2009.02.17.
A HÚSVÉT ÜZENETE
Jegyzetek Jim Sanders tanításából
2009. február 15.
Egy
könyvvel kedveskedünk ma nektek Gordon Lindsay első könyvével, ami az egyházunk
kiadásában van: Sátán, bukott angyalok és démonok c. könyvével. Az egyik
fordítónk, aki nagyon rég az Úr Jézus gyülekezeteibe, karizmatikus gyülekezetekbe
és teljes evangéliumi körökbe járt előtte elmondta nekem, hogy amikor olvasta a könyvet,
nagyon érdekes átlátást kapott, mert addig nem látta át, hogy mi is történt a
mennyben a kezdetektől.
Gordon
Lindsay, aki a Biblia iskolámnak az alapítója is volt egyben, három, négyszáz
könyvet írt.
Ez
nem egy hosszú könyv és egy jó átlátást ad arról, hogy a mennyben volt egy
lázadás annak idején és ez Istennek az egész teremtését rossz irányba
befolyásolta. Isten az angyali seregek egyharmadát ebben a lázadásban elvesztette,
Isten ellen fordultak ezek az angyalok és Gordon Lindsay úgy hiszi, hogy Isten minket,
embereket arra hívott el, hogy ezt az egyharmadnyi sereget pótoljuk.
Mi
természetesen különbözünk az angyaloktól, hiszen újjáteremtett lényei vagyunk
Istennek és a saját szellemével erősített meg minket Isten. Az angyali seregeknek
kétharmad része Isten oldalán maradt. Isten mindezt a gonoszságot és az ördögnek
munkáit, azért engedi meg a földön, hogy megláthassa az egész teremtett világ, hogy
milyen lett volna akkor a kimenetel, ha az ördög kezébe kerül akkor Isten hatalma.
Ezt
követően bejelentésekre kerül sor.
Bejelentések
után: - Úgy hiszem, hogy az idén hatalmas áttörések lesznek az anyagi életünkben.
Több áttörés is jött hozzánk egy napon belül, régi tisztázatlan dolgok rendeződtek.
Mi
nem vagyunk a világból valók, Krisztus élete van bennünk és ezt meg kell, hogy
lássa a világ. És nem úgy kell, hogy éljünk, ahogy a halott ember él. Erről is
beszélek a mai napon, - a feltámadás erejéről.
A
televízió számára előre kell készíteni a műsorokat, ezért ma a húsvét
üzenetét, ünnepét fogjuk megélni és elmondani.
Nagyon
fontos a mai üzenet. Lapozzunk az
Ap.Cs.
2/32 „Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten, minek mi mindnyájan tanúbizonyságai
vagyunk.”
Jézust
nem csak azért támasztotta fel Isten, hogy Megváltónkká váljon, hanem azért, hogy
elfoglalhasson egy bizonyos helyet. Mint az uraknak Ura és a királyok Királya.
A
világban akármely hatalmasságban lévő soha nem fogja tudni elérni azt a helyet,
ahová a Mennyei Atya az Úr Jézus Krisztusunkat helyezte, - a hatalom helyére.
/33/
„Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent
Szellemet megnyervén az Atyától kitöltötte, amit ti most láttok és hallotok. „
Az
Atyának a jobbján van felmagasztalva, először is az Urunk és üdvözítőnk, a
megszabadítónk és gyógyítónk és a mindenünk!
Az
Evangélium örömhíre, hogy nemcsak Őt támasztotta fel a halálból, hanem Ővele együtt
minket is feltámasztott. Nem csak hogy üdvözültünk Őbenne, hanem arra a bizonyos
helyre, ahová Ő felemeltetett, vele együtt mi is felemeltettünk, hogy azt a helyet
elfoglaljuk.
Filippi
2/9 „Annakokáért az Isten is felmagasztalá Őt, és ajándékoza néki oly nevet,
amely minden név fölött való.”
