2010.05.12.
ÁBRAHÁM ÁLDÁSA
Jegyzet
Sandersné dr. Kovács Erzsébet tanításából
2010. május 09.
Szeretném
tőletek megkérdezni, hogy mikor mondtátok utoljára az Úr Jézusnak: Szeretlek Téged! Nagyon fontos ez, az Úr nagyon
szereti ezt hallani, és szívünkről ezt a hálát
fogadni. Ne feledkezzünk el arról, hogy Ő mennyire kívánja ezt a közösséget és
forduljunk oda naponként, álljunk meg pár percre és mondjuk el az Úr Jézusnak, hogy
mennyire szeretjük Őt. Hálásak vagyunk azért, amit végzett az életünkben, és hogy
nem feledkezik el rólunk.
A
világ gondjain is át tudunk menni azáltal, hogy milyen kegyelmes és milyen jó hozzánk. Valljuk meg neki
ezt a szerelmet. Nagyon szereti hallani és
nagyon hálás a szíve, amikor ezt hallja tőlünk.
Egyedül
állok ma itt előttetek, mert Sanders pásztornak el kellett menni Ausztráliába, kis
unokájának az odaszentelése, keresztelőjének ünnepsége van és ezért még a jövő
héten is nélküle leszünk itt. Imádkozunk az ő áldott útjáért, és a
beteljesedéséért.
Isten
nem hagyott magunkra bennünket, elmondom azt, hogy ha nektek ma hiányzik, képzeljétek
el, hogy nekem mennyire hiányzik, megszoktam, hogy itt áll mellettem, és mindig mondja,
hogy mit kell mondanom. Nem biztos, hogy túl könnyű lesz nekem, de megígérte az Úr,
hogy megsegít.
Köszönjük
őt, mert az interneten keresztül velünk van, hallgatja a mai istentiszteletet, és
velünk együtt örvendezik az Úrnak szerelmében és köszöntjük őt, nagy-nagy
szeretettel. Ámen!
A
mai napon szeretnélek benneteket Istennek és az Ő kegyelmessége
Igéjének felajánlani, mert azt írja az Írás róla, hogy Ő az, aki felépíthet
titeket, és adhat néktek örökséget minden megszenteltek között. Vagyis a mai napon
nincs más dolgom, mint hogy Isten kegyelmessége Igéjének foglak ajánlani benneteket,
és a Mennyei Mindenhatónak.
Nem
törvényt fogtok hallani tőlem, mert nem törvénykezést és nem rendeleteket és nem
feddéseket fogtok hallani, hanem az Isten kegyelmességének az Igéjét, mert ez az, ami
felépíthet minket, és mi fel akarunk épülni
az Úr Jézus Krisztusban. A szelídség szellemével fogjuk befogadni az Igét, az Úr
pedig végzi ezt a munkát és felépít minket. Minden egyes vasárnapi istentiszteletnek
ez a célja, hogy táplálékhoz jussatok, és általa növekedhessetek. Isten ezt
elvégzi és köszönjük neki.
Tanítja
a Biblia, hogy az igaz hitből él és ez
alapigazság. Az Ige azt is írja, hogy hit
nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni. Ez megint csak felhívja a figyelmünket
arra, hogy a hit nagyon fontos Isten
országában. Mondhatjuk azt is, hogy Isten országában a valuta a hit. Ha van hitünk, akkor van mindenünk.
Istennek pedig tetszeni akarunk. Nincs köztünk olyan, aki azt mondaná, hogy nem akarok
Istennek tetszeni.
Istennek
tetszésére, örömére akarunk lenni,
szeretnénk, ha Isten gyönyörködne bennünk. Tudjuk, hogy ez nem a cselekedetekből van
nála. Nem a vallásos cselekedeteinkben gyönyörködik Isten. Le van írva, hogy nem
cselekedetekből nyertük el, hanem kegyelemből. És ezt a nagy kegyelemet, amit Isten az
életünk fölé helyezett, ezt pedig hit által tudjuk kiterjeszteni a saját életünkre
és mások életére. A hitben való szorgalmunk,
az egy alapvető fontosságú dolog a mindennapi életünkben.
Ahogy
Jézus prófétikusan szól a Példabeszédek 8-ban, hogy gyönyörűségére valék mindennapon Istennek.
Mi is erre törekszünk minden napon. Isten az áldások Istene, és ha megtanulunk, vele
járni, ezek az áldások kiteljesednek az
életünkben. Ki kell járni ezeket, a mi hitünk által, erről szeretnék ma
részletesebben szólni.
Az
I. Mózes 12 fejezetében, Isten áldást ad Ábrahámnak. Azért kell ilyen előre
visszamenni az Ószövetséghez, mert később az Újszövetségben nagyon sok utalást
találunk arra, hogy Ábrahám hitéből valók vagyunk, és hogy Jézus Krisztusban lett a miénk, Ábrahám áldása. Ha
az ember nem tanulmányozza, hogy mi is ez pontosan és hogyan működött az Ószövetség során ez az
Isteni áldás, amit Isten Ábrahámnak adott, akkor nem tudunk kiteljesedni az
áldásaiban. Ezért lapozzunk most a…
Mózes I. 12/1 És monda az Úr Ábrámnak: Eredj ki a
te földedből és a te rokonaid közül, és a te atyádnak házából arra a földre,
amelyet én mutatok néked.
Ez
önmagában egy óriási hitpróbája volt
Ábrámnak, hiszen nem tudta, hogy hová megy. Isten annyit mondott neki, hogy menj el, szakadj el onnan, ahol eddig voltál és menj
valahová, ami számodra teljesen ismeretlen. Az ember megijedhet és félelem, szorongás
fogja el a szívét, és azt mondja, hogy mégsem mennék, mert nem látom az egészet.
/2-3/ És nagy nemzetté teszlek, és megáldalak
téged, és felmagasztalom a te nevedet, és áldás leszel. És megáldom azokat, akik
téged áldanak, és aki téged átkoz, megátkozom azt és megáldatnak tebenned a föld
miden nemzetségei.
Ebben a pár mondatban nagyon fontos alapigazságokat találunk. Az első, hogy Isten azt mondja 430 évvel a törvény előtt, hogy megáldja Ábrahámot. Ha a törvényekre tekintenénk, vagy azt parancsolnánk, hogy ha a törvényeknek engedelmeskedsz, akkor áldott leszel, látjuk, hogy hibáznánk. Nem tekintünk a törvényre, mert Isten törvény nélkül adta Ábrahámnak az áldásokat, 430 évvel a törvény beállta előtt.
Ezen
érdemes elgondolkodni, és akkor ezeket a törvénykező keresztényeket jobban tudjuk
figyelmeztetni ezekre az igazságokra. A mi
áldásaink Krisztus Jézusban az Ábrahámi áldások, a törvény nélkül. Isten kegyelme törvény
nélkül jelent meg Ábrahámnak és Jézus Krisztusban nekünk is. Hallelúja.
Tehát
három lényegi pontra szeretném felhívni a figyelmeteket: Isten azt mondta
Ábrahámnak, hogy én, (1) megáldalak. Ez
egymagába óriási dolog. Azt is ígérte, hogy (2) áldássá
teszlek, ez nem csak azt jelenti, hogy én magam
vagyok áldott, hanem Isten oly mértékig megáld engem, hogy én áldás tudok lenni
mások számára. Ez egy következő szintje a gyönyörűségnek. Azt mondta tehát
Ábrahámnak, hogy én, megáldalak és áldássá teszlek. Felmagasztalom a te nevedet
és áldás leszel.
És
meg kell látnunk egy harmadik lényegi pontot, mert azt is mondja Isten, hogy meg fogom
azt is ítélni, hogy a többiek (3) hogyan viszonyulnak ehhez az áldáshoz. Hogy akik titeket
ezért áldanak, azok áldottak lesznek. Akik titeket elkezdenek átkozni ezért, mert
látják az áldást rajtatok, jaj azoknak!
Milyen
jó lenne, ha a világ megértené ezt, és nem üldözné a zsidó népet. Amerre
kiküldi őket Isten, áldottak lesznek, mert az Ábrahámi áldás van rajtuk. És a
világ gyűlölködik, és le van írva, hogy aki téged átkoz, megátkozom azt, jaj
annak.
