2009.04.28.
KEGYELEM ÁLTAL
Jegyzet Jim Sanders tanításából
2009. április 26.
Nagyon
fontos tanítás a mai üzenet és sok kérdésre fog választ adni, hogy mi történt az
életünk során az ütközéseinkben.
Atyám
hisszük, hogy a szent kenet megnyitja a hallgatóság megértésének szemeit, hogy
teljes kijelentést vehessenek rólad Jézus nevében.
Mindenki
emelje fel a Bibliáját és köszönje meg Istennek, hogy "innen jön az én
világosságom"! Ámen!
1Korinthus
15/57 De hála az Istennek, aki a győzelmet adja nekünk a mi Urunk Jézus Krisztus
által.
2Korinthus
2/14 Hála pedig az Istennek, aki mindenkor diadalra vezet minket a Krisztusban, és az Ő
ismeretének illatját minden helyen megjelenti általunk.
Ez
a hálaadás olyan dolog, amelyben mindannyiunknak meg kell változnunk. Egész
életünk során másként beszéltünk.
A
hálaadás pedig egy hit cselekedet, és ha megtesszük, akkor hitben fog megőrízni
minket, amikor hálát adnunk azon dolgokból való szabadításáért, amelyek a látás
szerint nem tűnnek olyan jónak.
Aháb
királyról már hallottatok az előző tanításban is. Aháb király szomszédságában
volt egy földterület, amely Nábót szőlője volt.
1Királyok
21/1-3 Bibliából
Törvény
tiltotta számára, hogy eladja ezt a földet, a családban kellett megőrizni a
családi birtokokat.
Tehát
azt mondta itt Nábót, hogy – nem adhatom király a földemet, nem tehetem ezt meg.
Királynak ellenszegülni ez rossz dolog. Aháb pedig az egyik leggonoszabb király
volt a történelemben.
/4/
Aháb
a visszautasítást követően duzzog! Nincs benne hálaadás. Egy másik
fordítást is megnézünk, hogy mit mond itt, mert ez egy kulcshelyzet. - Keserű
és mérges a király, ahogy visszajött.
Depresszióban
és méregben jött haza. Gyötrődésében és mogorván jött vissza. Hálátlan
a szíve és keserű, mérges és depressziós lett, duzzog, mint a kisgyermekek, amikor
nem kapnak meg valamit. Gyötrődnek belül. Nem hálás a szíve!
Az
elmúlt tanításban felolvastuk, amikor Jézus megemlíti, hogy mi történik a
közeljövőben vele és Péter megfordult és mondta Jézusnak, hogy – Uram nem
történhetik ez meg veled! A görögben úgy szól, hogy – szánjad magad Uram,
nem történhetik ez meg veled!
Jézus
megdorgálja az ördögöt: - sátán távozz tőlem! Ennél erősebben nem
lehetett volna válaszolni. Mi volt itt a helyzet?
Amikor
Jézus megjelenti a közelgő eseményeket, hogy minek kell történnie vele a jövőben,
mondja az Úr, hogy – akadályozni próbálsz engem sátán! Bűnre kísértesz
engem sátán! Megint egy másik fordítás szerint: – távozz az utamból, mert veszélyt
jelentesz számomra! Tehát ezért ilyen erős a válasz.
Az
Urat megkorbácsolták, nem ostorozták, korbácsolták Őt, ez a legrosszabb büntetés,
ami történhet valakivel. Végül is keresztre feszítették, ott szenvedett a kereszten,
de a legnagyobb szenvedés nem ez volt.
Amikor
a Kertben volt és kiitta azt a poharat, amely jelképezte a bűneinket, az összes rossz
cselekedeteinket, tévedéseinket, vétkeinket, az Ő bűnnélküli lényére engedte meg
hogy ráhelyezze mindezt Isten. Minden egyes emberi lénynek, aki valaha is a földön
élt, a legrosszabb vétke is rajta volt.
És
Ésaiás látta ezt szellemben. Írja az Ésaiás 52/14-ben, hogy annyira eltorzult
az ábrázata, hogy nem lehetett felismerni emberi formáját. Ezt a részt nem a katonák
tették vele. Ésaiás arról ad számot, hogy mi az, ami belül történt vele.
