2008.04.24.
URALKODNI, MEGIGAZULÁS ÁLTAL 2.
Jegyzet
Jim Sanders tanításából
2008. április 20.
Egy újabb audió
CD-vel készültünk el, ami az Imakönyv folytatása, mindkét Imakönyv hanganyag
formájában rövid időn belül rendelkezésre áll.
Jim Sanders
evangelizációs Istentiszteleti alkalmainak bejelentése következik:
- április 26-án Zentán,
27-én Kőteleken, május 3-án Bakonybélbe látogat, május 12 Pásztorkonferencia –
utána pásztorok vendéglátására kerül sor, május 22 Budaőrs, 29-én Szigethalmon
lesz Bill Kaizer is.
Az elmúlt héten
Romániában szolgáltunk és négy román nyelvű gyülekezet indult az Úr kegyelméből.
A szeptember 23-i
izraeli úttal kapcsolatban elmondja, hogy valószínűleg csak egy gépet bérelnek,
ennek előre a 35 %-át be kell fizetni, 213 férőhelyesek a gépek, ElAR járatok, 200
szobát kötöttünk le, ennek is bizonyos %-át dollárban ki kellett fizetni. Az eddig
befizetett forintokat is dollárra kell átváltanunk.
Ha valaki
elhatározását megtette, akkor a pénzt is be kell rövidesen fizetni. Június 15-el, de
legkésőbb június 30-al le kell zárni a névsort, addig a befizetéseiteket meg kell
tenni.
Keresztényeket
meghívjuk, más keresztény családokat is várunk, lehet csatlakozni.
Dicsérjük az Urat.
Egy tanítássorba
kezdtünk. Az internetten hallható országszerte és határokon túl is, és
visszajelzések érkeznek, hogy milyen távolságból is hallgatják ezeket a
tanításokat. Örülünk ennek.
Jelen van a
gyógyító kenet, mindenkiért imádkozunk ma, a gyógyulásokért is.
Talán három vagy
négy részes lesz ez a tanítás, amelynek az lesz a címe, hogy Uralkodni az életben
minden kárhoztatás nélkül.
Egy kis kitérőt
engedjetek meg az elején, egy Igét hozott az Úr nektek a Prédikátorok könyvéből
1/9
3/15
Az idők végéről
folyamatosan jön Krisztus testéhez a kijelentés és az elragadtatásról is.
Az ószövetségi
próféták nem kaptak betekintést az Újszövetség eseményeiről, amiről prófétáltak
azt nem láthatták.
Az Újszövetségből
azt ismervén, nagyobb megértésünk és világosságunk van, visszatekintve az
Ószövetség könyvére.
Róma 5/8, - 9
Ha találkozom a
Bibliám olvasása során a MOST szóval mindig bekarikázom.
Én megigazultam
Isten előtt, ez azt jelenti, hogy Isten igaznak nyilvánított engem, ez most jelen
pillanatban is igaz.
/13/
Mondok itt valamit.
- Olyan dolgokról tanítok, amely a hatodik és a hetedik dimenzióba próbál kinyúlni,
és lesznek olyan dolgok, amelyeket talán néhányan nehezen vesznek be.
Mert nem vételezik
az Ige olvasása során, hogy Pál mikor kinek szól, mikor szól a Krisztusban
kisdedekhez, mikor szól az ifjakhoz, és mikor szól a felnőtt korú atyafiakhoz.
A következő néhány
tanításban olyan dolgok fognak elhangozni, amelyek nagyobb segítségetekre lesznek
talán, mint az eddig elhangzottak összességében.
Itt azzal időzünk,
- ha nincs törvény.
Vagyis ez azt
jelenti, hogy én nem vagyok a zsidó törvények alá rekesztve, sem a keresztény
törvények alá rekesztve.
És mondok valamit,
amit lehet, hogy el sem hiszel, mert a – szeretet törvénye alá sem tartozom, mert a
szeretet kiöntetett a szívembe, vagyis bennem van.
Tehát nem az
Újszövetség kereteiben élünk, én az Újszövetségnek egy gyümölcse vagyok.
Azért kezdem ezeket
így mondani, hogy legyen időnk ezeket megemészteni. Sok új dolog fog elhangozni, és
ma lesz megértésünk a világosságban.
Ha nincs törvény, akkor a bűn nem számíttatik be. Úgy, hogy egy nagy utazást
kezdünk most, ezért figyeljetek!
