2011.12.20.
Felhívás!
Kedves Hittestvérek! Szíves elnézéseteket kérjük, de munkatorlódás
miatt elfelejtettük ide feltenni
a december 11-i tanítást, ami egyébként a Lev-listán időben kiment. De ennek elejét
vehetitek!
Amennyiben e-mailben, doc formátumban szeretnétek megkapni Jim Sanders tanításait
a postaládátokba, akkor iratkozzatok fel a Lev-listánkra a
következő oldal bal alsó sarkában:
http://lev-lista.hu/?p=listpage&l=ksze-tanitas
vagy írjatok nekünk és segítünk ebben.
De az Archívumból is letölthetitek azokat, ide kattintva: http://lev-lista.hu/arch/arch.ph?l=ksze-tanitas
Tehát több úton is hozzáférhető az "eledel"! Bővebb info: http://www.freeweb.hu/bekevar/ksze-tanitas.htm
KEGYELEM 4.
Feljegyzés
Jim Sanders tanításából
2011. december 11.
Ha
az ember belekerül ebbe a csodálatos jelenlétbe,
egész nap szeretne benne lenni. Óriási gyógyító kenetek vannak, az egyik a nyakban,
forgassa meg a nyakát, aki ma ebből szeretne meggyógyulni. Óriási gyógyító kenet
van a szívben és a vesében is.
Zsoltár 130/4 Hiszen nálad van a bocsánat, hogy
féljenek téged!
A
kegyelemről szól a tanítássor, amivel időzünk az utóbbi hetekben. A Mindenhatónak
a szándéka, hogy az elkövetkezendő időkben is, a kegyelemről tanítson majd minket.
Az elkövetkezendő korszakokban is, mert nagyon
sok minden van, amiről nincs még ismeretünk, kijelentésünk, amit nem tudunk.
Ezért
a drága, régebbi szentjeinknek a türelmét kell majd kérnünk, mert keresztül kell
majd mennünk olyan tanításokon, amelyet ők már esetleg hallottak. Az alapoktól meg kell tanulnunk, hogy mi a kegyelem,
hogyan kell áradni benne, miként kell együttműködni azzal az életünkben. Ámen!
Tehát
ezen az úton elindultunk, és nem akarok visszafordulni, mindegy, hogy más keresztények
mit mondanak. A héten volt alkalmunk látni, találkozni velük egy temetésen, és
visszaemlékszem, hogy volt rá idő, amikor én is ennyire összezavart voltam, mint ők
ott.
Ezért
bizony, segítségünkre van, ha az igei alapokat
megértjük. Az, az, első lépés. A kiinduló Igénk az:
Apostolok Csel. 4/33 És az apostolok nagy erővel
tesznek vala bizonyságot az Úr Jézus feltámadásáról; és nagy kegyelem volt
mindnyájukon.
Ugye
tudjuk azt, hogy Jézus él, Jézus feltámadt, és a feltámadt Jézus üzenete a miénk. Nem egy megöregedett régi,
rideg vallásosságról van itt szó, hanem amit
látnunk kell, hogy nagy kegyelem volt mindnyájukon.
Istennek
ez a jelenléte, ami ma is itt van közöttünk,
ez jelenti az Ő kegyelmét, és a még nagyobb kegyelmét. Megnéztük a Bibliában
azokat a ‘nagyokat’, akikről olvashattuk, hogy felettük Istennek kegyelme volt.
Efézus 1/6 Kegyelme dicsőségének magasztalására,
amellyel megajándékozott minket ama Szerelmesben,
7. Akiben van a mi megváltásunk az Ő vére által,
a bűnöknek eltörlése az Ő kegyelmének gazdagsága szerint.
Az
Ő dicsősége és kegyelme, az Ő magasztos, nagyságos mivolta, amelynek a magasztalására van a mi elhívásunk, és ez oly
hatalmas, hogy az elkövetkezendő időkben is Isten elkötelezte magát, hogy kijelenti nekünk az Ő kegyelmét.
Folytatódik
ez a kegyelem a 2/4-ben:
Efézus 2/4 De az Isten gazdag lévén
irgalmasságban, az Ő nagy szerelméből, mellyel minket szeretett,
Mindezt
az Ő nagy szerelméből tette, amellyel minket
szeretett. A világot, az Ő szerelmével fogjuk megnyerni, és sehogy másként! Egy muszlim
hitűvel volt alkalmam beszélgetni a héten, és átölelni őt a temetésen, azzal a
szerelemmel, ahogy az Úr, őt szereti. És ez a szerelem fogja megnyerni a világot, ha érzik ezt az erős szerelmét az Úrnak.
A
szívemet jobban foglalkoztatta az, hogy őt megnyerni az Úrnak, mint megnyerni azokat,
akiknek tele a szívük keménységgel, vallásossággal, mert ellenálló, kevély
szívvel álltak ott, hallgatva Isten Igéjét.
