2006. 01. 01.
Kenneth
E. Hagin
Hitünk tápláléka napi adagokban
Isten
Igéje táplálék az éhes szellem számára, ami megerősíti a hívőt bővelkedő
életével! Ezért tanít minket a Példabeszédek 4,21 arra, hogy őrizzük Isten
Igéjét a szívünk mélyén, és hogy az első helyet Neki adjuk mindennapi
életünkben.
A Hitünk tápláléka segítségedre lesz abban, hogy megelégítsd az Isten életet adó
kenyere iránti éhségedet. Kenneth E. Hagin gyönyörűséges válogatása ihletet adó
apró tanításokból áll, amelyek megerősítenek napról napra, ahogy Isten Igéjét
táplálékként magadhoz veszed.
Kezdd el táplálni a hitedet ezzel a gazdag gyűjteménnyel, ami a mai Egyház egyik
legkiválóbb elöljárója tollából született – az év minden napjára!
F.
F. Bosworth mondja: ,,A legtöbb keresztény háromszori meleg étellel táplálja a
testét naponta, míg a szellemét heti egyszeri hideg élelemmel, és aztán
csodálkoznak, hogy a hitük olyan gyenge.”
Naponta kellene táplálni a hitünket! Ez mindennél fontosabb az Úrral való
együttjárásunkban. Azért írtam ezeket a könnyen emészthető hit adagokat, hogy
segítsenek a hited naponkénti gyarapításában.
Tanulmányozd, és hangosan mondd ki a minden egyes oldal alján található
megvallásokat. Ezek Isten Igéjén alapulnak. Amikor hallod magad megvallani Isten
Igéjét, a szellemedben rögzülnek az Ő igazságai. Az Ő Igéje a szellemedbe lejutva
hatékonnyá teszi az életedet.
Harcold meg a hitnek szép harcát,
ragadd meg az örök életet, amelyre Isten elhívott, és amiről szép hitvallást
tettél sok bizonyság előtt. — 1Timótheus 6,12.
Az egyedüli harc, amit egy keresztény hivatott megharcolni, a hit harca. Ha bármilyen
más harcot folytatsz, akkor nem a megfelelő harcot vívod! Nem kell harcolnod az
ördöggel — Jézus már legyőzte helyetted. Nem kell harcot folytatnod a bűnnel — Jézus
a bűnre való orvosság. Így csak a hit harca marad (mivel a hitünknek vannak
ellenségei, illetve akadályai).
A hit legnagyobb ellensége az, ha hiányos a megértésünk az Igéből. Valójában a
hit minden akadálya e tudáshiány köré csoportosul, mert nem képes a hited meghaladni
az aktuális igeismereted mértékét.
A hited automatikusan növekszik, ahogy növekedsz Isten Igéjének a megértésében.
(Róm. 10,17) Ha a hited nem növekszik, az azért van, mert te sem növekszel Isten
Igéjének a megértésében. Nem növekedhetsz, és nem fejlődhetsz szellemileg anélkül,
hogy a hitben növekednél. A legjobb fogadalom, amit ma megtehetsz az előtted álló
évvel kapcsolatban, hogy növekedni fogsz Isten Igéjének megismerésében. Teljes
szívvel add át magad az Ige tanulmányozásának! Ebből egyenesen következik majd a
hited növekedése. Így növekszel és fejlődsz szellemileg.
A Te Igéd
megnyilatkozása világosságot ad, és oktatja az együgyűt.
— Zsoltárok 119,130.
Tinédzserkoromra ágyhoz kötött beteg lettem. Az orvostudomány akkori
állása szerint halálra ítélt. Egész addigi életemben hallottam prédikációkat az
újjászületésről, ismertem Isten akaratát az üdvösséggel kapcsolatban. Így,
amikor betegágyamon az Úrhoz jöttem, semmi kétség nem volt bennem afelől, hogy Ő
meghallgat engem. E tekintetben megvolt a megfelelő megértésem. Ezért nem
kételkedtem, nem is hitetlenkedtem az üdvösségemmel kapcsolatban. Elfogadtam az
üdvösséget és tudtam, hogy üdvösséget nyertem.
De még mindig fekvőbeteg voltam! Persze, akkor még nem értettem, mit mond az Ige az
isteni gyógyításról, az imáról és a hitről. Addig csak azt hallottam a prédikátoroktól
a gyógyulással kapcsolatban: „Ezt csak hagyd az Úrra. Ő tudja ezt a legjobban.”
Így igaz, de Isten az Igéjében már gondoskodott arról, hogy megkaphassuk a legjobbat!
A Biblia hosszas tanulmányozása után eljött az idő, amikor megértettem, hogy
pontosan milyen lépéseket kell megtennem az imában, és megvilágosodott előttem,
hogyan tudom felszabadítani a hitemet. Ha előbb rájöttem volna, már hónapokkal azelőtt
kiszállhattam volna a betegágyból. Istennek nem volt előre meghatározott ideje a
meggyógyításomra. Ez nem így van. Ő mindennap ugyanaz! A baj nem Istennel volt, nem
is azzal, hogy meg akar-e engem gyógyítani. Velem volt a baj. Mihelyst rájöttem, hogy
mit mond Isten Igéje a gyógyulásról, és ennek megfelelően cselekedtem is, meglett az
eredménye! Ahogy jön a világosság, a hit már ott van.
Azért ha
valaki Krisztusban van; új teremtés az, a régiek elmúltak, ímé, újjá lett minden.
— 2Korinthus
5,17.
Ez a mai igerész az egyik legkedvesebb Igém. Már akkor megragadtam az
értelmét, amikor tinédzserként ágyhoz voltam kötve. Amikor pedig gyógyultan keltem
föl a betegágyamból, mindenkinek elmondtam, akivel csak találkoztam: „Én egy új
teremtés vagyok.”
