2006. 09. 30.
Kenneth E. Hagin
Isten Igéje
táplálék az éhes szellem számára, ami megerősíti a hívőt bővelkedő életével!
Ezért tanít minket a Példabeszédek 4,21 arra, hogy őrizzük Isten Igéjét a
szívünk mélyén, és hogy az első helyet Neki adjuk mindennapi életünkben.
A Hitünk tápláléka segítségedre lesz abban, hogy megelégítsd az Isten életet adó
kenyere iránti éhségedet. Kenneth E. Hagin gyönyörűséges válogatása ihletet adó
apró tanításokból áll, amelyek megerősítenek napról napra, ahogy Isten Igéjét
táplálékként magadhoz veszed.
Kezdd el táplálni a hitedet ezzel a gazdag gyűjteménnyel, ami a mai Egyház egyik
legkiválóbb elöljárója tollából született – az év minden napjára!
F. F. Bosworth
mondja: ,,A legtöbb keresztény háromszori meleg étellel táplálja a testét naponta,
míg a szellemét heti egyszeri hideg élelemmel, és aztán csodálkoznak, hogy a hitük
olyan gyenge.”
Naponta kellene táplálni a hitünket! Ez mindennél fontosabb az Úrral való
együttjárásunkban. Azért írtam ezeket a könnyen emészthető hit adagokat, hogy
segítsenek a hited naponkénti gyarapításában.
Tanulmányozd, és hangosan mondd ki a minden egyes oldal alján található
megvallásokat. Ezek Isten Igéjén alapulnak. Amikor hallod magad megvallani Isten
Igéjét, a szellemedben rögzülnek az Ő igazságai. Az Ő Igéje a szellemedbe lejutva
hatékonnyá teszi az életedet.
De ha
annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki
feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is
az Ő tibennetek lakozó Szelleme
által. — Róma 8,11.
A „halandó testeitek” ebben a szövegben nem a jövendőbeli, feltámadott testünkre
vonatkozik; a jelenlegi halandó testünkre vonatkozik! (A ‘halandó’ jelentése:
‘halálnak kitett’.) A mi testünk nem lesz halandó a sírban. Most halandó. A
Szellem akkor már nem fog a testünkben lakozni. Isten Szelleme most lakozik a
testünkben. Halandó testünknek most van szüksége arra, hogy Isten Szelleme, Aki
bennünk lakozik, megelevenítse.
Az egyik ok, amiért a Szent Szellem a halandó testünkben lakozik az, hogy
meggyógyítson minket azokból a betegségekből, amik megpróbálnak ránk akaszkodni. A
gyógyulás része Isten tervének, vagyis a ma érvényes szövetségnek. A gyógyulás
része annak a gondoskodásnak, amivel Isten gondoskodik a gyermekeiről — az Ő
Testéről — itt a földön.
Ha meg tudnánk úgy érteni Isten gyógyítási tervét, ahogy meg kellene értenünk, a
betegek egyszerűen meggyógyulnának abban a pillanatban, amikor a betegség
megpróbálja megérinteni őket!
Október
2
Az Ő állandó lakozása
Ő adja meg nektek az Ő
dicsőségének gazdag kincsestárából, hogy megerősödjetek és megszilárduljatok
hatalmas erővel a belső emberben a (Szent) Szellem által [aki maga lakozik a ti
legbensőbb lényetekben, a személyiségetekben]. Krisztus a ti hitetek által
[valóságosan] lakozzék (telepedjen le, maradjon meg, építse ki állandó lakhelyét,
otthonát) a ti szívetekben…
— Efézus 3,16. 17. (Amplified)
Hogyan lakozik, hogyan telepedik le és építi ki állandó lakhelyét, otthonát
Krisztus a szívedben? A te hited által.
Amit Isten akar az az, hogy kiépíthesse az Ő állandó lakhelyét a szívedben! A
keresztények pontosan ezt nem engedik meg Neki! (Ne feledd: Ezt a levelet
újjászületett, Szellemmel betöltekezett keresztényeknek írták.)
A keresztények így énekelnek: „Jöjj el hozzám, Uram, jöjj el hozzám.” Ezzel azt
mondják, hogy az Úr nincs itt — de ha valahogy rá tudnánk venni, hogy eljöjjön, Ő
biztosan tudna valamit tenni értünk. Meg azt is énekeljük: „Nyúlj ki és érintsd
meg Jézust, amikor erre jár.“ Mindezek az érzések a fizikai megismerésen alapulnak.
Nekem nem kell kinyúlnom és megérintenem az Urat, mert Ő bennem él! Azt is
énekeljük: „Csak egy érintést kérek, ó Uram, Tőled.” Mit kezdjek én ezekkel az
„érintésekkel”, amikor a Szent Szellem bennem él? Bízz Istenben, aki már benned
lakik! Tanulj meg „Isten-bennem-van” tudatú lenni!
Október
3
Közösség
Hű az Isten, aki elhívott titeket
az Ő Fiával, a mi Urunk Jézus Krisztussal való közösségre.
— 1Korinthus
1,9.
A legnagyobb megtiszteltetés, amit Isten megadott nekünk, hogy egyaránt
közösségben lehetünk Vele az Atyával, az Ő Fiával és a Szent Szellemmel, hogy
végrehajtsuk Istennek az emberi nemre vonatkozó megváltási tervét.
