2010.05.04.
KRISZTUS TESTE 2.
Jegyzet
Jim Sanders tanításából
2010. május 02.
Ahogy
a csillagoknak különböző a fényük, ugyanúgy a mennyben is. A keresztényeknek is
különböző fényük és dicsőségük lesz, nem egyformák leszünk. Mi szeretnénk a
legmagasabb ragyogást elérni.
Efézus 4/15-16 Hanem az igazságot szólván
szeretetben, mindenestől fogva növekedjünk abban, aki a Fej, a Krisztusban. Akiből az
egész Test szép renddel egyberakva és egybeszerkesztve az Ő segítségének minden
kapcsaival, minden egyes tagnak mértéke szerint való munkásággal teljesíti a Testnek
növekedését a maga felépítésére szeretetben.
Az
egész gyülekezet, világméretű tekintetben, összességében Krisztus Teste. És így
egy helyi Test, ugyanígy része a nagy Testnek. Igaz, hogy sok esetben, a keresztények
nem tekintik megfelelőképpen az Úr Jézus megtört
testét, a fizikai testét. Megkorbácsolták az Úr Jézus testét, értünk
sebesíttetett meg és elhordozta a testén a betegségeinket, a gyengeségeinket,
fájdalmainkat, nem kell, hogy ezekben éljünk.
Azt
is el kell ismernünk, és tekintettel kell arra is lennünk, hogy Krisztus Testében, más helyi Testek is vannak. Ha az ember egészségben akar járni, akkor az
Újszövetségnek a parancsolatát teljesítenie
kell.
Mózes
II. levelében, a felsorolt fejezetekben, nagyon sok helyen lehet azt megtalálni, hogy
Isten azt mondja, hogy ha engedelmeskedsz ezeknek a parancsolatoknak, akkor én ezeket,
és ezeket az áldásokat adom neked, és ezek között ott szerepelt a gyógyulás is.
Meggyógyítalak
téged, ha az én parancsolataimban jársz és az én rendeléseimet betöltöd. Mindig
ott volt ez a „ha” szócska. Ha engedelmeskedsz,
ha engedelmesen hallgattok az én szavamra.
Mi
pedig Ábrahám áldását kaptuk meg Jézus
Krisztusban. Tehát nekünk egyetlen áldás azok közül nem hiányozhat az életünkben. De ahhoz, hogy
minősüljünk ezekre az áldásokra, nekünk nem a tíz parancsolatot kell megtartanunk,
az nem kötelező ránk nézve. Az Ószövetség rendelései ránk, így nem vonatkoznak,
mert egyetlen egy rendelésében az Újszövetségnek összegződik, a szeretet parancsolatában.
Róma 13/8 Senkinek semmivel ne tartozzatok, hanem
csak azzal, hogy egymást szeressétek, mert aki szereti a felebarátját, a törvényt
betöltötte.
János I. 3/22 És akármit kérjünk, megkapjuk tőle,
mert megtartjuk az Ő parancsolatait, és azokat cselekesszük, amik kedvesek Őelőtte.
Az
Újszövetségben ez az új parancsolat az, amit a 23. vers mond nekünk:
/23/ Ez pedig az Ő parancsolata, hogy higgyünk az Ő
Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, amint megparancsolta
nekünk.
Tehát
két kulcsfontosságú dologgal találkozunk, a hittel
és a szeretettel. Ha hitben és szeretetben
járunk, akkor az Újszövetség minden rendelését, minden parancsolatát betöltjük. Minden nap, az
életed minden napján van lehetőséged arra, hogy ne hitben, vagy ne szeretetben járj.
De ilyenkor magadat csalod meg, mert a hozzáférési jogod vonod meg
attól, hogy ezekben az áldásokban járj.
Úgy
gondolják az emberek, hogy mindegy hogy élnek, hogy cselekszenek, ők akkor is
áldottak. Ez nem így van, az emberekkel tisztességes módon és jól kell bánni! Nem
lehet, hogy az ember kétségekben jár, önző módon viselkedik mindenkivel és amellett
elvárja az egészséget és a gyarapodást, mint áldásokat az életében. Mindazokat az
áldásokat, amit elvárnánk az életünkben, azok nem fognak jönni, mert nem így működik
ez. Ha te betartod a szeretet parancsolatát,
akkor Isten is megtartja az Ő részét.
Az I. Korinthus 12 szerint olvastunk arról, hogy Isten elhelyezte a tagokat a Testben, méghozzá úgy, ahogy az Istennek tetszett. Ezért nem tekinthetünk a másiknak a helyére, nem mondhatjuk azt, hogy ez az a hely, amit én kívánok magamnak. Nem! Azt a helyet nem akarod magadnak! Mert a saját helyedet szeretnéd magadnak, mert ott van a te kegyelmed.
Ha
nem vagy a helyeden, akkor nem vagy abban a kegyelemben, amely annak a helynek adatott és
így nagyon gyorsan elesik az ember, és bajba kerül. És nagyon sokan vannak, akik
nincsenek a helyükön Krisztus Testében, ezért nem is boldogok, és viszonylag
kényelmetlenül érzik magukat azon a helyen. De ha a helyeden vagy az Úrban, azon a megfelelő helyen
vagy, akkor kényelmesnek tűnik ott lenni.
Két
alapvető kulcs, hogy ide az ember eljusson, és ott maradjon, az egyik a hit, a másik a hűség! Ha nem vagyunk még ott azon a helyen, de
hűek vagyunk, és jól sáfárkodunk azzal, ami
már ránk bízatott, akkor eljuthatunk arra a bizonyos helyre. És ez fogja eldönteni
azt, hogy milyen gyorsan és hogy eljutunk-e, arra a bizonyos „ott” helyre.
