2008.10.07.
TANÍTVÁNYSÁG
2008. 10. 05
Az
Úr szava szólt hozzánk, hogy az Úr jelenléte 30 napon belül meglátogat minket, és
az Úr örömével párosul ez! Köszönjük Istennek!
Október
18-án délután 2 órakor ismét imakört tartunk. Nagyon fontos hírünk, hogy holnap az
M1-es TV csatornán 11,40-kor Egyházunkról lehet egy 12 perces összeállítást látni
és hallani.
Egy
új tanítássorozatba kezdünk, a tanítványságról lesz szó, hogy miként lehet az
Úr Jézus Krisztus tanítványává válni.
János
8/31-32
Jézus
szavai ezek.
Másik
fordítás szerint: ha megmaradtok az én Igémben való engedelmességben, ha
megragadjátok az én tanításomat, és folytonosan benne vagytok.
32-es
verset általában magában idézik az emberek, de említeni szeretném, hogy a két
versszak összetartozik, együtt jár.
Olyan
zsidóknak mondta Jézus, akik már hittek Őbenne.
A
tanítás alapján, amit ma hallotok meg tudjátok különböztetni, mi a különbség a
hívők és a tanítványok között.
A
tanítványsággal ugyanaz a helyzet, mint amikor autót tanulunk vezetni, sok mindent meg
tudunk tanulni könyvből, de igazán akkor válik a helyzet valóssá, amikor a volán
mögé ülünk és elkezdjük vezetni az autót.
Könyvből
sok mindent ki lehet tanulni, de amikor alkalmazni kell, az már teljesen más világ.
Látható, hogy amikor az ember odakerül a volánhoz olyan helyzetek jöhetnek, amire az
ember korábban nem is gondolt.
Tehát
amíg az ember nem kezdi el az autóvezetést, addig nem tudja, hogyan kell autót
vezetni.
Azok,
akik megcselekszik az Igét, azok életében jönnek a csodák. Mondja mindenki: - én az
Ige cselekvője vagyok! Erről szól ez a sorozat.
Ha
megmaradtok az én beszédeimben! Egy másik fordítás szerint: cselekedni kell az Igét!
Akkor lesztek az én tanítványaim, és akkor ismeritek meg az igazságot.
Megtapasztaljátok az igazságot. Ahogy az ember megtapasztalja az igazságot valóban
szabaddá válik. Ahogy megtapasztalják az igazságot, úgy válnak szabaddá a
kábítószerből, gyógyulnak meg a rákbetegségből, addig megkötözöttségben
vannak, és most szabaddá válnak belőle, akkor betegek voltak és most pedig
meggyógyultak.
Mi
hozta a különbséget? - Az, hogy megragadtuk Isten Igéjét, elkezdtünk hinni benne és
az alapján cselekedni és ez szabaddá tett. Cselekvőkké váltunk!
Ez
egy másik fajta meghatározása annak, hogy mit is jelent a tanítványság, mert meg
akarjuk határozni mit jelent a tanítvány.
Két
módon határozhatjuk meg.
Elsőként,
hogy – a tanítvány, aki tanul.
Másik
pedig, hogy – követő.
Én
inkább a tanítványnak a második meghatározást tulajdonítanám, követőknek
nevezném őket. Egy meghatározás szerint a tanítvány az nem csupán a diák, aki
tanul. Hanem magába foglalja azt a tényt, hogy képes utánozni a Mesterét! A
Mesterről, Jézusról beszélünk, Ő a mi Mesterünk és mi Jézus tanítványai
vagyunk. Tehát nem az én tanítványaimról van szó, hanem az Úr Jézus Krisztus
tanítványairól.
Lukács
6/40-ben mondja Jézus, hogy a tanítvány nem lesz feljebbvaló a mesterénél.
Hanem
ha valaki beteljesíti a tanulmányait és elsajátítja a tudományt, akkor olyanná
válik, mint a Mestere. Képesek vagyunk-e olyanná válni, mint a Mesterünk?
Keresztények
milliói nem hiszik ezt, és nem is akarják elhinni, de amikor olvassuk az Igét, akkor
fel kell fedezni, hogy Jézus szavait idézzük. Az igaz, hogy a Mesterünket, az Úr
Jézus Krisztusunkat nem fogjuk meghaladni.
