2011.05.04.
A SZAVAID EREJE 2.
Jegyzet Jim Sanders tanításából
2011. május 01.
A
mai napon arról tanítok, hogy áldásokra hívott
el minket az Úr, és arra, hogy ti is áldjatok. Lehet, hogy van, aki nem tudja, hogy
arra hívott el minket az Úr, hogy áldottak legyünk, vagy valaki azt mondja, hogy ő már
áldott, de még nem vagyunk ahhoz túl korosak, hogy még áldottabbak legyünk, ha
valaki úgy érzi tehát, hogy ő már áldott, még további
áldásokat is vehet magához.
Istentől
életünk különböző területeire más és más áldásokat
vehetünk el, mint ahogy különböző népcsoportok és fajok is léteznek. Úgy
gondolom, hogy minden lehetséges áldását még egyikünk sem vette el Istentől, és
nem is járunk benne. Ezért folytatjuk a szavak erejéről szóló tanítássorozatot a…
Jakab 3/2 Mert mindnyájan sok dologban vétkezünk.
Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is
megzabolázni.
Az
ember tarthatja magát csecsemőkorúnak, vagy felnőtt korúnak, mindegy, hogy hová sorolja
magát, a kívülállók megállapítják ezt a szádból, abból, hogy mi jön ki a szavaidból. Az előző tanításból
láthattuk, hogy egy nagyméretű hajót a hajó kormányával hogy lehet irányítani,
vagy a lovat a szájába tett zablával.
Néztétek-e
a királyi párnak a ceremóniáját? Az egyik rendőrnek a lova rendetlenkedett és
átszaladt az őrvonalon, a tévések nem tudták, hogy honnan került elő a ló, nem az
őrségnek, hanem a rendőr részlegnek volt az egyik lovasa, de nem lehetett kordában
tartani, elszaladt.
Szóltunk
arról is, hogy a modern világban a nyelvünk, az autókormányának felelne meg. A
szánkban a nyelvünknek ez a szerepe, ezt
lehetne mondani a mai világban. Igaz-e az valóban, hogy amit kimondunk, az kormányozza az életünk menetét? A legtöbb
keresztény nem hiszi ezt, és onnan tudjuk, hogy nem
hiszik, mert halljuk, hogy mit beszélnek.
Ha hinnék azt, hogy amit kimondunk, az megtörténik, akkor sokkal óvatosabban válogatnánk meg a szavainkat, és azt, hogy mit mondunk ki. Nem engednénk meg azt, hogy bármit kimondjunk, ha valóban tudatosulna az bennünk, hogy az hatással van az életünkre. Vagyis ebből levonható, hogy a legtöbb ember nem hiszi ezt.
A
legtöbb ember úgy hiszi, hogy bármit kimondhat a szájával, mert nincs hatással az
életére. Megfigyelhető ez pl. az amatőr prófétáknak
a szolgálatában, akik úgy gondolják magukról, hogy ők próféták, és egyetlen
dolog jön ki a szájukon, az ítélkezés, a kárhoztatás, és a kudarcra ítélés.
Kaptam
egy úgynevezett magát prófétának nevező prófétától egy üzenetet, már az első
szavaknál, ahogy visszahallgattam meg lehetett állapítani, hogy nincs rajta egyáltalán kenet. Csak olyan dolgokat sorolt fel egyiket a
másik után, amit az ördög szeretne végrehajtani,
és súlyos dolgokat mondott az ország dolgairól, a kormányról pl. a pusztulás és a
romlás szavait szólta. Gyászos szavakat
szólt, földrengésekről is szólt, sok ördög válik szabaddá, és hogy miként
pusztítanak majd. Hogy a kormányunkat mennyi átok érte már az emberek szájából, ez
már szinte nevetséges.
Azonban
maga az illető sem hitte komolyan, hogy mindaz a rossz, amit mond, valóságba jön, mert
az utolsó mondataiban azt jegyezte meg, hogy ha szorgalmasan imádkozunk, akkor ebből
sok minden visszatartható. Miért mondta akkor
ezt? Mert tudta jól, hogy ezek úgysem fognak megtörténni. Tehát nevetségessé vált az illető, de sajnos sokan
nem így látják majd, hanem komolyan veszik. Nagyon szomorú, hogy sok-sok keresztény
komolyan befogadja ezeket a szólásokat.
Korábbi években sok prófétát hívtam meg a köreinkbe szolgálatra,
hogy láthassátok, hogy milyen is egy igaz
próféta szolgálata. Azok áldásokat szólnak,
áldják a népet, áldják a földet.
Tudnunk
kell, hogy mi nem az Ószövetségben élünk, hanem az Újszövetségben és arra
hívattattunk el, hogy felépítsünk valamit.
Ha pl. visszaemlékszünk Dick Mills szavaira, később majd még visszatérünk rá.
A pusztulás, romlás pünkösdi prófécia körökből, vagy 40-50 próféciát kaptam, ami Izraelt illeti. Vaskos próféciák ezek, a szemetes kosárba teszem őket, mert oda tartoznak. Mi nem fogadjuk el ezeket a szavakat, mi megáldjuk az országot, és áldást parancsolunk rá. A Biblia tisztán felhívja a figyelmünket, hogy ne átkozzunk.
Azért hívom fel erre a figyelmet, mert nem akarom, hogy a csecsemőkorú keresztényeink kezébe kerüljenek ezek a szorongató hangulatú próféciák és utána higgyenek is benne. Mi hiszünk a gyülekezet elragadásában, ez a biblikus felállás, a gyülekezet elragadását pontosan tanítani a Jelenések könyvéből kell.
Onnan
is fogom tanítani, és nem a négy evangéliumból, mert amikor a négy evangéliumban
szólt erről Jézus, akkor ezt a zsidók szemszögéből mondta, és nem a gyülekezetre
vonatkozólag. Ugyanis az idővégi szolgálatok
nagyon furcsa dolgokat hoznak elő, az igeversekből. Nekem van erről két könyvem, ha
érdeklődsz, akkor beleolvashatsz. Jézus a zsidókhoz szólt, és az Ő második
eljöveteléről szólt nekik.