Elmélkedj ezen a versen ma, mert ha nem érted meg az újjászületés igazságát,
akadályozni fogja a hitedet és visszatarthat azoknak az áldásoknak az átvételétől,
amiket Isten szán neked.
Látjuk, az ember szellemi természete bukott természet — sátáni természet. Az ember
ezt a természetet a sátántól kapta, amikor Ádám bűnbeesett, és senki sem képes
arra, hogy megváltoztassa saját emberi természetét. De Isten képes rá!
Amikor újjászülettél, valami belekerült a bensődbe. Ez azonnal megtörtént! A régi
sátáni természet kikerült belőled. És Isten saját természete került beléd!
Isten, mint egy vadonatúj teremtményt teremtett meg — új teremtménnyé lettél. A
belső ember, a valóságos éned, a szellemi ember, Krisztusban új emberré lett.
Ezért ne tekints magadra fizikai ill. természetes szemmel. Tekints magadra szellemi nézőpontból.
Úgy lásd magadat, mint új teremtményt a Krisztusban, hiszen Isten is így lát téged.
Krisztussal
együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely
életet pedig most testben élek, az Isten fiában való hitben élem, aki szeretett
engem, és Önmagát adta értem.
— Galata 2,20.
Egy keddi napon gyógyultam meg. A rákövetkező szombaton bementem a városba és
véletlenül összetalálkoztam az egyik barátommal. Azelőtt kebelbarátok voltunk. Az
alatt a tizenhat hónap alatt, amíg fekvőbeteg voltam, egyetlen egy-szer látogatott
meg. Ugyanaz a régi ember volt ő, mint azelőtt, én azonban addigra új teremtéssé
lettem. Nevetgélve emlékeztetett engem azokra, amiket valamikor együtt követtünk el.
Rámutatott az utcán az egyik boltra:
— Emlékszel, amikor éjjel… — és felidézte, ahogy én felfeszítettem a zárat,
hogy a srácok bemehessenek cukorkát lopni. Olyan képet vágtam, mintha nem tudnám, miről
beszél. (Jól emlékeztem én arra, ami történt, csak fel akartam használni ezt az
alkalmat, hogy bizonyságot tegyek neki.)
— Most meg mi bajod? Úgy csinálsz, mintha nem is emlékeznél, pedig te voltál a
bandavezér — mondta végül.
— Pajtás, az a srác, akivel te ott voltál aznap este, meghalt — válaszoltam én.
— De te nem haltál meg! Tudom, hogy majdnem meg-haltál, de nem vagy halott! Itt ülsz!
— Na igen, mondtam, de te csak azt a házat látod most, amiben élek — a testemet. Az
a belső ember, aki megengedte a testnek, hogy feltörje a zárat, már nem él. Ez a belső
ember most már egy új teremtés lett a Krisztus Jézusban.
Mint most
született csecsemők, az Ige tiszta, hamisítatlan teje után vágyakozzatok, hogy azon
növekedjetek.
—
1Péter 2,2.
Amikor a bűnös Jézushoz jön, a bűnei eltöröltetnek — semmivé lesznek.
Nemcsak a bűnei töröltetnek el, hanem mindaz, ami azelőtt volt szellemi értelemben,
Isten szemében eltöröltetik.
A bűnei nem léteznek többé. Új emberré lesz Krisztus Jézusban. Isten nem veszi
tekintetbe az életében azt, ami az újjászületése előtt történt!
A mai szövegben Péter olyan újjászületett keresztényekhez szól, akik új emberré
lettek Krisztusban. A Biblia azt tanítja, hogy hasonlóság van a fizikai növekedés és
a szellemi növekedés között. Senki sem születik teljesen kifejlett emberként,
mindannyian csecsemőként születünk meg a teremtés világában, és azután
felnövekedünk. Hasonlóképpen, senki sem születik újjá teljesen felnövekedett
keresztényként. A keresztények szellemi csecsemőként születnek meg, azután
felnövekednek. Nézz csak meg egy újszülött csecsemőt, ahogy ott fekszik anyja
karjaiban. A csecsemő legjellemzőbb tulajdonsága az ártatlanság. A felnőttek így
becézgetik: „Te csöppség, édes kicsi ártatlanság.” Senki sem gondol arra, hogy a
babának múltja lenne! Érted már, hogy mit mond Isten itt Péteren keresztül? Azt
mondja a Krisztusban újjászületetteknek: „Mint most született csecsemők…”, más
szavakkal: Te új teremtéssé lettél, egy ma született csecsemő vagy! A múltad eltűnt!
Én nem emlékszem semmi rosszra veled kapcsolatban!
Ez az a
szövetség, melyet kötök velük ama napok után, mondja az Úr: Adom az én
törvényemet az ő szíveikbe, és az ő elméjükbe írom be azokat. Azután így szól:
És az ő bűneikről és álnokságaikról többé meg nem emlékezem.
— Zsidó 10,16.
17.
Amikor Isten rád tekint, nem vesz tudomást a múltadról — akkor neked miért
kellene emlékezned rá? Ez akadályozhatja a hitedet.
Emberekkel beszélgetvén, sokszor hallottam ezt: Hagin testvér, mielőtt üdvözültem,
én igencsak szörnyű életet éltem. Amint elmondták, nem hiszik, hogy az Úr értük
is tenne valamit, például, hogy meggyógyítaná őket vagy válaszolna az imáikra,
mivel olyan bűnös életet éltek azelőtt. Ezek az emberek egyáltalán nem értik az
újjá-születést és azt, hogy új teremtéssé lettek.
Amikor a bűnös Krisztushoz jön, megkapja bűnei eltörlését — a bűnei megsemmisíttetnek.
Miután pedig keresztény lett, az esetlegesen elkövetett bűneire bocsánatot nyerhet:
„Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket, és
megtisztítson minket minden hamisságtól.” (1Ján. 1,9)
Mit gondolsz, mennyi időbe telik Istennek, hogy megbocsásson? Tíz percbe? Tíz évbe?
