2010.09.22.
A NYELVEK KÜLÖNBÖZŐ FAJTÁI
Jegyzet
Sandersné dr Kovács Erzsébet tanításából
2010. szeptember 19.
Drága Szent Atyánk! A szerelmed olaját közöld ma
velünk. Jézus Krisztus szent nevében jöttünk ma össze. Atyám a szent vérre
tekints, és ne a cselekedeteinkre. Jézus nevében tudjuk, hogy mindezt kegyelemből
kaptuk, amit ma adsz nekünk. Atyám a világosságot kérjük az Igéből, megértéseket
kérünk, hogy a te Tested, a világosság delében járhasson a te Igédet. Jeleket,
csodákat, gyógyulásokat megcselekszed Uram, mert te hűséges Isten vagy, köszönjük
a te szerelmedet. Atyám szólítjuk az elveszetteket a gyülekezetekbe, északról, délről,
keletről és nyugatról Jézus nevében. Hatalmas Istenünk köszönjük neked Jézus
nevében! Ámen!
Kezeinket a zsebkendőkre tesszük, ahogy szoktuk és
kiárasztjuk a hitünket. Megköszönjük, hogy a
szent erőd árad, és árad a kezeink rátevésével a hozott ruhadarabokba, zsebkendőkbe.
A betegek testéhez érve, hatalmunkkal élve Atyám, Jézus nevében megdorgálva, a
betegséget, a fájdalmat, a betegség szellemét, a kórokat, a vírusokat, a
rendellenességeket, a rákos sejteket, a daganatokat, a szervi rendellenességeket.
Atyám megdorgáljuk és elparancsoljuk ezeket a testekből, gyógyulást és szabadulást
szólítunk elő a te mindenható, szent Fiadnak, az Úr Jézusnak nevében, a te
Szellemed által Atyánk. Köszönjük, áldott legyél Atyám mindörökké az
életünkben. Ámen!
Az
újaknak egy pár bátorító szót szólunk ilyenkor, ha egy kicsit bátortalanok,
bátorítsuk őket. Az újak köszöntése után elmondom, hogy ha a gyülekezetbe
jöttök, ne magatok gyertek, hanem mindig hozzatok magatokkal szomszédokat, barátokat,
ismerősöket, családtagokat, így gyarapszik a gyülekezet, mert sokan vannak még kint,
akik nem ismerik az Úr Jézus kegyelmét.
Mi
is így voltunk, nem ismertük az Urat, és milyen jó volt, amikor az Úr tudatta velünk
ezt a lehetőséget. Nagy élvezettel hallgatom azokat a történeteket mindig, amikor
meghallom, hogy ki miként értesült arról, hogy az Úrban üdvösség van, gyülekezeti
alkalmak vannak, és hogy milyen különböző és furcsa módokon talál ránk az Úr.
Erről külön könyvet lehetne írni.
Jézus
Krisztus szent nevében állok ma előttetek, az Úr Igéjét fogom ma hirdetni nektek. A
drága szolgáló társam és férjem, Sanders pásztorotok, az Egyesült Államokba
látogatott, egy kicsivel előtte ment most a hálaadás ünnepének, mert 50. éves
érettségi találkozója van, ez egy nagyon nagy esemény, mostanra időzítették,
ezért el kellett, hogy menjen.
Üdvözöl
benneteket, azt üzeni nektek, hogy szorgalmatosabbak legyetek az imádságban, mint
valaha, ez az imádság órája, és a jövő héten
találkozik veletek. Addig pedig szorgalmasan építjük Isten királyságát.
Üdvözöljük őt a netten keresztül, hiányzik nekünk és érezze a szeretetünket a
távolból is. Köszönjük Istennek az ő életét és szolgálatát.
Áldott
legyen az Úr neve, hogy elhozta őt ide az országba. Isten úgy rendelte, hogy mi őáltala ismerjük meg az
üdvösséget. Nem állítjuk azt, hogy ha ő nem jött volna, akkor Isten elfeledkezik
rólunk, de hogy őt használta, őt jelölte ki, és ő engedelmes volt ebben, és mi általa születtünk
meg Krisztusban, ezt nem győzzük köszönni Istennek. Áldott legyen az Úr neve ezért.
Közelgő
alkalmak bejelentésére kerül sor, a neten ezek az alkalmak megtalálhatók. Új
gyülekezeteket is épít Isten nagy buzgalommal.
Az
Úr jó, az Ő jósága örökkévaló az életünkben. Köszönjük, hogy meglátogat
minket. Ámulattal állunk az Ő jósága, szeretete, irgalma előtt. Soha ne siessünk
annyira, hogy ne legyen időnk megállni és megköszönni az Ő jóságát. Gondoljuk
végig, hogy mennyi jót tett már az életünkben, és kiárasztjuk a hitünket, hogy
még mennyi jót fog cselekedni velünk a közeljövőben.
Egy
hálaadó dalt fogunk még énekelni, mielőtt belefogunk a tanításba, az Úr nagyon
szereti a hálaadásunkat. Nagy különbséget
hoz az életünkbe, ha hálás szívvel állunk az Úr elé. Legyen hálás a szívünk,
el ne feledkezzetek erről. Áradjon a szívünkből a hála, mert ez egy jó illat Isten trónja előtt.
Sokszor
látom a szemetekből, hogy aggodalmak és félelmek vannak benneteket, a gondokat
hordozzátok, és elfeledkeztek arról, hogy az Úr azt mondja, hogy minden gondotokat Őreá vessétek, mert néki gondja van
rátok. És ha az ember ezt a szívében rendezte, onnantól kezdve a hálaadások bőségesen áradnak az Ő szívéhez.
Ezt szeretném most kérni tőletek, mondjuk el néki, hogy mennyire hálás a szívünk,
ez nagyon fontos.
Mondjuk
el most bátran a szívünkből, mennyire szeretjük Őt: Ó drága szent Atyánk, a trónod előtt állunk a bőséges
hálaadásunkkal, hálával áldozunk neked. Drága szent Atyánk szeretünk téged,
szeretünk téged drága Úr Jézus Krisztus, szeretünk téged drága Szent Szellem.
Köszönjük a szerelmedet Atyám, amit a szívünkbe árasztottál a Szent Szellem
által. Köszönjük, hogy adtad nekünk a kiejtést a Szellem által, hogy
kifejezhessük, amit szavakban nem tudunk elmondani. Mindenekfelett szeretünk Atyám, és
szeretjük a szent Igédet. Áldunk és magasztalunk. Köszönjük, hogy minden imánk ott
van a trón előtt és ezeket megválaszoltad és megtanítottál bennünket hitben
járni, és megláthatjuk a hitünknek gyümölcseit az életünkben. Atyám oly jóságos
Isten vagy, köszönjük neked Jézus nevében. Ámen!
Tapasztalhattátok,
hogy mennyire megváltozik a légkör
körülöttünk, ha a szívünkből kiárasztjuk ezt az igen drága olajt, amikor hálát
adunk Istennek. El ne feledkezzetek erről.
A
mai napon is ajánllak titeket Istennek és az Ő kegyelmessége Igéjének, aki képes
arra, hogy megtartson benneteket és örökséget ad nektek minden megszentelt között.
Ma sem lesz ez másként, az Ő kegyelmessége Igéjének ajánllak titeket, hogy
nyissátok meg erre a szíveteket, a fületeket, megértést vegyetek, és annak a
világosságában járjunk, amit az Ige tanít nekünk.
A
nyelvek különböző fajtáiról szólunk a mai
napon, és hogy ez a téma miért olyan fontos, hogy ezzel ma időzzünk, és erről ma szóljunk,
ezt nap, mint nap tapasztaljuk, akik járjuk az országot és tartjuk az evangélizációs
alkalmakat.
Lépten,
nyomon találkozunk olyanokkal, akik, amikor a Szent Szellem keresztségre kerül sor, és
előhozzuk a nyelvek imáját, akkor ők különböző aggályokkal, és kérdésekkel
fordulnak hozzánk.
Pl.
hogy a nyelvek imája, csak az első apostolok idejében volt, ma már ez megszűnt, ez
csak a pünkösd napjának az időszerű nyelve volt. Vagy a másik aggály, hogy a Szent
Szellemre várakozni kell, a Szent Szellem keresztségre és a nyelveken szólásra,
hiszen pünkösd napjáig is várakoztak a tanítványok, hogy a Szent Szellem leszálljon
és vegyenek Szent Szellemet, szóljanak nyelveken.
Találkoztam
azzal is, hogy nem értik a hívők, hogy miért fontos a nyelvek imája? Tehát úgy
látom, hogy az Igét helytelenül veszik, sokszor előhoznak Igéket arra, hogy a téves elképzeléseiket igazolják.