-
De ha teljesen engem követtek, akkor pontosan olyanná válhattok, mint én, ebben az
életben, most. Képesek vagyunk úgy gondolkodni, mint Jézus, képesek vagyunk úgy
imádkozni, mint Ő, képesek vagyunk úgy hinni és olyan hitet elsajátítani, mint
ahogy Jézus tette. Képesek vagyunk úgy élni, mint ahogy Jézus tette. Képesek vagyunk
úgy szolgálni, ahogy Ő tette. És a dolgok így megtörténnek pontosan úgy, mint
ahogy az Ő szolgálatában megtörténtek.
Ehhez
az igevershez vannak kapcsolódó társ Igék, pl. a
János
14/12
Nagyobb
cselekedetek jönnek azért, mert én elmegyek. Ezek még mindig az Ő cselekedetei csak
rajtunk keresztül cselekszi meg azokat, és természeti formájában növekszenek, egyre
nagyobbak lesznek. Mind nagyságában, mind mennyiségében nagyobbak lesznek.
Ma
különbséget kell tennünk, amit meg is kell határozni, hogy mit jelent hívőnek lenni
és tanítványnak lenni. Jézus azoknak a zsidóknak szólta ezt, akik hittek Őbenne.
János
8/31-ben olvastuk, azoknak szólt, akik hittek Őbenne, vagyis már hívők voltak.
Ha
megmaradtok az én beszédeimben, - így kezdődött. A "ha" az feltételes
mód. Ha megmaradtok az én beszédeimben, bizonnyal az én tanítványaim vagytok.
Tehát
nem automatikusan válik az ember tanítvánnyá, ha újjászületett hívő, feltételei
vannak annak, hogy tanítvánnyá váljon.
Arról
beszélünk most, hogy miként lehet az Úr tanítványává válni, és mibe kerül ez
vajon?
Jézus
felsorolja azokat a tényezőket, amelyekkel számolnunk kell, hogy ebbe kerül, ha
tanítványok akarunk lenni.
Fel
fogjuk sorolni ezt a listát, hogy mik azok, amiket ha teszel, akkor nem leszel az Ő
tanítványa, és mik azok, amiket tenned kell, hogy az legyél.
Ha
nem vagy hajlandó ezeket megtenni, akkor nem lehetsz az Úr tanítványa. És ezt
ismételten újra és újra mondja Jézus. Tehát tudnunk kell, hogy van ennek egy
háttér oldala, hogy mibe kerül ez nekünk.
Ha
arról beszélünk, hogy mibe is kerül ez nekünk, akkor az emberek ennek a negatív
oldalára gondolnak.
Ha
arról beszélünk, hogy mibe is kerül ez nekünk, akkor az emberek az áldozati
oldaláról kezdenek gondolkodni, hogy pl. szenvedéssel párosul ez, és
áldozathozatalokkal párosul. Ilyenkor inkább elcsendesednek, és nem akarnak erről
beszélni.
Ezen
a területen nem találunk olyanokat, akik cselekednének is. Sokak inkább áttérnek
arra a mondókára, hogy maradjunk inkább csak hívői Jézusnak.
A
kérdés úgy hangzik, hogy valóban komolyan akarsz-e az Úr tanítványává válni?
Akkor egy nagyobb és komolyabb elkötelezést kell tenni az Úr felé, mint ahogy azt
legtöbben a hívők teszik.
Egy
nagyobb alávetést és egy nagyobb elkötelezést jelent ez számodról az Úr felé,
hogy Őt kövesd és az Ő tanítványa légy.
A
tanítványnak milyen fajta életvitele kell, hogy legyen? Olyan magas szinten
megfegyelmezett életvitele kell, hogy legyen, mint egy katonának. Ezt teszi maga
az Úr is, egy jó katonához hasonlítja. És a kiképzést hozza példának, mint ahogy
a sportolókat kiképzik a versenyekre. Sok éves kiképzésen vesznek részt.
Korinthus
9/25
Szigorú
kiképzésben vesznek részt, mondja a fordítás. Szigorú képzésben veszünk részt.
Ez az elképzelés távol áll a legtöbb embertől és a legtöbb gyülekezettől, az
elgondolásuktól.
Az
Élő Biblia szerint, - ahhoz, hogy megnyerjük a versenyt sok dologban meg kell tagadnunk
önmagunkat, amely visszatartana bennünket attól, hogy a lehető legjobb formánkat
hozzuk.
Alkalmazható-e
ez ránk valamilyen formában?
Zsidó
12/1
Tehát
egy versenypályán futunk és minden terhet, amely akadályozna minket, hogy jól
fussunk, le kell tenni, félre kell tenni.