Az újjászületés által rokonságba kerültél az univerzum Teremtőjével! Isten
gyermeke lettél. Rokoni kapcsolatban kerültél Vele. A rokonság azonban közösség
nélkül élettelen. Olyan, mint egy házasság szerelem és közösség nélkül.
Az Istennel való bensőséges, mély baráti közösség a hit szülőanyja. És Isten
téged személyesen elhívott arra, hogy bensőséges baráti közösségben légy az Ő
Fiával.
Október
4
Imaközösség
Amit láttunk és hallottunk, azt
hirdetjük néktek, hogy néktek is közösségtek legyen velünk. A mi közösségünk
ugyanis közösség az Atyával és az Ő Fiával, a Jézus Krisztussal. És ezeket azért
írjuk néktek, hogy örömetek teljes legyen […] Ha pedig a világosságban járunk,
amint Ő maga a világosságban van: közösségünk van egymással, és Jézus
Krisztusnak, az Ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől. — 1János 1,3. 4.
7.
Ha te közösségben vagy Istennel és a világosságban jársz, amint Ő a
világosságban van, akkor az ima lesz az egyik legnagyobb kincsed, amit örököltél a
Krisztusban.
Az ima a mi erőnk egyesítése az Atya Istennel. A Vele való közösség ápolása. Az
Ő akaratának véghezvitele a földön. Nem szabad, hogy az ima bármikor probléma vagy
teher legyen a számodra. Teljes örömnek kell lennie.
Az ima — a valóságos ima — semmit sem fog kivenni belőled, hanem gazdagabbá tesz,
valamivel mindig gyarapít. Mert Istennel vagy közösségben, amikor imádkozol.
Október
5
Erőink egyesítése
Mit mondunk azért ezekre? Ha az
Isten velünk, kicsoda ellenünk? Aki az Ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem Őt
mindnyájunkért odaadta, mi módon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk?
— Róma 8,31. 32.
Isten és te együtt munkálkodtok, hogy végrehajtsátok az Ő megváltási tervét e
világra vonatkozóan. Isten éppúgy nem boldogul nélküled, mint ahogy te sem
boldogulhatsz Őnélküle.
Ezért is adta nekünk Jézus a szőlőtő és a szőlővesszők példázatát. A
szőlőtő nem tud gyümölcsöt teremni a szőlő-vesszők nélkül, a szőlővesszők
pedig nem tudnak meglenni a szőlőtő nélkül. A mai igehelyünk a rómaiakhoz írott
levél első nyolc fejezetének egyik végkövetkeztetése. Azt mutatja meg nekünk, hogy
az Atya Isten teljesen egy a gyermekeivel. Bemutatja azt a tökéletes közösséget és
együttműködést, amit Isten gyermekei élveznek Mennyei Atyjukkal. Megmutatja, hogy
Isten gyermekeinek hatalma van a sötétség erői és a körülmények felett. És Isten
betetőzi ezt a 37-es versben: „De mindezekben győzteseknél is többek vagyunk
Őáltala, aki minket szeretett.”
Isten tevékenyen munkálkodik az érdekedben. Támogat téged és kiáll melletted.
Folyamatosan harcol érted. Folyamatosan betölti minden szükségedet az Ő bőséges
kegyelmének kincsestárából. Az Ő bölcsességét és az Ő képességét adja
neked!
Október
6
Alkalmas voltunk
Ilyen bizodalmunk pedig Isten iránt
a Krisztus által van. Nem mintha magunktól volnánk alkalmatosak valamit gondolni, úgy
mint magunkból; ellenkezőleg: a mi alkalmas voltunk az Istentől van: aki alkalmassá
tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk…
— 2Korinthus
3,4-6.
Mi nem közönséges emberek vagyunk.
Mi össze vagyunk kapcsolva a Mindenhatóval.
Mi magával Istennel egyesültünk.
Mi hajtjuk végre Isten akaratát a földön.
Mi csatornák vagyunk, akiken keresztül Isten kiárasztja önmagát a világra.
Természetesen Isten ezt csak akkor tudja megtenni — ha az Ő képessége a mi
képességünkké válik.
Most már jobban megérthetjük az 1Korinthus 3,9-et: „Mert Isten munkatársai
vagyunk…” Ez jelenti az Atyával való közösséget! Ő biztosítja az erőt, a
bölcsességet, a kegyelmet és a képességet — azokat a természetfeletti
eszközöket, amelyeknek a segítségével hathatósan munkálkodhatunk az új szövetség
szolgálóiként.
Október
7
A név
És hozzájuk
menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és
földön. Elmenvén azért…
— Máté 28,18. 19.
Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben…
— Márk 16,17.
Milyen hatással lenne az életedre, ha egy dúsgazdag ember felhatalmazna, hogy a saját
vagyonát használd minden szükségleted kielégítésére?
És mi még ennél is többet kaptunk! Isten képessé tett minket, és felhatalmazást
adott nekünk, hogy használjuk Jézus nevét! Ennek a névnek pedig hatalma van itt a
földön. E név használata igazában nem hit kérdése, hanem arról van szó, hogy
élsz-e a törvényes jogaiddal Krisztusban? Elfoglalod e Isten fiaként a helyedet és
élsz-e mindazzal, ami megillet. Az Ő neve megillet téged!
Jogunk van használni ezt a nevet az ellenségünkkel szemben. Jogunk van használni a
nevet imakéréseinkben. Dicsőség Istennek, ez a név megillet minket! Ez a név adatott
nekünk, hogy véghezvigyük az Atya Isten akaratát ebben az időkorszakban,
amelyben élünk.
