2009.06.04.
PÜNKÖSD ÜNNEPE
Jegyzet
Jim Sanders tanításából
2009. május 31.
Szeretnék
ma a Szent Szellemről beszélni. Oly sok minden lehetséges, amikor a Szent Szellemről
beszélünk, oly sok mindent lehet róla beszélni.
Miután
az Úr felemeltetett a magasságba, miután 40 napot tartózkodott a földön, ahogy
Jézus megígérte, elküldte nekünk a Szent Szellemét, és mi valóban vettünk erőt
a magasságból miután a Szent Szellem eljött hozzánk. A Szent Szellem
megnyilvánulásai, az ajándékok a gyülekezetben lettek elhelyezve.
Mivel
nem úgy kezdtük ma, hogy imádkozunk értetek, azért ezek az ajándékok még jelen
vannak.
Róma
8/23 Sőt nemcsak ez, hanem maguk a Szellem zsengéjének birtokosai, mi magunk is
fohászkodunk magunkban, várván a fiúságot, a mi testünknek megváltását.
A
testünk megváltására várakozunk mindannyian. Tapasztaljuk ezt olyankor is,
amikor egész nap evangelizálunk és hazaérkezünk, úgy érezzük, hogy elfáradt a
testünk. Hiszen ebben a testben élünk. És írja az Ige, hogy fohászkodunk magunkban,
várván a fiúságot, a mi testünknek megváltását.
/24-25/
Mert reménység által tartattunk meg, a reménység pedig, ha láttatik, nem
reménység, mert amit lát valaki miért reményli is azt?
Ha
pedig amit nem látunk, azt reméljük, kitartással várjuk.
Tehát
az új testünket mindannyian várjuk. Tudjuk, hogy ez a reménységünk nem egy
reménytelen várakozást jelent.
Az
I. János 3/3 mondja, hogy mindannyiunkban megvan ez a reménység. Megtisztítja
önmagát, amiként Ő is tiszta.
Meg
van ez a reménységünk, bár nem látjuk, de tudjuk, hogy ez a reménységünk el
fog jönni.
/26/
Hasonlatosképpen pedig a Szellem is segítségünkre van a mi erőtlenségünkben.
Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk, de maga a Szellem esedezik
miérettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.
A
Szellem segítségünkre van a korlátainkban, a gyengeségeinkben, erőtlenségünkben!
Mert a Szent Szellem tudatában van annak, hogy hol vannak a határaink, a korlátaink.
Tudjuk,
hogy egy napon meg leszünk szabadítva az Isten fiainak dicsőséges szabadságára.
Isten Igéje van a szánkban és Jézus neve adatott nekünk. A Biblia azt
tanítja, hogy mindenre képesek vagyunk így, de mégis be vagyunk zárva egy testbe,
amely korlátokat ad számunkra. A Szent Szellem érti ezt az úgynevezett
korlátozottságunkat és segít ebben a formában.
A
görög nyelv szerint úgy szól ez, hogy – a segítségünkre van, velünk együtt, valami
ellen.
Vagyis
megerősít minket minden oldalról. Hordoz minket a korlátainkkal szemben.
És segítségünkre van a gyengeségeinkben, mert azt, amit kérnünk kell, amint
kellene, nem tudjuk. A Szent Szellem működései által mindent tudhatnánk, de a lelkünk
is korlátozott a testünk jelenlegi formája miatt. Mert mind a szellemünk, mind a
lelkünk be van zárva a testbe.
A
szellemünk szemei sem tudnak másként kitekinteni, csak a fizikai szemeinken keresztül.
Amikor tehát imádkozunk, akkor a megértésünk szerint imádkozunk. Más szóval,
valamit érzékelünk például a mellkasunkban, elmegyünk az orvoshoz, az orvos
megállapítja, hogy ez és ez a probléma, és ezt követően ennek a megértésnek a
vonalán tudunk imádkozni azért. Azt mondja például, hogy magas a vérnyomásunk,
akkor ennek az értelmében azért tudunk imádkozni, amit ő mondott.