Mindazok,
amik akadályoznak minket, vagy visszafognak, lelassítanak minket, azokat le kell vágni.
Egy olyan generáció él manapság, amely nem hajlandó áldozatokat hozni, amelyben
senkit nem lehet megkérni, hogy esetleg adjon fel valamit az életéből.
De
a probléma ott van, hogy Jézus ezt már megkérte tőlünk, szólt nekünk erről, azt
is mondta, hogy gyűlölnünk kell a saját életünket, és aki nem ezt teszi, az nem
lehet az én tanítványom.
Lukács
14/26
Nem
lehet az én tanítványom. Ahelyett, hogy ilyenkor elszomorodnánk, amikor ezt olvassuk,
inkább egy megértést kellene vennünk, hogy mit is mond itt Jézus nekünk. Ha egy
újabb fordítását vizsgáljuk meg az I. Korinthus 9/25-nek, mert ezek az újabb
fordítások mindig hozzátesznek egy kis megértést. Itt a földön egy kiképzésben
veszünk részt, ez nem a végleges otthonunk. Minden egyes sportoló szigorú
fegyelmezettségnek van kitéve, hogy egy olyan koronát nyerjen el, amely nem tart
hosszú ideig. De mi, amit teszünk, ha alávetjük magunkat ezeknek a szigorú
fegyelmezési szabályoknak, nem csak azt jelenti, hogy gyülekezetbe járunk itt-ott,
hanem ezeknek a szigorú fegyelmezéseknek vetjük alá magunkat, hogy romolhatatlan,
dicsőséges koszorút nyerjünk.
Örök
jutalmakért tesszük ezt. Hallelúja!
Miért
jönnek ezek a tanítások, gondolkodik valaki, - nem csecsemőknek jönnek ezek, mert
vannak már sokan, akik kiléptek ezeken a területeken, vagy most lépnek ki, hogy
valóban tanítványok legyenek. És az Írások tisztán mondják, hogy mibe kerül ez
nekünk.
II. Timótheus 2/1
Legyél
erős a kegyelemben, ennek az ellentétje, hogy valaki gyenge a kegyelemben.
Tehát
lehet azonosítani, ha valaki gyenge ebben a kegyelemben és nem megfegyelmezett
életvitelt folytat. Ezzel az Igével lehet kapcsolni.
Két
szóval lehet ezt jellemezni, a fegyelmezetlenséget, - amikor azt mondjuk, hogy – úgy
érzem.
Annak
a sportolónak, aki az aranyéremért fut, le kell győznie mindazt, amit érez. Nem
engedheti meg magának, hogy reggel, amikor felébred, akkor kimondja, hogy – ma úgy
érzem, nem fogok 10 km-t futni. Ma nem igazán érzem, hogy ezt megtegyem. Ma inkább
úgy érzem magam, …..
Lehet,
hogy valamit igen erősen érzel, de az nem azt jelenti, hogy az az igazság.
Mit
mond a következő vers
/2-3/
Mi
a helyzet a katonasággal? Ha egy olyan parancs érkezik, hogy hajnalban itt és itt kell
lenned, nem mondhatja azt a tiszt, hogy – nem igazán érzem, hogy ott kellene lennem.
Jézus tisztjei, katonái így reagálnak.
De
Jézus katonáinak meg kell tenniük! Felkelnek és elmennek arra a helyre, és nem
mondják azt, hogy ma nem érzem, hogy ezt és ezt kell tennem, mert ha erős vagy az
Úrban, akkor nem beszélsz arról, hogy ma éppen hogy érzed magad!
Az
érzéseidet leteszed és megteszed azt, amit meg kell tenned és hiszed azt, amit az Ige
mond, mindegy, hogy hogyan érzed magad. Ha az Úr azt mondja, hogy megbocsátott neked,
akkor mindegy, te hogy érzed.
Azt mondod, hogy annyira rosszul érzem magam, mert elvétettem. De megbocsátást
kértél? Igen, de még sem érzem magam olyan jól. Ilyenkor azt mondom neked, hogy –
fogd be a szád!
A
Biblia azt mondja, hogy Ő hű ahhoz, hogy megbocsásson és megtisztítson téged minden
hamisságtól, és mikor a te kis érzéseidre hagyatkozol, és arról beszélsz, akkor
éppen Őt hívtad hazugnak.
A
gyengélkedők beszélnek úgy magukról, hogy mit éreznek. Az erős embereknek és erős
asszonyoknak is vannak biztosan érzéseik, de nem engedik meg, hogy ezek az érzések
irányítsák őket, mert fegyelmezettségben kell tartani az érzéseinket a Mesterért.
