2009.10.06.
A 91-ES ZSOLTÁR VÉDELME
Jegyzet
Jim Sanders tanításából
2009. október 04.
A
védelem, oltalom egy valóságos dolog. Isten ezt sokszor intések,
figyelmeztetések által teszi. Legfontosabb dolog az életünkben, hogy oltalom alatt
legyünk és így hosszú életet élhessünk. Még mielőtt újjászülettem
volna, kétszer álomban megintett az Úr. A fiam élete volt veszélybe, hogy ébredjek
fel és menjek az utamra. Egyik esetben pl. magára zárta belülről az autót és a
rekkenő hőségben nem tudott kiszabadulni a kocsiból, három éves volt ekkor. Egy
másik ilyen eset volt, amikor a háromkerekű biciklijével kihajtott az út közepére.
Én pedig kiszaladtam, hogy megmentsem az életét, de úgy, hogy az Úr figyelmeztetett.
A
91-es Zsoltár az nem olyan dolog, hogy vagy úgy lesz vagy nem. Én ez által éltem és
menekedtem meg a háborúból. Isten az oltalmát sokszor figyelmeztetések által tudja
kifejezni. Keresztények nagyon sokszor nem elég figyelmesek Isten figyelmeztető szavára.
Máté
2/12 És mivel álomban MEGINTETTEK, hogy Heródeshez vissza ne menjenek, más úton
térének vissza hazájukba.
Istentől
megintettek egy álomban. A legutolsó napokban négy óriási földrengést és cunamit
lehetett látni a hírekben. Pl. az ausztrálok közül is néhányan ott voltak. Ha
figyelmeztek volna Isten intő szavára, hogy ne menjenek oda, akkor ott sem lettek volna
abban az időben. Teljesen muszlin nép és egy hívőnek egyébként sincs ott semmi
keresnivalója.
/22/
Mikor pedig hallá, hogy Júdeában Arkhelaus uralkodik, Heródesnek az ő atyjának
helyén, nem mert odamenni, hanem minthogy álomban MEGINTETÉK Galilea vidékeire tére.
Újra
látjuk, hogy Istentől egy álomban megintetett. Hogyan oltalmazta meg Isten Jézust?
Kisgyermekkora volt ez még Jézusnak, és a szülőket egy álomban intette meg Isten. Ez
a leginkább tapasztalható útja, hogy Isten figyelmeztet minket az előttünk
álló veszélyre.
Gondoljunk
bele, hogy Jézusnak milyen fontos volt a földi szolgálata és Isten ezt az utat
választotta az Ő védelmére. Tehát a családtagokat figyelmeztette a gyermek
védelmére és figyelmeztek erre az intő szóra.
Akkor
kell, hogy mi valami ennél látványosabb útját várjuk, hogy Isten szóljon hozzánk?
Nem kell, hogy keressük ezt! Bennünk egy olyan rendszer működik a Szent Szellem
által, amely minket 24 órában vezet, figyelmeztet, és ha kell megint a közelgő veszélyre.
Ezt
mondhatjuk bátran, hogy Isten az Ő népének, az Övéinek, mindig elvégzi ezt a
figyelmeztetést. Mert aki ragaszkodik Hozzá, mint ahogy a 91-es Zsoltárban is írja,
vagyis az ő szeretetét ráhelyezi az Úrra, azoknak elvégzi az Úr.
Azért
taníthatok erről – és taníthatnék nagyon hosszú ideig erről – mert az én
bibliaiskolám ezen a Zsoltáron élt minden napon és itt időzött! A 91-es Zsoltárt
kötelező volt minden reggel mindenkinek elolvasni. A tanítás előző részeihez
hozzáférhetőség van a netten ingyen, vagy meg is vásárolhatók.
Zsoltár
91/11-14 Mert az Ő angyalainak parancsolt felőled, hogy őrizzenek téged minden utadon.
Kézen hordoznak téged, hogy meg ne üssed lábadat a kőbe.
/13/
Oroszlánon és áspiskígyón jársz, megtaposod az oroszlánkölyköt és a sárkányt.
Mivelhogy ragaszkodik hozzám, megszabadítom őt, felmagasztalom őt, mert ismeri az én
nevemet.
Nézzük
meg, hogy mit ír nekünk a 13-as versben: oroszlánon és áspiskígyón járhatunk.
Tudjátok meg, hogy az ördög le van győzve! A lábunk alatt van, és nem harcolunk az
ördöggel! Ki lett nullázva, meg lett semmisítve, meg lett bénítva.
A
feleségemnek volt egy álma a héten és látta magát a sátánt az álomban.
Figyeljétek meg, hogy amikor az ördöggel teljes emberek vicsorognak és gúnyolódnak
Istenre, így látta a sátán arcán ezt a gunyoros vigyorgást. Nekem kellett
felébresztenem őt ebből az álomból.
De
az ördög le van győzve, nem kell tőle félni, ő sötétségben van és a tervei is
sötétek. Nekünk hitben meg kell állni. Mi történt Smith Wigglesworth-al amikor
szembesült az ördöggel? Azt mondta, hogy: – Ó azt hittem van itt valaki, de senki
és visszafordult és tovább aludt.
Kenneth
Hagin pedig azt vallotta, hogy a kocsi hátsó ülésén vele utazik az ördög, és ő
tudja, hogy én tudom, hogy ő egy senki. Velem utazik, de a lábam alatt van. Tehát a
lábad alatt kell, hogy legyen az ördög. Úgy jár körbe, mint egy üvöltő oroszlán,
keresvén, hogy kit nyelhet el.