El fogom ma magyarázni a két
nagy akadályt, a kegyelemnek a gyilkosát, a kevélységet
és a félelmeket. Amikor felfuvalkodott, és kevély a szíve az embereknek, az akadálya a
gyógyulásuknak, vagy ha tele vannak félelemmel.
Ez a két gyilkosa van Isten kegyelmének.
5. Minket, kik meg voltunk halva a vétkek miatt,
megelevenített együtt a Krisztussal, kegyelemből tartattatok meg!
6. És vele együtt feltámasztott és vele együtt
ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban:
7. Hogy megmutassa a következendő időkben az Ő
kegyelmének felséges gazdagságát hozzánk
való jóságából a Krisztus Jézusban.
Ugye
dicsérhetjük ezért Őt, hogy az elkövetkezendő
időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát hivatott felénk, irányunkba
megmutatni. El sem tudjuk képzelni, hogy ez milyen mértékű, ezért itt az idő, hogy
elkezdjünk kijelentéseket fogadni erről a
szívünkbe.
Pál
azt kérdezte Jesse Duplantistől, hogy vajon az én Evangéliumomat hirdetitek-e ott
lent? Azt kérdezi majd, hogy az én Evangéliumomat hirdeted-e?
Pál
leírta ezeket a leveleit 50 évvel azelőtt,
mint ahogy János levele íródott volna, ahol leíródik az a sor is, hogy valljátok meg
bűneiteket. Az az 1. fejezet az I. Jánosban a zsidóknak
íródott, ők voltak azok az egyedüliek, akiknek a bűneiket
meg kellett vallani.
És
el fogom magyarázni az Írások alapján, hogy minket, pogányokat és a zsidókat Isten eggyé szerkesztett. És ha igazán bele lettél
merítve, alámerítve a vallásosságba, akkor igen nehéz megemészteni Isten kegyelmét. Az embert egy nagy
döbbenet éri, szinte hihetetlennek tarja Istennek ezt a nagy kegyelmét, amit nekünk
adott.
8. Mert kegyelemből tartattatok meg hit által, és
ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez.
Vagyis
kegyelemből tartattunk meg, hit által, és ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez. A következendő időkben is az Ő kegyelmét fogja megmutatni nekünk, és mindezt az
Ő szerelméből teszi. És az nagyon lényeges, és fő dolog, hogy mindannyiunkat elfogadott abban a Szerelmesben.
Az
Ő jelenléte, amelyet felénk kinyilvánít, az Ő közösségéből
fakad, hogy kapcsolatunk van vele, és nem
vallásosságból jön. És megismerhetjük Őt. Lehetséges, hogy egész életedben
gyülekezetbe járó voltál, és nem ismered Őt.
Nem
keresztségekről, vallásosságról, alaptanokról van tehát szó, hanem arról van szó
pontosan, hogy újonnan születtél-e, és ismered-e Jézust, az Urat!? Nagyon furcsa ez a
vallásos gondolkodásúaknak, mert azt mondják, hogy ugyan? Kicsoda ismerhetné Istent?
Igenis megismerheted Őt, mert Jézus pontosan
ezért jött, hogy személyesen megismerhesd Őt.
Egyedül
és kizárólag Isten kegyelméből vagy ma itt, hogy Ő megnyitotta a szemedet erre, és megengedte, hogy meglásd azt, amit Jézus tett érted, és kegyelemből tartott meg
téged is.
Az
a csodálatos ebben, hogy ha ma először vagy itt, és elveszettként vagy itt, a mai
napon befogadhatod ezt az örök életet, és az
örökkévalóságban, kegyelemben
részesültél ez alapján, és ez izgalmas örömhír.
A
vallásosság ezt az igazságot, teljességgel elutasítja. Én magam is ebben a
vallásosságban, a hagyományok őrzésében, ápolásában éltem 33 évet, és nem
voltam újjászületve.
Hagin
könyveket olvasva is megláthatod, hogy vele is ugyanez megtörtént, vallásos volt,
gyakorolta a vallását, és a pokol kapujáig
jutott le három alkalommal, mielőtt újjászületett. Tehát nem arról van szó, hogy
melyik gyülekezethez tartozol, hanem a Jézushoz
tartozol.
Nincs
ilyen, hogy a ‘gyülekezet’, amely üdvözítene, mert a mennyben sincs olyan, hogy a
‘gyülekezet’, mert ennek a gyülekezeti korszaknak, hamarosan a végére érkezünk,
ez lezárul.
Soha
többé ez így nem létezik majd. Sion hegyéhez
tartozók leszünk, és minden egyes generációval és időkorszakkal együtt beilleszkedünk Istennek a hatalmas hadseregébe. Én nem akarok a hátsó sorban ülni
majd.
