhány nehezen érthető dolog, amiket a tudatlanok és állhatatlanok
kiforgatnak, mint más Írásokat is, a maguk vesztére.
17. Ti azért szeretteim, előre tudván ezt,
őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygései el ne sodorjanak, és a saját erősségetekből
ki ne essetek;
18. Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi
Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind
most, mind örökkön örökké. Ámen.
Itt
megtanuljuk, hogy növekednünk kell ebben a
kegyelemben, és a mi Urunk, Jézus Krisztusunk megismerésében. Szeretett atyánkfia,
Pál, a néki adott bölcsesség szerint írt
nektek a leveleiben. És a Páli Evangéliumot fogjuk vizsgálni.
Amikor
Jesse Duplantis fellátogatott a mennybe, találkozott Pállal, Pál megkérdezte, hogy
vajon az én Evangéliumomat hirdeted-e?
Szeretnék én magam is bölcsességet venni
Istentől, hogy miként hozzam elő nektek ezt az Evangéliumot, hogy abból ti megértést vehessetek.
Rátérünk
hamarosan azokra az Írásokra, amelyekből megláthatjuk, hogy a törvényt odaszegezte
Isten a keresztfára. Nem vagyunk a törvény alatt többé, a kegyelem alatt
vagyunk. Ábrahám 435 évvel a törvény előtt élt, vagyis ő nem tartozott a törvény alá. Mégis az Írás
úgy szól róla, hogy Isten barátja.
Mi
pedig a kereszt után élünk, Pál magyarázza,
hogy nekünk mit jelent a kereszt, és mi az,
amit nem, bár a keresztények úgy hiszik, hogy
azt a kereszt hozta, ezt részleteiben fogom majd taglalni.
Elmondom majd, hogy NEM VAGYUNK A TÖRVÉNY ALATT, mint ahogy Ábrahám
sem volt a törvény alatt. 435 évvel Ábrahám áldása
után jött a törvény, mi pedig Ábrahám áldását
örököltük a Krisztus Jézusban szintén törvény nélkül. Mégis Ábrahám idejében is
volt Istennek ítélete, Szodomát és Gomorát ítélet sújtotta.
Mi
itt a kegyelem idején élünk, számunkra ez
nem szükségszerű, hiszen mi újjászületettek vagyunk, és az Úrnak a természete van
bennünk, Isten természetét hordozzuk magunkban.
És birtokunkban van az Ige, és képesek
vagyunk az Ige hatalmával élni. Jézus nevének hatalmával hatalmat vehetünk, és az üdvösség a mi örökségünk, az
újjászületés által.
Ezt
a hatalmat az Úr a mi kezünkbe helyezte, a hívők kezébe. Gyakorolásához hit szükséges,
mert hit szükséges ahhoz, hogy el tudjuk fogadni ezt a kegyelmet.
Azért
támadjuk ilyen erőteljesen a törvényt a mostani tanításokban, hogy téged teljesen szabaddá
tegyenek ezek. Sokatok szívében tapasztalható a kárhoztatás gyökere, mélyen a szívetekben. Ezt
nem lehet elrejtegetni, ez ott van.
És
mindennek az ereje, a kárhoztatás, a törvény által van. A törvények alá helyeztek
benneteket a múltban. A legerőteljesebb gyökere mindennek a kárhoztatás, ami a törvény által van, és ezt el kell, hogy
pusztítsuk az életünkben. A Róma 6/14 szerint szoktuk olvasni, hogy mi nem vagyunk a
törvény alatt, hanem a kegyelem alatt vagyunk.
Tehát
a mai napon azon fogunk időzni, és dolgozni, hogy a kárhozat alól kijöhessünk, mert a kárhozat az
ördögnek munkája. Ha ki tudunk jönni a törvény alól, akkor a Szent Szellem szabadságát fogjuk élvezni, és a
kegyelem áradása, a csodálatos áldások az életeden észrevehetők lesznek.
Kolosse 2/14 Azáltal, hogy eltörölte a
parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nékünk, és azt
eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára;
15. Lefegyverezvén a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat, azokat nyilvánosan megszégyenítette és
mutogatta, győzelmet aratván felettük a keresztfa által.
Megszerezted-e már magadnak azt a kijelentést, hogy Isten maga odaszegezte a törvényt a keresztfára, és ezáltal lefegyverezte a fejedelemségeket és a
hatalmasságokat?
Ez megmutatja nekünk, hogy az ördögnek a fegyvere, a törvényben
van. Az ördög arra használja ma is a törvényt, hogy fejbe vágjon vele. Azt mondja
neked, hogy nem tettél még elegendőt, többet kellett volna tenned. Még akkor is, ha
jól tetted a dolgodat, akkor sem tettél eleget, ugyanis többet kellett volna
imádkoznod. – Igen, imádkoztam! – mondod. De többet kellett volna imádkoznod! –
mondja az ördög.
Ha valami rosszat tettél, akkor a törvényből látod, hogy az rossz, de
ha valami jót tettél a törvény szerint, akkor azt fogja mondani, hogy de nem tettél
eleget belőle. Mert a törvény az atyafiak vádolója.
Az egyik pásztor azt mondta, hogy én a törvénnyel kötöttem
házasságot. Attól tartanak ugyanis a hívők legtöbbször, hogy ha a törvény alól
kikerülünk, akkor törvénytelenné válunk? Az ördögnek egy nagy hazugsága ez, és ez is az ördög által a
szívünkbe ültetett félelmekből van.