Szeretnék
ma néktek azzal szolgálni, hogy az Igéből részleteiben megvizsgáljuk, hogy Jézus
szavai, a szent Ige mit tanít a nyelvekről.
Mert ha nem járunk az Ige világosságában, akkor ugyanúgy fogunk tévelyegni, mint
azok, akik nem vették maguknak a fáradtságot, hogy az Ige mélyére ássanak, és
felszínesen vélekednek erről. És ezek a vélekedések azért nagyon veszélyesek, mert
meglopnak bennünket azokból az áldásokból, amiért Isten küldte ezt nekünk. Mi,
akik használjuk a nyelvek imáját, tudjuk, hogy milyen áldásokat hordoz ez a hívők életében.
Egy
módon tudjuk magunkat a tévelygésektől
megmenteni, - Jézus azt mondta a farizeusoknak, hogy tévelyegtek, mert nem ismeritek az Írásokat, sem az Istennek
hatalmát. Tehát ha az Írásokba nem megyünk bele mélységeiben, és nem ismerjük
meg, hogy mit tanít nekünk erről a Szent Írás, akkor ugyanúgy fogunk tévelyegni,
mint azok, akik ezeket a kérdéseket felteszik, és látjuk, hogy nincs pontos
megértésük erről. Ennek a végeredménye pedig az, hogy nem járnak azokban az
áldásokban. Velünk ez ne így legyen, tekintsünk ezért Istennek a szent Igéjére.
A
négy evangélium csodálatos áldás számunkra, mert négy különböző feljegyzés
sorban olvashatjuk Jézus földi útját. Ezeknek az evangéliumoknak a legvégén
olvashatunk Jézusnak azokról a szavairól, amelyet már a megdicsőült testében szólt
a tanítványokhoz, miután feltámadt a halálból. És ezek az utolsó szavai hozzánk,
mielőtt felvitetett a mennybe.
Jézusnak
ezekre a szavaira úgy kell tekintenünk, hogy ezeket Jézus egy összefoglaló szándékkal, lényegre törően és
erőteljesen összefoglalva, mondja el számunkra, hogy mi az, amire, amíg Ő távol lesz, nekünk hívőknek figyelnünk kell.
Ezek
az úgynevezett búcsú szavai Jézusnak, mielőtt felvitetik a mennybe. Az Igére mindig
figyelnünk kell, de ezeket a szavait Jézusnak különös gonddal kell tanulmányoznunk.
Mielőtt távozik, búcsúzik a tanítványoktól és ránk hagy valamit, aminek minden szavát gondosan
meg kell vizsgálnunk.
Nem
tehetjük meg, hogy ezeket figyelmen kívül hagyjuk, és úgy éljük a keresztény
életünket. Figyelünk Jézusnak a szavaira, hogy mi az, az utolsó üzenet, amit ránk hagyott. Figyeljük,
mit mond Jézus a Márk 16 fejezetében. Igen erős, lényegre törő szavai ezek.
Márk 16/15-18 Elmenvén e széles világra
hirdessétek az Evangéliumot minden teremtésnek. Aki hiszen és megkeresztelkedik
üdvözül, aki pedig nem hiszen, elkárhozik. Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek
követik, az én nevemben ördögöket űznek, új nyelveken szólnak. Kígyókat vesznek
föl, és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik, betegekre vetik kezeiket és
azok meggyógyulnak.
Ezek
Jézus dicsőséges szavai, Isten királyságát építő
szavak. Jézus azt mondja, hogy azok, akik megkeresztelkednek és hisznek, azok
üdvözülnek, és innen fogjátok megismerni azokat, akik énbennem hisznek. És innen
tesz egy felsorolást. Jellemző tulajdonságok ezek azokra, akik a földön úgy járnak,
hogy énbennem hisznek.
Ezek
között szerepel elsők között, hogy ördögöket űznek, ez távol áll a mai ember
fülétől, ez magába foglalja a hatalmunkat,
hogy Jézusban hatalmunk van minden ellenséges erő felett. Az igazi hívő él ezzel a
hatalommal.
Másodikként
azt említi Jézus, hogy új nyelveken szólnak.
A hatalmunkat követően a második helyre teszi ezt. Mégis, ha a keresztényeket, a hívő
világot megkérdezzük, hogy vajon mit értett Jézus azon, hogy ezek kell, hogy
kövessék azokat, akik hisznek, hogy új nyelveken szólnak. Legtöbbször látszik, hogy
a hívők nem értik ezt. Néha fogsz pl. olyat hallani, hogy – tulajdonképpen ez azt
jelenti, hogy ha egy hívő megtér az Úr Jézushoz, akkor már többé nem fog
káromkodni, nem fog közönséges szavakat használni, hanem egy igazi ékesszólással
kezd beszélni, elhagyja a régi szavait.
Van,
aki ezzel próbálja magyarázni, de nem mennek az Igének a mélyére, hogy mi lehet
valójában ez a nyelveken szólás? Látjuk, hogy a keresztények addig csűrik, csavarják
az Igét, amíg rá nem tudják illeszteni, hogy az Ige az ő véleményük,
megtapasztalásuk szerint ezt és ezt mondja. Tévesen teszik, eltorzítják az Igét, belemagyarázzák, amit ők tapasztaltak arról,
és így lopják ki magukat az áldásokból. Ez tehát a helytelen hozzáállás.
De
van helyes hozzáállás is az Igéhez, amikor találkozunk egy új résszel. Pl. az új
nyelvek, megüti a fülünket elsőre, ha soha nem hallottunk arról, hogy mi ez. Ekkor
felemeljük az Igét Isten trónja elé, és azt kérjük, hogy – Atyám, mivel ezt
írod az Igédben, és erről nekem nincs megértésem, nincs világosságom, ezért
kérlek, hogy emelj fel engem erre a szintre. Mutasd meg nekem, tanítsd meg, hogy mit
értesz ez alatt, mert én szeretnék ebben járni, ennek az áldásaiban élni, mert ha
te ezt itt a felsorolásban adtad, akkor bizony ez egy hívő számára fontos kell, hogy legyen. És nem élhetek úgy,
hogy úgy teszek, mintha ez itt sem lenne. Ez a helyes hozzáállás a hívő részéről.
Mivel
Isten olyan hatalmas és kegyelmes volt hozzánk, hogy négy különböző írónak a
tollában, négy evangéliumban olvashatunk erről, szeretném veletek megnézni, hogy
Lukács rögzítésében hogy szól, Jézusnak ez a pár búcsú gondolatai, mielőtt
felvitetik a mennybe, mit hagy a tanítványaira.
Olyan
ez, amikor egy bizonyos történést elolvasunk a másik evangélium szerint, mint mikor
egy hegyet mászunk és az egyik oldaláról, vagy távolabbról kezdünk felmenni arra a
hegyre más és más kilátást kapunk különböző pontjairól.
Így
van ez, ha a másik evangéliumban, egy más rögzítésben olvashatjuk, mert az egyik és
a másik tanítványnak a figyelmét más és más dolgok ragadták meg. Mindegyiket a
Szent Szellem ihlette, de a Szent Szellem abból tud meríteni, ami bennünk van.
Tehát
nagyon fontos, hogy megnézzük egy másik evangélium szerint is ugyanezt, mert lehet,
hogy kapunk egy más rávilágítást arra, hogy mit értett Jézus azon, hogy új nyelveken szólnak.
Lukács 24/46-53 És monda nékik: Így van megírva,
és így kellett szenvedni a Krisztusnak, és feltámadni a halálból harmadnapon. És
prédikáltatni az Ő nevében a megtérést és a bűnök eltörlését minden pogányok
között Jeruzsálemtől kezdve. Ti vagytok pedig ezeknek bizonyságai. És ímé én
elküldöm tireátok, az én Atyámnak ígéretét ti pedig maradjatok Jeruzsálem
városában, mígnem felruháztattok mennyei erővel. Kivitte pedig őket Betániáig és
felemelvén az Ő kezeit, megáldá őket. És lőn, hogy míg áldá őket, tőlük
elszakadván, felviteték a mennybe. Ők pedig imádván Őt, visszatérének nagy
örömmel Jeruzsálembe, És mindenkor a templomban voltak, dicsérvén és áldván az
Istent. Ámen.
Ez
Isten szent Igéje. Ez így történt Lukács evangéliuma szerint. Látjuk, hogy ebben a
pár mondatban is kiküldi őket, hogy hirdessétek, prédikáljátok az én nevemben az
evangéliumot, de a 49-es versben, felhívja a figyelmét a tanítványoknak, hogy még
mielőtt kimennétek prédikálni, maradjatok Jeruzsálem városában addig, mígnem fel nem ruházhattok egy mennyei erővel.