Tehát
az életünk nem abból áll, hogy mit szabad tenni és mit nem szabad, és
törvényekből, az életünket a bűnnel, a kárhoztatással, és a bűnmegvallásokkal
tölteni. Ugyanis így soha nem tudsz kikerülni az ítélet széke elől a
bíróságról.
A
hited soha nem fog így működni, mert kárhozat alatt leszel. De azt viszont értenünk
kell, hogy Krisztusban nincs kárhozat
számunkra, mindannyiunknak meg kell ezt érteni, és még közelebbi kapcsolatba kerülhetünk Ővele
kegyelem által.
Csodálatos
benne, hogy még közelebb kerülhetsz hozzá, mint azt gondoltad, hogy megeshet. Nagyobb kegyelem által, közelebb kerülsz Őhozzá.
Jézus
az éjszakákat végig imádkozta, és miután az imáját bevégezte, kiválasztotta a
tizenkét tanítványát. Ez a tizenkét
tanítvány közelebb kerülhetett az Úrhoz,
mint a sokaság. Ez kegyelemből történhetett meg velük, ugyanis kegyelemből
választotta ki őket az Úr, és nem a cselekedeteik alapján.
Ez
a tizenkettő, a választott, közelebb kerülhetett az Úrhoz, mint a sokaság, akik
Jézust körbe vették. Egy ennél is szűkebb kör, a három tanítvány, még közelebb kerülhetett az Úrhoz: Péter,
Jakab és János.
Olvashatjuk
a négy Evangéliumban, és nagyon sok olyan helyzet állt elő, amikor ők sokkal jobban
az Úr közelségében lehettek, míg a többiek távol voltak. És olyan dolgokat
engedett meg Isten nekik megélni és megtapasztalni, amely a többieknek nem adatott meg.
Amikor
Jairus házába ment, hogy a kislányát feltámassza a halálból, akkor mindenkinek
megparancsolta, hogy távozzanak a szobából, a szülőknek, a rokonoknak, csak a három tanítványát vitte be magával. Azt a
hármat engedte.
A
kérdés az, hogy vajon a többieket nem szerette-e? Azokat is szerette! De ezt a hármat kiválasztotta arra, hogy egy közelebbi közösségbe vigye be őket. Őket
vitte fel pl. az átalakulásoknál arra a magas hegyre, amikor színeváltozása volt az Úrnak, és megjelent
Mózes, és Illés abban a dicsőségködben.
Őket
választotta maga mellé, amikor a Gecsemáné kertben kellett imádkoznia. Ezt a hármat megengedte, hogy a közelségébe kerüljön. Vagyis vannak-e olyanok,
akik jobban közelségében vannak az Úrnak, mint mások.
Tehát
vannak-e olyanok, akik közelebb kerülnek az Úrhoz, míg mások csupán csak
üdvözültek? Vannak olyanok, akik az Ő kegyelméből, ahogy az megadatik nékik, részesei lehetnek olyan dolgoknak, amelyeknek
mások nem. Ez tehát a kegyelemnek egy magasabb
foka.
Láthatjuk
ezt a fokozatosságot, hogy a három olyan
közelségébe kerülhetett az Úrnak, ahová a tizenkettő sem, és megint egy másik
fokozata, hogy a tömeg sem kerülhetett olyan közel az Úrhoz, mint a tizenkettő.
És
efölött is volt egy, János. És meg fogjuk
nézni az ő közelségét az Úrhoz. Lapozzunk a János Evangéliumra:
János 20/2 Futa azért és méne Simon Péterhez és
ama másik tanítványhoz, akit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az Urat a
sírból, és nem tudjuk, hová tették Őt.
Amit
itt most látnunk kell, hogy „az a másik tanítvány, akit Jézus szeret vala”. Ki
az, aki írja ezt? Ezt a könyvet János írja, aki saját magára hivatkozik.
Egy másik fordításban: Jézus
kedvenc tanítványához futott – úgy hivatkozik magára. Vagy legkedvesebb tanítványához…
21/20 Péter pedig megfordulván, látja, hogy követi
az a tanítvány, akit szeret vala Jézus, ki nyugodott is ama vacsora közben az Ő
kebelén és mondá: Uram! Ki az, aki elárul téged?
Nézzük
csak, ahogy Péter megfordult, látja, hogy ki követi? Az a tanítvány, akit Jézus
szeret, aki a legkedvesebb tanítványa.
Megláttad-e, amit szeretnék? Vagyis János élvezhette a közelségét ennek a kapcsolatnak sokkal közelebb, mint a másik
kettő.
Sőt
még azt is megengedi az Írás, hogy megláthassuk Jánost, ahogy az utolsó vacsoránál
Jézusnak a kebelére hajtja a fejét. Ez azt hiszem az a közelség, aminél már nincs közelebbi. Nem
székeken ültek annak idején, hanem szokás szerint a földön ülve ünnepeltek.