Ostoroztatott, verettetett, kínoztatott Istentől. És tudta, hogy egy pillanatra sem
engedheti meg, hogy erről másképp gondolkodjon. – Veszély vagy számomra, mert arra
vennél rá, hogy a bűn felől gondolkodjam. Nem törődsz Istennek dolgaival, hanem az
emberek dolgaival törődsz. Pétert erősen megdorgálta.
Ebből
látszik, hogy az önsajnálat nagyon veszélyes dolog, a legveszélyesebb,
amit valaha is tapasztalhatsz ebben az életfolyamatban, amit élünk.
És
mit tesz Aháb? Érez-e önsajnálatot maga iránt? Viselkedéséből látszanak ennek
jelei.
Hazajött,
lefeküdt az ágyára, és nem eszik. Szomorú lett és nem is méltányolja, hogy
király, az sem számít számára, hogy mindenfelé vannak földjei, és palotában
lakik, szolgái vannak és a világon a legelegánsabb ruhákban járhat, és a legszebb
ékszerei vannak, legjobb lovashintói, lovai vannak, ő a király. Mindene
megvolt, mégis volt egy dolog, amit nagyon akart, és ezen járatta egyfolytában
az elméjét mindaddig, amíg az összes többi dolog, amit birtokolt, már nem jelentett
számára semmit sem. Látod-e az ördögnek ezt a trükkjét, eszközét?
És
mondom nektek, hogy mindig lesz valami, ami után kívánkozhatsz, mindig lesz
valami, amit esetleg szeretnél. És az egy nagy hazugság, hogy ha azt hisszük, hogy ha
majd azt a dolgot megszerezzük, akkor boldogok leszünk. Egész kiskorunkban
elkezdődik ez velünk. Ha megveszi nekem valaki azt a különleges játékot, amit
kívánok, akkor majd boldog leszek.
Igaz
ez kb. egy órára. Vagyis mi zajlik az emberben? - Mindig van valami más, amiért vágyódunk.
Azt az új kerékpárt szeretném!
Meg
kellene ezt tanulnunk és felnövekedni. Az az igazság, hogy már 40-50 évesek leszünk
és még mindig ebben a cipőben járunk. - Ha azt az új házat meg tudnám szerezni, ha
azt az új autót meg tudnám szerezni, ha megkapnám azt az új előléptetést, az lenne
az igazi. Akkor már megnyugodnék, akkor már boldog lennék. Ez pedig egy hazugság!
Soha nincs olyan az életünkben, hogyha azt megszerezzük, akkor megvan mindenünk és
majd akkor boldogok leszünk.
Az
az igazság, hogyha nem tudsz boldog és megelégedett lenni azon dolog nélkül, akkor azzal
sem leszel az.
Mindegy,
hogy mennyibe kerül, vagy mi az, nincs az a személy és dolog, aki, vagy ami azt a megelégedettséget
és teljességet tudná neked biztosítani, amit egyedül csak az Úr tud neked
megadni.
Példabeszédek
27/20 Mint a sír és a pokol meg nem elégednek, úgy az embernek szemei meg nem
elégednek.
Mindig
lesz valami más, valami következő, amire ráveted a szemeidet, amire vágyakozol,
amit megkívánsz.
Prédikátorok
5/10 Aki szereti a pénzt, nem telik be pénzzel, és aki szereti a sokaságot, nem telik
be jövedelemmel, ez is hiábavalóság.
Nézzük
meg a világot, a milliárdosokat, ahogy elvesztették a vagyonunkat, vagy a bankokat,
ahogy elvesztették a tőkéiket. Próbáltak még gazdagabbak lenni. Nem volt elég
nékik a milliárd, most már a milliókkal is megelégednének.
Ha
húszezer forinttal nem tudsz boldog lenni, nem tudsz vele boldogulni, akkor a
tízmillióval sem tudsz.
A
pénz egy eszköz arra, hogy a te szükségeid betöltessenek, és másokat
boldoggá tegyél vele. De a pénz, akármekkora összegről is van szó, hogy azt most
megkapod, egymagában nem tud téged megelégíteni és boldoggá tenni.
Gondolj
bele Aháb történetébe, aki király, és mi minden van a birtokában, és hogyan él.
Húsz év óta még a saruját sem kellett magának megkötnie. Egész hónap nem volt
elég rá, hogy a birtokát bejárja, megnézze. Mindez nem jelent neki semmit, mert az az
egy szőlőcske, a Nábót szőlője nem az övé. Vagyis hálátlan! És önsajnálatot
érez.