Ha az Úr mond valamit, a Mestered, akkor félre kell tenni az érzéseidet, és azt kell
követni, amit Ő mondott.
Mintegy
magasan kiképzett katonának. Nem engeded meg magadnak, hogy arról beszélj, hogy most
éppen hogy érzed magad. És itt szeretném még azt is mondani, hogy a telefont is tedd
le nyugodtan.
Hogy
kitarts a nehézségekben és szenvedd el a nehézségeket velem együtt, mint a Jézus
Krisztus jó katonája. Hogyan lehet ezekben a nehézségekben kitartanunk? - Mint az Úr
Jézus Krisztus jó katonája. Mit tesznek a jó katonák? Felveszik a hátizsákjukat és
mennek a dolgukra. Mindegy, hogy milyen idő van, vagy milyenek az útviszonyok, vagy hogy
érzik magukat, a katonák felkelnek, és útnak indulnak.
Elszántaknak
kell lennünk. Olyan sokan feladják, feladják a munkahelyüket, abbahagyják a
gyülekezetbe járást, abba hagyják a szolgálatukat, mert eljutottak oda, hogy nem
érzik jól magukat benne, úgy érzik, hogy nem kapják meg a kellő tiszteletet.
Egyébként is az Úrtól kell, hogy megkapd a kellő tiszteletet és nem az embertől.
Az
evangélizációs munkára vonatkozóan az Úr útmutatása, hogy – ki kell menni az
utcára, ez nem egy romantikus dolog, az utcán nagyon hideg a légkör, rideg, de az Úr
odavezet, hogy azt tedd, akkor azt kell tenned.
Ha
arra vezet, hogy közbenjáró imádságot folytass, akkor imádkozzál.
Segít
neked, ha meglátod a pokol valóságát, hogy mennyire valóságos a pokol, és onnan
mentesz ki lelkeket.
Nagyon
sok a gyengélkedő manapság, kint pedig sok a farkas. Ezek lehetnek keresztények is,
akik kívülről jönnek közénk.
Belül
vannak megtévesztők, erről is beszélünk majd, hogy ők mit tesznek. Maguk után
vonogatják a tanítványokat. Fogod ezt olvasni az Ap. Cs. 20 fejezetében.
Olyan
kellene, hogy legyél, mint egy katona, aki érzi a szolgálatának a fontosságát. Ha a
jelenléted fontos a gyülekezetnek, akkor a hiányod is fontos a gyülekezetnek, vagyis
kell érzékelned azt, hogy van kötelezettséged. Mindannyiunknak van elhívásunk az
életünkben. Istennek az ajándékai és elhívása megbánhatatlanok, ez azt jelenti,
hogy Ő nem fog megváltozni ebben.
Bill
Kaiser amikor legutóbb itt volt, akkor azt mondta nekem, hogy én azért lettem az, ami
vagyok, és azért vagyok itt, ahol vagyok, mert azt a kemény négy év kiképzést a
főiskolán megkaptam.
Abban
az időben azon a főiskolán fizikai fenyítést is alkalmaztak. Kifejlődött az
emberben a kötelességérzet, szolgálati érzet, még akkor is, ha az ember úgy
érezte, hogy az nincs éppen jól.
Tehát
ha jön az ember szolgálati ideje, akkor az ember összeszedi magát, ruhát ölt
magára, összetűzzük a szánkat, és újra megyünk! Vagy elkezdünk vezetni és
pontosan, időben érünk oda. És a hit által a cselekedetekben a kenet ott lesz a
maga idejében!
És
egy újabb hétre jók vagyunk így.
Azt
meg kell értenünk, hogy a mai generáció ezt nem érti.
Egy
szellemi erő és egy kenet jön az ilyen hozzáállás mellé.
Ha
a legkisebb kellemetlenség felmerül egy dologban, máris feladják. A legkisebb
üldözés szele éri, már el is tűnt a színről. Vagy a legkisebb kiigazítás éri az
embert, márt el is tűnt, és veszi a telefont. Ezért van az, hogy oly sokan nem
fejlődnek fel, és Isten akaratán ezért sokan kívül rekednek, mert a kiképzés
folyamatában nem ragaszkodnak a helyükhöz. Elmennek még mielőtt befejeződött volna
a kiképzés.