Egy
kedves ismerősöm elmondta, hogy amikor elolvasta az első kötetét ennek az idővégi
tanítássornak, teljesen tisztán rálátott a
kérdéses pontokra. Ha szeretnél az Úrtól Igét kapni, hogy mi a dolgod, akkor azt
mondom neked, hogy evangelizálj alkalmas időben,
és azon túl is.
A
keresztények nagyon izgatottak lesznek, amikor ezt hallják. Legtöbben azt sem tudják,
hogy miként kell valakit az Úrhoz vezetni.
Amit az elmúlt héten tanítottam az újjászületésről,
az üdvösség ima, ami eszerint szól, a külföldi országokban olyan kezekbe került,
ahol azt kigúnyolták, hogy nem így van.
A
kommentátor, aki a beszélgetést végezte meg is kérdezte, hogy akkor vajon miként
születnek újjá az emberek, ha nem így? Nagyon fontos ezt átbeszélni, és a megfelelő
érveket előhozni, hiszen ha rosszul tanítunk erről, akkor az embereket a pokolba
juttatjuk.
Mit
mond erről Ésaiás? Hogy a pokol szélesre
nyitja a száját, kiszélesíti a torkát és elnyeli az elveszetteket, sok világhírű
evangélista kap erre látást, hogy hogyan zuhannak az emberek milliói a pokolba a
haláluk után.
Hogy
a hamis prófétákról miként vélekedik
Isten, bizony az Úr foglalkozik azzal, ha valaki nem az Ő szíve szerint prófétál,
fel fogom olvasni néhány Igéjét az Ószövetségnek.
Jeremiás 23/16 Ezt mondja a
Seregek Ura: Ne hallgassátok azoknak a prófétáknak szavait, akik néktek
prófétálnak, elbolondítnak titeket; az ő szívüknek látását szólják, nem az Úr
szájából valót.
25. Hallottam, amit a próféták
mondanak, akik hazugságot prófétálnak az én nevemben, mondván: Álmot láttam,
álmot láttam.
26. Meddig lesz ez a hazugságot
prófétáló próféták szívében, akik az ő szívük csalárdságát prófétálják?
32. Ímé, én a prófétákra
támadok, akik hazug álmokat prófétálnak, azt mondja az Úr, és beszélik azokat, és
megcsalják az én népemet az ő hazugságaikkal és hízelkedéseikkel, holott én nem
küldtem őket, sem nem parancsoltam nékik, és használni sem használtak e népnek, azt
mondja az Úr.
Ezek
az Igék itt vannak a Bibliában. A pünkösdi körök prófétáinak, akik ilyen kárhoztatásokat, ítéleteket, pusztításokat
szólnak, azoknak kell ezeket végig olvasni. A Jehova tanúinak próféciái sem
teljesednek be soha, ha esetleg figyeltétek.
Galata 4/1 Mondom pedig, hogy
ameddig az örökös kiskorú, semmiben sem különbözik a szolgától, jóllehet ura
mindennek.
Az
a kiskorú, aki örökös itt a görögben a népiosz
szó, aki még gyermekszinten van a szólásban, úgy beszél még, mint egy kisbaba.
2. Hanem gyámok és gondviselők alatt van az atyjától
rendelt ideig.
3. Azonképpen mi is, mikor
kiskorúak voltunk, a világ elemei alá voltunk vettetve szolgaként:
A kiskorúakat onnan lehet megismerni, hogy a világ elemei alá vannak rendelve. Ha influenzajárvány van,
azt elkapják, ha meg lehet fázni, akkor megfáznak.
4. Mikor pedig eljött az időnek
teljessége, kibocsátotta Isten az Ő Fiát, aki asszonytól lett, aki
törvény alatt lett,
5. Hogy a törvény alatt
levőket megváltsa, hogy elnyerhessük a fiúságot.
Tehát az örökbefogadott
fiúságot elnyertük. A Római kor ismeretére kell egy pillantást vetnünk most, akkor
az volt a szokás, hogy az apa kirendelte azt a fiút, akit utódjának szeretett volna
kinevelni, és iskolába küldte. És amikor elérte azt a fejlettségi fokot, hogy
átvehette a vezetést, akkor hüiosznak
nevezték. Többé nem népiosz, hanem hüiosz a görög szó szerint, vagyis képes arra,
hogy uralkodjon.
Róma 8/19 Mert a teremtett világ
sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.
Megint a hüiosz szó áll itt.
Más szóval, míg itt a hüioszok uralkodnak,
nem lehet Budapesten földrengés, mert ha hisszük a Zsoltár 60/2 versét, és azt
hittel kiárasztva uralkodunk, akkor nem lehet, hogy földrengés legyen.
Az ostobán szóló prófétáknak időt kellene venni arra, hogy
időzzenek ezeken a verseken, és meditáljanak rajta, és utána hittel szólják, hiszen
az ördög le van győzve, a lábunk alatt van a
helye, és ebben hallelúját kell mondanunk.
Vagyis az ilyen jellegű próféciát ne küldjétek el hozzám, mert nem tudok vele egyetérteni, nem a hitem szerint való, nem érdekel, hogy akármit prófétálnak a jelenlegi kormányról. Minket arra hívott el Isten, hogy megáldjuk a jelenlévőket.
Ezt hitben kell elvégezni, így lehet a dolgokat tökéletesebbé tenni, nem pedig kárhoztatást,
és pusztulást prófétálni. Nagyon érdekes, hogy a pünkösdi körökben erre most
milyen lelkesedéssel vevők a hívők.
Példabeszédek 18/20 A férfi
szájának hasznával elégedik meg az ő belseje; az ő beszédének jövedelmével lakik
jól.
Éppen most vesztette el valaki ezt a pusztulást prófétáló démonát. Valaki
megszabadult ettől. Ez ugyanis egy démon,
ilyenkor az ember az ördög prófétájává lesz, azt mondogatja, amit az ördög
szeretne végrehajtani. Ne legyünk az ördög
szóvivője, ha egy mód van rá.