Fontos,
amit végig kell gondolnunk, hogy miként jutott el erre a helyre?
Egy
gondolattal jutott ide. Ahogy az egyik napon átment Nábót szőlőjének a
határán, elgondolta magában, hogy milyen jó lenne, ha ez is az enyém lenne. Elkezdett
ezzel a gondolattal időzni, hogy ezt meg kellene magamnak szerezni. Vagy eladja,
vagy elcserélem egy másikra. Az elméjében tehát ez a dolog már megvan.
Elképzelte,
Nábótnak hogyan kellene erre reagálnia, és annak úgy is kell lennie. Eltervezte
magában, és úgy vette, hogy ez már neki meg is van. Terveket készít rá.
Miért? Azért, mert nekem ez meg kell, hogy legyen, nekem ez meg is lesz! Ez csak idő
kérdése és elrendezzük. Ő a király, és mindig véghezvitte az akaratát.
Mondom
nektek, hogy vannak bizonyos halállal teljes gondolatok. Ártatlannak látszanak
elsőre, mikor elkezdünk rajtuk gondolkodni.
Feltételezünk
és elvárunk másoktól dolgokat, és így kezdődnek, hogy én azt a dolgot megérdemlem.
Állandóan lehet ezt hallani az emberektől, hogy olyan keményen dolgoztak, vagy olyan
jók, hogy az jár nekik. Tiszteletből megillet az téged.
Ez
nem így van. Ezeket a gondolatokat meg kell törnünk és ezeket a szavakat ki kell
zárnunk a szótárunkból: mi az, amit neked meg kell, hogy tegyenek és miért?
Aháb
mindezt kidolgozta az elméjében. És mindazért, ami addig a birtokába került, azért
hálátlan volt és szinte megszállottá vált azért az egy kis területért.
Elhatározta magában, hogy amíg azt meg nem szerzi, addig nem tud örvendezni.
1Korinthus
10/30 Ha pedig én hálaadással veszek részt, miért káromoltatom azért, amiért én
hálákat adok?
Ha
pedig én kegyelemből részesülők abban, - így szól helyesen a görög
szerint. A kegyelmet említi. Kegyelemnek van fordítva ez a szó, ami itt áll 156
esetben, és kegyeltségnek, kedvességnek 130 esetben.
A
következő kiadásban már javítva jelenik meg, mert itt a kegyelemről van szó
és nem a hálaadásról. Hálaadásról egyetlen egyszer nem szól, ezért elvesztjük a
jelentését annak, amit itt mond. Ez egy kulcsigazság, ami itt van a hit működéséhez,
mert kegyelem által leszünk részesei annak.
Mindenki
mondja: kegyelem által leszek részese annak, amiért hálákat
adok! Ámen! Ez az igazság.
Kegyelem
által leszek részese annak, amiért hálákat adok! Ámen!
Figyeljétek:
- kegyelem által részesülök mindabból, amiért hálákat adok!
Tehát
van összefüggés aközött, hogy hálákat adunk és aközött, hogy részesei
leszünk valaminek, és hogy kegyelemben részesedünk.
Isten
tud minket részesíteni mindabból, amit már megszerzett és kizárólag a
kegyelme által. A hit része ennek a folyamatnak, de mindez kegyelemből van! Az Úr nem
tud kegyelmet adni valakinek, aki úgy érzi, hogy ő arra rászolgált.
Lehetetlen! Ha valaki úgy érzi, hogy az a dolog jár neki, rászolgált
arra, akkor lehetetlen, hogy annak az illetőnek te azt kegyelemből oda tudd adni. És ez
így van Istennél is.
Ezért
van az, hogy az Újszövetségnek nagy része párhuzamba állítja a kegyelmet a cselekedetekkel.
Ezért írja azt az Efézusi levél 2/8 verse, hogy kegyelemből tartattatok meg hit
által és ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez, nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjen.
Ajándék!
Isten ajándéka. Nem cselekedetekből van.
Tehát
miként van a mi üdvösségünk? Nem azért, mert megérdemeltük volna; nem azért, mert
rászolgáltunk volna arra; nem azért, mert Isten tartozik nekünk azzal, hogy azt
nekünk odaadja. Teljes mértékben kegyelemből való ajándék az a számunkra. Ha mi
felállunk, és azt mondjuk, Istennek, hogy neked ezt meg kell tenned számomra, mert tartozol
nekem ezzel, akkor lehetetlenné tetted Isten számára, hogy azt kegyelemből odaadja
neked.