Amikor
a tanítványok ezt a küldetést kapták, szükségük volt arra, hogy Jézusnak ezek a
szavai beteljesedjenek. Várakozniuk kellett Jézus szavai szerint.
Megint
egy másik rész, ugyanerről az időszakról ad nekünk beszámolót az Apostolok
cselekedeteiből. Ugyanígy Jézus a megdicsőült testében ad útmutatást a tanítványoknak az elkövetkezendő
szolgálatukról.
Apostolok cselekedetei 1/4-5 És velük
összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az
Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem. Hogy János ugyan vízzel
keresztelt, ti azonban Szent Szellemmel fogtok megkereszteltetni nem sok nap múlva.
Hangsúlyozza Jézus, hogy el ne menjetek addig
Jeruzsálem városából, míg egy keresztségre nem kerül sor. Látjuk, kiküldi őket prédikálni Jézus, beszél egy új nyelvről, egy erővel való felruházásról és beszél egy keresztségről. A tanítványok ezt hallván
összegyűlnek, és együtt vannak mindaddig, míg az a bizonyos nap be nem teljesedik.
Erről így szól Jézus:
/8/ Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem
eljő reátok, és lesztek nékem tanúim …
Tehát
addig nem létezik, hogy az ember képes legyen az evangéliumról bizonyságot tenni, és ezeket az erőket, amelyekről Jézus
beszél, hogy betegeket gyógyítsatok, és új nyelveken szóljatok, nem vagyunk képesek
tenni, amíg nem veszünk erőt, minekutána a
Szent Szellem eljön reátok, ahogy a 8-as versben írja is. Így lesztek nekem tanúim a
föld végső határáig. Egy erővel való
felruházásról, egy keresztségről beszél Jézus.
Tudakozunk
tovább és nézzük, hogy, hogy számol be erről a második fejezetben az Ige. A
tanítványok, ahogy Jézus meghagyta, együtt várakoztak addig, míg Jézus szavai be
nem következtek.
2/1-4 És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan
egy akarattal együtt valának. És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó
szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, ahol ülnek vala. És megjelentek előttük
kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül. És megtelének mindnyájan Szent
Szellemmel és kezdének szólni más nyelveken, amint a Szellem adta nékik szólniuk.
Ez
a beszámoló arról, amiről Jézus szólt nekik előtte. Megfigyelhető, hogy a Szent
Szellem pontos időzítésben jött. A tanítványok ugyan várakoztak a Szent Szellemre,
de csak addig kellett várakozniuk, amíg az Isteni időzítés el nem jött. És pünkösd napján kiárasztotta Isten a Szent Szellemét a földre.
Ennek
látható és érzékelhető, hallható jelei is
voltak. Százhúsz tanítvány volt együtt a Felső házban. Ahogy a Felső házat
betöltötte a Szent Szellem, ők beteljesedtek
a Szent Szellemmel. És az első, amit az Ige ír, hogy elkezdtek szólni más nyelveken.
Ez
volt az első megnyilvánulása a Szent Szellemnek, ahogy megjelent a földön, pünkösd
napján, és betöltötte az ott jelenlévőket. Elkezdtek szólni más nyelveken, amint a
Szellem adta nékik szólniuk.
Azon
az új nyelven szóltak, amiről Jézus szólt nekik, megtapasztalhatták ezt, mert addig
az ószövetség során egyetlen egyszer sem tudott a Szent Szellem így megnyilvánulni.
Nézzük meg mi lett ennek a következménye, hogy a Szent Szellem betöltötte a házat
és a jelenlévők vettek Szent Szellemet és elkezdtek szólni más nyelveken.
Azért
fontos ez a más nyelv, mert addig nem tudtak
így szólni, csak miután a beteljesedtek Szent Szellemmel. A Szent Szellem adott nekik
egy új nyelvet, egy más nyelvet, mint amit addig szóltak.
/5-8/ Lakoznak vala pedig Jeruzsálemben zsidók,
istenfélő férfiak, minden nép közül, melyek az ég alatt vannak. Minekutána pedig
ez a zúgás lett, egybegyüle a sokaság és megzavarodék, mivelhogy mindegyik a maga
nyelvén hallá őket szólni. Álmélkodnak pedig mindnyájan és csodálkoznak vala
mondván egymásnak: Nemde nem Galileabeliek-e ezek mindnyájan, akik szólnak? Mimódon
halljuk hát őket, ki-ki közülünk a saját nyelvén, amelyben születtünk?
Az
történt, hogy miután az ott jelenlévők vették a Szent Szellemet, és megnyíltak
erre a kiejtésre, elkezdtek olyan idegen nyelveken szólni, amit addig nem tanultak és nem beszéltek. És a
körülöttük álló sokaság – hiszen a pünkösd napja az egyik olyan ünnep volt,
amikor a zsidó férfiaknak haza kellett látogatnia Jeruzsálembe az ünnepre –
elálmélkodtak azon, hogy, hogy lehet, hogy galileai létünkre halljuk őket, hogy a mi
anyanyelvünkön szólják, magasztalják Isten csodálatos dolgait.
/12/ Álmélkodnak vala pedig mindnyájan és zavarban
voltak, egymásnak ezt mondván? Vajon mi akar ez lenni?
Életükbe
nem láttak addig ilyet. Egyrészt, amikor ez a kiáradás előjött, álmélkodtak, a
sokaságban, nem láttak ehhez hasonlót, másrészt voltak olyanok, akik csúfolódni
kezdtek. Ilyen mindenkor lesz, amikor a Szent Szellem kiárad.
/13/ Mások pedig csúfolódva mondának: édes
bortól részegedtek meg.
Tudd
meg, ha te ezt a munkát felvállalod Jézussal, amikor a Szent Szellem kiárad, mindig
lesznek olyanok, akik elkezdenek csúfolódni. Hagyd őket nyugodtan a hátad mögött.
Nem téged, hanem Isten dolgait csúfolják.
Visszatérve
arra a csoportra, akik álmélkodtak, hogy vajon mi lehet ez? Azoknak, akik ott jelen
voltak, ez a nyelv egy természetfeletti nyelv volt, amit Isten adott, egy jel volt. És ez a jel Péternek egy lehetőséget
adott arra, hogy elkezdjen prédikálni. Péter felállt és a Szent Szellemmel telve,
elkezdett prédikálni és háromezer ember üdvözült
aznap!
Így
született meg a gyülekezet, ez a gyülekezet
első napja, háromezer ember csatlakozott aznap Isten Egyházához. Istennek csodálatos
dolgait szólták így, és a Szent Szellem által mindig így lesz, mert a Szent Szellem
azért küldetett, hogy Jézus Krisztust
felmagasztalja, Isten dolgait felmagasztalja, és Isten dolgairól bizonyságot tegyen.
Jézus
mondja, hogy az enyémből vesz, és megjelenti néktek. Ha te helyet adsz a Szent
Szellemnek az életedben, akkor Ő Isten dolgaiból vesz, és megjelenti azt a világnak. Ez csodálatos, mert
ebben a munkában, munkatársak vagyunk a Szent
Szellemmel.
Vajon
gondolkodtatok már azon, hogy akik csúfolódni kezdtek és rávágták, hogy ugyan már,
mi van ebben a dologban? Ezek csak édes bortól részegedtek meg. Vajon miért merték
ezt mondani Istennek a munkájára? Bizonyára, ha csak az lett volna a jelenségben, hogy
ahányan vagyunk, elkezdünk beszélni egy bizonyos nyelven, amit soha nem tanultunk, erre
még egy kívülálló nem mondaná, hogy te részeg vagy.
Azért,
mert elkezdek egy érthető nyelven beszélni, ami az illető számára érthető nyelv,
ebből még semmi alapja nincs a másiknak, hogy azt gondolja, hogy én megrészegedtem,
ha csak ennyi történt volna.
De
itt arra tudunk következtetni, hogy más dolgok
is történtek ott a százhúszaknál, mert az Ige ugyan nem írja, de ha úgy látszott,
hogy ezek édes bortól részegedtek meg, akkor
kellett, hogy ott olyan jelek és megnyilvánulások
legyenek köztük, hogy abból arra lehetett következtetni, hogy ők itták ezt az édes
bort. Mi lehetett az vajon?
Lehet,
hogy dülöngéltek, vagy hangosan kiáltozni kezdtek, lehet, hogy volt, aki elesett Isten
ereje alatt, de biztos, hogy valami esemény
volt még, amiből ezt következtették, ebben biztosak lehetünk. Különben nem tettek
volna ilyen megjegyzést.