A
Biblia pedig állítja, hogy azt, amit kérnünk kell, és amint kellene, azt nem
tudjuk, vagyis korlátozottságban vagyunk még az imaéletünkben is. Mi áll
ezen tünetek mögött? Honnan tudjuk, hogy miként kell helyesen mondanunk azt?
Állítja a Biblia, hogy nem tudjuk. Korlátaink vannak itt is. De az Istennek a
felnövekedett fiai, a felnőtt korba jutottak, s azok a Szellemmel együtt járnak.
Felnövekedett fiak! Ők tudják.
Amikor
nyelveken imádkozunk, akkor felfedezem én magam is, hogy nem mindig tudjuk
követni a megértésünkkel, hogy miről folyik az imánk. Míg megint mások, csak az értelmükkel
imádkoznak. A Biblia állítja, hogy ha csak az értelmünkre hagyatkozunk, akkor nem
tudjuk, hogy miért és miként kell pontosan imádkoznunk.
A
Biblia nem azt állítja itt, hogy nem tudjuk, hogy hogyan imádkozzunk, hiszen a
Biblia tanítja a János 16/23-ban, hogy az Atyához kell imádkoznunk Jézus
nevében.
De
ettől még mindig nem tudjuk pontosan, hogy mit és miként kell a
részleteket tekintve imádkozni. Ha van egy problémánk valahol, és nem tudjuk a részleteket
vele kapcsolatban, akkor mit fogunk megtámadni az imánkban, vagy merre megyünk az
imáinkban? Miért imádkozzunk pontosan, vagy miként imádkozzunk a kimenetelért? Lehet
például, hogy pénzt kell kérnem arra a helyzetre, hogy megoldódjon. Tehát, hogy
pontosan miért imádkozzak?
Kényszerítve
vagyunk, hogy a jelen gondolkodásunk szerint imádkozzunk.
/26/
Hasonlatosképpen pedig a Szellem is segítségünkre van a mi erőtlenségünkben. Mert
azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk de maga a Szellem esedezik
miérettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.
Elmegyünk
például az orvoshoz. Az egyik esetben az orvos daganatra gyanakodott és kiderült, hogy
ez nem daganat, hanem egy jövendő kis csecsemő. Megint egy másik téves
diagnosztizálásnál, téves gyógymódot kapott az illető. Vagy felírják a
recepturát, de téves személynek adják ki.
Tehát
nem tudjuk, hogy amit kérnünk kell, vagy amint kellene, akkor miért folytassuk az
olyanfajta imádságot? Van, hogy az emberek százszor is végig mennek azon az egyszerű
kis imán, hogy: – Uram tedd meg, Uram cselekedd meg! Uram hozd meg, Uram hozd meg!
Van
azután, aki nyelveken ugyanazt imádkozza újra és újra. Lehet, hogy holnap, pünkösd
napja lévén fogok róla tanítani, hogy hogyan kell a nyelvünket megváltoztatni.
A
Biblia tanítja, hogy aki nyelveken imádkozik, az önmagát építi, minden egyes
alkalommal, amikor nyelveken imádkozunk. És engedjetek meg nekem egy példát elmondani,
mert most kaptam egy e-mailt az idősebbik fiamtól.
A
gáz és olaj üzletben van nagyon jó munkahelye, az egész irodát megszüntették, ahol
ő dolgozott. Mindenkit felszámoltak, kivéve két főt. Őt és a társát áthelyezték
másik városba és megtartották az ő helyüket. Küldött egy e-mailt nekem, és azt
írta, hogy tudja, hogy ezt Isten tette, és a mi imáinkon keresztül tette. Második
alkalommal történik ez vele. Két évvel ezelőtt is így volt, hogy mindenkit
elbocsátottak körülötte, kivéve őt. Egy nagyon jól fizető munkahelye van. 600 ezer
forintot keres általában, hetente. És minden költségét ezen kívül fedeznek. Nagyon
jól fizető hely és az ember nem szereti az ilyet elveszíteni.
