2010.08.03.
A SZAVAID EREJE 1.
Jegyzet
Jim Sanders tanításából
2010. augusztus 01.
Áldunk
és magasztalunk téged drága Mennyei Atyánk, köszönjük mindazt, amit tettél
értünk. Köszönjük a drága Szent Szellemet, az Ő megnyilvánulásait, hálát adunk
a szent vérért és mindazért, amit elvégeztél értünk Általa, hogy
megtisztítottál minket a szent vér által. Minden dicsőség a tiéd legyen Atyánk
mennyen és földön az örök jóságodért, áldunk és magasztalunk téged Jézus
nevében. Ámen!
Rátesszük
a kezeinket a hozott zsebkendőkre, ruhadarabokra és mindannyian imádkozunk. Kinyújtjuk
a kezünket Atyám, és a drága szent keneted árad azokba a zsebkendőkbe, ruhadarabokba
a szent hitünk által. Hisszük, hogy a hit cselekedete által a kenet kiárad, belép a
testekbe és elvégzi a munkát, amire szükség van. Megszűnnek a betegségek, a
fájdalmak az ellenség minden munkája megszűnik a testekben Atyám, és szent
gyógyulás, épülés jön elő, a te dicsőségedre Atyám, a Jézus nevében! Ámen!
Álld
meg a szomszédodat egy szerető öleléssel és örvendezünk. Az evangélizációs
csodahadjárat alkalmainak sorát szeretném felolvasni nektek, nagy szeretettel várunk
benneteket a környékről:
Augusztus
03-án kedden 11 órakor Vaskúton, 16 órakor Bátaszéken lesz alkalom.
Augusztus
04-én 13 órakor Pusztamérgesen, 17 órakor Kisszálláson.
Augusztus
05-én 13 órakor Táborfalván, 17 órakor Jakabszálláson.
Az
evangélisták alkalmaiból a szolnokit szeretném megemlíteni, augusztus 07-én 10
órától a Pelikán Hotel parkolójának sétányán lesz egy evangélizációs alkalom.
A környékről is menjetek, vigyétek az ismerősöket, a gyógyulni vágyókat és a
drága testvéreket.
14-én
Imakonferencia megtartására kerül sor, 12 órakor. Augusztus 20-án pásztorkonferencia
lesz.
Szeptember
01-én és 02-án Romániában lesznek alkalmak, 01-én Aradon, és ezt követően Temesváron,
02-án Brádon és Déván tartunk alkalmakat, de mindezekről az interneten pontos információkat
találtok.
Október
22-től 28-ig Izraelben tartunk két csodahadjáratot, még lehet jelentkezni a
titkárságon, korlátozott számban még van lehetőség a jelentkezésre.
Egy
bizonyság megtételére kerül sor, ami az Úr dicsőségére, az Ő természetfeletti
munkáját bizonyítja. Aszódi Katalint régóta ismerjük, és évekig a hit szép
harcát harcolta. Meggyógyult rákbetegségből. Öt évre rá, újra vissza akart
telepedni rá ez a gyógyíthatatlan betegség, de megint újra és újra ellenállt, és
nem hagyta, hogy az ellenség legyőzze, így lehet csak győzni, ha elszánjuk rá
magunkat. Ez alkalommal pedig elmondja Aszódi Katalin, hogy a kéztöréséből milyen
természetfeletti módon gyógyította meg az Úr.
Jim
Sanders pásztor elmondja, hogy a Szent Szellem egy ajándékának megnyilvánulása
által gyógyult meg Katalin. A Szent Szellem ajándékai közé soroljuk a gyógyítások ajándékait, mert a Bibliában szerepel ez az
ajándék.
Evangelizálunk
naponta több alkalommal, teljes gőzzel megyünk előre és hatalmas jelek és csodák
történnek. Naponta két lehetőségünk van így az országot járva, alkalmakat
tartani. A gyógyítások ajándékai most is jelen vannak, most a bal bokában van a
gyógyítási ajándék. A pásztoroknak nagy öröm ez, mert amikor az evangelizációs
alkalmakon az újonnan jöttek újjászületnek, volt olyan hely, ahol 300-500 új ember
került be a nyájba ilyenkor, hatalmas növekedés ez. Meg nem állunk ebben a munkában,
hanem megyünk előre.
A
következő pár napban, nagyon fontos munkáink lesznek, a tanítás is nagyon ide
kapcsolódik, arról szól, hogy mennyire kell figyelni a szánkat, és a szavainkat. A hitről tanítottam a közelmúltban.
Az
ajándékok sora, a gyógyítások ajándékai, a csodatévő erők munkái, a hit
ajándéka működik, amikor pl. valaki húsz év után kikerül a tolókocsiból.
Hallottátok az imént Aszódi Katalint, ő kétszer gyógyult
meg rákbetegségből a saját hite által.
Itt
már rögtön látunk két utat, az Úrnak a gyógyító szándékát, egyrészt a gyógyítások ajándékaiban, vagy a csodákban, ezeket nem
szabályozhatjuk, így is meg lehet gyógyulni. Az Újszövetség evangélistáinak a
szolgálatában működnek ezek a gyönyörű ajándékok, a gyógyító
összejöveteleken.
Ha
egy evangélista azt tapasztalja, hogy az alkalmain nem működnek ezek az ajándékok,
akkor buzdító szolgálata van, attól még
üdvösségre vezethet több százakat is, akik jelen vannak.
Minden
egyes összejövetelünknél sok-sok evangélistánk is jelen van, és nagyon nagyra
értékelem az ő jelenlétüket, és a szolgálatba való részvételüket.