Miként lehet tehát az embernek megelégednie, és jóllaknia? Úgy ha az
ember vigyáz a szájára, és a szájával elvégzi
a kötelezettségeit. Helyes szavakat szól.
21. Mind a halál, mind az élet a
nyelv hatalmában van, és amiképpen ki-ki szeret azzal élni, úgy eszi annak
gyümölcsét.
Mi az, amit szeretnünk kell – a halált, vagy az életet? Mert, amit kimondanak, azt fogják megenni is. Amiről
szeretsz beszélni, az lesz az osztályrészed,
így szokták mondani. Az élet és a halál forog ekörül.
Korinthus II. 5/19 Minthogy az
Isten volt az, aki Krisztusban megbékéltette magával a világot, nem tulajdonítván
nékik az ő bűneiket, és reánk bízta a békéltetésnek Igéjét.
Isten tisztában van a világ dolgaival. Mert jelen volt Krisztusban,
amikor megengesztelődött az egész világgal. És ezt az üzenetet kell hirdetnünk, nem
azt, hogy – figyelj, te a pokolba kerülsz, hanem, arra törekszünk, hogy egy útlevelet adjunk át az illető kezébe, hogy a mennyországba kerülhessen.
Róma 12/19 Magatokért bosszút ne
álljatok szerelmeseim, hanem adjatok helyet ama haragnak; mert meg van írva: Enyém a
bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr.
Erről majd tanítani fogok, hogy nem szabad bosszút venni sajátmagunk
dolgaiért, mert az Úr felszólít minket, hogy enyém a bosszúállás, én megfizetek majd, hagyd csak rám, mondja az
Úr. Erről fogok majd tanítani, hogy ez miként működik.
Amit az ember lát magában, azt
fogja mondani is. Az embert képesek a saját
gondolatai kötésekben tartani. Ezeknek a
tanításnak elsődleges célja az, hogy a te gondolataidat meg tudd újítani, meg tudd változtatni.
Péter I. 3/8 Végezetre
mindnyájan legyetek egyértelműek, együtt érzők, atyafi szeretők, irgalmasak, előzékenyek:
Az előzékeny szó jelenti:
legyünk alázatosak, barátságosak és legyünk kedvesek egymással.
9. Nem fizetvén gonosszal a
gonoszért, avagy szidalommal a szidalomért; sőt ellenkezőleg, áldást mondjatok,
tudva, hogy arra hívattatok el, hogy áldást örököljetek,
Arra hívattunk el, hogy áldást
örököljünk, és arra is van elhívásunk, hogy áldássá legyünk mások számára. Vagyis
áldásokra kaptam az elhívást, és arra, hogy én is áldjak. És arra szólít fel az
Úr, hogy gonoszért, gonosszal ne fizessetek.
Lukács 6/28 Áldjátok azokat,
akik titeket átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik titeket háborgatnak.
Róma 12/14 Áldjátok azokat, akik
titeket üldöznek; áldjátok, és ne átkozzátok.
Vannak, akik nem tudják, hogy ez szerepel
a Bibliában. Áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, áldjátok, és ne átkozzátok.
Vannak híres átkozódók ebben az országban. De ha valaki újjászületett, akkor nem
arra kapott elhívást, hogy átkozódjon, hanem arra, hogy áldást osztó
legyen.
A mai modern világban a káromkodás szót nem szabad összekeverni ezzel
a bizonyos biblikus átkozódó szóval, mert a káromkodás
szó inkább rágalmazást, becsmérlést jelent ebben a világban.
Példabeszédek 10/18 Gyűlöletet
rejteget a hazug ajkú, és rágalmakat terjeszt az ostoba.
Ha valaki olyat hallgatsz, aki a másiknak a nevét éppen becsmérli,
akkor abban gyűlöletet kell tapasztalnod, és ostobának kell tartanod az illetőt, mert
csak az ostobák beszélnek így.
Én nem vagyok átkozódó, és nem vagyok szidalmazó és rágalmazó.
Nem fogom a nevét senkinek említeni ilyen vonatkozásban, ezért én nem vagyok ostoba.
Emlékezzünk arra, hogy e világban élünk, de nem
e világból valók vagyunk, ezért nekünk másoknak
kell lennünk.
Amikor az ember átkozódik, akkor azt a bizonyos dolgot bukásra, kudarcra ítéli. Ugye az ember jobb, ha áldást
mond az autójára, mert ha csak szitkozódik, átkozódik felette, és kudarcra ítéli
az autóját, vagy a tűzhelyét, vagy a jégszekrényét, vagy a tévét, ami éppen
elromolni készül, helyette inkább Istennek az áldásaival kell megáldani azokat.
Nem azért, mert Istennek fontos lenne a tévéd, vagy a mosógéped,
hanem azért fontos neki az, mert terád kihatással
van, hogy az működik vagy sem. Mint ahogy te is, ahogy a kisgyermek bejön és hozza a
babáját, aminek kiesett az egyik karja és beleesett a sárba a baba ráadásul, az a
rongybaba semmit nem ér neked, viszont neki nagyon fontos, ezért fogja az apuka, és
megpróbálja helyrehozni azt a babát.
Nem azért, mert az a rongybaba mennyit ér, hanem azért, mert a
gyermekének olyan fontos. Ezért van az, hogy
az Úr törődik azokkal a dolgokkal, amelyek
minket körbevesznek. Tehát az autód, meg amid van, nem annyira érdekli, de azért törődik
azzal is, gondja van rá, mert téged érint.
És ezért a te hited szerint képes arra,
hogy megáldja a téged körbevevő dolgokat
is.
Gondolkodjunk csak el azon, hogy amikor az izraeli nép kijött az
egyiptomi fogságból, negyven évig ugyanabban a saruban járt, és nem kopott el. Milyen
jó lenne ezt az autógumikra is érvényesíteni. Látjuk, hogy a minket körbevevő
dolgokra tehát áldást kell parancsolnunk.
Amikor elkezdtem farmerkodni, nem volt még túl sok pénzem, ezért
minden egyes berendezésre áldást kellett
szólnom. És amikor pedig a másik megvette tőlem, mivel nem volt hite, azonnal szét is
estek ezek.