Látjuk
azután azt az időt, amikor Jézust katonák követik, és üldözik, és Péter ezt
félelmében csak távolból nézte és szemlélte. János viszont egész közelségében követte Jézust végig. János
volt mindvégig ott, ahol Jézust kigúnyolták. János volt az egyetlen, aki ott állt a kereszt lábánál az
asszonyokkal, akik sírtak.
Ezért
Jézus, mielőtt az utolsó lélegzetét kilehelte volna, lenézett a keresztről, és azt
mondta, hogy asszony, ímé a te fiad, és Jánosra
mutatott. Jánosnak pedig azt mondta, hogy ímé a te anyád. Alapvetően ezzel Jézus
megkérte Jánost, hogy viseljen gondot anyjáról,
mintha saját anyja lenne.
Jelenti-e
azt, hogy igen nagy közelség volt köztük?
Befogadta a saját házába ezután, és úgy tekintette, mint a saját édesanyját.
János nemcsak, hogy közel volt, hanem még
közelebb volt, mint az a másik két tanítvány és mind a tizenkettő.
Azután
megint egy másik kép, amikor Péter és János a sírbolthoz futnak. Péter egy kicsit
összezavarodott volt, hogy mi történt, de János azonnal hitt. János azonnal elhitte, amit az Úrról hallott, és amit
az Úr mondott neki. János volt tehát az egyetlen,
aki mindvégig nyomon követte az Urat.
Ott
volt az Utolsó vacsoránál, ott volt a kereszt lábánál, ott volt a sírboltnál, és ő volt az első, aki hitte a feltámadás hírét. Ő volt, aki mindvégig ott
volt. Mutatja-e ez az ő szeretetét az ő
Mestere és Ura iránt?
Úgy
hiszem, hogy ez a te szívedet is fel fogja buzdítani, hogy te is szeretnél nagyobb
kegyelmet az életedre, mint amit eddig tapasztaltál, és szeretnénk olyannak részese
lenni, mint amit a többiek nem mondhatnak el, hogy közelségében részesei voltak az Úrnak, és amelyek fontosak az
Úrnak. És ezt csak kegyelemből fogod
megkapni.
És
ezért volt az, hogy János még több kegyelmet
nyert el az Úrtól. Azt is tudjuk, hogy Jánosról később azt a nevet szólták,
hogy a ‘szeretet apostola’. János 1. levele egészében a szeretetről szól.
Tudjuk
jól, hogy a hit szeretet által működik.
Tudjuk, hogy minden szeretet által működik. Isten a szeretet! Nem úgy hivatkozunk Istenre, hogy
Istennél van szeretet, hanem Ő maga a szeretet. A
szeretet pedig győzedelmeskedik.
Ugye
az emberek kerülhetnek az Úr közelségébe? Nem mondjuk ezért senkinek, hogy ilyen
közelségébe már nem mehetsz az Úrnak. De neked kell saját magadnak ezt kívánni, akarni. És akik Őt jobban szeretik,
jobban elkötelezettek, ők hajlandók arra,
hogy még nagyobb távolságot megtegyenek az Úrral
együtt.
Sehol
nem olvassuk azt az Írásokban, hogy valakinek azt mondta volna az Úr, hogy velem már
ilyen közelségbe nem kerülhetsz. Az emberekben, saját magukban vannak olyan akadályok, amelyek megakadályozzák őket abban,
hogy az Úrhoz annál közelebb kerülhessenek. És ebből kettőt fogunk tárgyalni.
Jakab 4/6 De majd nagyobb kegyelmet ád; ezért
mondja: Az Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmet ád.
Kinek
ad nagyobb kegyelmet? Az alázatosnak. Isten
pedig a kevélyeknek ellenáll. Ez az egyik
akadálya annak, hogy az emberek közel kerülhessenek az Úrhoz. A kevélység az első. A második ilyen akadály a
félelem. A két fő akadály tehát, az egyik
a kevélység, a másik a félelem.
Bárkiről
legyen szó, akár a másikról, akár magadról, ez így igaz. Ez az, ami távolságban tartja az embereket az Úrtól. Ez
az, ami megakadályozza az embereket abban, hogy
még közelebb, és még közelebb kerülhessenek az Úrhoz. A kevélység és a félelem.
A
jó ezzel kapcsolatban, hogy mind a kettő legyőzhető
szeretettel. A szeretet segíthet abban, hogy azt az igen ostoba kevélységet levethesd, és megalázd magad. Mi
az, amit a szeretet tesz a félelemmel? A
tökéletes, a teljes szeretet kiűzi a félelmeket.
A
kevélység pedig egy távolságtartást, egy
hidegséget, egy ridegséget hoz a másikkal szemben. Kényelmetlenül kezded magad
érezni. Miért ilyenek az emberek? Ostoba kevélység ez. Ezért NEM GYÓGYULNAK meg az
emberek, ez a LEGFŐBB OK ÁLTALÁBAN AZ AKADÁLYOK KÖZÖTT!