Természetesen nem versengünk ilyenkor, hanem együtt, egy célért munkálkodunk.
Augusztus
végére, szeptember felé, már mindenfelé ki kellene, hogy terjedjen ez az evangélizációs munkasor, amiben vagyunk. Egy
munkából sok meghívás lesz. Ezt prófétálta Dick Mills annak idején, sok mindent
mondott, az egyik közülük, amit szólt felettünk, hogy ezek a tanítások nagyon
világosan fognak elhangozni, úgy hogy ti abból megértést fogtok meríteni.
Tanítottam a hitről néhány héttel ezelőtt, most folytatom azzal, hogy miként kell bánni a szánkkal. A görög nyelvben a szájra a ’sztoma’ szó áll, ami jelenti a kardot is, a szánknak a két élét jelképezi, a legélesebb kardot. Amikor leülök a pásztoraimmal beszélgetni, az életem legszomorúbb napja néha, hogy mi jön ki a szájukból. Mert ami kijön, abban hisznek.
És
amit mondanak-hisznek, az megtörténik folyamatában, és az fog velük a jövőben is
megtörténni, és nagyon szomorú stádiumban vannak, mert nem változtatták meg a
dolgok folyását.
Ezzel
a nyelvvel kapcsolatban a jövő héten fogok
még élesen foglalkozni. Tehát, ha a hit
üzenetét egybekötjük a szánkkal és a
nyelvünkkel, amiről a jövő héten tanítok, akkor egy teljes megértés fog minket
körbevenni.
Biztosítalak
egy dologról benneteket, semmi nem fog megváltozni
az életünkben addig, míg nem veszünk teljes
uralmat a szánk felett. Kezdjük most az Igesort a János Evangélium 14 fejezetében
a 27 verssel.
János 14/27 Békességet hagyok néktek, az én békességemet
adom néktek, nem úgy adom én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti
szívetek, se ne féljen.
Miről
van itt szó? – Nem szabad engednünk, hogy a szívünkben nyugtalanság legyen, nem
szabad félnünk. Komolyan kell-e ezt vennünk? – Az a békesség, amit Ő ad nékünk,
az ruház fel minket azzal a képességgel, hogy valóban képesek vagyunk azt
megcselekedni, hogy a szívünkben nincs nyugtalanság, hanem békesség van.
A
legtöbb gyülekezetbe járó hívő nem hisz ebben. Úgy hiszik, hogy az életükben
valamikor, csak felütik a fejüket ezek a bajok. Ezek vallásos hagyományokon alapulnak, és mi nem
akarunk ezekben részt venni. Ahogy Jézus mondta, - ne
nyugtalankodjék a ti szívetek.
Hiszed-e,
hogy olyan békesség adatott néked, amelyet, ha befogadtál a szívedbe, akkor képes
vagy arra, hogy megállj, hogy a szíved ne nyugtalankodjék? Hány napig vagyunk képesek
erre? Képesek vagyunk az életünk hátralévő
részében, hogy ne féljünk, és ne nyugtalankodjunk. Hiszünk-e ebben, ez a
kérdés?
Nagyon
sok köze van ebben annak, hogy mi az, amire rátekintünk, amit nézünk, amire a figyelmünket rászegezzük, hogy mire hallgatunk, és, hogy min gondolkodunk. Vagyis megengedjük magunknak azt,
hogy egy bizonyos dologra tekintsünk, hogy arra figyelmezzünk, halljuk, hallgassuk, vagy
gondolkodjunk rajta. Még egyszer menjünk végig ezen.
Tehát,
hogy mit engedsz meg magadnak, hogy mire szegezed a figyelmedet. Magamat meg kellett ebben
fegyelmeznem, nem nézek meg az interneten mindenféle híreket ezután. Mert mi az, amit
hallgatunk? Bizonyos prédikátorok prédikációinál azonnal lekapcsolom az adást.
Nagyon kevés az a prédikátor, akinek
meghallgatom a prédikálását, és a politikusokat
pedig egyáltalán nem hallgatom meg.
A
következő pont pedig, hogy mi az, amin gondolkodom?
Vagyis gondolkodunk rajta! Mert amin gondolkodunk, az hozzánk jön. Ez biztos.
Ésaiás 26/3 Kinek elméje reád támaszkodik, megőrzöd
azt teljes békében, mivel tebenned bízik.
Róma 8/6 Mert a testnek gondolata halál, a Szellem
gondolata pedig élet és békesség.
Látjuk
ebből, hogy valóban fontos az, hogy min gondolkodunk. Az élet vagy a halál a különbség. Ez a mi irányításunk alatt van, hogy mit engedünk meg a
fejünknek, hogy milyen gondolatokon gondolkodjon. Mi az, amit megengedünk a szemünknek, hogy rávesse a tekintetét? Mi az,
amit megengedünk a fülünknek, hogy
hallgasson? És mit engedünk meg magunknak, hogy annak a dolognak a részesei legyünk?
Ha
magunkat azon kapjuk, hogy valamitől félünk, vagy valami megzavar, nyugtalanít
bennünket, az pánikot kelt bennünk, miként lettünk olyanná? Mi magunk engedtük be azt a dolgot! Mi magunk engedtük meg,
hogy nyugtalanná váljon a szívünk.
Nem
kell tehát ilyenkor másokat okolnunk, nem kell a híreket okolnunk, vagy a
terroristákat okoljuk miatta, vagy az időjárást, mert a gondolatok jönnek, az érzések jönnek, de nem kell azokat beengedni magadba!
