2007.
06. 02.
Kenneth E. Hagin
Hitünk tápláléka napi adagokban
Isten Igéje
táplálék az éhes szellem számára, ami megerősíti a hívőt bővelkedő életével!
Ezért tanít minket a Példabeszédek 4,21 arra, hogy őrizzük Isten Igéjét a
szívünk mélyén, és hogy az első helyet Neki adjuk mindennapi életünkben.
A Hitünk tápláléka segítségedre lesz abban, hogy megelégítsd az Isten életet adó
kenyere iránti éhségedet. Kenneth E. Hagin gyönyörűséges válogatása ihletet adó
apró tanításokból áll, amelyek megerősítenek napról napra, ahogy Isten Igéjét
táplálékként magadhoz veszed.
Kezdd el táplálni a hitedet ezzel a gazdag gyűjteménnyel, ami a mai Egyház egyik
legkiválóbb elöljárója tollából született – az év minden napjára!
F. F. Bosworth mondja: ,,A legtöbb
keresztény háromszori meleg étellel táplálja a testét naponta, míg a szellemét
heti egyszeri hideg élelemmel, és aztán csodálkoznak, hogy a hitük olyan gyenge.”
Naponta kellene táplálni a hitünket! Ez mindennél fontosabb az Úrral való
együttjárásunkban. Azért írtam ezeket a könnyen emészthető hit adagokat, hogy
segítsenek a hited naponkénti gyarapításában.
Tanulmányozd, és hangosan mondd ki a minden egyes oldal alján található
megvallásokat. Ezek Isten Igéjén alapulnak. Amikor hallod magad megvallani Isten
Igéjét, a szellemedben rögzülnek az Ő igazságai. Az Ő Igéje a szellemedbe lejutva
hatékonnyá teszi az életedet.
Június
1
Isten Szellem
De eljön az óra, s az most vagyon, amikor az igazi imádók szellemben és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres az Ő imádóiul. Az Isten Szellem: és akik Őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják. — János 4,23. 24.
Isten Szellem [a
magyar nyelvű bibliák többségében a szellem szót Léleknek fordították].
A szellemi dolgok valóságosabbak, mint a fizikai dolgok. Valóságosabbnak kell
lenniük, mert Isten, aki minden anyagi dolgot teremtett, Szellem. Isten láthatatlan
képessége hozott létre mindent, amit ismerünk a földön a természetes világban,
azáltal, hogy egyszerűen csak kimondta: „Legyenek…”
Nem ismerhetjük Istent, nem érinthetjük meg, nem kerülhetünk bensőséges kapcsolatba
Vele fizikailag. Nem ismerheted Istent, nem érintheted meg, nem tarthatsz fenn
kapcsolatot Vele az értelmeddel sem.
Isten Szellem, és hála néki, a te szellemeddel elérheted Őt. A te emberi szellemed
megismerheti Istent. A szellemed bensőséges kapcsolatba kerülhet Istennel. A szellemed
kapcsolatot tarthat fenn Istennel. A szellemed imádhatja Istent!
Június
2
Az Ő képére
És mondá Isten:
Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra… Teremté tehát az Isten az
embert az Ő képére, Isten képére teremté őt…
— 1Mózes 1,26. 27.
Mert gyönyörködik az Úr az Ő népében…
— Zsoltárok 149,4.
Ha az ember Isten
hasonlatosságára lett teremtve, és Isten Szellem, akkor az embernek szükségképpen
szellemnek kell lennie. Isten az Ő saját gyönyörűségére teremtette az embert.
Azért teremtette az embert, hogy közösségben legyen Istennel. Az ember Istennel egy
osztályba tartozik, különben nem tudna közösségben lenni Istennel.
Próbáltál már valaha közösségben lenni egy tehénnel? A tehenek más
királyságból valók, mint te, egy másik osztályba tartoznak. Velük nem tudsz
közösségben lenni.
Egymással azonban képesek vagyunk közösségben lenni. És Istennel is képesek vagyunk
közösségben lenni, mert az ember Isten osztályába tartozik.
Isten Szellem. Az ember pedig, aki Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve,
szintén szellemi lény.
Június
3
A szívnek embere
Akiknek ékessége ne legyen külső, hajuknak fonogatásából és aranynak felrakásából vagy öltözékek felvevéséből való; hanem a szívnek elrejtett embere, a szelíd és csendes szellem romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt. — 1Péter 3,3. 4.
Senki sem tudja,
hogy te hogyan nézel ki. Azt hiszik, hogy tudják, és mégsem tudják. Te — a te
valóságos éned — egy elrejtett ember. Szellem vagy; van lelked; és testben élsz.
(1Thess. 5,23) Amit az emberek látnak az csupán a ‘ház’, amiben élsz. Hallottam
már olyan szolgálókat, akik idézték az 1Péter 3,3 kétharmad részét és azt
mondták, hogy a nőknek nem szabad a hajukat befonni és nem szabad aranyat viselniük.
Ha Péter tényleg erre gondolt volna, akkor a nőknek ruhát sem lenne szabad
felvenniük! Ha ugyanis Péter azt mondta, hogy a nőknek nem szabad a hajukat befonni és
nem szabad aranyat hordaniuk, akkor azt is mondta, hogy ne vegyenek fel ruhát. (Mert
hiszen a ruha öltözék.) Nem, Péter itt valójában azt mondja — talán mert a nők
hajlamosabbak erre — „Ne a hajaddal, a ruházatoddal és a külső emberrel töltsd az
időt. Mindenekelőtt arra legyen gondod, hogy a szív elrejtett emberének — vagyis a
szellemi ember, a valóságos ember, a belső embered — ékességében, a szelíd és
csendes szellemmel légy felékesítve.”