Erről
beszélünk tehát akkor, amikor a szellemben való imádságról szólunk. Isten nekünk
nagyobb cselekedeteket akar mutatni, általunk megcselekedve. Lehet, hogy neked nincsenek
meg azok a képességeid, ami másnak van, de ha Ő jelenti a te képességeidet,
akkor nincs semmi okod, hogy aggódjál. Először is az Igét saját magunkra kell
alkalmazni.
Az
Énekek-énekében az 1/6 versében szól, hogy szőlőskertet művelő gazdának nevezett
ki engem, de az én saját szőlőmet nem tartottam meg. Tehát figyelnünk kell, hogy először
az Igét saját magunk számára alkalmazzuk. Meg kell abban bizonyosodnunk,
hogy az Ige először is a saját életünkben teremjen, és akkor leszünk
képesek valaki más számára is segíteni az Igével.
Olvassuk
a Máté 3. fejezet utolsó verseiben, hogy maga Jézus is megkeresztelkedett a Szent
Szellemben, ahogy a Szent Szellem leszállt rá és ekkor kapta a kenetet, a felkenetést.
Ez a kenet leszállt rá, és a 4. fejezet első verseiből pedig megtudjuk, hogy miután
megteljesedék a Szellemmel, a Szellemtől vezéreltetve, viteték a Szellemtől a pusztába.
Nagyon fontos, hogy ezt értsük.
40
napot böjtölt és imádkozott. Mi jött azonban először? A Szellem jött el először
rá, vagy a böjt jött először? Nem azért várakozott a pusztaságban, hogy keresse a
Szent Szellemet. A Szellem vitte Őt a pusztába! Nem a pusztában várakozva kapta a
Szellemet.
Tehát
a pusztaságba nem azért ment, hogy ott várakozva keresse a Szent Szellemet.
Ha
Pál példáját vesszük, aki a damaszkuszi úton fogadta az üdvösségét, és később
fogadta a Szent Szellemet, majd a küldetését – mint ahogy emlékezünk itt vissza
azokra a napokra.
Tehát
a Krisztust fogadta be előbb és azután keresztelkedett meg a vízkeresztséggel.
Nagyon fontos Pálnak a példája, azért hangsúlyozom ezt, mert itt sokan rengeteg
tévedést követnek el.
Segítettem
az egyik pásztornak, aki Angliában tartózkodik jelenleg és felhívtam a figyelmét,
hogy pont fordítva próbálja, mint ahogy az az Igében működik.
Galata
1/15-16 De mikor az Istennek tetszett, aki elválasztott engem az én anyám méhétől
fogva, és elhívott az Ő kegyelme által,
Hogy
kijelentse az Ő Fiát énbennem, hogy hirdessem Őt a pogányok között, azonnal nem
tanácskoztam testtel és vérrel.
Látjuk,
hogy elhívott volt a prédikálásra.
/17/
Sem nem mentem Jeruzsálembe az előttem való apostolokhoz, hanem elmentem Arábiába,
és ismét visszatértem Damaszkuszba.
Miután
befogadta Krisztust és befogadta a Szellemet majd befogadta a küldetését,
utána ment el Arábiába. Az elhívását fogadta el a damaszkuszi úton, megmondta neki
az Úr, hogy mi lesz a dolga. Miután elfogadta ezt a hívást az élete felett,
onnantól kezdve meg volt a tiszta útmutatás az életében.
Hová
ment ezután? Arábiába! Mielőtt visszament volna Damaszkuszba.
Miért
ment oda? - A Szent Szellemmel tartott egy konzultációt. Meg kellett azt tudnia, hogy
mit is kapott pontosan. Akkor volt ott az ideje az imádságnak és a
böjtölésnek!!!!
Mit
tett Arábiában? - Arábiába vajon azért ment, hogy ott keresse a Szent Szellemet? A
Szent Szellemet már befogadta előtte. Azért ment Arábiába, hogy az elhívását
elfogadja? - Nem! Már azt is befogadta, megkapta, mielőtt Arábiába ment volna.
Mit
próbálok ezzel nektek mondani?