A hazugság szelleme által az
elmébe, és a szívekbe ülteti el ezt a
félelmet. Azt hiteti el velünk, hogy a
törvény nélkül törvénytelenekké válunk. Amikor Ábrahám még a törvény nélkül élt itt a földön, Isten barátjának neveztetett.
Libanonban éltem egy ideig, és ott sem volt törvény, hat évig folyt
ott a háború. Mihez volt az hasonló? Olyasmi volt, hogy mindig a józanész szerint kellett cselekedni. Az emberek
hajlandók voltak ingyen segíteni, rendbe hozták az utakat, a telefonvonalakat.
Vagy egy másik példát hozok: ha az ember az autópályán halad 130
km/órás sebességgel, s ha van sebességkorlátozás, akkor azt meg tudod szegni. De ha
nincs kitéve korlátozás, akkor a józanész szerint annyival mész, amennyivel
szeretnél.
Néhány évvel ezelőtt, amikor iskolába jártam, nagyon gyors, sok
lóerős autóink voltak akkoriban, 440 LE motorral. Ahol én laktam, volt egy nagyon
éles kanyar is, ott le kellett volna lassítani 50-60 mérföld/órára. Voltak olyan
fiúk, akik évről évre megpróbálták 150 mérföldes sebességgel bevenni azt a
kanyart.
Ami a legdöbbenetesebb ebben, hogy soha nem követelte az életüket ez a
vakmerőség, de többször megpördült az autójuk, és gerinctörést szenvedtek.
Három személlyel is megtörtént ez. Tehát ezt teszi az emberrel a törvény. A tilos
jelzés arra készteti az embert, hogy megszegje azt.
A törvényt azért adta Isten az
embernek, hogy megmutassa, hogy szüksége van az embernek egy üdvözítőre! És mi
megkaptuk az Üdvözítőnket.
Hangsúlyozom, hogy Ábrahám 430 évvel a törvény előtt élt. És Isten úgy hívta őt,
hogy az én barátom. Ma mi nem vagyunk a
törvény alatt:
Róma 6/14 Mert a bűn tirajtatok
nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
A bűn tirajtatok nem uralkodik, mert nem a törvény alatt, hanem a kegyelem alatt vagyunk, írja itt.
Jelenések 12/10 És hallék nagy
szózatot az égben, amely ezt mondta: Most lett meg az üdvösség és az erő, és a mi
Istenünk királysága, és az Ő Krisztusának hatalma; mert a mi atyánkfiainak
vádolója levettetett, aki vádolta őket éjjel és nappal a mi Istenünk előtt.
Sokkal több ember üdvözül,
mint a törvény tudói azt gondolnák, hiszen mondja az Írás, hogy – higgyetek az Úr
Jézus Krisztusban, és mind te, mind a te házad népe üdvözül általa. (Csel. 16,31)
A bibliaiskolai éveim alatt volt egy látásom,
láttam azt az óriási sereget, akik a mennyben voltak fent, megszámlálhatatlan sokaság a trón körül.
Jelenések 6. fejezete lehetett ez, amikor mindenki ott sereglik a trón
előtt. Olyan erőteljes sokaság ez, hogy a sereg vége, szinte a világűrben van.
Nektek, sokatoknak része van ebben a munkában, hogy az embereket üdvösségre vezessétek!
Róma 2/4 Avagy megveted az Ő jóságának,
elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, nem tudván, hogy az Istennek
jósága téged megtérésre indít?
Isten jósága az, ami ezt
elvégzi. Amikor Péter áldott volt, mert az Úr szavára cselekedett, és oly bőséges
volt az a bizonyos halfogás, amikor leeresztette a hálót. Mit tett utána? Rájött,
hogy ő milyen bűnös, leborult az Úr előtt, és könyörgött az Úrnak, hogy
távozzon elő tőle, mert ő bűnös az ő voltában.
De a mai időszámításban, ez teljes hazugság, hogy mi bűnösek
lennénk, mert mi újjászületettek vagyunk, és a múlt, a jelen, és a jövő vonatkozásában minden
bűnünk megbocsáttatott. Nagyon kedvelem a következő Igét.
Zsoltár 103/4 Aki megváltja
életedet a pusztulástól; kegyelemmel és irgalmassággal koronáz meg téged.
Amikor az ember tudja azt, hogy neki megbocsáttatott,
akkor az Úrnak a félelme lesz az ő osztályrésze, félni [tisztelni] fogja az Urat. Az Úr
félelmét, amikor megtapasztalja az ember… Megtörtént ez velem, néhány évvel ezelőtt,
ahogy éjszaka kimentem a mosdóba, az Úrnak a félelme várt ott, meglátogatott. Hú-ú-h! Néhányatoknak, akiknek különleges elhívásuk van, lesz ilyen
meglátogatásuk, hogy valójában megadjátok-e magatokat az Úrnak arra az
elhívására?
Amikor megtudod, hogy neked megbocsáttatott,
és új teremtés vagy, akkor tudsz növekedni a
kegyelemben és az Úr ismeretében. Az Úr ismerete az kijelentett tudás az Úrról, nem lehet
megszerezni akadémiai szinten ezt a tudást, kijelentett tudásként jön hozzánk.