Június 4
A belső ember
Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról napra megújul. — 2Korinthus 4,16.
A külső ember,
vagyis a test elhasználódik. Öregszik, éppúgy, ahogy a ház is elöregszik, amelyben
élsz, mondjuk a Gesztenye utca 504 szám alatt.
De tudod-e, hogy te semmit sem öregszel?
Mit mond az Írás a te valóságos énedről? Azt mondja: „A belső ember azonban
elenyészik”? Nem! Vagy talán azt: „…megromol”? Nem! Vagy azt, hogy
„megöregszik”? Nem! Itt az áll: „…a belső ember NAPRÓL NAPRA MEGÚJUL!”
Te soha nem leszel öregebb, mint amilyen most vagy!
Most sem vagy öregebb, mint voltál néhány évvel ezelőtt. Lehet, hogy többet tudsz,
de semmivel sem vagy öregebb.
A belső ember — aki valóban vagy — napról napra megújul!
Június
5
Az örök, láthatatlan dolgok
Mivelhogy nem a
láthatókra tekintünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a
láthatatlanok pedig örökkévalók. Mert tudjuk, hogy ha e mi földi sátorházunk
elbomol, épületünk van Istentől, nem kézzel csinált, hanem örökkévaló házunk a
mennyben.
— 2Korinthus 4,18. 5,1.
A külső ember látható. A belső ember, az
„elrejtett ember” láthatatlan. Pál még mindig erről a belső emberről beszél,
akiről a tegnapi igerészben olvastunk, a 2Korinthus 4,16-ban. Azt mondja, hogy ez a
belső ember láthatatlan — és hogy örökkévaló.
„E mi földi sátorházunk” a „külső ember”, amelyről Pál a 16-os versben
beszélt. A mi földi házunk (a test) elhasználódik. Amikor azután meghal, sírba
helyezik, elbomlik és porrá lesz — de ez nem mindennek a vége!
A belső ember örökkévaló!
A „szívnek elrejtett embere” örökkévaló!
Az „elrejtett embered” szellemi lény — és örökkévaló!
Te szellem vagy — és örökkévaló vagy!
Június
6
Bízunk és tudjuk
Azért mivelhogy
mindenkor bízunk, és tudjuk, hogy amíg e testben lakunk, addig távol vagyunk az
Úrtól. Mert hitben járunk, nem látásban; bizodalmunk pedig van, azért inkább
szeretnénk kiköltözni e testből, és elköltözni az Úrhoz. — 2Korinthus 5,6.
8.
„Mindenkor bízunk, és tudjuk…” Ez
tetszik nekem! Nem reménykedünk, nem feltételezzük, nem lehetségesnek tartjuk, hanem
tudjuk! Tudjuk, hogy ‘mi’ távol vagyunk az Úrtól. Igen, Isten Szelleme a
szívünkben azt kiáltja: „Abba, Atyám”. Jézus Krisztus, fizikai, (hús és csont
feltámadott testben) az Atya jobbján van a mennyben. És amikor ‘mi’ elhagytuk e
testet, ‘mi’ is ott leszünk Vele.
Ki az a ‘mi’?
A fizikai halál pillanatában, az ember elhagyja a testét. És ennek utána, semmivel
sem kevésbé ember, mint amikor a testében volt. Itt nincs hely arra, hogy teljes
egészében bizonyságot tegyek, hogyan tapasztaltam meg a halált. („A pokolban
jártam” című mini-könyvemben elolvashatod a teljes történetet). Azt azonban
mindenképpen közölni akarom: Amikor én a testemen kívül voltam, semmivel sem voltam
kevésbé ember, mint mikor a testemben voltam. Éppannyira valóságosnak tűntem a magam
számára, mint most. Ugyanaz az alakom, ugyanaz a formám volt, ugyanaz a méretem. És
tudtam mindazt, amit azelőtt tudtam, mielőtt elhagytam a testemet.
Június
7
Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség. — Filippi 1,21.
Amikor a test
meghal, a belső ember tovább él. A mai szövegben Pál a fizikai halálról beszél —
és azt mondja, hogy az nyereség. Ez véget vet annak az elképzelésnek, miszerint az
ember meghal, mint egy kutya, és ennyi az egész. Ebben így határozottan semmi
nyereség nem lenne.
De véget vet annak az elképzelésnek is, hogy amikor meghalsz, csak ide-oda lebegsz,
mint egy felhő az égen. Ebben sem lenne semmi nyereség. Véget vet a reinkarnáció
elképzelésének is. (Az ugyancsak mindenestül puszta elképzelés! Semmi igei nincs
benne.) Sokan azt hiszik, hogy újra meg fognak születni erre az életre — legközelebb
esetleg mint tehén, ló vagy akár légy. Semmi nyereség nem lenne abban, ha mint tehén
jönnél vissza — lehet, hogy megennének. Ha szúnyog lennél, lehet, hogy
lecsapnának. Milyen ostobák tudnak lenni az emberek, amikor elhagyják a Bibliát és
hamis tanításokba keverednek! Az igazság pontosan az, amit a Biblia állít: A fizikai
halállal az újjászületett hívő — aki örök szellemi lény — elköltözik, hogy
Krisztussal legyen, és ez valóban nyereség!
