2011.09.25.
NEM ISTEN TESZ BETEGGÉ!
Feljegyzés
Jim Sanders tanításából
2011. szeptember 04.
Egy
olyan tanítást szeretnék a mai napon előhozni számotokra, ami elsősorban lehet, hogy
nem kedvünkre való, amikor hallgatjuk, de mégis kell erről a témakörről szólnunk.
A címe az lehetne, hogy kérdések a gyógyulásról: Isten teszi-e betegekké az
embereket?
Amikor
azt vallják keresztények, hogy Isten teszi az embereket betegekké, akkor meg kell
néznünk azokat az igehelyeket, amit használnak, és előhoznak. Természetesen ilyenkor
csűrik, csavarják, félreértelmezik ezeket az igehelyeket.
Mindenképpen
megnézünk pár ilyen igehelyet, elsőként az Újszövetségből, majd az Ószövetségből
is, hogy mivel bizonyítják [tévesen] az ő igazukat.
Péter II. 3/15 És a mi Urunk hosszútűrését
üdvösségnek tartsátok; amiképpen a mi szeretett atyánkfia, Pál is írt néktek, a
néki adott bölcsesség szerint,
16. Szinte minden levelében,
amikor ezekről szól. Ezekben van néhány nehezen érthető dolog, amiket a tudatlanok
és állhatatlanok kiforgatnak, mint más Írásokat is, a maguk vesztére.
Péter itt Pál leveleiről ír, állítja, hogy bőségesen van azokban
bölcsesség, de mivel az emberek nem értik ezeket a leveleket teljesen, ezért kiforgatják.
Megnézzük, hogy a Bővített Bibliafordítás, az Amplified hogyan
tárja ezt elénk: Ahogy az összes többi
levelében is, most is szólt ő erről. Van néhány dolog Pálnak azokban a leveleiben,
amelyeket nehezen lehet megérteni, nem könnyű megérteni, melyeket a tudatlanok és
bizonytalankodók elferdítenek és félremagyaráznak az ő saját pusztulásukra, mint
ahogy az összes többi Írásokat is kiforgatják és félremagyarázzák,
félreértelmezik.
Létezhet tehát, hogy az Igéket félremagyarázva, torzítva, rosszul
értelmezve hozzuk elő. Jézus, amikor negyven napig kísértetett a pusztában az
ördögtől, az ördög maga is igei mondatokat idézett Jézusnak. De nem a helyes szellemmel tette. Tehát az igazságot
nem helyesen
hasogatva hozta elő. Nem azt mondatta vele, amit Isten mondott azzal az Igével.
Ezáltal olyan sokan kerülnek igei tévedésekbe, zavarodottságba és téves döntéseket hoznak így. Azáltal, hogy
az igeverseket a hívők kiveszik a környezetükből,
tévesen értelmezik, eltorzítják és olyat mondatnak vele, amit az nem mond. Ezek tanulatlan, tudatlan
emberek, mondja az Ige.
Találkozni elég gyakran ilyenekkel, akik tudatlanok, állhatatlanok, és
kiforgatják azokat a verseket, amiket valójában előtte soha nem értettek meg. Tehát tévesen értelmezik, csűrik, csavarják és
olyan dolgokat mondatnak az Igével, amit a Biblia nem mond.
Mert a Biblia igazságainak is meg kell állni két vagy három
tanú vallomásán. Mondja az Ige, hogy tisztán, értelmesen kell értelmezni, hasogatni
Isten Igéjét. Van a helyesen értelmezett és
a tévesen értelmezett Ige.
Más szóval az Igével bármit mondathatsz, amit csak akarsz. Kicsit
kiveszel innen, kicsit onnan, és egészen távoli és furcsa dolgokat vagy képes
mondatni így az Igével.
Egy példát mondanék erre, Smith Wigglesworth, aki igen híres volt az
ő évszázadában, soha nem járt iskolába, nem tudott írni és olvasni, későbbiekben,
amikor megtért az Úrhoz, akkor tanult meg olvasni, írni.
Írt egy levelet, és hét különböző módon írta le benne a szellem
szót. Akinek írta, az szemrehányást tett Smith Wigglesworth-nak, hogy hét különböző
módon írtad le a szellemet. Visszakérdezett, hogy megértetted-e
azonban, amit leírtam? Azt mondta, igen. Erről szólt az egész, mondta Smith
Wigglesworth.
Tehát igazi kevélység, büszkeség az, amikor a nyelvtanon, a helyes kiejtésen, vagy a szórenden vitatkozgatunk. Ez a kevélységből fakad, és olyan sokan teszik ezt.
Nem azt mondjuk ezzel, hogy jó dolog tudatlannak lenni, de ugye érted, hogy maga a nyelv
is változik, és az a nyelv, amit mi tanultunk a mi iskolai éveinkben, az már hányszor
megváltozott azóta.
És oly kevélyen szokták
mondani, hogy én megnéztem a görög eredetiben, és ott ez és ez szerepel.
Megértetted-e azonban, hogy ott mit mondott a
Szellem? A görög és héber nyelvek szakértőit, onnan tudom megállapítani, hogy
mégsem tudják, hogy mit mond az az Írás, mert személyesen nem ismerték meg a mi Urunkat és Megváltónkat.
Csak egyszerűen a saját
vélekedéseik alapján, a saját fejükből magyarázzák, félre értelmezik ezeket,
az igazságokat. Utána úgy tüntetik azt fel, hogy az ő elméleteiket, és
elképzeléseiket támogatják azok az igeversek.