Ki pontosan az atyafiak vádolói? A törvénynek a tudói az atyafiak
vádolói! Ahogy mondtam, a mi bűneink eltöröltettek a múlt, a jelen, és a jövő
vonatkozásában. Amikor a törvénytől végre
szabaddá válsz, akkor tud a Szellem
szabadon mozdulni az életedben.
Hit kell ahhoz, hogy az ember
Isten kegyelmét el tudja fogadni az életére.
Mondja az Ige, hogy kegyelemből tartattatok meg,
hit által. Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék. (Efézus 2/8) Bármelyikkőnkre
vonatkoztatva is, Isten kegyelme az, hogy üdvözült.
Efézus 1/3 Áldott legyen az
Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden szellemi
áldással a mennyekből a Krisztusban,
Bizony áldott legyen ezért a mi Istenünk, és a mi Urunk Jézus
Krisztusnak Atyja ezért. A hit tudja elfogadni
azt, amit nem érdemeltünk ki. Amit nem tudtunk
elérni az érdemeinkkel, azt a hit tudja elfogadni.
Ha a hitünkben növekszünk,
akkor leszünk képesek az Úrról még több kegyelmet,
és még több ismeretet elfogadni. Építkezünk, és mindig hozzáadódnak itt
igehelyek. El fogom nektek magyarázni, hogy miért. Mert mindannyian meg fogunk ítéltetni arról, hogy vajon a Páli Evangéliumot
hirdettük-e?
Miközben erről tanítok, mindig kapok újabb és újabb kijelentést, és növekedni fogunk az
Evangélium megértésében, hogy kik vagyunk, hogy szabadok vagyunk.
János I. 4/17 Azzal lett teljessé
a szeretet közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert amint Ő van,
úgy vagyunk mi is e világban.
Az ítélet napján nekünk nem Isten hatalmas trónja előtt kell megállnunk
ítéletért, mert Jézus azt az ítéletet magára
vállalta, ami ott ért volna minket. Vagyis nem ilyen törvény szerinti
megítélésről szól. Akkor miről szól? Az ítélet
napján azok lesznek megítélve, akik minket a törvény mértékével megítélnek.
Nekünk tudnunk kell ezt, hogy a mi szeretetünk
teljessé kell, hogy legyen. Hányszor mondták pl. nekem idegenek azt, hogy nem
vagyok méltó arra, hogy Isten felkentje legyek. Nektek vajon mondták-e ezt? Mert nekem
pl. elmondták azt is, hogy te sem vagy méltó rá.
Megítélnek mindenkit, mert nem tudják, hogy amint Ő van, úgy vagyunk mi is e világban. Ez az, ami tökéletessé teszi
a szeretet utunkat, tudunk velük is szeretetben
járni. Törvényeket hoznak ellenünk. Nekünk ki kell teljesedni a szeretetben, hogy tudjunk velük is
szeretetben járni. Tehát erről beszél, hogy az ördög fog minket megítélni,
törvény tudói fognak minket megítélni, az ördög
képviselői.
Azért nem jár nekünk ítélet,
mert amint Ő van, úgy vagyunk mi is a világban. Jézus a törvény alatt van-e? Jézus
a betegség és a gyengeség súlya alatt van-e? Vagy Jézus szegény-e? Ezért javaslom,
kezd el ezt a megvallásodat, hogy: AMINT Ő VAN, ÚGY VAGYOK ÉN IS EBBEN A VILÁGBAN!
Valahol el kell kezdeni a mindennapi megvallásunkat.
Egyik kedvenc igeversem a Titusz 2/11-12, s ezeken a verseken el kell időznünk.
Nézem a prédikátorokat, akik a kegyelemről tanítanak. Az egyik egy óriási
gyülekezetben szolgált Ausztráliában, egy pünkösdi gyülekezetben. És mondtam, hogy
ha őket képes lesz valami változásra bírni, akkor nagyon jól végezte a munkáját.
Meghívást kapott oda, elment, mert az emberek nyitottak
erre a változásra.
Hagin amikor még az élete során nyilatkozott erről, akkor azt mondta,
hogy van egy olyan Evangélium, amire Krisztus Teste még most nem képes, hogy befogadja. Most már mi ebben a pillanatban készen
állunk rá, itt mindenképpen így igaz.
Én szeretnék növekedni a
kegyelemben, és azokban a dolgokban, amit Isten akar általunk elvégezni. Ezeket nem
tudjuk kiérdemelni, a kegyelem ajándék.
Titusz 2/11 Mert megjelent az Isten
üdvözítő kegyelme minden embernek,
12. Amely arra tanít minket, hogy
megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és
szentül éljünk a jelenvaló világon:
Ki az, aki tanít minket erre? A törvény ismerői, a prédikátorok,
vagy a pásztorok? Nem. Hanem Istennek az üdvözítő
kegyelme az. Amikor az emberek végre szabadok
lesznek a törvénytől, és a Szent Szellem szabadon
tud mozdulni, akkor képesek még több
kegyelmet fogadni Istentől. Ez a kegyelem megjelent minden embernek, amely üdvösséget hoz.
Amikor az emberek a képembe hazudnak, azt mondják, hogy nem hisznek
Jézusban, nem hiszek Istenben, akkor hazudott az illető, mert mindenkinek megjelent ez a kegyelem, az illető
csak visszautasítja, mert a saját dolgait,
útjait akarja járni.
Nagyon sokan hisznek Jézusban.