Ezért
nagyon kell figyelni arra, ami most jelenleg ránk bízatott, hogy azt hűséggel elvégezzük. Ha nem tesszük ezt, akkor
esetleg el sem jutunk majd arra az „ott” helyre. Tehát az, hogy most hogy viszonyulunk azokhoz a dolgokhoz, amelyekben
vagyunk, az határozza meg, hogy arra a bizonyos helyre, ahová igyekszünk, valaha is eljutunk-e?
Mindenki az alsó szinten kezdi, mindenkinél egyformán így van, nem fent kezdjük, és ha nem kezdjük el ott a járást, akkor nem fogunk odajutni. Tanulmányozzák a nagyok életét, hogy mi hozta azt, hogy Isten felkentjeivé lettek, vesszük pl. a kis Dávidot példának, ő volt a testvérei közül a legkisebb, legfiatalabb.
Mit
jelent ez? Ő tett rajtuk túl minden tekintetben, őnéki kellett a nyájra is vigyázni,
míg a többiek a király hadseregében szolgáltak. Mondhatjuk, hogy a helyzetnek a
legalján volt, ott kezdi az ember. Ha az emberben nincs meg ez a mentalitás, hogy ott
hajlandó elkezdeni, akkor soha nem fog elérkezni „oda”. Tanulmányozták a nagy
felkentek életét, és ezt találták.
Isten
az Ő tetszése szerint elhelyez téged a
Testben valahol, és másokat pedig köréd
épít. Isteni elrendeléssel, és isteni célokkal Isten köréd helyez az évek során
másokat. Dicsérjük ezért az Urat! Ezek, akiket köréd helyez Isten, azt a célt
szolgálják, hogy segítsenek abban, hogy oda
eljuss, ahol a végcélod ki van jelölve.
Kolosse 2/2 Hogy vigasztalást vegyen az ő szívük,
egybekötetvén a szeretetben és hogy eljussanak az értelem meggyőződésének teljes
gazdagságára, az Isten és az Atya és a Krisztus ama titkának megismerésére.
Tehát
a szeretetben vannak egybekötve ezek a szívek Őbenne…
/3/ Akiben van a bölcsességnek és ismeretnek minden
kincse elrejtve.
Így
folytatják a következő versek:
/18-19/ Senki tőletek a pálmát el ne vegye, kedvét
találván alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, olyanokat tudakozván,
amelyeket nem látott, ok nélkül felfuvalkodván az ő testének értelmével. És nem
ragaszkodván a Főhöz, akiből az egész Test, a kapcsok és kötelek által ellátva
és egybeszerkesztve, növekedik az Isten szerint való növekedéssel.
Az
ördög nagyon ravasz azokban a dolgokban, amelyeket szeret felmutatni Krisztus Teste
számára. Itt pl. az angyalok figyelmére összpontosítottak és az angyalokat
imádták. Manapság az emberek a démonokra irányozzák a figyelmüket legtöbbnyire.
Végül
is mindegy, hogy a figyelem mire összpontosul, az angyalokra, a démonokra, a
közbenjáró imaharcosokra, vagy bárhova, - figyeljük meg, hogy hova nem jut a
figyelmünk teljesen: Jézusra nem
összpontosítunk ilyenkor!
Tehát
bármi, ami elveszi a figyelmünket Jézusról,
akire kellene összpontosítanunk, – tudjuk, hogy az imádság, az egy nagyon jó dolog,
de elkövethetjük azt a hibát, hogy nagyobb hangsúlyt
fektetünk az imára, mint Jézusra.
Lehet,
hogy ez most furcsán hangzik, de az imádság is válhat kötelességgé, vagy
cselekedetté. Amikor erőlködünk ezekben a cselekedeteinkben, imádságainkban, akkor a
hústestben vagyunk, és utána a dicsőséget
annak az imádságnak adjuk, ami elvégezte azt a dolgot ahelyett, hogy Jézusnak adnánk
azt.
Valaki
meggyógyul a gyülekezetben, azt várjuk el rögtön, hogy persze mert én imádkoztam
érte, keresztülimádkoztam. Mit tesznek ilyenkor az emberek? Dicsőséget adnak az
imádságnak, – mi szültük ezt a dolgot meg, mi végeztük ezt el.
Tehát
az igazság úgy szól, hogy bizonyos dolgoknak szükségük van imádságra, de más
dolgok is odacsatlakoznak. Mi a helyzet pl. azzal a kedves hölggyel, aki meghívta az
illetőt a gyülekezetbe? Vagy miért feledkezünk meg azokról, akik a bejáratnál pl.
mindenkit oly kedvesen üdvözölnek? Vagy miért feledkezünk meg a Szent Szellemről,
aki mint egy hatalmas karmester, az egészet egybeszerkesztette.
Vagy
miért nem gondolunk a Jézusra, aki meghalt
azért, hogy ez megtörténhessen? Tehát senki nem mondhatja, hogy én tettem azt
meg. Meg kell köszönni Istennek, ha részed lehetett benne, és az Úr használt téged
ebben. De boldogan tudom bejelenteni neked, hogy Jézus cselekedte meg!
Zsidó 7/25 Ezért Ő mindenképpen üdvözítheti is
azokat, akik Őáltala járulnak Istenhez, mert mindenha él, hogy közbenjárjon
érettük.