Az
első tehát, a Szellem munkája, amikor belénk impartálja [implantálja,
ülteti] a kenetet, bármelyikkőnkbe, bármilyen elhíváshoz. Utána el kell
mennünk a magánterületünkre és meg kell tudnunk azt, hogy mit is kaptunk?
Tehát
vissza kell húzódnunk a világtól és meg kell tudnunk, hogy mit is kaptunk belül!
Azért
beszélek most erről, mert pl. Túrkevén óriási impartálásra került sor.
Általában, amikor egy valakire teszem a kezem, akkor tapasztalható, ha impartálásra
kerül egy szolgálati ajándék.
De
itt Túrkevén egy nagyon különleges eset volt, mert ahogy Bill és Emogene mögött
mentem és éppen a Kiskőrösről érkezett Ákosra és Andreára tette a kezét a
szolgáló… Ahogy számoltam az előhívottakat, 39-en álltak a sorban szolgálók,
magyar és román részről jöttek. És soha ilyet vagy ehhez hasonlót nem tapasztaltam,
ahogy a Szent Szellem kirobbant belőlem, ilyen megtapasztalásom soha nem volt, úgy
hiszem, hogy ott mindenki kapott impartálást, aki jelen volt. Holnap el fogom ezt
magyarázni Pünkösd lévén.
Tudom,
hogy egy versenyfutásban vagyunk, hogy megszerezzük a kenetet, másokkal együtt vagyunk
versenyfutásban. Azt is tudom, hogy Isten nem fecsérli el a kenetét. Nem fog
csak úgy bárkit felkenni. Láttam példát arra, hogy hét évig pásztorolt valaki,
miután megkapta a pásztori felkenetését, mert várakozik az Úr addig, amíg
úgy véli, hogy megbízhat az illetőben.
Megint
más szóval: - mi az, amihez kezdeni fogsz azzal a felkenetéssel? Érted ezt!
Ezt
a felkenetést csak itt a földön tudod használni, az örökkévalóságban nem
lesz rá szükséged. Persze a Szent Szellem veled marad mindörökké. Tehát néhányatoknak
javasolom, hogy egy-két napot tegyetek arra félre, hogy megvizsgáljátok,
hogy mit is kaptatok. Lehet, hogy egy böjt és egy imádság is kell hozzá, de ezt
magad kell, hogy eldöntsed. Ezt nem tudom megmondani, de szükséges, hogy az elmédben
eljuss arra a következő szintre, hogy azt megértsd, hogy mit kaptál.
Mert
az Úr szellemben már elhatározta azt a számodra, és felkent rá. Az elmédet
arra a szintre kell azonban felhozni és a tudatállapotodat kell arra a szintre
felhozni, a kijelentésednek kell arra a szintre eljutni! Mert ha ez nem történik
meg, akkor habár felkenetést kaptál rá, soha nem fogad azt meglátni és ez bizony
probléma lehet.
Az
Ószövetségben olvasunk Jósiás királyról, akit 8 éves korában kent fel Isten
királyságra. A II. Királyok könyvében a 22. fejezetben olvassuk és a II. Krónika
34. fejezetében olvassuk. Nyilvánvaló, hogy olyan gyermeki korában nem volt képes a
királyságot vezetni, tehát valakinek segítenie kellett abban, hogy a király helyén
megállhasson.
Mondom
most nektek, jelenleg olyan kenetek kerülnek kiosztásra, amelyek nem a jelen időre
vannak célozva, hanem majd az idők végére használja az Úr. És most kerülnek
ezek begyűjtésre az Úr tárházába!
Tehát
sok minden működik ebben, amire most nem tudok kitérni, csak jelzem nektek. Ez a
felkenetés a fiatal királyon ott volt a kora ellenére. Az elhívás ott volt felette,
Istennek a célja ott volt!
A
minap volt itt egy gyermek, de pontosan a számát sem tudnám már említeni, amikor a
csecsemőt hozták az Úr előtti bemutatására, és az Úr impartált ajándékot a
szellemébe. Voltak pásztoraink, akiknek 6-7 vagy 10 évébe került, mire ugyanezt az
impartálást megkapták. Az értelem szinte nem tudja feldolgozni, hogy ez hogyan és
miként is van.