Június
8
A mi választásunk
Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség. De ha e testben való életem munkámat gyümölcsözteti; hogy melyiket válasszam, meg sem mondhatom. Mert szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb; de e testben megmaradnom szükségesebb tiérettetek. És ebben bízva, tudom, hogy megmaradok és együtt maradok mindnyájatokkal a ti hitben való gyarapodástokra és örömötökre. — Filippi 1,21–25.
Pál itt a fizikai
halálról beszél. Természetesen, a valóságos Pál, a belső ember nem fog meghalni.
Továbbra is élni fog a kettő közül valamelyik módon: vagy elmegy és Krisztussal
lesz, vagy megmarad a hústestben.
Pál azt mondja, hogy még nem döntötte el. „Szorongattatom e kettő között” —
mondja. Szeretnék elmenni és Krisztussal lenni, mert ez sokkal jobb. (Ha csak annyit
mondott volna itt, hogy ez jobb, már az is csodálatos lenne, de ő azt mondta, hogy ez
még a jobbnál is jobb!) Majd azt: „De tudom, hogy e testben megmaradnom szükségesebb
tiérettetek.”
Ha Pál a hústestében van, taníthatja az embereket, és szolgálhat feléjük. Ez
szükségesebb az ő érdekükben. Jegyezzük meg, Pál az, aki választ. Nem azt mondja:
„Istenre fogom hagyni, és amit Isten választ, azt elfogadom.” Több közünk van
annak eldöntéséhez, hogy éljünk-e vagy meghaljunk, mint gondolnánk!
Június
9
Az ember három dimenziója
Maga pedig a békesség Istene szenteljen meg titeket mindenestől, és a ti egész valótok: szellemetek, lelketek és testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére. — 1Thessalonika 5,23.
Mérhetetlenül nagy
segítségedre lesz a szellemi növekedésben, ha különbséget tudsz tenni a szellemed
és a lelked között. Sok ember hiszi azt, hogy a szellem és a lélek ugyanaz. Még
prédikátorok is! Úgy prédikálnak a lélekről, mintha az lenne a szellem.
A kettő azonban nem lehet ugyanaz. Ha az Ige alapján állíthatnánk azt, hogy a test
és a lélek ugyanaz, akkor azt is állíthatnánk, hogy a szellem és a lélek is
ugyanaz. A Zsidó 4,12 azonban azt mondja, hogy Isten Igéje által a lélek és a szellem
szétválasztható. Segít megérteni az ember három dimenzióját, ha kizárásos alapon
végiggondolod a következőket:
(1) Testemmel a fizikai világhoz kapcsolódom.
(2) Szellememmel a szellemi világhoz kapcsolódom.
(3) Lelkemmel az értelem és az érzelmek világához kapcsolódom.
Az ember szellem. A szellem az embernek az a része, amelyik ismeri Istent. Az embernek
van lelke — az értelem, az érzelmek, az akarat. És testben él.
Június 10
Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jön, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha. — János 6,35.
A bűnbeesés
előtt, Ádám Istennel járt, társalkodott Vele. Ádám közösségben volt Istennel.
Ám amikor elbukott, a szelleme elidegenedett, vagyis elkülönült Istentől.
Ama nap óta, minden e világra megszülető ember életében van egy szívbéli éhség
— egy szellemi éhség.
A szívnek ez az éhsége arra készteti az embert, hogy keressen valamit a
betöltésére. Van, aki a világi javakhoz fordul, mások meg a világ hamis
vallásaihoz. A szívnek ezt az éhségét azonban semmi sem tudja kielégíteni, csakis
Isten.
Lehet, hogy valakit a szíve éhsége már sokmindenbe belehajszolt, de csakis akkor
szűnik meg, amikor az ember megtalálja Jézus Krisztust. Amikor megismerkedik az Úr
Jézus Krisztussal, megkapja az örök életet és újjászületik, Isten gyermekévé
lesz. Az ember akkor kerül rokonságba Istennel! Közösségben lehet Istennel!
Szívének éhsége megelégíttetett!
Június
11
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban. — Róma 6,23.
Isten az emberrel a
szellemén keresztül tart kapcsolatot. Amikor Isten Igéjét prédikálják egy olyan
bűnösnek, aki még sohasem hallotta az Evangéliumot és ez az ember bizonyságot kap,
az nem egy fizikai érzés — nem is az értelméből fakad. Mert lehet, hogy meg sem
értette, de mélyen a bensejében történt valami. Isten Szelleme Isten Igéjén
keresztül kapcsolatba kerül a bűnös szellemével.
Amikor az ember válaszol Isten hívására, az Evangélium üzenetére, a szelleme
újjászületik. A szelleme újjáteremtetik az örök élet befogadása által. Az örök
élet befogadása a legcsodálatosabb esemény az életben. Ezt hívjuk
újjászületésnek. Ezt hívjuk új teremtésnek. Ekkor valójában Isten a saját
természetében részesít minket, az Ő lénye ölt valóságot a mi emberi
szellemünkben.
Ezt írja le a 2Korinthus 5,17–18.
Az újjászületés ténylegesen az ember szellemi meg-születése Istentől. Ez az
azonnali újjászületés pedig nem testben, nem lélekben, hanem az ember szellemében
történik! Az ember szelleme egy tökéletesen új, csodálatos teremtménnyé lesz
Istenben!