/17/
Uralkodni az
életben, - ebben az életben!
A Szellemnek a
tiszta folyása, áramlása nem irányítja a figyelmet az emberre, mindig az Úr Jézus
Krisztust dicsőíti meg.
Mert amikor a
Szellem ajándékainak az a végeredménye, hogy elkezdik csodálni az embert, hogy mily
csodálatos, mily áldott, - ez mindig a hústestben van.
Oly sokszor, amit az
emberek szelleminek ítélnek, az nem más, mint a hústest.
Galata 5-ben
találhatjuk, hogy a varázslás is a test cselekedetei közé soroltatik. Tehát nem
minden, ami szellemi, - van Istentől.
Istennek a mély
dolgai, amikor valóban megjelennek, akkor világosság jön vele. És ez a világosság
rávilágít a tévelygésre, a hibákra, és az összezavarodottságot megvilágítja.
Amikor így
megvilágosodás jön az Igéből, akkor döbbenünk rá, hogy akár egész életünkben
hihettünk bizonyos dolgokban, azok tévesek voltak.
És ez a
világosság nagyon fontos, mert ez mutat rá arra, hogy valójában nem is úgy volt,
ahogy gondoltam.
Dicsőséget adok
Istennek, hogy az életem így megváltozott örökre, - amikor ezt látjuk, és a pokol
egész ördögi serege sem képes arra, hogy ezt a világosságot elvegye. És nekünk ezt
követően a gyakorlatban alkalmazni kell ezt, és az ördög nem tud leállítani.
És köszönetet
kell adnunk Istennek az Ő csodálatos Igéjéért.
Róma 8/1
Ha
megigazulttá tétettél, akkor semmi értelme, hogy többé kárhoztatásban tartsd
magad, és annak sincs értelme, hogy bűnösnek érezd magad, vagy szégyelljed magad,
vagy kisebbrendűnek érezd magad.
Keresztények körében mégis gyakori, hogy beszélik: - oly sokszor elbuktam, vagy: az
Úr tudja, hogy szűkölködöm ebben, vagy abban.
Ezt kell kivenni
magunkból! Ez így nem biblikus, és az Úr Jézus Krisztus Vérére, a Bárány Vérére
vonatkozóan sértő, ha így mondjuk.
Minden bűnös Isten
kegyelme által üdvözül.
Az emberek úgy
gondolják, ha így beszélnek, akkor alázattal teljesek, de ez így nincs rendjén.
Sok mindent nem
nektek mondok közvetlenül, hanem azoknak, akik az internet világában hallgatnak.
- Mert ha valami rosszat tettem
és azt megvallottam, akkor meg vagyok tisztítva, mert Ő hű és igaz, hogy
megtisztítson minden hamisságtól. Azért lehetséges ez, amiért olyan hatalmas
áldozatot mutatott be Jézus az Ő hatalmas áldozatával.
Egy helycsere
történt itt, Jézus a mi helyünket foglalta el, és Isten Jézust bűnné tette
értünk.
Tehát nem csak,
hogy megbocsátás adatott nekünk, hanem meg is tisztított minket minden hamisságtól.
Én tiszta vagyok minden hamisságtól.
Nem maradt semmi,
mert megtisztított.
Azt szeretném ezzel
mondani, hogy – Isten nem látja a kudarcaidat, nem látja a hibáidat, a bűneidre többé
nem emlékezik!
Miért kell akkor
sorolnod, hogy hányszor tévedtél. Miért hozod fel újra és újra, - ez egy
probléma! Nem fogsz ugyanis tudni uralkodni az életben, ha nem válsz szabaddá a
kárhoztatástól. Ez a kárhoztatás megakadályoz abban, hogy uralkodni tudjál.
Szomorú, hogy az emberek ezt mégis elutasítják.
Meg kellene
néznünk, hogy valóban ezt írja-e a Biblia. Sokan vannak, akik haragra gerjednek,
amikor hallják, hogy én hogy beszélek, de nem én mondom ezeket, hanem a Biblia mondja.
Kár ezen vitázni.
A Bibliában ezek az
igazságok szabaddá tesznek minket, ezért van a Biblia, hogy az igazsága szabaddá
tegyen minket.
Róma 8/1-2
Ha nem lett volna
soha bűn, akkor nem lett volna következetésképpen a bűn vagy a kárhoztatás.