Az egyik ilyen nagyon fontos terület, ahol ezt teszik, az a gyógyulás témakör. Meg fogjuk nézni, hogy
hogyan kell helyesen hasogatni ezeket, az
Írásokat. Mivel az emberek csak részigazságokat
hallanak, és csűrt, csavarttá teszik, amit mond az Ige, ezért csak a hitük lesz megtévesztve, és meglopva.
Mi szögezzük le, hogy Isten egy gyógyító
Isten, és a gyógyulást mindannyiunk számára
rendelkezésre bocsátotta! Mi vagyunk így a kisebbség, vannak olyanok, akik hiszik
ugyan, hogy Isten meg tud gyógyítani, és itt
megállnak. Abban már nem hisznek, hogy mindannyiunk számára az az akarata, hogy meggyógyuljunk.
Ezért ma egy bizonyos témakört veszünk nagyító alá, hogy akarja-e
Isten, hogy betegek legyünk? Milliók hiszik ugyanis azt [tévesen], hogy Isten akarata a
betegség számunkra, és mások meg csodálkoznak ezen. Mi miért hiszünk másként? Mi
az, amin állunk?
Találkoztam olyanokkal, akik a Bibliából nem sokat tudnak, de Jóbnak a
fekélyeit, és Pálnak a töviseit kívülről sorolják. És milliószor
több hitük van Pál töviseiben, mint Jézus sebeiben. Ez azért van, mert leginkább ezt hallották, és ebben fejlődött ki a
hitük. Tudatlanságukból, akaratlagosan, szánt szándékkal tévesen értelmezik, csűrik, csavarják Isten
igazságát.
Néhányan becsületesen teszik, mások nem. Van olyan néhány eset, ahol
generációkon keresztül ezt tanítják nekik a Bibliából, pedig ez Bibliaellenes igazság.
Tegyük fel ismét a kérdést: vajon Isten tesz-e beteggé? Miért hiszik
az emberek azt, hogy Isten teszi ezt? El fogjuk tehát kezdeni úgy, ahogy ők hozzák elő
ezeket, a verseket. Amit olvasunk, az, ami ott áll, az az igazság.
Mózes V. 28/27 Megver téged az
Isten Egyiptomnak fekélyével, és süllyel, varral és viszketegséggel, melyekből ki
nem gyógyíttathatsz.
Mi, akik igei emberek vagyunk, nekünk az összes Igét át kell világítani. Nézzük tovább.
28. Megver téged az Úr tébolyodással, vaksággal és
elmezavarodással.
Az emberek úgy idézik [tévesen], hogy Isten teszi ezt.
29. És tapogatni fogsz délben,
amint tapogat a vak a sötétségben; és szerencsétlen leszel a te útjaidban, sőt
elnyomott és kifosztott leszel minden időben, és nem lesz, aki megszabadítson.
Ki az, aki ezt hozza rád? Az Úr [tévesen]. Sok ilyen igehelyet tudnánk
hozni.
Mikeás 6/13 Én is azért
megvervén, beteggé teszlek téged; elpusztítalak a te bűneid miatt.
Ugye ki teszi ezt? Az Úr [tévesen].
Sámuel II. 12/15 Ezek után
elméne Nátán, az ő házához. És megveré az Úr a gyermeket, akit az Úriás
felesége szült Dávidnak; és megbetegedék.
Ki tette? Az Úr [tévesen]. Az igazság meg fog állni, ha
megvizsgáljuk.
Sámuel I. 25/38 És mintegy tíz
nap múlva megveré az Úr Nábált, és meghala.
Ki tette? Az Úr [tévesen].
Királyok II. 15/5 És megverte az
Úr a királyt, mert bélpoklos lett egész halála napjáig, és külön házban lakott,
és Jótám, a király fia kormányozta a házat, és ő szolgáltatott törvényt, a
föld népének.
Megint ki tette ezt? Maga az Úr [tévesen].
Apostolok Csel. 12/23 És azonnal
megveré őt az Úrnak angyala, azért, hogy nem az Istennek adá a dicsőséget; és a
férgektől megemésztetvén, meghala.
A férgek ették ott meg a helyszínen. Ez egy szörnyű módja annak,
hogy az ember innen eltávozzék. Ki az, aki sújtotta ezeket, az embereket? A Biblia úgy
írja, hogy az Úr, vagy az Úrnak angyala.
A Biblia mondja tehát, hogy az Úr sújt betegséggel. Igen ám, de
minden egyes igeversnek meg kell állnia más
igeversek fényében. Vagyis nem tehetjük azt, hogy ezeket kivesszük, és ez
alapján a gyógyulás igazságát megtagadjuk.
Ha a Szent Szellem ihlette az Igét, már pedig Ő ihlette, akkor
mindennek meg kell állnia az igazság fényében. Az emberek arról is szoktak említést
tenni ilyenkor, hogy a Biblia ellentmondásos.
De ilyen nem létezik, hogy ellentmondásos lenne. Csak az ismeret
hiányában lévő emberek beszélnek így róla. Nem feltétlenül tudatlanok az életük
minden területén, de ezen a területen nincs ismeretük.
Tehát, amikor az ember ideér ezekhez az Írásokhoz, és az ember úgy
van vele, hogy nem érti, ez a tudatlanságunk és az ismeretünk hiánya, hogy nem értjük. Ha az Úr
itt valamit elmagyarázna neked, lehet, hogy nem is értenéd igazán, mert kis
fiacskáinak nevez minket egy helyen.