A
kevélységet nehezen engedik el az emberek, mert akkor úgy érzik, hogy azt gondolják
róluk az emberek, hogy akaratgyengék, vagy gyengék. Vagy esetleg azt gondolják, hogy
túlontúl rájuk vagyok utalva, és utána jönnek a félelmek, hogy túl közel engedtem
magamhoz a másikat és most megsértett, és ezért félek attól, hogy újra a
közelségébe kerüljek.
Helyénvaló-e
az, hogy féljünk attól, hogy közelségbe kerülünk? Tudjuk, hogy a félelem az ördögtől van. Ha az ördögtől van,
akkor annak semmi helyet nem szabad adnunk. Az, hogy a másik
megsebzett, az egyébként is csak a te hibád, mert a teljes szívedet nem helyezheted
bele a másikba.
Mert
Jézus és Isten
kell, hogy azt a helyet bírja a szívedben,
senki más. Még ha édesapád, édesanyád is elhagyna, vagy a barátaid elhagynának,
vagy a gyermekeid elhagynának, vagy ha a kutyád elhagyna, az Úr akkor is magához
fogad.
Nem
azt mondom, hogy nem fogsz ilyenkor érezni semmit, de nem fogsz szétesni, és nem fogsz
ebben tönkremenni, mert ha látod, hogy Ő veled
van abban, akkor bármin képes vagy keresztülmenni.
Ezért soha ne mond azt, hogy XY nélkül nem boldogulok.
Az
élet rövid. Hányan éltek már háromszáz éve itt a földön? Ha képes lennél a
világegyetemből, a szellemi birodalmon keresztül lenézni a földre, akkor azt
látnád, hogy milliók távoznak el a földi birodalomból, ebben a percben is.
Hiszen
szellemi lények vagyunk és a testben csak élünk egy ideig, a fizikai halál
pillanatában elhagyjuk a testet. Angyalok vesznek minket fel, és elvisznek minket
valahová. Millió számra vannak naponta az érkezések,
ezek a születések a földre. Vagyis a földet úgy is tekinthetjük, mint egy nagy
repteret, beköltözések és kiköltözések vannak nap, mint nap.
Ha
olyan valaki távozik el, aki hozzánk közel állt, akkor az igen erőteljesen érinti az
embert. Egy temetésre az emberek micsoda érzelmekkel jönnek, bennük van a kevélység,
a ridegség, a hidegség, a másik lenézése.
Egyszer
egy jó tanácsot kaptam, hogy bármit tehetsz egy temetésen, csak ne nagyon mosolyogj
és ne nevetgessél. Nagyon szomorú arccal jönnek oda az emberek, barátok, rokonok,
ismerősök, akiknek üdvösségre van
szükségük.
A
mi gyülekezetünk tagjaira nézve, amikor valaki eltávozott, akkor nem elvesztettük őt. Megtiszteljük az illetőt,
megtiszteljük a jelenlétünkkel, visszaemlékezünk
az életére. Fent olyasmi ez, mint valami gyülekező, ők már fent vannak, mi pedig
majd utánuk megyünk, vagy az elragadtatással, vagy ha az Úr még nem jön vissza,
akkor mi magunk is úgy megyünk majd utánuk.
Olyan,
mintha tegnap történt volna. Ott nincs fájdalom, nincs szenvedés, nincs többé
halál. Tehát, amikor magadat azért tartod távol a másiktól, mert félsz, hogy újra
megsért, és ezt még ötvözöd további félelmekkel, meg kevélységgel, az mind az
ördögtől van. Azt hozza neked, hogy visszahúzódó
leszel, és bizonytalanná válsz.
Láttam
az emberekben, olyan mértékig ezt a kevélységet,
hogy még az üdvösségüket is visszautasítják. Lehet, ha ilyen nagy fekete
papi ruhába öltöztem volna, és egy félméteres keresztet a nyakamba teszek, akkor
jobban fogadtak volna.
Csehszlovákiában
is mondták nekem, hogy emiatt nagyon sokan csalódtak bennem. Elmondta az illető, hogy
mit hiányolt rólam - a nagy fekete öltözéket, és a nagy keresztet a nyakamból.
Péterrel
mi történt a csodálatos nagy halfogásnál? Előtte egész éjjel halászott, nem
fogott semmit, és amikor az Úr mondta, akkor kihelyezte a hálóját, és bőséges volt
a halfogás. Utána ment az Úrhoz, letérdelt és mondta, hogy távozz tőlem Uram, mert
én egy bűnös ember vagyok. Akkor mondta ezt, amikor már áldott lett.
Két
gondolat itt: ugye az egyik az, hogy Isten jósága
az, ami minket, bűnösöket megtérésre
indít. János pedig végig az Úr kebelén
tartva hajtotta a fejét. Nem volt benne a bűntudat érzése.