Az elmúlt évben is tapasztaltam azt, hogy volt egy gazdag ember, és nem akarja feladni
a világi útjait. Milliárdosokról beszélek most. Hisznek Jézusban, de nem akarja elkötelezni magát erre az életre,
mert azt mondta, hogy ha ő befogadja Jézust, mint élete Urát, akkor nem ő lenne a saját
ura.
Az embereknek fel kell fedezni azt, hogy van egy jobb élet annál, mint amikor korrupcióban
élünk. A pokol egy nagyon súlyos hely. Róma 10/13 szerint van vigasztalásunk, mert mindaz, aki segítségül
hívja az Úr nevét, megtartatik.
Volt egy magyar ember, 18-19 éve lehet ennek, visszajött az Egyesült
Államokból, és otthagyta a korrupt életét, amit ott élt. Nagyon rossz élet volt,
amit ő ott élt. Kérdezték ott tőle, hogy be akarja-e fogadni az Urat? És mondta,
hogy nem akarja, mert ehhez az élethez kellett, hogy pénze is legyen. Most, hogy ezt
feladta, elfogadta az Urat. Megvallotta az Urat.
Ott is befogadhatta volna, az Úr ott is képes lett volna a dolgairól gondot viselni.
De az emberek úgy gondolják, ha ők az Urat befogadják, akkor rögtön
a törvény alá kerülnek. Látják ugye azokat, akik gyülekezetbe járnak, hogy hogyan
le vannak terhelve a törvénnyel, és nem akarják ezt a fajta életet élni. Ki akar
ilyen életet élni? Én sem akarnék ilyen életet élni, hogy egyik keresztény rendelés a másik után.
Úgy gondolják, hogy a zsidótörvényekről ők már gondoskodtak, de
akkor meg kell tartanod a törvény minden egyes jottáját. Egy dolog, pl. ami le van
írva a törvényben: egy kis lapátkát kell hordanod a hátizsákodban, mert amikor el
kell menned a dolgodat végezni, akkor kell ásni egy kis gödröcskét azzal a
lapátkával, és utána azt el kell temetned. Meg van írva a törvényben. Ki az, aki
meg tudja tartani a törvényt? Képmutatás!
Értelmetlen
lenne próbálkozni vele, mert nem vagyunk a törvény alatt, soha nem is voltunk a
törvény alatt. Pontosabban így írja, hogy Jézus betöltötte
értünk a törvényt, és a törvénynek betöltése a szeretet. Ugye azzal lett
teljessé a szeretet. A törvénynek tudorai, ítélkezések.
Amikor
Izraelbe megyek, akkor mindig töltök egy kis időt a haszidik rabbikkal, és a kívül
valók döbbenettel állnak előtte, én is. Dicsérjük az Urat. Lehet, hogy azért
akarja ezt az Úr, hogy ők lássanak valamit, kijelentést vegyenek. Ezek a haszidik
zsidók, akik feketébe is öltöznek, azt mondta, hogy még életében nem ivott
kapucsínót. Meghívtam az elsőre, és azután egy másodikra is. Ízlett neki.
Tehát,
ha kitartasz a tanításokban, akkor te is szabad leszel, mert csak az Evangélium, amit
olvasunk, minden egyes leveléből kiolvasható ez. Nem lehet magunkat elzárni előle.
Korinthus I. 15/56 A halál fullánkja pedig a bűn; a
bűn ereje pedig a törvény.
A
halál fullánkja a bűn, a bűn ereje pedig a törvény.
Vagyis a hústestiségünket a törvény úgymond, aktiválja. Az egésznek a gyökere,
hogy bűn és bűntudat, az a törvényben keresendő. Van még
egy-két kis gyökere, az egyik a félelem. A
világ a fizikai haláltól fél, nem a szellemi haláltól. A halálfélelemről majd a későbbiekben beszélünk.
Mert
azt nem tudják, hogy létezik a szellemi halál, és azt sem tudják, hogy létezik egy
menny és egy pokol, de ha bekerülnek a kórházba, és fizikálisan akarnak
meggyógyulni, félnek a haláltól, mert van egy félelem bennük a haláltól.
A
fő baj azonban, hogy ott van bennük is a kárhoztatás, a törvény kárhoztatja őket. És ettől a kárhoztatástól
meg kell szabadulnia mindenkinek, mert ez köti meg a hitünket, hit nélkül pedig nem
vagyunk képesek elfogadni Isten kegyelmét. Jézus a kereszten megoldást hozott a törvényre, a kárhoztatásra,
a bűnre. És most nézzük az 57-es verset.
57. De hála az Istennek, aki a győzelmet adja nékünk
a mi Urunk Jézus Krisztus által.
Ki
adja nekünk ezt a győzelmet? Isten adja nekünk! Jelen időben! Hála az Istennek, aki a győzelmet adja nékünk, a mi Urunk, Jézus
Krisztus által. Nem lehet ám kiérdemelni, Ő adja!
Ez a győzelem a bűn felett, a halál felett, győzelem a törvény felett. És ez a győzelem adatik nekünk. A győzelmet nem lehet kiérdemelni,
vagyis nem tulajdonítható neked, a te érdemeid által, Isten adja neked ezt a győzelmet.
Nem tudod kiérdemelni, csak elfogadni tudod.
Ezt
olvastuk az előbb, hogy odaszegezte a keresztfára
a törvényt, és lefegyverezte a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat. Isten maga törölte el azt az adóslevelet, amit ellenünk írt, ami a kárunkra
volt. Jézusnak a keresztfájára odaszegezte a parancsolatokkal együtt, a
tízparancsolattal együtt a keresztfára szegezte.