Megértjük
rögtön, hogy mi a feladatunk, a zsidó népet meg kell áldani. Ez csak zárójeles
üzenet a mai napon. Az antiszemitizmust látjuk a szemeink előtt, hogy fel, feléled,
ezért jobban kellene ezeket a fejezeteket lapozni azoknak, akik ezt cselekszik.
Tehát
mi áldást vagyunk képesek örökölni a Jézus Krisztusban. Nagyon fontos, hogy
elolvassuk ezt az Újszövetségből, mert fontos, hogy lássuk ezt. Elolvastuk Ábrahám
áldását, nézzük meg mit ír az Újszövetség, tehát erről.
Galata 3/14 Hogy az Ábrahám áldása Krisztus
Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Szellem ígéretét elnyerjük hit által.
Tudjuk,
hogy mi pogányok voltunk, mert szövetség
nélkül valók voltunk. Isten szemében mi nem a zsidókhoz tartoztunk, hanem a
pogányokhoz, nem a szövetséges nép voltunk. Visszatérve az Igére, Isten valami
óriási dolgot cselekedett meg, mert azt, amit Ábrahámra helyezett, kijelenti, hogy
tebenned áldatnak meg a világ minden nemzetei.
Jézus Krisztusban ez az áldás a miénk lett.
Megnézzük a…
/29/ Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám
magva vagytok, és örökösök az ígéret szerint.
Mi
az Övé vagyunk, az Ábrahám magva vagyunk, és az ígéret szerint örökösök
vagyunk. És az ígéret, amit Isten Ábrahámnak adott, hogy benned megáldatnak minden
népek, ennek az ígéretnek örökösei
lettünk mi, akik Krisztus Jézusban vagyunk.
Tudjuk, hogy nagyon jó helyen vagyunk.
Amikor
az áldásokat hivatottak vagyunk örökölni, azokat az áldásokat meg kell tanulni kijárnunk az életünkben. Nem automatikusan esnek
ránk, meg kell tanulnunk, hogy Istennek van egy része: ímé az én áldásaim, ímé az
én beszédem, és az, hogy mi benne járjunk.
Visszamegyünk
az I. Mózes könyvbe és a 26 fejezetben megnézzük Ábrahámnak hitből született
gyermeke, Izsák életében hogyan teljesednek be ezek az áldások. Nyomozzuk ezeket az
áldásokat, hiszen mi is áldásokban akarunk járni. Az áldások teljességében akarunk járni, nem
elégszünk meg itt-ott egy-egy kis áldással, az áldások kiteljesedését szeretnénk
az életünkön. Megáldalak, és ezek az áldások
kiteljesednek rajtad. Köszönjük Istennek.
Izsák
történetét fogjuk itt olvasni, nagyon tanulságos fejezet, felhívom figyelmeteket,
hogy hatalmas szellemi igazságok vannak ebben a
fejezetben elrejtve.
Mózes I. 26/1-2 Lőn pedig éhség az országban,
amaz első éhség után, mely Ábrahám idejében volt. Elméne azért Izsák
Abimélekhez, a filiszteusok királyához Gérárba. Mert megjelent néki az Úr és azt
mondotta vala: Ne menj alá Egyiptomba! Lakjál azon a földön, melyet mondok tenéked.
Isten
áldásokat ígért Ábrahámnak, megszületett a fia, Izsák és megígérte, hogy az
áldás a te magodra is kiterjed. Izsáknak is
teljes áldásokban kellett volna járni. Mégis olvassuk, hogy újra éhség lett a
földön, tehát Ábrahám idejében is volt már egy éhség. Ínséges idők jöttek.
Vajon Isten képes-e ebben az ínséges időkben, amikor éhség van, szárazság van,
vagy mondjuk, itt van előttünk a gazdasági világválság, képes-e Isten az áldásait megmutatni azokon, akikre ezeket az
áldást kirendelte? Ezt fogjuk megvizsgálni.
Az
első tanulság ebben a versben, hogy Isten szól neki, hogy ne menj alá Egyiptomba.
Ugyanis az első éhség idején Ábrahámnak azt mondta, hogy menj le Egyiptomba és ott
a Nílusnál gazdag életed lesz. Izsák hallott
Istentől, nem azt kellett tennie, amit látott az atyjától. Isten azt mondta Izsáknak,
hogy te ne menj Egyiptomba. Téged máshová rendellek. Te menj Gérár földjére.
Az
első és legfontosabb pont, hogy hallanunk kell
Istentől. Nem lehet vakon követni a másikat, mert az áldott lett, és mi is elmegyünk
abba az irányba, és Isten minket nem arra rendelt. Látjuk, hogy az első legfontosabb,
hogy Istentől halljunk, hogy az áldások beteljesedjenek az életünkbe. Jézus Krisztus
nevében legyen fülünk erre.
/3/ Tartózkodjál ezen a földön, és én veled
leszek és megáldalak téged, mert tenéked és a te magodnak adom mindezeket a
földeket, hogy megerősítsem az esküvést, amellyel megesküdtem Ábrahámnak a te
atyádnak.
Isten
tartja a szavát a legnehezebb időkben is.
/4/ És megsokasítom a te magodat, mint az ég
csillagait, és a te magodnak adom mindezeket a földeket és megáldatnak a te magodban a
földnek minden nemzetségei.
Isten
megerősíti az áldást Ábrahám után
Izsákkal is. Látjuk, hogy ezek az áldások Izsákon vannak, Isten megerősítette a
szájával. Elküldte arra a földre, ahol látni akarja, hogy ez az áldás beteljesedjen
rajta. Olvassuk a 12 versben, hogy mi történt Izsákkal.
/12/ És vete Izsák azon a földön, és lett néki
abban az esztendőben száz annyira, mert megáldá őt az Úr.
Száz
annyit termett az ő vetése, mint azoké, akik ugyanazon a földön éltek, ugyanabban a
szárazságban, ugyanabban az ínséges időben. Ennek az, az oka, hogy felette volt az áldás, az áldás cselekedte meg. És az
Ábrahám áldása a tiéd lett Krisztus
Jézusban.
/13/ És gyarapodék az a férfiú, és mind elébb
megy vala a gyarapodásban, mígnem igen naggyá lett.
Igen
gazdag lett. Előtte is gazdag volt, mert már
Ábrahámnál is működtek ezek a hatalmas áldások, Izsák életében még jobban
kiteljesedtek ezek az áldások, annak ellenére, hogy igen ínséges idő volt akkor, szárazság
volt. A többieknek nem termett, pedig ugyanazon az éghajlaton, ugyanazon a földön
voltak, és Isten százszoros termést hozott elő. Ez a mi természetfeletti Istenünk
áldásainak megnyilvánulása. Sorolja az Ige, hogy milyen gazdag lett.
/14/ És volt néki apró és öreg barma és sok
cselédje, és irigykedének ezért reá a filiszteusok.
Rögtön
látjuk, hogy mi következik azután, amikor kezdenek kiteljesedni rajtunk az áldások. A
világ elkezd irigykedni. Vegyük tudomásul,
hogy ez egy emberi gyengeség. Elkezdtek reá irigykedni a filiszteusok.
/15/ És mindazokat a kutakat, melyeket az ő atyjának
szolgái, Ábrahámnak az ő atyjának idejében ástak, behányták a filiszteusok és
betöltötték azokat földdel.
Hogy
te se legyél áldott. A világ úgy gondolkodik, hogy ha nekem nem megy, akkor te se
legyél áldott. Ez nem Istennek a szava és gondolata. Isten efölött van. Betemették a
kutakat.
/16/ És monda Abimélek Izsáknak: Menj el
közülünk, mert sokkal hatalmasabbá lettél nálunknál.
Nem
tudja a világ ezt elviselni, ha feletted áldás van. Irigységre gerjed és elűz téged. A mai napig ezt teszik a zsidó
néppel, amikor elkezdik rajtuk látni az áldásokat, elveszik tőlük, amijük van,
kitelepítik őket, szemétdombra hányják őket. Itt nem akarunk titeket látni. Az
ördögnek ugyanazok a taktikái vannak a mai napig, nem tanulta meg, hogy ezek nem működnek.