Sok
évvel ezelőtt volt, hogy Hong-Kongban evangelizáltam… Ha gondolod, hogy itt
zsúfoltak a metrók és az aluljárók, akkor ott nézd meg, hogy mi van? Be volt az
ember zsúfoltan nyomva, mint a szendvics közé. Tehát úgy benyomnak a helyedre, hogy
nincs lehetőséged, hogy kimenj. Igazi zsúfoltság.
Bementem
a McDonald’s-ba, hogy ott majd valamit eszem. Ahogy ott álltam a sorba - ott is
szörnyű volt az étel - valaki jött mögöttem és rám tette a fejét és ott aludt
egyet rajtam. Tehát megszokták ezt az egész szoros testközelséget, és semmiféle gátlásuk,
zavartságuk nem volt ezzel kapcsolatban.
Ahogy
János a fejét Jézus kebelére hajtotta,
gondolta magában, hogy biztos a többiek és ezt kívánnák, csak nem jönnek. De nem
minden tanítvány tette ezt. Isten kegyelmet ad az alázatosnak. A börtönből ki kell
szabadulnunk.
A
másik embernek a problémája az, hogy pontosan olyan ember ő is, mint te, és amikor
összezavart helyzetek jönnek, akkor elhagyjuk egymást. De Isten szeretete által képes
vagy őt továbbra is szeretni. Biztos nem azt fogod szeretni, amit tett az illető, de
sérelmeknek és félelemnek nem szabad lenne maradni a szívedben, egy ilyen eset után.
Visszakerülni
Isten kegyelmébe, ez azt jelenti, hogy Isten jelenlétébe
kerültél vissza. Isten utána olyan dolgokkal fog megáldani, - gyarapodással,
mindazzal, amiben neked örömöd telik. Ha viszont nincs közösséged az Úrral, akkor nagyon nehézkes örömmel venni az élet dolgait.
Hiába
van új lambéria, vagy szépíted az otthonodat, nincs benne, az örömöd, ha nem az Úr
közösségében van az. Ha felállítjuk a gyönyörű karácsonyfánkat, és nincs
senki, aki velünk örvendezne ebben, akkor az
nem hoz nekünk sem örömet.
Tehát,
amikor képesek vagyunk arra, hogy másokkal közösségben az ő örömükben részt vehessünk, akkor az egy ajándék. Ez az épület is egy ajándék az Ő
közösségéből, hogy közösségben lehessünk egymással, és azt örömmel tehessük,
és soha nem szabad erről a figyelmünket elvenni.
Meg
kell ezt köszönni az Úrnak, hogy: Uram köszönöm, hogy ez a te kegyelmedből van,
hogy én veled lehetek! És az Ő kegyelme örökkévaló. Ha mi részesei lehetünk
ennek, akkor részesei vagyunk örökre.
Ezek
a történetek, amelyeket beszélünk az Újszövetségből, ezek ott lesznek örökre.
Sőt azt is mondom nektek, hogy az Apostolok cselekedeteinek fejezeteit még ma is
írják. Kérdés az, hogy van-e időd az Úrra,
ebben az igen rövidke, hajszálnyi kis életben?
Akarsz-e
közelebb kerülni
hozzá? Be akarsz-e jönni? Teljesen tőled
függ. Akarsz-e részese lenni ennek? Vagy pedig
a sokaság távolságában akarsz az Úrral lenni?
Ugye,
látjuk a sokaságot, látjuk a tizenkettőt és látjuk azt a hármat. Amikor visszajött az Úr a megdicsőült
testében, akkor ötszáz embernek jelent meg.
Ha szívünk benne van, akkor nekünk az Úr biztos, hogy többet fog adni.
János I. 4/17 Azzal lett teljessé a szeretet
közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert amint Ő van, úgy vagyunk
mi is e világban.
Tehát
ez a bizodalom, pont az ellentétje annak, mint
amikor félszeg vagy.
18. A szeretetben nincs félelem; sőt a teljes
szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár; aki pedig fél, nem lett
teljessé a szeretetben.
A
szeretetben nincs helye a félelemnek. Nem fél
az ember attól, hogy visszautasítják, nem fél attól, hogy kizárják, kiközösítik,
vagy ezt-azt mondanak, mert az Úr veled van,
és ezért rendben leszel. Mi lesz ekkor, és mi lesz akkor? Ez mind rendben van az
életünkben.
De
ha az ember visszahúzódik, és elkezd
távolabb húzódni és félelemmel, kevélységgel telíti azt, akkor az kizár minket sok jó dologból, a közösségének
a gazdagságából, és levág minket az Ő
kegyelméről.