Mert
Isten tudta, hogy az Ő kegyelme nélkül
senki nem lesz képes elfogadni a törvény által az Ő áldásait. A törvény által
senki nem juthatott el a megigazultság
ismeretére. Mert Isten tudta, hogy a törvény csak
kárhoztatni képes, a törvény átkot képes hozni, ezért Isten odaszegezte azt a
Jézus keresztfájára. Minden ellenünk szóló kézírást odaszegezett. Mindaz, ami oda
lett szegezve, s az többé nem működőképes.
Tehát
azért nem vagyunk már a törvény alatt, amit Jézus elvégzett. Ha az ember saját
erejéből akarna kijönni a törvényből, - a törvény ugyanis azt mondja, hogy neked
meg kell fizetni az adóságot, tartozol nekem ezekkel, és ezekkel az átkokkal, tartozol
nekem ezekkel és ezekkel a betegségekkel, tartozol nekem a halállal.
És
a törvény azt mondja, hogy most ezt fizesd meg nekem, azért, mert nem tartottál meg
engem, nem tartottad meg a törvényt. Mivel nem tartottad meg a törvényt, ezért neked
fizetned kell, ez az adóslevél.
Jézus
ezért vállalta a keresztet, hogy a kereszten meghaljon
értünk, mert Jézus bűnnélküli volt, a
büntetésnek a teljes árát megfizette
értünk. Megfizette ezt a halált, megfizette a törvény tartozásait. Istennek a
törvénye abban az időben oda lett szegezve a keresztfára.
Jézus fizette meg a törvénynek azt az
adóslevelét, amivel mi tartoztunk a
törvénynek. Jézus fizette meg azt a betegséget, amivel mi tartoztunk a törvénynek.
Jézus betöltötte a törvényt. Jézus nem
csak értünk halt meg, hanem a mi helyünkben
halt meg, mintha mi lettünk volna. Nagyon nagy különbség. Később elmagyarázom.
Mert
mi Őbenne voltunk, amikor Ő meghalt, ezért
tudtunk feltámadni Őbenne, amikor Ő feltámadt. De ne térjünk most ki erre, maradjunk
a fővonalon, mert tovább kell itt haladnunk. Vagyis mi már többé a törvénynek nem tartozunk semmivel! Ezért a
törvény többé már nem mondhat nekem semmit, hogy ezt tegyem, vagy azt tegyem.
Mert
nem vagyok adósa többé a törvénynek, és nem kell, hogy mondjak semmit a
törvénynek, mert amit mondok, azt csak Jézusnak kell mondanom. Jézussal kell csak beszélgetnem, mert Jézus az
én üdvözítőm, nem a törvény.
Jézus
az ok arra, hogy én szent vagyok, Ő szerezte
a szentségemet, nem a törvény. Jézus hozta
nekem, hogy én áldott vagyok, nem a törvény
hozta nekem az áldást. Jézust hozta tehát nekem mindezeket az áldásokat, és nem úgy jött az áldás, hogy
megtartottam volna a törvényt.
A
14-es versben mondja, hogy Isten odaszegezte a
keresztfára az adóslevelünket, a rendeleteket, és a parancsolatokat. És a következő
versben írja, hogy lefegyverezte a fejedelemségeket és a hatalmasságokat. Tehát a
gonosz szellemeknek az erejét leszerelte.
Mi
ugyanis ezeknek a gonosz erőknek, fejedelemségeknek, hatalmasságoknak a fegyverük? Nagyon meg fogsz most döbbenni rajta,
mert a fegyverük, amivel dolgoznak, az maga a törvény,
azzal tudnak téged megközelíteni, odaférkőzni. Ki vannak képezve ugyanis, mint a
jogászok. Állandóan vádaskodni akarnak
veled.
És
ez a vádaskodás nagyon jól munkál sokak életében, akik komolyan akarják venni Isten
dolgait. Náluk az ördög Isten törvényeit használja, hogy elítélje őket. Ezért hívja fel a
figyelmünket, hogy odaszegezte a keresztfára a törvényt, a parancsolatokban ellenünk
szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és lefegyverezte a
fejedelemségeket, és a hatalmasságokat. Le
vannak fegyverezve, ezért lehet neked örömmel kiáltani a hallelúját.
Tehát
ez a lefegyverezés azt jelenti, hogy azt a fegyverét, amellyel állandóan vádol
téged, - a törvényt elvette tőle! Honnan tudod, hogy valami rosszat
tettél? Valamit figyeltem, több mint húsz évvel ezelőtt. Pásztor vagy evangélista
volt, annyi rossz dolgot tettek a szolgálati éveik során, és nem is tudták, én pedig
nem szóltam nekik arról.
Munkáltak,
üdvösségre vezették az embereket, prédikáltak, gyógyulások történtek, és nem
voltak kárhozat alatt, mert senki nem táplálta őket a törvénnyel, ezért szabadok voltak. A bűneink megbocsátást nyertek
a múlt, a jelen, a jövő dolgában. És akkor tud a Szent Szellem jönni igazán.
De
ha az ördög jön a törvénnyel és idézi neked, hogy Isten törvénye ezt mondja erről
és azt mondja arról… Sőt azt is bebizonyítja neked, hogy a karácsonyfa a
varázslás bűne, ha feldíszíted, mert az ördög jogászai nagyon sziporkázóan
tudják magyarázni az Igét.