Van
egy hely, tehát ahol lennünk kellene most már. De nem vagyunk azon a helyen,
mert az elménk úgymond be van dugulva sok más mindennel. Az elménkben eldugulások
vannak, különböző gondolatok, gondok, olyan dolgok, amelyek nem igazán fontosak. Ezek
a gondolatok, ezek a gondokkal kapcsolatos aggódó gondolatok zárják el az elménk
útjait. És kényelmesen érezzük magunkat ebben az állapotban, pl. hogy a foci meccset
nézzük, vagy a híreket nézzük és így tovább, esetleg a politikából kapunk egy
kis ízelítőt. Ezekkel vannak eltömítve az elménk járatai. De így nem lehet
megnyerni a világot Krisztusnak.
Az
Ap. Cs-ben azt olvassuk, hogy úgy döntöttek az apostolok, hogy nekik szabaddá
kell tenniük magukat, hogy átadhassák magukat az imádságnak és az Úr
szolgálatának. Az Ige szolgálatának hívták ezt. Ap. Cs. 6/4-ben olvassuk.
Tehát nem prédikálásnak hívta. Van egy szolgálat, amely az Ige szolgálata felénk.
Ezt nem csak tanításnak értjük, hanem amikor az Ige szolgál feléd. Tehát az Úr
nyissa meg neked ezeket az igazságokat, hogy te ezeket láthassd. Neked kell ezeket
meghívni a szellemedbe, és velük kell növekedned, hogy növekedhess a kijelentett
tudásban a kegyelem által!
Mert
az Ő kegyelme fölénk lett helyezve és ezáltal tudunk benne növekedni, és
akkor leszünk képesek segíteni másoknak, hogy ők is növekedhessenek, hogy őket is
be tudjuk hozni a dicsőség helyére! Isten Szellemének a képességei által. És
Ő nem fecsérli el a kenetét. Főleg a prédikátorokhoz szólok most. Én nem
tudom, hogy te hogyan vélekedsz erről, de én szeretném a teljes porciót megkapni, ami
engem illet.
Az
egyik prédikátor egyszer elmagyarázta, hogy a szellemi növekedésünket tekintve nem
horizontálisan sorakozunk, hanem dicsőségről dicsőségre és hitről hitre vagyunk.
Mi
a helyzet akkor, ha az ember elérte az utolsó lépcsőfokot? - Akkor a menny kapujához
jutott az illető.
Máté
4/19-ben mondja Jézus, hogy – Kövessetek engem és én emberek halászaivá teszlek
benneteket.
Dicsérjük
az Urat! Ha nem követjük Őt, akkor miként tud minket emberek halászaivá tenni?
Először
követed Jézust az Igében, azután követed Őt az Ige által, és
harmadrészt pedig követed Jézust az Ige szerint.
Ki
mondta azt, hogy kövessetek engem? - Maga Jézus! Nem azt mondta, hogy kövessetek
engem és próbálkozzatok. Vagy kövessetek engem és imádkozzatok. Egyetlen felelősségünk
van, hogy valóban kövessük Őt.
Amikor
az emberek könyveket akartak írni rólam, önéletrajzszerű könyveket – nem
gondolom, hogy ez lényeges. Mert csak az volt az egésznek a lényege, hogy a Szellemet
követtem. Így lehet eljutni arra a helyre, ahova a Szellem akar téged vinni.
Ha Jézust követed.
Hogy
miként kövessük Jézust, sokszor ez a problémánk. Abban az időben, amikor Jézus ezt
mondta a tanítványainak, akkor ez könnyű volt, mert utcáról utcára lehetett
követni Őt.
Ez
lett volna az egyetlen út, az egyikőjük mégsem ment végig. Júdásnak nem sikerült.
És mégis utcáról utcára követte Jézust, mégis elvesztette a kapcsolatát Istennel,
mert elárulta Jézust.