Vagyis arra akart rávilágítani, hogy mily kicsiny az ismeretünk az Ő
tudásához képest. Nincs mérték, amivel az Ő tudását össze lehetne hasonlítani.
Mi egy pár napot töltünk itt lent, Ő pedig öröktől fogva létező.
Einsteint szoktam példának hozni, hogy őt is kérdezhetted volna, de a
válaszát nem vagyok biztos benne, hogy megértetted volna. Isten ismeri kezdetektől fogva a véget. Vagyis Ő mindent tud. Mi pedig próbálunk az aznapi
dolgainkon felülkerekedni.
Egy hároméves gyermek nagyon sok kérdést képes feltenni, még ha meg
is válaszoljuk ezeket, nem feltétlen fogja azokat mind megérteni. Amikor tehát az
ember olvas egy ilyen Írást, akkor legyen alázatos és vallja be, hogy ezt én még nem
látom, nem értem. Nem értem, hogy ez a dolog miként működik, de biztos igaz, úgy
ahogy írva van.
Tehát nem Istent kérdőjelezzük meg az Ő igazságában, hanem a mi ismerethiányunk valószínűsíthető, hogy miért
nem értjük, nem pedig Isten Igéjének a fedhetetlensége. Ugye mi, akik itt vagyunk,
mindannyian hiszünk a gyógyulásban?
Ésaiás 66/14 Meglátjátok és
örülni fog szívetek, csontjaitok virágoznak, mint a zöld fű, és megismerik az Úr
kezét, az Ő szolgáin, és haragját ellenségei fölött.
A szolgái felett
megismertetik az Úr keze, az ellenségei
felett pedig az Úr haragja. Ha úgy hisszük, hogy Isten az, aki megbetegít, akkor ki
az, aki ezt vagy azt kapja? Isten vajon a saját gyermekeivel ugyanúgy bánik-e el, mint
az ellenségeivel?
Egy másik fordítás, a Good News Bible ezt mondja: mikor mindezeket meglátjátok, látjátok
megtörténni, a szemeitek előtt megtörténni, az erőssé és egészségessé fog
benneteket tenni, akkor megtudjátok, hogy én az Úr segítek azoknak, akik
engedelmeskednek nekem, de haragomat megmutatom az én ellenségeimen.
Az olvasást a Mózes V. fejezetben a 28. fejezet közepén kezdtük
körülbelül. A 28. fejezet nem úgy kezdődik, hogy Isten ilyen csapásokkal fog téged
verni. Hanem úgy kezdődik, hogyha figyelmezel az
én parancsolataimra!
Ha figyelmezel az én szómra,
és azt megcselekszed, akkor áldott leszel
bejöttödben, és áldott leszel kimentedben. Oltalmazott leszel, és mindenben gyarapodó leszel, telve lesz a kosarad, és
gyógyult leszel. Szent Istentől való megoltalmazott
egészség leszel.
És úgy folytatja, hogy azonban, ha nem
hallgatsz az Úrnak, Istenednek szavára, akkor átkozottá
leszel, és akkor fog az Isten téged sújtani ezekkel.
Még ha úgy hiszed is [tévesen], hogy Isten az, aki teszi ezeket veled,
még akkor is van kimenekedés, mert ha engedelmeskedsz neki, és mindent úgy teszel,
ahogy meg van írva, akkor te, kimenekedést
kapsz ezek alól.
Nagyon meglepő az, hogy azok az Írások, amelyek az engedetlenkedő és ellenszegülő fiaknak írattak büntetésként,
azokat akarják alkalmazni az Isten engedelmes
gyermekeire. Hűséges keresztényekre alkalmazzák, akik szeretik az Urat, és ez az
Igének a félreértelmezése.
Én még mindig nem hiszem, hogy Isten lenne az, aki minket beteggé tesz.
De ha így hinnéd is, gondold meg, hogy ki az, aki kapja azt, és ki az, aki ezt kapja?
Vagyis másként kérdezve, Isten ugyanúgy bánik-e a gyermekeivel, mint az ellenségeivel?
Azt olvastuk ugyan, hogy az Ő gyermekeinek
az Ő erejét, és az áldásait mutatja meg. A haragját pedig az ellenségein teljesíti ki. Te az ellensége
vagy-e, ez a kérdés? Ha nem, akkor ez nem rád vonatkozik.
Tudom, hogy az átkok, azok nem rám
vonatkoznak. Tudom, hogy a büntetés, az nem rám
vonatkozik. Mert a Galata 3-ban olvassuk, a 13-14. versekben, hogy…
Galata 3/13 Krisztus váltott meg
minket a törvény átkától, átokká tétetvén érettünk; mert meg van írva:
Átkozott minden, aki fán függ:
Először is tudnunk kell, hogy Pál itt a zsidóknak ír. Én pedig a pogányok közül való vagyok. Azt magyarázza itt
nekik, hogy titeket, zsidókat megváltott a törvény átkától, és mindezt azért
tette, hogy az áldás kiterjeszthető legyen a pogányokra is Jézus Krisztus által, hogy a
Szellem ígéretét elnyerhessék ők is hit
által.
Erről szól tehát az ő megváltásuk, hogy megváltást nyertek a
törvény átka alól, és így ők felmentetvén,
Isten nekünk is oda tudta adni az
áldásokat.
14. Hogy az Ábrahám áldása
Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Szellem ígéretét elnyerjük hit által.