Nem, Isten azonnal megbocsát nekünk! És azonnal megtisztít minket, amikor erre az
Igére alapozva megyünk Hozzá.
Hanem alávetem a
testemet és szolgává teszem; hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon
méltatlanná ne legyek.
— 1Korinthus
9,27.
Keresztényként meg kell tanulnod — megengedni az új, belső emberednek, hogy
uralkodjon a külső emberen. A külső ember nem lett újjá. A test nem született
újjá. A test továbbra is azt akarja majd tenni, amit mindig is — azt, ami nem helyes.
Pál testével is így volt ez! Ennek a hatalmas apostolnak nem kellett volna a testét
alávetettségben tartania, ha a teste nem akarta volna azt tenni, ami nem helyes. Ne lepődj
meg hát azon, hogy a te tested is rosszat akar tenni.
E világban harcunk van a hústestünkkel. Az ördög a hústesten keresztül
munkálkodik. Mivel próbatételeket és kísértéseket kell kiállnunk a hústestben, az
ördög azt mondja a kereszténynek: „Ha üdvösséged lenne, nem akarnál ilyesmit
tenni!” A sátán azt akarja bemesélni neked, hogy te akarsz rosszat tenni, pedig az
igazság az, hogy te, a belső ember — az új ember — nem akarod a rosszat cselekedni.
El akarod hagyni valamely rossz szokásodat? Szeretnél legyőzni egy régi kísértést?
Tedd azt, amit Pál. Ő azt mondta: „Én nem engedem, hogy a testem uralkodjon felettem.”
Ki az az én? Az én a belső ember. Pál nem a testét, hanem saját magát, a belső
embert nevezte én-nek. Pál azt mondta: „Én alávetettségben tartom a
testemet, és szolgává teszem…” Kinek a szolgájává teszem? A belső embernek!
Én sem
szólhattam néktek atyámfiai, mint szellemieknek, hanem mint testieknek, mint a
Krisztusban kisdedeknek. Mert még testiek vagytok; mert amikor irigykedés, versengés
és visszavonás van köztetek, vajon nem testiek vagytok-é és nem ember szerint
jártok-é? — 1Korinthus 3,1. 3.
Sajnos, a legtöbb keresztény nem engedi, hogy belső embere uralkodjon a külső
ember felett. Ehelyett a test uralkodik a belső ember felett, és ettől válnak az
emberek testi kereszténnyé. Egy fordítás így adja vissza ezt az igerészt: „test
által irányított”, a ‘testi’ helyett. Valóban, azok a testi
keresztények, akiket a testük irányít.
„Még testiek vagytok… és nem ember szerint jártok-é?” — mondja Pál a
korinthosziaknak. Más szavakkal: úgy éltek, mint akik még nem születtek újjá.
Tetszik nekem, ahogy az Amplified Bible fordítja a 3-as verset: „Mert ha még irigység
és féltékenység, veszekedés és szakadások vannak köztetek, akkor ugye emberi
mérce szerint viselkedtek, úgy, mint azok a közönséges emberek, akik még nem
változtak meg?”
Te ne tedd ezt! Ne engedd meg magadnak, hogy úgy élj, mint a közönséges emberek! Úgy
élj, mint egy új teremtés, mert az vagy! Határozd el, hogy megengeded a belső
embernek a Krisztusban, hogy uralkodjon az egész lényed felett.
Kérlek
azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti
testeteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti józan
szolgálatotok.
— Róma 12,1.
Neked kell tenned valamit a testeddel. Mert ha te nem teszel vele semmit, akkor
soha nem fog történni vele semmi. Te, a belső ember, új teremtéssé lettél a
Krisztusban. Örök életet kaptál. Amikor az örök élet — Isten élete és
természete — a szellemedbe kerül, megváltoztat téged. Nem lesz többé problémád
magaddal, a hústesteddel viszont lesznek nehézségeid. Sokan azt mondják: „Meg kell
halnod a régi éned számára.” Nem, nem így van.
A régi én már halott, helyébe az új éned lépett. Aminek meg kell halnod az a
hústest. Nem a hústest a régi én? Nem, nem az. A hústested a külső ember, a fizikai
test. Ez pedig ugyanaz a régi hústest, ami az üdvösséged előtt is volt!
A tested az a ház, amiben élsz, és te vagy — nem pedig Isten — ennek a háznak a
gondviselője. Te teszel valamit a testeddel. Neked kell odaszánnod Istennek: „…élő,
szent és kedves áldozatul…” Egy másik fordítás ezzel a kifejezéssel zárja le
ezt a verset: „…ez a ti szellemi szolgálatotok.”
Áldott
legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden
szellemi áldással a mennyekből a Krisztusban.
— Efézus 1,3.
Attól a naptól fogva, amelyen újjászülettél, egészen addig, amikor majd
kilépsz az örökkévalóságba, Isten gondoskodott rólad a Krisztus Jézusban. Már
megáldott mindennel, amire csak szükséged lehet. Isten szemében ez már a tiéd!
Gyakran kérdezik tőlem az emberek: hogyan tanulmányozzák a Bibliát? Bár sok
javaslatom van, mégis egyet mondok mindenütt: keresztény hívőként kövesd azt a
módszert, hogy végigmész az Újszövetségen; olvasd, illetve tanulmányozd főképpen
az apostoli leveleket. (Arra buzdítalak, hogy a legtöbb időt az apostoli levelekkel töltsd,
mert ezek neked, a hívőnek íródtak. Tanulmányozd az Ószövetséget is, de ne azzal
töltsd a legtöbb időt. A legtöbb időt az Újszövetséggel töltsd. Miért? Mert mi
nem az ó szövetség alatt élünk; mi az új szövetség alatt élünk.)