Ha Isten képes arra, hogy megáldja a minket körbevevő dolgokat, akkor
miért ne tudná megáldani a gyermekeinket. A gyermekeinket igen sok dolog érinti a
világban, de a miáltalunk szólt szavak
leginkább.
A gyermekek egy képet
alakítanak ki magukról az alapján, hogy róluk milyen szavakat szólnak a többiek a
világban. Jó, vagy rossz szavakat. Ha a környezete rossz dolgokat hisz a gyermekről, a
gyermek képes ezeket elfogadni magáról, hogy igen, én ilyen vagyok. És olyanná válik, mint amilyennek a másik látja
őt, és amit kimond róla.
Ezért Isten bizonyos időnként, amikor az útkereszteződésekhez érünk, nagyon fontos személyeket helyez az utunkba, hogy helyes és jó dolgokat mondjanak ki ránk, és az épüljön belénk.
Az emberek láttak az én életemben rólam olyan dolgokat, azokban az időkben,
amiket én akkor még nem láttam. Hitték,
hogy én képes vagyok azokat megtenni, amikor még én azt nem láttam magamról. És
ezért az ő szemükben kivetített koncepció
épült ki bennem. Honnan tudod, hogy ők miket látnak rólad? Azért tudod, mert kimondják rólad.
Emlékszem 18-20 évvel ezelőtt, amikor a pásztoraim kezdték a szolgálatot, ez a világ akkor még nem hallott itt nő szolgálókról. Én viszont láttam, mert én egy nő evangélista szolgálatában tértem meg. Pásztorok, prédikátorok, imaharcosok, női tanítók voltak a bibliaiskolámban.
Itt viszont évekbe tellett, míg kialakult bennetek az a kép, hogy egy nő is lehet pásztor. Tehát én már láttam,
mielőtt ők azt meglátták volna. És azért voltam én is képes arra, hogy azokat a
nagyobb dolgokat megcselekedjem, mert mások már
látták bennem. Látták bennem, hogy képes vagyok nagyobb dolgokra, szélesebb körű
cselekedetekre, és amikor ezt kimondták, ezt
nevezzük áldásnak.
Az átkozódás pedig, amikor
valamit kudarcra, bukásra, pusztulásra
ítélsz, az áldás ennek pont az ellenkezője. Amikor áldást mondunk, akkor
valójában valakit áldásban részesítünk.
Olyan impartációban részesítjük, ami magával hozza a gyarapodást, a sokasodást,
és nagyobbá válik az illető. Tehát egyre
nagyobbá válik általa az illető. Helyzeteket
fog megváltoztatni. Nagyobb és több lesz az
illető, mint előtte volt. Ez jobbá és többé
teszi az illető személyt.
Az áldás eljuttatja a másikat
arra a helyre, hogy valóban képes arra, hogy
ezeket elvegye. Ugyanígy Isten téged is
szeretne használni arra, hogy ezeket a szavakat szóld
mások életében, és ez azt hozza, hogy a másik többé
válik általa, mint, ami most jelenleg. Nagyobbá
válik, mint volt előtte.
Ha megnézed a kicsiket hogy, hogyan játszanak, én is visszaemlékszem,
amikor a szabadban játszottam a dömperemmel, és az embernek rengeteg hite van ilyen kis
korban, álmodozik gyermekként, hogy egyszer majd én is pilóta leszek.
Mit kell mondani erre a szülőnek? Hogy ez nagyon sok munkába kerül ám majd, de képes vagy
rá, te is lehetsz egyszer egy pilóta. És visszamegy a pici és tovább játszik a
dömperével, és közben kijelenti, hogy pilóta leszek ám. A gyermeknek egyszerű hite
van, gyermeki hittel mindent el lehet fogadni,
és mindenre képes az ember.
Megtanultam pl. hogy a sportban is mindenre
képes az ember, ha el tudja fogadni, azzal
a szemmel tudja látni. Vagyis néhányatokra vonatkoztatva, képesek vagytok egy
gyülekezetet kezdeni létszám nélkül. Képesek vagyunk. Képesek vagyunk könyveket
úgy kiküldeni, hogy azt ajándékba küldjük, és nem kérünk érte bevételt.
Képesek vagyunk és meg is tesszük.
A szavaknak erejük van arra,
hogy beléd hatoljanak, és azzá tesznek
téged, mint ami addig nem voltál, többé
tesznek téged, mint voltál. Nagyobbá tesznek.
Isten arra választott téged, hogy ilyen szavakat szóljál mások felett is, főleg a saját családod felett.
A Zsidókhoz írt levélnek egy híres fejezete a 11 fejezet, a hit fejezete:
Zsidó 11/20 Hit által áldotta
meg a jövendőkre nézve Izsák Jákobot és Ézsaut.
Izsák tehát a fiait hit által áldotta meg. Nem írja, hogy prófétált volna, vagy egy nagy látomása lett volna előtte, vagy egy angyal jelent volna meg, és az szólta volna, vagy nem így, ahogy a Szent Szellem leszállt rám ilyen ábrázatban és Ő szólta, hanem hitből tette.
Hitből áldotta meg. A hit ebben a fejezetben meg is van határozva: A hit a reménylett dolgok valósága, a nem látott
dolgokról való meggyőződés.
Izsák tehát, amikor ezt az áldást teszi, akkor nem az alapján teszi,
amit látott volna, vagy érzékelt volna, vagy hallott volna, ezért van benne a hit
fejezetben, mert hitből cselekedte meg. Ami azt
jelenti, hogy nem érzékelt és nem látott semmit mellé, mert hitből tette azt az
áldást.
21. Hit által áldotta meg a
haldokló Jákob József mindkét fiát, és botja végére hajolva imádkozott.
Jákobról is ezt olvastuk. Mindkét fiára ugyanígy hitben szólt
bizonyos dolgokat, mert ez áldást hordozott.
Itt sem mondja, hogy látomás alapján, vagy a Szent Szellem ereje által, hanem hit által tette. Mi is arra hívattunk el, hogy
így áldjunk, megáldjunk másokat.