Amikor
látod ezt a félelmet az emberek arcán és a szemükben, ez az a félelem, amivel ő
dolgozik. És ezzel szeretné megszerezni az embereket, hogy a félelmekkel megtéveszti
az embert, és félelmeket sugall. Semmitől nem kell félni, le van győzve!
Ez
része a megértésünknek és egy ebben való élet, hogy ezt elfogadjuk, hogy ez a győzelem
a miénk és nem fogadunk el semmiféle pánikot, amit ő hozna. Ha mi szeretjük az Urat,
akkor a figyelmünket és a szemeinket ráfüggesztjük, és figyelni fogjuk, hogy Ő mit
mond nekünk.
/14/
Mivelhogy ragaszkodik hozzám, megszabadítom őt, felmagasztalom őt, mert ismeri az én
nevemet.
Ez
Isten, aki felmagasztal minket! Mi ennek az előzménye? A 2-es versben olvasod: - Azt
mondod az Úrnak, hogy az Úr az én oltalmam, váram, Istenem és Őbenne bízom. Ezt
neked ki kell jelenteni. Vagyis nekünk valamit igenis ki kell mondanunk és ebben
magasabbra, és magasabbra juthatunk. Dicsérjük az Urat.
/14-15/
Mivelhogy ragaszkodik hozzám, megszabadítom őt, felmagasztalom őt, mert ismeri az én
nevemet. Segítségül hív engem, ezért meghallgatom őt, vele vagyok háborúságában,
megmentem és megdicsőítem őt.
Tehát
segítségül kell hívni az Úr nevét, vészhelyzetekben, veszélyes
helyzetekben, amikor a védelmünkről van szó. Nem úgy van, hogy Isten talán majd rám
tekint, talán nem, biztosra mondja, hogy: – Én megszabadítom őt, és megdicsőítem
őt, felmagasztalom őt!
Ez
maga Isten, aki itt beszél, és Isten el is fogja végezni azt, amit Ő ígér nekünk.
Ezért kell megvallanunk ezt a védelmet és meg kell tagadnunk, hogy a
félelmeket beengedjük. Meg kell vallani, hogy az angyalok védelmeznek minket, körbe
vesznek minket. És ha bajban vagyunk, akkor az Úr nevét hívjuk segítségül. És: –
Én veled leszek a bajok idején, és Én megszabadítalak téged, mondja az Úr.
Néhány
keresztény tévesen azt mondja, hogy soha nem lehet tudni, mit hoz a jövő. Isten
pontosan el fogja végezni azt, amit mondott az Igében, ha te hiszel benne. Mit mondott?
– Megszabadítom őt. Megteszi az Úr. Ezt hinni kell! Erről beszélünk most.
Hogyan
szabadít meg minket? Az emberek úgy képzelik a fejükben, hogy ez valami nagyon
látványos dolog kell, hogy legyen, és így mivel ezt várják, elvétik a
természetfelettit, ami benne van.
Királyok
II. 6/10 És elkülde az Izrael királya arra a helyre, amelyről néki az Isten embere
szólott, és őt MEGINTETTE, és vigyázott magára nem egyszer, sem kétszer.
Izrael
Istene Isten emberét figyelmeztette nem egyszer, nem kétszer, megintette,
figyelmeztette. Része ez a védelmünknek, és katonái is így kimenekedtek a bajból.
Miből menekedtek ki? Hogyan menekedtek ki? Figyelmeztetés által! – Én vele
vagyok és megszabadítom őt!
Meg
kell tehát értenünk, hogy az Úr sokszor úgy szabadít meg minket, hogy figyelmeztet
minket. Ha ilyen nagyon látványos szabadításra gondolunk, hogy az Úr hogyan menekít
ki, Isten képes ezt megtenni.
De
legtöbbször csak annyit kell, hogy tegyen Isten, hogy azt mondja: – Arra ne menjél,
ide ne kapcsolódjál, azokkal ne állj, és ne kerülj üzletbe. Ne vegyél részt abban!
Vagy várj egy fél napot, ne most indulj. Isten figyelmeztetett, Ő elvégezte, és ha te
figyelmeztél rá, akkor vajon Ő nem szabadított meg téged?
Meggyőződésem
az, hogy egyetlen szentnek sem lenne szabad balesetben, tragédiában elhunynia, mert
tudom, hogy őket Isten minden esetben figyelmeztette. Ha túlélik ezeket, akkor el is
mondják, hogy: – Volt a szívemben egy olyan érzés, hogy arra nem kellett volna
menni.
A
világban lévők tévesen Istenre mutogatnak, és azt mondják, hogy nem tudom, Isten
miért hagyta, hogy ez megtörténjen. Mások pedig az öklükkel fenyegetik Istent, hogy
miért engedte Isten, hogy ez megtörténjen? - Ez egy tévesen feltett kérdés. Mégis a
gyülekezeti világban csak ezt halljuk. És megpróbálják megválaszolni, kiokoskodni,
megérteni, és teljesen Igével ellentétes dolgokat hoznak elő és a prédikátor még
rosszabbá fokozza a helyzetet.
Valaki
meghallotta, hogy az illetőnek ’elvette’ Isten a gyermekét, és azt mondta, hogy ha
ilyen az Isten, akkor neki ilyen Isten nem kell. Pokolba az ilyen Istennel. És kiment a
teremből nem akart Istenről többet hallani. Tudok az én életemből is ilyenekről,
akik soha többet nem akartak hallani Istenről ilyenek után, amikor ezt hazudták nekik
Istenről.