Nagy
igazság! Ezért képes üdvözíteni azokat, akik Őáltala Istenhez járulnak, mert
mindenha él, hogy közbenjárjon, hogy könyörögjön érettük. Állandó
készenlétben áll, ott áll, hogy ha kell, könyörögjön érettünk. És hogy az Igén
cselekedhessen. Tehát Ő kapja meg a dicsőséget
ezért! Neked pedig ragaszkodnod kellene a Főhöz.
Az
is lehet, hogy többet kezdesz beszélni az angyalokról, mint Jézusról. Nincs
szükséged arra, hogy a szellemek megkülönböztetésének ajándéka legyen benned,
ahhoz, hogy tudjad mit végzett az Úr. Vedd észre ilyenkor, hogy többet beszélnek
bizonyos más dologról, mint Jézusról, és ez nem helyes!
Kolosse 2/19 És nem ragaszkodván a Főhöz, akiből
az egész Test, a kapcsok és kötelek által ellátva és egybeszerkesztve, növekedik az
Isten szerint való növekedéssel.
Vagyis
mindannyian együtt vagyunk részesei ennek a növekedésnek. A Fejtől kezdődik ez a növekedés,
és a Fejhez megy vissza mindez. Jézus mondta, hogy én vagyok az Alfa és az Omega, a
kezdet és a vég. Ő a hitünk szerzője és bevégzője. Aki elkezdi bennünk ezt a jó
munkát, Ő be is végzi ama napra. Ő a hitünknek a bevégzője.
Mi hiszünk az imádságban, és folytonosan imádkozunk is, de amikor az imánk választ nyer, akkor nem arra mutatunk rá, hogy bizony én ezért imádkoztam és ezért történt. Nem! Isten tette ezt meg nekem! Ezt mondjuk ilyenkor. Tehát az elmondott imának nem mondunk dicsőséget, hanem annak adjuk a dicsőséget, aki megcselekedte.
Az
imádság csak annyi volt, hogy megkérted
Istent, és ez alapvető fontosságú. Ki kapja a dicsőséget? Nem az imádság, az Ige működik,
Ő elküldte az Igéjét. Nekünk pedig megparancsoltatott, hogy ragaszkodjunk a Főhöz, ez azt jelenti, hogy
ragaszkodjunk Jézushoz reggel, délben, délután és éjszaka, mindig Jézus!
És
ha az elménk közben ötven csatornán időz egyszerre, akkor mind az ötven csatorna
Jézusról kell, hogy sugározzon. És ha valaki megkérdezi, hogy szereted Jézust? –
Igen! De mégis olyanok, akik Jézust szeretik, állandóan más dolgokról beszélnek,
vagyis az elméjükben más dolgokra terelik a gondolataikat és meg vannak tévesztve.
Pedig, ha ragaszkodunk Őhozzá, akkor a Fejtől van az, hogy Ő látja el a Testet a kapcsok és kötelek által. Tehát azokhoz a tagokhoz is eljuttatja a táplálást, akikkel mi össze vagyunk kapcsolva, a mi kapcsaink és a mi köteleink – izületeknek is mondja egy fordítás – a testben.
Láthatjátok
miért olyan fontos, hogy beszélünk ezekről az összeköttetett kapcsokról, mert Isten elhelyezett téged a Testben és másokat pedig köréd helyezett. Nem csak az a hely elrendelt
Istentől, ahol te vagy a Testben, vagy ahol lenned kell a Testben, hanem az is elrendelt
Istentől, akik körülötted kiépültek,
akiket Isten körülötted kiépített a Testben.
Elképzelhető,
hogy te magadat oda helyezed egy másik helyre, ahová csak te magad odaszegődtél, nem Isten tette, hanem
te magad, saját elgondolásodból. Ha csak úgy odaszegődsz egy bizonyos szervezethez,
vagy egy eseményhez, vagy egy gyülekezethez, vagy egy szolgálathoz, és az csak a te
elképzelésed, amit te szeretnél tenni, és nem
Isten terve. A Szellem ellátása, a
kapcsokon keresztül… – erről egy másik alkalmon fogunk beszélni, mert ez megint
egy másik téma.
Ez
fogja tehát meghatározni azt életed minőségét,
amit élni fogsz, ahová magadat úgymond besoroltad, vagy beilleszted, onnan fogsz
vételezni dolgokat. Ami bennük van, akikkel körbevetted magad, ha elég hosszasan időzöl velük, elég hosszan vagy velük, azok a
dolgok beléd fognak ivódni. Legyenek azok jó,
vagy akár rossz dolgok. Ha ők telve vannak élettel,
akkor ez a közösség nagyon jó neked. Ha ők telve vannak a halállal, akkor ez a
halál fog beléd ivódni.
Ausztráliában
az egyik pásztornak a testvére hallgatta állandóan a kemény rock zenét, a heavy metálos zenét. Egy
napon elment a testvéréhez és azt mondta, hogy a halálomon vagyok. Huszonnyolc éves,
gyönyörű fiatalasszony, aki férjnél volt. Haldoklom, mondta. Az egyetemen is ugyanez
ment, ott vette ezt fel, és az, hogy leállította ezt a rock zenehallgatást, és
helyette az Igét kezdte el hallgatni nagy
hatásossággal, ez megmentette az életét.
Mert a halál volt már benne, részesévé vált azzá vált, ami abban volt.
Megváltozott, és megváltoztatta az életét, ami megmentette őt.
Ha
olyannal vagy körbevéve, olyannal vagy közösségben, aki teljes a békességgel és bölcsességgel, akkor az, nagyon jó neked. De ha
csak olyan világi szemét, sallang anyag van benne, akkor az, fog beléd kerülni.