Ez a kárhoztatás
megakadályoz minket abban, hogy uralkodhassunk.
A kárhoztatás
alapjairól fogunk beszélni, és hogy hogyan lehet ettől szabaddá válni.
A legkisebb
mértékétől is meg kell szabadulnunk, mert ez kirabol minket az áldásokból.
/3/
Ez jelenti, hogy
többé nincs bűn probléma, mert az Úr Jézus foglalkozott vele a testben. Senki nincs
a pokolban, aki olyan bűnt követett volna el, amire ez a megváltás ne lett volna
elegendő.
Senki nincs azért
ma a pokolban, mert gyilkos lenne, vagy tolvaj, vagy rabló.
Azért van ott,
bárki legyen is, mert visszautasította a Megváltó Jézust!
Visszautasította,
hogy elfogadná Őt!
Mert a bűnért az
ár már ki van fizetve. Bármely bűnért meg lett fizetve az ár.
/4/
Törvénynek
igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem szellem szerint.
Itt a kulcs
megtalálható, hogy arra törekszünk, hogy kárhoztatás nélkül szabadon járhassunk.
/5-6/
Tehát ez együtt
árad.
A halál, amikor
uralkodott felettünk, - ha a halál uralkodik felettünk, akkor nem mi uralkodunk a
halál felett, pedig látjuk, hogy az életnek és a békességnek kellene, hogy
uralkodjon felettünk, mert a Szellem gondolata élet és békesség.
Ha megtapasztaljuk
ezt a békességet, akkor mondhatjuk, hogy – uralkodunk az életben.
I I. János 1/5-7
Úgy kezdődik, hogy
“HA pedig a világosságban járunk.” Másként mondva: ha a Szellemben járunk, a
világosságban járunk, mert Isten a világosság, Isten Szellem, Isten szeretet. Ha
Istenben járunk és a világosságban járunk, akkor Szellemben járunk, akkor
szeretetben járunk.
Mert Ő ugyanaz az
egy személy, ugyanaz az egy Szellem.
És ez a kulcs, hogy
szabadon, tisztán maradjunk a bűntől, hogyha a világosságban járunk! És itt
találjuk meg az egyik fő okát, hogy miért vannak az emberek mégis kárhoztatásban,
mert három fő okot fogok nektek felsorolni.
A 7-es versben
találjuk meg az okát annak, hogy miért vagyok képes bárkiért imádkozni egy
evangelizációs alkalmon.
Most az elmúlt
három napban talán 7-8oo km-t utaztunk, nem kellett a miatt aggodalmaskodnom, hogy ha
bárkit megérintek, akkor mi lesz.
Azért mentünk,
hogy szabaddá tegyük az embereket.
Azért tud minket az
Ő Fiának, Jézus Krisztusnak Vére megtisztítani, mert annak a világosságban járunk,
ami nékünk már van.
Vagyis ezért én
érinthetetlen vagyok.
Mondja mindenki: -
Érinthetetlen vagyok, mert a világosságban járok!
A kárhoztatás az a
bűnösség érzete. Ha kárhoztatás alatt vagy, tulajdonképpen akkor bűnösnek vagy
ítélve, ami azt hozza magával, hogy megérdemled az érte járó büntetést.
A bűnérzettel
mindig párosul egy kisebbségérzet és egy félénkség érzet. Sokan vannak
keresztények, akik magukat bűnösnek érzik, és sokan vannak, akik szégyenluk magukat
a múltjuk miatt. Ennek nem szabadna így lenni, mert ezért jött Jézus, és bűnné
lett a mi bűneinkkel. Magába fogadta, elnyelte a mi bűneinket, a mi bűneinket hordozta
magában.
Mindezt azért, hogy
mi Isten igazságává tétessünk az Úr Jézus Krisztusban. Jézus valóban bűnné lett
a mi bűneinkkel a kereszten.
A Mindenható Istentől
elszakadt, elkülönült, a bűnök elkülönítették Őt Istentől és felkiáltott,
hogy – Én Istenem, Én Istenem, miért hagytál el engem?
És az egész föld
elsötétült. Jézus a teljes bűnt magára vette, szinte rászakadt az összes bűn, és
Istentől kínoztatott, ostoroztatott, verettetett meg, és igazán soha nem fogjuk
megtudni, hogy min ment keresztül ezért.