Mert az áldás úgyis felettünk van.
Megnézzük,
Izsák hogyan reagál ezekre, mondhatta volna azt is, hogy na, most megmutatom nektek,
hogy kinek a kútjait temetitek be. Majd meglátjátok Istennek haragját és az én
bosszúmat. De figyeljétek meg, hogy egy ilyen szó, utalás nem hangzik el a
szájából. Megnézzük, mit csinál.
/17/ Elméne azért onnan Izsák, és Gérár
völgyében voná fel sátrait, és ott lakék.
Szép
békességgel tovább ment, mert tudta, hogy az
áldások rajta vannak, amit Istentől kapott, és az áldások uralkodtak felette.
/18/ És ismét megásá Izsák a kutakat, amelyeket
ástak az ő atyjának, Ábrahámnak idejében, de amelyeket Ábrahám holta után
behánytak a filiszteusok, és azokkal a nevekkel nevezé azokat, amelyeket adott azoknak
az ő atyja.
Vagyis
kiásta ezeket a kutakat és ismét volt vize. De…
/19/ Izsák szolgái pedig ásnak vala a völgyben,
és élő víznek forrására akadának ott.
Az
áldás nem csak Izsákon volt, hanem az egész környezetén,
akikkel volt. Izsáknak a szolgái is ásták a kutakat, mert a víz életet jelentett
számukra, a barmok számára is. Víz nélkül nem volt élet, termés sem. Ezeket a
kutakat temette be az ellenség, ők pedig újra kiásták ezeket, sőt újakat ástak
Izsák szolgái. Kiterjesztette Isten az áldást az egész környezetére, és nem csak
vizet találtak, hanem vízforrást, élő víznek forrását. Az ellenség újabb harcát
nézzük meg:
/20/ Gérár pásztorai pedig versengének Izsák
pásztoraival, mondván: Miénk a víz. Ezért nevezé a kútnak nevét Észeknek,
mivelhogy civakodtak ővele.
Elfelejtkeztek
arról, hogy ki ásta a kutat. Ő pedig tovább ment, más kutakat ásott. Látjátok-e
rajta ezt a nagyvonalúságot, tudta, hogy honnan vannak az ő forrásai, és a szemét feljebb tudta emelni. És
ahonnan az előző volt onnan jön ismét néki. Nem ment bele ezekbe a földi
civakodásokba. Nem tudta az ördög belevinni viszálykodásba,
hogy lesüllyedjen az ellenség szintjére, mert akkor megszűntek volna az áldások. Akkor nincsenek
áldások. Tudta, hogy ha tovább megy, a következő kút is vizet ad neki.
/21/ Más kutat is ásának s azon is versengének,
azért annak nevét Szítnának nevezé.
Az
ellenség még mindig nem tanult.
/22/ És tovább vonula onnan, és ása más kutat,
amely miatt nem versengének, azért nevezé nevét Rehobótnak, és monda: Immár tágas
helyet szerzett az Úr minékünk, és szaporodhatunk a földön.
Nem
vette fel az ellenség lapjait, és így működött az áldás az életén. Alább adta
az ellenség, mert látta, hogy ezzel a taktikával nem jut előbbre. Feladta az ellenség.
Ha te kitartasz, meglátod, hogy az ellenség
elveszti a kedvét. Megpróbál majd mást kitalálni, az sem fog neki sikerülni, ha az
Igében jársz. Tehát tovább ment, ásott másik kutakat, amelyek miatt már nem
versengtek, az áldások voltak rajta.
/24-25/ És megjelenék néki az Úr azon éjszakán,
és monda: Én vagyok Ábrahámnak a te atyádnak Istene: Ne félj, mert veled vagyok, és
megáldalak téged, és megsokasítom a te magodat Ábrahámért, az én szolgámért.
Oltárt építe azért ott, és segítségül hívá az Úrnak nevét.
Abimélek
az ellenség vezére. Nézzük meg mi lett az ellenség taktikája, miután látta, hogy
minden sikertelen volt, mert Izsák tovább ment és mindig áldott volt. Felkerekedett az
ellenség és elment Izsák után, mert látta, hogy Izsák egészen más, mint ők, mert
amerre jár, az áldások követik. Felkerekedett és vitte a legjobb barátját Ahuzzát,
és hadvezérét.
/26/ Abimélek pedig elméne őhozzá Gérárból és
Ahuzzát, az ő barátja, meg Pikól az ő hadvezére
Vitte
a legmagasabb embereit magával és bekéredzkedik
oda, ahol az áldások vannak.
/27/ És monda nékik Izsák: Miért jöttetek
hozzám, holott gyűlöltök engem, s elűztetek magatok közül?
Mit
kerestek itt, ha idáig elűztetek engem, a kutakat betemettétek, látni sem akartatok?
Ez volt a legmagasabb hangneme Izsáknak, amit használt. Nézzük meg, mit mondanak?
/28/ Ők pedig azt mondták: Látván láttuk, hogy az
Úr van teveled, és mondánk legyen esküvés miközöttünk, köztünk és közötted,
és kössünk szövetséget teveled.
Vagyis az áldás rajtad van, és te az Úrnak a Szellemében tudsz haladni, akkor eljön az a pont, hogy az ellenségnek megnyílik a szeme, és azt mondja, hogy – had menjünk teveled, mert az áldások rajtad vannak. Kössünk szövetséget, látjuk, hogy az Úr van teveled. Megnyílt az ellenség szeme arra, hogy ez az Izsák más, mint mi vagyunk.
Amerre
megy, kutakat ás, és vizek fakadnak, és ugyanazt a magot elveti és százszoros terem
neki. Van benne valami más, mint mi vagyunk.
Azt is írja az Ige, hogy kicsit köpönyeg forgatóak, mert az mondják, hogy –
Látván láttuk, hogy az Úr van teveled és kössünk azért szövetséget, hogy minket
gonosszal nem illetsz (elkezdtek tartani tőle), valamint mi sem bántottunk téged.
/29/ Hogy minket gonosszal nem illetsz, valamint mi
sem bántottunk téged és amint csak jót cselekedtünk veled, és békességgel
bocsátottunk el magunktól.
Nézd
meg az ellenséget, ha egyik irányba nem megy, akkor elkezdi a hazugságokat szólni. –
Volt képe azt mondani, hogy mi sem bántottunk téged. Izsák nem kérdezte meg, hogy
akkor pl. ki temette be a kútjaimat? Ő a békesség
embere volt. Mi sem bántottunk téged és amint csak jót cselekedtünk veled, és
békességgel bocsátottunk el magunktól.
/29/ …Te már az Úr áldott embere vagy!
Vagyis
meghajolt az ellenség.
/30/ Akkor vendégséget szerze nékik és ettek és
ittak.
Nézd
meg ezt a nagyvonalúságot. Odaültette őket
az asztalához, annak ellenére, amit vele tettek.
/31/ Reggel pedig felkelvén, egymásnak
megesküvének, és elbocsátá őket Izsák, és elmenének tőle békességgel.
A
békesség embere volt Izsák. Aki áldott, az mindig a békesség Istenével tud járni.
/32/ Ugyanaz nap eljöttek az Izsák szolgái, és
hírt hozának néki a kút felől, melyet ástak, és mondának, néki: Találtunk vizet.
Az
áldások lépten, nyomon követték. Érdemes elgondolkodni ezen, és ennek a példáján
el kell azon időznünk, hogy ebben a világban eljött a mi időnk, akik felett ott van Ábrahám
áldása. Ez az áldás ugyanígy működik. Amerre jársz az áldás követ téged, és amerre jársz, látja
ezt az ellenség és odakéredzkedik az asztalodhoz.
Lehet,
hogy fog egy-két hazugságot szólni, hogy nem bántottunk, mindig szerettünk téged, de
ezen csak mosolyognod kell. Az áldás követni
fog és az emberek meg fogják látni rajtad. Először megirigylik, és lehet, hogy
oktalan cselekedeteket tesznek, de azután odakéredzkednek az asztalodhoz, és Istennek
nagy kegyelme rájuk is ki fog áradni. Szövetséget köthetsz velük, gyertek be
hozzánk, mert nekünk olyan bőséges az Istenünk, hogy jut számotokra is. Gyönyörű
történet ez. Tanulságokkal van tele.