Sok
példát találunk erre a Bibliában, pl. Lót példáját, aki Ábrahámmal volt egy közösségben, addig áldott volt és gazdag volt.
Későbbiekben azonban levált Ábrahámról,
Sodoma és Gomora városát választotta, oda költözött be. Ez nem volt egy okos
döntés tőle. Ez ostoba húzás volt. Nagyon sok keresztény ugyanígy ostobán
cselekedett. Lótót az Ige ma is igaz embernek nevezi, köztük élt és gyötrődött az
ő törvénytelen cselekedeteik közepette, amiben éltek, mert közöttük kellett, hogy
éljen.
Az
ember nagyon sok problémától megkímélhetné magát, és nem lenne szükség
végigmenni azokon a dolgokon, ha nem azok közé az emberek közé, sodródott volna,
ahová végül is került. Olyan emberekhez kapcsolódunk oda, akiknek a közösségéből
kifolyólag sok megpróbáltatás és nyomorúság jön az életünkre. Tudják, hogy ez
nem volt egy helyes döntés, mégis a kellős közepében találják magukat.
Lótót
végül is Isten kimentette, de minden hozzátartozó rokonát, feleségét, családját
és vagyonát, mindent elvesztett. Mindez azért történt, mert túl közel került az istentelenekhez, és mikor Istennek meg kellett
ítélnie azt a gonoszságot, ami abban a városban volt, túl közel volt hozzájuk. És
Lót nem lett istentelen velük együtt, ő igaz ember maradt. A Biblia igaz embernek
nevezi őt, de rossz közösségbe került.
Mózes IV. könyvének 25. fejezetében, szintén
olvashattok egy történetet, amikor rossz közösségek által, Izrael népére egy csapás következik és ezrek haltak meg azért,
mert néhányan rossz közösségbe kerültek. Nem
ellenőrizték le Istennel, hogy az egy helyes lépés-e, pedig meg kellett volna
tenniük.
Sokan
mondják, hogy nem kell Istent erről megkérdezni, úgyis tudom, hogy mit mondana. Sok
ilyen példát tudnánk a Bibliából előhozni, amikor jó emberek rossz közösségekbe
kerülnek és ennek meg kell fizetniük az árát.
Jósafát
király példája, akinek a történetére most rávilágítunk, amikor Áhábbal a gonosz
királlyal került kapcsolatba – pedig tudta, hogy milyen gonosz cselekedetei vannak –
ez nem hozott áldást Jósafát életére sem.
A
következő történetből látjuk, hogy óriási beruházásba kezd Jósafát és Aháb
király, olvassuk itt, hogy Isten hogy vélekedik erről:
Krónikák II. 20/35-37 Azután Jósafát, a Júda
királya, megbarátkozik Aháziával, az Izrael királyával, aki gonoszul cselekedett.
Mindazáltal vele megbarátkozék, hogy hajókat készítenének, melyeken Társisba
mennének, és a hajókat Esiongáberben készíték. Jövendőle ezért Eliézer, a
Maresából való Dódava fia Jósafát ellen, mondván: Minthogy megbarátkoztál
Aházival, az Úr megsemmisíti a te munkádat. És a hajók mind összetörének, és nem
mehetének Társisba.
Egy
közös hajóvállalkozásba kezdtek és az első útjuknál az összes hajó elsüllyedt.
Mikor
Európába jöttem volt egy emberrel kapcsolatom, aki a szolgálatomba belépett, akit
figyelmeztettem, hogy azzal a bizonyos szolgálattal nehogy közösséget vállaljon, de
nem hallgatott rám, és 30 napon belül mindaz, aki abban a közösségben részt vett,
tönkrement.
Van
egy tanítás erről is, amikor az embereket figyelmeztetik,
de mégsem hallgatnak a figyelmeztetésre, és kárát
látják. Tehát nem kifizetendő dolog, rossz közösségekbe becsatlakozni. Mert jó
emberek képesek arra, hogy rossz helyekre kapcsolódnak be, és nagyon óvatos legyél azzal, hogy kikkel vállalsz közösséget.
Nagyon
óvatosan döntsd el azt is, hogy kikkel jársz gyülekezetbe, melyik gyülekezetbe vállalod fel a
közösséget. Vagy melyik imakörbe kezdesz el járni. Az emberek sokszor a fejükbe
döntenek, vagy az alapján döntenek, hogy milyen kilátásaik vannak abban a
tekintetben. De a dolgok azok nem csak természeti
síkon kell, hogy eldőljenek, azok szellemiek
is.
Nagyon
sokan rossz döntést hoztak azáltal, hogy adóságokba
keveredtek. Beruháztak, kölcsönöket vettek fel és rossz időpillanatban kezdték azt,
és mindenüket elvesztették. Nagyon fontos dolgok ezek, és ezek felől imádkozni kell. Isten majd a tudtodra hozza,
megengedi neked, hogy megtudjad, hogy kikkel
kell kapcsolatba kerülnöd. Amíg nem hozza tudomásodra, addig ne nyúlj hozzá ahhoz a
bizonyos dologhoz.
Mondod,
hogy imádkoztam e felől, de semmit nem kaptam a szívemre, vagyis Isten nem mondott
semmit abban a dologban. Mit jelent az? Azt, hogy azt a dolgot hagyd békén. Addig, amíg
Isten nem foglalkozik veled, hogy oda csatlakozzál be, addig ne lépjél!