A fizikális, testi
oldaláról még csak van egy megértésünk, hogy mit szenvedett, de a szellemi
oldaláról nem fogjuk soha megérteni, hogy mit szenvedett.
Súlyos ár volt!
Minden rossz bűnt, amit valaki valaha is elkövetett, mind magára vette és azokat is,
amelyeket majd valaha valaki elkövet.
Azzá a bűnné
lett, azzal azonosult, és felvállalta magára annak büntetését is, és el kellett
különülnie Istentől. Igazi halál!
A szégyenérzet, a
bűn, a bűnnek az érzete, a bűntudat, a kárhoztatás érzete mind rajta volt, Ő azzá
vált.
Ahogy a Zsoltár
22-ben olvassuk, - de én féreg vagyok.
Miért van akkor,
hogy az ember mégis 3 évig őrlődik egy bizonyos tettéért, és nem tud megszabadulni.
Azonosítja magát
azzal a bűnnel, és nem tud szabaddá lenni tőle. - Oly nagyon összezavarodtam, -
mondják.
De ha egy
keresztény így viselkedik, sértő a Szent Vérre nézve, sértő az Úrra nézve, amit
tett értünk.
Vagy meg vagyok
szabadítva, vagy nem, vagy meg vagyok tisztítva, vagy nem.
Vagy az Ő igazságává
tétettünk, vagy nem. De ha meg vagyunk tisztítva, akkor tiszták vagyunk, és tudunk
emelt fővel járni. Mert Ő a mi dicsőségünk, és a fejünk felemelője.
Ezért most már
nincs bűntudatunk, kárhoztatásunk, szégyenérzetünk.
Az első számú ok,
hogy a keresztények mégis kárhoztatásban tartják magukat, hogy – nem hisznek!
Mert harcolnak az
igazság ellen, hogy Jézus bűnné tétetett érettünk, hogy mi megigazulttá, igazzá
tétettessünk. Nem fogadták el a megigazulás ingyen kegyelmi ajándékát.
És ha ez most új
neked, amit hallasz, akkor töltsd le az összes tanítást erről, és addig hallgasd,
amíg a részeddé válik. Könnyen el kell fogadni ezt az igazságot, hogy – Jézus
Krisztus igazságává tétettem.
De a
gyülekezetekben ezt nem tanították, nem prédikálták, helyette a bűnt, a kárhoztatást
prédikálták, azt prédikálták, hogy bizony bűnösnek kell érezned magad, mert
annyira bűnös vagy, annyira szerencsétlen vagy, és hogy a keresztény nevet meg sem
érdemled, annyi kudarcot vallottál, annyi hibát elkövettél.
És akkor az emberek
siránkozni kezdenek, és ezt nevezik ők a Szellem mozdulásának.
Az igazság úgy
szól, hogy valóban bűnösök voltunk egykor, de megigazíttattunk, igazzá tétettünk.
És Isten
igazságává tétettünk Krisztus Jézusban. És Isten minket Krisztus megigazultságán
keresztül lát, és ugyanolyan tiszták vagyunk számára, mint az Úr, és ugyanannyira
szeretettek vagyunk Isten számára, mint az Úr. Mert ez az Ő igazsága, ami nekünk
megadatott, ezért kellett neki azt a súlyos árat kifizetni.
A három okból kettőt
tudunk ma átbeszélni.
A hívőknek milliói
élnek kárhoztatás alatt, mert vagy nem hallottak soha róla, vagy hallottak, de nem
hiszik el, és a bűneikről énekelnek és azokban hisznek, ahelyett, hogy az Igét
hinnék.
Visszakanyarodunk a
Róma 8/1
I. János 1/7
Figyeljünk a “ha”
feltételes módra.
Ha szabadságban
akarsz élni és járni, először is azt kell hinned, hogy megtisztíttattál minden bűntől
és Isten nem emlékszik rá, és olyan tisztán állhatsz Isten előtt, mint az Úr
Jézus.
De, hogy nap-mint
nap így élhess, kárhozat nélkül, ahhoz az szükséges, hogy abban a világosságban
járj, ami a rendelkezésedre áll már.
Tehát abban a
világosságban kell élned, járnod, ami a birtokodba van.
Mindannyiunknak más
és más ez a világosság, ez a megértés mértéke!!!!!