Még ha a halál árnyékának völgyén megyek is át, akkor sem félek a gonosztól, mert készülj fel arra, hogy ha a halál árnyékának völgyén kell átmenned, ott fogsz látni ezt és azt, fogsz hallani bizonyos dolgokat, és érzékelni is fogsz bizonyos dolgokat.
Mit
fogsz ilyenkor kimondani? – Nem félek a gonosztól! Mindegy, hogy hol vagy, nem kell
félned! Mert ha a félelmeid alapján cselekszel,
az ad egy bizonyos hozzáférést az
ellenségnek az életedbe, hogy tudjon cselekedni. Ha félsz valamitől, az a bűnös
dolog eljön rád. Ez egy teljesen bizonyos szellemi törvény!
Jakab 1/25-26 De aki belenéz a szabadság tökéletes
törvényébe, és meg is marad abban, és nem feledékeny hallgatója, hanem cselekvője
is annak, az áldott lesz cselekedeteiben. Ha valaki istenfélőnek tartja magát, de nem
fékezi meg a nyelvét, hanem megcsalja a maga szívét, annak hiábavaló az
istenfélelme.
A hiábavaló azt jelenti, hogy semmirevaló az az istenfélelem, úgy tűnik, mintha vallásos lenne az illető, annak tartja magát, úgy tünteti fel magát, felöltözködik és elmegy a gyülekezetbe, minden egyes sorát ismeri a dallnak, amit éneklünk, sok könyve, kazettája van, CD-je van, de a szájánál elvéti.
Hétfő
reggel úgy beszél, mint a hitetlenek. Ebben az
esetben a gyülekezetbe járása és a tanítások begyűjtése teljesen hiábavaló volt. Látjuk-e itt ezt a lényeget?
Ha
valaki istenfélőnek tartja magát, de nem fékezi meg a saját nyelvét! A saját szívét, a saját
szellemét csalja meg, csapja be az illető.
És
ezt követően pedig itt a 2. fejezetben látjuk, hogy Jakab arról beszél, hogy a hit
cselekedetek nélkül halott. Vagyis kell, hogy legyenek cselekedetek hozzáfűzve a hitünkhöz, annak
vonalában, ahogy hiszünk. Képesek lennénk a legnagyobb csodákat kapni, ha a
hitünkkel együtt cselekednénk!
Az újjászületésről beszélek, a legnagyobb csoda, minden gyógyulásnál, vagy a legnagyobb adóság eltörlésnél nagyobb csoda! Az összes anyagi szükségletünk betöltésénél, de még a fizikai testünk feltámadásánál is nagyobb csoda az, - azért, ha valaki Krisztusban van, új teremtés az, a régiek elmúltak, ímé újjá lett minden.
A
régiek mind elmúltak, - mondja az Írás. Vagyis új
teremtéssé leszünk, a bensőnkben Isten képére leszünk újjá teremtve, az
örökkévalóságban olyanok leszünk. A hit a hozzákapcsolódó cselekedetek nélkül
nem képes elfogadni ezt a csodát. Vagyis szükségünk van a hitre, amelyet cselekedetnek kell követnie.
Milyen
cselekedeteket kell tennünk? Mit cselekedtünk ahhoz, hogy a legnagyobb csodát
megkaptuk? Ezt a Róma 10/9-10 verseiben olvashatjuk!
Róma 10/9-10 Mert ha a te száddal vallást teszel az
Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból
üdvözülsz. Mert szívvel hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az
üdvösségre.
Mit
kellett tennem? A szívemmel (belső emberemmel)
hinnem kellett, a számmal pedig arról a hitről
egy megvallást kellett tenni. És így születtem
újjá. Így fogadtuk be az örök életet a szellemünkbe, befogadtuk azt, amit Isten már elvégzett
értünk. Nem kellett átúsznunk a folyót, nem kellett lépcsőt másznunk, és nem
kellett a legmagasabb hegyre másznunk. Itt a Róma levélben, a 10 fejezetben, a 6-os
verstől ezt a gondolatot taglalja.
7 Avagy? Kicsoda száll le a mélységbe? Azaz, hogy a
Krisztust a halálból felhozza?
8 De mit mond? Közel van hozzád az Ige, a szádban
és a szívedben van, azaz a hit beszéde, amelyet mi hirdetünk.
9 Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr
Jézusról és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból
üdvözülsz.
Vagyis
nem kellett neked lemenni a mélybe, nem kellett felmenni a mennybe, mert közel van
hozzád. Mennyire közel van hozzád az
üdvösséged? Annyira közel, amennyire a szíved
és a szád van közel hozzád! Mégis az
emberek próbálják valahogy kiérdemelni az üdvösségüket.
Egyszer
egy bankárral beszélgettem, elmondta, hogy ő olyan boldog volt, hogy a térdein
kúszva, mászva felment valahány lépcsőfokot. Mit tett az illető? Megpróbálta kiérdemelni a mennybe jutását ezekkel a
cselekedetekkel. De így nem történhet meg,
nem tudunk elég magasra így felmenni. Nem tudunk keményen megdolgozni érte, és nem
tudunk eleget szenvedni érte, mert Jézus már az egészet megcselekedte értünk.
Milyen
közel van tehát hozzád a csoda? Nem annyira közel, mint a szíved, még annál is
közelebb, annyira közel, mint a szíved és a szád! Itt vétette el az Úr Jézus
Krisztus Gyülekezeti Teste, mert beszéltek a szívről, beszéltek a hitről, de arról,
hogy mit kell kimondani, arról már nem
beszéltek!