Isten
nem a pusztító és Isten nem gyilkol le embereket vérfürdős cselekedetekkel. Az
ördög teszi ezt. Ahogy Jézus tanította a János 10/10-ben, hogy a tolvaj nem
egyébért jön, hanem hogy öljön, lopjon, pusztítson, én azért jöttem, hogy
életük legyen és bővölködjenek. Nem tud az ördög semmit kezdeni veled, amíg
te nem adsz neki helyet!
A
Biblia pedig utasít minket, hogy az ördögnek ne adjatok helyet, ne adjatok neki
lehetőséget. /Efézus 4/27-ben/ Erről szólnak a közbenjáró imádságok,
amikor Isten – ismervén az ördögnek a csapdáit – megengedi a Szelleme által, hogy
ezeket a helyzeteket úgymond kiimádkozzuk, elimádkozzuk, és tudatja velünk az
ördögnek ezeket az előre eltervezett csapdáit.
A
Szent Szellem ott van bennünk, hogy figyelmeztessen és kivezessen minket. És ha
hallgatjuk az Ő szavát, figyelmezünk az Ő vezetésére, akkor ki fogjuk kerülni
ezeket a csapdákat és újra és újra el tudjuk kerülni az ő csapdáit.
Zsoltár
31/1-2 Tebenned bíztam, Uram! Ne szégyenüljek meg soha, igazságoddal szabadíts meg
engem. Hajtsd hozzám füledet, hamar szabadíts meg, légy erősségem Kősziklája, erődített
házam, hogy megtarts engem.
Mit
mondhatunk a bajok idején, ha szólítjuk az Urat? Nézzük meg a:
/3-4/
Mert Kősziklám és mentsváram vagy Te, vezess hát engem a Te nevedért és vezérelj
engem. Ments ki engem a hálóból, amelyet titkon vetettek nékem, hiszem Te vagy az én
erősségem.
Mit
kér a Zsoltáros? - Vezess engem ki a bajokból a Te nevedért, vezérelj engem, ments
ki engem a hálóból. Istennek van-e ereje, hogy ezeket a hálókat levágja az
életünkről és kivegyen egy csapdának a kellős közepéből is? Nem szükséges ezt
Istennek megtenni, ha te előre látod azt a csapdát. Medvéknek szoktak ilyen hatalmas
vermeket ásni, s ha oda beleestél, akkor Istennek már nagyon látványos csodákat kell
tenni, hogy onnan kimentsen téged.
Milyen
egyszerű lenne, ha meghallanád a hangját, hogy ne arra menj, kerüld azt ki. -
Köszönöm Uram! Köszönöm Uram, hogy vezetsz engem! És kikerülvén azt, nem
kerülnél bajba. Amikor utazunk, az egyik alkalommal az elmúlt hónapban nem
figyelmeztem arra, hogy merre menjek, pedig mutatta az Úr, ezért ott ültem hosszú időt
egy forgalmi dugóban. Gondolkodtam azon, hogy miért nem hallgattam arra a késztetésre,
hogy mutatta az Úr, melyiket válasszam és nem azt választottam.
Így
tanulja meg az ember, amikor nem figyelt rá eléggé, utána rájön, hogy figyelnie
kellett volna. Van annál valami jobb, hogy meggyógyulni abból, hogy itt, meg ott fáj.
Teljesen kikerülni azt a gonosz hálót, amit az ördög szőtt nekünk, minden
területén az életünkben, anyagi hálók is lehetnek. Teljesen ki lehet kerülni a
gyülekezet egészének az ördög minden csapdáját. Hiszem azt, ahogy meg van írva az:
Ésaiás
55/11 Így lesz az én Igém, amely számból kimegy, nem tér hozzám üresen, hanem
megcselekszi amit akarok, és áldott lesz ott ahová küldöttem.
Amit
kimondok!
Ésaiás
57/19 Megteremtem ajkaikon a hálának gyümölcsét. Békesség, békesség a messze és
közel valóknak, így szól az Úr, én meggyógyítom őt!
Én
megteremtem az ajkaikon a hálának gyümölcsét, én meggyógyítom őt! Mert az Ő Igéje
be fogja teljesíteni azt, amire Isten azt elküldte. Százával vannak
gyülekezeteink, és ezrével vagyunk a gyülekezetekben és mindannyiónk már megélte
azt a pillanatot, amikor Isten figyelmeztetett minket és így kimenekedtünk egy bajból.
Fel
kell tudnunk ismerni azt a figyelmeztető hangot és utána hallgatnunk is kell
arra a hangra, és így az ördög csapdáit ki tudjuk kerülni. – Tarts meg engem,
őrizz meg engem az elrejtett csapdáktól és őrizz meg engem biztonságban. Kinek a
csapdái ezek? Az ellenségé.
Zsoltár
31/5 Kezedbe helyezem szellemem, megváltottál engem, óh Uram, igazság Istene.
A
te gondjaidra bíztam magam, és te fogsz engem megmenteni Uram, mert te hűséges Isten
vagy! – mondja egy másik fordítás. Hogyan védelmez meg minket Isten?
Az
első, amit említettünk a tanítássorba, hogy az Ő védő sátrát helyezte
fölénk és elrejt minket a védősátor alatt.
A
második pontban tárgyaltuk az Úr angyalait, akik megoltalmaznak minket.
Ők veled együtt jöttek ma ide és veled együtt fognak elmenni.
És
ma ezt a harmadik pontot tárgyaljuk, amikor Ő figyelmeztet minket az
előttünk álló bajra. Ha Isten ad nekünk ilyen megintő szót, akkor megengedhetjük
magunknak, hogy azt elengedjük, vagy igenis figyelmeznünk kell rá? Mint amikor valaki
figyelmeztet téged valamire, azt megengedheted magadnak, hogy azt elveted?