Ki áldott meg kit? Az atya áldotta meg a gyermekeit. Itt az országban
rengeteg gyermek van, akit megáldhatunk, nem csak a természetes fizikai gyermekeink. A
szülőnek meg kell fegyelmezni a gyermekét,
de arról sem szabad megfeledkezni, hogy meg is kell
áldani.
Van, aki azt mondja, hogy ugyan már, Isten az, aki megáld, én nem
vagyok képes arra, hogy áldjak, de pontosabban úgy szól, hogy te tudod, hogyan kell
ezt tenni, és meg is kellene tenned.
Hit által áldotta meg Izsák a fiait, és mi az áldás? Olyan szavakat szólni, amely felhatalmazza a másikat, képessé teszi a másikat, arra, hogy növekedjen az illető, hogy terjeszkedni tudjon, hogy nagyobbá tudjon válni, és több legyen, mint előtte.
Isten is ezt tette, amikor pl. megáldotta az első emberpárt, azt mondta
nekik, hogy szaporodjatok, sokasodjatok, töltsétek be ezt a földet. Már a kezdetek
kezdetén ezt tette Isten. Szaporodjatok,
gyarapodjatok, sokasodjatok, váljatok nagyobbá. Vagyis ez azt jelenti, hogy az ember egyre nagyobbá lesz.
Arra tanította tehát meg az embert az Írás, hogy egymást képesek legyenek megáldani, nem véletlenszerűen működik ez.
Zsidó 7/6 De az, akinek
nemzetsége nem azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek
birtokosát megáldotta,
Melkisédek megáldotta már előzőleg
Ábrahámot. Ábrahámnak volt minden ígéret
téve. Így folytatja:
7. Pedig minden ellenmondás
nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.
Vagyis aki áld, az magasabb státuszban áll szellemben, mint az, aki fogadja az áldást. Melkisédekről tanítottuk
már régebben, hogy ő Sém volt, abban az időben ő volt a főpap. Jákob pedig 16-20
évet is együtt töltött Sémmel a történészek szerint. Vagyis, akinek nagyobb helye
van szellemiekben, az adja az áldást, nagyobb kenettel bíró, egy nagyobb helyen álló.
Bár mindannyiunkat egyformán szeret Isten, és egyikünk sem jobb a
másiknál, vagyis az Úr nem szereti egyikünket sem jobban a másiknál, most az Úrban
való szeretetről szólunk, mert ilyen
szempontból nincsenek kegyeltjei. Pl. ez az életemből, van öt gyermekem és mind az
öt gyermekemet egyformán szeretem.
Vagyis ezt megértem, hogy a ház tele van gyermekekkel, és mindannyiukat
egyformán szeretem. Pl. az én kiskoromban három lánytestvérem volt, négy és fél
éven belül születtünk mi négyen, és a szüleim teljesen egyformán kezeltek
bennünket, egyformán bántak velünk.
Mindannyian ugyanazt a mennyiségű fagylaltot kaptuk, mindannyian ugyanazt a cukorkát, és ugyanazt a mennyiséget kaptuk. Nem volt megengedve ebben a megkülönböztetés, egyenlőként volt a jutalmazás, vagyis ezt tisztán értem, hogy, hogy van ezzel Isten.
De mégis igaz, hogy mindannyiunknak más és más helyünk van, nem ugyanaz a rangfokozatunk Krisztus Testében, a
Gyülekezetben. Egyenlőek vagyunk az
Úrban, ami az üdvösségünket, vagy az Úrhoz való szeretetünket illeti. De nincs
ugyanaz a helyünk, tehát a helyünkben meg
vagyunk különböztetve. Vannak magasabb
fokozatok, és alacsonyabb fokozatok, vagy pozíciók
az Úrban, ha nevezhetem így.
Még az apostolságokban is vannak különböző fokozatok. A keresztények
nem szeretik, ha erről gondolkodik az ember, és mondják, hogy említést sem kell erről
tenni. De ezen is el kell gondolkodni. Néha azért vagyunk vesztesek bizonyos
áldásokban, mert nem vagyunk ezzel tisztában. Isten arra hívott el minket, hogy minket
megáldjon, és arra, hogy mi is megáldjunk másokat.
Az Úr hozta most a gondolataimba, amikor azt a belátást láttam a mennybe, szabad szemmel, éber
állapotban. A bibliaiskolai éveim során 34-35 évvel ezelőtt történt, az elsőszülöttek
seregét, és a Gyülekezeti Testet láttam egyben, olyan távolságból, mintha a
holdról láttam volna, egy pontból szétsugározva, a hívők seregét lehetett látni.
Olyan tömege az embereknek, hogy a csillagok közé hatolt ki és sorokba
helyezkedtek el az emberek, tehát rangfokozatokban.
Ugyanez lesz, amikor innen elmentünk és Isten hadseregébe kerültünk, többé nem lesz
gyülekezet, hanem Isten királyságába fogunk beilleszkedni.
Nem akarja Isten, hogy mindent mi magunk végezzünk, csak azt a részt,
amit nekünk szánt, a mi részünket kell
elvégezni. Tehát, hogy a helyünket
elfoglaljuk, és ott elvégezzük, ott legyünk hűségesek. Rácsodálkoznál, ha tudnád, hogy
hányan vannak, akik elhagyták a helyüket,
nincsenek ott, ahol kellene, pedig ez Isten
akarata, hogy ott legyünk a helyünkön,
ahová elplántált minket, és ott elvégezzük a részünket, amit ránk szabott, és
ne üssük bele az orrunkat más dolgaiba.
A bibliaiskolába volt egy olyan tanítás, hogy azok kapnak nagyobb
jutalmat, akik imádkoznak másokért, akiknek imagyümölcseik
vannak. Akik arról kaptak látomást, hogy miként történnek majd a jutalom osztások
Krisztus ítélőszéke előtt, azok beszámoltak arról, hogy nem azok kapták a legtöbb
jutalmat, akik óriási cselekedeteket vittek oda, hanem azok, akiknek kis könyvbe fel
voltak írva az imáik, hogy mennyit imádkoztak, és azután kapták a nagy jutalmakat.