Tételezzük
fel, hogy ha Aháb hitben marad azzal, amije van. - Rendben van, megértem, a te szőlőd
a családhoz tartozik, és kedvesen megmarad ebben. Elképzelhető, hogy ekkor Isten adott
volna számára lehetőséget, hogy használja a kegyelmet. És Nábót számára is adott
volna lehetőséget, hogy ő is kegyeltségből cselekedjen.
Visszajöhetett
volna egy időre, hogy megváltozzon a dolog az Úr által. Aháb pedig erre
rácsodálkozhatott volna és utána megint hálákat adhatott volna. Mert akkor tudta
volna, hogy nem az érdeme szerint kapja és dicsőséget tudott volna adni Istennek, hogy
Isten ezt odaadta neki. De ha már előre elhatározta azt a fejében, hogy ez neki jár,
mert ő ezt megérdemelte, rászolgált erre, így lehetetlenné vált számára és
Nábót számára is, hogy kegyeltséget gyakoroljanak irányukba.
Ha
kivettük a kegyelem köréből, akkor Isten számára elvágtuk a vonalat, hogy
cselekedjen értünk kegyelemből. Komoly dolog ez. Ha másokra kerül sor, semmit ne
várj el tőlük. Mindent Istentől remélünk. Ő tudja, hogy kit akar használni arra,
hogyan fog az kimunkálódni, tehát ne engedd meg magadnak, hogy előre feltételezz
dolgokat, és akkor nem leszel csalódott, ha az illető nem teszi meg a dolgokat,
vagy olyat tesz, amit te nem vártál volna. És amikor meg megteszik, akkor nagy
örömmel, hálaadással tudod elfogadni. Semmit ne várj az emberektől.
Ez
most szabaddá tett téged a depressziótól!
Ez
az előzetes feltételezés az oka annak, hogy az emberek csalódottak a másikkal
szemben, mert valaki valamit nem tett meg nekem. Ha ezt a gondolatot kizárod, hány jó
napot tudsz megélni, míg mások szomorkodnak az ágyban, mint Aháb is tette, és
rosszul érezte magát emiatt. Ha soha többet ilyen dolgon nem csüggedsz el, hogy
valaki valamit nem tett meg neked, - hány jó napot szerzel magadnak, és nem fecsérled
el ezeket a napokat a gonosznak.
Aháb
története még rosszabbra is fordul ennél. Az egész egy gondolattal kezdődött.
A testnek gondolata halál, mondja a Róma 8/6 verse.
Tehát
látjuk, hogy mekkora súlya van annak, hogy mit engedünk meg az elménknek, hogy
azon gondolkodjon. A különbséget hozza az élet és a halál között. Vannak
gondolatok, amelyek halállal teljesek és veszélyesek.
Ezért
volt az, hogy Jézus oly erősen megdorgálta Pétert és azt mondta, hogy távozz tőlem
sátán. Mert a gondolat, amit Péter be akart oltani Jézusba, az az önsajnálat
gondolata volt.
Tehát
valójában képesek vagyunk arra, hogy felnövekszünk oda, hogy ezeket a gondolatokat felismerjük,
hogy: ez kell, hogy nekem legyen; vagy ezzel tartoznak nekem; meg kellene, hogy
tiszteljenek engem ezzel.
Ezeket
a gondolatokat fel kell ismerned és azonnal meg kell parancsolni a sátánnak, hogy távozzon
tőled! Mert nem várok el semmit tőlük.
És
most menjünk végig azon ördög, hogy mi az, amit az Úr tett nekem eddig! És így kell
elkezdenünk köszönni Istennek.
Ahábnak
is lett volna annyi köszönnivalója, hogy a következő időszakot csak hálaadással
tölthette volna, de helyette az ágyban nyöszörög és nyavalyog és elégedetlenkedik.
Isten
minket királyokká és papokká tett Krisztusban, de a legtöbb embernek fogalma sincs
erről. Most megnézzük, mit javasol Ahábnak az ő felesége Jézabel:
1Királyok
21/5 Hozzá menvén az ő felesége Jézabel, mondá néki: Miért olyan nyugtalan a te
szíved, és kenyeret nem eszel?