Róma 4/15
Nagyon hasonló az
5/13-hoz, amit az előbb már olvastunk.
Mert a törvényig
volt bűn a világon, a bűn azonban nem számíttatik be, ha nincs törvény.
7/7
Amikor a törvényről
szól az Írás, akkor a Mózesi tíz parancsolatról és a hozzá tartozó
parancsolatokról van szó.
De itt ebből csak
egyet említ, hogy ne kívánd! Ez Mózes tíz parancsolatában szerepel. Ne
kívánd azt, ne tekints arra, ne sóvárogj utána. Pl. a szomszédod autójára, vagy a
feleségére, vagy a házára, bármi legyen az.
Ami a másé, azt
ne kívánd!
Ne vesd a szemed
olyanra, ami valaki másé, és ne engedd, hogy kívánság ébredjen a szívedben.
Mert meg van a
jogunk mindannyiunknak, hogy higgyünk abban, hogy az saját magunknak meg lesz.
Mert az a másé -
nem a tiéd!
- Igen majd én hiszek abba,
hogy majd Isten foglalkozik vele, hogy azt adja nekem. Ekkor már sóvárogtál utána.
És ez a sóvárgás, erős kívánság olyan, mint a bálványimádás Isten szemében,
ami Istennél súlyos vétek.
- A kulcs, hogy – ne tedd a
szemed más javaira!
Éveket eltölthet
úgy az ember, hogy álmodozik, hogy ez, meg az milyen jó lenne. Ostoba dolog és időfecsérlés.
Egy nem valóságos,
valóság nélküli alapokon élsz ilyenkor.
Mint a filmsztárok,
akik nem élik azt az életet, amit alakítaniuk kell.
Valóság nélküli
alapok ezek, képzelgések.
Miért olyan fontos
ez? Mert minden képzelgést, ami megpróbálna felemelkedni, le kell vetnünk, hogy
engedelmeskedjék a Bibliának.
Az egyik szolgáló
mondja, hogy – amikor a megdicsőült testünket már birtokolni fogjuk, akkor, ha
Londonra gondolunk, akkor már ott is leszünk.
Tehát a
gondolatainkat meg kell változtatnunk, erről még később sokat szólok.
Mert mit is jelent
uralkodni a gondolataink felett? - A gondolatainkat kell megújítani.
Az ördögnek a
harcmezeje, az elménk. És Istennek az akaratát csak úgy fogod megtalálni, ha
vigyázol arra, hogy min gondolkodsz, és úgy gondolkodsz, mint az Ige.
A sóvárgás azért
nagyon téves, mert olyan dolgokra összpontosítod a figyelmed, ami neked nincs. Pedig
úgy kellene kezdeni Istennél, hogy hálásak vagyunk azért, amink van, és ez hitet
termel bennünk, és nem a negatív oldalon időzünk, nem azon időzünk, hogy mi az, ami
nincs nekünk, és nem a múltunkon időzünk, az az ördög játszótere.
Amit Pál mond a
7/7-ben tulajdonképpen, hogy – addig nem is kívánta, amíg a parancsolat azt nem
mondta, hogy azt ne kívánd. Mi történt Pállal, nézzük a
/8/
Egy kis kitérőt
teszünk itt:
A parancsolat és a
bűn kapcsán úgy hiszem, ahogy Hagin tanítja, - a gyermekek, akik a világra
születnek, azok mind élőként születnek Isten előtt a szellemükben.
Amikor elérik a 13
éves kort, akkor a gyermek felnőtt korúvá válik és számon kérhető lesz.
Tehát éltem egykor
a törvény nélkül, de jött a parancsolat és a bűn feléledt, és én meghaltam
szellemileg, elkülönültem Istentől, és akkor jön az az állapot, hogy - újjá kell
születni.
Tehát a
gyermekhaláloknál nem kell azon gondolkodnod, hogy hová kerülnek a gyermekek, mind az
Úrhoz kerül.
Vannak olyan
emberek, akik soha nem érik el az értelmükben azt a szintet, hogy számon kérhetőek
lennének a cselekedeteiket illetően.
Ezt az erős kívánságot,
a vágyódást, sóvárgást nézd meg a kisgyermekeknél, hogy hogy van, - ha rászólsz,
hogy arra ne menjél, vagy azt ne fogd meg, akkor a kicsi elkezdi forgatni a fejében,
hogy mi is lehet arra.