De
ha a Biblia azt írja, hogy Isten a Jézus keresztjére odaszegezte ezeket a parancsolatokat, amelyek
ellenünk voltak, akkor te mit mondasz a vádolónak? Mondd meg neki, hogy nem vagy a törvény alatt.
A
sátán használja a törvényt, a törvény pedig vádol
téged, mint egy vádoló ügyvéd, vádat fejtegető ügyvéd a bíróságon a
törvénnyel. De a törvény már nem alkalmazható
rád, nem érvényes rád. Ez azt jelenti, hogy neked már végre fel kell kelned ebből,
s azt kell mondanod, hogy: – Figyelj ördög, nem vagyok többé a törvény alatt!
Néhány
prédikátor, ha hozzám jön, nekik is el fogom mondani. Csak annyit mondok majd, hogy:
– Ördög ……! Egyszer Ausztráliában beszélgetett velem egy alkoholista, olyan
hangvételben, mint az alkoholisták általában, és rákiáltottam, gyere ki belőle te alkoholista démon, Jézus
nevébe! A képébe kiáltottam persze ezt.
Azután felszállt a buszra, egy-két hónapra rá újra találkoztam vele, és teljesen
józan volt.
Azért,
mert szabadok vagyunk a törvénytől, nem azt jelenti, hogy a hústestben bujálkodunk
egész életünkben. Teljesen mást jelent. Minél jobban megérted a jézusi szeretetet,
és hogy Ő egy teljesen győztes életet
tervezett számodra.
De
ha nincs sebességkorlátozás az úton, akkor olyan sebességgel mész, ahogy jólesik,
és nem követtél el törvényszegést, mert ahol nincs
törvény, ott nincs törvényszegés.
Tehát, ha lehet hajtani, ott, ahol nincs sebességkorlátozás, ott úgy megy az illető?
Ahogy jónak érzi, azt a sebességet fogja választani. Belülről jön elő a vezérlés,
a Szent Szellem szabadsága fog jönni, ott,
ahol nincs törvény. És az ördög kiraboltatott az ő erejéből, amely a halálban
van.
Ha
rájössz arra, hogy te már nem fogsz meghalni, mert meghaltál a Krisztussal, a
Krisztusban, akkor nem fogsz félni többé a haláltól, mert már meghaltál. Óriási kijelentés! Ha már meghaltál, akkor hogyan
tudnál újra meghalni?
Hangsúlyozom,
hogy Ábrahám a törvény nélkül élt, és mi
ugyanígy a mai napon, Ábrahám magvaként a
törvény nélkül élünk. Akkor Isten ítélete sújtotta Szodomát és Gomorát, ma
ez másként van. Nézzük ezt a Róma 8/19-ben.
Róma 8/19 Mert a teremtett világ sóvárogva várja
az Isten fiainak megjelenését.
Az
egész teremtett világ Isten fiainak a megjelenését várja. Ez a ’hüosz’ szó, az
Úrra használta ezt egyszer az Írás. A mai napon hogy áll a dolog? Újjászületünk Krisztusban. Elnyerjük Isten természetét a szellemünkben. A Jakab 1/19-ben
van írva, hogy az Ő akarata szült minket az
igazság Igéje által, hogy első zsengéi legyünk az Ő teremtményeinek.
A
második lépés, amit tennünk kell, hogy be kell teljesednünk
a Szent Szellemmel, mert ugye a világ nem fogadhatja be a Szent Szellemet. A harmadik
pont, amit tennünk kell, hogy Isten Igéjének a
hatalmával kell élnünk.
Mi nem parancsolatok által
engedelmeskedünk az Igének, hanem belülről, kifelé megcselekedjük az Igét, ugyanis mi nem Isten
Igéjén kívül állók vagyunk.
Az
egyik testvérem írt nekem, hogy az unokájával van valami probléma, és elviszi az
orvoshoz, valami rohama van. Adtam neki egy-két pontot, hogy vizsgálja meg a Bibliát,
ő bibliatanító volt. Megírtam neki, hogy nekünk, Isten Igéjének a cselekvői kell, hogy legyünk, és a Máté 18/18
szerint megkötjük ezt a gonosz munkát, és
Márk 16/18 szerint, pedig kihajítjuk ezt az
ördögöt.
És
utána már csak azt kértem, hogy Jézust kell dicsérni, és elküldtem neki ezt az
e-mailt, és így működött. Használni kell ezt az igei hatalmat az életünkben.
János 1/1 Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az
Istennél, és Isten vala az Ige.
2. Ez kezdetben az Istennél volt.
3. Minden Őáltala lett, és nála nélkül semmi sem
lett, ami lett.
4. Őbenne volt az élet, és az élet volt az emberek
világossága;
12. Valakik pedig befogadták Őt, hatalmat adott
azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Ő nevében hisznek;
14. És az Ige testté lett és lakozék
miközöttünk és láttuk az Ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét,
aki teljes volt kegyelemmel és igazsággal.
A
Máté Evangéliumában ad nekünk az Úr egy utasítást,
hogy mit tegyünk az Ő győzelme után.
Máté 28/18 És hozzájuk menvén Jézus, szóla
nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.
19. Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden
népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében,
20. Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, amit
én parancsoltam néktek: és ímé, én tiveletek vagyok minden napon a világ
végezetéig. Ámen!