Mi
a baj veled? Miért vagy olyan szomorú és miért dugod el az arcodat a párnába,
hogy nem is hallom mit mondasz?
Sokszor
az emberek úgy veszik, hogy ez kedvesség a másiknak, elkezdjük sajnálni, hogy
– te szegény! Ő a király, és elkezdi őt dédelgetni. - Miért vagy olyan szomorú,
miért nem etted meg az ebédedet kedvesem? Ez sátáni! Fogod látni, hogy
az ördög hogyan munkálkodik ezen keresztül.
Ennek
eredményeképpen, ami ebben a beszédben zajlik, egy ember meg fog halni, egy ember élete
függ tőle. Tehát ebből semmit nem lehet jóváhagyni!
Nem
tudom, hogy hallottátok-e hogy mennyire szeretik használni azt a kifejezést, hogy Jézabel
szelleme? Nagyon sok prédikációt prédikálnak világszerte a Jézabel
szelleméről. Gyülekezeteken belül is szokták mondani, hogy uralkodó a Jézabel
szelleme, és könyvek sokaságát írták már Jézabel szelleméről.
Igazából
nem tudom, hogy miről beszélnek? Konferenciákat tartanak, aminek témája Jézabel
szelleme. És nagyon gorombán bánnak el azokkal, akikre rábélyegzik, hogy Jézabel
szelleme van benne, vagy felette. Megkötik és kihajítják és kiűzik.
A
Bibliában azonban egyetlen egy sorban sem olvashatjuk, hogy óvakodjatok, vagy
figyeljétek a Jézabel szellemét. Így most figyelmeztetlek, óvakodj azoktól,
akik izgalomba jönnek olyan tévtanokon, amelyeknek nincs alapjuk a Bibliában!
Ha
igazán akarod tudni, hogy mit is jelent Jézabel szelleme, akkor olvasd el ezt a
fejezetet, ami erről szól és bizonyítsd be, hogy nincs igazam.
21/25
Mert bizonyára nem volt Ahábnak mása, aki magát arra adta volna, hogy csak
gonoszságot cselekedjék az Úr szemei előtt, amelyre az ő felesége Jézabel
ösztökélé őt.
Tehát
a felesége ösztökélte, buzdította ezekre a gondolatokra. Vagyis táplálta
az ő hálátlanságát. Jézabel segített, hozzájárult, hogy igazat adjon Ahábnak az
ő önsajnálatában, táplálta az ő hálátlanságát. Úgy gondolta,
hogy ő azt a dolgot megérdemli.
Hányan
gondolkodtak és cselekedtek így a gyülekezetbe járók? Mégsem hívták ezt a
viselkedésformát Jézabel szellemének, hanem úgy hívták, hogy olyan jó barátja az
illető és így ’befeküdtek’ vele az ágyba, sajnálták az illetőt, együtt
sajnálták, megölelték, megsimogatták, megveregették a hátát és elmondták neki,
hogy bizony ennél jobbat érdemeltél volna. - Ez a Jézabel szelleme. Dédelgetni a
másikat. Ez az Ige és nem fogok megváltozni ebben, - igazat adni a másiknak,
amikor az illető önsajnálatban van.
Én
egy katonai iskolába jártam négy évet, ott ezt kinevelték belőlünk és ezt
köszönöm az Úrnak. Mert Jézabel szelleme egy démon, amikor az embereket arra
indítja, buzdítja, hogy olyan dolgokat tegyenek meg, amelyek egyébként tévesek,
de igazat ad a másiknak abban. Jézabel szellemének hívjuk, de valójában ez maga az
ördög. Az ördög sokakon keresztül ezt eljátszotta. Ezen a szervezeten belül, ahol
vagyunk, itt maradjunk. Hosszú listát tudnék írni és egyenként kiolvasni az
eseteket. Jézabel csak egy a hosszú listából. Azt kell észrevennünk, hogy miként működik.
Még
egy dolgot szeretnék megemlíteni.