Az apostoli levelekben, amelyek az Egyháznak íródtak, keress meg és húzz alá minden
ilyen kifejezést, mint a Krisztusban, Krisztus által, Akiben, Őbenne és ehhez
hasonlókat. Ezeket írd le. Gondolkodj el rajtuk. Kezdd el kimondani őket. Ami Istent
illeti, minden, amid van, vagy mindaz, ami vagy Krisztusban — az Ige szerint — az valóban
a tiéd, valóban az vagy. Isten mindezeket már megtette érted Krisztusban. De a te
hited és a megvallásod az, ami valósággá teszi a számodra.
Mert szívvel
hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.
Az ember mindig szívvel hisz, és szájjal tesz vallást az üdvösségre. Amikor hiszel
valamit a szívedben és megvallod a száddal, akkor az valósággá válik számodra.
A hit általi megvallások teremtenek valóságokat!
A Zsidó 9,12 például azt mondja: “És nem bakok és tulkok vére által, hanem az Ő
tulajdon vére által ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, örök váltságot
szerezve.” Jézusnak sohasem kell ezt újra megtennie; megtette egyszer és mindenkorra.
A Róma 10,10 pedig elmondja nekünk, hogyan kaphatjuk meg ennek az üdvösségnek a
valóságát: hisszük a szívünkkel — a belső emberrel — a szánkkal pedig vallást
teszünk róla.
Olykor, ha az Írásokban olvasod ezeket: „Krisztusban”, „Őbenne” és „Akiben”,
talán nem úgy látod, mintha valóság lenne, amit az igeversek állítanak. De ha
elkezded megvallani (mert valóban hiszed Isten Igéjét a szívedben): “ez már az
enyém, ez már megvan”, akkor valóságossá válik a számodra. A szellemi világban
ez már valóságos. Te viszont azt akarod, hogy a fizikai világban is valóságos
legyen, ahol most élsz.
Aki a mi bűneinket
maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván az igazságnak éljünk;
akinek sebeivel gyógyultatok meg. — 1Péter 2,24.
Évekkel ezelőtt elhoztak egy asszonyt az egyik alkalomra. Akkor már négy éve nem
tudott járni, és az orvosok azt mondták, soha többé nem is fog.
Leültem mellé, és kinyitva odatettem az ölébe a Bibliámat. Azt mondtam: „Kérlek,
olvasd el hangosan ezt a verset.” Ő hangosan elolvasta az 1Péter 2,24-et. Amikor
befejezte azzal, hogy: „…akinek sebeivel gyógyultatok meg”, megkérdeztem tőle:
„a gyógyultatok meg múlt, jelen, vagy jövő időben van?”
Sosem fogom elfelejteni, milyen hatást váltott ki belőle. „A gyógyultatok meg,
az múlt idő” — kiáltotta. „Ha pedig mi meggyógyultunk, akkor én is
meggyógyultam!” Egy gyermek lelkesedésével és egyszerűségével fogadta el Isten
Igéjét — nekünk is így kell tennünk. Isten pontosan így mondja ezt az Ő Igéjében.
Nem ígéri, hogy meg fog gyógyítani minket, mert már gondoskodott a
gyógyulásunkról, majdnem kétezer évvel ezelőtt! A gyógyulás olyan valami, ami már
megvan nekünk Krisztusban. Az asszonynak felragyogott az arca, felemelte a kezét, és
azt mondta: „Dicsőség Istennek! Ó, Uram, úgy örülök, hogy meggyógyultam! Uram,
úgy örülök, hogy újra tudok járni! (Pedig akkor még egy lépést sem tett.) Úgy
örülök, hogy el tudom látni magamat…” „Kelj fel és járj!” — mondtam. Ő
meg talpra ugrott! Dicsőség az Úrnak!
…Reád
jönnek mindez átkok és megteljesednek rajtad. […] Hogyha meg nem tartod és nem
teljesíted e törvény minden Igéjét […] Mindazt a betegséget és mindazt a csapást
is, amelyek nincsenek megírva e törvénynek könyvében, reád rakja az Úr…
— 5Mózes 28,15. 58. 61.
Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká tétetvén érettünk;
mert meg van írva: Átkozott minden, aki fán függ.
— Galata 3,13.
A Biblia azt mondja, hogy minden betegség és testi baj a törvény átka. Az 5Mózes
28-ban a törvény tizenegy betegséget nevez meg a törvény átkaként. Majd a 28,61-ben
kijelenti, hogy összességében minden betegség és testi baj a törvény átka.
Krisztus azonban már megváltott minket a törvény átkától! Krisztus nem fog
minket megváltani; Ő már megváltott minket. Péter, visszatekintve a golgotai
áldozatra azt mondta: „…akinek sebeivel GYÓGYULTATOK meg.” (1Pét. 2,24)
Nem meg fogtok gyógyulni, hanem már meggyógyultatok! Isten emlékszik arra, hogy
Ő helyezte Jézusra nemcsak mindnyájunk bűneit és vétkeit, hanem a betegségeinket
és testi bajainkat is. (Ésa. 53,4. 5.)
Jézus emlékszik, hogy Ő viselte a mi bűneinket és a mi betegségeinket helyettünk.
(Mát. 8,17) Ezért írta Péter a Szent Szellem ihletésére: „…akinek sebeivel
gyógyultatok meg.”
Isten volt az
(személyesen volt jelen) a Krisztusban, aki megbékéltette magával és a
kegyeltségébe visszahelyezte a világot, nem számolva fel nekik (az embereknek) az ő
bűneiket és nem hajtva be rajtuk azokat (hanem eltörölve teljesen), és ránk bízta
az Ő megbékélésének (a kegyeltség állapotába való visszafogadásnak) az
üzenetét.
— Hagin testvér — kérdezte egy asszony —, én miért nem gyógyulok meg? Tudom,
hogy Isten megígérte, hogy meggyógyít engem. — Megértettem a problémáját, és
megpróbáltam segíteni neki: — Nem, drága testvérnő. Isten nem ígérte azt, hogy
meggyógyít téged, mint ahogy azt sem ígérte, hogy üdvözíteni fogja az
elveszetteket.