A
most megjelent könyvből is kiviláglik, hogy Jézusnak felmagasztaltatott helye volt a
világ teremtése előtt már, és mielőtt a földre jött volna.
És
mindenből kiüresítette Önmagát, szolgai formát, emberi formát öltött fel és így
jött el a földre.
Az
Írás mondja, hogy Isten Igéje testet öltött és lakozott így testben közöttünk.
És itt a földön nem isteni mivoltában jelent meg és munkálkodott, hanem mint egy
ószövetségi próféta.
/7-8/
„Hanem Önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá
lévén.
És
mikor olyan állapotban találtatott, mint ember, megalázta magát engedelmes lévén
halálig, mégpedig a keresztfának haláláig.”
Az
emberiséget képviselve, engedelmességéből a kereszthalált felvállalta.
Emberi
mivoltában halt meg és támadt fel a halálból, de amikor feltámadt, egy megdicsőült
test formájában jött elő.
Amikor
Isten feltámasztotta Őt a halálból, amikor kihozta Őt a sírboltból, akkor emberi
formában, de megdicsőült formájában jött Jézus elő.
Egy
embert hozott tehát elő a Szent Háromság tagjaként megdicsőült formában,
megkoronázva teljes hatalommal, az Ő jobbjára ültetve.
Egy
embert pontosan olyat, mint mi vagyunk, ültetett a jobbjára, hatalommal megkoronázva,
megdicsőült testben, hallhatatlanságot öltözve magára.
Egy
napon meg fogom kísérelni, hogy az I. Korinthus 15 alapján tanítok erről majd részletesebben.
Az
emberek azt szokták mondani, hogy – igen az Jézus volt, ezek pedig itt mi vagyunk. De
Jézus azért jött, hogy megmutassa nekünk, hogy képesek vagyunk mi is így itt a
földön emberi testben pontosan úgy működni, szolgálni, cselekedni, ahogy Ő tette.
Jézus
az összes próbát, megpróbáltatást és kísértést megállta, kiállta és dicsőségesen
áthaladt rajta és ma egy olyan megdicsőült testben van, amelyben majd mi is leszünk
annak idején.
És
felmagasztaltatott a mennybe, és azon a helyen képvisel minket, ahová mi is kerülünk,
és Isten ma már úgy lát minket.
Minden
erő, minden hatalom, minden név fölé felmagasztaltatott. Mert Isten egy olyan nevet
adott neki, amely minden név fölött való. És ezt a helyet Isten odaadta Krisztus
testének, ugyanezt a hatalmi helyet és uralmat. Ugyanazt az erőt birtokolhatjuk, mint
az Úr, ha ezt megértjük, és ha hiszünk benne, másként nem lesz ránk hatással. De
ha megragadjuk és valóban hiszünk benne, hogy ugyanaz az erő, amely Jézust
feltámasztotta a halálból, bennünk lakozik, - olvassuk a
/9-11/
„Annakokáért
az Isten is felmagasztalá Őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név
fölött való,
Hogy
a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt
valóké.
És
minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr, az Atya Isten dicsőségére.”
És
itt van egy gondolat, amelyen érdemes elgondolkodni az összes ateistának, kétkedőnek
és hitetlenkedőnek: - lesz egy nap, amikor nekik is valamennyiüknek térdet kell
hajtani Jézus neve előtt.
Nagy
öröm számunkra, hogy mi nem vártuk meg azt a napot, amikor kényszerből kell térdet
hajtanunk ennek a névnek, hanem saját akaratunkból, mi a szabad akaratunkból már
megtettük ezt.
Soha
nem értettem, hogy a keresztények mi módon keverednek annyira össze. Tegnap kaptam
éppen ezzel kapcsolatban egy kérdést, és most tisztázzuk, hogy – nincs egyetlen
keresztény sem, akinek meg kellene jelennie Isten ítélő trónja előtt.
Mindegy,
még ha úgy élsz is, mint annak előtte az ó ember élt, mielőtt újjá nem
születtél volna, akkor sem kapsz ítéletet a hitetlenekkel együtt Isten trónja előtt.