Részeg
ember benyomását keltették azok, akik
beteltek Szent Szellemmel. Amikor a Szent Szellemmel beteljesedik az ember, szellemi magaslatokra lehet eljutni a Szent Szellemmel,
ezért is gondolták róluk, hogy édes bortól részegedtek meg.
Merem
ezt állítani azért is, mert ha az Efézusi levelet olvassuk, figyelmeztet az 5.
fejezetben arra, hogy meg ne részegedjetek bortól, hanem teljesedjetek be Szent Szellemmel.
A
világiaknak, amikor gondjaik vannak, akkor veszik a poharat és elkezdenek inni, mert nem
tudnak jobbat ennél. De nekünk hívőknek Isten felhívja a figyelmünket, hogy ne ehhez
a borhoz nyúljunk, hanem azt írja nekünk, hogy …
Efézus 5/18 És meg ne részegedjetek bortól, miben
kicsapongás van: hanem teljesedjetek be Szent Szellemmel.
Folytonosan
legyetek telve a Szent Szellemmel! Vagyis a Szent Szellemtől vegyék azt, amit a bor
tenne veletek. A bortól egyszerűen ellazulnak, már nem bántja őket annyira az a
dolog, elfeledkezik a gondjairól, mintha nem is lenne, pedig ugyanúgy meg van a gondja.
A
világ ezt ismeri, de az eredeti mindig az, ami
a Szent Szellemtől van. Mert az ördög mindig csak utánzatokat, és ócska hamisítványokat tud előhozni. Azt, ami a kocsmában
van. De az eredeti pünkösd napján volt!
Vették
a Szent Szellemet, megteltek Szent Szellemmel és elkezdtek szólni más nyelveken.
Rögtön egy nyelvet kaptak, egy más kiejtést, egy új nyelvet, egy másfajta szólást
kaptak a Szent Szellemtől.
Ennyire
fontos ez a fajta más szólás, amiről Jézus szól itt a Márk evangéliumban, hogy a
hívőket jelek követik. És ha megragadjuk ennek a fontosságát, el fogja veled
feledtetni a világnak a bajait és gondjait, mert Istentől jön egy olaj az életedre, egy olyan olaj, amit csak
Istennek az újbora, tud hozni.
Ez
az újbor, egy vigasztalást fog hozni az
életedre, fel fog emelni, meg fogja olajozni a dolgokat az életedben. El fogja
feledtetni azokat, amik odáig a válladat nyomták, és nyomorgattak, és ezek a földi igák meg fognak törni az életed felett, Isten
kenetének olajában. Ha megtanulsz ebbe belemenni, ez ennyire fontos. Nem feledkezhetünk
el róla. Nézzük meg, hogy az Ige, hogy tanítja nekünk?
/18/ És meg ne részegedjetek bortól, miben
kicsapongás van, hanem teljesedjetek be Szent Szellemmel.
Az
Amplifield szerint pedig: Folytonosan legyetek
telve, miután beteljesedtetek először! Folytonosan legyetek telve Szent Szellemmel!
Soha ne engedjétek, hogy az a pohár, csak háromnegyedig legyen telve.
Mert
ha telve van egy pohár, csordultig, ha teljesen
be vagy teljesedve a Szent Szellem erejével, örömével, a gyönyörű olajával, akkor
mennyi helye marad az életedben még a
bánatnak, a szorongásnak? Mennyi helye marad a félelemnek, a betegségnek,
depressziónak? Semmi! Tegyük fel a kezünket és áldjuk meg Istent, hogy ezt adta
nekünk.
Ha
megteljesedünk a Szent Szellemmel, akkor ezeknek a gonosz, földi, nyomorgató
jelenségeknek, ami a világ bajai, nekünk, keresztényeknek, még ha ugyanazokban a
kísértésekben van is részünk, nem ugyanúgy
éljük meg azokat. Mert teljesek vagyunk a Szent Szellemmel.
Megnézzük,
hogyan lehetünk állandóan teljesek a Szent
Szellemmel miközben itt a földön élünk és a két lábunk a világban van. Mit mond
az Ige?
/18/ Meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás
van, hanem folytonosan legyetek telve a Szent Szellemmel
És
látjuk, hogy itt nem tett pontot, hanem folytatja, hogy miként lehet ezt tenni.
/19/ Szólván magatokhoz Zsoltárokban és
dicséretekben, szellemi énekekben és dicséretet mondván szívetekben az Úrnak.
Szólunk,
énekelünk, hálákat adunk!
/20/ Hálákat adunk mindenkor mindenekért a mi Urunk
Jézus Krisztusnak nevében az Istennek és Atyának.
És
van még egy pontja:
/21/ Vessétek alá magatokat egymásnak Isten
félelmében.
Mert
amikor az engedelmességet gyakoroljuk, akkor Istenre tekintünk. Isten félelmében tudjuk
magunkat alávetni a másiknak úgy, hogy az Isten tetszésére
legyen.
Ezek
azok a pontok, amiket ha gyakorolsz rendszeresen, soha nem fér a poharadba más, mint
Isten öröme, Isten békessége, Isten igazsága, Isten olaja, bora. Az új teremtés egy új kiejtést
kapott, és egy újbort kapott hozzá, az
újbortól megrészegedett és egy új kiejtésben szól Istenhez. Megváltozik az élete.
Jó,
jó, mondja valaki, aki most hallgat engem, - mondja, hogy a pünkösd napja már elmúlt.
Akkor szóltak nyelveken, de ma már kétezer évvel utána, mit beszélsz nekem ma a
nyelvekről?
Menjünk
tovább, nézzük meg az Apostolok Cselekedeteiben, hogy találunk-e további feljegyzést
ezekről a bizonyos nyelvekről, amit Jézus ránk hagyott, mint utolsó szavait Jézusnak
itt a földön. Hogy a hívőket jelek követik, új nyelveken szólnak. Megnézzük, mert
ha nem ásunk az Ige mélyére, elveszítjük
ezeket az áldásokat.
Elmúlt
a pünkösd napja, de nézzük tovább. Nézzük az Apostolok Cselekedetei 10.
fejezetében Kornéliuszt, aki egy római százados volt, egy istenfélő ember, aki
rendszeresen imádkozott Istenhez, böjtölt, alamizsnákat adott, istenfélően élt és
az ő tudása szerint a lehető legnagyobb teljességgel kereste Istent.
Isten
egy angyalt küldött hozzá, aki elmondta neki, hogy mit kell neki tennie, hogy ő és az
ő háza népe üdvözüljön. Az angyal nem
tudta neki az evangéliumot hirdetni, de elmondta, hogy küldessen Péterért, aki olyan
Igéket hirdet majd néki Isten országáról, hogy ő és az ő háza népe üdvözül.
Isten
nem feledkezett el róla. Olvashatjuk, hogy Kornéliusznak a Szent Szellem teljessége egy
külön botránykő volt a zsidó nép számára, mert a zsidók addig, az első tíz
évben azt hitték, hogy csak az övéké ez az ajándék Istentől.
És
itt kell rádöbbenniük arra, hogy Isten nem
személyválogató, és nem csak rájuk gondolt, amikor a világra kiárasztotta a
Szent Szellemét. Nagyon tanulságos rész ez. Péter már jócskán prédikál itt:
Apostolok Cselekedetei 10/44-45 Mikor még szóla
Péter ez Igéket leszálla a Szent Szellem mindazokra, akik hallgatták e beszédet. És
elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek,
hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Szellem ajándéka.
Kérdezem
tőletek, hogy honnan tudták ezek a zsidók, hogy a pogányokra kitöltetett a Szent Szellem ajándéka?
/46/ Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak
és magasztalják az Istent.
Itt
a bizonyíték arra, hogy a Szent Szellem kitöltetett rájuk és ők vették a Szent
Szellemet, onnan döbbentek rá a zsidók, hogy ezek meg lettek keresztelve Szent Szellemmel, mert nyelveken
szóltak.
Ez
volt az egyértelmű és első jele, hogy a pogányok
vették a Szent Szellemet. Megteltek Szent Szellemmel és nyelveken szóltak. Vagyis a Szent Szellem
keresztségnek látható és hallható jelei vannak az életünkben.
Apostolok Cselekedetei 2/33 Annakokáért az Istennek
jobbja által felmagasztaltatván és a megígért Szent Szellemet megnyervén az
Atyától kitöltötte, amit ti most láttok és hallotok.