Isten Igéje sehol sem mondja, miszerint Isten ígérete az, hogy üdvözít téged. Nem,
Isten Igéje kijelenti, hogy Isten már tett valamit az üdvösségeddel kapcsolatban.
Isten ráhelyezte a bűneidet és vétkeidet Jézusra.
Isten már megbékéltetett minket Önmagával a Krisztus által. És nekünk adta a
békéltetés szolgálatát. Nekünk kell elmondanunk az embereknek, hogy Isten nem
tulajdonít (nem számítja be) bűnt nekik, illetve többé nem szembesíti őket vétkeikkel.
— Tehát — mondta erre valaki — akkor mindnyájan üdvözülni fogunk, igaz? —
Nem. Az embereknek el kell fogadniuk azt a megbékéltetést, amit Isten felkínál. Mi,
természetünk szerint, az ördög gyermekei vagyunk, ezért újjá kell
születnünk!
Mert a mi
hadviselésünk fegyverei nem testiek, hanem Isten által hatalmasak erősségek
lerontására.
—
2Korinthus 10,4.
Bár új teremtéssé lettünk — Isten teremtett minket a Krisztus Jézusban — és
bár kikerültünk a sátán hatalma alól, még mindig egy olyan világban élünk,
amelyet a sátán irányít.
A Biblia a sátánt „e világ istenének” (2Kor. 4,4) és a „levegőbeli hatalmasságok
fejedelmének” (Ef. 2,2) nevezi. Krisztus is „e világ fejedelmének” nevezte őt.
(Ján. 12,31. 14,30. 16,11.)
Isten Igéje szerint a minket körülvevő légkör tele van olyan ellenséges erőkkel,
amelyek megkísérlik tönkretenni közösségünket az Atyával, és meg akarnak fosztani
hatékonyságunktól a Mester szolgálatában.
A mi Atyánk azonban hatalmasan gondoskodott rólunk a megváltás tervében, adott
nekünk egy olyan fegyvert, amit használhatunk a sátán ellen. Ez a hatalmas fegyver
azonban nemcsak a saját hasznunkra adatott, hanem a körülöttünk élő sátán uralta
emberek érdekében is. Ez a hatalmas fegyver Jézus neve.
Minekutána
az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták
által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által, akit tett mindennek
örökösévé, aki által a világot is teremtette, aki az Ő dicsőségének
visszatükröződése, és az Ő valóságának képmása, aki hatalma szavával
fenntartja a mindenséget, aki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek
jobbjára a Magasságban, annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb
nevet örökölt azoknál.
— Zsidó 1,1–4.
Fel sem foghatjuk, milyen óriási erő és hatalom van Jézus nevében, ha nem vagyunk
tisztában azzal, hogy ezt a nevet Ő örökölte Istentől, a Teremtőtől. Jézus Isten
dicsőségének a visszatükröződése. Jézus Isten valóságának a képmása —
Istennek, magának az Atyának a kisugárzása. Jézus az örököse mindennek. Jézus a
nevét is örökségül kapta. Nevének nagyságát úgy örökölte az Atyától.
Így a nevének ereje csak Isten erejével mérhető. Minden hívő örökölte azt a
törvényes jogot, hogy használja Jézus nevét!
Lefegyverezvén
a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, azokat nyilvánosan megszégyenítette és
mutogatta, győzelmet aratván felettük a keresztfa által.
—
Kolossé 2,15.
Krisztusról tárulkozik elénk egy kép, amint megküzd a sötétség
seregeivel! A King James Biblia széljegyzete szerint: „Lerázta magáról a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat.” Nyilvánvaló: amikor a démonikus
seregek már azt hitték, hogy Jézust hatalmukba kerítették, megkísérelték legyőzni
és fogva tartani. Amikor azonban a kiáltás elhagyta Isten trónját, miszerint Jézus
eleget tett az igazságosság követelményeinek, a bűn problémája megoldást nyert és
az ember megváltása valóságos ténnyé lett, akkor Jézus győzelmet aratott a démonok
seregein és magán a sátánon.
Azt hiszem, a Zsidó 2,14 Rotherham-féle fordítása még világosabbá teszi ezt: „…hogy
a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma volt a halálon, nevezetesen az
ellenséget.” Jézus megbénította a sátánt! Jézus semmivé tette őt.
Van hatalom Jézus nevében, mert Jézus megszerezte a nevében levő hatalmat a győzelme
által!
…annyival
kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál. Mert
kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy Te, én ma szültelek téged?!
— Zsidó 1,4. 5.
Isten betöltötte nékünk, az Ő fiaiknak feltámasztván Jézust: mint a második
Zsoltárban is meg van írva: Én Fiam vagy Te; ma nemzettelek téged. — Apostolok
Cselekedetei 13,32. 33.
Mikor örökölte Jézus a nevét? Mikor lett neki adományozva? Akkor lett neki
adományozva, amikor életre kelt a szellemi halálból, amikor Isten feltámasztotta a
halálból.
Jézus feltámadásakor mondta azt Isten: „…Én Fiam vagy Te, ma szültelek téged.”
A feltámadása után pedig Jézus kinyilatkoztatta, hogy minden hatalom a mennyben és a
földön neki adatott. Minden kijelentés, ami szerint Jézus úgy örökölte a nevét,
illetve úgy adományoztatott neki, azt mutatja: Jézus azután kapta meg nevének
nagyságát, teljességét, miután feltámadt a halálból.
Annakokáért
az Isten is felmagasztalá Őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név
fölött való, hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké
és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr, az Atya Isten
dicsőségére.
— Filippi 2,9–11.