A korai egyház élt ezzel a hatalommal. Jézus képviseletében cselekedtek, az Ő
helyére állva. Ma pedig nekünk kell használnunk az Ő nevét, és cselekednünk
Őhelyette!
És akármit kértek majd az én
nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban.
— János 14,13.
Milyen döbbenetes ígéret!
Amikor beleszületünk Isten családjába, az újjászületés által megkapjuk azt a
jogot és kiváltságot, hogy használjuk Jézus nevét. Minden hatalom, ami ebbe a névbe
ruháztatott, azért adatott nekünk, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban.
A Fiú kivetett volt a földön. Keresztre feszítve mezítelenül függött a világ
előtt. De ahol pusztán a keresztrefeszítés szégyenét prédikálják, a név elveszti
hatalmát, erejét és tekintélyét — nem áradnak az áldások az emberre, és nem
adatik dicsőség Istennek, az Atyának.
Jézus neve azért adatott, hogy átvegye Jézus helyét a földön. Mindazt, amit Jézus
meg tudott tenni földi élete során, minden egyes hívő megteheti most. Jézus van
ebben a névben. Ez a név maga Jézus. Mindaz, ami Jézus volt — mindaz, amit Ő tett
— mindaz, ami Ő jelenleg — mindaz, ami Ő valaha is lesz — benne van jelenleg ebben
a névben!
Amikor használjuk Jézus nevét, láthatóvá tesszük a Golgotán elvégzett
munkájának teljességét. Amikor használjuk ezt a nevet, az élő, gyógyító Krisztus
van jelen —, az Atya Isten dicsőségére!
És Jézus felelvén, monda nékik:
Legyen hitetek Istenben.
— Márk 11,22.
Egy jó King James széljegyzetes-Biblia margója így adja vissza a mai
szöveget: „Legyen bennetek Isten hite.” A görögül értőktől tudhatjuk, hogy
annak a szószerinti fordítása, amit itt Jézus mondott, így hangzik: „Legyen isteni
fajta hitetek.” Néhány modern fordítás is így adja vissza ezt a verset.
Ha egyáltalán nem tudsz görögül, akkor is könnyen beláthatod, hogy ennek a versnek
ez a helyes fordítása, mivel Jézus épp előzőleg mutatta be a tanítványoknak, hogy
Ő rendelkezik ezzel a fajta hittel: az isteni fajta hittel, azzal a hittel, amit Isten
használt, amikor kezdetben megteremtette a világot. Ennek a fejezetnek az elején,
Jézus szólt a terméketlen fügefához. Nem imádkozott. Egyszerűen azt mondta annak a
fának: „Soha örökké ne egyék rólad gyümölcsöt senki…” (14. vers)
Másnap reggel, amint Jézus és a tanítványok elhaladtak ugyanott, látták, hogy a
fügefa gyökerestől kiszáradt. Péter, visszaemlékezvén, azt mondta: „Mester nézd,
a fügefa, amelyet megátkoztál, kiszáradt.” (21. vers)
Jézus azt felelte neki: „Legyen isteni fajta hitetek.” Jézus bemutatta nekünk az
isteni fajta hitet. Azután azt mondta, hogy ezzel rendelkeznünk kell.
Mert bizony mondom néktek, ha
valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem
kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond megtörténik, meglesz néki, amit mondott.
— Márk 11,23.
Közvetlenül azután, hogy Jézus bemutatta az isteni fajta hitet, meg is határozta azt.
A Márk 11,23-ban Ő, a hit fejedelme, így határozza meg az isteni fajta hitet:
(1) az ember hisz a szívében,
(2) majd kimondja a szájával azt, amit a szívében hisz,
(3) és az megtörténik.
Isten ezt a fajta hitet használta, amikor kezdetben megteremtette a világot. Isten
hitte, hogy amit Ő mond, meg fog történni! Ezért azt mondta: „Legyen föld.” És
lett föld. Valójában Ő mindent úgy teremtett — a napot, a holdat, a csillagokat, a
bolygókat és az állatokat, mindent — kivéve az embert —, hogy hitte: az, amit Ő
mond, meg fog történni. Azután kimondta. És megtörtént. Ez az isteni fajta
hit.
Október
11
Az Istentől kapott hit
Mert a nékem adott kegyelem által
mondom mindenkinek közöttetek, hogy feljebb ne bölcselkedjék, mint ahogy kell
bölcselkedni; hanem józanon bölcselkedjék, amint az Isten adta kinek-kinek a hit
mértékét. — Róma
12,3.
„Hit: igen, erre van nekem szükségem” — mondják sokan. — „És imádkozom is,
hogy Isten adja meg nekem.” Ezzel csak az idődet vesztegeted. Nincs több értelme
Istenhez imádkoznod hitért, mint annak, hogy az ujjaiddal malmozol, azt a mondókát
hajtogatva: „Ragyogj, ragyogj kicsi csillag.”
A hitért való imádkozás reménytelen vállalkozás és elpocsékolt idő, mert minden
hívő megkapta az isteni fajta hitnek egy bizonyos mértékét. Nem kell megszerezned.
Nem kell imádkoznod érte. Nem kell böjtölnöd érte. Nem kell jó cselekedetekkel és
jó magaviselettel kiérdemelned. Már a tiéd.