Aháb
a király? És az emberei szolgálják és a népnek szüksége lenne vezetésre, a
hadseregének szüksége lenne vezetésre, arra lenne szüksége a népnek, hogy ő valóban
király legyen Isten bölcsességével. De helyette az ágyban duzzog, és önmagáért
duzzog, hiszen kb. 500 ha szőlője van. A katonai csapatoknak szükségük lenne
vezetésre, és az embereknek, akiknek különböző sérelmeik vannak, szükségük lenne
igazságszolgáltatásra. Neki a király szerepét kellene betölteni, ehelyett az ágyban
duzzog és sajnálja önmagát.
Minden
alkalomkor, amikor így az ágyba veted és sajnálod magad, a helyett éppen más
dolgokat kellene tenned, a sötét úton mész lefele. És ez az út egyre lejjebb
és lejjebb vezet és a szobában pedig ott vannak veled együtt a démonok!
Elmondom,
hogy ez hogy működik: mint a hanglemezen a tű, ami beragadt a barázdába. Állandóan ugyanazt
az egy hangot játssza, nem tudod kiverni a fejedből, újra és újra visszajön az a
gondolat, és csak azon tudsz tépelődni. Ez a démon, odaragadt a fejedhez, és beléd
akarja pumpálni a gondolatokat. Te, és a démon vagytok a szobában.
Amikor
megnyitod magad ennek az önsajnálatnak, akkor a rossz szellemek képesek
veled lenni, mert te hívtad meg őket.
Van-e
valaki itt jelen, aki soha nem érzett sajnálatot magával kapcsolatban? Mindenki
megnyitotta már magát ennek, magamat is ide értem. Soha azonban senkinek nem
segített ez, és a legrosszabb része, hogy más problémákat is szül,
olyanokat, amik még előtte nem voltak, amikor még nem sajnáltad magad.
Ezért
része ez annak az üzenetnek, hogy meg kell változnunk. És a változás nem fog
megtörténni csak azért, mert hallottad ezt az üzenetet.
De
meg tudunk változni, úgy ahogy Jézus tette, ahogy jött a gondolat és
megdorgálta a sátánt, hogy távozz tőlem!
Távozz
tőlem! - hogy még én fogom magam sajnálni? Bolond vagy te ördög? Hálát fogok
adni Istennek ezúttal, oly sok mindent kell megköszönnöm Istennek! Üdvözült
vagyok, hogy a Bárány Életkönyvében fel van írva a nevem, és most építik a
palotámat. Annyi mindent kell köszönnöm Istennek. Meg van az egészségem! Meg
van az épelméjűségem. Meg vannak a barátaim. Meg van a családom! És nagyon jól
étkezem.
És,
még ha nem is így lenne, akkor is elő tudsz venni valamit, amiért hálát tudsz
adni. Így lehet megszerezni dolgokat.
Hogyan
lehet dolgokat megszerezni, amik még nincsenek meg neked? Kegyelem által, hálaadással
tudunk részesedni azokban.
Jézabelnek
elmondta Aháb, hogy Nábót nem akarja eladni nekem a szőlőjét.
/6/
És ő monda néki: mert ama jezréelbeli Nábóttal beszéltem, és azt mondám néki:
Add nékem a te szőlődet pénzért, vagy ha inkább tetszik, más szőlőt adok néked
érette, ő pedig azt mondta: Nem adom néked az én szőlőmet.
Nem
ezt mondta Nábót neki, már itt hazudik Aháb.
Része
még az önsajnálatunknak az önmagunk része, hogy az önsajnálatunk önmagunkról
szól, hogy önzőek vagyunk.
Nábóttal
nem törödik egyáltalán Aháb, hogy mi lesz a családjával, a gyermekeivel, teljesen
mindegy neki. Egyetlen dolog érdekli, hogy azt ő megszerezze magának, - de nem
azért, mert szüksége van rá.
/7/
Akkor monda néki Jézabel, az ő felesége: Te bírod-é most az Izrael királyságát?
Kelj fel, egyél kenyeret, és a te szíved örvendezzen, én majd néked adom a
jezréelbeli Nábót szőlőjét.
Kelj
fel kis szívem, majd én neked adom azt, majd én elintézem Nábóttot.
/8-9/
És levelet írt Aháb nevével, amelyet megpecsételt az ő gyűrűjével, és elküldte
azt a levelet a véneknek és a főembereknek, akik Nábóttal egy városban laktak. És a
levélben ezt írta, mondván: Hirdessetek böjtöt, és ültessétek Nábótot a nép
élére.