Visszakanyarodván tehát, mi nem vagyunk ellenszegülők Istennel, nem
vagyunk azok, akik megtagadják az Ő parancsolatait, és ellenállnak az Ő akaratának.
Mi mások vagyunk, mi Őtőle születtünk, mi
Krisztusban valók vagyunk.
Mi a saját gyermekei vagyunk,
az Ő akaratát akarjuk cselekedni, és Őt akarjuk követni. Akkor az átok, biztosan nem
nekünk van rendelve. Az Úrnak az áldásai
vannak számunkra rendelve, az van rajtunk.
Létezik-e az átok?
Természetesen létezik azok számára, akik Őt elutasítják.
Nézzük azt most meg, hogy ki az, aki végzi mindezt a gyilkolást, pusztítást és
sújtást?
Mózes II. 12/12 Mert
általmegyek Egyiptom földjén, ezen éjszakán és megölök minden elsőszülöttet
Egyiptom földjén, az embertől kezdve a baromig és Egyiptom minden istene felett
ítéletet tartok, én az Úr.
13. És a vér jelül lesz néktek
a házakon, amelyekben ti lesztek, s meglátom a vért és elmegyek mellettetek és nem
lesz rajtatok a csapás veszedelemre, mikor megverem Egyiptom földjét.
Először is látni kell, hogy nem mindenki kap verést. Azok nem kapnak,
akik be vannak fedve vérrel, mert a pusztító,
a halál pusztítása elmegy mellettük, és nem tud bemenni.
23. Mikor általmegy az Úr, hogy
megverje az egyiptombelieket és meglátja a vért a szemöldökfán és a két
ajtófélen: elmegy az Úr az ajtó mellett, és nem engedi, hogy a
pusztító bemenjen öldökölni a ti házaitokba.
Most kiderült, hogy ki az,
aki elvégzi a pusztítást? Ki az, aki végzi a pusztítást? A pusztító. Még ha az Ige sokszor úgy is mondja,
hogy az Úr végzi, a pusztítást valójában maga a pusztító végzi.
Hogy is történik ez? Más igehelyekből kivilágosodik, hogy Isten ítéleteket hoz, és az ítélet
átadásakor ez ad lehetőséget a pusztítónak
a pusztításra.
Mert a mi Atyaistenünk jó,
mert Ő maga a világosság, és Őbenne nincs semmi sötétség. Ha arról beszélünk,
hogy gyilkolás, pusztítás, csapások sora, az nem Ő, mert Ő jó, Ő nem gyilkos. Az a
pusztító keze, ami a pusztítást végzi.
Jelenések 9/11-ben írja a vesztőnek
a neveit Abaddon, vagy Apollion. Ott is kiviláglik, hogy a pusztítást, ő cselekszi, a vesztő. Tehát
amikor azt olvassuk egy-egy Írásban, hogy az Úr megveri, az Úr sújtja, akkor pontosan
az történik, hogy Ő lehetővé teszi, hogy
az elvégeztessék.
Van-e különbség aközött, hogy valamit megengedünk, vagy azt mi cselekedjük meg? Isten engedi ezeket, mert ítéletet kellett hoznia. Olvastuk Jób
könyvében, hogy Jóbhoz hogyan fért hozzá az ördög, a félelmei rombolták le azt a
védőfalat, amit Isten kiépített köré.
Bírák 2/14 És felgerjedett az
Úrnak haragja Izrael ellen, és adá őket a ragadozók kezébe, és elragadozák őket,
és adá őket a körülöttük való ellenségeik kezébe, és még csak megállani sem
bírtak ellenségeik előtt.
Ki az, aki vereségre vitte őket? Nem az Úr tette. Istennek van valami
célzata ebben a dologban? Isten azért engedte vajon, hogy ezek megtörténjenek, mert a
tetszésére voltak, és engedelmesen cselekedtek? Nem!
Ha Ő megengedi, akkor a legtöbb
ember azt mondja, hogy valószínűleg ez volt Isten akarata. Az, hogy Ő megengedte, nem
jelenti azt, hogy ez volt egyben az Ő akarata is.
Azért jött ez az ítélet
rájuk, mert bálványimádásban voltak,
súlyos cselekedeteket tettek, a saját gyermekeiket, csecsemőket áldoztak fel téves
és hazug isteneknek. Tűzbe dobták az újszülötteiket ezeknek a hamis isteneknek
áldozatként.
Tehát eljön az a pont Isten hosszútűrésében, béketűrésében, hogy
ha az ember azt a bűnt nem ítéli meg az
életében, akkor ítélet következik rá. De
még ekkor sem Isten a pusztító. Lássuk azt be, hogy ha az Úr nem oltalmazna minket,
nagyon könnyű prédává lennénk az ellenség számára.
Az ember addig megy ezek után a hamis
istenek után, és imádja azokat, míg az Úr védőkeze
elkerül rólunk, és az Ő segítsége nélkül bent vagyunk az ellenség erejében.
Nehemiás 9/26 Makacskodának pedig
és pártot ütének ellened, és veték törvényedet hátuk mögé; prófétáidat is
meggyilkolák, akik bizonyságot tettek ellenük, hogy őket tehozzád térítenék, és
nagy bosszúsággal illettek téged.
Megölték a prófétáikat, azokat a prófétákat ölték meg, akiket
Isten küldött nekik, hogy térjenek meg. És azért küldte őket, hogy figyelmeztessék őket, hogy ne történjen meg
velük az a sok rossz.