Vagyis
amikor a Szent Szellem kitöltetik, azt látni és hallani lehet. Látványos
megnyilvánulásai vannak, és lesznek, akik el fognak hanyatlani az erő alatt, mások
pedig másként fognak reagálni, ahogy a testük
találkozik Isten erejével.
És
lesznek, akik pedig nyelveken fognak szólni. Fognak szólni nyelveken, ha hallod ne botránkozz meg. A világnak tudni kell erről,
hogy ez egy nagyon fontos ima. Efézusban Pál
története következik, hogy lássuk, hogy nem csak egy, két esetben fordult ez elő. Látjuk,
hogy amerre az apostolok jártak, a Szent Szellem kiáradt, az apostolok kézrátétele
által, vették a hívők a Szent Szellemet és szóltak nyelveken.
Ha
elolvasod itt ezt a fejezetet, akkor látod, hogy Pál találkozik Efézusban olyan
tanítványokkal, akik még Jézus Krisztusról sem hallottak, mert vettek ugyan
keresztséget, de csak János keresztségét. Pál megdöbbent ezen, elmondta nekik az
evangéliumot, és ők befogadták és olvassuk az …
Apostolok Cselekedetei 19/6 És mikor Pál reájuk
vetette kezét, szálla a Szent Szellem őreájuk, és szólnak vala nyelveken, és
prófétálnak vala.
Leszállt
a Szent Szellem és itt is látjuk, hogy ahogy vették a Szent Szellemet szóltak
nyelveken. Ámen! A nyelveken szólás tehát biblikus
megtapasztalás, és azért, mert sok hívő nem gyakorolja, sőt megpróbál
lebeszélni, te ne hagyd magad!
Ha
valaki az ellenzék táborából valami újabb ellenérvet hoz, az kb. így fog szólni
ezen a tárgyalási ponton, ahol most vagyunk: jó, jó, ez a nyelveken szólás volt
pünkösd napján, volt Kornéliusznál is, volt Efézusban is, de akkor miért mondja azt
a Biblia, hogy avagy mindnyájan szólnak-é nyelveken?
Ha
a következő részt olvassuk, ebből arra következtetnek, hogy jól van, beszélnek
nyelveken, de nem mindnyájan, mert Pál maga mondja, hogy vajon mindnyájan szólnak-é
nyelveken?
Nézzük
meg, hogy mire vonatkozik ez a rész, mert ha felületesen
informálódunk, akkor megint mi leszünk a vesztesek,
és Isten nem fogja tudni hozni nekünk azokat az áldásait, amit ezek az igei igazságok
takarnak.
Korinthus I. 12/28-30 És pedig némelyeket rendelt az
Isten a gyülekezetben először apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor
tanítókul, azután csodatévő erőket, azután gyógyításoknak ajándékait, segítőket,
vezetőket, nyelvek nemeit. Avagy mindnyájan apostolok-é? Vagy mindnyájan
próféták-é? Avagy mindnyájan tanítók-é? Vagy mindnyájuknál működnek-é a
csodatévő erők, vagy mindnyájuknak vannak-é gyógyításra való ajándékai, vagy
mindnyájan szólnak-é nyelveken?
Itt
van leírva, és igazuk van, mert ezt a nyelvet nem mindenki szólja, mint ahogy nem
mindenki apostol, és nem mindenki próféta, és nem mindenkinek van ilyen gyógyításra
való ajándéka, és a nyelvek nemei sincs meg mindenkinél. Itt felhívja az Ige a
figyelmedet arra, hogy itt a nyelveknek a nemeiről
van szó és nem az egyszerű nyelveken való
szólásról!
Tehát
a kérdés: mindnyájan szólnak-é nyelveken? Nem! De ez nem jelenti azt, hogy ebből az
következik, hogy neked nem kell szólnod nyelveken. Világosságot kell vennünk: itt
a 12. fejezetben Pál a szolgálati hivatalokhoz
rendelt szellemi ajándékokról szól!
Korinthus
I. 12/6- Némelyiknek ugyanis bölcsességnek szava adatik a Szellem által, másiknak
ismeret szava ugyanazon Szellem szerint. Egynek hit, egynek csodatévő erők, egynek
szellemek megkülönböztetése, nyelvek nemeit sorolja a 10-es versben és a nyelvek
magyarázatát. Ezek szellemi ajándékok, szolgálati
hivatalokhoz. És ez a nyelvek nemei
és a nyelvek magyarázása.
Nagyon
sokakat megtéveszt ez az igehely, mert innen
azt hozzák elő tévesen, hogy na - látjuk, hogy nem kell akkor mindenkinek nyelveken
szólni. Hát ilyen nyelveket nem is szól mindenki, mert ezt azok kapják, akiknek a
Szellem osztogatja.
Itt
van, hogy mindezeket egy és ugyanaz a Szellem cselekszi, mindenkinek osztogatván külön
amint akarja. Azok szólnak a nyelvek nemeiben, akiknek a Szellem osztogatja, az Ő tetszése
szerint. Ez egy szolgálati hivatal, egy
szolgálati ajándék, egy vele párosuló
szellemi ajándék. Itt nem az egyszerű nyelvekről szól az Írás Jézus nevében.
Köszönjük Istennek.
Következő
kérdés: - mondják, hogy azt olvassák a Bibliában, hogy a nyelvek már megszűntek. Nézzük
meg ezt is. Valóban olvassuk, hogy a nyelvek megszűntek. Olvassuk az:
Korinthus I. 13/8 …legyenek bár jövendőmondások,
eltöröltetnek, vagy akár nyelvek, megszűnnek, vagy akár ismeret, eltöröltetnek.
Azt
mondják erre, hogy megszűntek, de nézzük meg még egyszer, nem megszűntek, hanem megszűnnek! Nem mindegy, hogy múlt idő, vagy
jelen időben van leírva. Az van ide írva, hogy megszűnnek! Mikor lesz ez?
13/9-10 Mert rész szerint van bennünk az ismeret,
rész szerint a prófétálás. De mikor eljön a teljesség, a rész szerint valók
eltöröltetnek.
Akkor
szűnnek meg a nyelvek, amikor eljön a teljesség,
akkor ez a nyelvek, amit most szólunk, amikor betölt minket a Szent Szellem, valóban el
fognak töröltetni. De ez az idő még nem jött el. Vagyis azt mondani, hogy a nyelvek
már megszűntek, vagy eltöröltettek, ez nem
helyes állítás, ez még nem történt meg.
Látjátok,
felületesen olvassák az Igét és utána téves tanításokat hoznak elő és megfertőzik a többiek szívét vele, és olyan károkat okozunk ezzel a másiknak, hogy nem tud
bemenni abba az áldásba, amit Isten neki akar adni.
Mint
ahogy Jézus mondta a farizeusoknak, hogy ti nem mentek be, és a másikat sem engeditek
be. Borzasztó nagy bűne az illetőnek, Isten legyen kegyelmes hozzá. Mikor fog megszűnni?
Nézzük meg.
János I. 3/2 Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk
és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk.
Isten
Szelleme bennünk van, de még nem lett nyilvánvalóvá, hogy valójában milyen
teremtményei vagyunk Istennek.
De tudjuk, hogy amikor Ő megjelenik, hasonlókká
leszünk Őhozzá, mert meg fogjuk Őt látni, amint van.
Ez
lesz a teljesség, amikor Ő megjelenik [amikor Jézus visszajön]. Még nem jelent meg,
felvitetett a mennybe és eljön a nap, hogy majd megjelenik. Akkor jön el a teljesség,
addig a napig érvényes a nyelvek imája a gyülekezetben. Akkor fog megszűnni a
nyelvek, amikor eljön a teljesség!
Ahogy
megértjük ezeket, bátorítást kapunk, hogy jobban fogjuk ezt követően használni a
nyelveket, mint eddig, és tudunk segíteni azoknak, akik a téves idézetekkel jönnek
hozzánk, és próbálnak lebeszélni minket, hogy ne beszéljünk nyelveken. Nem fog
nekik sikerülni, mert mi már az Ige
világosságában járunk.
Olvastuk,
hogy a nyelvek nemeit Isten nem mindenkinek adja. Van azonban egy másik [egyszerű]
nyelv, amelyet minden hívő, Krisztus Testének
minden egyes tagja kell, hogy szólja, mert különben Pál nem mondhatta volna azt, hogy
szeretném, ha mindnyájan szólnátok nyelveken. Egyik helyen azt mondja, hogy a nyelvek
nemeit nem szólja mindenki, másik helyen meg azt mondja, hogy szeretném, ha mindnyájan
szólnátok nyelveken.