Pál nem a bűnösöknek írt, hanem a hívőknek, a Római levélnek ebben a versében.
Azt mondta: „…mondom mindenkinek közöttetek [nem a világon mindenkinek], …az
Isten adta kinek-kinek a hit mértékét.” Minden hívőnek van hite! Isten adta
nekik!
Október
12
Üdvözítve hit által
Mert kegyelemből
tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez.
Figyeld meg, az a hit, amely által üdvözülsz: „nem tőletek van.” Más szavakkal,
nem természetes, emberi hit. Isten ajándéka! Ez megegyezik a Róma 12,3-mal, amely
kijelenti: „…az Isten adta kinek-kinek a hit mértékét!”
A keresztények mégis azt mondják: „De nekem mégsincs hitem.” Én mindig azt
válaszolom erre: „Akkor miért nem fogadod el az üdvösségedet? Aki üdvösségre
jutott, annak van hite! Ugyanis nem lenne üdvössége hit nélkül.”
Minden hívőnek van hite! A Biblia azt mondja, hogy van nekik! Sok keresztény azonban
nincs tudatába annak, hogy neki is van hite, ezért nem használja azt a hitét, ami
megvan. Isten ellen, a Biblia ellen és önmaguk ellen foglalnak állást, mivel
állandóan arról beszélnek, hogy mennyire nincs hitük.
Isten szól hozzánk az Igéjében. Isten és az Ő Igéje egyek. Ha Isten Igéje mond
valamit, akkor azt Isten mondja. Isten Igéje pedig azt mondja, hogy Isten már megadta
neked a hit mértékét. Biztos, hogy ez isteni fajta hit, mert Istennek nincs másfajta
hite!
Azért a hit hallásból van, a
hallás pedig Isten Igéje által. — Róma 10,17.
Hogyan ad Isten a bűnösnek hitet arra, hogy üdvözüljön? Elolvashatjuk együtt a
rómaiakhoz írott levél 10. fejezetében, amely az üdvösségről beszél, és arról,
hogyan kapunk hitet az üdvösségre. (Zárójelben vannak az én megjegyzéseim.)
„De mit mond? Közel van hozzád az Ige, a szádban és a szívedben van: azaz a hit
beszéde, amelyet mi hirdetünk. (Figyeld meg: Isten Igéjét a ‘hit beszédé’-nek
nevezi. Mert ez építi fel a hitet. Ebből származik a hit azoknak a szívében, akik
megnyitják magukat rá.) Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és
szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból, üdvözülsz. Mert
szívvel hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre…
Mert mindenki, aki segítségül hívja az Úr nevét, megtarttatik. Mimódon hívják
azért segítségül azt, akiben nem hisznek? (Most értsd meg ezt.) Mimódon hisznek
pedig abban, aki felől nem hallottak? […] Azért a hit hallásból van, a hallás pedig
Isten Igéje által.” (Róm. 10,8–10. 13. 14. 17.)
Nem tudsz hinni hallás nélkül. A hit hallásból jön. Mit kell meghallanod? Isten
Igéjét!
Október
14
A hit beszéde
De mit mond? Közel van hozzád az
Ige, a szádban és a szívedben van: azaz a hit beszéde, amelyet mi hirdetünk.
— Róma 10,8.
Isten Igéje „a hit beszédének” neveztetik.
A hit tényeken alapul — Isten Igéjének a tényein. A hitetlenség teóriákon alapul.
Én így határozom meg a teóriát: „A teória olyan feltételezés, ami a vitatott
téma ismeretének a hiányából fakad.” Sok egyház azért van tele hitetlenséggel,
mert túl sok teóriát hallottak.
A hitetlenség lelkülete került túlsúlyba a szolgálatokban; a szegény, drága nyáj
meg csupán annak a terméke, amit lelkipásztoraiktól hallottak prédikálni. Igazában
úgy tudunk a legjobban segíteni az embereknek, ha megmondjuk nekik, hogy mit mond a
Biblia — azt adjuk nekik, amit Isten Igéje mond — nem pedig azt, amit ember mond.
Az ember tévedhet, Isten sohasem téved. Nem számít, hogy milyenek a körülmények —
nem számít, hogy mi történt az életedben — Isten Igéjének van mondanivalója
azzal kapcsolatban. Tudd meg, mit mond Isten Igéje! A hit jönni fog — és
megváltoztatja a dolgokat a te javadra.
Október
15
Ugyanaz a hit
Mivel pedig a hitnek bennünk is
ugyanaz a szelleme van, amint meg van írva: Hittem és azért szóltam; hiszünk mi is,
és azért szólunk.
— 2Korinthus
4,13.
Pál azt írta: „A hitnek bennünk is ugyanaz a szelleme VAN…”
Nem azt írta tehát, hogy: „próbálkozunk azzal, hogy megszerezzük”, vagy „ebben
reménykedünk”, hanem azt mondta, hogy ez a „miénk”! Mi a miénk? A hitnek ugyanaz
a szelleme. És ez milyen fajta hit? Olyan fajta, ami (1) hisz, és (2) azért szól.
Ez nem ugyanaz a fajta hit, amelyikről Jézus beszélt a Márk 11,23-ban? Az a fajta,
amely (1) hiszi a szívében, (2) kimondja a szájával, és (3) akkor az megtörténik?
De igen! Ez a hitnek ugyanaz a szelleme! A 2Korinthus 4,13 pedig azt mondja, hogy ezzel
rendelkezünk!