Hagin
mindig mondta, hogy legalább annyiszor döntök az alapján, hogy Isten mit nem mondott,
mint az alapján, amit Isten mondott. Ha az Úr nem mondott semmit mondod, akkor az azt
jelenti, hogy megtehetem. Nem! Pontosan fordítva van az egész. Ha csak az Úr nem
foglalkozik veled, hogy azt tedd meg, akkor ne érintsd azt a dolgot.
Valamit
akarok mondani az Úrral kapcsolatban: az Úr meg fog engedni bármit, amit akarsz, bemehetsz és
kirabolhatod az üzletházat, akkor is, ha az nem
az Ő akarata.
Izrael
akart magának egy királyt. Isten felháborodva
mondta, hogy nem kell nektek király, én vagyok a ti királyotok. Végül is annyira erőszakosak
voltak, azt mondta, hogy rendben van, adok nekik egy királyt. Elmondtam nekik, hogy mi
fog történni, ha egy királyuk lesz, de mégis ezt választották.
Amikor
az emberek hajszolják Istent az imáikkal, hogy Uram, hagy tegyem ezt meg, hagy tegyem
ezt meg, végül is azt mondja, hogy rendben van, tedd meg. És akkor nagyon örülsz, az
Úr megengedte, de igazából nem lesz jó a vége, mert a baj irányába haladsz.
Tudom,
hogy így van, mert én magam is tettem ilyet. Ha az Úr nem szól neked egy bizonyos dologban, hogy azt
tedd meg, akkor egyszerűen ejtsd el, hagyd azt békén. Igen ám, de az emberi hústest annyira akarja, hogy azonnal szaladok és
megteszem. Legtöbb keresztény mikor elmegy imádkozni Isten elé, akkor már tudja előre
mit fog csinálni. Egy pár évre rá azután, azt mondja, hogy: Istenem soha ne engedd
nekem, hogy azt tegyem, amit én akarok a saját fejemből. Tehát meg fogod változtatni
a mikéntjét annak, hogy hogyan imádkozz Istenhez.
Az
Úr sok mindent meg fog engedni neked, hogy megtedd, de az nem azt jelenti, hogy az, az Ő
akarata volt. Amit neked tenned kell az, az, hogy neked keresned kell Őt és megtalálnod az Ő akaratát. És nyitva kell lenni
a szívednek arra a lehetőségre, hogy Isten azt válaszolja, hogy ezt nem! Vagyis meg kell kérdezni, hogy Ő mit akar?
És
a szellemedbe beprogramozhatod ezt az Igét, hogy: Uram, gyönyörködöm a Te akaratod
megcselekedésében. És egy szempillantásban képes vagy megváltozni, ha szól az Úr.
Vagyis az akaratodat tudod aktiválni általa. Ezáltal az elmédet, és az akaratodat
képes vagy irányítani a szellemed által,
hogy mindig jó irányba menjen.
Tehát
magadat be tudod programozni arra, hogy könnyedén megváltozzon az útirány, ha kell.
Igen Uram, igazad van, nem akarom én ezt a dolgot. Azt mondja a főnököd, hogy az a
dolog ott nagyon nem szép, de nekem meg tetszik ez. Azonnal megveszem Uram, ha azt
mondod, hogy ez az, ha neked ez kedves Uram, azonnal ezt választom. Ilyen gyorsan képesnek kell lenni megváltozni, ha az
Úr szól.
Tehát
bízhatsz az Úrban, hogy Ő többet tud rólad, mint te magad, Ő téged belülről kifelé
ismer. Tudja, hogy milyen tervei vannak számodra. Tehát Őbenne meg kell bíznod.
Ha
valakire rászegezed a szemed és az Úr nem szól neked abban a dologban, akkor legyen
hited abban, hogy az Úr neked valaki jobbat szán. Neked lesz az jobb. A hústest azonnal visszabeszél, azonnal meg akarja ragadni azt, ami most adódik. A
hit kivárja Istentől a legjobbat. Istenre való
várakozáshoz szintén hitre van szükség, mert a hústesti természet azonnal akarja
magának.
Az
Efézus 3/20 szerint, Isten magasan a fölött,
képes cselekedni, minthogy kérnénk, vagy elgondolnánk. És ha nem vagy abban a
dologban megelégedve, akkor csak várjál, hogy
Isten azt a legjobbat majd elhozza neked.
A
hit igenis vár a legjobbra. És Isten akarja elrendelni a
kapcsainkat. Látjuk, hogy Dávid életében ez, hogy működött, amikor az óriást
leölte, Saul megkérdezte, hogy ki ez a kis fiúcska, aki azt az óriást leölte,
hozzátok ide hozzám. Nézzük meg mi lesz ebből.
Sámuel I. 18/1 Miután pedig elvégezte a Saullal
való beszélgetést, a Jonatán lelke egybeforrt Dávid lelkével, és Jonatán úgy
szerette őt, mint a saját életét.
A
saját lelkét. Egybeforrt Jonatán lelke Dávid
lelkével.
/2-4/ Saul magához vevé őt azon a napon, és nem
engedé, hogy visszatérjen atyja házához. És szövetséget kötének Jonatán és
Dávid egymással, mivel úgy szerette őt, mint a saját lelkét. És Jonatán leveté
felső ruháját, amely rajta volt, és Dávidnak adta, sőt hadi öltözetét is, saját
kardját, kézívét és övét.
Az
isteni szeretet nem úgy beszél, hogy szeretlek azért, mert szükségem van rád,
szeretlek téged, egyszerűen akarlak téged. Az isteni szeretet úgy szól, hogy
szeretlek téged, mit tehetek érted? Mit adhatok neked? Amikor az ember saját magát
szereti valójában a másikban, akkor azt keresi, hogy mi az, amit a másik tud tenni
neki. Mi az, ami majd nekem jól esik, mit tud a másik tenni nekem. Az isteni szeretet pedig azt mondja, hogy szeretlek
téged, mit adhatok néked.