Mert
az Ő megváltó munkája a kereszten egy – megváltást jelentett! Úgy nem lehet
üdvözülni, hogy magadról vallod, hogy jó vagy és jó cselekedeteket teszel.
Pl.
adakozol a szegényeknek. Ez jó, de amikor újjászületsz, és térdet hajtasz az Úr
Jézus előtt és vallod, hogy az Úr Jézus neve, a név, amely minden név felett való.
És hiszed, hogy Ő vitte el a betegségeidet, Ő hordozta el a fájdalmaidat, Ő vitte el
a bűneidet. És Jézus megfizette a mennyei bíróság követelését a bűnnel szemben
és a bűnért a teljes árat kifizette és megrontotta a sötétség minden erejét, a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat, megszégyenítette, és nyilvánosan mutogatta
őket. Teljesen legyőzte ezeket az erőket és a sötétség minden erejét legyőzve
feljött a földre, kijött a pokolból és a földről fel tovább a mennybe. Ha
ezt hiszed, ez juttat el téged a mennybe, akkor születtél újjá. És Jézus az
egyetlen út és nincs más út. És Ő ott él minden egyes hívőben.
És
mint Úr, a világmindenség Ura, tulajdonosa mindennek itt a világban, így a mi
testünknek is Ő az Ura, és a tulajdonosa. Mi csak jó sáfárai vagyunk annak, amit
Isten nekünk adott, amit ránk bízott.
Ő
az uraknak Ura és a királyok Királya és minden jó dolgot csak ránk bíz és nekünk
ad, és nekünk kell elszámolni vele egy napon.
Nekünk
a kezünkbe adja, hogy mi legyünk sáfárai azoknak. És lesz egy nap, amikor
mindannyiónknak számot kell adni Őelőtte, hogy mit kezdtünk mindazzal, amit ránk
bízott.
És
adta nekünk a kiengesztelődés szolgálatát és nincs más út az Atyához, az
Istenhez, csak Őáltala. Nekünk hirdetnünk kell, prédikálni kell ezt a világnak,
hogy Jézus az Úr, és az út az Atyához minden népnek, minden nyelvnek hirdetnünk
kell ezt, hogy jobb, ha most térdet hajtanak, mint a megpróbáltatások ideje után.
Mert
eljön az a pillanat, amikor egy szempillantásban mindannyian elváltozunk és
felöltjük azt a megdicsőült testet, és akkor elragadtatunk Ővele a levegőbe és
attól a pillanattól kezdve örökre Ővele leszünk.
Ha
valaki megbotránkozik Jézus nevének hallatán, mit tudunk tenni, mindegy - én nem törődöm
azzal, hogy rólunk mit mondanak mások. Nevezhetnek minket szektának, okultnak.
Tisztázzuk,
hogy mi vagyunk a Jézus Krisztus Gyülekezeti Teste. Isten királysága vagyunk itt a
földön.
Tegnap
jött hozzám valaki, és az volt a nagy kérdése, hogy miért szolgálnak a nők a szolgálati
helyeken.
Egy
dicsőséges alkalmunk volt tegnap. És az alkalom után eljöttem, nem akartam vele
beszélgetni, mert nem volt hozzá olajom és kenetem.
Le
van írva a könyvben, ha valaki érdeklődik, olvassa el. Isten bizony felkeni a nő
szolgálatokat én is egy női szolgálatban üdvözültem. És voltak nő tanítóim a
Biblia iskolában, nők a szolgálatban. És a Bibliában találsz nő prófétákat, még
az Ószövetségben is.
Nő
apostolokat is találsz. Sőt még női angyalok is vannak a Bibliában.
Istennek
óriási a teremtménye, minden megtalálható. Mi hiszünk Jézusban, és mandátumunk
van arra, hogy hirdessük Őt a világban. Pál bátran kijelenti a Róma 1/16-ban,
„Mert
nem szégyenlem a Krisztus Evangéliumát, mert Istennek ereje az minden hívőnek
üdvösségére, zsidónak először meg görögnek.”