Tehát
az nem volt elegendő, hogy úgy követjük Jézust, hogy utcáról utcára, ahogy Ő
megy. Jézust meg kell találnunk az Igében, hogy ki is Ő, mi is az, amit Ő
mond, és utána az Igét kell követnünk, mert ott tudjuk Őt meghatározni. Ő tanít
minket arra, hogy keressük Őt az Igében. Azokat az Igéket tanulmányozzuk, amelyek
róla szólnak.
A
Biblia tanítja, hogy Jézus az élő Ige. Isten testté lett.
János
1/14-ben olvassuk: És az Ige testté lett és lakozék miközöttünk és láttuk az Ő
dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes volt kegyelemmel
és igazsággal.
Jézus
az élő Ige! Isten Igéje, amely testet öltött. Követhetjük Őt az írott Igében. Az
írott Ige teljesen Jézusról szól. Vagyis meg tudjuk határozni Jézust az írott
Igében és tudunk együtt utazni vele. Meg tudjuk azt is mondani, hogy Ő miként
gondolkodott, miben hitt. Vagy, hogy Ő miként cselekedett és nekünk miként kell ma
cselekednünk. Mert mindez fellelhető az Igében.
Miként
adott választ akkor, amikor olyanokkal szembesült, akik gyűlölték Őt.
Mit
mondott olyankor, amikor barátságosakkal szembesült, hogyan viszonyult hozzájuk. Miket
mondott azoknak, akiket szeretett. Miként adott választ, amikor éhes volt, mit tett.
Evett. Amikor elfáradt, aludt. Ezeket azért tette úgy, hogy nekünk tudtul adja,
hogy miként kell élnünk. Követni Őt azt jelenti, hogy az Ige szerint cselekedni. Azt
tenni, amit mond az Ige.
Zsoltárok
119/130 A Te Igéd megnyilatkozása világosságot ad, és oktatja az együgyűt.
Soha
nem leszünk összezavartak, és nem járunk a sötétségben, mert a megoldás
rendelkezésünkre áll. A világosság útmutatást jelent. Vagyis útmutatás
áll rendelkezésünkre az életünkben.
Zsoltár
119/105 Az én lábamnak szövétnéke a Te Igéd, és ösvényemnek világossága.
Tehát
világosság és útmutatás.
Az
egyik pásztor keresi az Urat egy ideje, és nem jelentette ki a szívébe, hogy merre
lépjen. És ezt az Igét küldtem el neki, a Zsoltár 119/130 versét. Ez a válasz a
kérdésemre, mondta.
Sok
embernél az a helyzet, hogy az útmutatásban van hiányossága, nem tudja, merre
menjen, mihez kezdjen és az élet pusztaságában vannak.
Az
Igének a megnyilatkozása az, ami világosságot ad, útmutatást ad, vezetést ad.
Ha
az ember olyan életet él, hogy azt mondja, hogy: – nem tudja, hogy mit tegyen, és
merre menjen. Ha nincs kérdés a szíveden afelől, hogy mit tegyél, merre menjél,
akkor mit tudsz tenni?
De
ha követed az Urat az Ő akaratában, akkor az életed egyenesen felfelé fog
haladni. Ez az én életem. Felfelé megyek az Úrban, az Ő akaratában vagyok. Tehát
nem kell keresnem az Ő akaratát, ha már az Ő akaratában vagyok!
Ezt
az üzenetet azért hoztam, hogy egy kis egyensúlyba kerüljünk a Pünkösd napján.
Mert a Szellem és az Ige megegyeznek.
Nem
szenvedtem soha az életemben. A fiatal éveimben voltak dolgok, amik megformálták az
életemet. Egyik dolog, amit megtanultam, hogy Isten Igéjére biztos lehet számítani. Megbízható
Isten Igéje.
Kérdezik
az emberek, mi van, ha esetleg valami mégis történik? Semmi nem fog történni, mert az
Ige megbízható. A Te Igédnek a megnyilatkozása az együgyűt oktatja, megértést ad
az együgyűnek. Azok az együgyűek, akik nem látnak túl messzire, mindig bajba
keverednek. Az együgyűek mindig a rossz döntést hozzák meg. A rossz helyre mennek el.