Ugyan ez történt
Évával. - Bármelyik fáról ehettek, csak erről az egyről nem, mondta nekik Isten,
mert ha erről esztek, bizony meghaltok.
Éva pedig tekinti a
fát!
Amikor megszegjük a
világosság parancsolatait, akkor meghívtuk az ördögöt vendégül az életünkbe, ő
pedig a sötétség fejedelme, Isten pedig a világosság, akiben nincs semmi sötétség.
Éva tudta pontosan
mit tesz, nem volt összezavarodva, tudta, hogy arról a fáról nem szabad ennie. De
jött az érvelés ....!
A világ
zsúfolásig tele van olyanokkal, akik nem foglalkoznak azzal, hogy mi jó és mi nem.
Ennek az az oka,
hogy nem szeretik az Urat, mert amikor az Urat szereted, akkor igenis tetszésére akarsz
lenni, és az a célod, hogy te közösségébe maradj az Úrnak.
Ha közösségében
akarsz maradni az Úrnak, akkor annak a világosságában kell járnod. Nem a szellemi
halálról van most szó, - csak, hogy kiesel a közösségéből.
Tehát ha nincs
törvény, akkor nincs bűn. Ha nincs világosság, akkor a bűn nem tulajdoníttatik be,
nem számíttatik be.
A zsidóknak az
Ószövetségben az volt a világosság, ami a birtokukban volt. Jézus jött azonban,
hogy betöltse a törvényt. Ma nekünk az Újszövetség áll rendelkezésünkre, ebből
megérthetjük Isten Szellemét és a világosság Szellemét, az Ő Igéjének a
megnyilatkozása világosságot ad. Mindannyian különböző helyein vagyunk ennek a
világosságnak. Egy bizonyos területen lehetséges, hogy nagy világosság áll
rendelkezésünkre, a másik helyen nem. Az Úr annak alapján kéri számon a
cselekedeteinket, ami világosságnak a birtokában vagyunk.
Amiről nem
tudunk, vagy nincs nekünk, abban a tekintetben nem von számot.
Ezt nagyon meg kell
értenünk.
Róma 14/1
Ha valaki gyenge a
hitében, azt lehet mondani, hogy kevés a világossága.
/21/
Ha valaki erőtlen a
hitében, akkor kevés a világossága.
Ha valamiről meg
van a világosságod, a fényességed, a megértésed és nem jársz benne, akkor nem
fogod tudni kifejleszteni azt.
A hit úgy jön,
hogy meglátod azt, meglátod azt az Igéből.
Pl. - Isten
akarata az, hogy meggyógyulj. Amikor ez a világosság megérkezik hozzád, akkor a hit
már ott van.
Amikor küszködsz,
hogy higgyél, akkor még nincs meg az a világosság benned. Amikor meglátod azt a
világosságban, akkor a hit már jelen van.
/2/
Azt jelenti, hogy
kevesebb a világossága, hogy erőtlen.
/3/
Tehát ne vesd meg
őt azért, mert kevesebb a világossága, és ne próbáld az embereket előre nyomkodni,
ha még nincs annyi világosságuk.
Ne ítéljük meg
őt. Ez a keresztényeknek a nagy csapdája, ezért vannak oly sokan kárhoztatásban.
Jövő héten ezen
fogunk időzni, mert még ebben az apró témakörben is előfordul, hogy megítéled a
másikat.
/5/
Mindenki legyen
teljesen meggyőződve a fejében, mert az nyitja meg az ajtót a szellemünkre. És az
elménket, ahogy megformáljuk, hogy min gondolkodunk, az változtatja meg az életünket.
Ha tíz év alatt nem változott a helyzeted, akkor arra van szükséged, hogy a
gondolkodásodat megváltoztasd, a híreket zárd le.
/13-14/
Vannak olyanok, akik
azt vallják, hogy kávét inni bűn. Vagy ha valaki kifesti magát, vagy levágja a
haját az is bűn. Ezek vallásos tévhitek.
De ezt értsd meg
nagyon: - Ha a te hited szerint van és te úgy hiszed, hogy ha te azt teszed, akkor az bűn,
- akkor az neked bűn! Még akkor is, ha az önmagában nem bűn.
De annak, aki úgy
hiszi, hogy azzal bűnt követett el, el is követte azért, mert annak a
világosságában van.