Mi nagyon különleges
teremtményei vagyunk Istennek ebben az időkorszakban, mert királyokká és papokká tétetett minket Isten, Jézus Krisztus
által kerültünk ezekbe a magas fokozatokba, királyok és papok vagyunk
Istennek.
Tehát áldásokra
rendeltettünk és arra, hogy mi is áldást
mondjunk. Nem azt érti ez alatt az Ige, hogy csak úgy lövöldözgessük az
áldásokat mindenfelé. Megmondja az irányt, a
nagyobb által áldatik meg a kisebb. Ez pl. jelenti azt, hogy a szülők mondják ki az áldást a gyermekeikre, és nem a gyermekek áldják így meg
a szüleiket.
Miért? Mert nincs meg az a helyük, ahonnan ezt mondhatnák. Ez jelenti
azt, hogy a pásztor képes olyan áldást
mondani a nyája felett, amit más nem képes,
mert nincs meg az a helye. Amikor Isten egybekapcsol minket, egybeszerkeszt egy helyi testet, ezáltal is nagyobbá válik az a hely, az a hit, az a szó,
és megadja a kegyelmet arra, hogy hitben tudjon szólni
az illető. Ezért a szavaink erővel teljessé
válnak, és úgy hatolnak be az illető életébe.
Nagyon kell ezért őrködnünk
a szavaink felett, és nekem is vigyáznom kell a szavaimra, hogy mit mondok ki az igen kiterjedt családom felett, a
gyülekezet tagjai felett. Ezek a szavak erőteljes
súlyt képviselnek az illető életében.
Tudjuk azt, hogy Jézusnak nem voltak kudarcai, nem hívhatjuk pl. egymást ostobának, vagy butának, mindegy, hogy mit tett az illető. Jót szabad csak szólnunk felette, mert már úgyis sokan kimondtak felettük ezt is, meg azt is.
Ezért jobb, ha az ember elidőzik egy kicsit és vár, hogy az Úr megmondja, hogy mit szóljunk. És amikor Isten
bölcsességében megjön ez a megvilágosodás,
akkor kell szólni, mert kell, hogy lássa
magát az illető. Áldásokat kell szólnunk az
illető életében.
A hívő minél nagyobb részt ad az életéből a szellemi feljebbvalóságnak, minél jobban odaszánt az élete, annál nagyobb súllyal jön ez az áldás
az életére. Annál nagyobb súlyt képviselnek
a szavaim az illető életében. Ha nem
gondolnak semmit rólunk, ha nem tisztelnek minket, ha nem részesei ennek a munkának semmilyen
vonatkozásban, akkor nagyon kis részem van abban, hogy bármit mondhatok felette,
hogy az megáll, mert tudom a szívemben, hogy nincs meg ez a helyem, hogy őt megáldjam.
Ez nagyon valóságos. És kellene, hogy működjön az életünkben, de az emberek szeretik magukat függetleníteni. Szeretik ugyan a szolgálatukat, de azt már nem akarják, hogy ezt, meg azt, mellé kellene tenniük.
Ezeket a tanításokat is úgy tekintik, mintha ez negatív dolog lenne.
Kivéve, amikor segítségre van szükségük,
akkor nagyon jól jönne nekik is, ha valaki hatalommal
tudna szólni az életük felett. Nem arról
beszélek, hogy valaki irányítsa és kontrolálja az életedet, hanem az az ajándék, amit Isten az életedre helyezett, az teljes kihasználtsággal működjön feletted.
Izsák, amikor megáldotta a fiait, akkor ugyanezt mondta, hogy gyarapodjatok, sokasodjatok. Amikor ugyanezt Jákob
tette, akkor azt mondta a fiának, hogy népek sokaságává
váljon a te magod. Vagyis az áldás magába
hordozza a sokasodást és az erőteljes növekedést.
Jézus vette a kisfiúnak az ebédjét, felemelte és megáldotta, és az megsokasodott. Ötezer embernek a jóllakatására volt elegendő, és tizenkét kosárral szedtek még össze. Az áldásnak van egy megsokasító ereje. Növekedést gerjesztő ereje, azt hozza, hogy az illető valóban nagyobbá lesz.
Ebben a szóban a békesség is nagyon erőteljesen ott van. A shalom szó az eredetiben, nem csak annyit jelent, hogy valami lecsendesedik, vagy megnyugszik, békességet kap. Azt is jelenti, hogy oltalmazás alá kerül, nincs szüksége, hiánya az illetőnek, nem kell éheznie. Ha ugyanis a számláinkat nem vagyunk képesek kifizetni, milyen hatással lesz az a békességünkre?
Mikor van békességünk? Ha megelégedettek vagyunk, vagyis minden szükségünk be van töltve. Minden számlánk ki van fizetve. És a békességnek van egy vonatkozása a bőséghez, a biztonsághoz, a jó kapcsolatokhoz, a gyarapodáshoz, a sikerhez, és ahhoz, hogy semmiben nincs szükséged, minden jól megy veled, mindenben jó sorsod van.
A lelkednek jól van a dolga, az üzleti dolgaid, a gyermekeid dolgai, az elmédben minden gyarapszik. Vagyis minden a
helyén van, és jól van. Egyetlen szóban lehet ezt összegezni, ez a shalom, a békesség.
Lukács 10/5 Valamely házba
bementek, először ezt mondjátok: Békesség e háznak!
Békessége legyen ennek a háznak. Mit mond az ember? Jézus tanította,
hogy bemegyünk, mondjunk valamit. Jézus kiküldte ugyanis a tanítványait szolgálatra,
akkor még nem szállodákban, és motelekben szálltak meg a tanítványok, hanem
házaknál. Ha titeket befogadnak, akkor
tiszteletet nyilvánítottak ki az Úr felé,
és ezért áldjátok meg azt a házat, mondta
nekik. Mondjátok: Békessége legyen ennek a háznak.