Ha valami probléma van, akkor biztos lehetsz benne, hogy ők ott vannak, vagyis mindig
bajba vannak.
Ha
tízből kettő hiányzik valahonnan, akkor abban a kettőben vannak. Valami tehát
jellemző az életükre, ez pedig az, hogy újra bajba kerültek. Ha mindenki kapott
munkát, és az az egy nem, akkor elkezdenek gondolkodni, hogy biztos valami démon az,
vagy valami átok az, vagy valami boszorkány imádkozik ellenük, vagy a nagypapa hozta
ezt rá. Mert a nagypapáék korában is volt ilyen probléma, és ez most az én időmre
is kihat. Tehát ilyen módokon magyarázzák.
A
Te Igéd megnyilatkozása útmutatást ad – a szellemünkbe. A szellemünkben ott ez az
útmutatás. Ez az útmutatás olyan, hogy soha nem mond ellent Isten Igéjének. Vannak,
akiknek útmutatás van a szívükön, de ha megnézed az útmutatásaikat, ezek az
irányok mindig ellentétesek Isten Igéjével.
Miért
ilyen az életünk? - Mindig azokat a dolgokat kapjuk a szívünkre, amiről megmondták,
hogy ne tegyük. Mindannyiunknak megmondta az Ige, hogy azt ne tegyük és mégis te vagy
az egyetlen, akinek az elméden ott van, hogy azt megtegyed.
Ez
egy ellenszegülő szellem. Miért nem vagy békességben, amikor az útmutatás
pontos! És utána téves kérdések merülnek fel a szíveden. Mindig a rossz
kérdéseket teszed fel. Miért kell hálát adni? Egy évre rá megint megkérdezed,
miért kell hálákat adni? Tehát eltelik egy év, és újra megkérdezed.
Van
egy beteg asszony már több éve, évekig minden nap felhív ugyanazzal a problémával.
És azt sem értem, hogy hogyan képes így élni. Még mindig életben van. Abban az időben,
amikor ezeket magyaráztuk, az ő füle el volt zárva. Ugyanúgy az összes többi
igazságtól is el van zárva a füle. És sok embernél az az állapot, amiben van a
szíve, az az állapot hozza, hogy azokat kérdezi.
Timótheus
II. 3/7 mondja, hogy örökké tanulni akarnak és soha nem képesek eljutni az igazság
ismeretére. Állandóan tanulnak. Mikor fog megváltozni az életünk? Az Igének a megnyilatkozása
világosságot és megértést hoz! A megértés jelenti azt, hogy észre is
vetted, hogy úgy van. Megláttad, hogy úgy van. Meg tudtad különböztetni, helyes
módon tudsz hozzáállni, jó sáfársággal tudsz hozzáállni.
A
Te Igédnek a szívedbe való belépése, megnyilatkozása adja ezt, az
Ige egymagában nem adja a világosságot. Nem azt mondja, hogy az Isten Igéje
világosságot ad. Mi az, ami világosságot ad? - Az Igének a megnyilatkozása
adja a világosságot. Ez a lényege az Igének, hogy meg kell, nyilatkozzon. Isten
Igéje nem tud világosságot adni, mert Isten Igéje maga a világosság.
Tehát
a szívedbe való belépése ad világosságot, és hoz megértést.
Ezért
kell magunkba engedni az Igét, hogy beléphessen a szívünkbe. Ez egy megértést
fog hozni és egy megkülönböztetést fog hozni, egy észrevételt fog hozni nekünk,
hogy ez úgy van.
Isten
csodálatos. Nekünk a kiválóság szelleme adatott meg, tökéletes a szellemünk, mint
Jézusé, nincs benne hiba. Soha semmi rosszat nem cselekedett a szellemünk. Tehát ahogy
gondolkodunk, és ahogy érvelünk, ott van a baj. Az embereknek abból
erednek a problémáik, amiként gondolkodnak arról. Tévesen gondolkodnak. De
lehetséges, hogy a gondolatainkban is kiválóságra jussunk, az életünket egy magasabb
szinten vagyunk képesek élni.