De
az Ige nem mond ellent önmagának. Amit most fogunk taglalni, az, az egyszerű nyelv, de
többet nem használjuk rá az egyszerű szót, mert ami Istentől van, az nem lenézendő.
Tehát arról a nyelvről fogunk szólni most, amelyet minden hívő kap Istentől, a Szent Szellem
keresztségnél, erről a nyelvről fogunk szólni mostantól.
Korinthus I. 14/2 Mert aki nyelveken szól, nem
embereknek szól, hanem az Istennek, mert senki sem érti, hiszen a Szellem által szól
titkokat.
Hatalmas
áldása ez Istennek. Azt jelenti ez, hogy ez egy kódolt nyelv, a világ szeme elől
elrejtett nyelv. Amikor én a Szellem késztetésére nyelveken szólok, akkor én Istenhez szólok és nem másokhoz. Istenhez
szólok, és titkokat szólok. Hatalmas
áldásokat takar ez az imádság.
Ezek
el vannak rejtve a világ értelme elől, és így az ördög sem látja. Ez a nagy kincs
benne, fogalma nincs az ördögnek róla, nem lát bele, nem tudja meglopni, nem tudja az
ellenkezőjét végrehajtani, teljesen vak a számára, hogy mi folyik ilyenkor. Hatalmas kincse ez Istennek.
E
világ fejedelme nem kap betekintést ebbe. Ez Isten
és köztem zajlik és titkokat szólok. Látjuk
már, hogy miért ágál a világ ellene, miért
hozza a rengeteg tévtanítást a gyülekezetbe. Próbálja lebeszélni a hívőket arról,
hogy ne imádkozzanak nyelveken. Ettől az áldástól
lopja meg őket. A mélység a mélységet szólítja.
Az
én szívem mélyéről Isten szívéhez szólok. Istennek szólok titkokat, amit az
értelmes beszéddel, a tanult nyelvvel nem vagyok képes elmondani Istennek, az mind kiömlik a szívemből, amikor nyelveken szólok,
Ő fogadja és megválaszolja ezeket. Hatalmas
kincs. Isten mélységeibe akarunk bemenni, ez a nyelv alapvető fontosságú.
/4/ Aki nyelveken szól, önmagát építi.
Egy
újabb hatalmas áldása Istennek a nyelvek imájára. Akarjuk azt, hogy épüljünk a belső emberben, ezért vagyunk a
földön. Ha Isten azt akarta volna, hogy csak üdvösségünk legyen, akkor amint
újjászülettünk, rögtön hazavisz minket a mennybe. Nem kell itt maradnunk többé. De
azért vagyunk itt, hogy valamit vigyünk
magunkkal, amikor hazamegyünk.
Nézzük
tovább: a 14. fejezet taglalja tovább a nyelvek imáját, hogy milyen áldás ez. És
Pál tanítja a gyülekezetet, hogy rendben
menjenek ezek a fajta szellemi imádságok, és nyelveken szólások.
/14-15/ Mert ha nyelveken imádkozom, a szellemem
imádkozik, de az értelmem gyümölcstelen. Hogy van hát? Imádkozom a szellemmel, de
imádkozom az értelemmel is, énekelek a szellememmel, de énekelek az értelemmel is.
Vagyis
megtudjuk, hogy ez a fajta imádság a szellemünkből fakad, a szellemed imádkozik. Ez
egy nagyon fontos dolog, amit tudnod kell, mert tudjuk azt, hogy nem csak egy fizikai test
vagyunk, szellem vagyunk, lelkünk van és testben élünk.
Amikor
a szellemednek helyet adsz arra, hogy megragadja a szellemi dolgokat, a szellemednek
imádkoznia kell, és amikor nyelveken imádkozol, akkor a szellemed imádkozik. És Pál
tanítja, hogy imádkozom a szellememmel is, és
imádkozom értelemmel is.
Első
helyen a szellemünket említi. Az értelemmel való imádság második helyre szorul, oly
fontos, hogy a szellemeddel imádkozz. Ezért van első
helyen! Az értelmeddel elmondhatod a rövid és lapos kis imádat, de utána elkezdünk
szellemünk által imádkozni, ahol Istennek a titkai
vannak elrejtve, ahol az új teremtésnek minden áldása
el van rejtve, a belső ember, amely hordozza Isten akaratát.
Ez
a belső ember, a szellem, aki tudja az ember dolgait, írja az I. Korinthus 2-ben. Az
ember feje nem tudja az ember dolgait, hogy mi Isten tökéletes akarata számunkra, hogy
miért vagyunk itt a földön. De az ember szelleme tudja az ember dolgait. Mint ahogy az
Isten dolgait sem ismeri más csak Isten Szelleme, és ez a kettő elkezd egy gyönyörű
új nyelven imádkozni… Kezdd el használni!
Tehát
a szellemi ima első. Akik azt mondják tévesen, hogy ezek a nyelvek már nem léteznek,
meg vannak lopva ettől. Azok a nyelvek? Azok a pünkösd napján voltak. Az imádság első
helye, a szellemben való imádság.
Mondja
Pál, hogy imádkozom a szellemmel és imádkozom az értelemmel is. De az értelem a
második helyen van. Látjuk, hogy helyet kell adni az életünkben ennek jobban, mint
valaha tettük ezt.
Júdás 20 Ti pedig szeretteim, épülvén a ti
szentséges hitetekben, imádkozván Szent Szellem által.
Ez
az Ige többet takar, mint ahogy elsőre ránézünk. Azt mondja az Írás itt, az én
szívem szerint, hogy amikor elkezdünk a Szellem által, és a szellemem által
imádkozni, akkor felépülök az én
szentséges hitemben.
Ez
azt jelenti, hogy ha az életedben voltál már a hitedben óriási magaslatokban és
tudtad, hogy ami csak jön, a hited megmozgatja a hegyeket, és ami csak jön, megállsz,
mert hitben vagy. És most pedig, valahogy lent vagy a völgyben, mert jöttek a
megpróbáltatások. Szeretnéd, hogy ugyanott legyél, ahol voltál, de érzed, hogy ez a
hit most nem ugyanaz, mint ami volt benned, és megpróbálnak a félelmek, megpróbálnak
a gondok és megpróbálnak a világnak ezek a gyötrelmei.
Jönnek a gondok, és elkezdesz szellemben imádkozni, akkor a Szent
Szellem meg fogja tenni, és ezt Ő tudja egyedül megtenni, hogy felvisz téged arra a hit csúcsra, ahol valaha a legmagasabban voltál
hitben. Egy szempillantásban felemel, meg tudja tenni, mert tőle van, hogy megerősíti a belső embert. A Szent Szellem
erősít meg. Felvisz téged arra a helyre, és onnan kezd téged tovább építeni.
Ezt
mondja ez az Ige, hogy a szentséges hitetekben felépülvén, - ha imádkoztok a Szent
Szellem által. Vagyis, most ha azt vallod, hogy a hitem megcsorbult, a hitemet nem
találom úgy, ahogy kellene, hogy erősen álljak hitben. Mit kell tennem? Imádkozván a
Szellem által!
Fel
fogsz épülni, ahol valaha volt a hited, arra a legszentségesebb hitedre felemel a Szent
Szellem és onnan fog tovább építeni, ezt csak Ő tudja megtenni és csak szellemi
imával. Ez az igevers ezt takarja. Óriási áldása Istennek!
Megfigyelhető
az imakörökben, mikor összejövünk imádkozni, hogy az első fél órában mindenki
valahol máshol van, mindenki a saját gondjával van, amit behozott magával. Az első fél óra, első óra talán így telik el, de amikor megjön az az egy szívvel lélekkel való együttes, buzgó
lendülettel történő imádsága a Szent Szellemnek, amikor már körbe imádkoztuk a
saját kis dolgainkat, utána elkezd bennünket a Szent Szellem felemelni olyan
magaslatokra, ahová magunk nem jutnánk el. Felépít minket a legszentségesebb
hitünkre, ráépít, és tovább épít minket,
mert épülünk a belső emberben, a nyelvek imája által.
Újabb
kérdés érkezik: amikor a Szent Szellem teljességét érzékelem és szeretnék szólni
nyelveken. Jó, jó, rendben van, most már látom, hogy szükséges ez az imádság, de
mit mondjak? Kérdezik az emberek.
Semmi
mást ne mondjál, mint amit a Szent Szellem hoz, mert Ő fogja azt is mondani, hogy miért
imádkozzál. Vagyis azt kell tenned, mint minden más dolgát Istennek, hitből teszed,
mert ez is hitből van. A kiejtést hitben
kapod, az első szótagot hitben ki kell ejteni, ha az első szótagot hitben kiejted és
hiszed, hogy ezt most a Szent Szellem adja, akkor a következőt is Ő fogja adni. Isten
egy hit Isten, igaz Isten, és ha megígérte, hogy van ez a nyelv, akkor fogod beszélni.