Az
elmúlt napok történetével, a cunamik történetével kapcsolatban, a túlélők közül
az egyik beszámol öt ausztrálról, akik fel tudtak menni egy magasabb fekvésű pontra.
Nem tudom, hogy keresztények voltak-e, de láttam egy másik felvételt, ahol egy
keresztény dorgálta éppen a cunami közeledtét. Ha az ember ilyenkor a tengerparton
van, és látja a szemei előtt, hogy eltűnik a víz, mit jelez ez? Hogy az a víz vissza
is jön, mindenkinek szaladnia kell, menekíteni az életét, fel kell magasra menni.
Annak
a figyelmeztetésnek a szavára már mindenki figyelmezett és szaladtak fel a hegyre.
Magasra kell felmenekedni. Az első nagy hullámnál túlélték, és utána lejöttek a
hegyről és volt még egy második és harmadik löket is és akkor haltak meg. Olyan
hatalmas erejű volt a második és harmadik hullámfal is, hogy ezek az erők a rengéseket
fokozták a lapos vízparton.
Ha
az ember tehát nem figyel erre a figyelmeztető szóra… Az emberek mondják, hogy
sokkal jobban tettem volna, ha figyelek rá, így kellett volna, vagy úgy kellett volna
tennem. Ha tudtad a szívedben, akkor miért hagytad figyelmen kívül mégis, miért
hanyagoltad el?
Tehát
a nagy kérdőjel a keresztények oldaláról van, nem Isten oldaláról. Mert Isten
igenis figyelmeztet minket, de a keresztények nagy számban elengedik a fülük mellett.
Nem tekintenek arra, hanem felültekintenek. Nagyon sokukat nem tanítják meg arra, hogy
amit Isten ott belül jelez, arra oda kell figyelni.
És
másrészt nagyon sokan pedig hústestben élnek, nagyon sokan az elméjüket képezték
ki, a szellemükben pedig gyengék. És a döntéseiket a megértésük színterén
hozzák, a megértésükben pedig korlátozottak. Mindegy, hogy az ember milyen sok
iskolát végzett, vagy milyen okosnak tartja magát, mert mindaz, amit kellene, hogy
tudjál, az csak korlátozott információ, ami rendelkezésedre áll.
Az
alapján soha nem szabad döntést hozni, hogy mi az, ami az információnk alapján
rendelkezésünkre áll, hogy mi az, amiről tudunk. Mi az, amit pl. tudunk a jövőről?
- Nagyon keveset, de van Valaki bennünk, aki ismeri az egész intervallumot a kezdetektől
a végig. Sőt az ellenség minden tervét ismeri, amit ellened készített. Ismeri a
taktikáit, a csapdáit, a gonosz hálóit, amit szőtt ellened.
Egyetlen
módon tudsz minden esetben kimenekedni, - úgy, ha nem a fejedben veszed a
vezetést, hanem a teljes szívedből megbízol az Úrban és a saját értelmedre pedig
nem hagyatkozol. Tehát azt meg kell tanulnunk, hogy hogyan vagyunk képesek meghallani a
Szent Szellemnek a hangját és a Szellem minden nap szól hozzánk. És ezen kell
táplálni a szívünket. Ez a legfontosabb dolog, amit meg kell tanulnunk az életben.
Volt időszak, amikor két éven keresztül erről tanítottam.
Ezer
kérdésre mi az egyetlen válasz? - Vezessen Isten Szelleme! Mit érteni ez alatt? -
Találd meg ezt a választ, az életed függ tőle! Vannak bizonyságok. Nem arról van
szó, hogy valaki milyen intelligens, vagy mennyi érvet tud hozni valamivel kapcsolatban.
Tehát nem arról van szó, hogy az érmét feldobjuk és fej, vagy írás lesz, vagy 50
embert megkérdezünk, hogy te mit tennél a helyzetemben.
Hanem
meg kell tanulni ott belül betekinteni, ahol Isten él és nem külső hangok által
venni a vezetést, vagy érzések alapján, vagy hogy mit mondott a pásztor neked erről.
Hanem mi a te bizonyságod erről ott belül, és erre várni kell és akkor szabad csak
cselekedni, ha ott belül tudod.
Ott
belül figyelmeztet Isten minket, és arra nagyon kell figyelnünk, nem szabad
elhanyagolni, figyelmen kívül hagyni, hanem figyelmezni kell rá, ellenőrizni kell. Ha
az ember nagyon kapkod valamivel, nagyon siet és sok minden zajlik körülötte, akkor el
lehet azt ejteni és felülnézünk rajta, és nem figyelmezünk rá. Akkor kerülnek az
emberek bajba. Mondják később, hogy tudtam, hogy nem lett volna szabad azt tennem. Miért
nem figyeltél rá?
Nem
okos dolog elhagyni ezeket a figyelmeztetéseket. Ez ilyen belső ellenőrzés. Vannak időpontok,
amikor érezzük, hogy ezt most meg kell ott nézni. Másként szólva, nem jön semmi elő.
Ilyenkor mindent félre teszek, a gondjaimat az Úrra bízom, különböző dolgokra kerül
sor, hogy döntsek. Lehet, hogy százával vannak ilyen dolgok, és ha az egyik ilyen
feljön, akkor nem hanyagolom azt el, és nem könnyedén kezelem azt, hanem súllyal
kezelem azt, amit az Úr mutat.
Tehát
először is a gondodat rá kell vetni az Úrra, hagyni kell, hogy az Ő vállán
legyen. Később pedig, amikor az előjön a szíveden, akkor tudni kell, hogy Ő szólt,
hogy mit tegyél, és az Isten Igéjének a vonalán kell, hogy legyen. És tudnod kell,
hogy az a valami Istentől jött.