Pedig
ez mindig is benne volt a Bibliában. A kereszténységet
hívják a nagy megvallásnak. Jézus a mi megvallásaink főpapja és apostola. Ez egy
hatalmas hivatala az Úrnak! Mi volt az a cselekedet, ami megszerezte ezt a legnagyobb
csodát? Kimondtunk valamit a szánkkal!
És ezt a gondolkodás megújítást el
kell végeznünk az elménkben.
Húsz
éve dolgozom azon, hogy megújuljon a gondolkodásmódotok. Mert amikor kimondunk
valamit, az egy cselekedet, a kimondása
a hitünknek az egy cselekedet. A kimondása a hitünknek az, a kimondás alapján
való cselekedés! Amikor kimondunk valamit, az az eloldása a hitünknek. Tehát
a legmagasabb értelmében és felfogás módjában a kimondás, az egy hit cselekedet.
Gondolkodj el rajta, hogy amikor Isten kimond valamit, akkor Isten cselekszik, mert a száj és a kard ugyanaz a szó! Nem folytat párbeszédet, nem mond ki felesleges szavakat, de minden, amit Isten kimond, az megtörténik! És minden, amit valaha ki fog mondani, az megtörténik!
Úgy
szól a teljes igazság, hogy az egész föld meg fog semmisülni. Az egész világ egy
napon, láttam, hogy-hogy fogja Isten ezt eltüntetni egy szempillantásban. Egyetlen szócska, amit kimondott, nem fog elmúlni
anélkül, hogy az be ne teljesedne. A legtöbb ember, amikor beszél, nem hisz a
saját mondandójában, ez a legnagyobb problémájuk!
Jakab 3/2 Mert mindnyájan sok dologban vétkezünk.
Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is
megzabolázni.
És
képes uralom alá venni az egész testét!
Igaz-ez? Ha a szánkat képesek vagyunk uralom alá venni, akkor az egész testünket képesek vagyunk irányítani. Igaz-e
ez? A Biblia tanítja ezt, az egész testünkre kihatással
van, a vérünkre, az ízületeinkre, az étvágyunkra.
Mi
a helyzet akkor, ha állandóan a rossz
szemünkről beszélünk, vagy bejövünk ide és elkezdünk panaszkodni, hogy milyen gyenge a térdünk? Évek óta arról panaszkodsz,
hogy mi az, amit nem tudsz megenni, mert arra
különböző módon allergiás vagy, vagy az a dolog ilyen és olyan problémákat okoz
neked. Nem fékezted meg a szádat!
És az Igék világosságában a te vallásosságod teljesen hiábavaló így. Az összes CD-t, DVD-t, hanganyagot felvásárolhatod, de ha hétfő reggel nem uralod azt, ami kijön a szádon, akkor az egész hiábavaló volt.
Mondod:
jó, jó, de én egy imaharcos vagyok, én tudom, hogy, hogy kell csodálatosan
imádkozni. Figyelmeztettem az imásaimat, hogy nem
azt kapjátok meg, amit imádkoztok, hanem azt
kapjátok meg, amit utána beszéltek. Böjtölhetsz három napot is,
imádkozhatsz, és előre haladsz ebben és azután két nap múlva elkezd kiömleni a
szádból az, ami… és az egészet lerontottad.
Tudod,
hogy ez így van? Ha nem tudod még, akkor legjobban teszed, ha most megtanulod, mert jön
az ellenség. Amióta az emberiség él és beszél, az ellenség azon van, hogy a
kimondott szavaknak a fontosságát, az ember ne fogja fel, hanem vegye könnyedén! Arról van szó, amikor csak úgy
beszélünk a levegőbe, meggondolatlanul. Felfogtad-e, hogy a beszédünknek mennyi köze
van a halálhoz?
Amikor
mondják pl. hogy a mi gyülekezetünkbe nem jönnek
be az újjak. Felesleges nekünk ezt a sok evangelizációs munkát végezni, mert úgy
sem jönnek vissza az újjak. Mások pedig szinte átkozzák a szavaikkal, a
beszélgetésükkel az egész életük
folyását, mert benne vannak ezek a vulgáris
szavak.
Miért nem inkább azt a szót használjuk a beszélgetésünkben, hogy mennyire szent vagy, ez szent és ez áldott, és ez megigazult. Ugye ez már nem olyan divatos? Azért, mert az e világ istene más szavakat szeretne a szádból hallani, mert amikor te megáldasz valamit, azzal hozzáférést adsz Istennek itt a földön.
Az
ellenség pedig a királya az elítélt, az
elátkozott, és a kárhozatra való dolgoknak. Ő az, aki gyilkol, pusztít, ezért
szeretné, ha az egész világ ilyen kárhozat
teljes szavakat használna. Lopunk, hazudunk, gyilkolunk.
Mondják,
hogy – halálra ijesztett engem ez a dolog. Halálosan szeretem az illetőt. A tv-ben hallottam
ezt egy keresztény szájából a minap. Vagy mondják, hogy addig nevettem, míg majdnem meghaltam. Miért beszélnek így a keresztények?
Azért, mert a keresztények nem hisznek abban az Igében, amit most fogok elétek hozni.
Valószínűleg még azt sem tudják, hogy ott szerepel a Bibliában.
Zsoltár 12/4 Akik ezt mondják: Nyelvünkkel
felülkerekedünk, ajkaink velünk vannak, ki lehetne Úr felettünk?