Az
emberek általában közös egyezségekre lépnek, hogy közös hasznuk legyen belőle, közös
haszonra. De ha valamelyiknek a haszna már nem jön ki abból a megállapodásból, akkor
azonnal vége annak az egyezségnek. Nekünk nem így szabadna, nekünk az egyezségeink
az isteni fajta szereteten kell, hogy alapuljanak, mert sokkal nagyobb áldás adni, mint
kapni.
Tehát
Isten elhelyezett minket a Testben és körbe kötözött minket bizonyos személyekkel,
akiket szintén Ő helyez el a Testben. Ha egy kicsi kis szellemi látásod is van erről, akkor tudod,
hogy kik azok, akiket Isten oda kötözött hozzád a Testben.
Azok az emberek, akiket Isten így összeköt a Testben, azok nagyon fontos kapcsok, ennek ellenére rengeteg politika és emberi tetszésnyilvánítás folyik a gyülekezetekben. És a kölcsönös személyes egyezőség alapján válasszuk ezeket a kapcsainkat, ahelyett, hogy megkérdeznénk az Úrtól:
Uram
ki az, akihez Te akarod, hogy odakapcsolódjak,
odakötődjek, hogy én egy áldás lehessek az
illető számára, és az illető is egy áldás lehessen nekem. Minden egyes tagot úgy
helyez el Isten a Testben, ahogy az az Ő tetszésére van.
Amikor
egy rákos, vagy leukémiás burjánzás indul a testben, akkor az, az egység a saját
kiskirályságát kezdi építeni egy ellenszegülő
módon, nem az egész test érdekeit nézve épül, hanem a saját épülésére akar
lenni.
De
egy ilyen rendellenes növekedés nem hasznos a
test számára, mert az egész Test számára nézve, kiveszi a testből az életet, a
táplálékot, az energiát. És ezért van az, hogy a rákos daganatokat elátkozzuk,
mert ezek rebellis sejtek, lázadó,
ellenszegülő sejtek a testben.
A
tumorok, pl. azt mondják ilyenkor ezek a sejtek, hogy én pedig ezt teszem, ide
növekszem, és ez lesz belőlem. Olyan dolgokat kezdenek művelni és funkcionálni,
amely nem elrendelt a testben és nem gondoskodnak a test többi tagjának az
ellátásáról. Saját kiskirályságukat
akarják kiépíteni a testben.
A
testnek a halálát is okozhatják ezek a helyi burjánzások és rendellenes
növekedések. Elvonják az életet a test többi tagjától, a saját növekedésükre
fordítják azt, és önfejűen arra fordítják,
amire ők akarják, önkényesen. Nagyon sok hasonlatot lehet itt hozni. Nagyon sok ilyet
láttam.
A
testünk úgy van felépítve, az izomzatok, pl. hogy ha az egyik összehúzódik, akkor a
másiknak engedni kell, ki kell lazulnia, hogy a test működjön. Ebből azt a következtetést
tudjuk levonni, hogy az egész test egyszerre nem képes funkcionálni. Ha az egész test
egyszerre megfeszül, akkor abból a testnek a lemerevenedése lesz, akkor képtelen lesz
a rendes működésre.
Ezért
mi megengedjük, hogy a Szent Szellem használja
a Testben a tagokat és az Ő áradásában működjön a Test. Az embereknek meg kell
szabadulni a büszkeségtől, a kevélységtől, akik azt kívánják, hogy ők
szem előtt legyenek. Mert az a mentalitás, hogy én is a Testnek a része vagyok, és
úgy működök és úgy funkcionálok a Testben, ahogy kell. Ezt akarta az Úr, hogy
lássuk a Kolosse 2/19-ben.
A
kapcsaink és a köteleink ellátása által
így jön az ellátás a testben minden egyes taghoz, amire szükségünk van. Ha Jézus,
aki a Testnek a Feje, szeretné a kezet megmozdítani, akkor annak az impulzus csomagnak
el kell jutni, minden egyes részen keresztül a kézfejig. Nem vezetékmentesen működik
a kézfejünk.
Ha
egy akadály, fal, vagy leblokkolás van a testben, akkor nem fog tudni eljutni az
ellátás a kézfejtől az agyig és onnan visszamenni. Az elrendelt vonalon, ahogy a test
felépítésében el lett rendelve, hogy a kézfej hogyan kapja meg ezeket a parancs
impulzusokat, nem fogja megkapni. Nem fog eljutni az ellátás.
Nagyon
sok választ kapunk a Testben az imáinkra. Pl. Pál vigasztalódott Titus megjöttével.
Volt idő, amikor Pálon keresztül látta el
Isten Titust, hogy szellemileg növekedjen a táplálásban, amire szüksége volt, és
most megfordult az idő, most Titus által szolgált Isten Pál felé, megvigasztalta Pált, Titus által.
Attól
a mentalitástól is mentesnek kell lennünk, hogy nagy szivacs vagyunk, és mindent csak
felszívunk. Ez a keresztény szivacs úgy szól, hogy áldjál meg engem, mert erre, és
erre van szükségem, és mindenre szükségem van.
Ha
Isten minket megtart jó dolgokkal, akkor az, rajtunk keresztül kell, hogy áradjon a Test többi
tagja felé. Kell, hogy felénk is szolgáljon
az Úr, és kell, hogy mi is ebből mások felé
szolgáljunk. Mi is kapunk attól a résztől, ahová fel vagyunk kapcsolva a Testben
ellátást és nekünk is kell ellátást biztosítani azok felé, akik körénk vannak
kapcsolva. Isten kapcsolt fel minket különböző emberekhez.