Hitben van a kiejtés.
Kell-e
attól tartanom, hogy valami rosszat fogok kiejteni? Ha Jézus nevében vagy és Őbenne
vagy, és a Szent Szellem benned van, és a Szent Szellem fog áradni, hoz-e valami
rosszat neked a Szent Szellem? Biztos lehetsz benne, hogy Isten tökéletes akarata
legjobb számodra, és nem imádkozhatsz rosszul, ha nyelveken imádkozol, csak áldások
jöhetnek rád Jézus nevében.
Összefoglalásra
kerül sor, kérném szépen a figyelmeteket. Létezik két keresztség a keresztény életében. Az első
keresztség, a szellemi újjászületés. Jézus
mondja szükség néktek újonnan születnetek. Az újjászületett keresztények is sokan
megmosolyogják, - ugyan már újjászületni? Miről beszélsz, amikor újjászületésről
beszélsz? Fogalmuk nincs róla. Nagyon sok dolga van még az Úrnak a földön.
A
szellemi újjászületés egy keresztség. Ekkor a Szent Szellem keresztel meg téged az
Úr Jézus Krisztus Testébe. Testének a tagja
leszel. Ez történik az újjászületésnél. Ez a Szellem - bennünk, megtapasztalás!
Létezik
egy másik fokozat Istennel való együtt járásunkban. Ez a második fajta keresztség,
amiről Jézus beszélt, hogy maradjatok Jeruzsálem városában, míg meg nem keresztelkedtek a Szent Szellemben. Ekkor már,
mivel az Úr Jézus Krisztusé vagy, az Ő Testének tagja vagy, az Úr Jézus Krisztus
keresztel meg téged, vagyis merít alá téged a gyönyörűséges Szent Szellemébe,
addig, amíg csordultig be nem telik a bensőd, a belső edényed, a belső embered.
Beteljesedsz Szent Szellemmel. Ez a keresztség a Szent Szellem keresztség.
Ez
a keresztség, - rajtunk! Tehát van a kereszténynek egy ajándéka, a Szellem bennünk, és van egy ajándéka Istennek,
hogy a Szellem rajtunk. Mondja Jézus, hogy az
Úrnak Szelleme van rajtam. Amíg a Szent Szellem kenete nem volt rajta, addig egyetlen
beteget sem gyógyított meg.
Megengedheti
akkor egy hívő, hogy a Szent Szellem teljessége nélkül élje az életét? Nem! Nem
engedhetjük meg magunknak, hogy ezek nélkül az áldások nélkül éljünk. Felhívja a
figyelmünket, hogy amint Ő van, úgy vagyunk mi is e világban. Jézus Krisztus az Úr
Szellemében szolgált.
Ha
sikerült valakit meggyőzni eddig, és akkor kérdezi valaki, hogy hogyan kell venni a Szent Szellemet? Mondja, hogy jó, jó, ha
ez valóban mind igaz, akkor most azt mondd el nekem, hogy, hogyan kell vennem a Szent
Szellemet. Megint Jézus szavait nézzük meg, aki bátorít minket, hogy vegyük a Szent
Szellemet.
Lukács 11/9-13 Én is mondom néktek: kérjetek és
megadatik néktek, keressetek és találtok, zörgessetek és megnyittatik néktek. Mert
aki kér, mind kap, és aki keres, talál, és a zörgetőnek megnyittatik. Melyik atya
pedig az közületek, akitől a fia kenyeret kér és ő talán követ ad néki? Vagy ha
halat, vajon a hal helyett kígyót ád-é néki? Avagy ha tojást kér, vajon skorpiót
ád-é néki? Ha azért ti gonosz létetekre, tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat
adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik tőle kérik.
Jézus
mondja, hogy mennyivel inkább ád, Szent
Szellemet azoknak, akik tőle kérik.
Hallelúja! Ilyen a mennyei Atyánk, bátran menj oda és kérjél tőle. Ha kéred a
Szent Szellemet, akkor nem kígyót, meg skorpiót, meg démonikus szellemeket fogsz
kapni. Mondják a keresztények, hogy nem kérik a Szent Szellemet, mert akkor valami
rossz démont kapnak. Jézus nem hazug, ha valaki a Szent Szellemet kéri, nem fog gonosz
szellemet kapni.
Más
keresztények mondják, hogy jó, jó, már ezzel is meggyőztél, de ez a várakozás. Ismerek egy híres prédikátort, aki
évek hosszú során várakozott a Szent Szellemre, mert azt tanították neki, hogy a
Szent Szellemre várakozni kell, mint ahogy pünkösd napjáig is várakoztak a
tanítványok a Felső házban. Rendszeresen, éjszakákon keresztül virrasztott ez a
szolgáló éveken keresztül, és várta a Szent Szellemet, hogy majd a Szent Szellem
most hatalmába veszi és elkezd szólni nyelveken.
Míg
végül talált egy kis könyvet, amit a barátjától kapott, ezt a könyvet Kenneth
Hagin írta: Hét dolog a Szent Szellem keresztségről. Elolvasta, és nem akarta
elhinni, hogy ennyi lenne? És újból elolvasta a könyvet. Isten elé ment, és
elkezdett szólni nyelveken úgy, ahogy az Ige írja. Azóta is szólja és tanítja a
nyelveket, és Istennek egyik legnagyobb szolgálatát végzi a földön. Sokan ismeritek
őt, Keith Moorról van szó. Évekig várta a Szent Szellemet.
Nem kell már várakozni a Szent Szellemre, és nem
kell félni, hogy rosszat kapunk. Bátran kérjed, ahogy le van írva, úgy működik. És
az, az igazság, hogy a mennyei Atya alig várja, hogy közölhesse veletek a Szent
Szellemét.
Mi
az első, amit a világon a legdinamikusabban
fejlődő, a legnagyobb lélekszámú és a leggazdagabb gyülekezetekről meg lehet róluk
állapítani? Szellemmel teljesek és nyelveken imádkoznak. Tanítják és gyakorolják.
Mert ilyenkor adunk helyet a Szent Szellemnek az életünkben, hogy gyere drága Szent
Szellem és építsd a királyságodat.
Mi
magunktól nem vagyunk képesek senkit meggyógyítani, mind a Szent Szellemtől van az
életünkben. Amikor helyet adunk neki, és megengedjük, hogy Ő áradjon az életünkön
keresztül, hogy Isten akaratát hozza és megcselekedje. Engedelmességgel ráteszem a
kezem a betegre és az Ő ereje fog áradni, az Ő ajándékai fogják gyógyítani a
beteget, az Ő kiejtése hagy szóljon. Ő fogja építeni a királyságot, de ha nem
adunk helyet neki, ha nem fogjuk fel az elménkkel, hogy Isten milyen hatalmas segítséget kíván adni nekünk, és
még ágálunk is ellene. Miért tesszük?
Ezért
aztán, mivel mi olyan egyház vagyunk, akik nyelveken imádkozunk, ezt sokan tudják
rólunk, és hogy jót is mondjak, sokszor küldenek hozzánk olyanokat, akik már rég
óta várakoznak a Szent Szellemre és tudják, hogy ez milyen fontos. Elküldik ezeket a
hívőket hozzánk, hogy beteljesedjenek Szent Szellemmel. Minden alkalommal a
helyszínen, ahogy megkérjük a Szent Szellemet, beteljesednek és elkezdenek nyelveken
imádkozni és visszamennek a gyülekezeteikbe.
Mi
mindenkit visszaküldünk oda, ahonnan jött, mert nem vagyunk nyájtolvajok. Aki jön
más egyházból, visszaküldjük. Senkinek nem mondjuk, hogy jöjjön ide,
keresztelkedjen át, maradjon itt, hagyja ott, ez nem Istentől való beszéd lenne.
Ha
gyógyulást keresel, szorgalmazd ezt a nyelvek imáját. Ha nyelveken imádkozunk, az
Isten akaratát fogja valóságba hozni. Hogy mennyit imádkozzunk nyelveken? Én
elgondolkodtam ezen egyszer, hogy ha Istennél ez a tized alapelv működik, egy napnak a tizede, két óra huszonnégy perc.
Isten
elvárja, hogy legalább naponta adj neki ennyi helyet az életedben. Nagyon soknak tűnik
elsőre, hogy naponta imádkozzak majdnem három órát nyelveken? Sajnos van, hogy én
sem tudok naponta majdnem három órát nyelveken imádkozni, de tudom, hogy mennyire
fontos. Csak egy mértéket mondtam nektek.