Aki
az úr feletted, az irányítja a te nyelvedet! Mondja egy másik fordítás, hogy „a mi ajkaink, a
saját tulajdonunk, ki lehetne úr felettünk?”
A
legtöbb kereszténynek és a gyülekezetbe járónak valami ilyesmi hozzáállása van:
– Ki fogja nekem megmondani, hogy én hogy beszéljek? Ez az én szám, az én
hatalmamban áll, azt mondok ki vele, amit akarok. Igen, megteheted, de sokba fog kerülni neked! Eddig is sokba került
neked!
Az
emberek nem hiszik, hogy ezek a dolgok így működnek. Nem hiszik, hogy kapcsolat van aközött, ami történik velük az
életben és aközött, amit a szájukkal kimondanak. Nem hisznek benne! És nem bánják
azt sem, hogy Igék sokasága tanítja ezt az igazságot. Nem akarnak hinni benne.
Mondják:
Azt akarod ezzel mondani, hogy minden, amit kimondok, a fölött őrködnöm kell? Nézzük meg a…
Példabeszédek 18/21 Mind a halál, mind az élet a
nyelv hatalmában van, és amiképpen ki-ki szeret azzal élni, úgy eszi annak
gyümölcsét.
Vagyis
lehet választani, hogy vagy vigyázol a
nyelvedre, hogy mit mondasz ki, vagy meg lesz a következménye annak, amit kimondtál.
Vesztes leszel.
Az,
az igazság, hogy ezt kicsi gyermekkorunkban
kellene, hogy megtanítsák nekünk, de sajnos
nekem sem tanították. Azt hiszem, hogy egyikünket sem tanítottak erre kiskorunkban.
És akkor elkezdünk mondani dolgokat, amit nem is gondolunk komolyan.
Mi
lenne, ha Isten mondaná nekünk, hogy halálosan szeretlek? Halálosan szerelmes vagyok
beléd? Kapnál egy kis szerelmet tőle, és azután hazaköltöznél.
Mondják,
hogy – hát az Úr tudja, hogy én mit gondolok, amikor azt mondom. Tényleg? De az
Igében utasított-e arra, hogy ne mondj ki mindent, ami a fejedbe jön? A
probléma ott van, hogy az emberek, ami csak keresztülcikázik a gondolataikon, azonnal
kimondják!
Azt
írja az Írás, hogy meg leszünk ítélve, mert minden hivalkodó szóért, beszédért számot kell adnunk egy napon. Megnézzük ezt a
tanítást a Máté Evangélium 12 fejezetében.
Egy
dolog, ami nagyon szükséges lenne, hogy az embereknek először is ki kellene
fejleszteniük a személyes, meghitt, bensőséges,
mélységes kapcsolatukat az Úrral, azáltal,
hogy az Igét olvassák, hogy az Igét idézik az Úrnak, hogy imádságban vannak.
Másrészt
a te felelősséged, hogy gondot viselj a saját testedről!
Mert meg van ez az erő benned, neked adta hozzá az Igéket, odaadta az Ő nevét, és terád bízta, hogy gondot viselj erről. És az
emberek néha ebben a két dologban összezavarodnak.
Máté 12/36-37 De mondom néktek: Minden hivalkodó
beszédért, amit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján. Mert a te
beszédedből ismertetel igaznak, és a te beszédedből ismertetel hamisnak.
Miért
viselkednek keresztények millió számban úgy, mintha ez nem az igazság lenne? Mert
úgy gondolkodnak, hogy az ajkaink a mieink, ki lenne úr felettünk? Megint egy másik fordítás:
„azt mondunk ki, amit csak akarunk a szánkkal, senki nem mester és úr felettünk!”
Vagyis,
ha így érzek, akkor valóban megengedhetem magamnak, hogy amit csak akarok, azt
kimondom. És utána az következik, hogy te vagy az életed saját mestere, de ha Jézus az életed Ura, és Mestere,
akkor alá kell magad vetni, és csak azt szabad
kimondanod, amit Ő mond neked, hogy kimondjál.
Ha
ezt meg tudjuk tenni, a I. János 2/1-ből megtudjuk
azt, hogy Ő a mi Szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus. Vagyis Ő a mi védőügyvédünk. Szükségünk van vajon egy
ilyen védőügyvédre? – Azért, van szükségünk rá, mert létezik valaki, aki az
atyafiak vádolója! És ha olvassuk a
Jelenések könyvét, akkor tapasztalhatjuk, - mintha egy függöny mögül nézné a
keresztényeket, és ott van állandóan, hogy vádolja a szenteket.
Az
ördög nem tudja nyíltan megcselekedni a saját kívánsága szerint, hogy egyszerűen
csak lepofozzon téged a színről. Fel kell, hogy építsen egy jogilag tiszta vádat ellened. És ki kell, hogy csikarjon egy ítéletet, amely arról szól, hogy hozzáférhessen az életedhez! És itt jön be
annak a fontossága, hogy te milyen bizonyság-beszédeket
szólsz. Te, amikor szólod a bizonyságaidat, ő egész nap a nyomodban van, és ezeket,
amiket mondasz, rögzíti.
Éjjel,
nappal gondolatokkal bombáz minket, és érzésekkel. És azt akarja, hogy a halált és a pusztulást mondjuk ki saját magunk felett! És ha
ezt megtesszük, akkor a későbbiekben a pusztítónak ez hozzáférést ad az életünkhöz. Ha ez
bekövetkezik, akkor legtöbbször megadják
magukat és siránkoznak, hogy igen, igen én azt tettem, én bűnös vagyok ebben. És
akkor megfőzték az eledelt.