A
teljes szeretet kizárja, kiűzi a
félelmeket. Ugyanis a félelem gyötrelemmel jár, és aki gyötrelemben van, az sok
mindenből kimarad. Mindenki élvezi az életet,
te pedig depresszióban vagy és az élet egyszerűen elmegy melletted.
Aki
tele lett a szeretettel, teljes lett a
szeretettel, ott nem marad helye a félelemnek, mert a szeretet kiűzi a félelmet. Ugye,
egyre jobban értitek a kegyelmet.
Efézus 2/11 Annakokáért emlékezzetek meg arról,
hogy egykor ti a testben pogányok, kiket körülmetéletleneknek mondtak a
körülmetéltek, akik azért nevezik így magukat, mert testük emberkéz által lett
körülmetélve,
12. Hogy ti, mondom, abban az időben Krisztus
nélkül valók voltatok, Izrael közösségétől idegenek, és az ígéret
szövetségeitől távolvalók, reménységetek nem volt, és Isten nélkül valók
voltatok e világon;
Egy
ideje már mondom azt nektek, hogy mi soha nem
tartoztunk a zsidó törvények alá, de most
azonban nem erről akarok beszélni. De mi Krisztustól távolvalók voltunk, mi voltunk a
körülmetéletlenség, mi voltunk a pogányok.
Nem volt kapcsolatunk, nem volt közösségünk, nem
volt szövetségünk. Körülmetéletlenek
voltunk, nem volt ezért reménységünk Istennel.
Nagyon
sok olyan [téves] tanítás van a keresztény körökben, hogy a törvény és a
törvény átka… De mi soha nem voltunk a
törvény alatt! Pál elmagyarázza nekik, hogy a zsidók kaptak megváltást a törvény átka alól, mert ők
voltak a törvény alatt.
Mi
egyszerűen csak elveszettek voltunk,
szövetség nélkül valók voltunk, elkülönültek voltunk Isten kegyelmétől,
távolvalók voltunk. A zsidók voltak egyedüliek, akiknek volt lehetőségük arra, hogy
megtartassanak az Ószövetségben.
13. Most pedig a Krisztus Jézusban ti, kik egykor
távol voltatok, közel valókká lettetek a Krisztus vére által.
A
szent vér által történt, hogy közel
valókká lettünk.
14. Mert Ő a mi békességünk, aki eggyé tette mind
a két nemzetséget, és lerontotta a közbevetett választófalat.
Az
ellenségeskedés választófalát lerontotta az
Úr. Vagyis többé nem vagyunk háborúzásban Istennel. Nem ellenségek vagyunk, ugyanis
volt egy fal Isten és köztünk, ezen kívül
még szövetségünk sem volt, nem volt megigazult állásunk.
És
semmit nem tudott volna Isten elfogadni, amit mi tudtunk volna mutatni a
megigazultságunkért. Nem volt semmilyen
reménységünk arra, hogy valaha is helyrejön a kapcsolatunk Istennel. Ezért
kellett a Jézus Krisztus véráldozatát
bemutatni, hogy ez a választófal leomoljon.
Az a fal, ami Isten és köztünk állt.
15. Az ellenségeskedést az Ő testében, a
parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölte; hogy Önmagában ama kettőt
egy új emberré teremtse békességet szerezvén;
Azt
mondja a fordítás, hogy a kettőt eggyé tegye,
egy új emberré. A szövetségben lévő
népet, és azt a népet, aki szövetség nélkül
való volt. A parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölte. Vagyis a törvény megsemmisíttetett a zsidók számára
is. Rendeletekben, és parancsolatokban, előírásokban, útmutatásokban történtek
ezek az tanácsai Istennek, a törvényben.
16. És hogy megbékéltesse az Istennel mind a
kettőt, egy testben a keresztfa által, megölvén ezen az ellenségeskedést
Önmagában.
Azt
mondja, hogy megölte Krisztusban ezt az ellenségeskedést Isten, vagyis megölte,
meggyilkolta a törvényt. Ezért az Újszövetség nem megsemmisíti a mózesi
törvényeket. És az emberek kérdezik, hogy akkor a Mindenható Isten nem tartja meg a
törvényt? Másról van szó, az Ő természete
került az emberbe.
Az
Ő örök élete került az emberbe. A ZOÉ, az isteni fajta élet került az emberbe.
Tehát nem külső parancsolatokból engedelmeskedünk a törvénynek, hanem a belső természetünk részévé vált, hogy úgy cselekszünk.
Más szóval az Igének a cselekvői
lettünk, és nem engedelmeskedői a törvénynek!
Tehát a parancsolatokban, az útmutatásokban, a rendeletekben ellenünk szóló kézírást eltörölte az útból, és új teremtésekké lettünk, Istennek a
természetével, örök életével, szeretetével elplántálva a szívünkben.
17. És eljövén, békességet hirdetett néktek, a
távol valóknak és a közel valóknak.
Tehát
egyszer és mindenkorra közel valóvá
lettél.