Június
12
Az Ő akarata szült minket az igazságnak Igéje által, hogy első zsengéje legyünk az Ő teremtményeinek… Elvetvén azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott Igét, amely képes megmenteni a lelkeiteket. — Jakab 1,18. 21.
Mi a helyzet a
lelkünkkel? A lelkünk nem üdvözül, amikor mi újjászületünk? Nem. Sok olyan
keresztény van, akinek már van üdvössége és be van töltekezve a Szent Szellemmel
[Szent Lélekkel] évek óta, de a lelke még nincs megmentve! Akadnak, akik éltek és
meghaltak anélkül, hogy a lelkük megmentésére valamit is tettek volna. A mennybe
jutottak? Természetesen. Isten gyermekei voltak, a szellemük Istentől született.
Tudnunk kell azonban, hogy a lélek nem születik újjá. A lélek megmentése egy
folyamat.
Jakab levele nem bűnösöknek, hanem keresztényeknek íródott. És Jakab azt mondja
nekünk, hogy a lelkünknek még nincs üdvössége. A Jakab 1,21 mindaddig zavart okozott
bennem, amíg rá nem jöttem a szellem és a lélek közti különbségre. Az ember
szelleme — a belső ember — megkapja az örök életet és újjászületik. Az
értelmével és az érzelmeivel — tehát a lelkével — azonban még foglalkoznia
kell. Meg kell újítania.
Június 13
A lélek helyreállítása
Ő
helyreállítja az én lelkemet…
— Zsoltárok
23,3. (King James ford.)
Kérlek azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok
oda a ti testeteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti értelmes
szolgálatotok. És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti
elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és
tökéletes akarata. — Róma 12,1. 2.
Újjászületett,
Szellemmel betöltekezett keresztényeknek mondja azt Pál a Róma 12-ben, hogy tenniük
kell valamit a testükkel és az elméjükkel. Az ember szelleme újraszületik, de a
teste és lelke ugyanaz marad. Oda kell tehát szánnia a testét Istennek, és
gondoskodnia kell elméje megújulásáról. A Zsoltárok 23-ban ‘helyreállít’-nak
fordított héber szó és a Róma 12,2-ben ‘megújulás’-nak fordított görög szó
voltaképpen ugyanazt jelenti. Helyre lehet állítani például egy értékes, antik
széket, ami ránézésre ócskának tűnik. Utána is ugyanaz a szék marad, csak fel
lett újítva. Az ember szelleme azonban nem helyreállítva lesz; újonnan születik,
vagyis újjá lesz teremtve. A lelke viszont helyreállítva lesz, amikor az elméje
megújul Isten Igéje által. A mai Egyháznak leginkább arra lenne szüksége, hogy a
hívők megújítsák az elméjüket Isten Igéje által. Isten Igéje az, ami
helyreállítja, megújítja és megmenti a lelkeket!
Június
14
A tolvaj nem egyébért jön, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek. — János 10,10.
Miért jött Jézus?
Azért jött Jézus, hogy megosszon velünk néhány alapelvet, ami szerint élnünk kell?
Azért jött, hogy egy erkölcsi kódexet adjon nekünk — mit szabad és mit nem —
hogy ezzel kiigazítson minket? Vagy talán azért jött, hogy új vallást vagy új
gyülekezetet alapítson?
Nem! Jézus egy célból jött el: Hogy nekünk életünk legyen, és hogy
bővölködjünk abban!
Ez a szó, ’élet’, az Evangélium legnagyobb szava. Az embernek életre volt
szüksége, mert szellemi halott volt. A szellemi halál, ami az ördög természete,
Ádám bűnbeesésekor került az emberbe, egyben az ember bukását hozva.
Isten munkája minden korban arra irányult, hogy megsemmisítse ezt az ördögi
természetet. Ezért jött el Jézus a földre. Ő kijelentette: „…én azért jöttem,
hogy életük legyen…” Egyetlen dolog elégíti ki az ember szükségletét:
Isten természete, az örök élet. Ezt semmi nem tudja helyettesíteni. Amikor valaki
befogadja az örök életet, Isten természetét, Isten életét fogadja magába. Ez az
isteni cselekedet változtatja meg az embert, azonnal átkerül ezáltal a sátán
családjából Isten családjába.
Június
15
Amelyek által
igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni
természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van
e világon.
— 2Péter 1,4.
Amikor Isten gyermekévé lettél, Isten a
saját természetét — az örök életet — plántálta el benned. Isten élete,
természete, létezése benned, azonnal megváltoztatta a szellemedet. Átmentél a
szellemi halálból — a sátán birodalmából — az életbe, amely Isten birodalma.
(1Ján. 3,14) Átkerültél a sátán uralmából a Krisztus Királyságába.
Amikor megkaptad az örök életet, a sátáni természet eltávozott tőled. Az a
romlás, amiből kimenekültél, a szellemi halál, a sátáni természet. (2Pét. 1,4)
A sátáni természet eltávozott tőled, nem elméletileg, hanem ténylegesen. A
2Korintus 5,17 kijelenti: „…a régiek elmúltak…” És Isten természete került
beléd. Immár részese vagy az Ő isteni természetének — Isten természetének —
Isten életének!
Június
16
Mert amiként az Atyának élete [dzoé] van Önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete [dzoé] legyen Önmagában. — János 5,26.