Gyakran
tudják az emberek, hogy Istentől jött, és mégis felülbírálják azt, és így
vétik el a természetfelettit az életükben. Az Igét azért kaptuk, hogy először is higgyünk
benne, másrészt, hogy a szívünkben megfoganván azt éljük, azt cselekedjük
meg. Amit Jézus mondott, hogy amit látok, hogy az én Atyám cselekszik, ugyanazokat
cselekszem én magam is. Amiket az Atya mond, azokat mondom én is, azokat cselekszem.
Figyelmeztetem
az embereket arról is, hogy vetnek egy magot. Nem egy magot kell vetni, hanem AZT A MAGOT
kell elvetni, amit a Szent Szellem mutatott és utána csodálkoznak, hogy miért
nem jön a gyarapodás? Azt a magot elvetni, az egy drága, értékes mag és azt a magot
a Szent Szellem kell, hogy felfedje neked, hogy az mi.
Ez
történt ma az adományotokkal is, a Szellem mutatta, állandóan jön fel a szívemben,
nem is gondolkodom arról, hogy adjak, mégis feljön, hogy adnom kell. Ha ebben működni
akarsz, akkor ezt el kell kezdeni működtetni, vagyis el kell kezdened vetni. Elolvassuk
a következő Zsoltárban azt, ami erről a drága magokról szól:
Zsoltár
126/5-6 Akik könnyhullatással vetnek, vigadozással aratnak majd. Aki drága magját
sírva hozva jön elő, bizony örvendezéssel tér vissza, kévéit emelve.
Vagyis
a hústestnek a dolgaival ilyenkor meg kell birkózni. Az érmének van két oldala.
Izsák pl. a teljes szárazságban kellett, hogy vessen. Ő volt egyedül, aki vetett
ebben a szárazságban. És ő volt egyedül, aki azután aratott. A többieknek, akik nem
vetettek, Izsákhoz kellett menniük. És övé lett minden így.
Az
a mag, amit a Szent Szellem mutat, hogy vess el, az hoz természetfeletti bővölködést
az életedbe. Minden területen így van, amit a Szent Szellem mutat, azt nem szabad
felülbírálni és másként dönteni.
Most
pl. a Szent Szellem a gerincoszlopban végzi a gyógyítást. Ez legalább olyan
természetfeletti – hogy a tudás szava által szól, hogy mi gyógyult meg – mint pl.
amikor azt mutatja, hogy merre menjek, vagy mit vessek el. És ezt olyan régen működtetem
már magamban, hogy ösztönösen jön elő. Veszem a borítékot és beleteszem, amit
mutat a Szent Szellem, de nekem is kellett foglalkoznom a testemmel. Azt hiszed, hogy most
már milyen jól megy ez neked, és akkor jön a Szent Szellem, és egy újabbat mutat.
Ugyanígy
ad figyelmeztetéseket. Az egyik területen süket leszel, tehát nem hallod meg,
amit mond a Szent Szellem, ez azt fogja hozni, hogy egy másik területen sem fogod Őt
meghallani, amely terület pedig az életedet lett volna képes megmenteni, ha meghallod.
Az
egyik legnagyobb, legtanulságosabb történet a Bibliából, és úgy gondolom, ebből
fogtok most valamit tanulni, ha bele helyezitek a figyelmeteket. Teljesen tisztán
megmondta Isten a prófétának, hogy mit tegyen, nem volt félreérthető.
Királyok
I. 13/1-5 És ímé Isten embere jöve Judából Bételbe, az Úrnak intésére, és
Jeroboám ott állott az oltár mellett, hogy tömjént gyújtson. És kiállta az oltár
ellen az Úr intése szerint, és monda: Oltár, oltár! Ezt mondja az Úr: Ímé, egy
fiú születik a Dávid házból, akinek neve Jósiás lészen, aki megáldozza rajtad a
magaslatok papjait, akik most rajtad tömjéneznek, és emberek csontjait égetik meg
rajtad, És ugyanazon napon csodát tett, mondván: Ez lészen jegye, hogy az Úr mondta
ezt: Ímé, az oltár meghasad, és kiomol a hamu, mely rajta van. És mikor meghallotta a
király az Isten emberének beszédét, amelyet kiáltott az oltár ellen Bételben,
kinyújtá Jeroboám az ő kezét az oltártól, mondván: Fogjátok meg őt. És
megszárada az ő keze, amelyet kinyújtott ellene, és nem tudta azt magához
visszavonni. És meghasadt az oltár, és kiomlott a hamu az oltárról a jel szerint,
amelyet tett az Isten embere az Úrnak beszéde által.
Tíz
törzs leszakadt, és ellenszegültek Isten akaratának, nem akartak felmenni
Jeruzsálembe, ahogy az meg volt parancsolva. És saját maguk istenének mutattak be
áldozatokat, vagyis bajban vannak. Isten küldött hozzájuk egy fiatal prófétát,
hatalmas erővel ruházta fel őt Isten, mert amit mondott, Isten azt azonnal be is bizonyította
hatalmas jelekkel.
/6/
És szóla a király és monda az Isten emberének. Könyörögj az Úrnak, a te
Istenednek, és imádkozz érettem, hogy ismét hozzám hajoljon az én kezem. És mikor
könyörgött az Isten embere az Úrnak, visszahajla a király keze, és olyan lett mint
azelőtt.
Istennek
micsoda irgalma, hogy abban a pillanatban meggyógyította a király kezét, de ez az
istentelen ember nem tért meg az ő istentelen útjaiból. Láttam nagyon sok ilyet,
miután meggyógyulnak. Láttam, hogy maffia tagok kaptak így gyógyulást, és miután
meggyógyultak, még rosszabbá váltak emberi szempontból, mint valaha.