Megmondom
nektek, hogy miről szól az Evangélium: - Jézusról, és Jézusról és Jézusról!
Mert
Ő a jó hír az örömhír, és Ő az oka, hogy mi itt vagyunk. Nincs más oka.
Efézus
1/19-21 „És mi az Ő hatalmának felséges nagysága irántunk, akik hiszünk az Ő
hatalma erejének ama munkája szerint.
Amelyet
megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, és ültette Őt a maga
jobbjára a mennyekben.
Magasan
minden fejedelemség és hatalmasság és erő és uraság és minden név fölé, mely
neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is.”
Magasan
felül minden erőnek és uralomnak.
Utána
fogunk nézni az Írásokból, hogy abban a pillanatban, amikor Jézust feltámasztotta a
halálból, valójában nem csak Őt támasztotta fel, és nem csak a halálból
támasztotta fel, hanem Őt egy olyan “helyre” helyezte, tehát fel lett helyezve egy
olyan helyre!
/19/
Azáltal,
hogy Jézus a világ bűneit magára vállalta és Ádámnak az engedetlenségét magára
vállalta, amit az Éden kertben követett el. Jézus, aki soha nem követett el bűnt,
bűntelen volt, mert Őbenne bűn nem találtatott, és hamisság nem találtatott az Ő
szájában, szeplőtelen volt, szent volt, de Isten úgy szerette ezt a világot, hogy az
egyszülött Fiát adta, ha valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen!
Ezért
adta ezt a szeplőtelen, szent gyermekét érted és értem. Mindannyiunkért. Ez Isten
szeretete érted! És az én bűneimet terhelte Őreá, Jézusra, azokat a bűneimet,
amelyekért én soha nem tudtam volna megfizetni az árat.
Mindegy
milyen jó életet éltem és milyen jó cselekedeteket tettem, nem tudtam volna
megfizetni a büntetést.
Azt
az adóságot nem tudtam volna megfizetni, amelyet a bűnért az igazságszolgáltatás
követelt.
Ezért
Isten az Ő szeretetéből a tiszta, szeplőtelen áldozati Báránynak tudta be a világ
bűneit. Ez volt a szeretet!
A
kereszten tehát az én bűneim függtek ott, az én szégyenem, az én gyalázatom, az
én mocskom, minden, amit én tettem, ott függött a kereszten.
Az
én aggodalmaim, az én gondjaim, minden, ami velem kapcsolatos, az ott függött a
kereszten. És ezt azért tette Isten, hogy neked soha ne kelljen szembesülnöd ezzel a
borzalmas halállal, amelyet Ő halt. És megváltást kaptál a keresztfának vére
által, hogy neked ne kelljen szembesülnöd azzal az ítélettel.
És
mivel az adóság kifizettetett, ezért te fel lettél támasztva Ővele együtt. És
ugyanaz az erő, amely Jézust feltámasztotta a halálból, - ugyanez a szent erő benned
él!
És
ez óriásibb és nagyobb dolog, mint bármely ház, vagy a legszebb autó!
Ez
Isten Szelleme, amely bennem él és benned él!
/20/
„Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból, és ültette
Őt a maga jobbjára a mennyekben.”
Vagyis
Őt ültette egy bizonyos helyre. És itt van a kijelentés, hogy te, mint hívő
Krisztusban, ugyanarra a helyre lettél helyezve. Mert a kereszten te is meghaltál
Krisztussal. És Pál mondja a
Galata
2/20-ban „Krisztussal együtt megfeszíttettem.”
De
Pál nem volt ott a kereszten, nem szenvedett úgy, mint Jézus. Mégis azt mondja, hogy
én keresztre lettem feszítve Krisztussal.
„..Élek
pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus.”
És
Isten így tekintett Pálra. És Isten így tekintett ott a kereszten rád is.