Ez akkor történt meg, amikor Krisztus felment a magasságba, és Isten
leültette Őt saját jobbjára, messze magasan minden fejedelemség, erő, uraság és
hatalmasság felett. A Filippi 2,10 egy másik fordítása szerint: „Hogy a Jézus
nevére minden térd meghajoljon, mennyei lényeké, földi lényeké és föld alatt
való lényeké” (az angyalokra, az emberekre és a démonokra utal).
Miért lett ez a név Jézus adománya? Miért lett ez a név felruházva ilyen hatalommal
és tekintéllyel? Jézus érdekében? Ez alatt a kétezer év alatt, amióta Jézus
feltámadt, felment a mennybe és leült az Atya jobbjára, maga Jézus még egyszer sem
használta ezt a nevet.
Sőt, az Igék még csak nem is sejttetik, hogy Jézus valaha is használta volna ezt a
nevet. Nincs szüksége erre, Ő a szava által irányítja a teremtett világot.
De azt valóban felfedik az Igék, hogy Jézus neve ajándékként az egyháznak, a
Krisztus Teste javára adatott.
És mi az
Ő hatalmának felséges nagysága irántunk, akik hiszünk az Ő hatalma erejének ama
munkája szerint, amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból
és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben. Magasan minden fejedelemség és
hatalmasság és erő és uraság és minden név fölé, mely neveztetik nem csak e
világon, hanem a következendőben is. És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt
tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak fejévé, mely az Ő teste, teljessége
Őnéki, aki mindeneket betölt mindenekkel.
— Efézus 1,19–23.
Mindenütt, ahol a Biblia említi Jézus nevét, az Ő Testére is utal egyben,
az egyházra, mert a név azért adatott Jézusnak, hogy az egyház használja. Azoknak
kell használni az Ő nevét, akik örököstársai lettek Jézus Krisztusnak, és akik
képesek elérni azokat, akiknek meg kell szabadulniuk a sátán hatalmából.
Mindaz, ami Jézusé az örökség által, benne van ebben a névben! Mindaz, amit tett a
győzelme által, benne van ebben a névben! Ez a név pedig a Krisztus Testét illeti
meg. Te rendelkezel vele és én! Isten befektetése ez az egyház számára. Az
egyháznak joga van kivenni ebből a betétből minden szükségének betöltésére. Ez a
név magában foglalja az Istenség egész teljességét.
…Ugyanis minden
a tiétek…Ti pedig a Krisztusé, Krisztus pedig Istené.
— 1Korinthus 3,21.
23.
Az ember nem gondolná, hogy a korinthusiak bármit is kaphattak volna Istentől; olyan
testiek voltak. Pál azzal kezdte ezt a fejezetet, hogy közölte velük, mennyire
testiek, mégis hozzátette: „…minden a tiétek.”
Amikor beleszülettél Isten családjába, tiéd lett a jog és a kiváltság:
használhatod Jézus nevét. Mindaz, amit Jézus megvásárolt és mindaz, aminek
kifizette az árát, természet-szerűen a tiéd lett. De rajtad múlik, hogy használd,
ami a tiéd. Gondoljunk csak a tékozló fiú történetére. Ha a tékozló fiú a bűnöst
vagy a visszaesőt jelképezi, az apa pedig Istent, akkor az idősebb testvér olyan
keresztényt, aki nem tévelyedett el. Amikor a nagyobbik fiú hazajött a mezőről, zene
és tánc kiszűrődő hangjait hallotta. Az egyik szolga adta tudtára: „A te öcséd
jött meg, és atyád levágatá a hízott tulkot.” Az idősebb testvér erre nagyon
megharagudott, és nem volt hajlandó bemenni együtt ünnepelni velük. Így atyja ment
ki hozzá és kérlelte. „Nem, nem megyek be” — mondta az idősebb testvér. „Ennyi
esztendőtől fogva szolgálok neked. Én sohasem hagytalak el. Nem költöttem el a
pénzedet. És te sohasem rendeztél ilyen lakomát nekem.” „Fiam — mondta az atya
— …mindenem a tiéd.” (Luk. 15,31) Istennél megvan az, amire szükséged van. Ha
megvan, akkor az a tiéd. De neked kell birtokba venned.
És azon a
napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak
kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek. Mostanáig semmit sem
kértetek az Atyától az én nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek
teljes legyen. —
János 16,23. 24.
Ez a törvényszintre emelt imaígéret a legdöbbenetesebb kijelentés, ami
valaha is elhagyta a Galileai ajkát. Hogy érti Jézus, hogy: azon a napon? Előre
tekintve a jövőbe, valójában azt mondta itt: „Én most elmegyek, a Golgotára
megyek, és meg fogok halni. De fel fogok támadni a halálból, és fel fogok menni a
Magasságba. És le fogok ülni az Atya jobbjára. És ezzel egy új nap jön el. Egy új
szövetség, vagy más szóval egy új testamentum (új végrendelet) lép életbe! És
azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről.”
Ez a nap — amelyben élünk — az új nap!
„Mostanáig semmit sem kértetek az én nevemben…”
A tanítványok nem imádkoztak Jézus nevében, míg Jézus a földön volt. Ennek semmi
értelme nem lett volna. Nem is volt rá szükségük, mert amíg Jézus velük volt,
minden szükségletükről gondoskodott. Eljött azonban az idő, és Jézusnak el kellett
hagynia őket. Amikor ez bekövetkezett, akkor lett szükségük az Ő nevére. Jézus
neve átveszi Jézus helyét, és az Ő személyét képviselve csodákat tesz,
megszabadít a sátán hatalmából, és teret ad Isten munkálkodásának!
Bizony,
bizony mondom néktek: Aki hisz énbennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket,
amelyeket én cselekszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én
Atyámhoz megyek. És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék
az Atya a Fiúban. Ha valamit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt. —
János 14,12–14.