/7-9/
Monda a király az Isten emberének: Jer haza velem és egyél ebédet, meg akarlak
ajándékozni. És monda az Isten embere a királynak: Ha a te házadnak felét nékem
adnád is, nem mennék el veled, és nem enném kenyeret, sem vizet nem innám e helyen,
Mert azt parancsolta az Úr nekem az Ő beszéde által, mondván: Ne egyél ott kenyeret,
vizet se igyál, vissza se térj az úton, amelyen elmész.
Tisztán
tudja, hogy mit mondott neki az Úr. Nem kellett nagyon ellenőriznie a szellemében. A
próféta szolgálatát látjuk itt, és most megnézzük a 10-es verstől:
/10/
És elméne más úton, és nem tére meg azon az úton, amelyen Bételbe ment.
Ugyanezt
mondta Isten a bölcseknek, hogy ne azon az úton menjenek vissza, megintette őket. Egy másik
úton menjenek vissza.
/11-14/
És lakozék Bételben egy vén próféta, akihez eljővén az ő fia, elbeszélé
az ő atyjának mindazt a dolgot, amelyet aznap az Isten embere cselekedett Bételben, és
a beszédeket, amelyeket szólott a királynak, és elbeszélék azokat az ő atyjuknak.
Akkor monda nékik az ő atyjuk: Mely úton ment el? És megmutatták az ő fiai az utat,
amelyen elment az Isten embere, aki Judából jött. És monda az ő fiainak: Nyergeljétek
meg nékem a szamarat, és mikor megnyergelék néki a szamarat, felüle reá, És elméne
az Isten embere után és megtalálá őt egy cserfa alatt ülve, és monda néki: Te
vagy-é amaz Isten embere, aki Jódából jöttél: És monda: Én vagyok.
/15/
Akkor monda néki: Jer haza velem és egyél kenyeret.
Mit
gondoltok, miért akarta mindenki, hogy jöjjön az ifjú próféta és egyen velük
kenyeret? Amikor az Úr mond valamit, akkor az ellenség azon lesz, hogy te
pont az ellenkezőjét cselekedd meg annak. És amikor az Úr mond egy bizonyos
dolgot, hogy azt ne tedd meg, akkor azt hajtogatják, hogy azt bizonyosan tedd meg. A
fiatal próféta nem zavarodott össze.
/16-17/
De az felele: Nem mehetek vissza veled, be sem mehetek veled, nem eszem kenyeret, vizet
sem iszom veled e helyen, Mert meg van nékem az Úrnak beszédével parancsolva: Ne
egyél kenyeret, vizet se igyál ott, és ne térj azon az úton vissza, amelyen odamész.
Nem
volt összezavarodva, tisztán látja, hogy mit mondott neki az Úr tisztán. Mondta neki
az Úr, hogy ezt és ezt ne tegye, tudta, hogy Istentől hallotta. Mindennel tisztában
van! Mondta neki Isten, hogy ne egyél. Tudta! Legtöbbször az emberek tudják, de
figyelmen kívül hagyják, másként cselekszenek, és ekkor van a veszély.
Nézzük meg, hogy mit tesz?
/18/
És felele az néki: Én is olyan próféta vagyok, mint te, és nékem angyal szólott az
Úrnak beszédével, mondván: Hozd vissza őt veled a te házadba, hogy kenyeret egyék
és vizet igyék. És ekképpen hazuda néki.
Hazudott
neki. Nagyon sokan szakadtak így le a gyülekezetből, hogy valaki hazugságot mondott
nekik. Miért tette ezt az az idős próféta? Miért volt ennyire specifikus az Úr, hogy
ne egyél, és ne igyál ott senkivel?
Először
is azért, mert a király egy istentelen király volt, nem az élő Istent imádták,
hanem képeket helyette, faragott képeket [bálványokat]. Isten nincs megelégedve
velük, ez az ifjú próféta pedig Istent képviseli. Őt meghívni annyit tesz, hogy az
Urat hívod be a köreidbe. És az Úr azt mondta, hogy én magam nem megyek be és nem
eszem és iszom velük. Én nem vállalok közösséget velük.
A
királyt ennek ellenére meggyógyította és a király megváltozott. Miért változott
meg? Mert szeretné, ha ezt a népszerű prófétát magánál tudná. Mert most ő a sztár,
aki most a jeleket és a csodákat teszi. És a király szeretné az ő tollait, hogy
azzal fényeskedhessen. Vannak, akik nem ismerik Istent és szeretnének valakit
használni az ő javukra, aki ismeri Istent.
Isten
tudta ezt előre és nem akarta odaadni az Ő szavahihetőségét az istenteleneknek. Nem
akarta, hogy egy asztalnál egyenek. Ezért felhívta a figyelmét, hogy senkivel ott ne
ülj le, és ne egyél, és ne igyál. És a próféta engedelmes is volt, elindult egy
másik úton, ahogy az Úr mondta, de a király nem nyugodott, mert annyira szerették
volna megszerezni ezt a hírességet maguknak.
Most
az idősebb próféta indul be, egyszer ő is igazi próféta lehetett, most már
hazudozik, hogy mit mondott neki Isten. Miközben elhidegült a szíve Istentől már nem
hallja Istent, hogy mit mond Isten. És látja a régi napjait mikor még Isten szólt
hozzá, és megirigyelte az ifjú prófétát. Ezért hazugsággal áll elő, s még azt
sem szégyellte, hogy hazugsággal állt elő és hazudott az ifjú prófétának.