27. Annak okáért adtad őket
nyomorgatóik kezébe és meg nyomorgaták őket; de nyomorúságuk idején hozzád
kiáltának, és Te az égből meghallgatád és nagy irgalmasságod szerint adtál nékik
szabadítókat, és megszabadíták őket nyomorgatóik kezéből.
Látjuk tehát mi történt, a nyomorgató kezébe kerültek, a
nyomorgatásuk közben Istenhez kiáltottak, és
Isten meghallgatta őket, és kimentette őket a
nyomorgató kezéből. Vagyis az Úrhoz fordulsz, az Úr meghallgat, és az Úr kiment a
bajból, és meggyógyít.
28. És mikor megnyugodtak vala,
ismét gonoszt cselekvének előtted, és Te átadtad őket ellenségeik kezébe, akik
uralkodának rajtuk; s midőn ismét hozzád kiáltának, Te az égből meghallgatád és
megszabadítád őket irgalmasságod szerint sokszor.
Mondhatjuk esetleg rájuk, hogy nagyon lassan tanulták a leckét, de
láthatjuk ezt a körbe forgó ciklust. Mindegy, hogy ez egy város, egy család, egy
nemzet, egy gyülekezet, vagy egy személy élete.
Ha az Úr terveiben maradsz,
közel hozzá, megteszed engedelmesen a
lépéseidet, az Ő közelségében jársz, akkor Ő megtart
téged. A gonosz nem képes illetni téged. De ha keményfejű
vagy, nyakas, Isten akaratának ellenszegülő
vagy, mész vakon, a saját utadon, mehetsz annyira hosszan ezen az úton, hogy a végén
belekerülsz Isten ellenségeinek kezébe.
Újra visszatérünk a kérdésre, Isten tette vajon beteggé? Isten nem szerzője ezeknek, a betegségeknek, nem Ő
teremtette.
Olvasd el a Teremtés könyvében, hogy melyik napon teremtette Isten a
betegséget, vagy a rákot, vagy a többi szörnyűséget? Melyik napon teremtette az
AIDS-t? Amikor Isten befejezte a teremtését és körbetekintett, azt mondta, hogy ímé
mindez nagyon jó. A rák jó dolog? Áldás az
égből? Nem! Állj ellen neki!
Ha úgy gondolod, hogy Istentől van, akkor miért akarsz megszabadulni tőle?
Hát talán az Úr azt akarta, hogy legyen ez nekem… Nem. Meg kell győződnöd róla,
hogy valóban az Úr akarja, hogy ez legyen nekem? És ha gondolod, hogy az Úr akarja,
hogy legyen neked ez a betegség, akkor ne járj többé az orvoshoz, akkor csak viseljed.
Ugye, hogy csak a gyülekezeten belül hisznek így az emberek, ilyen
vallásoskodón? Mert ahogy kikerülnek az emberek a gyülekezeten kívülre, ott nem
hisznek ezekben. Megpróbálnak megszabadulni
attól a betegségtől, mint ahogy kell is, hogy tegyék. Ha nem Istentől van az a betegség,
akkor harcolj ellene. Hogyan harcolunk? Hittel.
Zsoltár 78/61 Sőt fogságba
vitette erejét, dicsőségét pedig ellenség kezébe.
Isten tehát ítéleteket hoz,
ami lehetőséget ad az ellenségnek a hozzáférésre,
mert Isten az egész föld igazságos bírája
kell, hogy legyen.
Azért, mert ítéletet hozott, az nem azt jelenti, hogy az a tetszésére
volt, ami azt követi, vagy az Ő akarata volt. Ha ma valaki meghal Jézus nélkül
elveszetten, az vajon tetszésére volt Istennek? Az Ő akarata volt? Nem!
A Biblia azt írja, hogy Isten akarata, hogy mindenki megtartassék, és
senki el ne vesszen, hanem mindenki üdvözüljön.
Vagyis az Ő akarata ellen volt, hogy ők elveszetten haltak meg, de Istennek mégis meg
kellett, hogy engedje.
Arra a talajra érkeztünk most, ahol keresztények milliói torzítják el az igazságot, és tévelyegnek
abban. Az Úr megengedte, biztos volt valami célja vele, mondják [tévesen]. Megint más
hívők mondják [tévesen], hogy ami történik, az Isten akarata.
És, hogy minden Isten teljes, tökéletes és előre elszánt akaratában
történik, ami a gyilkosságokat, pusztulásokat, háborúkat illeti. Mert ha
megtörtént, az Isten akarata volt, ha értjük, ha nem, alávetjük magunkat.
Mert ezek az emberek, akik tudatlanok, ezek állhatatlanok is ebben, csűrik,
csavarják, félreértelmezik az Igéket, és
olyanokat mondatnak vele, amit az Ige nem mond. Vajon megenged-e Isten nekünk rossz
dolgokat, hogy megtörténjenek? Igen! Az Ő akarata-e ez? Nem! Ezt fogom bebizonyítani
nektek.
Jeremiás siralmai 3/32 Sőt, ha
megszomorít, meg is vigasztal, az Ő kegyelmességének gazdagsága szerint.
33. Mert nem szíve szerint veri
és szomorítja meg az embernek fiát.
Isten tehát megtette, de vonakodva
tette, nem szíve szerint tette meg.
A NIV fordítás szerint az áll, hogy: vonakodva tette, nem szíve szerint tette.