A mai szövegünk verseinek semmi közük az imához. A tegnapi részben láttuk: Jézus
azt mondta, hogy használjuk az Ő nevét, amikor az Atyához imádkozunk. Itt azonban
Jézus nevének egy másféle használatát láthatjuk. Az itt ‘kérni’-nek fordított
görög szó azt jelenti, hogy ‘igényelni’ illetve ‘megkövetelni’. A név ilyen
használatára jó példa az, ami az Ékes-kapunál történt. Péter azt mondta a kapuban
ülő sánta embernek: „Ezüstöm és aranyam nincs nékem; hanem amim van, azt adom
néked: a názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj!” (Csel. 3,6)
Jézus mondja: „akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem.” Engedjük, hogy
ez most teljesen belénk ivódjon. Amikor használjuk Jézus nevét, az olyan mintha maga
Jézus lenne jelen. Mindaz az erő és hatalom, ami Jézusban van, benne van a nevében!
Te nem követelsz semmit az Atyától. (Végtére is nem Isten kötözte meg betegséggel
azt a sánta embert: az ördög volt az, aki megkötözte.) Nem. Te azt követeled, hogy
az ördög hódoljon be Jézus nevének!
És monda
nékik: Elmenvén e széles világra, hirdessétek az Evangéliumot minden teremtésnek.
…Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek;
új nyelveken szólnak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak meg nem
árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.
— Márk 16,15. 17.
18.
Jézus átruházta a nevében lévő erőt és hatalmat azokra, „akik hisznek”.
Akadnak, akik ezt a szellemi hatalmat prédikátorokra korlátozzák, akiket hatalmasan
használ Isten. Ez az igerész azonban nemcsak az evangélistákról, a pásztorokról
vagy más szolgálókról beszél — Krisztus egész Testéről beszél: a hívőkről.
A hatalom Jézus nevébe van befektetve. Ezzel a hatalommal pedig az Úr Jézus Krisztus
földi egyháza van felruházva. Páran már mertük használni ezt a hatalmat
néha-néha, de tartósan még egyikünk sem maradt meg ebben úgy, ahogy azt Isten
szeretné.
Én teljesen bizonyos vagyok benne, hogy ezekben az utolsó napokban, mielőtt Jézus
visszajön, hívők hatalmas tömegei tanulják meg, hogyan éljenek mindazzal, ami már
az övék Jézus nevében — abban a névben, amely minden név felett való!
Fiam! Ha
beveszed az én beszédemet, és az én parancsolataimat elrejted magadnál, …akkor
megérted az Úrnak félelmét, és az Istennek ismeretére jutsz. Mert az Úr ád
bölcsességet, az Ő szájából tudás és megértés származik.
—
Példabeszédek 2,1. 5. 6.
A valóságos hit Isten Igéjének ismeretéből származik. Az emberi akarat, illetve
értelem semmilyen erőfeszítésére nincs szükségünk ahhoz, hogy hitet kapjunk. A
tudás hittel jár. Mihelyt megvan a tudás világossága, a hit is megvan. Ahogy a
zsoltáros mondta: „A Te beszéded megnyilatkozása világosságot ad…” (Zsolt.
119,130)
Az emberek gyakran imádkoznak hitért. Pedig tulajdonképpen Isten Igéjének ismeretére
lenne szükségük! Ahol megvan Isten Igéjének ismerete, természetszerűen a hit is
megvan. Örökké imádkozhatsz hitért, ha nem szerzel ismeretet Isten Igéjéből,
sohasem jutsz hithez.
Táplálkozz Isten Igéjével. Elmélkedj Isten Igéjén, és ne feledd: „…a hit
hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” (Róm. 10,17)
Az Igének
pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói…
— Jakab 1,22.
Sokan nagy küzdelmet folytatnak. Azt mondják: próbálnak hitre jutni, illetve
megpróbálnak hinni. Pedig nincs másra szükség, mint egyszerűen annak alapján
cselekedni, amit Isten mond. Én ezt a kifejezést használom: ‘cselekvés Isten Igéje
alapján’, nem pedig azt, hogy ‘hitre jutni’ vagy ‘hinni’, ugyanis a ‘hit’
pontosan ezt jelenti!
Egyszer valaki megkérdezte a gyógyító szolgálatban Isten által hatalmasan használt
Raymond T. Richey-től: „Micsoda dolog ez a ‘hit’?” Richey azt válaszolta: „A
hit nem más, mint cselekvés Isten Igéje alapján.”
Smith Wigglesworth mindig azt mondta: „A hit az egy cselekedet.” A hit valóban az —
cselekedet Isten Igéje alapján.
A Te Igédnek
summája igazság…
— Zsoltárok
119,160.
Az emberek gyakran helyettesítik a hitet valami mással, például az értelmük
helyeslésével illetve intellektuális egyetértéssel. A fejükben egyetértenek azzal,
hogy Isten Igéje igaz, és ezt hitnek hívják. Az Igével való egyetértés azonban
még nem hit. Elméletben egyetérthetsz azzal, hogy a Biblia igaz, de addig nem lesz
valóságos a számodra, amíg nem cselekszel annak alapján, amit mond. Amikor cselekszel
is Isten Igéje alapján, akkor válik valósággá.
Hihetsz például a feltámadás igazságában, mint egy nagy tantételben (bizonyos
körökben nem is jelent mást, mint tantételt, azaz dogmát) de ez az égvilágon semmit
nem segít rajtad, amíg nem tudod azt mondani: „Jézus értem halt meg.”
Jézus feltámadt, diadalmaskodott a halál, a pokol, és a sír fölött. Értem tette.
Jézus feltámadt, diadalmaskodott a sátán fölött. Helyettem győzte le a sátánt.
Ezért a sátánnak nincs hatalma felettem! Szabad vagyok!
A feltámadás semmit nem jelent az életedben addig, amíg ki nem tudod mondani ezeket a
szavakat. Ezután a feltámadás igazsága az Igében több lesz számodra, mint puszta
tantétel, dogma, teória vagy ‘hiszekegy’. Valósággá válik!