Mondja
mindenki: - Én voltam ott Krisztusban!
És
ezért dicsérjük az Urat.
El
is temettettél Ővele együtt. És az elítéltettek világába kerültél Ővele együtt.
És Krisztussal együtt fel is lettél támasztva a halálból és felemeltettél a
mennybe az Atya jobbjára Ővele együtt.
És
ez Krisztus testének ma jelen, legális, jogi helye. Az én helyem és a te helyed.
Efézus
1/21 „Magasan minden fejedelemség és hatalmasság és erő és uraság és minden név
fölé, mely neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is.”
Ez
az én helyem, mert én Krisztusban vagyok, és te is Krisztusban vagy.
/22-23/
„És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt tette mindeneknek fölötte az
anyaszentegyháznak fejévé,
Mely
az Ő teste, teljessége Őnéki, aki mindeneket betölt mindenekkel.”
A
gyülekezet Fejévé!
Ha
a keresztény ítélőbírák hallgatnak most és gúnyolódnak és gúnyolják Isten
Igéjét, - mindezt Isten az Ő irgalmából és kegyelméből tette.
Minket
is erre a helyre helyezett magasan felül minden ereje fölé az ördögnek, ami valaha is
volt, vagy lesz. Magasan minden fejedelemség, hatalmasság, erő és uraság és minden
név fölé.
Ezért
mindegy mi a betegséged neve, leukémia vagy bármi, amit az ördög megálmodna, nem
kell többé úgy cselekedjek, ahogy az ördög teszi. Nem kell, hogy az ördög uralma
alatt legyek.
Miért?
- Mert az én helyem, az én pozícióm az Atya jobbján van Krisztussal együtt a
trónon, magasan felül mindezek felett.
A
mennyen, a földön és a föld alatt. Három helyet olvastunk.
A
feltámadás napján tehát nem csak arra kell gondolnunk, hogy feltámadtunk a
halálból, hanem egy olyan helyre lettünk helyezve, amely magasan felette van az
ellenség minden erejének. És így van hatalmunk az ördög és az ellenség minden
ereje felett!
A
fejedelemségek, hatalmasságok, uraságok, mindenek felett megadatott a hatalmunk, abból
az okból kifolyólag, hogy Krisztus ezek fölé helyeztetett, az ember Jézus, akiről
beszélünk!
És
ha nem fogadtad el Őt Uradnak és nem vallottad meg Őt Uradnak, akkor még te nem vagy
azon a helyen. Nem helyeztettél még arra a helyre. Mi kell ehhez? A szívedben hinned
kell, hogy Ő feltámadt a halálból, hiszen Ő él! Hinned kell, hogy Ő feltámasztatott
a halálból a te megigazulásodért. Isten az Ő erejét a leghatalmasabb formában akkor
mutatta meg, amikor Krisztust előhozta a halálból, feltámasztotta a halálból!
Mert
akkor a sötétség birodalmának összes ereje összefogva ellene, akadályozta volna,
hogy ne támadjon fel. Sátán abban a világban uralkodott. És ez az a birodalom,
ahonnan az emberek a befolyásokat nyerik arra, hogy öljenek, lopjanak, pusztítsanak.
Istennek
a hatalmas ereje feltámasztotta Őt onnan. Ezért a betegségnek és mindaz, amit Isten
akkor legyőzött az Ő ereje által, nem szabad, hogy az életünkre befolyással legyen!
Az
volt a gondolat, ami a görög nyelvben jobban előjön, hogy amikor Jézus lent volt a
sötétség birodalmában, arra kényszerítették volna, hogy hajtson térdet a
sátánnak. De Istennek az ereje és világossága behatolt oda. És ma ez az erő
bennünk lakozik!