Apostolok,
próféták, tanítók is tudnak hazudni, vagy egy pásztor legyen az, az evangélista is
képes hazudni. Te is képes vagy hazudni. Miért? Mert ugyanolyan emberek, mint ti
vagytok. A szolgálókkal a legnagyobb probléma, hogy ugyanolyan emberek, mint a hívők
maguk. Emberi lények, vagyis természeti lények. Meg tudják magukat nyitni a
hústestnek. Mi történt? Az idős próféta hazudott az ifjú prófétának és
az ifjú próféta Isten figyelmeztetését félreteszi és hallgat a másik prófétára.
/19-20/
Megtére azért vele, és kenyeret evett az ő házában, és vizet ivott. Mikor pedig az
asztalnál ülének, lőn az Úr beszéde a prófétához, aki őt visszahozta.
Az
idős próféta, aki az előbb hazudott, most Isten szava rajta keresztül jön. Mondja
valaki, hogy én ezt nem értem? Képes az ember az egyik pillanatban az Úrnak megnyitni
magát, és szól az Úr által, másik pillanatban pedig az ördögnek nyitja meg magát,
vagy a hústestnek nyitja meg magát. Nem jó, hogy így van, de megtörténhet.
/21-22/
És kiálta az Isten emberének, aki Júdából jött, ezt mondván: Ezt mondja az Úr:
Mivelhogy engedetlen voltál az Úr szájának, és meg nem tartottad a parancsolatot,
amelyet néked az Úr, a te Istened parancsolt, Hanem visszatértél, és kenyeret ettél
és vizet ittál azon a helyen, amely felől azt mondotta néked: Ne egyél ott kenyeret,
vizet se igyál: Nem temettetik a te tested a te atyáid sírjába.
A
fiatal próféta ebből a mondatból nem biztos, hogy arra gondolt, hogy még ma meghal.
Csak annyit mondott, hogy nem temettetik az atyáinak sírjába, tehát lehet, hogy
valamikor egy másik városban hal meg.
/23-25/
És miután evett kenyeret és ivott, megnyergelék a szamarat a prófétának, akit
visszahozott. És mikor elment, egy oroszlán találá őt az úton, amely megölé őt,
és az ő teste az úton fekszik vala, és mind a szamár, mind az oroszlán a holtest
mellett állanak. Az arra menő emberek láták az úton heverő testet és az oroszlánt
a holttest mellett állani, és elmenvén, elbeszélék a városban, amelyben a vén
próféta lakott.
Ez
itt egy jel. Mert az oroszlán ugyanis nem volt éhes, mert ha éhes lett volna, akkor
felmarcangolja az embert és a szamarat is megeszi, de az oroszlán és a számár is
jámborul állnak a holttest mellett és csak nézik azt.
Ez
egy ítélet volt a prófétának. Miért halott a teste? Isten akarata volt, hogy
meghaljon? Nem! Mi volt Isten akarata? Isten akarata az volt, hogy a saját házába térjen
vissza azon a megadott úton és a saját kenyerét egye és a saját vizét igya. És
nagyon sok hasznos szolgálat állt volna még előtte az életében.
Istennek
elismert embere volt, Isten használta, Isten jelet mutatott általa és még aznap halott
volt. Beszélt Isten erejéről, Isten hatalmáról és még aznap meghalt, fiatalon.
Miért? Nem csak, hogy elhanyagolta Isten figyelmeztetését, hanem felülbírálta
egy istentelen embernek a szavával. Felülbírálta és helyettesítette egy olyan
szóval, ami egy hazugság volt, ami azt jelentette, hogy Isten azt mondta.
Hallottam
olyat, hogy az egyik pásztor halottaktól hall dolgokat, és azt, amit onnan hall, azt
kell a nyájnak tennie. Szörnyűség! Az idős próféta is
elismert volt egykor, Istennek elismert prófétája volt egykor. Ezért hitte el a fiatal
próféta, hogy csak az Úr szava lehet az, amit mondott.
Nem
említek most neveket, de sajnos hallani olyanokat, akik halottakkal beszélgetnek, hogy
mit mondott a halott. Aki így beszél, az hazudok, mint itt is a próféta. Mivel erre
hallgatott, ennek a büntetése az lett, hogy meghalt.
Visszatérve
oda, hogy Isten hogyan védelmez meg minket: figyelmeztet! És ezekre a
figyelmeztetésekre hallgatni kell. Nagyon ostoba az ember, ha ismervén, hogy mire
figyelmeztette Isten, azt eltolja az útból.
/26/
Amit mikor meghallott a próféta, aki visszahozta őt az útról, monda: Az Isten embere
az, aki engedetlen volt az Úr szájának, ezért adta az Úr őt az oroszlánnak, és az
törte össze és ölte meg őt, az Úr szava szerint, amelyet szólott néki.
Látjátok,
hogy hogyan beszél most ez az idős próféta? - Azt mondja, hogy az az engedetlen
próféta! És Isten nekem ki is jelentette, hogy mi fog történni az asztalnál! Ki az,
aki most a csúcson van? Az idős próféta. Ő lett most annak a napnak a leghíresebb
prófétája, mert az ő próféciája ímé valóságba jött. Nem bántotta az sem, hogy
ha ő nem hazudott volna, és nem hazugságot prófétál, akkor a fiatal próféta még
tovább élt volna.
/28/
És ő elment és megtalálá a holttestet az útfélre vetve és a szamarat és az
oroszlánt a holttest mellett állva. Az oroszlán nem evett a holtból és a szamarat sem
tépte szét.
Természetfeletti
jel.