A mai szövegünkben
‘élet’-nek fordított görög szó a dzoé. Ha végigolvasod a King James- vagy
bármely más fordítást, és azt a szót látod, hogy ‘élet’, azt gondolhatod,
mindig ugyanarról van szó, de nem így van. Három másik görög szót is életnek
fordít az Újszövetség. Íme, röviden ezek a szavak és a jelentésük:
pszükhé, természetes élet, vagy emberi élet; biosz, életmód; és anasztrophé,
viselkedés.
A dzoé az örök élet, azaz Isten élete. Ez Isten természete. Ez az az élet, amilyen
élete Istennek van — az Atya élete — és a megtestesült Fiú élete is. Nevezi ezt
az Ige ‘örök élet’-nek, ‘örökkön való élet’-nek, olykor egyszerűen csak
‘élet’-nek.
Nem számít az ‘életstílusod’ vagy a ‘lelkialkatod’, ezek csak akkor érnek
valamit, ha benned van a dzoé! Jézus pedig azért jött, hogy ezt elhozza neked!
Június
17
Sok más jelt is tett ugyan Jézus az Ő tanítványai előtt, amelyek nincsenek megírva ebben a könyvben; ezek pedig azért írattak meg, hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek [dzoé] legyen az Ő nevében. — János 20,30. 31.
Jézus sok olyan
dolgot tett, ami nincs feljegyezve János Evangéliumában és a többi evangéliumban.
Ami azonban fel van jegyezve az evangéliumokban, az bizonyos célból került
feljegyzésre.
Mi ez a cél? „…hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt
hívén, dzoé-tok legyen az Ő nevében.” A cél az, hogy megkapjuk az örök életet!
Mint kereszténynek tudnod kell, hogyan segíthetsz másoknak, hogy ők is megkapják az
örök életet.
Az első lépés, hogy olvassák el vagy hallgassák meg azt, ami le van írva az
evangéliumokban, hogy megtudják, hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia, és hogy Isten
Fiaként Ő tette elérhetővé a szellemi életet a szellemileg halott ember számára. A
János 3,15–16 megmutatja nekünk, mimódon: „Hogy valaki hiszen Őbenne (Jézusban),
el ne vesszen, hanem örök élete [dzoé] legyen. Mert úgy szerette Isten e világot,
hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem
örök élete [dzoé] legyen.”
Június
18
Amit hinni kell
Mert azt adtam
előtökbe főképpen, amit én is úgy vettem, hogy a Krisztus meghalt a mi bűneinkért
az Írások szerint; és hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az
Írások szerint.
Nemrégen olvastam az evangélium egy
úgynevezett szolgálójáról, aki már eléggé ismert. Néhány újságíró interjút
készített vele, amikor megérkezett a városba, egy cikkével kapcsolatban. Abban a
cikkben ugyanis kijelentette: „Kérdés, hogy Jézus feltámadt-e egyáltalán a
halálból. Valamint, hogy semmi sem múlik azon, hogy Ő fel-támadt-e vagy sem.”
A világon minden ezen múlik!
Ezen múlik, hogy van-e szellemi életed vagy szellemi halott vagy-e — mert ezáltal
kapod meg az örök életet. Mert azáltal születsz újjá — hogy hiszed, hogy Jézus
Krisztus az Istennek Fia, hogy Ő meghalt a te bűneidért az Írások szerint, és hogy
feltámadt a halálból!
Június
19
Valakik pedig befogadák Őt [Jézus Krisztust], hatalmat [jogot] ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Ő nevében hisznek. — János 1,12.
Jézus Krisztus
befogadása az akaratunk cselekedete. Isten Igéjének alapján cselekszi ezt az ember,
saját akaratából. Tudván, hogy Megváltó nélkül nem tud közeledni Istenhez, nincs
örök élete, felnézhet Istenre és röviden ezt imádkozhatja:
Atyám, hozzád jövök az Úr Jézus Krisztus nevében. Tudom, hogy Te nem utasítasz és
nem vetsz el engem, mert azt mondtad az Igédben, „…aki hozzám jön, semmiképpen ki
nem vetem”.
Én hiszem a szívemben, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia. Hiszem, hogy Ő meghalt az én
bűneimért, az Írások szerint. Hiszem, hogy Ő feltámadt a halálból az én
megigazulásomért, az Írások szerint. A ’megigazulás’ azt jelenti, hogy Ő igazzá
tett engem Isten előtt.
Én hiszem, hogy az Ő halála, eltemettetése és feltámadása igazzá tett engem Isten
előtt. Ezért elfogadom Jézust, mint az én Megváltómat, és megvallom Őt Uramnak. A
te Igéd azt mondja: „Mindenki, aki segítségül hívja az Úr nevét,
megtartatik.”
Június
20
Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete [dzoé] VAN; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre. — János 5,24.
Van! Neked örök életed van, most! Nem
akkor fogod megkapni, amikor a mennybe kerülsz; neked már megvan a dzoé-d, most! De ha
nincs ismereted erről a dzoé-életről — ha nem tudod, hogy mi ez, illetve hogyan
járj ennek a világosságában — sohasem leszel képes élvezni a valóságát. A
természetes életben is megtörténhet, hogy van valamid, de nem tudsz róla, és így
semmi haszna. 1947-ben még karácsony előtt elhatároztam, hogy félreteszek egy kis
pénzt a feleségem ajándékára. El is kezdtem azzal, hogy betettem egy húszdollárost
a pénztárcám titkos rekeszébe. Később azonban teljesen megfeledkeztem róla.