/22/
Legyen neked hited
Isten előtt. És a te meggyőződésedet ne próbáld rányomkodni a másikra, vagy a te
megtapasztalásaidat. Egyszerűen csak hirdesd az Igét.
/21-22/
Tehát akkor vagy
boldog ember, ha amit teszel, abban nem kárhoztatod magad, nem zavar, amit teszel.
Mert ha kárhoztatod
magad abban, amit cselekszel, akkor nem fogsz eljutni abba a világosságba, hogy
uralkodjál az életben az egy Jézus Krisztus által.
/23/
Van egy
prédikátor, aki úgy határozza meg a bűnt, hogy mind bűn az, ami önzőségből van,
amit önzőségből teszünk.
Itt van egy másik
ok, hogy miért ne ítéljük meg a másikat, mert - nem látjuk a másiknak a szívét.
Nem tudjuk, hogy
mekkora világosság birtokában vannak, nem tudjuk, hogy mi az ami zavarja a
lelkiismeretüket és mi az ami nem.
Tehát ahelyett,
hogy azt prédikálnád, hogy mit szabad tenni és mit nem, vagy te is úgy tedd, ahogy
én teszem, helyette inkább prédikáld Isten megigazultságát Krisztus Jézusban. És
tanítsd meg az embereket, hogy hogyan legyenek Isten Szellemétől vezéreltek.
- Mert kárhoztatva van az, aki
kételkedésében eszik, mert nem hitből eszi azt, már kárhozat alatt van, mert ott van
a kételkedés benne, hogy nem jól tette. Pál mivel meg volt a hite és tisztán látott
ebben, akár a bálványáldozatnak felajánlott húsokat is megehette volna.
De ha valakit ez
zavar, hogy ő a hitéből ezt szabadon megteheti és a másik ezen megbotránkozik, akkor
Pál inkább nem tette ezt.
Azért zavarta volna
a másik szívét, mert a másik másként hitt. Ha ők részt vettek volna ebben a
lakomában, akkor ők bűnt követtek volna el, mert szégyenbe maradtak volna, hogy azt
tették amit nem szabad, ezáltal kárhoztatták volna magukat. De Pál nem, mert neki
nagyobb volt a világossága.
Azok, akik így
kárhozat alá rekesztik magukat, nem működik a hitük és nem fognak uralkodni az
életben. A szívedet tisztán kell tartani, abban a világosságban kell élned, amid
van.
Felhozott most
valamit Ausztráliából az Úr. Nem ittunk mi pásztorok és társpásztorok
egyáltalán. De mikor kimentünk együtt közösen egy ebédre, az evangélista egy sört
ivott. De egyikkőnket sem zavarta ez, és őt sem zavarta.
De ha én ittam
volna meg azt a sört, azért mert én régen mondhatni, hogy alkoholista voltam, - amit
feladtam - vagyis számomra ez teljesen más helyzet lett volna.
Fülöp szigeteken
is volt, hogy megivott valamit ez az evangélista, mert nagy volt a por és a
pünkösdisták meglátták és ott azzal befellegzett a szolgálata. Mert meg volt a mit
szabad, és mit nem sorozat, pontokba szedve.
Mindaz, ami nem hitből
van, - bűne az annak.
Bővített
fordítás mondja, hogy – mindaz, amit Isten jóváhagyása, vagy helyeslése nélkül
tesz valaki, az illetőnek az bűnnel teljes.
Vagyis vannak ilyen
úgynevezett szürke átmeneti területek, hogy ez most bűn, vagy nem bűn?
De nekünk nem
szabad, hogy legyenek ilyen területek. A másik viszont nem te vagy.
Neked közted és az
Úr között kell hogy elrendezve legyen.
Amikor Péter
megkérdezte az Úrtól, hogy mi lesz Jánossal? Jézus azt válaszolta neki, hogy – mi
közöd hozzá?
Vagyis Isten nem
akarja, hogy mások életébe beleavatkozzunk. És ne ütögessük bele az orrunkat mások
dolgába, tartsuk távol magunkat, az nem a mi dolgunk, ne próbáljuk megítélni mások
dolgait, hogy bűnt követett el vagy nem, ne üsd bele az orrod. Te engem kövessél,
mondja Jézus. - Emberek halászaivá teszlek benneteket. Engem kövessetek!
Ezt mindannyian meg
tudjuk tenni.