Az
ördögnek megint egy másik taktikája, hogy olyan híres-neves napot keressetek,
amikor tiszteletet tudunk adni neki, mert az emberek majd irigykedni fognak
rá. Senkinek nem tetszik, amikor a másikat illeti a tisztelet. Nekem járt volna, az
gondolják, - engem soha nem tisztelt volna meg, szegény én.
/10/
“És ültessetek vele szembe két istentelen embert, akik tanúbizonyságot
tegyenek ellene, mondván: Megszidalmaztad az Istent és a királyt. Azután vigyétek ki,
és kövezzétek meg őt, hogy meghaljon.“
A
Bibliát fogják most arra használni, hogy igazuk legyen abban, hogy megölhessék
ezt az ártatlan embert. Hol kezdődött az egész? - Azzal az egy gondolattal, hogy nekem
azt meg kellene szereznem és most a dolog még rosszabb lesz.
/12-13/
“Böjtöt hirdetének és ülteték Nábótot a nép élére.
Eljöve
azután két istentelen ember, és leült vele szemben, és tanúbizonyságot tettek ez
istentelen emberek Nábót ellen a nép előtt, mondván: Megszidalmazta Nábót az Istent
és a királyt. Kivitték azért őt a városból, és megkövezék és meghala. “
Két
hazug is bejön a történetbe! Mindketten hamis bizonyságot tettek Nábót
ellen.
/14-15/
“Megüzenék Jézabelnek, mondván: Megköveztetett Nábót és meghalt.
Mikor
pedig meghallotta Jézabel, hogy megköveztetett Nábót és meghalt, monda Jézabel
Ahábnak: Kelj fel és foglald el a jezréelbeli Nábót szőlőjét, amelyet nem akart
néked pénzért odaadni, mert nem él Nábót, hanem meghalt.“
Amikor
Jézabel meghallotta, hogy mi történt, hogy Nábót meghalt, mondta az ő férjének,
hogy: – Kicsikém kelj fel, és menj, szerezd meg a szőlődet!
/16/
“Mikor meghallotta Aháb, hogy Nábót meghalt, felkelt Aháb, hogy lemenjen a
jezréelbeli Nábót szőlőjébe, és azt elfoglalja.”
Ördögi
dolog ez, hazudozni, ölni, pusztítani, lopni. Ez az ördög munkája. Az egész egy
gondolattal kezdődött. Ezt a gondolatot el is kaphatta volna. Nagyon könnyűvé teszed
a helyzetedet, ha nem feltételezel az emberekről bizonyos dolgokat, hogy mit tegyenek
neked.
Ne
várj el tőlük semmit, hogy mit kellene az illetőnek tennie számodra. Hálás
legyél mindenért, ez könnyebbé teszi az életedet, nem kell foglalkozni a
folytatással.
A
19 év során, mióta itt vagyok, ez a legsúlyosabb probléma, amivel itt találkoztam,
hogy – nekem mit kellene tennem, vagy mit nem kellene tennem. Vagy mi
kellene, hogy történjen, vagy hogyan lesz az majd, mit fognak ott tenni majd neked.
Ezeket
az emberek eltervezik az elméjükben és utána, annak úgy kell lenni. És ha nem
úgy van, nem teszed azt, amit várnak tőled, akkor vége a világnak.
Megharagszanak
rád, elcsüggednek és azután a telefonhoz nyúlnak, és akit csak tudnak, felhívnak,
keresik kit lehetne még felhívni. Ez téves, nincs jogod arra, hogy ezt előre elvárd,
hogy így legyen! Az ördögnek a legnagyobb eszköze arra, hogy viszálykodást
szítson.
Aháb
is rajtakaphatott volna ezeken a gondolatokon, amikor Nábót azt mondta neki, hogy nem
adom. Akkor gondolhatta volna, hogy téves volt ezt így gondolni, hogy ez majd az enyém
lesz. Megtérhetett volna ebből a téves gondolatból.
Az
igazi probléma akkor kezdődött, amikor hazament és lefeküdt az ágyába és
teljesen átadta magát az önsajnálatnak. Akkor szerezte meg magának az
ördögöt. Azután az ördög Jézabelt ihlette meg, hogy kezdje sajnálni
Ahábot. És miért kellett Nábótnak meghalni? Mert Aháb annyira gyötrődött.