Néhány hétre rá kifogyott a benzinem. Nem volt nálam semmi pénz, így fel kellett
hívnom a gyülekezet egyik diakónusát, hogy jöjjön értem. Később, amikor a
pénztárcámban kutattam, rátaláltam erre a húszdollárosra. Valójában nem
mondhatom, hogy nem volt pénzem, amikor kifogyott a benzinem, hisz volt nálam húsz
dollár, csak nem tudtam róla, és így nem volt semmi haszna. Isten azért adta nekünk
az Igéjét, hogy ismerjük meg azt, amink már megvan, — az örök életet — azután
járjunk a világosságában.
Június
21
Mert Krisztus Jézusban sem a
körülmetélkedés, sem a körülmetéletlenség nem használ semmit, hanem az új
teremtés. — Galata
6,15.
Mert (most már) sem a körülmetélkedésnek nincs semmi jelentősége, sem a
körülmetéletlenségnek, hanem (kizárólag) az új teremtésnek (az újjászületés
és a Krisztus Jézusban, a Messiásban való új természet eredményének).
— Galata 6,15. (Amplified ford.)
Az első, amit a
dzoé az emberben elvégez az, hogy megváltoztatja a természetét. Megváltoztatja a
szellemét. A dzoé új teremtménnyé teszi. Minden újjá lesz a belső emberében,
vagyis a szellemében. Amit ennek az új embernek, vagyis új teremtménynek kell
megtennie az az, hogy a belső emberének engedje át az irányítást. Amikor mi hívők
átengedjük a szellemünknek az irányítást, Isten bennünk lévő életének engedjük
meg, hogy irányítson minket. Az emberek meglátják Isten bennünk lévő életének
hatásait. Meglátják a változásokat a szokásainkban, a viselkedésünkben,
beszédünkben és így tovább. A bűnözőkből törvénytisztelő állampolgárok
lesznek. A tolvajból becsületes ember. A részegesből józan életű. A prostituált
erkölcsössé válik. Nincs reménytelen eset! Amikor ez a dzoé-élet kerül az emberbe,
egy újfajta szeretet — az agapé — tölti be. És ha a hívő megengedi, hogy ez a
szeretet uralkodjon felette, megsemmisíti a családi viszályok okát: lerombolja az
önzést.
Június
22
Őbenne volt az élet [dzoé], és az élet [dzoé] volt az emberek világossága. — János 1,4.
Az az élet, amelyet
az újjászületéskor kaptál, hatással lehet az értelmed fejlődésére azáltal, hogy
irányítja a gondolkodásodat, az intellektusodat.
Rám határozottan így hatott. Tinédzserként kaptam meg az örök életet a
betegágyamon, 1933. április 22-én. Majd 1934. augusztus 8-án Isten ereje
meggyógyított engem a hit és az ima által.
Gyógyulásom után visszamentem a középiskolába. A tizenhat hónap alatt, amíg
fekvőbeteg voltam, egy egész tanévet hagytam ki. A középiskola első két évében
’D’, vagyis elégséges rendű tanuló voltam.
Abban az időben nem volt görög konkordanciám (a Biblia szavait tartalmazó ún.
szókereső-szótár — a szerk.), így nem tudtam a dzoé-ról. Bibliám azonban volt
és Isten Szelleme [Lelke] vezetett engem. Mindennap ezt mondtam iskolába menet:
“Őbenne van az élet, és az élet az emberek világossága. Ez az élet bennem van.
Isten élete bennem van. Ez az élet fejlődik bennem. Ez az élet fejleszti a
szellememet. Ez az élet fejleszti az értelmemet. Isten bennem van. Isten bölcsessége
van bennem. Isten élete van bennem. Isten ereje van bennem.”
Június
23
De Dániel eltökélé az ő szívében, hogy nem fertőzteti meg magát a király ételével és a borral, amelyből az iszik vala, és kéré az udvarmesterek fejedelmét, hogy ne kelljen magát megfertőztetnie. — Dániel 1,8.
Két kedvenc
igeversem volt, amit vagy felolvastam vagy pedig idéztem az Úrnak, és ezekre alapoztam
a megvallásomat reggelente, iskolába menet. Az első a János 1,4 volt, a második pedig
a Dániel 1.
Olvasd el Dániel első fejezetét, és meglátod, hogy Dániel és a három zsidó fiú,
annak ellenére, hogy fogoly volt, hogyan választatott ki arra, hogy a királyi
palotában tanuljanak.
A Biblia azt mondja: Dániel ‘eltökélte az ő szívében’. Ezt a kifejezést
használtam, amikor az Úrral beszéltem. Tudtam, hogy bár nem az ó szövetség alatt
élek, mégis rátaláltam egy alapelvre, amihez tarthattam magam.
Tudjuk, hogy a zsidóknak nem volt szabad fogyasztaniuk bizonyos ételeket, ránk azonban
ez nem vonatkozik. Isten Igéje azt mondja az Újszövetségben: „…Istennek minden
teremtett állata jó, és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek azzal; mert
megszenteltetik Isten Igéje és könyörgés (ima) által.” (1Tim. 4,4–5) Így én is
azon alapelv szerint cselekedtem, mint Dániel. Ezt mondtam az Úrnak minden reggel:
„Én eltökéltem a szívemben, hogy az élet világosságában járok”.