Nem
csak gondolkodni kell ezen, hanem hinni is kell benne. Először is az ember gondolkodik
rajta, azután meg kell engedni, hogy ez lekerüljön a szellemünkbe, és utána el kell
kezdeni meditálni rajta, hogy abban növekedhessünk, és meditáció közben kerül bele
a testünkbe, mert szeretnénk megerősítést venni az Ige által. Ez a legfontosabb
dolga az életünknek.
Róma
6/10 „Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer, hogy pedig él, az Istennek él.”
Egyszer
halt meg. Mit jelent ez? Azt jelenti, hogy érted soha többé nem kell bemutatni egy
másik áldozatot.
Senkinek
nem kell oda visszamenni és bemutatni egy áldozatot az üdvösségéért, mert Jézus
meghalt a bűnnek egyszer, és ez egyszer és mindenkorra lerendezi a bűn dolgát.
És
ez leszögezi azt is, hogy a sátán többé nem uralkodhat az életünk felett!
És
nem tudja megakadályozni a sátán azt, hogy azzá váljak, amit Isten számomra szánt.
Mert
az Ő teste és az Ő vére, ami a bűnért áldozat volt, az örökkévaló trónon van,
és ezt Isten elfogadta, ez áldozat volt, amit Jézus bemutatott a mennyben. Egyszer és
mindenkorra lerendezte. A gyógyulásom, a gyarapodásom, bármiről is legyen szó,
mindez ott le lett rendezve.
Semmi
más nem kell ezekhez, amit felsoroltam, csak az, hogy én elfogadjam!
Az
emberek néha gorombák is tudnak lenni, úgy viselkednek, mint az ördög, de minket soha
semmi nem fog tudni elszakítani Istennek a szerelmétől, azért amiért ezt a hatalmas
áldozatát a mi Urunk bemutatta. Remélem, hogy ma örömmel hallgatod ezt az üzenetet,
mert én ma úgy jöttem ide, hogy tele van a fegyverem. Nem annyira a mi hívőink között,
de úgy gondolom, hogy a világban egy óriási tudatlanság van ezzel kapcsolatban, a
vallásos világban is, és az új hívők között is.
6/3
„Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az Ő halálába
keresztelkedtünk meg?”
Amikor
te megvallottad az Úr Jézust, mint életed Urát és Megváltóját mi az, amit Isten
Szelleme tett abban a pillanatban? - Megkeresztelt téged, alámerített téged Krisztus
Testébe. Egy Szellem által keresztelte meg valamennyi hívőjét, egy Testbe, a Krisztus
Testébe.
Azt
írja, hogy az Ő halálába keresztelkedtünk meg. Ez azt jelenti, hogy az Ő halálának
áldásaiba és az Ő feltámadásának a következményeibe is egyben bele lettünk
keresztelve. Együtt ülünk ma vele a feltámadásban.
/4/
„Eltemettettünk azért Ővele együtt a keresztség által a halálba, hogy miképpen
feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is
új életben járjunk.”
Nekünk
is ebben az új életben kellene járnunk. Egy új életben kellene járnunk! Egy
keresztségnek nevezzük, másként úgy nevezzük, hogy újjászületni Isten Szelleme
által.
Mikor
került ez valóságos formába? - Az ember szellemében történik ez meg.
Talán
mindenki nem érti azt, hogy mi – szellem, lélek és test vagyunk.
Hogy
utána tudjunk ennek nézni a Bibliában, legjobb hely erre az I. Thesszalonika 5/23
verse. Itt követhető legjobban az, hogy az ember valóban szellem, lélek és test.
I. Thesszalonika 5/23 „Maga
pedig a békesség Istene szenteljen meg titeket mindenestől és a ti egész valótok:
szellemetek, lelketek és testetek fedhetetlenül őríztessék meg a mi Urunk Jézus
Krisztus eljövetelére.”
Sokat
segít az nekünk, ha megértjük, hogy Isten miként is teremtett minket. A lelkünk
részét képezi az érzelmeink, az akaratunk és az intellektusunk.