Amikor
visszajöttek, akkor pedig ütésekkel, bántásokkal voltak teljesek, nem voltak
hajlandók megfizetni az árat a tanítványsághoz. A tanítvány olyan valaki, aki
bármi áron követi a mesterét. A kérdés így merül fel, hogy hajlandó vagy-e
erre, bármi áron, hogy az Úr Jézus Krisztust kövesd?
Ez
én vagyok! Mondja mindenki.
Timótheus
2/3-4, 8-13,
Létezik-e
egy olyan szenvedés, amely Isten akaratába foglaltatik? - Igen!
A
hit tanítás üzenetekben nem nagyon hangzott el ez idáig, mert mindig arról
beszéltünk, hogy nem kell szenvednünk akkor, ha a betegségeink vonatkozásában
beszélünk erről, vagy a szükségleteink betöltésével kapcsolatban, a
szegénységgel kapcsolatban. És ez igaz.
Ez
azonban csak az egyik oldala. Megváltást a törvény átka alól kaptunk, nem az összes
szenvedés alól. Ez egy új megvilágítás sokak számára itt, vannak azonban más
keresztény körök, ahol állandóan a szenvedésekről beszélnek.
A
természetes ember a természetes úton, módon gondolkodik, és mindent a természetes
úton próbál megmagyarázni, ami vele történik.
Jézus
azonban szólt és figyelmeztetett a farizeusok kovászáról, a tanítványok rögtön
rávágták, hogy nem hoztunk magunkkal kenyeret, de Jézus nem a kenyérről beszél.
Amikor az ember természeti úton gondolkodik, akkor mindent így próbál magyarázni is.
Amikor
a természeti gondolkodású ember a szenvedésekről hall, akkor rögtön arra gondol,
hogy betegségeket, fájdalmakat kell, hogy elszenvedjen. Ez csak a természeti
okoskodásunk, de nem a biblikus gondolkodásunk.
A
biblikus gondolkodásnál, ezekért a szenvedésekért nem kell, hogy sajnáljanak minket.
És nem áldozatként kell, hogy ránk tekintsenek az emberek. Ilyen módon kell
megújítani az elménket a szenvedésekről. Mi tehát a szenvedés? El kell viselnünk a
fájdalmakat, a kellemetlenségeket, a kényelmetlenségeket, amelyek kellemetlenek, olyan
érzékelések, amelyek kellemetlenül érintenek minket.
Nagyon
gyorsan kell megcselekedni ezeket, mindent meghaladó gyorsasággal. Nagyon sok
kellemetlenséget kell elszenvednie, amely vele jár. Mi lenne, ha egy versenyező, pl.
futó leállna és elkezdene panaszkodni, hogy milyen szenvedésekben részesül,
miközben futja a futását? Kiesne a versenyből. Nem lehet megengedni magunknak, hogy
arról beszélünk, hogy miként érezzük magunkat. az arcunkat olyanná kell tenni, mint
a kova, - mondja ezt a Biblia, érti alatta, hogy érzéketlennek lenni, a szemünket
pedig a finis vonalra vetni.
Keresztül
kell magunkat kényszeríteni az összes vonalon, és csak a végcélt figyelni és oda
befutni.
A
sportolók esetében is van, hogy szenvedések érik a testüket, de nem rossz szájízzel
veszik ezeket. Megéri az eredmény, amit elnyernek érte. Nekünk ugyanígy kellene
gondolkodni ezeken.
Nem
úgy gondolkodunk, hogy nekünk most a Jézusért kell szenvednünk, ó milyen
sajnálatos. Így nem fogsz minősülni, hogy az Úr Jézus jó katonája légy, ez nem az
a mentalitás.
Végig
fogok menni, a dolgokat és kellemetlenségeket is el fogom szenvedni, vannak dolgok,
amelyek nem oly könnyen mennek, de mit kapunk cserébe? A megdicsőült
örökkévalóságot!
Filippi
1/29
Az
Őérte való szenvedés.
Van-e
szenvedés, amit Isten akarata szerint szenvedünk el?
Róma
8/17
Örököstársak
vagyunk. Vele együtt szenvedünk ebben a világban, nem kötéseket jelent ez. Ha végig
olvasod Péter I. és II. leveleit, akkor gyakran fogsz találkozni a szenvedésekkel és
a szenvedéseket követő megdicsőüléssel, együtt járnak.
Sokat
szenvedünk a saját tévedésünkből kifolyólag is, másrészt szenvedünk Isten
dicsőségének a megjelenéséért is. Sehol nem olvassuk, hogy olyan szenvedéseinknek
kellene lenni, hogy betegek vagyunk, vagy pedig anyagilag tönkrementünk.