Dalolva
jön az ellenség az asztalodhoz, hogy az Úr áldása van rajtad, és az Úr áldása
gazdagít meg. Kívánom, hogy megtapasztaljátok ezeket az örömöket, amikor az ellenség így megfordul. Megnyílik a szeme és meglátja, hogy
a te asztalodnál ott az áldás, és odakéredzkedik.
Tanulságok
tehát: Izsák (1) nem állt bosszút, ami
nagyon fontos, nem süllyedünk alá az ellenség taktikáinak szintjére, nem
ereszkedünk alá, ez nagyon fontos, mert az ördög itt az első helyen nyerhet, ha te
oda lealacsonyulsz. Elkezdünk veszekedni a kutakon, és én betemetem a tiédet és
megnézhetjük magunkat, mindketten elpusztulunk szárazságban.
Másik
tanulság, hogy (2) nem adta fel. Aki sikerre
akar jutni, annak egy feltétele van, nem adjuk fel útközben. Ha feladta volna
útközben, elkezdett volna keseregni, hogy – nem ások több kutat, úgyis mindig
elveszik, betemetik, elkergetnek. Ha itt feladta volna, nem lett volna az a kút, amiért
már nem versengtek és nem lett volna az, hogy jöttek hozzá. Megnyerte őket ezzel a
fajta hozzáállással.
Harmadik
tanulság pedig, hogy tudta, hogy hová kell (3) felemelni
a szemét. Oda, arra az áldásra helyezte a szemét, és tudta, hogy ahonnan az előző
jött, ott van még, - Istennél! Bátran bízhattok benne, és Isten soha nem fog
elhagyni benneteket, ha a szemeteket meg tanuljátok felfelé emelni.
Az
Úr készen áll arra, hogy az áldásait megmutassa
ebben a nehéz gazdasági helyzetben álló világban. Hallanod kell tőle és követni
Őt, és olyan áldás áll előttünk, amilyet a világ még nem látott. Ennek az ideje
van. Ez jelenti azt, hogy ha pl. egy vállalkozásba kezdesz, az áldott lesz, akkor is,
ha a másik száz tönkremegy.
Ez
azt jelenti, hogy ha befektetésbe kezdesz, a befektetés jövedelmező lesz, annak ellenére,
hogy a valuta így, vagy úgy áll. Mert feletted ott van az áldás, te tudod, hogy ebben
jársz, mert Jézus Krisztusban a tiéd. Ezért nincs okunk elkeseredni, feladni, vagy a
világ mintáira cselekedni. Jézus nevében!
Egy
prófétikus kép jött hozzám, miközben ezt a fejezetet olvastam, megmondom nektek,
hogy naponta időztem vele, mert egy pezsgést
érzek ebben, ami itt le van írva, amit Izsák megélt. Jim Sanders szolgálatáról
jött egy prófétikus kép hozzám. Egy ember, akit Isten megáldott és elküldte őt
Európába. Elkezdett gyülekezeteket alapítani, - mondhatjuk, hogy elkezdett kutakat
ásni.
És
ahol csak a gyülekezeteket alapította, és az ő pásztorai, mert nem csak Izsák ásta
ezeket a kutakat, hanem az ő szolgái is. Ahol megjelenik, ott ez az áldás
megteljesedik. Gyülekezetek jönnek létre. És ahol gyülekezetek jönnek létre, ott élő víznek folyamai törnek fel, és áradnak
erre a pusztuló, kietlen, száraz, reményt vesztett világra. És felfrissülés jön, és jön az ellenség és
elkezdi betemetni ezeket. És ahogy az egyik gyülekezetet próbálja tönkretenni, és
megy a másik ellen, és elmennek a polgármesterhez, és azt mondják, hogy szekta vagy,
és amit csak tudnak, kitalálnak rád.
Mi
megyünk tovább, és újabb kutakat fúrunk,
és újabb kutakat és tudjuk, hogy az ellenség tervei felett van Isten és az áldás
rajtunk van. És ahogy ezeket a kutakat fúrjuk, újabb és újabb élő vizek jönnek elő
a földből és öntözik ezt a világot. És később visszamegyünk és azok a kutak,
amiket betemetett az ellenség, azokat újra kiássuk. Nem hagyjuk az ördögnek, újra
kiássuk azokat és elnevezzük úgy, ahogy a mi Atyánk nevezte őket, élő gyülekezeteknek!
Az
áldások sokasodnak, és ezt mindaddig tesszük, mert az áldások vannak rajtunk, amíg
az ellenség meglátja és eljön, és az asztalunkhoz kéredzkedik, mert látja és
mondja, hogy látjuk, hogy az Úr van veletek és az Úr jó hozzátok. És az Úr
meggyógyított téged, és megáldott téged. Ez az idő eljön, ha látod, hogy hogyan
kell Isten áldásaival együttműködni. Ámen!
Éppen
ezért, mert ezeket az áldásokat működtetni kell az életünk felett, kicsit
foglalkoznunk kell az áldások és a szavaink kapcsolatával! Áldások és szavaink!
Isten,
amikor a zsidó népnek 430 évvel az Ábrahámi áldások után hozza Mózes szolgálata
által a törvényt, akkor a törvény átadásakor nagyon tisztán hangsúlyozza, hogy ha
ezeket az én parancsolataimat, és rendeléseimet megtartjátok,
akkor áldottak lesztek. Vagyis megint
találkozunk az áldásokkal. Isten az áldások Istene, mindig oda akarja adni az áldásait.
Ha
ezeket nem tartjátok meg, akkor átkok alá kerültök. De, nagyon egyértelműen
hangsúlyozta, hogy ezt a kettőt nem lehet összekeverni. Ezért, amikor Mózesnek
megparancsolta, hogy olvassák fel a népnek az áldásokat és az átkokat, két külön hegyet rendelt el erre. Az egyik hegyen fel
kellett olvasni az áldásokat, és egy másik hegyet rendelt arra, hogy ott pedig
olvassátok el az átkokat. Az volt a célja, hogy össze
ne keverjék a kettőt.
Mózes V. 11/29 És mikor bevisz téged az Úr, a te
Istened arra a földre, amelyre te bemégy, hogy bírjad azt, akkor mondd el az áldást a
Garizin hegyén, az átkot pedig az Ebál hegyén.
Tisztán
mondja Isten, hogy ez két külön dolog, vannak az áldásaim, és vannak az átkok.
Ennek ellenére van, hogy találkozunk olyan keresztényekkel, akik azt mondják
magukról, hogy az Úrnak áldottja vagyok, mert ezt és ezt a betegséget viselem a
testemen. Vagy az Úrért szenvedek, az Úr adta rám ezt a betegséget.
Egyetlen
baj van ezzel, hogy az illető a rossz hegyre ment fel! Mert amikor olvassuk a 28.
fejezetben az áldásokat, az áldások között, egyetlen egy helyen sem olvasunk
betegséget. Az, az átkok között van felsorolva, és egy másik hegyen olvasták fel.
Gyere le az Ebál hegyéről, mondd az illetőnek, másszál fel a másik hegyre, ahol az
áldásokat olvasták fel, mert Istennek nincs olyan terve veled, hogy beteg légy, hogy
szegény légy, hogy a világ átkaiban járjál.
Összekeverik
ezeket a keresztények, pedig Isten gondoskodott arról, hogy teljesen elkülönítve a kettőt kinyilvánította a
népnek. A Garizin hegyén az áldásokat, az Ebál hegyén pedig az átkokat kellett
felolvasni. Isten ezt a képi megjelenítést, hogy felmegyünk egy hegyre, nagyon szereti
és elgondolkodtam rajta, hogy miért.