Amikor
újjászületünk akkor az ember szelleme lesz bemerítve Krisztus testébe. Az Ő halálába
és az Ő életébe leszünk alámerítve. Az Úr Jézus Krisztus életébe és
természetébe leszünk bemerítve, - úgymond.
És
ez az élet és ez a természet a szellemünkben van. Amivel foglalkoznunk kell ebben a
világban, a továbbiakban az a lelkünk és a testünk.
A
Biblia iskolában megtanítottak bennünket arra, hogy a szellemünk az soha nem követett
el és nem fog elkövetni bűnt. A lelkünk és a testünk összefogván akar hatalmat
venni az újonnan született szellemünk felett.
Mondja
a II. Korinthus 5/17 „Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az.”
Mert
újjászületett és el lett különítve Isten számára.
„...a
régiek elmúltak, ímé újjá lett minden.”
Az
ó ember tehát meghalt, eltűnt az életedből, egy új ember lettél, a szellemi
birodalomban.
Férfiakról
és nőkről egyaránt igaz ez az új ember.
Visszakanyarodván
a
Róma
6/3-4 „Avagy nem tudjátok-e, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az Ő
halálába keresztelkedtünk meg?
Eltemettettünk
azért Ővele együtt a keresztség által a halálba, hogy miképpen feltámasztatott
Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben
járjunk.”
Mi
ez az új élet, mitől születik meg ez az új élet? - Ez Isten életének a
gyümölcseiben jelentkezik. Mi is ez? A Biblia beszéljen helyettünk. Megnézzük, hogy
valóban mi is lettünk, miután megszülettünk:
Galata
5/22 „De a Szellem gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség,
jóság, hithűség, szelídség, mértékletesség.”
/23/
„Az ilyenek ellen nincs törvény.”
/18/
„Ha azonban a Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvény alatt.”
Dicsérjük
az Urat!
Az
örök életnek a gyümölcsei ezek. És ez az élet belül bennünk van.
Hatalmat
kell vennünk az elménk felett, a lelkünk felett és a testünk felett, azért, hogy ez
az új élet elő tudjon áradni belőlünk. Miért akarjuk, hogy ez megtörténjen?
Azért, mert ennek az új életnek van hatalma az ördög felett!
Ennek
az új életnek van hatalma mind afelett, ami ma a világban lopni, ölni és pusztítani
jár.
Ez
az új élet az, aminek hatalma van Jézusban e világ minden eleme felett!
Ez
az új élet a szellemedből jön elő, nem a lelkedből, és nem a testedből jön elő.
És ha a szellemed nem vesz uralmat a lelked és a tested dolgai felett, akkor hasonlóan
fogsz viselkedni, mint az az óember, az a holt ember.
Sok
keresztény ilyen, az az óember, az a megholt ember cselekszi azokat.
Úgy
fog cselekedni, mint az az ember, aki még soha nem született újjá. És mindez azért
van, mert még testi vagy és a hústest dolgai szerint élsz. Meg kell tanulnunk ezért
az újonnan teremtett szellemünk szerint élni, mert az emberi szellemünk az, amelyik
újjá született. Én úgy szeretnék élni, vagyis olyan életet élni, hogy ennek az
új embernek a gyümölcsei megmutatkozhassanak. Ez az új ember az, akivé Isten tett
engem.
Tehát
mi az, ami elő fog jönni belőlem? - Istennek a gyümölcsei jönnek elő belőlünk.
Vagyis
más szóval el fogom kezdeni szeretni az embereket, és el fogok kezdeni békességben
járni, és hosszútűrésben kezdek majd járni, és kedvesség vesz majd körbe engem
másokkal szemben. És jóság és hűség fog engem körül övedzeni.
Miért?
- Azért, mert többé már nem a hústest, az ó ember természete szerint élek.
Megnéztétek, hogy a Galata 5-ben milyen cselekedetei vannak a testnek?
Olvassuk
el
Galata
5/18 „Ha azonban Szellem vezet titeket, nem vagytok a törvény alatt.”