18. Mert Őáltala van menetelünk mindkettőnknek egy
Szellemben az Atyához.
Nézd
meg, mit mond? Mindkettőnek odajárulása van
az Atyához. Ki a mindkettő? A körülmetéltek,
és a körülmetéletlenek. Azok, akik a
törvény alatt valók voltak, és azok, akik a törvény nélkül valók voltak. A zsidók és a pogányok.
Mindketten
odajárulhatnak, azok, akiknek szövetségük volt, és azok, akik szövetség nélkül
valók voltak. Annyira tiszta ez a számomra, és ha valakinél nincs ez a vakság, amit a
vallásosság hoz, akkor ezt látja.
19. Azért immár nem vagytok idegenek és
jövevények, hanem polgártársai a szenteknek és háza népe az Istennek.
Tehát
nem vendégek, nem jövevények, és nem senkik vagyunk, hanem polgártársak, házon belüliek lettünk, és a kegyelem által
van odajárulásunk az Atya, a Fiú és a Szent Szellem színe elé. És kegyelem által
van odajárulásunk, hozzáférésünk, közösségünk
az atyafiakkal.
Efézus 3/11 Az örök korokban előzetesen tett
elhatározása szerint, amelyet megcselekedett a Krisztus Jézusban, a mi Urunkban:
12. Akiben van a mi bátorságunk és bizodalommal
való menetelünk Istenhez az Őbenne való hit által.
Bátorságunk,
és odamenetelünk van az Atyához. És János volt az a tanítvány, aki ezt az igen
magasan túlszárnyaló kegyelmet
megtapasztalhatta. Nagyobb kegyelemben részesülhetett, mint a sokaság, vagy a tizenkét
tanítvány.
Olyannyira,
hogy amikor Jézus a feltámadását követően a megdicsőült testét felöltve
megjelent a tanítványoknak, és megjelentette Péternek, hogy miként kell, hogy
meghaljon – ekkor mondta Péternek, hogy legeltesd az én nyájamat – Péter
odafordult a kedvenchez és azt mondta, hogy mi a helyzet azzal a kedvenccel, akit úgy
szeretsz?
János
nem foglalkozott akkor ezzel – nekem rendben lesz a dolgom, mert én az a tanítvány
vagyok, akit Jézus szeret. Ezt most mondja mindenki: Én vagyok az, akit Jézus szeret!
Így
lehet még több kegyelmet nyerni. – Igen, az én vagyok, engem szeret Jézus! Nem
kevélységből tette János, vagy ki, ha én nem, és nem is szégyellte ezt.
János járt olyan helyeken, ahol senki más, mert nem
félt attól, hogy mi lesz, ha meghal.
Jézus
kihallgatása során is ott volt végig vele, tudták, hogy ő kicsoda. Ott állt a
kereszt lábánál, ott sem félt attól, hogy
esetleg vele mi történik, nem foglalkozott vele, mert a beteljesedett szeretet kiűzi a félelmeket, az bátorrá teszi az embert.
Későbbiekben
megpróbálták őt megölni, és még olajban sem tudták megfőzni. Megpróbálták és
főzték őt olajban, és onnan is mosolyogva integetett, hogy én szeretlek benneteket,
bárcsak ti is újjá lennétek születve.
Ezek
után száműzték őt egy szigetre, és akkor
Isten a legnagyobb ajándékot adta az embereknek, elküldte a Jelenések könyvét általa. Miért van az, hogy a
szeretet soha nem vall kudarcot? Azért, mert
Isten maga a szeretet. Legyetek örömben, van
egy megvallásom számotokra, mert a kegyelemben részesedni
fogtok nagyobb mértékekben.
Álljatok
fel, és dicsérvén az Urat, mondjuk együtt: Mennyei
Atya Isten, hiszem a nagy szeretetet, amellyel engem szerettél, hiszem ezt. Hit által,
elfogadom ezt, és én szeretlek téged azért, mert először te szerettél engem. És
azt kívánom, hogy még közelebb kerülhessek hozzád, azt kívánom, hogy egy lehessek
azok közül, akik a még közelebbi együtt járást élvezhetik veled. És ez igen
drága és fontos neked. Nem mindenki kötelezi el magát erre a helyre, én hit által
kinyúlok ezért, hit által közelebb megyek hozzád. Azt mondtad, te is közelebb jössz
énhozzám, és ezt hiszem. Kérek Tőled még több kegyelmet, nagyobb kegyelmet, hogy
még közelebb lehessek hozzád. Jobban szolgálhassalak és még jobban megismerhesselek,
a Jézus nevében! Ámen!
A
szívünkkel lehet így kinyúlni az Úr
felé. Ez egy döbbenetes kenet a mai napon, úgyhogy úgy gyertek a szívetekben előre,
hogy befogadjátok, amit az Úr készít!
Dicsőség az Úrnak!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./