Azért, mert ha elkezdünk egy hegyre felmenni, egészen más lesz a kilátás, ha egy bizonyos szinten vagyunk már. És ha megint feljebb megyünk, megint más kilátásunk lesz. És nekünk keresztényeknek a Sion hegyét adta. A Sion hegye, az egy óriási közösség az Úrban, elolvashatod a Zsidó 12-ben ezt. És Jézus azt mondja, hogy jöjj fel ide. Jézus a Sion hegyének tetején vagy. És másként fogod látni, ha a völgyben vagy a világ bajaival, betegséggel és a szegénységgel, és azzal vállalsz közösséget, vagy ha fogod magad és a Jézus Krisztus szavára figyelmezel.
Felemeled
a szemed, és azt mondja az Úr, hogy jöjj fel ide, ez a Sion hegyének a teteje és úgy lásd, ahogy én látom. És úgy
halld a dolgokat, ahogy én szólom, és úgy szóld, ahogy én szólom és akkor
áldások követnek. Áldások sora fog
következni az életedre. Utolsó rész, amit a törvényből megnézünk, és azért
tesszük ezt, mert ezek a részek nagyon tanulságosak. A következő rész az új termés
bemutatásáról szól, amikor vitte azt a szövetséges, és Isten megmondta, hogy
miként tegye az Úr színe elé az áldozatát.
Mózes V. 26/17 Azt kívántad ma kimondatni az
Úrral, hogy Isteneddé lesz néked, hogy járhass az Ő útjain, megtudhassad az Ő
rendeléseit, parancsolatait és végzését, és engedhess az Ő szavának.
Szeretném,
ha meghallanátok, hogy nem csak arról van szó, hogy letettük az Úr elé, amit
hoztunk, hanem igenis része van a szavaknak, a
szájnak, a kimondásnak abban, hogy ezek az áldások beteljesedjenek. Odaállunk az Úr
elé, és azt kívánjuk kimondatni az Úrral,
hogy – Igenis Uram odaállok eléd, és te áldjál meg.
Nézzük
meg, hogy mit kívántunk kimondatni az Úrral? Azt kívántuk kimondatni, hogy Isteneddé lesz néked, vagyis te vagy az én
Istenem, hogy járhass az Ő útjain. Uram te cselekszed meg, hogy én a te útjaidon
járok, hogy megtudhassad az Ő rendeléseit. Vagyis Uram mondd ki felettem, hogy én
mindig ismerem a te rendeléseidet,
parancsolataidat, végzéseidet, és hogy én engedhessek
a te szavadnak. Mondd ki felettem Uram. Ezt mondja ez a vers.
/18/
Az Úr pedig azt kívánja ma kimondatni veled …
Látod-e,
hogy mind a két félnek, a mennyei Mindenhatónak
is, és az áldottnak is a szájával ki kellett
mondania valamit. Azt kívánja ma kimondatni
veled az Úr! Az Úr azt akarja, hogy legyen valami a szádban. Mit akar kimondatni veled?
Anélkül, hogy ezeket nem veszed a szádra, nem fogod látni az áldásokat. Miért
mondta volna máskülönben az Úr ezt?
Szeretném,
ha elmondanátok hangosan most, hogy – Az Úr azt kívánja ma kimondatni veled!
Kötelező volt. Mit? Hogy az Ő tulajdon népévé leszel, amiképpen szólott néked,
és minden Ő parancsolatát megtartod.
Ki kellett mondani: Uram, mivel én megtartom a te parancsolataidat, te feljebbvalóvá teszel engem minden nemzetnél, dicséretben, névben, és dicsőségben feljebbvalóvá leszek mindeneknél.
Ki
kellett, hogy mondják. És folytatja, hogy szent népévé leszek az Úrnak.
/19/ Hogy feljebbvalóvá tegyen téged minden
nemzetnél, amelyeket teremtett, dicséretben, névben és dicsőségben, és hogy szent
népévé lehess az Úrnak, a te Istenednek, amint megmondta.
Nem
volt elég elmondani Istennek, hogy Ábrahám én, megáldalak téged és majd a magodra
száll ez az áldás. Azt mondja Isten, hogy ímé, ami engem illet, és utána odaállsz
Isten elé, és az Úr kívánja kimondatni veled, mert az áldások beteljesedésének két komponense
van. Dicsőség Istennek. Mondják az emberek, hogy jó, Isten megáldott, de ki fogja
nekem ezeket az áldásokat elhozni az életembe. Isten tudta, hogy az ember így fog
beszélni, nézzük, mit mond:
30/11 Mert e parancsolat, amelyet én e mai napon
parancsolok néked, nem megfoghatatlan előtted, sem távol nincs tőled.
Ne
mondd, hogy – óh, Uram, hol vannak ezek az áldások tőlem. Ezek megfoghatatlanok számomra
ebben a világban. Azt mondja az Úr, hogy ne mondj ilyet.
/12/ Nem a mennyben van, hogy azt mondanád: Kicsoda
hág fel érettünk a mennybe…
Óh,
Istenem, de messze vagy tőlem, ki hozza le ezeket az áldásokat a mennyből nekem.
…hogy elhozza azt nékünk, és hallassa azt
velünk, hogy teljesítsük azt?
/13/ Sem a tengeren túl nincsen az, hogy azt
mondanád: Kicsoda megy át érettünk a tengeren, hogy elhozza azt nékünk és hallassa
azt velünk, hogy teljesítsük azt?
Nem
így működik.
/14/ Sőt felette közel van hozzád ez Ige
Vagyis
az áldás.
Sőt felette közel van hozzád az Ige, a te szádban
és szívedben van, hogy teljesítsed azt.
Hol vannak ezek az áldások? Olvassuk együtt: - a te szádban, és a te szívedben. A te szádban és a te szívedben van!
Ezt mondja az Úr. Nincs a tengeren túl, nincs fent az egekben, ilyen közel van hozzád.
Ha ezt megtanulod, hogy hogyan élsz az áldásokkal, a te szádban és a te szívedben,
ezek beteljesednek rajtad. Ezt mondja itt az Úr. Óriási kijelentés.
/15/ Lám, elődbe adtam ma néked az életet és a
jót, a halált és a gonoszt.
Közli
az Úr, hogy az élet és az áldás az a jó, a halál és a gonosz, az egy másik hegy. Ne keverd
össze. A 19-es vers második fele mondja:
/19/ …az életet és a halált adtam előtökbe, az
áldást és az átkot, válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod.
Isten
megmondja, hogy melyiket válaszd. Vagyis az áldások itt vannak ezen a hegyen, az átkok
azon a másik hegyen, figyelj ide, megmondom, hogyan valósulnak meg ezek az életedben.
– A te szádban és a te szívedben vannak, és azt is megmondom, hogy melyiket
válaszd. Válaszd az életet. Ilyen egyszerű Istennek az áldása, leegyszerűsítve
képletesen.
Azt mondja Isten, hogy válaszd az életet, hogy élhess, ne a betegséget válaszd, ne a nyomort, ne a szegénységet éltesd. Hogy működtetjük ezt az életünkben, amikor halljuk a híreket? Nem fogunk azokkal egyetérteni, nem engedjük le a szívünkbe, amit a világban látunk, a pusztulást, a károkat, a gonoszságokat, a földrengéseket, a cunamikat, a vulkánokat, ezek a pusztulások.
Nem
juthatnak el a szívünkig, mert nekünk egy másik hegyet kellett választanunk, az
áldások hegye a mi örökségünk, és az áldások Istene a mi Istenünk. Nem fogjuk
beengedni ezeket a pusztító képeket a szívünkbe, mert tisztán tartjuk a szívünket, és tisztán tartjuk a szánkat. Mert azt mondja az Ige, hogy közel van
hozzád ez az áldás, a szádban és a szívedben van. Ezt a két területet igen nagyon
kell őrizni, és az áldásokhoz közelebb
kerültünk, ha ezt megértettük.
Felismerjük
ebben a Róma 10/8-as versét. Pont ezt mondja ott az Ige, fontos szellemi igazság ez,
ezért újra és újra előkerül a Bibliánkban. Itt is felmerül a kérdés, hogy:
Kicsoda száll le a mélységbe, azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza, ki fogja
nekünk ezeket aláhozni a mennyből. Vagyis ki fog segíteni, hogy az áldások
lejöjjenek a mennyből? Azt mondja Isten, nem jó kérdések ezek, nem így kell
feltenni.