Nem
kell az alacsonyabb rendű gondolatokat gondolnunk, mindent negatívan látnunk. A
gondolatainkat magasabb szinten élhetjük, a szeretet szintjén, a dicsőség
gondolatait, a gyarapodás gondolatait, a kiválóság gondolatait gondolhatjuk.
Ilyenfajta gondolatokat vagyunk képesek hordozni.
Kolosse
3/1-4 Annakokáért ha feltámadtatok a Krisztussal az odafelvalókat keressétek, ahol a
Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén.
Az
odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel.
Mert
meghaltatok és a ti életetek el van rejtve együtt a Krisztussal az Istenben.
Mikor
a Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor majd ti is Ővele együtt megjelentek dicsőségben.
Dicsérjük
Istent ezért és hallelúját zengünk. Ez a Szent Szellem üzenete volt ma. Nagyon sok
mindenért kell hálát adnunk az Úrnak.
Egy
könyvet olvasok éppen, egy nagyon fontos könyv, ebből hogy elolvasom a könyvet,
megértések fognak jönni erre az utolsó időkre, amelyben vagyunk, és amelyeket
élünk. Nagyon szerencsésnek tarthatjuk magunkat, hogy ebben a szellemi pozícióban
vagyunk, amiben vagyunk. Isten képes arra, hogy nagymértékben használjon minket, és
most készíti elő mindezeket a munkáit, amik majd a következő években történnek.
Mert ezeket elő kell készíteni, mert amikor már kell, hogy történjenek, akkor
már túl késő készíteni. Az izraeli dolgok is nagyon komolyan készülődnek.
Az
Énekek-Éneke 2/8 versére lehet visszavezetni azt, ami most ott történik, hogy
gyümölcsöt kell teremni.
Holnap
ugyan nem tartunk pásztorkonferenciát, de országos imakört tartunk, egy kicsit fogok
tudni erről beszélni akkor. Nagyon nagyra értékeljük, hogy eljöttetek ma a
gyülekezetbe, sok helyről ellátogattatok. A gyógyító kenet óriási ma.
Az
üdvösség imája következik, ezért felállunk és elmondjuk ezt a közös
hitmegvallást, mert utána Úrvacsorát veszünk, az Úr asztalához járulunk.
Az
Úrvacsoránál nincsenek kikötések, egyetlen feladatunk van, hogy emlékezzünk
az Úrra, miközben Úrvacsorát veszünk.
Ha
valaki látogatóban van közöttünk, akkor szeretettel hívjuk, hogy vegyen részt az
Úr asztalánál.
Tehát
csak saját magadat korlátozod, ha valamiben korlátozva vagy, mert mi nem korlátozunk
senkit.
Róma
levél 10/9-10 Igéje szerint a hitünk megvallását tesszük meg.
Üdvösségi
ima.
Úrvacsora
következik.
Szent
Atyám! Uram, ahogy tanítottál minket: - Vegyétek, és egyétek ez az Én testem, mely
értetek megtöretett. Az Ő sebeivel Atyám, a megtört testnek az összezúzott
sebeiben, a szent vértől kivérzett sebeiben gyógyulást vettünk, egyedül
kizárólag az Úr Jézus Krisztus által.
Uram
tisztelettel állunk ma az Úr Jézus Krisztus előtt és tisztelettel emlékezve, szent
emlékezéssel emlékezünk erről, amit az Úr tett értünk. Jézus nevében, Ámen!
Vegyétek
a kenyeret!
Ugyanezen
az éjszakán Jézus vette a poharat, és azt mondta, - ez az én vérem, mely
tiérettetek kiontatott. Ez az Újszövetség vére. Az apostolok előtt mondta azon az
éjszakán. - Értetek ontatott ez a szent vér, mindannyiótokért, ebben a szent vérben
megmosott és megigazított minket, megáldott örökkön-örökké.
Isten
úgy szerette a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne
vesszen, örök élete legyen. Erre emlékezünk ma Drága Szent Atyánk, amit értünk
tettél az Úr Jézus Krisztusban, a Szerelmetesben. Áldunk Téged ezért a Jézus
nevében. Ámen!