A
választottak kedvéért való szenvedésről beszél, amely a gyülekezet.
Betegnek
lenni, - miként segítené az a gyülekezet életét? A gyülekezetnek a kárára van ez,
az ember nem képes a helyén lenni, nem tud prédikálni, ha anyagilag tönkrement, akkor
nem tudja fizetni a számláját. Milliók számára prédikálják ezt a
gyülekezetekben, hogy Istent dicsőítik meg a betegségükben.
Biblia
alapelveivel ellentétes hazugság. Sem neked nem segít, hogy beteg vagy, sem másoknak,
mások érdekeit is sérti, mert ilyenkor ki vagy téve annak, hogy mások segítsenek
rajtad.
Ki
vagy szolgáltatva mások segítségének.
Van
azonban egy olyanfajta szenvedés, amit el kell szenvednünk Isten akarata szerint.
/18/
Ez
az örömkiáltás verse. Tehát ezt mindig szem előtt tartjuk, miközben a
szenvedéseinken átmegyünk. Ez a szenvedés nem hasonlítható ahhoz a dicsőséghez,
amin majd átmegyünk.
Az
e világi életünkre vonatkozik mindez, miközben követjük Jézust.
Lukács
9/22
Tanítványok
nem ezt akarták hallani. A tanítványok hite szerint Jézus szolgálata egyre nagyobb
mértékben növekszik majd és egyre nagyobb hatalmat vesz majd az ország felett,
mindaddig, míg a római birodalmat kikergeti, megszünteti Izraelben. Jézus ezzel
szemben elkezd a szenvedésekről beszélni.
Ma
ugyanez a helyzet.
Ha
az Úrnak valóban tanítványa vagy, akkor fogsz te is megtapasztalni szenvedéseket,
mert Isten királysága nem fogja teljesen hatalma alá venni e világ rendszerét a mai
napon. Ehhez arra lesz szükség, hogy Jézus visszajöjjön, és Ő jön! Mit
jelent ez? Azt jelenti, hogy e világnak még mindig az ördög az ura és istene.
És
minél inkább kiállunk Jézusért, annál inkább gyűlöltebbek leszünk ebben a
világban. A Mindenható adott nekünk időt és erőt és kegyelmet ahhoz, hogy
ebben a világban hirdessük az Evangéliumot. Manapság azért nem üldöztetnek a
keresztények oly mértékben, mert azonosultak a világgal, olyanok, mint a világ.
/23/
Mit
jelent ez, hogy felvesszük a keresztünket? A szenvedésekről beszél, ami ezzel együtt
jár. Milyen szenvedésekről beszél?
Timótheus
3/10
Fel
fogja sorolni azokat a szenvedéseket, amelyben nekünk is részünk lesz az Úrért.
/11-12/
Hozzáteszi,
hogy – de mindazok, akik Istenfélően akarnak élni a Krisztus Jézusban üldöztetni
fognak.
Pál
felsorolta azokat a szenvedéseket:
II.
Korinthus 11/23-25
Tehát
megverték őket, a legtöbb esetben az embereket csak egyszer kellett megkövezni, mert
az is halállal járt. Pált miután megkövezték másnap már prédikált ismét,
visszament hozzájuk. Néhányan úgy vélték, hogy nem volt jó a kinézete, de ő akkor
a halálból lett feltámasztva.
/27-28/
Mindezeken
felül van az összes gyülekezetek mindennapi gondja. Mi az, ami hiányzik a listából?
A betegségek.
Ha
az ember betegséggel küszködik, akkor hogy tudja mindezt túlélni, ami itt le van
írva. az embernek egészségesnek kell lennie, plusz még Istennek a csodáira is
szükség van, hogy mindezeket túlélje az ember.
Párosul-e
szenvedéssel Isten akaratának a megcselekedése?
Viseld
el a nehézségeket, hogy megcselekedhesd Isten akaratát. Mindazok, akik Istenfélően
akarnak élni, azok is üldöztetni fognak a Krisztusban. És ez egy nagyon jó
összegzés, amit itt olvasunk.