Róma 10/8 De mit mond? Közel van hozzád az Ige …
Az
Ige az Ő áldásai, az Ő szava.
…a szádban és a szívedben van: azaz a hit
beszéde, amelyet mi hirdetünk.
Ez
a hit törvénye. A hitnek a törvénye a szádban és a szívedben van.
Nézzük
meg, hogy miért hangsúlyozza ezt annyira Isten. Azt jelenti, hogy Ő az Ő részét megtette,
és hogy te az áldásban jársz-e, csak saját magadon kérhető számon. Nem
mutogathatsz a másikra, hogy ő, meg a gazdaság.
Sehol
máshol ne keresd, mint a szádban és a szívedben, és tanulj meg vele élni. Ha úgy cselekszel, ahogy Isten
mondja, akkor garantáltan áldott leszel, mert
Isten Igéje az igazság. Nem csak azért írja a Biblia, hogy vastag könyv legyen, hanem
szellemi igazságok, szellemi alapelvek vannak ott leírva. Ha a szerint élsz, garantált
a sikered.
Amikor
Mózesnak lejár az ideje és Józsué viszi tovább a népet, az első parancsolata
Istennek Józsué felé így hangzik.
Józsué 1/8 El ne távozzék e törvénynek könyve a
te szádtól…
Honnan
nem szabad eltávozni az Igének? A te szádtól.
…Gondolkodjál arról éjjel és nappal…
Az
elménkben is ott kell, hogy legyen.
…Vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva
van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te útjaidon, akkor boldogulsz.
Istennek
meg van az akarata, hogy mit tegyünk. El ne távozzanak a szádból az én Igéim, mondja
Józsuénak. Mert ez az alapja annak, hogy ezekbe az áldásokba beviszed-e a népem? Az
áldásokat kutatjuk, mert nagyon szeretnénk az áldásokat meglátni az életünkön,
hogy beteljesednek azok. Nem a világ
nyomorúságai között élni, mert e világban élünk, de nem e világból valók
vagyunk, meg kell mutatnunk, hogy mi máshonnan valók vagyunk. A világnak meg kell ezt
látni rajtunk, és Isten meg akarja ezt mutatni nekik.
Zsoltárok 1/1-3 Áldott ember az, aki nem jár
gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és csúfolódók székébe nem ül.
Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az Ő törvényéről gondolkodik
éjjel és nappal…
Józsuénak
is ezt mondta Isten. Ne engedd a fejedbe, ne engedd oda a téves képeket.
…És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett
fa, amely megadja gyümölcsét a maga idejében és levele nem hervad el és minden
munkájában sikeres lészen.
Nem
ismeri a szárazságot, mint a világ többi fája a pusztában, nincs olyan, hogy
elszáradna a levele. Zsoltárok szerint ez az áldott
ember. Szebben kifejti ezt a folyóvizek mellé ültetett fát a Jeremiás 17.
fejezetében, hogy milyen az életünk akkor, ha a folyóvizek mellé vagyunk ültetve.
Jeremiás 17/7-8 Áldott az a férfi, aki az Úrban
bízik, és akinek bizodalma az Úr. Mert olyanná lesz, mint a víz mellé ültetett fa,
amely a folyó felé bocsátja gyökereit, és nem fél, ha hőség következik, és a
levele zöld marad, és a száraz esztendőben nem retteg, sem a gyümölcsözéstől meg
nem szűnik.
Azt mondja az Ige, hogy nem tud félni az olyan, akit az Úr oda ültetett és gyökereit a folyóvizek felé engedi, van ugyanis egy titkos forrása, a világ nem ismeri azt a titkos forrást. A föld alatt van, nincs szem előtt. A világ számára láthatatlan forrás. A folyó felé ereszti gyökerét, és onnan veszi a táplálékot, a világ csak azt fogja látni, hogy levele nem hervad el. Nem szárad el, gyümölcsözik, sőt a gyümölcsözéstől meg nem szűnik.
Az élő víznek folyamai felé vagyunk mi beültetve, azok vannak bennünk. És amikor a világ híreit halljuk, mi nem félünk, és nem rettegünk, mert van egy forrásunk. Az Igét, amikor belevetjük a szívünkbe, akkor a hit törvénye úgy működik, hogy vesszük az Igét, amit Isten adott, hogy azzal éljünk. A szánkkal, azáltal, hogy kimondjuk, beszéljük, szóljuk, azáltal, beleültetjük a szívünkbe. Beleesik az élő mag, Isten Igéje a szellemünkbe, és a mag, ha ott elkezd életre kelni, – az én Igém megnyilatkozása világosságot ad.
Amikor megnyilatkozik az, az Ige a szellemedben, elkezd világosságod lenni. És elkezded látni Isten világosságában az áldásokat az életed felett. Nem botorkálsz többé a sötétségben, mint azok, akiknek nincs meg ez a világosságuk. A többiek félnek, rettegnek, tanácstalanok, nem látják a kiutat, neked a világosságod egyre jobban növekszik a teljes délig. Amikor az Ige elkezd növekedni, elkezdi a gyökereit mélyen leereszteni, a folyóvizek felé ereszti a gyökerét. Istennek a forrásai felé ereszti, nincs az a vihar, ami meg tudná szaggatni, ezek a gyökerek mélyen lent vannak a lényedben, meggyökerezett benned az Ige, gyümölcsöt fog teremni. Gyümölcsözéstől meg nem szűnsz.
Látható
kép arról, hogy Isten minket nem a pusztába ültetett, hanem az Ő folyamaiba vagyunk
beleültetve. Élővizek folyamaiba. Hálát
adunk Istennek érte. A szánkkal tudjuk ezeket
az áldásokat előhozni és kutatjuk ezt, mert
szeretnénk az áldásokban benne járni. Isten is ezt akarja. Így tudjuk megnyerni a
világot. Ha mi elszegényedünk, akkor hogy tudunk segíteni a szegénynek.
A
mi életünk felett ott kell, hogy legyenek az áldások, és itt, ne a nyugdíjadra
gondolj, mert Isten efölött van, ahogy mondta, hogy jöjj fel ide. Nem korlátok
között gondolkodik Isten, hogy mennyi a nyugdíjad. Mi a mag meggyökerezéséből
élünk. A folyó felé nyújtjuk a gyökereinket, onnan jönnek az áldásaink. Isten
olyan hatalmas, hogy efölött a világ fölött
van, ki kell tágítani ezt a képet magunkban. Mi a magvetéseinkből élünk Jézus nevében, és
Isten fogja hozni a világosságot, hogy az neked merre van, és mit kell tenned.
Zsoltár 81/10 Én, az Úr vagyok, a te Istened, aki
kihoztalak téged Egyiptom földjéről, nyisd szét a te szájad és betöltöm azt.
Isten
mivel akarja betölteni a szánkat, a föld javait is nekünk adta, nem akarja, hogy
éhezzünk, Isten minden jót megad nekünk, de igazán a szánkat az Ő Igéjével akarja betölteni. Az Ige is ezt mondja,
és megérjük az Igét, és világosság támad
nekünk, mert világosság támad az igazakra. Megnézzük, mit kíván az Úr a szánkba
tenni. Mózesben azt olvastuk, hogy azt kívánja kimondatni ma veled az Úr. Az Úr
kívánja, hogy a szádban legyen valami.
Ésaiás 51/16 És adtam beszédemet a te szádba, és
kezem árnyékával fedeztelek be, hogy újonnan plántáljam az egeket, és megalapítsam
a földet, és ezt mondjam Sionnak: Én népem vagy te!
Olyan
kedvet fogtok kapni az Ige szólására ma, hogy hazamentek és alig
várjátok, hogy kinyithassátok az Imakönyvet. Mert az tele van az Ige megvallásával,
és élni kell vele. Így működik. Isten szigorúan mondja, hogy az én beszédemet adtam a te szádba, nyisd szét a te
szádat, és én betöltöm azt. Az én beszédemet adtam a te szádba, kulcsfontosságú
ez.