Mindenkor hálaadással tartozunk az
Istennek, atyámfiai, tiérettetek, mivelhogy felettébb megnövekedék a ti hitetek…
— 2Thessalonika 1,3.
Isten minden hívőt a hitnek ugyanazzal a mértékével indít el, miután
újjászületik. Nem ad az egyik csecsemő kereszténynek több hitet, mint a másiknak.
Miután újjászületünk, már rajtunk múlik, hogy fejlesszük azt a hitmértéket, amit
megkaptunk.
Túl sokan tették azt a hitükkel, amit az a bizonyos ember az egy talentumával:
becsomagolta, és elrejtette, nem használta fel. A saját hited mértékét lehet
növelni — növekedhet. De te vagy az, aki növeled — nem pedig Isten!
Két dolgot tehetünk a hitünk növekedéséért: (1) Isten Igéjével tápláljuk, és
(2) gyakoroljuk, azaz a gyakorlatban alkalmazzuk.
Október
17
A hit mérhető
Jézus pedig, amikor ezt hallá,
elcsodálkozék, és monda az Őt követőknek: Bizony mondom néktek, még az Izraelben
sem találtam ilyen nagy hitet. — Máté 8,10.
Egy százados jött Jézushoz a beteg szolgája érdekében. Amikor Jézus azt mondta:
„…Elmegyek és meggyógyítom őt” (Mát. 8,7), a százados azt felelte: „…csak
szólj egy szót, és meggyógyul az én szolgám.” (8. vers)
Jézus azt mondta neki: „…Eredj el, és legyen neked a te hited szerint…” (13.
vers)
Tanítványaihoz fordulva pedig azt mondta: „…még az Izraelben sem találtam ilyen
NAGY hitet.” (10. vers) Ezek szerint lehetséges, hogy valaki nagy hitet fejlesszen ki.
Másfelől a kis hitnek a példáját láthatjuk, amikor Péter elkezdett süllyedni,
azután, hogy már járt a vízen. Jézus megdorgálta Pétert, mondván:
„…KICSINYHITŰ, miért kételkedtél?” (Mát. 14,31) Ha a hit lehet nagy és lehet
kicsi, akkor a hit mérhető! Itt van néhány olyan Ige, ami azt bizonyítja, hogy a hit
mérhető: Növekvő hit (2Thess. 1,3); gyenge hit (Róm. 4,19); gazdag hit (Jak. 2,5);
hittel teljes (Csel. 6,5); teljes hit (Jak. 2,22); képmutatás nélkül való hit (2Tim.
1,5); hajótörést szenvedett hit (1Tim. 1,19); győzedelmes hit (1Ján. 5,4).
Ő pedig felelvén, monda: Meg van
írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden Igével, amely Istennek szájából
származik. —
Máté 4,4.
Jézus itt fizikai hasonlattal él egy szellemi gondolat átadásánál. Azt mondja, hogy
ami a testnek a kenyér, illetve a táplálék, az az ember szellemének, vagyis a
szívének Isten Igéje. Táplálhatod a szellemedet. Táplál-hatod a hitedet. Isten
Igéje a hit tápláléka.
Smith Wiggleswsorth-t, a nagy angol prédikátort, akinek a szolgálata során a
feljegyzések szerint tizennégy ember támadt fel a halálból, a hit apostolának
nevezik. Ő mondta: „Addig sohasem tartom magamat teljesen öltözöttnek, amíg nincs
az Újszövetség a zsebemben. Inkább cipő nélkül indulnék el hazulról, mint a
Bibliám nélkül!” Wigglesworth világkörüli utazásai során sok otthonban szállt
meg. Úgy mesélik, hogy minden étkezés után, még az éttermekben is, kicsit hátrább
húzódott az asztaltól, elővette az Újszövetségét, és azt mondta: „A testet már
tápláltuk; most tápláljuk a belső embert.” Aztán felolvasott valamit a hitről,
befejezésül pedig rendszerint adott egy kis hitről szóló tanítást.
Hit nélkül pedig lehetetlen
Istennek tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy Ő létezik és
megjutalmazza azokat, akik Őt szorgalmasan keresik.
— Zsidó 11,6.
Isten hitet vár tőlünk. Nos, ha Isten elvárja, hogy legyen hitünk, amikor az
lehetetlen, hogy hitünk legyen, jogunk van megkérdőjelezni az Ő igazságosságát. Ha
azonban Isten a kezünkbe adja azokat az eszközöket, amelyek által hit jöhet létre,
akkor a miénk a felelősség, hogy van-e hitünk vagy sem.
Isten nekünk adta az Ő Igéjét, és azt mondta: „…a hit hallásból van, a hallás
pedig Isten Igéje által.” (Róm. 10,17.)
F. F. Bosworth, a gyógyítás tekintélyes szakértője, és a Krisztus a gyógyító
című klasszikus könyv szerzője, mondja: „A legtöbb keresztény napi háromszori
meleg étellel táplálja a testét, a szellemét azonban csak heti egyszeri hideg
étellel, és még csodálkozik, hogy olyan gyenge a hitben.”
Október
20
Gyakorold
…Legyen néktek a ti hitetek
szerint. —
Máté 9,29.
Ha rendszeresen eszel, és nem végzel testmozgást, meg fogsz hízni, és puhány leszel.