Ha
naponta kezdetnek öt percet imádkozol nyelveken, kezdetnek az is jó, de utána a Szent
Szellem bele fog vinni a mély vizekbe. Úgy fog ez növekedni az életedben, mint ahogy
Ezékiel könyvében olvasod a 47. fejezetben.
Ezékiel
prófétának megmutatta Isten az új templomot. És az új templomnak a küszöbe alól,
egy kis víz kezdett folyni. Egy forrás fakadt,
ami először olyan kevéske volt, hogy bokáig ért, az angyalnak, aki vele volt, volt
egy mérőzsinór a kezében, és ezt a vizet, ahogy megkerülték, akkor a víz már a
térdig ért, amikor újra megkerülték, akkor már derékig ért a víz, és amikor
újra megkerülték a mérőzsinórral, akkor már nem volt átlábalható ez a víz,
olyan mély volt. Isten ilyen természetfeletti
növekedést fog neked adni, ha megengeded, hogy ennek az élő víznek a folyamai kitörjenek belőled.
Írja
ezt a János 7-ben, hogy aki hisz énbennem, élővíznek folyamai fognak ömleni annak
belsejéből. Ez az, amikor megengeded annak, hogy erre a száraz, pusztuló, szomjazó,
világra az Ő Szelleme fog áradni.
Tessék
megengedni, adni helyet, adni időt, meg fog változni az életed. És ne gondold, hogy
Istennek másra előbb lesz gondja, mint rád. Ha így imádkozol, az imáidat
felajánlod, hogy Uram, áradjon ez a vízfolyam, ahová te akarod, áradjon be a
kórházakba, áradjon be az iskolákba, a börtönökbe, áradjon be a világnak a
különböző dolgaiba, felajánlom magam.
De
ne gondolt azt, hogy Isten nem fog a te dolgaidról elsőként gondot viselni. Ő egy
nagyon jó Isten. Felajánlod magad, hogy Uram, áradjon az imám. Amikor összejövünk
az országos imakörökbe, hatalmas folyam az. Hatalmas szellemi hömpölygés. Áradnak
ezek a vizek. Olvasod ott az Ezékiel 47-ben, hogy életet
visz be ez a folyam. Ahová csak bemegy, gyógyulások,
bőségek lettek.
Ez
a víz Istennek az életét viszi helyzetekhez, emberekhez, örök életet,
gyógyulásokat, szabadulásokat, felépüléseket, megoldásokat hoz. Így kell látni
ezt, egy hatalmas folyam árad ki ilyenkor a bensőnkből, élő víznek folyamai ömlenek
elő ilyenkor a bensődből.
Záró
gondolat következik. Van egy nagy bökkenője a nyelvek imájának. Azt írja az Ige,
hogy amikor nyelveken imádkozom, az értelmem gyümölcstelen. Ez azt jelenti, hogy az
értelmedben nem fogod felfogni, hogy most éppen hová ömlöttek ezek a folyamok, vagy
miről szólt az imánk. El vannak rejtve. De az nem azt jelenti, hogy közben nem lesznek
gondolataid. Gondolataid igenis lesznek, és nem
mindegy, hogy hol kószálnak ilyenkor a gondolataid.
Az
elmúlt tanítás során már nem volt időnk kifejteni, egy gyönyörű gondolat, hogy az
elménk, és a gondolataink, a házasságban a
feleség, és a belső ember, a szellem pedig a
férj. Egy ilyen egységben él az ember. Megtörténik az újjászületés, meghal a
régi férj, és az asszony kap egy új férjet, újjászületett, új ember van a
háznál, új teremtés.
És
az asszony pedig a régi, az elméje, az érzelmei, a gondolatai, az indulatai, ezek nem
újultak még meg. A belső ember egészen másként akar tenni, Isten Igéje szerint,
Isten szelleme szerint, mint amit az ó ember asszonya hordozott, a régi feleség. Ennek
itt fent meg kell újulni, pontosan olyanná
kell válnia, mint ahogy a belső ember gondolkodik, és amit az tenni akar. Az Ige
szerint meg kell újulnia, ez idő!
Amikor nyelveken imádkozunk, a gondolataink nem kószálhatnak szanaszét, a gondolatainkat nem járathatjuk a betegségeinken, a fájdalmainkon, a bajainkon, mert akkor azokat táplálgatjuk. A gondolatainkat igen szigorúan uralni kell, miközben nyelveken imádkozunk ahhoz, hogy az hatásos legyen.
Erre
azért hívtam fel a figyelmeteket, mert az, hogy az értelmünk gyümölcstelen, az nem
azt jelenti, hogy a gondolatainkat bárhová elengedhetjük. Ez egy nagyon fontos pont.
Ezért
azt javaslom nektek, hogy mikor leülsz imádkozni, persze más az, amit a Szent Szellem
hoz, és amit Őtőle kapsz, egy látást, vagy egy irányvonalat, amit Ő hoz az emlékezetedbe,
az egészen más. De amíg nem, addig a gondolataid meg fogják határozni az imád hatékonyságát.
Mert
különben csak üres járatban van az ember. Ha nem az Igére figyelmezel, miközben
nyelveken imádkozol, nem arra a Rémára, amit legutóbb kaptál az Úrtól, akkor az
elméd üres járatban van.
Nem
az Úr Jézus Krisztusra, a Főpapodra, figyelsz, aki együtt könyörög veled. Nem az Ő
szent sebeire tekintesz, ha gyógyulást
keresel. Olyan ez, mint a nagyító, - az elménk gondolatai. Gyermekkoromban
nagypapámnak volt egy üveg nagyítója. És kimentem vele a napra egy papírral. A
nagyító lencse összegyűjtötte a napsugarait egy pontba, a papír elkezdett pörkölődni,
forrósodni és meggyulladt. Ilyen az elménk gondolatai.
Miközben nyelveken imádkozol, összpontosítod
az elmédet és a gondolataidat az Igére, és arra, amiért mész az imában, a megoldásra. És nem szanaszét vannak a
gondolataid, és nem hagyod, hogy bármi megzavarjon. Nem hagyod a gondolataid erre, és
arra ugrándozni, mert vesztesz az imád hatékonyságából. A léleknek és a szellemnek egységben kell járni, és akkor a
test engedelmeskedik, mert hárman laknak a házban, és a kettő van mindig egy ellen.
A
léleknek mindig a szellem oldalán kell lenni. Ha a lélek elcsatangol a testtel, akkor a
szellem egymagában nem tudja azt hozni, mintha egységben vannak. Tehát azt kérem tőletek,
hogy a gondolataink kordában legyenek,
miközben nyelveken imádkozunk, és akkor nem fognak üresen telni az óráink az
imádságban. Óriási hatékonysággal fogunk
tudni imádkozni.
Két
fontos dolog még itt a tanítás végére, hogy minden naposak lettek az internetes ima
közvetítések. Ez azt jelenti, hogy kedden és csütörtökön de. 10 órától, hétfőn,
szerdán és pénteken du. 5 órától közvetítjük az imaköröket. A hét minden
napján rá lehet csatlakozni az egyház imaköri alkalmára, és lehet velünk együtt
imádkozni. Ez csodálatos dolog, mert a Szellemnek lehetőséget adsz az áradásra.
Másrészt,
ha valakinek nincs internetes hozzáférése, akkor is van lehetőség az együttes
imára, mert a régebbi imaláncok is működnek még, pénteken de. 9-11 óráig és este
9-11 óráig, mindenki otthonról bekapcsolódhat ebbe, egy imalánc ez. Ezek azért
kiváló lehetőségek, mert ha ilyenkor te ellankadnál is, de tudod, hogy rengetegen
imádkoznak az egyházból, és kapsz egy erőt hozzá, így te is végig tudod imádkozni
azt az időt, amit a Szellem hoz.
Álljunk
fel és kezdjük el megáldani Istent, a szent hatalomért, amit adott nekünk. Egy kicsit
fogunk nyelveken imádkozni. Kérem, jöjjenek előre azok, akik ma vannak először,
bizony meg fogunk tanulunk ma nyelveken imádkozni, és meg fog gazdagodni az életetek
általa.
Az üdvösség imájának elmondására, majd azt követően a Szent Szellem keresztségre kerül sor. Ezt követően pedig a gyógyító sorok állnak fel és elkezdődik a kézrátételes imádság. Dicsőséget adunk Istennek Jézus nevében! Ámen!
/Köszönjük az Úrnak Ibolya testvérünk munkáját, aki a
Békevár webkikötő látogatói számára legépelte e tanítást./