Nem
kell ilyen romantikus elképzeléseket dédelgetnünk, hogy majd olyan mártírhalált
kell halnunk, mint azoknak a keresztényeknek, elég, ha arra gondolunk, hogy a mi
keresztényeink szinte semmi okból elhagyták a helyüket. Mások lépnek a helyükre
Krisztus testében és ők fogják elnyerni azoknak a jutalmát, akik elmentek. Az emberek
panaszkodnak, hogy belefáradtam és abbahagytam. Sokan úgy vélik, hogy minket
szolgálnak, vagy hogy csak a gyülekezetet segítik. Ez egyébként is a te
gyülekezeted, én az edződ vagyok, és mindannyian az Urat, a Mestert szolgáljuk. És
nem szabad, hogy az én tanítványommá váljál, az Ő tanítványa vagy, és ha nem
hajlandóságból végzed a szolgálatodat, akkor az Úrnak úgysem elfogadható a
szolgálatod.
Visszautasítod
a feladatod, hogy elvégezd, én azt mondom rá, hogy rendben van, de az nem azt jelenti,
hogy az Úr is azt fogja mondani, hogy rendben van. Tehát megengedem számodra, és azt
mondom, - rendben van.
Amit
szeretnék, hogy - a szemed levedd az emberről és rávesd arra, akinek valójában
szolgálsz. Amikor az Úr kinyilvánít valamit, hogy ezt tedd és tudod, hogy az Úr
mutatta, teljes kenetben, teljes jutalmadban és a teljes kiképzésedben, mindez a te
engedelmességeden múlik.
Kiváló
tökéletes példa erre Illés és Elizeus példája.
Az
Úr hívta el Elizeust szolgálatra, Illés elment mellette és rádobta a köpönyegét,
- mi közöm tehozzád mondja neki Illés? Tíz-húsz évet voltak együtt Illés
Elizeussal, és mikor Illés készült az elragadtatásra és mondta Elizeusnak, te csak
maradj itt, én elmegyek amoda. Elizeus azt válaszolta, - nem én elmegyek oda, ahová te
mész.
Amikor
azt mondják neked, hogy oda nem kell elmenned, ezt nem kell megtenned, - igen, de mit
mond az Úr?
Illés
nem azt mondta, hogy nem szabad odamenned, hanem maradj itt és pihenj meg. A válasz az
volt, hogy – nem. És ezért választotta az Úr Elizeust.
Huszonnégy
ökörrel próbálta megművelni a földet, igen kemény föld volt az, de hatalmas
elszántsággal fogott hozzá megmunkálni azt a kemény földet.
Isten
azt mondta erre az elszántságra, hogy – őt választom, mert ő nem fogja útközben
feladni.
Az
emberek gyakran mondják, hogy – meghalok Jézusért. Mi a helyzet azzal, hogy élnél-e
Jézusért? Tehát ne ilyen romantikus elképzelésekben gondolkodjunk, hanem tegyük, meg
amit mond az Úr.
Imádkozunk
az Úrért, evangélizálunk az Úrért, közbenjárunk az Úrért. Nem mindenkit hívott
el az Úr arra, hogy prédikáljon, ebből van elég. De arra bizonyára elhívott Isten,
hogy foglald el a gyülekezetben a helyed és támogasd a munkát.
A
szenvedéseket próbálom újra és újra magyarázni, mert az Úr szíve ezen akar
időzni.
János
15/18
/19/
első fele
Ha
a világból valók volnátok, a világ szeretne benneteket, vagyis ha nem érne
benneteket üldözés, akkor az azt jelenti, hogy nem úgy éltek, ahogy az Úrnak
kellene.
Hívők
vannak kint a világban, sokan vannak, nem élnek azonban az Úrért, vagyis nem
tanítványok olyan mértékben, amint kellene.
Ezért
olyanok, mint a világ. Ha úgy viselkedsz, ahogy a világ teszi, akkor a világnak semmi
kivetnivalója nem lesz benned, de ha tanítvánnyá válsz és egyre jobban olyanná
leszel, mint Ő, akkor a világ hozzáállása egyre inkább megváltozik.
/19/
második fele.
Az
egész világot üdvözíteni akarjuk és a világ nem szeret minket. Erre majd Jézus
visszajön. Mi a célja akkor a tanítványságnak? Célja, hogy
-
olyanná lenni, mint Ő.
Mi
történik akkor, ha olyanná leszel, mint Ő? A világ gyűlölni fog, mert Őt is
gyűlölte. A világ gyűlöli az Urat. Addig, amíg olyan vagy, mint a világ, addig a
világnak nem lesz gondja veled.
Nekem
meg van a személyes kívánságom, hogy úgy prédikáljak, mint az Úr. A világ azonban
meg akarta ölni az Urat.