Szenteld meg őket a Te igazságoddal:
A Te Igéd igazság. —
János 17,17.
Az élet viharai mindannyiunkat elérnek. Ha nem tudod, hogyan kell cselekedned az Ige
alapján, az élet válságos helyzeteiben bajba kerülhetsz.
Nem számít, hogy milyen nehézséggel nézel szembe, Isten Igéjében megvan a
segítség számodra. Isten Igéjében van a válasz a problémára. Tudakold meg, mit
mond az Ige a te helyzeteddel kapcsolatban, azután cselekedj a megismert igazság
alapján!
Akkor, ha valaki megkérdezi tőled: „Tehetünk bármit is ebben a helyzetben?” Te
nyugodtan mosolyogva azt mondod: „A Biblia megismert igazsága alapján fogunk
cselekedni.” Sok ember ért egyet elvben azzal, hogy a Biblia igaz, de ez nem elég.
Cselekednünk kell a Biblia igazsága alapján! Ha tudod, hogy Isten Igéje igaz, és
aszerint cselekszel is, akkor valósággá válik az életedben. Kiváltja Isten
beavatkozását az életedben.
…mert az Úré a had. —
1Sámuel 17,47.
— Aztán nehogy bajba kerülj — szólt utánam anyám, amikor épp indultam elrendezni
egy családi viszályt —, ez az ember majdnem nekiment Dub bátyádnak!
— Semmi baj nem lesz — feleltem —, én nem szoktam bajba kerülni, majd munkára
fogom az Urat.
Ahogy aztán közeledtem a kocsifelhajtóhoz, szembetaláltam magam annak az illetőnek a
feleségével, aki olyan sok bajt okozott. Elkezdett szitkozódni, meg tősgyökeres
texasi módra káromkodni. Én meg arra gondoltam: Drága Uram, itt van ez a szegény
lélek, tele gyűlölettel és önzéssel, és még csak nem is tehet arról, hogy ilyen.
Nem tehet róla, hogy az ördög természete van benne, hiszen az ördög gyermeke.
Egy szót sem szóltam, a szívemben azonban azt mondtam az Úrnak: „Hála Istennek, a
nagyobb énbennem van.” (1Ján. 4,4) És azon az alapon cselekedtem, hogy a nagyobb
énbennem van. És Ő a nagyobb.
Bizonyára megérezte, hogy megesett rajta a szívem, mert hirtelen felnézett rám és
elakadt a szava. Majd megfogta a kezemet és térdre esve, sírós hangon azt mondta: „Istenem,
tedd a kezedet a fejemre, és imádkozz értem. Az én szegény öreg lelkemnek is kell
valami. Ó Istenem, imádkozz értem.”
Ezt mondta, pedig én egy szót sem szóltam hozzá. Mindössze annyit tettem, hogy a
Biblia igazsága alapján cselekedtem.
Ne féljetek, és ne rettegjetek,
…mert nem ti harcoltok velük, hanem az Isten.
— 2Krónika 20,15.
Én hiszem, hogy a nagyobb bennünk él, ha már újjászülettünk. (1Ján. 4,4) Hiszem,
hogy Jézus nagyobb, mint az ördög. Tudom, hogy Isten Igéje ezt mondja. Ezért ennek az
igazságnak az alapján kell cselekednem. Így válik ez valósággá, akkor kezd a
nagyobb munkálkodni az érdekemben.
Addig, amíg minden erőmmel én próbálom megvívni a harcot, a nagyobb nem tud harcolni
értem. Ily módon nincs hasznomra sem az, hogy a nagyobb bennem van, sem az, amit Ő már
megtett értem. Ezért ne próbáld logikailag kikövetkeztetni a helyzet megoldásait. Te
csak nyugodtan feküdj le aludni, bármilyen helyzetben is lennél.
Pásztorkodásom éveiben, majdnem minden gyülekezet, ahova elküldött az Úr, teli volt
problémával. Különösen az egyik; azt senki sem akarta pásztorolni. Mielőtt
megkerestek volna, Isten már foglalkozott velem ezzel kapcsolatban, így elvállaltam a
pásztorlást.
Nekem semmi gondom nem volt ezzel a gyülekezettel. A gyülekezetet és a problémáit
átadtam a Nagyobbnak. Azt mondtam: „Én egyáltalán nem aggódom miattuk.” Komolyan
gondoltam, hogy akkor sem fogok aggódni, ha a diakónusok ököllel verik egymást a
gyülekezeti ház udvarán. Nyugodtan végignézem, ahogy ütlegelik egymást, aztán
együtt imádkozunk, és majd rendezik soraikat, hogy tovább tudjunk járni
Istennel.
Mert mi hívők, bemegyünk a
nyugodalomba… — Zsidó 4,3.
Az évek hosszú során át mindig azzal értem el sikereket, hogy engedtem az Urat
munkálkodni a saját érdekemben. Egyszerűen csak megengedtem, hogy Ő végezze el a
munkát. Amióta megtanultam a hit lényegét és azt, amit a Biblia mond: „…mi hívők,
bemegyünk a nyugodalomba”, állandóan nyugodt vagyok.
Ragadd meg ennek az Igének az értelmét. Nem azt mondja, hogy bementünk a félelem, a
nyugtalanság, a zúgolódás, az aggodalom, és a küszködés állapotába. Nem! Azt
mondja, hogy bementünk a nyugodalomba.
Én egyetlen csatát sem láttam az elmúlt több mint hatvan év alatt. Ha valaki
megkérdi tőlem: „hogy megy a harc?”, én mindig azt felelem: „a győzelem csodálatos!”
Nincs itt semmiféle csata. Én győzelemben járok. A hit mindig jó hírrel van!
FOLYTATÁSA
KÖVETKEZIK!
Az
itt közölt idézet nem tartalmazza a napi megvallásokat.
A keresztény élet nélkülözhetetlen részét képező imákat a könyvben találod
meg.