/19/
„A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés,
paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás,
/20-21/
Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések,
harag, patvarkodások, visszavonások pártütések,
Irigységek,
gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók: melyekről előre mondom
néktek, amiképpen már ezelőtt is mondottam, hogy akik ilyeneket cselekszenek, Isten
országának örökösei nem lesznek.”
Ezek
a hústest dolgai, ez a halott ember, az ó ember, - nekünk új emberünk van. És olyan
gyümölcsei vannak az új embernek, amely nem volt előtte. Amikor az ember
újjászületik, akkor ez az újonnan született ember természetében, az Isten
természetét birtokolja.
És
ezek a gyümölcsei, pedig növekszenek és szinte hihetetlen, de így van, hogy a
szellemünknek van kilenc gyümölcse, és amikor pedig beteljesedünk Szent Szellemmel,
akkor pedig kilenc ajándéka, megnyilvánulása jön elő a Szent Szellemnek.
Amikor
befogadjuk a Szent Szellemet, akkor ezek képesek megnyilvánulni rajtunk keresztül,
ahogy a Szellem akarja azt működtetni. Az I. Korinthus 12-ben vannak mindezek
felsorolva.
Visszakanyarodva
az üzenethez, nem a lelkünkből akarunk élni, hanem abból az új emberből akarunk belülről
kifelé élni, amelyben ott van Istennek az élete, és az élő vizeknek a folyamai
ömlenek elő belőlünk, ha Istennek az életét élem. És egy olyan helyen
vagyok, ahol a föld minden eleme felett hatalmam van, mert már feltámadtam a
halálból. Pontosabban, amikor te is újjászülettél, akkor támadtál fel a
halálból.
Róma
6/5 „Mert ha az Ő halálának hasonlatossága szerint eggyé lettünk vele, úgy
feltámadásáé szerint is eggyé leszünk.”
Most
a
II. Korinthus 5/21 „Mert azt, aki bűnt
nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk Őbenne.”
A
feltámadás miatt! A bűn és a halál nem uralkodik többé az Úr Jézus Krisztus
felett. És ez a hatalmas munka minket is magába foglal.
És
itt ellapozunk az
Efézus
2/6 „És Ővele együtt feltámasztott és Ővele együtt ültetett a mennyekben
Krisztus Jézusban.”
Vele
együtt feltámasztott és vele együtt ültetett a mennyekbe, Krisztus Jézusba. Gondold
végig ezt, hogy hová helyezett minket és kivel?
/7/
„Hogy megmutassa a következendő időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát
hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban.”
A
„következendő időkben” egy fordítás szerint azt is jelenti, hogy az emberi
életünknek a folyamán. Vagyis a földi életünk folyamán mutatja meg ezt a
jóságát, irgalmát. A mai napon is.
Az
ördög talán szívesen venné, ha meg tudna győzni bennünket arról, hogy ezt a helyet
majd akkor foglaljuk el, ha a mennybe kerülünk. De már ma ott ülünk Isten
jóvoltából a mennyben az Atya jobbján, az Úrral. Ugyanaz az erő és hatalom meg van
már nekünk ma. És ugyanaz a Szellem meg van bennünk, aki Krisztust feltámasztotta a
halálból. Megelevenítette az Ő halandó testét és a miénket. Ez a Róma 8/11-ben
olvasható.
És
ebben az uralomban kell járnunk, amelyet Jézus nekünk adott. Ezért húsvét
vasárnapján is örömkiáltásokban fogunk lenni. Mert valóban feltámadt és Ő él
és mi is. És Őbenne lettünk elhelyezve! Hallelúja! Áldott legyen az Úr neve!
Mindezek
segítenek nekünk, amikor ezeket megértjük. Ha az Úrtól jön, az Ő Szellemétől jön,
akkor az segítségünkre van. Mindannyian feltámadtunk Ővele. És úgy is kell
cselekednünk és járnunk. A hit útján járni mindennap és dicsérjük az Urat!
Ámen!