Tehát
nem furcsák akarunk lenni ebben a világban, hanem olyanok akarunk lenni, mint Jézus.
Nekünk
is lehetnek olyan csodáink, mint az Úrnak. Megrázhatunk így népeket, nemzeteket és
kaphatunk úgy kijelentést, mint az Úr kapott és lehet úgy hitünk, mint az Úrnak
volt. És ha így lesz, akkor a gyülekezet szeretni fog, de a világ gyűlölni és
üldözni fog. Tehát amikor ez a nyomás, üldözés egyre erősebb lesz, akkor nehogy
meghátrálj.
Mi
a helyzet, ha a munkahelyedbe kerül mindez? - A munkahelyed nem a forrásod.
Itt
jön a szenvedés, ez a szenvedés, amit itt kell elszenvednünk, ez nem hasonlítható
ahhoz a dicsőséghez, ami majd vár ránk odaát.
/20-21/
Ahogy
visszatekintek, az egyik tévedés, amit én elkövettem, - voltak olyanok, akik hívők
voltak, és megpróbáltuk rájuk kényszeríteni, hogy tanítványok legyenek.
Újjászületett hívők voltak, nem akartak tanítványok lenni.
Az
esetek többsége erről szól. És egyre többet és többet fogunk arról beszélni,
hogy mit jelent tanítványnak lenni. Azt jelenti, és akkor tanítvány, ha alárendeli
magát abban, hogy egyedül az Urat követi. A megfelelő országban, a megfelelő
városban, a megfelelő gyülekezetben elfoglalja a helyét, és ott marad.
A
következő hetekben egyre inkább kivilágosodik bennetek ez a kép.
Egy
jó dolog, mindegy a múltunk, mindenki tanítvánnyá válhat.
Sokan
vesznek részt itt az Úr kiképzésében és az elmúlt időben sokan léptetek elő
tanítvánnyá, tisztán látom ezt az életetekben, hogy ez történik, de meg van ennek
a kiképzés fázisa.
Álljunk
fel és mondjuk:
Uram!
Nyisd meg a szemeimet, taníts engem, mutasd meg nekem, hogy mit akarsz, hogy tegyek, hol
kell, hogy legyek, melyik munkahelyet kell, hogy végezzem, taníts engem. Most! Jézus
Nevében! Ámen!
Az
első lépés az egy elkötelezés az Úrnak. Amikor én ezt megtettem, még egy éve sem
volt újjászületve a lelkem, de elköteleztem magam, ha kell Németországba megyek el
az Úrnak. Oda soha nem mentem, nem is tervezem, de ez 32 éve volt, az Úr használta ezt
az elkötelezésemet arra, hogy kiképzett engem, és elvitt az útra, de nem indultam
volna el semmilyen úton, ha nem teszem meg azt az első lépést, hogy magamat odaszánom
az Úr Jézus Krisztus tanítványának.
Az
egyik ilyen legnagyobb áldozathozatallal való elkötelezést ott láttam, amikor
Romániából jött testvéreink éveket töltöttek itt és utána odaadták az
életüket az Úrnak úgy, hogy visszamentek Romániába. És ott boldogok, mert az Úr
ott valóban használja őket. Tehát ez csak akkor következik be, ha az ember az Úr
akaratában van, és azt végzi, amit Ő akar, hogy végezzen, ez az egyetlen hely, ahol
lehetünk, az ördög pedig remegve remeg ettől. Nem a legrosszabb hely, hanem az
egyetlen hely, ahol lehetünk, - az Úr akarata.
Mondjuk
együtt: - dicsérlek Uram!
Tehát
ne erőltess semmit, ami még nincs ott, várjál és váljál tanítvánnyá.
Sokan
közületek, akik jártok a gyülekezetbe, nincs is elhívásotok, mégis megtettétek ezt
az elkötelezést. A korai gyülekezetben csak tanítványok voltak. Ha elfoglalod a
tanítványság helyét, nagyon nagy jutalma van ennek az örökkévalóságban.
Hallelúja!
Nagyon
furcsa időben hozta az Úr ezt az üzenetet, de tudom, hogy nagyon fontos ez az üzenet
és azt fogja hozni, hogy jobban fogunk összpontosítani, hogy elfoglaljuk a helyünket.
Ennyit kér az Úr, semmi mást, megjutalmaz minket, megáld minket érte, örökké, itt
is megjutalmaz minket az Úr, meg odafent is.
Dicsőség
Istennek!
Ámen!