Ha ez így igaz, akkor most már ki fogod találni, hogy mi az, amin az ördög munkálkodik állandó jelleggel, hogy ezeket az összekötő kapcsokat leválassza egymásról. Hatalmas hadseregeket győztek le így a történelem során, hogy az ellátásukat leszeparálták róluk, lemetszették a forrást. Fel kellett adniuk a harcot, mert választhattak, hogy vagy megadják magukat, vagy éhen halnak.
Ezen
munkálkodik az ördög is, hogy a te kapcsaidat, ahova Isten akar rendelni, azokat úgy lemetszi, hogy magad maradjál. Tévedésekkel,
félreértésekkel. Az egyiknek így hazudik, a másiknak úgy, az ördög teszi ezt.
Egymás ellen fordítja a legjobb barátokat is. Az ördög sustorog, és teljes
hazugságokat szól: tudod, hogy mit gondol rólad az illető? És te elhiszed. Az emberek
elkezdik elhinni ezeket a hazugságokat, és
utána elkezdenek furcsán viselkedni a másikkal. És szépen kiépíti a falakat. És ezáltal, levágja a Szellem táplálását.
Róma 14/7 Mert közülünk senki sem él önmagának,
és senki sem hal önmagának.
Mert
mi tagjai vagyunk a Krisztus Testének. Levágunk egy tagot a Testről, vagy az illető
leszeparálja magát, akkor az már nem jó. De ha becsatlakozunk más tagokkal együtt a
helyünkre, akkor mindannyiónknak jó sorunk van.
Azt
is mondom neked, hogy egymagadban nem vagy egy akkora okos tojás. Azt mondod, hogy én
és Jézus mi ketten megváltjuk a világot. De ez nem így van, mert te magad nem vagy a
Test. Te egy tagja vagy a Testnek. És meg kell tanulnod együttműködni a Szent Szellemmel és a
Testtel. Ez az, ahogy Isten működteti a Testet, a Szent Szellem által.
Az
ördög mindig ezeket a javaslatokat hozza, hogy különüljünk
el mi tőlük, és mi majd felnövekszünk szellemben. Nem! Nem és nem így megy. A
sivatag kellős közepén, ahol egymagadban vagy, nagyon könnyű szeretetben járni. De
amikor emberek vesznek körül, akkor az már egy kihívás. Ott van a szellemi ellátásod, - mindkét irányba, tőlük neked,
és tőled számukra.
Igen, de nem szeretem őket. Az ellátásodra csuktad rá az ajtót, amire pedig szükséged van. Nincs szükségem rájuk, mondod. Meg vagy tévesztve. Ha Isten úgy rendelte el, az Ő eredeti rendelésében, hogy te oda legyél kapcsolva hozzájuk, akkor te harcolhatsz ez ellen, és küzdhetsz, és tagadhatod ezt, akkor is onnan van a táplálásod.
A
szellemi ellátásodról tehát levághatod
magad, és így hozhatsz magad számára problémákat elő. Ez még betegségeket és problémákat is fog okozni a
testben. Ahogy olvastuk az I. Korinthus 11 fejezetében.
Korinthus I. 11/27-30 Azért aki méltatlanul eszi e
kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
Vizsgálja meg azért az ember önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy
igyék abból a pohárból, Mert aki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és
iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak Testét. Ezért van tiköztetek sok
erőtlen és beteg, és alusznak sokan.
A
Bibliai időkből, ha vesszük Jób példáját, - amikor az Úr mondja, hogy XY
imádkozzék érted, és akkor meggyógyulsz -, Jóbnak is volt három barátja, Jóbnak
kellett imádkoznia értük. Jaj, Uram bárki mást, csak azt az illetőt ne küld ide.
Igen, de így nem is fog történni semmi. Mert ha Isten úgy választja, hogy azon a
vonalon keresztül akar szolgálni feléd, akkor a világ összes gyógyító sorába
beállhatsz, bárki híres szolgáló rád teheti a kezét, nem fog történni semmi,
addig, amíg az Ő utasítására meg nem teszed
azt, amit Ő mondott.
Óh,
nem csak én és Jézus, elég lesz. De a Testtől elkülönítve
csak te és Jézus nem tudtok élni. Az igazság az, hogy nem fog működni. Láttam már,
hogy így elmentek az emberek, hogy én és Jézus, meg leszünk mi ketten. Jönnek vissza
betegen, megnyomorodottan. Olyanokat is láttam, akik a hitet is ismerik, hogy hogyan működik,
és bajba kerültek így.
Hányan hiszitek azt, hogy Isten odakapcsolt benneteket valakik köré és azokat pedig körétek? Ezeket a kapcsolataidat pedig nagyra kell értékelni, értékesnek, becsesnek kell tartanod, őrizned kell. Táplálnod, ápolnod kell ezeket a kapcsolatokat és meg kell védelmezni. És ne hagyd, hogy ezek a kis apró dolgok beegyék oda magukat, és megrontsák a kapcsolatot.
Gyertek
egybe és beszéljétek meg azokat a problémákat. És ha kell, még adjál is annak
érdekében, hogy az a kapocs megmaradjon. Mert ezen a kapcson keresztül jön hozzád az
élet táplálása, és tőled pedig feléjük, ez nagyon fontos. Így teremtett minket
Isten, hogy együtt áradjunk, és együtt is maradjunk. Ott maradjunk a helyünkön, és
örülünk ennek, mert ez egy jó dolog, amikor ezt észrevesszük.