Hasonlóképpen, ha nem gyakorlod a hitedet, a „hitizomzatod” elsorvad. Gyakorold a
hitedet azon a szinten, ahol vagy. Vannak keresztények, akiknek a hite meghaladja
másokét a fejlettségben. Ahogy táplálod és gyakorlod a hitedet, úgy növekedik és
erősödik. Ne feledd, hogy senki sem úgy kerül a létra csúcsára, hogy a legfelső
fokán kezdi!
Sokan szenvedtek vereséget, mert megpróbáltak a saját hitszintjük felett hinni.
Tanítást hallottak a hitről, és megpróbálták a létra tetején kezdeni. Mivel a
hitük nem volt ezen a szinten, nem működött, és azt mondták: „Ez a hit-dolog nekem
nem megy. Próbáltam, de nem működik.”
A hit működni fog, mihelyst gyakorlod. Egy idő után olyan dolgokkal kapcsolatban is
tudsz hinni Istenben, amiről álmodni sem mertél volna. Legyen neked a te hited szerint.
Ha a kérésed Isten Igéjén alapul, és hiszed, hogy Isten megteszi, Isten meg is fogja
tenni.
Bárhol is tartasz a hitben, legyen megfelelő a hozzá-állásod. Állj pozitívan a
dolgokhoz — és tartsd bekapcsolva a hit kapcsolóját. Folyamatosan higgy Istenben, és
használd a hitedet.
Október
21
A hit helye
Mert szívvel
hiszünk… — Róma
10,10.
…És szívében nem kételkedik, hanem hiszi…
— Márk 11,23.
A hit — a valóságos hit, a bibliai, az igei hit — a szívből származik, nem a
fejből. Mit jelent szívvel hinni? Mi az ember szíve? Nos, itt nem arra a fizikai
szervre gondolunk, amelyik a vért pumpálja a testben és életben tart.
Nem tudnál jobban hinni a fizikai szíveddel, mint az ugyancsak fizikai kezeddel,
szemeddel, füleddel, orroddal vagy a lábaddal!
Gondoljuk csak meg, hogyan is használjuk a ‘szív’ fogalmát. Amikor egy fának a
szívéről beszélünk, a fa középpontjára, a legbelső, lényegi részére gondolunk.
Amikor egy téma ‘szívéről’ beszélünk, a téma legfontosabb részét értjük
alatta, az idegközpontját, azt a részét, ami körül minden más forog.
Hasonlóképpen, amikor Isten az ember ‘szívéről’ beszél, az ember legfontosabb
részéről — az ember lényének központjáról — a szelleméről beszél!
Október
22
Az elrejtett ember
Hanem a szívnek elrejtett embere, a
szelíd és csendes szellem romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt.
— 1Péter 3,4.
Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső
mindazáltal napról napra megújul.
— 2Korinthus 4,16.
Engedjük meg Istennek, hogy Ő mondja meg nekünk, mi a szív. Az 1Péter 3,4-ben Isten
azt mondja, hogy az ember szíve — egy rejtett ember. Vagyis, ez a rejtett ember el van
rejtve a fizikai érzékeink elől. Nem láthatjuk fizikai szemmel, nem is érinthetjük
fizikai kézzel. Ez azért van, mert nem fizikai lény; ő az a „belső ember”,
akiről a 2Korinthus 4,16 beszél.
Az Igében ezt a két kifejezést találjuk, amivel Isten meghatározza nekünk az emberi
szellemet: a belső ember és a szívnek elrejtett embere.
Október
23
Szellemi lény
Maga pedig a békesség Istene
szenteljen meg titeket mindenestől, és a ti egész valótok: szellemetek, lelketek és
testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére.
— 1Thessalonika 5,23.
Te szellem vagy.
Van lelked.
És testben élsz.
Szellemed a szellemvilággal tart kapcsolatot.
Tested a fizikai világgal van kapcsolatban.
Lelked pedig az elme világához kapcsolódik.
Ez a három világ, amivel kapcsolatban vagy. Nincs több. Az ember szellemi lény, Isten
képére teremtve, Aki Szellem. (Lásd 1Móz. 1,26. Ján. 4,24.)
Te is szellemi lény vagy. És segíti a hitedet, ha így gondolkodsz erről, mert a hit a
szívből jön, azaz a szellemedből, vagyis a belső emberedből. (Ezek a fogalmak: az
ember szelleme és az ember szíve egymással felcserélhető módon használatosak az
egész Bibliában.)
A hit nem a fejből származik, a hit nem a testből származik. A hit a szívből
származik!
Bizodalmad legyen
az Úrban teljes szívedből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál.
A saját értelmed egyszerűen az elméd működési folyamata — a saját emberi
gondolkodásod. Más szavakkal így is olvashatnánk ezt a verset: „Bizodalmad legyen az
Úrban teljes szívedből; és a saját fejedre ne támaszkodj.”
A hit működni fog a szívedben, még ha a fejedben kételkedés van is! Sok keresztény
amiatt szenved vereséget, hogy amikor a kételkedés belép az elméjébe, azt mondja:
“Én kételkedem.” Jézus azonban nem azt mondta: „és a fejében nem
kételkedik”, hanem azt mondta: „és a szívében nem kételkedik, hanem hiszi…”
(Márk 11,23) A szív hite az, ami elvégzi a munkát, nem pedig a fejé.