Június
24
Kegyeltség
És az Isten kegyelemre és irgalomra méltóvá tevé Dánielt az udvarmesterek fejedelme előtt. — Dániel 1,9.
Én semmit sem
tudtam a hit megvallásáról, amikor tinédzserként üdvösséget nyertem. Mégis, a
szellemem arra késztetett, hogy kimondjak bizonyos dolgokat. Kedvencem volt a 2Korinthus
5,17. Mindenkinek, akivel csak találkoztam, elmondtam: „Én egy új teremtés
vagyok!” Erre megkérdezték: „Az meg micsoda?” Én meg elkezdtem róla
prédikálni. Mire feleszméltem, egy csomó ember vett körül az utca kellős közepén!
Minden reggel megvallásokat tettem iskolába menet a János 1,4 és a Dániel 1 alapján.
Néha, mi diákok, az utca egész széltében mentünk az iskolába. A járókelők azt
hitték, hogy megbolondultam, mert útközben magyaráztam a többieknek a dolgokat.
Azt mondtam nekik: „Most már értitek ugye, hogy Dániel kegyeltséget talált az
udvarmesterek fejedelme előtt (ma inkább úgy mondanánk, hogy az egyetem dékánja
előtt). És Isten volt az, aki Dánielt kedvessé tette előtte.
Meg azt szoktam mondani Istennek: „Istenem, tegyél kedvessé engem minden tanár
előtt. Köszönöm Neked, hogy ezt már meg is tetted.”
Június
25
És ada az Isten ennek a négy gyermeknek tudományt, minden írásban való értelmet és bölcsességet; Dániel pedig értett mindenféle látomáshoz és álmokhoz is. — Dániel 1,17.
“…ada az Isten
tudományt… és értelmet.” Isten adott Dánielnek és a másik három zsidó fiúnak
tudományt és mindenféle jártasságot.
Az örök élet Isten természete. Isten természete benned van. Ismerd meg! Hidd el!
Valld meg! És elkezd majd irányítani téged!
Tanulj meg az élet világosságában járni. Tanuld meg gyakorlatban alkalmazni azt az
életet, ami a te lényedben van. Ha ennek az életnek a világosságában jársz,
fejleszteni fogja az egész személyiségedet, és növeli az értelmi
képességeidet.
Június
26
Miután pedig elmúlt az idő
[három év], amikorra meghagyta a király, hogy eléje vigyék őket… És szóla velük
a király, és mindnyájuk között sem találtaték olyan, mint Dániel, Ananiás,
Misáel és Azariás, és állának a király előtt. És minden bölcs és értelmes
dologban, amely felől a király tőlük tudakozódék, tízszerte OKOSABBAKNAK találá
őket mindazoknál az írástudóknál és varázslóknál, akik egész országában
valának. — Dániel 1,18–20.
Minden nap ezt
mondtam: „Istenem, tegyél engem kedvessé minden tanár előtt. Köszönöm neked. Ez
már az enyém. Most pedig — mivel bennem van Isten élete és természete — adj nekem
tudományt, és minden értelmet és bölcsességet, hogy tízszerte okosabb legyek.”
Én most nem magammal dicsekszem, azzal dicsekszem, amit Isten adott nekem. Mert
betegségem előtt csupán ‘D’, azaz elégséges rendű tanuló voltam, és miután
újjászülettem és meggyógyultam, én voltam az egyedüli az osztályban, aki minden
tárgyból ‘A’-t, kitűnőt kapott. Arra is képes voltam, hogy fogtam a
történelem-könyvet (próbára is tettek ezzel), elolvastam egy olyan fejezetet, amit
azelőtt sohasem olvastam, és szóról-szóra visszamondtam az olvasottakat. És ezt nem
azért tudtam megtenni, mert fejlesztettem a memóriámat. Az égvilágon semmit se tudtam
az emlékezőtehetség fejlesztéséről. Azért tudtam megtenni, mert a szellememre
néztem. A legtöbb hívő sohasem fejlesztette a szellemét úgy, ahogy lehetett volna.
Voltaképpen sohasem jártak annak a világosságában, ami mindvégig a birtokukban
volt.
Június
27
Mert egykor sötétség voltatok; most azonban világosság vagytok az Úrban; mint világosságnak fiai, úgy járjatok. — Efézus 5,8.
A legnagyobb csoda, amit láttam azzal
kapcsolatban, hogy az örök élet milyen hatással van az értelemre, egy lánnyal
történt, akit én most Marynek fogok nevezni. Mary hét évet töltött el az
általános iskola első osztályában, anélkül, hogy megtanulta volna leírni a nevét.
A hatóságok megkérték a szüleit, hogy vegyék ki az iskolából, amint betöltötte a
tizennegyedik évét. Tizennyolcévesen úgy viselkedett, mintha kétéves lett volna. Ha
történetesen nem az anyja mellett ült az istentiszteleten, a pad alatt
csúszott-mászott, vagy felemelve a szoknyáját átlépdelt a padok felett, hogy
visszajusson oda, ahol az anyja ült. Majd egy este, egy evangelizációs ébredési
összejövetel alatt, Mary kijött az oltárhoz. Ott megkapta az örök életet — Isten
természetét. Azonnal hatalmas változás történt. Már a következő este úgy ült az
istentiszteleten és úgy viselkedett, ahogy az egy fiatal hölgyhöz illik. Rendbe hozta
a haját és szépen felöltözködött. Úgy tűnt, hogy értelmi képessége egyik
napról a másikra megnövekedett. Nem sokkal ezután, látogatóba utazott a rokonaihoz,
ott megismerkedett egy szomszédos farmer fiúval és feleségül ment hozzá. Sok évre
rá megtudtam, hogy miután a férje elhalálozott egy balesetben, jómódú üzletasszony
lett belőle, megállt a saját lábán és megbecsült építési vállalkozó lett a
városban!