Akik abban hisznek, hogy Isten teszi ezeket a sújtásokat és
betegségeket ránk, ezt az igeverset nem szívesen olvassák, hogy Isten ezt nem az Ő
hajlandóságából tette. Isten nagyon sok mindent meg kell, hogy engedjen a földön,
és ez megszomorítja az Ő szívét.
Meg kell, hogy engedje ezeket, mert ha nem tenné, akkor az igazságot nem teljesítené be. Ahhoz, hogy az
ítélet napján meg tudja ítélni az ördögöt, és a méltó büntetést meg tudja
adni neki, ahhoz mindenben igazságosan kell,
hogy ítéljen.
Tehát nem az Ő hajlandóságából, nem szívesen teszi ezeket, hanem vonakodva teszi meg ezeket. Isten nagyon hasonló
mihozzánk, mi is érzelmi lények vagyunk, és
Isten minket az Ő képére és hasonlatosságára teremtett, leszámítva a hordalékot,
ami rajtunk van.
Nézzük meg Isten szívét, hogy hogyan szólal meg a…
Hóseás 11/8 Miképpen adnálak
oda Efraim, szolgáltatnálak ki Izrael!? Miként adnálak oda, mint Admát, tennélek
olyanná, amilyen Seboim?! Megesett bennem az én szívem; fellángolt minden szánalmam.
Az én szívem megindult bennem, megesett bennem, mondja a Mindenható
Isten. Akarata-e Istennek, hogy az Ő népe mindezeken keresztülmenjen? Nem! Látod-e az
Ő szívét? De nincs más választása.
Megölték az Ő prófétáit évről-évre, akiket Ő küldött, hogy
figyelmeztesse őket. És most már nem tudja tovább húzni - halasztani az ítéletet.
Mert igazságtalan lenne Isten maga, ha azt nem ítélné meg, ami ítéletért kiált.
Látod-e, hogy Isten maga a szeretet? Senkinek nem indult meg jobban a
szíve, mint Istennek. Mert az Ő szíve megindul a mi gyarlóságainkon, és együtt
érez az Ő szíve mivelünk, de akkor sem képes arra, hogy elferdítse az igazságot, Ő
nem teheti ezt.
A probléma ott van, hogy az emberek nem
térnek meg abból, nem fordulnak el attól. Amikor rajtakapatnak, akkor esetleg
rosszul érzik magukat, de igazi megtérés nincs bennük. Nézzük ezt meg az…
Korinthus I. 5/5 Átadjuk az ilyet a sátánnak, a testnek
veszedelmére, hogy a szellem üdvözüljön, az Úr Jézusnak ama napján.
Kinek adjuk oda? Átadjuk őt Istennek? Nem, mert Isten nem a testünk
pusztítója, sem semmi másnak a pusztítója nem lehet. A sátánnak adják át, a testnek veszedelmére. Ez nem vége a dolognak,
azért teszi mindezt, hogy a szellem üdvözüljön
az Úr Jézusnak ama napján.
Hogy a felépítés megtörténjen az illetőnek az örök életében, az
üdvössége tekintetében. És ha ez nem így lenne, rosszabb lenni, mint meghalni egy
betegségben, és a pokolba kerülni. Mert nem a legrosszabb része a pokol, a legrosszabb
része, amikor a pokol a tűznek tavába vettetik.
Tehát a sátánnak a kezébe
adják át, nem Istennek adják át. Ez nagyon sok kérdésre választ ad. Akik azt
mondják, hogy Isten végzi ezt a pusztítást az életükben, akkor itt miért nem
Istennek adják át az illetőt, miért a sátánnak adják át, aki végzi a
pusztítást. Azt kellene, hogy mondják, hogy átadjuk Istennek a pusztítást, majd
Isten megtanítja. Nem, az ördög fogja ezt tenni.
Ugyanez az alapelv működik,
mint az Ószövetségben. Isten átadta Izraelt,
az Ő ellenségeinek kezébe. Fogjuk olvasni, hogy magunkat
meg kell ítélni, mert ha magunkat meg nem ítéljük, megítéltetünk, és akkor
Isten szíve megszomorodik.
Isten addig, és addig figyelmeztette
őket, míg a végén lejárt az idő, és
szenvedniük kellett. És a hatalmas erejű angyalok ott állnak mellettük és csak
nézik a pusztulást. Mindezt azért, mert magadat egy olyan helyre engedted, ahol az ítélet lesújthatott rád.
A kérdés úgy merül fel, hogy Isten képes-e arra, hogy megtartson minket? Isten akarja-e, hogy
megtarthasson minket? Igen, természetesen, de nekünk van ebben egy részünk, amit nekünk kell kijárnunk.
Milliók hiszik úgy, hogy nem az én hibámból történt. Bármi
történt, jó legyen az vagy rossz, nem az én hibámból történt. Isten jó, ha érted ezt, ha nem, Ő jó! Mindannyian
tettünk dolgokat az életünkben, ami nem Isten akaratában történt, és meg kellett,
hogy Ő engedje, mert mi magunk megengedtük
azokat. Dicsérjük Őt!
Most viszont örömteljes igeversek következnek, a jó hír, ami következik, de keresztül kellett,
hogy menjünk a nehezén.
Korinthus I. 11/23 Mert én
az Úrtól vettem, amit néktek előtökbe is adtam: hogy az Úr Jézus azon az
éjszakán, melyen elárultaték, vette a kenyeret,
24. És hálákat adván megtörte
és ezt mondotta: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely tiérettetek megtöretik;
Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
25. Hasonlatosképpen a pohárt is
vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én
vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.