6. És ha lesz ott valaki
békességnek fia, a ti békességtek azon marad; ha nem, tireátok tér vissza.
Mit jelent a békesség fia? Azt jelenti, hogy az illető nyitott számodra, hiszi a szolgálatod, hiszi azt a békességet, amit te hordozol, és adsz neki. És amikor te ezt mondod, akkor a te békességed megnyugszik az illetőn. A te békességed!
Ezek nem üres szavak tehát, aki ezt tisztelettel és hittel tekinti,
akkor ez valóság, és egy érzékelhető, kézzel
fogható békesség fog szállni arra a házra,
és az abban lakókra, és mindenki, aki ott lakozik, ezt a békességet fogja élvezni.
Jézus tanította, hogy ezt tegyék. Ha nem tekintik tisztelettel a
látogatót, és nem fogadják ezt a békességet, akkor ez a békesség visszaszáll.
Vagyis ez a békesség valóságos! És mi a
békesség? Hogy minden a teljességében van,
semmi nem hiányzik, semmi szükséged nincs, jól van a dolgod. Mindenben jól megy a
dolgom, gyarapszom, sikerem van, ha minden áldást egy szóba akarsz foglalni, akkor
az a békesség.
Miután Jézus feltámadt a halálból azt mondta a tanítványoknak: békesség néktek! Ne felejtsük el, hogy a kisebb
kapja az áldást a nagyobbtól, és akinek ez a helye,
hogy áldjon, áldást bocsát ki az egész
házra. Mit mond tehát az illető, aki kapja: elfogadom
ezt az áldást. És akkor ez az erő nagyobbá
válik, az áldás ereje. Elfogadod azt az erőt, és így válsz nagyobbá. Ha elfogadod engedelmesen, akkor ez megtörténik, ez
valóságos.
Jézus tanította nekünk, hogy ezt tegyük. Képesek vagyunk arra, hogy
sok-sok áldást mondjunk ki felettetek, nektek
el kell fogadni azt, és az meg fogja törni a
kötéseket, és növekedésre késztet, és
akkor nem kell annyi imakérést leadnod.
Zsoltár 122/6 Könyörögjetek
Jeruzsálem békességéért; legyen bősége a
téged szeretőknek!
7. Békesség legyen a te
várfalaid között, és gyarapodás a te palotáidban.
A békesség és a gyarapodás karöltve
járnak.
8. Atyámfiaiért és barátaimért
mondom: Béke legyen benned!
Béke! Béke! Béke! Ha visszanézed, hogy az I. Péter 3-ban mit
olvastunk, azt, hogy áldást örököljünk,
és áldást mondjunk másokra.
Mindenki mondja együtt: Nem
átkozódó vagyok, és nem átkozok. Én egy áldó vagyok, és arra hívattam el, hogy
áldás legyek. Ezért áldott vagyok. Ámen!
Izsák nem várt addig, amíg a Szellem leszakadt volna rá. Izsák és
Jákob hittel áldotta meg a magvait. Hit által
cselekedték meg. Ha meg van ez a helyed, hogy te vagy a nagyobb a felállásban, akkor képes vagy megáldani a kisebbet. Lehetsz bátor, erős ebben.
Veszed a gyermeked, és áldást mondasz ki rá. Nem olyan áldás ez, mint amikor csak
úgy a levegőbe mondjuk, hogy – hát légy áldott.
Hanem amikor hit által kiárasszuk, hisszük, hogy ezt Jézus mondta, és
ez a másik felett uralkodó erővé válik, és
én hiszem Jézus szavait, ez valóságba jön.
Nem csak hogy békességet hoz, hanem megadja az erőt, felruház erővel, hogy több és nagyobb legyen.
Hogy nagyobbá legyen az illető, mint ami volt
előtte.
Amikor igaz próféta járt köztünk Dick Mills, és volt egy prófécia,
ami elhangzott felettünk, de angolul szólt, alig lehet hallani a felvételt, később
lejegyzeteltem a Bibliámba, azt a Bibliámat pedig elajándékoztam valakinek. A
dicséret ugyanis erősebb, mint a próféta hangja, és nagyon nehéz kivenni, ketten
fordítják közben, teljes hangzavar van. De egy harminc perces prófécia volt, és növekedést szólt a próféta, áldásokat szólt, békességet, terjeszkedést, növekedést. És nem hozott hozzá korlátokat,
vagy határokat.
Lehet, hogy egy, vagy két kontinenst kihagyott közüle, de a világ
többi, összes tájára kiküldött. Lehet,
hogy Dél-Amerika talán kimaradt belőle, de a világ többi részére mindenhová
kiküldött minket. Vagyis nem korlátokat szabott a szolgálatoknak. Ezt teszi egy
Istennek igaz prófétája. Nem a pusztulást, a
romlást, és a kárhoztatást prófétálja.
Habár felhívom a figyelmeteket, hogy a pünkösdi körökben most ilyen
[hamis] próféciák járnak, hogy legalizációba, törvénykezésbe, Isten haragjában,
átkokban szólnak. De ha mi Isten elhívottjai vagyunk, akkor arra hívattunk el, hogy áldást szóljunk.
Efézus 4/29 Semmi romlott beszéd
a ti szátokból ki ne jöjjön, hanem csak amely hasznos és szükséges az építésre,
hogy kegyelmet adjon a hallgatóknak.
Tehát ne legyen romlott az a szó, ne legyen korrupt, ne legyenek
értéktelen, rossz szavak, sértő szavak közte, ilyenek ne jöjjenek ki a szádon.
Hanem csak olyan, ami felépíti a másikat, a másik
épülésére van. Nem azt mondja, hogy információval szolgálunk a másiknak, hanem
az, amit te szólsz, az kegyelmet szolgáltat a
másiknak, és nem kárhoztatást, és pusztítást.
Én hiszem, hogy amikor Jézus szólt, akkor életet közölt. Amikor Isten Igéjét szóljuk, akkor szellemi élet jut hozzátok, és azt hozza, hogy valamivel többek lesztek, ami addig nem volt jelen az életetekben. Isten minden egyes felkent szolgálójára igaz ez, legyen férfi, vagy nő.