Vagyis
megkaptuk ezt a hatalmat, és most a mi
részünk, hogy az Ő Szellemének a hangját
meghallván, engedelmeskedjünk ennek a
hatalomnak és az Ő Igéjének, és aszerint cselekedjünk. Ezékiel 36-ban a 25 verstől
együtt fogjuk olvasni az Igét.
Isten
látta, hogy gondja van az emberrel, és azt mondta, hogy én magam fogom megoldani ezt a
problémát. Az embernek egy új szívet fogok
adni, és az én Szellememet helyezem beléje, és az én Szellemem fogja őt győzelemre vinni. Ez Isten természete. És ha felnövekszünk, akkor egyre
inkább hozzá leszünk hasonlóvá. Így oldja
meg Isten ezt a problémát, az Ő szavai ezek. Elolvassuk ezt.
Nem
azt mondta Isten, hogy megoldom a problémát, a törvény alá helyezem őket, ugyanis már
a törvény alatt voltak, és nem működött. Jézus van tehát a bensőnkben, és
ugyanúgy, ahogy Jézus élt, amikor a földön élt, betöltötte a törvényt, és mi is
képesek vagyunk erre.
Ezékiel 36/25 És hintek reátok tiszta vizet, hogy
megtisztuljatok, minden tisztátalanságotoktól és minden bálványaitoktól
megtisztítlak titeket.
26. És adok néktek új szívet, és új szellemet
adok belétek, és elveszem a kőszívet testetekből, és adok néktek hússzívet.
27. És az én Szellememet adom belétek, és azt
cselekszem, hogy az én parancsolataimban járjatok és az én törvényeimet megőrizzétek
és betöltsétek.
Róma 8/1 Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk
azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Szellem
szerint.
És,
hogy miért? Nézzük meg a következő Igét.
2. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének
törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Szabadok vagyunk! Ha az Úr földi életét
vizsgáljuk… A János 8-ban hoztak hozzá egy asszonyt, akit házasságtörésen kaptak,
s a törvény szerint meg kellett volna kövezni, halálra kövezni, és miután elmentek
az asszonynak a vádolói mind, azt mondja Jézus, hogy én sem kárhoztatlak.
A
törvény alatt ugyanis egyetlen, akinek joga lett volna arra, hogy elítélje őt, az Jézus
volt, nem azok, akik hozták. Neki lett volna egyedül hatalma arra, hogy megítélje. És
azt mondta Jézus, én sem ítéllek. Látod
ebben Isten szívét, még abban az időben
is?
És
vannak olyan csodálatos prédikátorok, akik odaszánták az életüket arra, hogy Isten kegyelmét hirdessék, és egyre több megértés
jön elő. A legtöbb prédikátor ugyanis hirdeti a kegyelmet, de a kegyelemnek és a
törvénynek a keverékét hirdeti,
összekeveredik a kettő. Nem lehet a kettőt összekeverni.
Ha
szabad leszel a kárhozat alól, akkor, szabad leszel pl. a depresszió alól. Minden
alól könnyen ki tudsz szabadulni
könnyedséggel. És ebben fogunk tovább haladni. Ma ez volt a szívemen elsőként, hogy
elmondjam. A törvény tudorai, ha ezt hallják, olyan nekik, mint a Titanic.
A
Bibliában sehol nem fogod találni, hogy egy keresztény
számára írta volna az Írás, hogy vallja meg
a bűneit. Nincs ott. Az I. János levele ötven évvel azután íródott, mint ahogy Pál a leveleit
írta.
Pálnál
hogy volt ez? A gnosztikusokhoz írta János apostol az I. levelének 1. fejezetét, akik zsidók voltak. És a következő fejezetet, az I.
János 2. fejezetét kezdi címezni az Úrban kicsinyeknek
[a csecsemőkorú hívőknek], a gyermekeknek, az ifjaknak, és ott már nem írja a bűnök
megvallását!
Mondtam
a pásztoraimnak tegnap, hogy a múltkorában azon kaptam magamat, hogy valami olyat
tettem, amit régebben megvallottam az Úrnak,
mint bűnömet. Ha most nézzük, hogy mi a bűn és mi nem, akkor mindent nem tudunk
megvallani az Úrnak, mert pl. a kevélység, mint egy súlyos szellemi bűn… Mikor
tesszük azt, hogy az Úr elé megyünk, és megvalljuk a kevélységünket?
Tehát
látjátok, hogy támogat minket ez a gondolat, hogy a bűneink megbocsáttattak
múlt, jelen, és jövő vonatkozásában. És azután mondtam magamnak, hogy hiszen az Úr nekem ezt már megbocsátotta. Tehát ahelyett,
hogy azt mondtam volna, hogy Uram bocsánat, és sajnálom, és bocsáss meg nekem, azon
kezdtem gondolkodni, hogy vajon miért is tettem azt, amit tettem? Egyszerűen a hústest ostobaságából fakadt.
A
keresztény az életét 90 %-ban azzal tölti, hogy próbál Isten tetszésére lenni, és törekszik arra, hogy
ápolja a közösségét Istennel, és így nem
marad neki ideje másra. Erről szól az életük. A testvérem pl. élete minden napján,
reggel is és délután is elment istentiszteletre, aminek része volt a bűnök
megvallása.
Tehát
a kárhoztatás kötése alól kell kijönnünk, hogy szabadok legyünk. Tudnod kell, hogy amint Ő van, úgy vagyunk mi is e világon, vagyis az ördögöt a lábunk
alá kell helyezni, és ott kell tartani, rajta kell taposni. Az áldásokat hitben kell elvenni, amit ugyanis nem érdemeltünk
ki.