Nekünk van egy hatalmas Főpapunk, Szószólónk, aki az érdekünkben szólna. Meg kell hallani, hogy Ő mit mond. Mindegy, hogy a betegségnek éppen milyen börtönében vagy, vagy a szegénységnek a börtöncellájában vagy éppen. Mindegy, hogy mit tettél, mindegy, hogy hogyan jutottál abba a zűrzavarba, amiben vagy. Egy irgalmas Istenünk van, aki soha nem fog elhagyni, soha nem fog magadra hagyni.
És
a Szószólód, a védőügyvéded belátogat
hozzád, a celládba, meglátogat, és azt mondja, hogy – ímé itt van Isten Igéje, semmi mást ne mondj ki, csak azt, ami meg
van írva, a Szent Vér által tiszta vagy, és
amit tettél a múltban, az megbocsáttatott. És ami megbocsáttatott, az a felejtés
tengerébe lett dobva, olyan távolra vettetett, mint észak, a kelettől, vagy kelet a
nyugattól. Olyan távolra vettetett. Semmi mást ne mondj ki. Azon kívül mondja, hogy
én ismerem a Bírót. Csak azokat mondjad,
valljad, amiket eddig mondtam neked.
Vagyis
ha felfedezted ennek a valóságát, ha nem, - minden nap, tanúként szólalsz meg az életed felett. Az
ellenség próbál téged olyan helyzetekbe hozni, hogy magad ellen szólj, és ő azt rögzíti. Minden, amit kimondasz az életedben,
azt felhasználhatja ellened a mennyei legfelsőbb
bíróságon.
Van, hogy nekem is meg kell tennem, hogy bizonyos rossz szavakat, amik kijöttek a számon, annak a termését nem akarom, tehát azokat a szavakat elátkozom. Különben lesznek olyan termések is, amiket nem kívánatos termésnek minősítünk. Lehet, hogy jön a betegség, mert jönnek a hazug tünetek.
És
az ellenség meglátogat, és azt mondja, hogy tudod, hogy milyen nyomorult voltál eddig
is, sajnálatra méltó volt az életed, nem úgy szolgáltad az Urat, ahogy kellett
volna, és nem érdemled meg azt, hogy most
meggyógyuljál, és lejátssza a rögzített felvételeit
arról, hogy a múltban mit tettél, és miként tettél.
Nekem még abból az időből is hozott felvételeket, amikor még újjászületve sem voltam. Mondtam, hogy az az ember nem létezik, az, aki akkor voltam, az meghalt, új teremtés vagyok. Hozza, hogy tudod, hogy hogyan hazudtál az illetőről, miket mondtál róla, most hallgasd meg, itt van a felvételen.
Nem
érdemled meg, hogy meggyógyulj, egyébként sincs hited, hogy meggyógyulj. Azt sem
tudod igazán, hogy mi a hit, már abban is összezavarodtál.
Ha te ezeket fogod hallgatni, akkor ezek bizony le fognak téged húzni, mint egy nagy súly.
Kiabálnod
kell az ördög fülébe, hogy: – én tiszta vagyok! A Szent Vér megtisztított
engem, ezért én tiszta vagyok, és nem érdemlek büntetést ezekért! Az Ő sebeivel
meggyógyultam. A Bárány vére szólal meg felettem, és az azt szólja, hogy én
ártatlan és tiszta vagyok!
Mindegy,
hogy mi és hogyan, de rosszul érzem magam, olyan beteg vagyok, mint egy beteg ló,
mondod. A te saját szavaiddal, saját száddal
magadat betegnek ítélted meg. Mindannyiunknak szüksége van erre, hogy ezt
megértsük.
Máté 15/11 Nem az fertőzteti meg az embert, ami a
szájon bemegy, hanem ami kijön a szájból, az fertőzteti meg az embert.
Ami
kijön a szájból, az fertőzteti meg az
embert!
17-18 Mégsem értitek-é, hogy minden, ami a szájon
bemegy, a gyomorba jut, és az árnyékszékbe vettetik? Amik pedig a szájból jönnek
ki, a szívből származnak, és azok fertőztetik meg az embert.
Tehát
az hozza az igazi pusztulást, ami a szívünkben van, és kimondjuk a szánkon. Mert ugyanúgy működik,
mint az üdvösség tekintetében, - a szívvel hiszünk a megigazulásra, és szájjal
teszünk pedig vallást az üdvösségre!
Az
emberek olyan óvatosak manapság, hogy mi az, amit megehetnek,
és mi az, amit nem. Nem esznek bizonyos ételeket, vagy nem isznak olyan vizet, ami nincs megtisztítva, vagy
nem esznek fehér cukrot, tehát a dolgokat nagyon megvizsgáljuk, hogy mit eszünk. Pedig
az, ami a szájukon kijön, az sokkal ártalmasabb az életükre, mint amit megesznek.
Nem
azt mondtam, hogy ne nézd meg, hogy mit eszel, és ne tartsd fontosnak az étrendedet, de
ami kijön a szádból, azt sokkal jobban figyeld! Mert mondja, hogy ami a szájból kijön,
az fertőzteti meg az embert. Tehát kimondod, ha meggondolod, ha nem, csak egyszerűen
kiesik a szádon. Csak úgy viccelődsz. Visszamegyünk Máté Evangéliumának 12
fejezetére…
Máté 12/32-34 Még aki az ember Fia ellen szól,
annak is megbocsáttatik, de aki a Szent Szellem ellen szól, annak sem ezen, sem a
másvilágon nem bocsáttatik meg.