Jakab
együtt nőtt fel Jézussal, mert mindkettejük édesanyja Mária volt, és olyan
kijelentéseket hoz a nyelvről, ami másik levélben nem olvasható. Mutatja ez azt, hogy
Jézus milyen sűrűn tanította a testvéreit a beszédről.
Jakab 3/10-11 Ugyanabból a szájból jön ki áldás
és átok. Atyámfiai, nem kellene ennek így lennie! Vajon a forrás ugyanabból a
nyílásból csörgedeztet-e édest és keserűt?
Vagyis kijöhet-e ugyanabból a szájból az áldás és átok? Nem! Egyszerre édes és keserűvíz nem képes kijönni ugyanabból a forrásból. Ugyanabból a szájból az áldás és átok nem tud kijönni. Mit mondott Isten, - válaszd az áldást, válaszd az életet.
Nekünk
el kell döntenünk, hogy a szánkat kinek a szolgálatára adjuk oda. A világ
szolgálatára, és úgy beszélünk, mint a világ, vagy úgy ahogy Isten. Szigorúan el
kell dönteni. Mert itt áll vagy bukik minden.
Ugyanis,
ha az Igén időzünk, belekerül a szívünkbe, növekedni
fog. A szánkat, hogy hogyan használjuk, nem tud segíteni más, neked magadnak kell
megzabolázni a nyelved. Ezen áll, vagy bukik minden.
Ha
Sámson példáját vesszük, Sámson egy szamárnak az álkapcsával az ellenség ezreit
pusztította el. Ma azt kell mondani, sajnálatos módon, hogy ebben a világban sok
szamár él, aki saját álkapcsával pusztítja el a saját életét. Mi nem ilyenek
vagyunk, de kint a világban rengeteg olyan embert látsz, aki nap, mint nap megerősíti
az átkot az élete felett a szájával. Szellemi
törvényt működtet. Ott van a száján és a szívében.
Ugyanis
a sátánnak nincs hozzáférése az életedhez,
ha csak a szavaiddal helyet nem adsz neki, mivel
a kimondott szavakkal eszi be magát az életedbe. Más hozzáférése nincs neki. Az Úr
Igéje, mint egy pajzs vesz körbe, ha csak te nem adsz neki helyet azzal, hogy rávesz,
hogy kimondd az ő terveit, különben nincs hozzáférése az életedhez.
Egy olyan példa az életünkből, amit minden nap gyakorolhatunk. A kereszteződésben a lámpánál pont előttünk váltott át zöldről pirosra. Ilyenkor két lehetőségünk van, vagy megáldjuk saját magunkat, és azt mondjuk, hogy: – az Úr tökéletes időzítése van felettem Jézus nevében, minden lépésemben, minden utamban, Ábrahám minden áldása beteljesedik az életemben. Az Úr tökéletes időzítésében élek!
Elmondhatod
ezt, amíg várakozol ott a lámpánál, vagy kimondhatsz egy világi káromkodást
mérgedben. Melyik fog előbbre vinni? Ugyanannyi erőből telik kimondani azt az
áldást, és látni fogod, hogy mennyivel jobban érzed magad a szellemedben, mert
felemel. Éljél vele, saját életednek a kovácsa
vagy, a szádnak a szavaival. A szavakkal légkört
teremtünk magunk körül, mennyivel inkább, ha az Igét szóljuk.
Azért
akarunk ezekben az áldásokban járni, mert ezeket örököltük és ki az, aki nem
akarja az örökségét látni közülünk. Arra
rendeltettetek, hogy áldást örököljetek. Az Efézus 1/3-ban írja az Ige, hogy
áldott legyen az Isten és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak az Atyja, aki megáldott
minket minden szellemi áldással a mennyekből a Krisztusban. Minden szellemi áldás ott
van feletted, benned. Hogyan lehet közelebb kerülni hozzá? Isten megmondta: a száddal és a szíveddel.
Mindkettő
a te hatalmadban áll, Jézus nevében. Az Ábrahám
áldásán kívül is kaptunk még egy áldást, az örök életet a Jézus Krisztusban. Ábrahámnak
ez nem volt meg. Még az örök élettel is megáldottak vagyunk. Az örök élet vár
ránk.
Bölcsesség, ha a szellemünket és a lelkünket, ezt a két hatalmasságot az életünk felett, ha az Ige oldalára tudjuk állítani. A testünknek nem lesz más lehetősége, mint beáll az Ige vonalára. És úgy kell, hogy legyen. Vagyis a szellemünkbe el kell ültetnünk az Igét, mint a magot. A lelkünkben, az elménkben gondolkodni kell az Igén, el kell mélyedni rajta, hogy tényleg ezt írja? Meg kell nézni, az elménket át kell itatni vele.
Ez
volt a szellemünk és a lelkünk. És jön a nyelvünk.
A szánkban is ott kell, hogy legyen az Ige ahhoz, hogy áldásokat nyerjünk. Ez egy
nagyon fontos segédeszköz ahhoz, hogy a szellem és a lélek egy oldalon álljon az
Igével, mert a kimondott szónak hatalma van a
gondolatok felett.
Amikor
jönnek a zaklató, kínzó, háborgató gondolatok, mert ezek mindenkit meglátogatnak,
akkor az Igét a szádra kell venned. Amikor kimondod, abban a pillanatban az elme és a
gondolatok, arra figyel, hogy mit beszélsz a száddal. Vagyis az elmédet odaállítod
arra a vonalra, és nem azon gondolkodsz, ami nem áldás, nem az áldások hegye. Arról
a hegyről, amelyen az átkok vannak, le kell jönni. És ez egy segédeszköz, hogy a
szánkat használjuk, ha a gondolatok el akarnak menni rossz irányba, másfelé, a
szánkkal kordában kell tartani.
Az
Úr szerette volna, ha ma erről szólok nektek. Nagyon sokszor visszajut hozzám, ha nem
is közvetlenül nekem mondjátok, de azok a dolgok, amelyek elhangoznak a szátokból, a
kis óvodás korúaknak sem lenne szabad már kimondani, főleg azoknak, akik évek óta
ide járnak, és az Igét hallgatják. Itt lop
meg az ördög, ezeken a területeken. Kérlek benneteket, hogy az Ige tükrében cselekedjetek.
Efézus 5/19 Beszélgetvén egymás között
zsoltárokban és dicséretekben és szellemi énekekben énekelvén és dicséretet
mondván szívetekben az Úrnak.
A
legújabb kiadásban ezt az igeverset is ki kellett igazítani, úgy ahogy az eredeti és
az angol mondja: szólván magatokhoz. Nem
egymás között beszélvén, mert az Ige leesik a földre. Magadnak szólód az Igét elsősorban, a magad
templomát építed. Ez olyan, mint mikor egy haszontalan kisgyermeknek megfogod a
fülét, és azt mondod, hogy gyere csak ide, azt mondtam neked, hogy ezt teszed és a
másikat pedig nem engedtem meg neked és belemondod a fülébe, hogy meghallja.
Szólsz
a testednek, azt mondtam, hogy így kell működnöd,
az Úr Jézus Krisztus tökéletességében kell működnöd. Minden rendellenesség
(hazug tünet) meg van tiltva ebben a templomban, mert az Úr Jézus Krisztus sebei által
tökéletes gyógyulást vettél, minden
sejtnek, minden szervnek, minden keringésnek, minden csontnak, minden ízületnek abban a
tökéletes rendben kell működni, ahogy az meg van teremtve, ahogy az, az új teremtés
tökéletes programjába az be van írva, és most hozzád szólok, a testednek szólsz.
Szólhatsz hozzá Zsoltárokat. Szólhatsz hozzá, hogy az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. Ezt magatokhoz kell szólni. Szólván magatoknak az Igét, a Zsoltárokat. Felhívja rá a figyelmünket. Ráadásul annál a résznél írja, amikor arról szól, hogy be kell teljesednünk a Szent Szellemmel.
Ha
két, három órán keresztül szólod magadnak, meg fogod látni, hogy milyen hatalmasan
fogja betölteni a Szent Szellem a templomodat. A szellemedből kiárad a testedre és a
lelkedre, és egy egész hatalmas Szent Szellem felhő fog körbevenni. Gyakorolni kell!