Június
28
Ismét szóla azért hozzájuk
Jézus, mondván: Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem járhat a
sötétségben, hanem övé lesz az életnek világossága.
— János 8,12.
Még azelőtt kezdtem megérteni bizonyos
igazságokat az örök életről, hogy a gyermekeink megszülettek volna. És Isten
kegyelme által hittem, hogy tudok az örök élet világosságában járni. (Ha Isten azt
mondja nekem az Igéjében, hogy én képes vagyok erre, akkor képes is vagyok rá.)
Tudtam: az, hogy az örök élet világosságában járok, hatással lesz a gyermekeimre,
így azt is meg tudtam mondani előre, hogy mivé lesznek. Azt is meg tudtam mondani, hogy
mivé lesznek azok a csecsemők, akik azidőtájt születtek a gyülekezetünkben. Tudtam,
hogy a szüleik milyen világosságban járnak, és az hogyan fog hatni rájuk. Mindig
százszázalékosan igazam lett. Az emberek birtokolhatják az örök életet, de ha nem
járnak annak világosságában, nem fejlesztik magukat — ha nem használják ki ennek
az életnek és természetnek az előnyeit — akkor a dolgok nem fognak rendben menni az
életükben. Miénk az örök élet, de nekünk kell megfelelően kiaknázni. Nekünk kell
ennek a világosságában járni. A gyerekeket megilletné az a kiváltság, hogy
olyan családokba szülessenek, ahol ott van az örök élet és Isten szeretete.
Megfigyeltem, hogyan reagálnak az igei tanításra, azok a gyerekek, akiknek szülei
rendelkeznek ezzel az élettel, és ennek a világosságában járnak. Az ilyen gyermekek
olyan kifinomult szellemmel rendelkeznek, ami másoknál nem található. Könnyebb őket
fegyelmezni és értelmi képességeik is jobbak. Azok a tinédzserek, akik megkapják az
örök életet és megengedik, hogy ez az élet irányítsa őket, jobb értelmi
képességekkel rendelkeznek üdvösségre jutásuk után, mint előtte.
Június
29
Mindenkor testünkben hordozzuk az Úr Jézus halálát, hogy a Jézusnak élete [dzoé] is látható legyen a mi testünkben. Mert mi, akik élünk, mindenkor halálra adatunk a Jézusért, hogy a Jézus élete [dzoé] is látható legyen a mi halandó testünkben. — 2Korinthus 4,10–11.
Pál arról beszél, hogy a dzoé
láthatóvá válik a mi halandó testünkben. De nem a test feltámadásáról szól,
mert a halandó azt jelenti, hogy „alá van vetve a halálnak”. Amikor feltámadunk,
halhatatlan testünk lesz. Pál itt arról beszél, hogy Isten élete (dzoé), amely a
szellemünkbe került az újjászületéskor, megnyilvánul, látható lesz ebben az
életben — a mi halálnak kitett halandó hústestünkben! Meg vagyok győződve róla,
ha megtanulnánk, hogyan kell az élet világosságában járni, és ha megengednénk az
életnek, amely bennünk van újjászületésünk óta, hogy uralkodjon felettünk, semmi
sem gátolná, hogy magas kort érjünk meg, ha Jézus várna még a visszajövetelével.
Tudom, hogy a külső ember öregszik, de Isten dzoé élete megnyilvánulhat a mi
halandó hústestünkben!
Június
30
…örök életet adott nekünk az Isten, és ez az élet az Ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet. — 1János 5,11. 12.
Jézus azt mondta:
„Elmenvén e széles világra, hirdessétek az Evangéliumot minden teremtésnek…
Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik…”
Az egyik ilyen jel, amelyről Jézus tanította, hogy a hívőket követni fogja — nem a
korai egyházat, nem az apostolokat, nem a pásztorokat, nem a prédikátorokat, hanem a
hívőket — az, hogy „…betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.” (Márk
16,18.)
Miért? Mert Isten élete a hívőkben van! Némelyek különleges módon fel vannak
kenve, hogy gyógyítással szolgáljanak, a Márk 16 azonban nem erről beszél! Minden
újjászületett hívőben benne van Isten élete, Isten természete, az isteni fajta
élet — és ez az élet, kézrátétellel átvihető mások fizikai testébe!
Ezért kell a kezedet betegekre tenni. Amikor a kezedet rájuk teszed, Isten benned lévő
élete átárad beléjük a kezeden keresztül. Gyakran megtapasztalod majd, hogy ez az
élet belőled egyenesen belefolyik a másikba. Isten élete van benned! Isten természete
van benned! Isten gyógyító Isten. Hozd működésbe Isten erejét! Isten így
munkálkodik, a te kezeid által. Isten nincs itt a földön személyében, de benned van,
a Szelleme által!
FOLYTATÁSA
KÖVETKEZIK!
Az
itt közölt idézet nem tartalmazza a napi megvallásokat.
A keresztény élet nélkülözhetetlen részét képező imákat a könyvben
találod meg.
(A
könyv magyar nyelvű kiadója: Krisztus Szeretete Egyház, 2002.)