Tanítottam
erről régen, de most itt újra elő kellett hozni az Úr szavára. Meg fogom látogatni
a lábujjakat most Ausztráliában. Nem túl sok közösségem volt velük, de kapcsok ők
is. Felnövekszik az ember egy családban, és azután kirepül a családból, elhagyja a
szüleit, de attól, hogy egy másik városba, vagy másik helyen él, attól még a kapcsok megmaradnak, ugyanúgy, ahogy a szülők
maradnak, és az ember elismeri ezeket és megemlékezik róla.
A
világon mindenfelé szétszóródva vagyunk most, ebben a növekedési fázisunkban. De
ide vannak kötve hozzánk. Amikor a romániaiak jönnek, majd meglátjátok, hogy így
van. Vagy jönnek a volt Jugoszlávia területéről Szerbiából, Szlovákiából,
Olaszországból, nagyon büszkék vagyunk rájuk, amikor látjuk, hogy a család egybe
jön, és egybe kerül.
Az Úr hozta ezt, tehát ez egy nagyon fontos dolog. A szolgálóknak is meg van a szellemi táplálási vonala, vagyis az a vonal, ahonnan őket táplálja. Onnan jönnek a kijelentések, az útmutatások, az útirány felvétele és megnyitja a szemeidet, ha azon a vonalon vagy, hogy merre kell menned. Tehát én meghallgatok más tanításokat is, de mindig a forrásom vonalán maradok, ahol az Úr táplálni akar engem, és hiszem, hogy mindannyian felnövekszünk és tanulunk közben.
Álljunk most fel! Akikkel szeretnénk ma imádkozni, a vendégeink, akik ma jöttek először. Elég sok kéz volt a magasban. Felhívom nagyon a figyelmeteket most, hogy ezt a következő imádságot vegyük olyan komolyan, ahogy Isten adta nekünk, ezt a tanítást a Róma levélben: „Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból, üdvözülsz. Mert szívvel hiszünk a megigazulásra, és szájjal teszünk vallást az üdvösségre.”
Vagyis,
ha a szívünkben ott a hit, hogy Isten
feltámasztotta az Úr Jézust, aki értünk halt meg, a bűneinket magára vévén és
erről a hitünkről megvallást teszünk, ekkor
üdvözülünk. Ezért jött Jézus, hogy az örök élet a szívünkbe kerüljön. Bátran
biztatlak benneteket, hogy tartsatok velünk az imában, Jézus nevében.
Így
szól az imánk: Hiszem, hogy Jézus Istennek Fia.
Hiszem, hogy Jézus meghalt az én bűneimért, a Biblia tanítása szerint. Hiszem, hogy
Jézus feltámadt a halálból az én megigazulásomért. Kérlek Jézus, legyél az én
Uram, legyél az én Megváltóm, legyél az én Gyógyítóm! Jézus Te vagy az én Uram,
Jézus Te vagy az én Megváltóm, Jézus Te vagy az én Gyógyítóm. És én meg vagyok
váltva, örök életem van Krisztusban, mert újjászülettem Krisztusban, az Ő szent vére
megtisztított minden bűntől, örökkön-örökké! Ámen!
A pásztoroknak hoz egy figyelmeztetést az Úr. Az egyik pásztor, aki közeli barátom, és gyülekezetet épített fel, hetven-nyolcvan taggal Európában és azután rossz forrásokra csatlakoztatta fel a táplálási láncát, rossz helyről vette a táplálékot és elvesztette az egész gyülekezetét. És tudom, hogy a mi pásztoraink közül is van, aki teljesen elvesztette a gyülekezetét és elmondják nekem, hogy miket tanított, de én arról soha nem beszéltem.
Kérdeztem,
hogy honnan vette az illető azt a tanítást? Elment a könyvesboltba és ott vásárolt
egy könyvet. Isten ezt nem tudja megtisztelni, - a más forrást. Legalizáció volt
benne és még a fordítás is kérdőjeles, hogy hogyan lett lefordítva, még ha egy jó
könyv is volt, ha törvény alatt fordították azt le. Mi pedig nem vagyunk a törvény
alatt.
Sok
figyelmeztetést küld ki az Úr, nagyon komoly
dolog ez, komolyabb, mint gondolnánk. Személyes barátom az illető. Teljesen
összezavarodott lett, és egyetlen báránya sem maradt. Nagyon sokaknak segítettem
annak idején elindulni a szolgálatban, de nem maradtak rajta az összekötő kapcsokon.
Nem tudnak mit bemutatni az Úrnak.
A
prédikátor ezrével választhat, hogy most éppen miről prédikál. Mindenhol lehet
hallani egy jó prédikációt. Tíz-tizennégy keresztény műhold van és mindegyik 24
órában sugározza a tanításokat. Melyiket választod?
Ezek
a kapcsok nagyon fontosak, amelyekkel együtt
kell maradnunk, és együtt kell élnünk. Ha másik keresztényekhez kerülünk, és ott
a törvény alatt tartanak minket, az ő tanácsadójukkal ezrével fognak adni neked
törvényeket, hogy mit miként kell tenned, és így elvesztetted a teljes
szabadságodat.
Isten
egy olyan gyülekezetet akar, amely tisztában van a hatalmával, és használja a hatalmát. Ez a te
helyed, ez az a hely, amit a számodra itt megadott. Ez egy kis kitérő volt, amit úgy
gondoltam, hogy segítségetekre lesz.
Dicsőség
Istennek! Ámen!