Azok közül a nagy csodák közül, amelyek megtörténtek az életemben, némelyik akkor
történt, amikor ilyen hit-kijelentéseket tettem, mint: „Én a szívemből való
hittel elfogadom a gyógyulásomat” — miközben a fejem egyre azt mondta: „Ez nem
így van. Ez nem így van!” (Két szervi szívbetegségből gyógyultam meg és egy
gyógyíthatatlan keringési betegségből, ami majdnem teljesen megbénította a
testemet.)
Neked is szokott bajod lenni a fejeddel? Ilyenkor egyszerűen csak bízzál az Úrban
teljes szívedből (ne a fejedből), és a saját értelmedre ne támaszkodj!
Október
25
A fej hite
Mondának azért néki a többi
tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda nékik: Ha nem látom az Ő kezein a szegek
helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem
bocsátom az Ő oldalába, semmiképpen el nem hiszem. És nyolc nap múlva ismét bent
voltak az Ő tanítványai, Tamás is ővelük. Noha az ajtó zárva volt, beméne Jézus,
és megálla a középen és monda: Békesség néktek! Azután monda Tamásnak: Hozd ide
a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az
én oldalamba: ÉS NE LÉGY HITETLEN, HANEM HÍVŐ. És felele Tamás és monda néki: Én
Uram, és én Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél:
BOLDOGOK, AKIK NEM LÁTNAK ÉS HISZNEK.
— János 20,25–29.
Tamás hite a fej hite volt. Jézus nem dicsérte meg érte. Jézus azt mondta:
„Mivelhogy láttál, hittél.”
Mindenkinek lehet ilyen fajta hite, legyen az illető szent vagy bűnös. Ez a fej hite. A
fej abban hisz, amit az érzékek közölnek vele. Jézus a szív hitét dicsérte meg. Ő
azt mondta: „...boldogok, akik nem látnak és hisznek.” Szívvel hinni azt jelenti,
hogy attól függetlenül hiszel, amit a tested vagy az érzékeid fizikailag jeleznek. A
fizikai ember azt hiszi, amit fizikai szemeivel lát, amit fizikai füleivel hall, amit
fizikailag érzékel. A szív azonban Isten Igéjében hisz, függetlenül attól, hogy az
érzékek mit mondanak.
Aki a reménytelenség ellenére
elvárással HITTE, hogy sok népnek atyjává lesz, ASZERINT, AMINT MEGMONDATOTT: Így
lészen a te magod. —
Róma 4,18.
A rómaiakhoz írott levél 4. fejezetében Isten szavait olvashatjuk Ábrahámról és az
ő hitéről. A 18-as vers azt mondja, hogy Ábrahám hitt. Mi szerint hitt
Ábrahám? „…aszerint hitt, amint megmondatott…”
Ábrahám nem aszerint hitt, amit látott. Nem aszerint hitt, amit érzett. Nem aszerint
hitt, amit a fizikai érzékei mondtak neki. Még csak nem is aszerint hitt, amit a saját
feje diktált neki. Ábrahám aszerint hitt, amint megmondatott, Isten által!
Ennek az Igének az ismerete már sok nehéz helyzeten átsegített engem.
Amikor az ellenség és az ellentmondó körülmények azt mondták: „Nem, ez nem a
tiéd”, én ennek ellenére meg-álltam a hitemben, és azt mondtam a szívemből:
„Hiszem, aszerint, ami megmondatott.” És „ami megmondatott”, az maga Isten
Igéje!
Október
27
Mint meglévőket
Amint meg van írva, hogy: sok nép
atyjává tettelek téged. Az előtt az Isten előtt, akiben hitt, aki a holtakat
megeleveníti, és azokat, amelyek nincsenek, előszólítja mint meglevőket.
— Róma 4,17.
Ha Ábrahám aszerint hitt, amint megmondatott, nézzük meg, pontosan mi is mondatott
meg? Miben hitt Ábrahám?
Amikor Ábrám (ahogy addig neveztetett) kilencven-kilenc éves volt, az Úr azt mondta
neki: „Ne neveztessék ezután a te neved Ábrámnak, hanem legyen a te neved Ábrahám,
mert népek sokaságának atyjává tettelek téged.” (1Móz. 17,5) Figyeld meg, Isten
nem azt mondta, hogy: „teszlek majd téged”, hanem azt: „Ezt tettem veled.”
Amikor Isten ezt az ígéretet tette, Ábrahám még gyermektelen volt. És nem az
mondatott Ábrahámnak, hogy higgye, hogy atya lesz (jövő idő). (Azok akik „majd meg
fognak kapni” valamit, sohasem kapják meg. Ugyanígy járnak azok is, akik azt
mondják, „Egyszer majd üdvözülni fogok.” Vagy: „Majd meg fogok gyógyulni.”)
Nem! A hit mindig jelen idő! Ábrahámnak abban kellett hinnie, hogy ő népek
sokaságának atyjává tétetett. Mert láthatod, a hit úgy szólítja azokat a
dolgokat, amelyek nincsenek, mint meglévőket. És azok ettől jönnek létre!
Október
28
Isten utánzói
Ezért legyetek Istennek az
utánzói [másoljátok Őt és kövessétek az Ő példáját], mint ahogy az igen
szeretett gyermekek [utánozzák az
apjukat]. — Efézus
5,1. (Amplified)
— Én nem tudom hinni, hogy az enyém az, amit nem látok! — mondta nekem egyszer egy
prédikátor. — Azt el tudod hinni, hogy van eszed? — kérdeztem erre.
—Természetesen — mondta. — És láttad már valaha?