Vagy legyetek jó fák, és teremjetek jó
gyümölcsöt, vagy legyetek romlott fák, és teremjetek romlott gyümölcsöt, mert
gyümölcséről ismerik meg a fát.
Mérges kígyóknak fajzatai, mi módon szólhattok
jókat, holott gonoszak vagytok? Mert a szívnek teljességéből szól a száj.
A
fát a gyümölcséről ismerik meg. Azon
keresztül termünk gyümölcsöt, hogy miket mondunk
ki. Szeretném itt elmagyarázni, hogy voltak olyanok, akik ezt megtanulták nálunk. Azt
tudni kell, hogy édes és keserűvíz egyszerre, nem tud kijönni a
szánkból. Megtanulták, hogy miként mennek ezek a megvallások, elkezdték mondogatni,
hogy milliomos vagyok, gyarapodó vagyok, minden dicsőséges.
De
Isten nem csúfoltatik meg, mert valami olyanok ők, amit nem mondanak ki, - mindenkinek
kifizetem azt, amivel tartozom. Ezzel kellett volna, hogy kezdjék, mindenkitől bocsánatot
kérek, akiről hazudoztam, és mindenkitől bocsánatot kérek, akitől pénzt szedtem
ki,- ezt már nem mondogatják. Isten nem csúfoltatik meg, amit elvet az ember, azt le is
kell, hogy arassa.
Megtanulták
ezt az alapelvet, és viszálykodásokat okoznak, hazudoznak össze-vissza, mint a hazug
kutyák és emellett elvárják, hogy gyarapodjon az életük, hogy ez működjön nekik.
Isten azonban nem ostoba. És megkapják, amit kimondanak. Kétfajtát beszélnek, két
nyelvük van egyszerre, egy nyelvük itt, a másik ott.
A
pásztorok néha nagyon elcsüggednek, hogy ilyen bárányok vannak a nyájukban, nem
kellene igazán tudomást venni ezekről, mert az ilyenek soha nem fognak tudni gyarapodó
életet élni. Addig mondogathatják, hogy milliárdos vagyonuk van, míg az Úr
visszajön, akkor sem fog megtörténni. Meg kell változniuk. Valamit helyére kell először
tenni, és igazán kell élni.
Valamelyik
tanításban a kiigazításról tanítottam és a hitről. Mert ha kiigazítjuk a nyelvünket, elkezdjük
mondogatni, hogy gazdagok vagyunk, ilyenek és olyanok vagyunk, - igen, de belül egy kis
ördög vagy, tehát meg kell változnod először.
Meg kell változnod, hogy miken gondolkodsz, hogy miken jártatod az eszedet, hogy mi van
belül a szívedben, hogy vannak ott a dolgok?
Mit
mondott Jézus róluk? – Mérges kígyóknak fajzatai, mi módon szólhattok jókat,
holott gonoszok vagytok. Mert a szívnek teljességéből szól a száj! Ami pedig ott van
a szívedben, az közvetlenül annak az eredménye, hogy mit engedtél be a szemeden és a
füleden, ami lement a szívedbe.
Ha úgymond a szeméttel táplálkozol, szemét dolgokat nézel, és hordalékos anyagot hallgatsz, vagy olyan zenét hallgatsz, ami teljesen erőszak-teljes zene, és minden nap azt hallgatod. És azután, egy órára bejössz a gyülekezetbe, hogy meghallgass egy tanítást.
Hogyan
lehet összehasonlítani azt az egy órás tanítást,
hogy az mit hoz a szívedbe, és az egész heti hordalékot,
ami bele került? Mivel leszel tele? Vagyis még mielőtt végiggondolnád, hogy mit
mondasz ki, már kijött a szívedből az, ami oda bekerült, az a sok szemét, mert azzal
vagy tele, és az fog kijönni belőled.
Ausztráliában
volt egy pásztor, akinek a testvére odajött hozzám, 25 évvel ezelőtt történt,
akkor lehetett kb. 25 éves, fiatal lány, egész életében ezt az erőszak-teljes heavy metal zenét hallgatta, és azzal az ijedt
mondattal jött, hogy - haldoklom! Segítséget
kért, - segíts!
Hálát
adunk Istennek, hogy meg lehetett menteni az életét, mert felfogta, hogy amit addig
hallgatott, abban nem élet, hanem halál volt,
és megtért, többé nem hallgatott ilyen zenét, és az életét mentette meg vele. Ma is él.
Ha
az ember csak káromkodásokat, gonosz dolgokat, hazugságokat, és ezeket a zűrős
dolgokat hallgatja, ami a világban zajlik, ezzel telik meg, akkor ez lesz belül a
szívében, és ez fog kijönni onnan. Ha telve vagy hazugságokkal, akkor az fog
kijönni. Értened kell ezt.
Valami
olyannal kell megtelnünk, ami jó. Ha megtelünk a hittel, akkor azt a másikat kiszorítja, annak nem marad hely. Olyan ez, mint
egy szivacs. Onnan tudjuk meg, hogy mi van benne, ha megnyomjuk. Ha telve vagyunk
szeretettel, akkor a szeretet jön ki, öröm jön ki az emberből, békesség jön ki az emberből.
Máté 12/35 A jó ember az ő szívének jó kincseiből
hozza elő a jókat, és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő a
gonoszokat.