Az
egyik gyökér problémát fogjuk tárgyalni hamarosan, a problémák legmélyebb
gyökerét, ami oda vezethető vissza, hogy a keresztényeknek fogalmuk nincs arról, hogy
mi végeződött
el a kereszten. Egy pár hetet erről fogunk beszélni, hogy mi az, amit mondott, és
mi az, amit nem mondott a levelében Pál. Ez segíteni fog nekünk, ha tovább gondoljuk
ezeket, és ezt az útvonalat fogjuk követni.
Sok
keresztény meg fog botránkozni, de ez csak azt fogja jelenteni, hogy nem fogadják el az
Úrnak a munkáját, ami elvégeztetett. Hozzá
kell tenniük a saját cselekedeteiket, de nincs mit hozzátenni, mert tökéletes munka volt.
A
legdicsőségesebb év előtt állunk, amit
valaha éltünk, mert ha ezzel a gyökér gonddal elbánunk, a kárhoztatással, mint az
életünk gyökerével, akkor felszabadulunk. A
mentalitásunkban, a gondolkodásunkban kell
megváltozni. Azért lesz ez jó, mert ezek néha el vannak rejtve, a mélységekben
vannak, és ki kell ezeket onnan venni.
Mivel
Isten az egészet elvégezte a Krisztusban,
ezért ma megemlékezünk erről, Úrvacsorát veszünk. Nagyon erős a gyógyító kenet,
ha az ember ebből a kárhoztatás felhőből ki tud jönni, akkor nagyon könnyű elfogadni azt, amiért jöttünk Isten
elé. Ha le tudod győzni ezt a gondolkodást, hogy nem vagy elég jó ahhoz, hogy…!
Senki nem elég jó hozzá. Mindenkire ez az igazság. Sorolhatnék neveket is, de nem
teszem.
Folytatjuk
a dicséretet, és az Úr asztalánál veszünk közösséget
a kenyérrel és a borral, az Úr testével és vérével. Az Úrvacsora többet fog neked
jelenteni, mint valaha, mert Ő valóban elvégezte a teljes megváltásunkat.
Az
Úr az emlékezetembe hozta, hogy Kenneth Hagin mindig a térdén imádkozva mondta el az
imáit, és épp megint a térdén volt, és
valamivel kapcsolatban a megtérését imádkozta, az Úr azt mondta neki, hogy keljél már fel onnan, és ne viselkedjél így!
Olvashatjátok ezt a könyvébe.
Mert
ez nem az alázat, hanem az Úr Jézus vérének a megbecstelenítése,
és a kereszt munkájának a nem elismerése! Nem kell így viselkednünk, fel kell hagyni
ezzel, ez a kevélység lenne. Mert tudd meg, hogy Isten fia vagy, papok és királyok vagyunk Istennek. Szellemi
házat épít Isten, és mi már most élő kövei
vagyunk, és a mi lakcímünk a Sion hegye.
Sion
hegyéhez tartozunk, Isten Gyülekezetéhez, most. Sion hegye a Gyülekezet, már most
Sion hegyéhez tartozunk. Nem majd, ha odaérünk, hanem most, itt a földön. Nem kell
ostobán viselkednünk, hanem fel kell kelnünk.
Ez
a szó, ami neked szól, mert Isten nem szereti, Isten fiakat akar magának. Krisztus teljességével
ékeskedő kornak mértékére eljutott fiakat
akar magának. És az ördög pedig le van fegyverezve. Az ördög a törvényt szokta előhozni,
hogy téged fejbe verjen, és neked a törvény a szívedre van írva. Isten a szíved belsejébe helyezte az Ő törvényeit.
Nincs szükséged az ördögre, hogy ő felolvassa neked, hogy mi van megírva.
Álljunk
fel, az Urat fogjuk most emlékezetünkbe idézni, mert amit most teszünk, ennek jelentősége
van. A kenyér, amit magunkhoz veszünk, az, az Ő megtört
teste, és a testben kellett, hogy megcselekedje. Nem jöhetett el szellemi
Istenként, testben kellett eljönnie. Egy hústestet
kellett, hogy magára öltsön, hogy a megváltásunkat
elvégezhesse, és oda kellett adnia az Ő testét áldozatul a világ bűneiért. Ezt megértjük
ma jobban, mint valaha.
Uram,
erre emlékezünk és ezt a kenyeret most
magunkhoz vesszük és emlékezünk, hogy ez el lett végezve. Áldunk téged Uram. Ámen!
Nekünk
nem volt szövetségünk, mert mi pogányok voltunk, a zsidóknak volt szövetségük. De
azon az estén azt mondta Jézus, hogy ezt igyátok
az én emlékezetemre, mert ez az én vérem, amely sokakért kiontatik a bűnök
bocsánatára. Az Úr Jézus Krisztusunk kiontott vérére emlékezünk most, amely értünk ontatott, mert mi Őbenne voltunk, vele
meghaltunk, és vele feltámadtunk.
Mikor
összegyülekezünk, Őreá emlékezünk. Ezt cselekedjük, meghagyta nekünk. Az Ő drága
kiontott vére értünk ontatott, és minket helyettesített ebben a megváltásban. Ezért számunkra nincs már ítélet, néki adunk
minden dicsőséget, az Ő kiontott véréért. Hálát adunk Istennek. Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./