Mikor szóltál magadhoz utoljára? Nem a világ előtt kell gyakorolni. Ezek a mi
áldásaink. Majd akkor jön a világ hozzánk, ha látja ezeket rajtunk. Gyakorolni kell,
- szólván magatokhoz!
Szólni kell magunkhoz az Igét, ami a szánk része. Kimondod így a Zsoltárt, hogy az Úr az én pásztorom és nem szűkölködöm és nagyon boldog vagy, és utána mikor befejezted az imaidődet, akkor máris elhibázod, ha azt mondod a barátodnak, hogy tudod nincs egy fillérem se, ez az igazság. És kilopta a róka a holló szájából a sajtot, kiejtette azt. Lehet, hogy a pénztárcádban most épp ez a helyzet, de oktandi vagy, ha ezt most kimondtad, mert láttad, hogy hogyan működik.
A
szívedben és a szádban van, ki kell mondani
és Isten angyalai és a szellemi birodalom mind a javadra
fog munkálkodni. És elő fognak jönni ezek
az áldások, elő fognak jönni az új munkahelyek, elő fognak jönni az új források,
amit Isten számodra rendelt. Előbb, utóbb észre fogod venni, hogy a pénztárcádban
egyre nagyobb a bővőlködés, és a
számláid ki lesznek fizetve, mert ezek a szellemi törvények elkezdenek működni.
Ne
hagyd magad olcsón meglopni. Mi nem a láthatókra, a láthatatlanokra tekintünk. Az Úr
úgyis tudja mi a helyzet veled. De megkívánja tőled, hogy az Igét szóljad, azzal irányítod az életedet. Jézus a legjobb
példa, azt mondta, hogy én mindenkor azokat szólom
és cselekszem, amiket az Atya mondott. Nincs
más lehetőség!
Félreértés
ne essék, nem arról beszéltem a mai napon, és semmiképpen ne azt halld ki, hogy
valami csoda-mondókát tanulunk most, hogy ha ezt mondod, úgy lesz, és három hétig
mondod és nem történt semmi, és az egészet feladtad. Csak magadat fogod megcsalni
vele. Vagyis nem arról van szó, hogy csak mondogatjuk és elvárjuk, hogy történjen
valami. Arról van szó, hogy a hitnek ugyanaz
a törvénye van bennünk: Hisszük és azért szólunk.
A
száddal addig kell ezt a munkát végezni, míg a szívedben egy teljesség nem lesz a
hitről. És ha akkor azt a hited kiszólod, meg remegnek az egek. Hittünk és azért
szólunk, hiszünk mi is, és azért szólunk. A hitnek ugyanaz a szelleme van bennünk.
Isten a hitnek szellemét adta nekünk. Hiszünk, és azért szólunk.
Felhívom
a figyelmedet, mert ezek téves utak, valaki azt mondja a másikról, hogy XY-nak nem fáj
a torka, és egy nagyot krákog mellé. Vagy az illetőnek nincs a torkában daganata,
krákog mellé. Azt akarja tudatni velem, hogy az illetőnek ugyan egy nagy daganat van a
torkán, és ő ugyan nem akarja azt szólni, ezért most pont az ellentétjét fogja
nekem mondani, és ebből én vegyem ki, hogy ő mit akar mondani.
A
hit nem így működik. A hit törvénye nem az, hogy a meglévőt tagadjuk. [A hitünkkel a hegyként tornyosuló
problémához kell hatalommal szólnunk, hogy távozzon.] Ha valami ott van, akkor azzal
szembesülnünk kell, és a hited által, a hatalmas Szent Szellem által, a hit munkája
fogja erről a látható síkról eltüntetni. Semmi hit nincs benned, amikor tévesen
beszélsz.
Nem
működtetjük vele a hitünket, és ez arra mutat, hogy nincs tiszta látásunk arról,
hogy a hit miként működik. Ha tudnánk, hogy ez milyen hatalmas erő, akkor jobban megzaboláznánk nyelvünket, mint eddig és hatékonyabban kezdenénk el munkálni, mert ez működik.
Utolsó gondolat, hogy miért hangsúlyozta Isten az Ószövetségben, és miért ismétli
meg az Újszövetségben, hogy a szánkban és a szívünkben legyen, elmondom a
lényegét.
A
testünknek egyetlen tagja, amely közvetlen összeköttetésben van a szívünkkel, a
szellemünkkel, ez a nyelv. A nyelv az a tag,
amit képes a szellemünk működtetni, hogy a szellemi dolgokat előhozza a világba. A
nyelvünkön keresztül tud megvilágosodni a szellemünk. Ezért van ez a kapocs a szánkban és a szívünkben. Zsoltárok
45-ben a Zsoltáros kap erről egy bepillantást, azt írja, hogy …
Zsoltárok 45/1 Fölbuzog szívem szép beszédre.
Mondom: művem a királynak szól. Nyelvem siet vele, gyors, mint az írnok tolla.
Vagyis a szívemből felbuzog, és a nyelvem azonnal mondja, amikor a szellemünk működteti. Jézus mondta, hogy a szívnek teljességéből szól a száj. Ha a teljességéből szól, akkor az Igét mondod, az Ige van ott, és az Igétől születtél, romolhatatlan magból születtél, belül az Ige vagyunk, akkor kívül kizárólag az Ige valósul meg, az áldás. Nincs más lehetőség.
És
itt van az idő arra, hogy a világ rajtunk ezt az áldást
meglássa. Működtetnünk kell ezt. Törekednünk kell arra, hogy a világ
megirigyelje a mi Istenünket, az Ábrahám, az Izsák és a Jákob Istenét, és
akarják, és kívánják, és fussanak a mi Istenünkhöz, hogy mi is ezt az Istent
akarjuk, aki titeket megáldott.
Itt
az idő, Isten előkészítette a terepet. Ebben a mai világban erre alkalmatok lesz
mindannyiótoknak egyenként. El kell határozni
magadba, hogy nem vagyok hajlandó a számat a világ dolgaival megfertőzni. Ez egy odaszánást
jelent, ezt a részt neked kell kijárni, mert csak itt tud az ördög megfogni, és ne
hagyd magad.
Zakariás 8/23 Ezt mondja a seregeknek Ura: E napokban
lesz az, hogy minden nyelvű pogányok közül tíz ember ragad egy zsidó férfiúba, s
ragad annak ruhája szélébe, mondván: Hadd, menjünk veletek, mert hallottuk, hogy
veletek van az Isten!
Ezeket
az időket kívánom nektek, mert ezek itt vannak. Akkor még nem tudta Isten leírni,
hogy a gyülekezet ruhájába ragad, mert a gyülekezet el volt rejtve az Ószövetség
idején, de Isten áldottjai voltak ők. És Isten áldottjaiba ragad ez a világ ma,
megragadnak benneteket, a ruhátokba ragadnak, és azt mondják, hogy hadd menjünk
veletek, mert látjuk, hogy veletek az Isten. – Akkor lesz ez, ha az áldásokat ki tudod teljesíteni az életed
felett, és ezt kívánom nektek.
A
megvallásaink fölé egy örökös hű főpapot rendelt Isten, nem állsz magadban,
amikor ragaszkodsz hozzá, hogy csak az Igét szólod. Van egy örökös hű főpapod az
Úr Jézus Krisztus. Ámen!
Az
Ábrahám áldása beteljesedik az életünkben, és nem hagyjuk alább, az ég minden
áldását szeretnénk itt a földön valóságba látni. Nem akarunk úgy a mennybe
menni, hogy valamit itt hagytunk belőle.
Szeretnénk
valóságra váltani, és mindenki vizsgálja meg önmagát. Ilyenkor nem úgy megyünk
haza, hogy látod miről prédikált, és a másikra mutogatsz, ami a te részed, abban
kell magadat kiigazítani, és mindenkinek van benne mit tennie. Nekem ugyanolyan jót
tett, mint nektek. Nem titeket akartalak leprédikálni vele, nekem legalább annyira meg
kell dolgoznom a hit útját, az áldások útját, mint bármelyikőtöknek és rajta
vagyok. Dicsőség Istennek! Ámen!