26. Mert valamennyiszer eszitek e
kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, amíg eljövend.
További jó hírek…
27. Azért aki méltatlanul eszi e
kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
28. Vizsgálja meg azért az ember
önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert aki méltatlanul eszik és
iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak Testét.
30. Ezért van tiköztetek sok erőtlen
és beteg, és aludtak el sokan.
Megvizsgálni magunkat annyit jelent, mint megítélni magunkat. Elaludni azt jelenti, hogy
meghaltak fizikai értelemben. Nem a lelkük és nem a szellemük aludt el, hanem a
testük. Új szövetségi hívőknek írja itt a levelét.
Hogy sok beteg és gyenge volt köztük, ez vajon Isten akarata volt-e?
Nem! És, hogy fiatalon meghaltak? Isten megengedte-e vajon? Igen! Lehetővé tette. Isten akarata volt-e? Nem!
Hogyan tudta akkor Isten megengedni, hogy ez megtörténjen? Úgy, hogy ítéletet kellett hogy hozzon, ami hozzáférést engedett a pusztítónak a
pusztításra. Az Ő akarata volt-e? Nem! Így magyarázza a következő versben…
31. Pedig ha mi megítélnénk
magunkat, nem ítéltetnénk meg.
Ez jó hír, mert meg kell magunkat
ítélni. Mégis azt mondják az emberek, hogy Isten sújtott ezzel. Ha hisszük azt a
verset, amit olvastunk, hogy kinek mi jár – ki az, akinek az ítélet jár?
Van-e arra mód, hogy ne kapjunk ítéletet? Hogy elmenjen a pusztító,
az ajtó előtt és be ne jöjjön, és az Úr ne adjon át minket az ellenségeinknek?
31. Pedig ha mi megítélnénk
magunkat, nem ítéltetnénk meg.
Mit jelent ez? Az ördög nem tud
érinteni, még akkor sem, ha elrontottad, még akkor sem, ha rossz dolgokat vetettél
az életedben. Ha magunkat megítéljük, a
gonosz nem tud érinteni téged!
Ezért kiválóságra kell
jutnunk, és szakértővé kell, hogy váljunk abban, hogy magunkat megítéljük. Tehát
saját magunknak a megítélésében.
Nem arról van szó, hogy milyen messzire mentél el Isten akaratában, az
ellenség nem tud megérinteni, ha megtérsz. De
olyan messzire nem szabad elmenni, hogy az Úr meghozza ezt az ítéletet, mert teljesen a
te hibád lesz az, ahol vagy, és amiben vagy, mindenkinek a saját hibája. Mert ha
magunkat megítéltük volna…!
32. De mikor ítéltetünk, az
Úrtól taníttatunk, hogy a világgal együtt el ne kárhoztassunk.
Még itt is megtalálod Istennek az irgalmasságát,
hogy az embernek a szelleme üdvözülhessen.
Mondja azt a Zsoltáros, hogy ne legyetek oktalanok, mint a ló, és mint az öszvér.
Ezeknek kantárral, és zablával kell szorítani az állát, másként nem közelít
hozzád.
Mit jelent az, hogy megítéled magadat? Ismerd el, hogy ha tévedtél, akkor tévedtél,
hogy te tetted ezt. Ugye ismerjük…
János I. 1/9 Ha megvalljuk bűneinket,
hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
Ha megvallod… És Európában ezt nem gyakorolják, de ha megvallod azt a dolgot, akkor megítélted magad.
Ha azt mondod, hogy mindenki más is ezt teszi, én miért ne tehetném?
Ez nem megítélés. Nem vallottad meg. Mindenki eltévesztette, de az nem a te dolgod. Ha
így beszélsz, ez ítéletet hoz neked.
Az, hogy megtérsz belőle, az
nem azt jelenti, hogy továbbra is rosszul érzed abban magad. Hanem azt jelenti, hogy megváltozol, megtérsz belőle. Ha igazán
megtértél abból, akkor meg is változtál. Akkor mi a jó hír ebben? Nem leszel
megítélve, és a gonosz nem érinthet téged.
Ez jó hír? Lehetséges, hogy nem a legvidámabb téma volt, amiről ma
tanítást hallottatok, de tanítani kellett róla. Mert a hitnek a szép harcát
harcoljuk! Nekem a héten a Márk 11/24-es vers jött a szívemhez…
Márk 11/24 Amit könyörgéstekben kértek, higgyétek, hogy mindazt
megkapjátok, és meglészen néktek.
Be kell fogadnunk, amit
kérünk, és nem látás szerint járunk, hanem a hitünkben járunk. Láttam, hogy akik
azt tanítják, hogy Isten teszi ránk a betegségeket, ezek a tanítások teljesen elpusztítják a hallgatóság hitét.
Nem én választottam, hogy ma erről beszéljek, hanem az Úr akarta,
hogy ma ezt elmondjam nektek. Mert az Úr most foglalkozik éppen valamivel, és
felolvastuk az Ésaiásból az Igét, hogy ne nevezzük a jót gonosznak, és a gonoszt
pedig jónak.
Mert a rossz, az rossz, azt el kell ismerni. Mindegy, hogy te teszed azt a
rosszat, akkor is rossz az. És ha mindenki más is azt teszi, az akkor sem ad neked
szabadságot arra, hogy te azt jónak mondd. És ne változtasd
meg az Írásokat, te változzál meg.