Ábrahám elhitte azt, amit nem látott. Tamás nem volt hajlandó elhinni azt, amit nem
látott. Tamás neve nincs följegyezve a hit hőseinek arcképcsarnokában a Zsidókhoz
írott levél 11. fejezetében. De Ábrahámé ott van.
Máskor mondtak nekem ilyet is: — Igen, az rendjén van, hogy Isten úgy szólítja
azokat, amik nincsenek, mint meglevőket, hiszen Ő az Isten. Az viszont már nem lenne
helyénvaló, ha én is ezt tenném.
Ha neked nem szabad megtenned, akkor Istennek sem szabad megtennie! Az ördög gyermekei
úgy cselekszenek, mint az ördög. Isten gyermekei viszont úgy, amint Isten. Isten a hit
Istene. Mivel mi a hit Istenének hitgyermekei vagyunk, nekünk hitben kell cselekednünk.
A hit pedig előszólítja azokat a dolgokat, amik nincsenek, mint meglévőket!
Október
29
Erős hit
Az Istennek ígéretében sem
kételkedett hitetlenséggel, hanem erős volt a hitben, dicsőséget adván az Istennek,
és teljesen elhitte, hogy amit Ő ígért, meg is cselekedheti.
— Róma 4,20. 21.
— Én gyenge vagyok a hitben — mondta nekem egy asszony. — Imádkoznál, hogy
megerősödjön a hitem? — kérdezte.
— Nem — mondtam. — Nem fogok. Az igazság ugyanis az, hogy erős vagy hitben! Csak
nem vagy tisztában vele. Feltehetek neked néhány kérdést? Te hiszed, hogy amit Isten
ígért, azt meg is cselekedheti?
— Természetesen — mondta büszkén. — Én tudom, hogy Isten mindent megcselekedhet,
amiről azt mondta, hogy meg fogja tenni. És tudom, hogy meg is teszi.
— Tudod azt mondani: „Dicsőség Istennek!” és dicsérni Őt az ígéreteiért?
— Persze, hogy tudom. Mindennap ezt teszem.
— Tehát erős vagy a hitben — mondtam erre — a Róma 4,20–21 szerint. Ábrahám
is erős volt a hitében. Mi az erős hit? Dicsőséget adni Istennek, és teljesen
elhinni, hogy amit Ő ígért, azt Ő meg is cselekedheti. Ha megfelelsz ennek a
követelménynek, akkor te is erős vagy a hitben.
Október
30
A megnembocsátás
És mikor imádkozva megállotok,
bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is
megbocsássa néktek a ti
vétkeiteket. — Márk
11,25.
Jézus közvetlenül azután, hogy megtette azokat a csodálatos, izgalmas, elképesztő
és döbbenetes kijelentéseket, amelyek a Márk 11,23–24-ben vannak feljegyezve, (És
még soha senkinek nem sikerült behatolni ezeknek a kijelentéseknek a mélységeibe)
ugyanott — és ugyanazzal a lélegzettel azt mondta: „És amikor imádkozva
megállotok, bocsássatok meg…”
Ha a megnembocsátás légköre vesz körül, a hited nem fog működni! Az imáid nem
fognak működni! A megnembocsátást a hit egyedüli akadályaként említette meg
Jézus.
Ezért a megbocsátás elsőrendű kérdés kell, hogy legyen. (Ha az imáim és a hitem
nem működnek, a megbocsátás kérdése az első, amit megvizsgálok az életemben.)
Semmiképpen, soha nem engedem meg, hogy bárkivel szemben megnembocsátás kerüljön a
szívembe. Megtagadom, hogy bárkiről gonoszat gondoljak. Nem hagyom, hogy bárkire
megsértődjek. Nem számít, hogy mit tettek ellenem, nem számít, mit mondtak rólam
— nem hagyom, hogy ez hatással legyen rám.
Október
31
A megbocsátás
Ha pedig ti meg
nem bocsátotok, a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket.
— Hagin testvér — szólított meg egy hölgy —, űzd ki ezt a megnembocsátó
szellemet belőlem. Van egy asszony itt a gyülekezetben, akinek nem tudok megbocsátani.
Úgy látszik, nem vagyok képes a megbocsátásra.
Mire én: — Előfordul, hogy meg kell bocsátanod a férjednek?
— Hogyne, van úgy, hogy meg kell bocsátanom neki, és olykor ő bocsát meg nekem.
— Ha jól értettem, azt mondtad, nem vagy képes a megbocsátásra.
Nevetett: — Szóval meg tudok bocsátani, igaz?
— Hát persze — mondtam —, ha meg tudsz bocsátani az egyiknek, meg tudsz bocsátani
a másiknak is. Megértette, és azt felelte rá:
— Én képes vagyok megbocsátani, és meg is teszem. Ennyi az egész!
Ez éppen ilyen egyszerű. Ne tedd bonyolulttá a megbocsátást. Jézus azt mondta:
„Mikor imádkozva megállotok, bocsássatok meg.” Ez azt jelenti, hogy meg tudunk
bocsátani. Jézus nem kért tőlünk olyasmit, amit ne lennénk képesek megtenni.
FOLYTATÁSA
KÖVETKEZIK!
Az itt
közölt idézet nem tartalmazza a napi megvallásokat.
A keresztény élet nélkülözhetetlen részét képező imákat a könyvben találod
meg.
(A
könyv magyar nyelvű kiadója: Krisztus Szeretete Egyház, 2002.)