Mennyire más lenne
a világ, ha mindenki az Úr Jézust követné.
És azt is
tapasztaltam, ha mások dolgába nem ütöm az orrom, hanem csak az Urat követem, akkor
egészséges vagyok, felkent vagyok, szabad vagyok a kárhoztatástól. Tehát nem ütöm
bele az orromat mások dolgába.
Újra
összefoglalva: - el kell fogadnunk a megigazultság ajándékát, a kárhoztatástól
tartsd magad távol, és ne beszélj a bűnökről sem múlt, sem jelen, sem jövő
időben.
Mindenki jelentse
ki, hogy tiszta vagyok!
Erről beszélünk!
A második dolog
pedig, - ha meg van a világosságod abban a dologban, akkor abban járj. Mert ha nem
abban a világosságban jársz, hanem másként, akkor a szíved kárhoztatni fog, mert
jól tudod, hogy nem azt tetted, amit tenned kellett volna.
És teheted a
megvallásokat, az engedetlenség nem fogja előhozni azt, nem engedi.
Jakab 4-ben mondja,
hogy aki tudna jót cselekedni és nem teszi, bűne az annak.
Mi a helyzet akkor,
ha tudod, hogy valamit meg kellene tenned, és nem teszed.
Zavarja az a
szívedet? Igen! Szabad vagy akkor a kárhoztatástól? Nem!
Mert tudod belül,
hogy azt a dolgot meg kellett volna tenned, és nem teszed, vagyis megtagadod, hogy abban
a világosságban járj, amid van, és ebből kifolyólag, megint csak kárhoztatás alatt
leszel.
És mivel a
kárhoztatás alatt vagy, ezért nem fogsz uralkodni az életben, a hited nem fog működni.
Túl sok keresztény
van ebben az állapotban, tudják, hogy azt a bizonyos dolgot meg kellett volna tenniük,
és nem tették meg, vagy olyan dolgot tesznek, ami zavarja a lelkiismeretüket, és
mégsem állnak le vele.
Itt ebben az
állapotban vannak a keresztények, ezért nem járnak szellemben, és a testben járnak
helyette, az elméjük a hústest állapotában van, és nem szellemi elméjűek.
Nem járnak abban a világosságban.
Ha tévedést
követtél el és látod azt, tudod, hogy mi a helyes és mi a nem, akkor abból meg kell
térni.
A keresztény
szolgáló, akit láttunk Izraelben és a megtérésről prédikált, azonban nem volt
fogalma az újjászületésről, - így teljesen felesleges.
De ha helyesen van
ez benned, és megkéred a bocsánatot, akkor az Úr megbocsát neked és megtisztít
téged attól a hamisságtól és megint a világosságban járhatsz.
Ha nem a
világosságot választod, és nem abban jársz, akkor egyre sötétebb és sötétebb
leszel, egyre gyengébb leszel, és nem fogsz uralkodni.
Abban a
világosságban kell járnunk, ami a birtokunkban van.
És az ítélkezésről
pedig a jövő héten beszélünk, mert lehet, hogy néhányan le fogtok szokni arról,
hogy ítélkezzetek. A keresztények ezt nem ítélkezésnek nevezik általában, hanem
azt mondják – helytelen -, hogy azért én elmondom a véleményem erről.
Valami mások
vagyunk mi, mint általában, azok, akik nem az igazságot prédikálják.
Még az
Ószövetségben is meg van írva, hogy új szívet ad nekünk Isten és a szívünkbe
írja a parancsolatot, és azt teszi majd velünk az Úr, hogy abban járjunk.
Hiszem, hogy
segített ez nekünk, mert az Ige tesz egyedül szabaddá, az Ige az igazság.
Tovább haladunk és
a végén megtudjuk, hogy kik vagyunk valóban Krisztusban.
Teszünk egy
megvallást, ami megalapozza a jövőnket:
Szabad vagyok! Nincs
kárhoztatásom Krisztusban! Megbocsáttatott, és tiszta vagyok minden hamisságtól! És
én vagyok a megigazultság, Isten megigazultsága vagyok Krisztus Jézusban, szabad
vagyok, hallelúja.
Kiáltsunk egy nagy
hallelúját!
És szabadok is
vagytok!
Dicséret: -
Krisztus elvette bűnömet a keresztre vitte fel! Hallelúja!
Dicsőség az
Úrnak!
Ámen!