Ugye amikor egy ember maradt Noé napjaiban, csak Noé, mindenki benne
volt a rosszban, a gonoszságban, a gyilkosságban, a paráznaságban, a
házasságtörésekben. Mit kell tenni? Megváltozni.
A hústestiség nem segít abban, hogy Isten felkentjeivé válhassunk! Az elmúlt egy hónapban
az foglalkoztat engem, hogy vannak olyanok, akik nem fogják tudni elérni azt a helyet, ha nem igazítják ki a soraikat, és nem
járnak igazul Isten előtt. Mert a Szent
Szellem és a kenet az igazsággal kell, hogy
foglalkozzon.
Jézus mondja, hogy én vagyok az út,
az igazság és az élet, és nincs más út az Atyához, hanemha
énáltalam. És ezért nem tudsz Istenre hazugságokat rámutatni, hogy ezt, vagy azt
tette, mert nem fog használni, meg sem fog hallgatni. Prédikátorokról beszélek most.
El kell jutni arra a helyre,
ahol kívánjuk a szívünkből az Urat, és az Ő kenetét, és mindennél jobban kívánjuk azt. Ha túl sok a lazaság az életünkben, hogy a hústest szerint
mindent megteszünk, amit diktál, lehet, hogy hosszú életű leszel, de hogy Isten
felkentje nem leszel, az biztos.
Kenneth Haginnak a veje élt harminc évig házasságtörésben, és amikor a halálos ágyán
imádkozott Hagin, és próbálta itt tartani az imáival, akkor mondta neki az Úr, hogy
engedd csak el őt, mert harminchat év óta most először áll előttem igazán. Igazán
irgalmas volt hozzá Isten. Keresztény harminchat évig úgy él, mint a kutyák, nem
támogatta a gyermekeit, nem tett semmit… Isten egy irgalmas Isten.
Lehet, hogy úgy tűnik, hogy nagyon boldog vagy, hogy ezt a fajta életet
éled, hogy a hústestben kicsapongások vannak,
de ennél van egy jobb élet. Istent igenis
érinti a te összes gyengeséged, és érinti
az Ő szívét, megindítja az Ő szívét. Istennek nincs más, te vagy az egyetlen, aki
olyan, mint te magad.
Milyen Isten Ő, aki képes egyszerre a jelenlévő hétszáz embernek a
kiáltását meghallgatni, vagy több millióét egyszerre, és az Ő szívét bizony
megszomorították dolgok.
A jó része ennek, az örömhír része, hogy Ő akar téged használni, szeretne téged használni, jobban, mint te azt
gondolod, szeretne téged felkenni, és
figyeltem, hogy Isten néhány esetben milyen hosszan
tűrő. Istennek arra van szüksége, hogy felkenetésben
tudhasson itt minket, hogy tudjon minket használni az Ő kenetében.
Nekünk nem szabadna vallásoskodóknak lennünk, hanem Istennek a
kenetében könnyedségben kellene tudnunk élni. Ha evangelizálunk, akkor azt szeretem,
ha mindenki részt vehet abban, és mindenkinek öröme van abban a munkában, amit
végzünk.
Az angyalok is örvendeznek benne, minden egyes üdvösségnél, az
angyalok is ünnepelnek fent a mennyben. Lehet, hogy az evangélisták példák, hogy ha
úgy is élnek, akkor is felkenetést kapnak.
Megkérdezte az egyik tőlem a minap, hogy én nem szoktam böjtölni?
Kérdeztem, hogy ha hatvan alkalmat tartasz, akkor hány napig böjtölhetsz? Vannak
evangélisták, akik nyolc, tíz összejövetelt tartanak egy héten.
Néhány év után megtanulod, hogy örvendezz annak, amit Isten végez.
Ezért, amikor egy evangelizációs alkalomra érkezel, láthatod, hogy mintha egy
pikniken vennél részt, olyan vendéglátás vár, mindenki örvendezik.
Ha Monacóba készülsz a nyáron, vagy Franciaországba, vagy Párizsba,
érezd jól magad, de mi a piacokon ünnepeltük a nyarat,
és itt is maradunk, és továbbra is nagy örömmel fogjuk végezni az evangelizációs
munkákat, mert Isten szíve vágyja az
elveszetteket.
Nem kárhoztatást akartunk hozni rátok ma, hanem hogy csak felébredjetek, két pofon jobbról, balról. Mert
ha felkenetést akartok Istentől, nem vagytok még
ott ugyanis, de ez egy jó élet, amit Ő kínál nekünk.
Remélem, hogy megkaptátok az üzenetből, amit az Úr akart nektek adni.
Álljunk fel, és imádni fogjuk az Urat. Nektek pedig mondom, akiknek meg kellett már
állni néhány megpróbáltatásban, hogy miután mindezt elvégeztétek, megálljatok.
Ha az Úrtól bocsánatot kértem,
akkor úgy megyek tovább, mintha semmi nem történt volna, mert Ő eltörölte, és az ördög a lábam alatt van!
Meggyógyultunk és teljesek vagyunk, megvalljuk
az Igéket, és hitben járunk, nem látásban.
Amit könyörgéstekben, imádságotokban kértek, higgyétek, hogy
mindazt megkapjátok, és meglészen néktek. Ha az ember hitben van, akkor öröm van az arcán. Néhányatoknak van öröm az
arcán.
Mindenki mondja, hogy boldog vagyok! Jézus engem boldoggá tett! Ámen.
Dicsőség Istennek!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./