Honnan
hozza elő? Ami a szívedbe van, abból hozod elő,
ebbe a látható birodalomba, amiben élünk. Ebbe a birodalomba hozod elő, amiben
élünk. Isten így hozta elő a fényt. Azt
mondta legyen világosság, és lett világosság. Pontosan így lehet előhozni a gonosz dolgokat is erre a világra. Ha jó dolgokat hozunk elő a szívünkből és
kimondjuk, akkor azok a jó dolgok jönnek elő ebbe a világba.
36 De mondom néktek: Minden hivalkodó beszédért,
amit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján.
Minden
hivalkodó beszédért. Mondhatjuk akkor, hogy teljesen mindegy mit mondok? Hogy
megengedhetjük magunknak, hogy arról beszéljünk, most éppen miképpen érzem magam?
Millió
számra mondják az emberek. És nem fedezik fel, hogy azért van az életük ott ahol,
mert így beszélnek. – Mert a te beszédedből
ismertetel igaznak, és a te beszédedből
ismertetel hamisnak. Kinek a szavaiból? A te beszédeidről szól!
Tehát
ami a te szádból kijön, a te beszédeid nagyobb
súlyt képviselnek az életed felett, mint amit én mondok ki rólad, vagy amit a
szüleid mondanak ki rólad, és sok esetben, amit Isten mond ki rólad.
Gondold
csak el, hogy Isten kimondja feletted, hogy – én megfizettem
érted az árat, a te örök üdvösségedért kifizettem az árat. És te nem fogod elfogadni. Akkor elveszett, vagy
üdvözült leszel? Ha Isten kimondja feletted az Igében, hogy az Ő sebeiben meggyógyultál, és te sorolod a
bajaidat, akkor mi leszel? Ezek nehéz idők, és még rosszabbra fordulnak ezek az idők.
Mi lesz akkor?
Azt
mondta, - a te beszédeid által! Sőt Istennek utánzóivá
kellene lennünk, látnunk kell, hogy egy óriási
fegyver birtokában vagyunk, és felelősek vagyunk. Van egy jó fegyverem, és elkezdek
körbe lövöldözni, amerre csak érek vele. Mindenki vérzik, megsebesítettél egy
csomó embert, és azt mondod, - ja, ja. Tehát nem figyeltél, hogy mit teszel ezzel a
fegyverrel, csak szabadjára engedted.
Ugyanúgy
felelőse vagy azoknak a szavaknak, amik kijönnek
a szádon. Még akkor is, ha nem állt szándékodban megbántani azokat, akikről beszéltél.
Az ördög képes arra, hogy használja azokat a szavakat.
Nagyon
kell figyelni a szavainkra, teljesen oda kell fókuszálnunk, és irányítani kell, hogy ezek a szavak, a mi
életünket előre vigyék, és ne
hátráltassanak! És kellene mondani, hogy dicsőség Istennek. Csak arra van szükségem
ezután, hogy figyeljem a számat.
Ez
most csak egy fél tanítás volt, mert az egész tanítás másfél órás lett volna,
itt most félbehagyjuk, és a jövő héten folytatjuk, addig ezt emésszétek.
Mondom
néktek, mi jön most, mindaz, ami velünk a természeti, fizikai világban történik, először
a szellemi birodalomban
annak meg kellett történnie, meg kellett fogannia.
Ezen gondolkodjatok!
A jövő vasárnapon Úrvacsorával fogjuk ünnepelni ezt a szép, új szőnyeget, amit az Úr adott nekünk, és meg fogjuk köszönni. Olaszországban készült a szőnyeg a múlt héten, és ideszállították, és egy szakcsapat tette fel, négy napot dolgoztak itt, hogy készen legyen mostanra. Ezért hálát adunk Istennek, hogy előttünk jár még ebben is.
A
teljes munkálatokkal még nem vagyunk készen, de még a hátralévő terveinket meg
tudjuk valósítani. Dicsérjük az Urat ebben is, hogy megadta szívünk kívánságát,
hogy ez méltó legyen az Úrhoz, és most
egészen más érzés belépni ide, remélem ti is észrevettétek.
A
jó hír, hogy a jövő héten megint egy nagyon fontos dologról hallunk, - a nyelvünkről. Olyan, mint a hajó kormánya, képes vagy irányt változtatni
vele, és az egész életednek útirányát meg tudod fordítani vele jó irányba.
Ezt
fogom elmagyarázni a jövő héten. A nyelvünk a hatalmunkban áll, a szánkban van. És
a nyelvünkkel dicsőséges dolgokat tudunk
megcselekedni az életünkben. Pont azért nem szeretem félbehagyni, mert most úgy
lógtok a levegőben szinte, de gyertek vissza a jövő héten és megtanuljátok, hogy
hogyan lehet ebből a helyzetből kievickélni, és elindulni egy jó irányba.
A
csodálatos gyógyulások ideje ez, jelek,
csodák és erők ideje, az evangélistáinknak is nagyon sok munkájuk akad, a Szent
Szellem megnyilvánulásai erősen működésben vannak köztünk a Krisztus Testében,
és ahogy hallottátok Katalin bizonyságát, úgy a jövő héten is lesznek akik, vagy
akár most, ha megtapasztalják a bizonyságukat, elmondhatják.
Az
igazság úgy szól, hogy a szellemed képes
arra, hogy a testedben bármit megváltoztasson, és meg is fogja tenni, ha
ráállsz. És ezzel élni kell, mert ez az igazság.
Elkezdődik
a gyógyító sor Jézus nevében! Dicsőség Istennek! Ámen!