És Istennek az ereje és élete kellene, hogy áradjon az ő szavaikon. A saját szavainkon túl
van valami, amit ki kell szolgáltatnunk. Nem csak prédikálunk, hanem Isten életét impartáljuk, közöljük a másik
szívével.
Másik fordítás szerint: amikor
beszélünk, akkor ne szóljunk sértő dolgokat, hanem azt szóljuk, amire a másiknak
szüksége van. Olyan szavakat szóljunk, ami a másikat erősebbé teszi, mert amikor te
azt mondod, jót tesz mindazokkal, akik azt hallgatják.
Tehát nem csak információtartalma van ezeknek a szavaknak, hanem ezek a
szavak elvégeznek valamit, a másikkal kegyelmet közölnek. Nem csak csevegünk, nem csak
akadémikus szinten beszélgetünk, hanem hitet
árasztunk ki a szavainkkal.
Az Egyesült Államokban minden évben megrendezik a futásban a nemzeti
bajnokságot, férfiak is és a nők között is. Az egyik edző, aki bénult volt, előre jött, és mondtam, hogy nem
hiszem, hogy képesek nyerni így. És ez az illető mindig szólt hozzájuk, bátorította őket, hogy most fogsz tudni nyerni.
Mondtam, hogy nem létezik, hogy az illető ki tudta volna számolni, mert nincs idő a
győzelemre. De olyan időket futottak, hogy minden rekordot
megdöntöttek.
Ez egy kiváló példa volt arra, hogy az ő hite, miként működött az egész csapat számára. Két ilyen győzelem is
volt. Az én egyetemista koromban ők soha nem vittek el első helyet. Valaki látta ezt a
képességet benne, és felvette őt. A győzelmet az ő hite, az edző hite hozta, és ezt a hitet impartálta [átplántálta] a játékosokba.
A mieink lelkeket nyernek, és a gyülekezetek így növekednek, feltámasztjuk a régebbi gyülekezeteinket is, új gyülekezeteket kezdünk, tehát igenis terjeszkedünk. Mindenről nem tudhatsz, hiszen nem tudunk mindenről beszámolni, de hidd el, hogy óriási növekedés van. Ma is hivatalba léptettünk egy pásztorházaspárt, gyülekezet indult. És ezek közül volt, amit Dick Mills tizenkét évvel ezelőtt megprófétált.
Az ő szavai kegyelmet szolgáltak
mifelénk. A te kezed abban van, mondta nekem, hogy kormányokat fogsz eltüntetni, és másokat felépíteni. Olyan dolgokat is szólt,
amely érinti az egyházunk szolgálóit, az apostolokat, prófétákat, evangélistákat,
pásztorokat, tanítókat. Ne felejtsétek, hogy a hittel
teljes szavaink képesek arra, hogy bámulatos
kegyelmet szolgáljanak annak, aki ezt hallgatja!
Csukd be a szemedet most egy percre, mert most már érted, hogy miként működik:
– Békesség legyen
néked, légy erős, bátorodjál, világosodjál meg, és ragyogó elméjű légy, gyors
gondolkodású légy. A lelkedben nyugalom legyen, békesség legyen feletted, békesség
legyen a családod felett, békesség a gyermekeid felett, békesség legyen a rokonságod
felett. Békesség legyen a házadon, és békesség legyen az üzleti dolgaidon.
Békesség legyen a munkahelyeden, és a békesség Istene, mely minden értelmet
felülhalad, meg fogja őrizni a szívedet és a gondolataidat, és az elmédet a Krisztus
Jézusban! Ámen!
Most álljunk fel, most ezt újra képes vagy befogadni. Csukd be a szemed
és figyelj: –
Istennek a kegyeltsége legyen rajtad, mindaz, amire a kezedet teszed az áldott lesz
rajtad, és benned, Istennek a kegyeltsége lesz rajtad, a te útjaid gyarapodóvá
lesznek, és az útjaidat előkészíti az Úr, mielőtt odajutnál! Jézus nevében!
Növekedjél, légy több, legyél nagyobb, 2011-ben terjeszkedni tudjál, váljál
nagyobbá, több mint ami eddig voltál Isten dicsőségre! Jézus nevében! Ámen!
Dicsérjük az Urat, és növekedni is fogsz, kiszélesítjük a
sátrainkat, és áldássá válunk mások
számára. Ennél többet nem lehet kérni Istentől.
Mindenki mondja: A mai nap, Isten
akarata beteljesedett az életemben, Jézus nevében! És ez mindennap igaz. Isten akarata
bevégeztetik az életemben. Ámen!
Mert ha Ő előkészíti az utat,
akkor jobban jársz, ha nem az ellentétes irányba haladsz. Ezért nagyon fontos ezt
mindennap megvallani. Az evangélisták is
remélem, hallották és mindenki más is. Lehet, hogy éppen nem tetszik az útirány, de
ha kitartasz, fogod tudni, hogy eljutottál oda,
amit Isten számodra rendelt.
Izraelbe megyünk, szeretnénk benneteket emlékeztetni, most már több mint húsz jelentkező van. Június 1-én indul ez az imaút, a titkárságon lehet jelentkezni, ha kívántok jönni. Mentünk már így sokszor imádkozni, és az ember szeretné tudni, hogy miért éppen most, de van, amikor nem a mi részünk, hogy tudjuk.
Sok minden fog különben történni júniusban. Isten szíve mindig ott
dobog Izrael felett, sok dolog miatt kell imádkozni, és ennek része kell legyünk, mert
az Úr hív minket, és fogjuk használni a hitünket.
Én vagyok Izrael Istene, Én teremtettem Izraelt, az Én szemem fénye
Izrael – mondta Isten. És az ellenségeit pedig csak neveti és elpusztítja őket. De
az imáinkat használja erre, szüksége van az
imádságra. Isten nem tud addig elvégezni semmit, amíg valaki meg nem kéri arra, itt a
földön élők körében, hogy azt elvégezze. Valaki ma új szívet kapott Istentől.
Dicsőség Istennek! Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő számára legépelte e tanítást./