/29-32/
Felvevé a próféta az Isten emberének holttestét, és feltevé azt a szamárra, és
visszahozá azt, és beméne a városba a vén próféta, hogy ott sirassa és eltemesse
őt. És eltemeté a holtat a maga sírboltjába, és siraták őt: Jaj szerelmes atyámfia!
És miután eltemette őt, szóla az ő fiainak mondván: Ha meghalok, ebbe a sírba
temessetek engem is, amelybe az Isten embere temettetett, csontjaimat tegyétek az ő
csontjai mellé. Mert beteljesedik az, amit kiáltott az Úrnak beszédével az oltár
ellen, amely Bételben van, és a magas helyeken való házak ellen, amelyek Samaria
városaiban vannak.
Tehát
végül is azt jelenti ki az idős próféta, hogy ennek a fiatal prófétának minden
szava be fog teljesedni. Azért hoztuk ezt példának, mert olyan kiválóan mutatja azt,
hogy mi annak a vége, ha valaki nem veszi figyelembe Istennek figyelmeztető szavát. Ne
tegyünk ilyen ostobán.
Hányan
mondják azt, hogy én azt a vezetést vettem, hogy neked ezt meg ezt kellene tenned. A te
vezetésedet mástól nem kapod, azok a napok elmúltak, mindenki maga kapja a saját
vezetését. Mi már nem vagyunk az Ószövetség alatt. Azt mondják mindig, hogy
tudják a szívükben, mit kellene tenni, de mégis valaki lebeszéli őket róla.
Tudják, mi van a szívükben, és mégis valami által felülbírálják és elhagyják
azt.
Valaki
kap az utazásával kapcsolatban egy ellenőrző érzést a szívébe: menjünk pl.
Indonéziába, már oly régen tervezzük, hogy oda megyünk, gyere te is velünk. Nem,
én nem megyek veletek. Miért nem? Meg kell nézni ilyenkor a szívünket. Van, akit
arról beszéltek le, ebben az épületben, hogy ne ebbe a gyülekezetbe járjanak. Soha
többet nem jöttek vissza. Tudták a szívükben, hogy arra ne hallgassanak, mégis ezt
tették.
Ha
az embernek van egy ilyen ellenőrző jelzés a szívében, az egy figyelmeztetés.
A fiatal prófétát sem lehet megkövezni, azért amit tett, de az életébe került az,
amint döntött. Mert azt, amit a szívében tudott, elengedte és másra hallgatott
helyette, és ahogy döntött, az nem Isten terve volt.
Álljon
most fel mindenki, egy megvallást fogunk tenni: - Istenbe fogok bízni! Őt követem,
Jézus nevében! Ámen! És az Úr oltalmaz meg minket a problémáinktól!
Itt
a végén még elmondom, hogy minden kudarctól Ő oltalmaz meg minket. És Ő oltalmazza
meg a kapcsolatainkat is, úgy hogy figyelmeztet minket. Figyelmeztet minket anyagi
nehézségek előtt. A hit hallásból a hallás Isten Igéjéből van. És az a hallás,
hogy halljuk és halljuk, az része annak a képnek, ami bennünk kialakul.
Példabeszédekben mondja, hogy tartsad ezeket a te szemeid
előtt. Szemünk előtt kell tartani és nem szabad, hogy az ember csak állandóan
tanulmányozza az Igét, olvasni is kell az Igét. A szemünk előtt kell
tartani, és akkor kerül a szívünkbe.
A
hallásból való hitnövekedésben nagyon jól végezzük a dolgunkat, ha halljuk az
Igét. De a szemünk előtt is kell tartani az Igét, és meditálni kell az Igén. Ha nem
tartjuk a szemünk előtt, akkor a szemünk valami másra fog figyelni és képzelődni
fogunk más dolgokról. Más képekről fogunk képzelődni, nem az Ige lesz előttünk,
és a figyelmünk elterelődik más dolgok irányába. A vége az lesz, hogy már
egyáltalán nem figyelünk az Igére, elsodródunk, eltávolodunk tőle.
A
kép, ami előttünk kell, hogy legyen, az a tükör, Isten Igéjének a tükre. Így
változunk el dicsőségről, dicsőségre. Ez nagyon fontos, erről fogok majd tanítani
egy keveset. Mindannyiótokat az Úr vezet és gyarapodtok, és csak Isten Szellemének a
vezetését követjük. És nem tévedünk benne és felnövekszünk a következő fokra.
Még
valamit szeretnék nektek mondani a kijelentett tudásról. Az I. Korinthus 15-ből
megtudjuk, hogy a csillagok fénye sem egyforma. A Mindenható Istennel egy családba
kerültünk, minden gyülekezet egy család vele. Miben lesz a különbség? Miért
fényesebb az egyik csillag a másiknál? A dicsőségben különbözik. Az Ige,
ami bennünk van, annak a világosságában, annak a ragyogásában van a különbség
köztünk.
Minél
jobban benne vagyunk az Igében, annál nagyobb a dicsőség, ami körülvesz minket. És
ebből növekedés is adatik nekünk hitről-hitre, dicsőségről-dicsőségre. Nagyon
fontos az Igében benne lenni, mert az Igétől születtünk. A Gyülekezeti Test teljesen
tévelyeg, egészében. Amikor azt a kijelentést megkapjuk, hogy ebben növekedni lehet…
Ezen dolgozunk most, erre törekszünk.
Mindenki
dicsérje az Urat! - Dicsérem az Urat! Bizony dicsérjük az Urat. Eljutunk olyan
helyekre, ahová az Úr küld minket, és ott növekedés lesz, és növekszünk és
növekszünk minden nap. Dicsőség az Úrnak! Ámen!