A
mi hústestünknek is van egy ilyen természete, mint Ahábnak! Mindent akar
magának. Ha megadjuk magunkat az ördögnek, akkor ugyanez lesz a sorsunk.
Aháb
pedig kiment a szőlőbe, hogy megnézze, hogyan veszi azt birtokba, miközben a családja
siratja Nábótot, de ő nem törődött velük. Megnyitotta magát azoknak a
gondolatoknak és érzéseknek, és ez lett a vége.
/17-19/
Nézd
meg, hogy Isten nem Jézabelnek szólja az ítéletet. Önsajnálatból indul, saját
magát kezdte sajnálni, és Aháb terhére írja Isten. És ő választotta a feleségét
is. Tehát végül is az ő kára az, hogy a feleségét a palotába vitte. A feleség is
ítéletet kap, de Aháb a fő bűnös, mert felelősséggel tartozik. A
feleségnek az lett volna a feladata, hogy leállítsa a férjét.
Ugyanígy
neked is részed van abban, hogy nem veszel partnerságot abban, ha valaki önsajnálatban
van. Tudod, hogy a másik rosszban jár, nem veszel részt benne.
Isten
Ahábot vonta felelősségre. Ő volt a király és a királynak kellett volna leállítani
a gonoszságot. Annyira akarta azt a földet, hogy nem számított neki, hogy hogyan, csak
megszerezze. Mondhatta volna a feleségének, hogy ne használd a pecsétemet, az egy
királyi pecsét.
/20/
Hogy
adta magát a gonoszságnak teljesen? Önsajnálatnak nyitotta meg magát.
/21-24/
Teljes
családfáját elvesztette lefelé menően, nem maradt senkije és a családjában
senkinek nem adatott meg az, hogy egy rendes temetést kapjon.
/25-27/
Megtért
Aháb, megbánta. Mit gondol erről Isten? Döbbenetes mit szól Isten!
/28-29/
Isten
kegyelmet gyakorolt az alázatossal. Mindenki számára igaz ez. Ennél rosszabb bűnöst
nem lehetne találni, mint Aháb.
-
Nézd meg Illés! Nem láttad, hogyan alázta meg magát Aháb előttem?
Tudod,
mit teszek ezért, megengedem, hogy a teljes életét leélje és az ítélet nem
fogja őt érni. Döbbenetes! Isten ezt cselekedte!
A
kérdés úgy hangzik, hogy Isten kegyelmes volt vele? Igen.
Aháb
rászolgált erre a kegyelemre? Nem!
Zsákba
öltözött, levetette a királyi ruháját és megkötözte magát. Hosszú sorát
lehetne írni azoknak, akiket ő meggyilkolt. Nem volt hozzá hasonló gonosz király. De
mikor felhagyott a duzzogással és azzal, hogy sajnálja magát, és hogy úgy érezné,
hogy valaki tartozik neki azzal a dologgal, megtért abból és – Uram legyél irgalmas
hozzám! – alapvetően ezt mondta. Tudta az ember már, hogy ítélet következik.
Istennek az irgalma egy ajándék és örökkévaló az Ő irgalma.
Fogjuk
folytatni a tanítást, és áldottak lehetünk, mert van mit köszönnünk
Istennek! Megáldotta az életedet és jobbá tette, az életünk feljebb emelkedett és
ez egy folyamat, egyre inkább feljebb emel minket Isten.
Ezek
a dolgok azt szolgálják, hogy megvilágosodjunk.
Mondja
mindenki: Ezentúl jobban teszem, nem duzzogok az ágyban, sem magamat, sem mást nem
fogok sajnálni.
Dicsérjük
az Urat! Ámen!
Csodálatos
időket tölthettünk Izraelben, sok mindent láthattunk a szemeinkkel, hogy
megtörténnek, részesei lehettünk Isten kegyelmének, és mindannyian részesei vagytok
ennek a munkának. A kintiek is elfogadták a Szent Szellem közösséget. Hármasával,
négyesével jöttek és elfogadták. Izraelnek az északi részén szolgáltunk, nagyon
sok magot vethettünk, meglátjuk majd a folytatását.
A
november 2-i izraeli út időpontjában megváltozik, a Győriek 10-17-ig mehetnek majd. A
másik csapat pedig december–január körül indul, mert a szállodák már most
megteltek, szállodai helyhiány van.
Dicsőség
Istennek! Ámen!